Ekonomika
No, smutné, přesmutné. Ovšem to vůbec nejsmutnější, to je dnešní diskuse. Totiž objevili se tu neuvěřitelně plošší, garážově bezcharakterní jedinci, kteří by byli jistojistě rádi, kdyby v obdobných problémech byl například koncern VOLKSWAGEN :yes: Ano ano, tihle "diskutéři" by tu doslova jásali nad těžkostí, jakou nyní prožívá koncern jiný, koncern PSA. A vůbec, také na tebe z těch jejich příspěvků leze až zoufale slepá, sebezáchovná radost z toho, že též i PSA? Je to doslova zoufalé, otřesné...
No, jak na to. To víš, auta, ta nelze vyrábět jako bagety - sem tam nějakou nedopečeš, sem tam nějakou připálíš... u těch baget, tam vem to ďas, ovšem auto, to víš, auto, to chce machry. Ono vůbec postavení francouzských automobilek je svým způsobem nezáviděníhodně výjimečné - Francie je v Evropském i světovém měřítku velmoc, přesto není schopna vyprodukovat prémiovou produkci, o lux či exklusiv třídě nemluvě. Já vím, historické konsekvence, které se táhnou až někam k farizejské rovnosti, vylhané volnosti a... osvojenému bratrství, ty se holt nezapřou ani v současné francouzské garáži. No jo no, pak se ovšem nemůžeš divit že je tam pater noster ve výprodeji...
Přesto, přes ty všechny modelové přešlapy, ústřely, nedodělky a propadáky, přes to všechno má jistě francouzská produkce své místo v garáži Evropy. Není to na zenitu, není to na špici, je to někde daleko vzadu, s dusným korejským dechem za zády, avšak ještě to jede.
Jestli jedou v ústředí i výtahy, to však nevím. Docela by však zamrzelo, kdyby měly nastat nějaké větší problémy, na to v Evropě stačí bohatě fiat. To víš, umíš si pak představit ty diskuse. Samé BRAVWO, GENIUS, MISTR ELEGANCE, APOŠTOL, vždyť to snad nemá zapotřebí ani ten Wolfsburg.
BRAVWO VOLKSWAGEN, BRAVWO ŠKODA, BRAVWO AUDI, BRAVWO SEAT, BRAVWO LAMBORGHINI, BRAVWO BUGATTI, BRAVWO BENTLEY :yes: :-!
A... - BRAVWO PORSCHE :yes: :yes:
No, jak na to. To víš, auta, ta nelze vyrábět jako bagety - sem tam nějakou nedopečeš, sem tam nějakou připálíš... u těch baget, tam vem to ďas, ovšem auto, to víš, auto, to chce machry. Ono vůbec postavení francouzských automobilek je svým způsobem nezáviděníhodně výjimečné - Francie je v Evropském i světovém měřítku velmoc, přesto není schopna vyprodukovat prémiovou produkci, o lux či exklusiv třídě nemluvě. Já vím, historické konsekvence, které se táhnou až někam k farizejské rovnosti, vylhané volnosti a... osvojenému bratrství, ty se holt nezapřou ani v současné francouzské garáži. No jo no, pak se ovšem nemůžeš divit že je tam pater noster ve výprodeji...
Přesto, přes ty všechny modelové přešlapy, ústřely, nedodělky a propadáky, přes to všechno má jistě francouzská produkce své místo v garáži Evropy. Není to na zenitu, není to na špici, je to někde daleko vzadu, s dusným korejským dechem za zády, avšak ještě to jede.
Jestli jedou v ústředí i výtahy, to však nevím. Docela by však zamrzelo, kdyby měly nastat nějaké větší problémy, na to v Evropě stačí bohatě fiat. To víš, umíš si pak představit ty diskuse. Samé BRAVWO, GENIUS, MISTR ELEGANCE, APOŠTOL, vždyť to snad nemá zapotřebí ani ten Wolfsburg.
BRAVWO VOLKSWAGEN, BRAVWO ŠKODA, BRAVWO AUDI, BRAVWO SEAT, BRAVWO LAMBORGHINI, BRAVWO BUGATTI, BRAVWO BENTLEY :yes: :-!
A... - BRAVWO PORSCHE :yes: :yes:
Určitě, postavení VW je neoddiskutovatelné, ale Evropa, jakožto producent nejlepších vozů, by neměla být pouze Německá, potažmo Česká, ale VB, Francie, Itálie, Švédsko by mělo být součástí i v budoucnu. Bohužel k tomu moc indícií nenasvědčuje...
Jistě, proto píši, že i francouzská produkce své místo v eurogaráží má. V kontextu evropské produkce ještě stále ční nad fiatem, francouzské modelové portfolio každé ze tří automobilek pokrývá na rozdíl od toho fiatu potřebné třídy a snaží se vykrývat i aktuální trendy, zejména tedy SUV. V delším horizontu tu samozřejmě nemohou přežít koncerny v tak hojném počtu, počítám, že jakmile dojde k redukci, a my tu konečně budeme moci napsat - BRAVO VWIAT, ulehčí se i ve Francii. Tam si netroufám odhadovat budoucí vývoj, ale na tři jaksi rovnocenné, konkurenční automobilky s takřka totožnou modelovou politikou to necítím.
Koncern VOLKSWAGEN je doslovným králem Evropy, je ukázkou toho, že když se to umí, jde to i v těchto těžkých dobách. Vždyť se podívejme například na AUDI, těch nových krásných modelů.
Koncern VOLKSWAGEN je doslovným králem Evropy, je ukázkou toho, že když se to umí, jde to i v těchto těžkých dobách. Vždyť se podívejme například na AUDI, těch nových krásných modelů.
Problémem francouzských automobilek (především PSA) a Fiatu je, že jsou příliš závislé na evropském trhu. Citroen má sice poměrně silnou pozici v Číně, ale dlouhodobě stavěnou spíše na prodei levných (recykloaných) modelů (viz. Xantia, ZX apod.)
Naproti tomu VW je v podstatě globální automobilkou s velice silným porfoliem, zastoupenou celosvětově, ne jen v Evropě, ale i v USA a momentálně zažívají boom v Číně (na rozdíl od Citroenu v prodeji luxusních automobilů ala Phaeton, kde jsou největší marže) Proto není tolik závislý ny vývoji v Evropě, nicméně letos i VW zaznamenalo určitý pokles (stagnaci)
Fiat má zase přes poměrně velký útlum v Evropě silné zastoupení v Jižní Americe, byť opět v podobě levných modelů a druhou velkou oporu (finanční) v Chrysleru. Nebýt podařené akvizice americké automobilky, tak je Fiat na tom v Evropě nejhůře.
Navzdory na první pohled špatné situaci to díky alianci s GM nemusí dopadnout pro PSA vůbec špatně, vše záleží na konkrétních dohodách (do kterých zase tolik nevidíme) jak se to projeví v reálné produkci obou automobilek a jak se urychlí tempo inovací souběžně s úsporami a využíváním výrobních kapacit, které z aliance obou automobilek vyplývají.
Naproti tomu VW je v podstatě globální automobilkou s velice silným porfoliem, zastoupenou celosvětově, ne jen v Evropě, ale i v USA a momentálně zažívají boom v Číně (na rozdíl od Citroenu v prodeji luxusních automobilů ala Phaeton, kde jsou největší marže) Proto není tolik závislý ny vývoji v Evropě, nicméně letos i VW zaznamenalo určitý pokles (stagnaci)
Fiat má zase přes poměrně velký útlum v Evropě silné zastoupení v Jižní Americe, byť opět v podobě levných modelů a druhou velkou oporu (finanční) v Chrysleru. Nebýt podařené akvizice americké automobilky, tak je Fiat na tom v Evropě nejhůře.
Navzdory na první pohled špatné situaci to díky alianci s GM nemusí dopadnout pro PSA vůbec špatně, vše záleží na konkrétních dohodách (do kterých zase tolik nevidíme) jak se to projeví v reálné produkci obou automobilek a jak se urychlí tempo inovací souběžně s úsporami a využíváním výrobních kapacit, které z aliance obou automobilek vyplývají.
Ano. VW jako supermainstreamová plnoformátová automobilka hledá a nachází nová odbytová teritoria, samozřejmě ústředním tématem je zde Čína, a právě tam to VW umí výborně.
Myslím, že by se to mělo (prvotně) hnout s fiatemk tak, že by divizi alfa romeo koupil VOLKSWAGEN. Fiatu by se významně ulevilo, značka by byla zachovaná a mohla by zase začít vzkvétat někde po boku AUDI.
Myslím, že by se to mělo (prvotně) hnout s fiatemk tak, že by divizi alfa romeo koupil VOLKSWAGEN. Fiatu by se významně ulevilo, značka by byla zachovaná a mohla by zase začít vzkvétat někde po boku AUDI.
To je zajimave tema: Alfa pod kridly VW a jeji souziti s Audi.
Podle me by to mohlo fungovat. Audi by, jakozko znacka korektni, na techniku (si) hrajici, masami které automobilismus moc nezasahl oblibena, dál mohla hrat to co hraje, tj. koncernova technicka s pridanou hodnotou (a dobrymi zisky). K tomu by Alfa, jasny akcent na design, sport a image, mohla od šmajdajiciho Seatu prebrat vsechny jeho sportovni aktivity (Auto emocion vs. Cuore sportivo), kde se jim sice celkem dari, do toho podstatnyho (= prodeje), se to ovsem jaksi ne a ne promitnout. 😄
Podle me by to mohlo fungovat. Audi by, jakozko znacka korektni, na techniku (si) hrajici, masami které automobilismus moc nezasahl oblibena, dál mohla hrat to co hraje, tj. koncernova technicka s pridanou hodnotou (a dobrymi zisky). K tomu by Alfa, jasny akcent na design, sport a image, mohla od šmajdajiciho Seatu prebrat vsechny jeho sportovni aktivity (Auto emocion vs. Cuore sportivo), kde se jim sice celkem dari, do toho podstatnyho (= prodeje), se to ovsem jaksi ne a ne promitnout. 😄
Hm... zabít Alfu, jako zabili Seat?
pokud resuscitaci říkáš vražda - nechtěl bych být ve Tvém špitále..... Seat byl nad hrobem a jistě VW Group není charitativní organizace....., ale Seat jako značka - je zachován.... Stejně jako Škoda..... tedy AZNP MB.....
Resuscitace i s rakovinou? Seat, který byl před smrtí je pro změnu před smrtí...
no - někdo to tu někde psal - VW nechce uznat chybu... snaží se to držet zuby nehty. A to je chyba...Je to zkrátka jenom ekonomika - nic víc, nic míň. Nechtějí lít neustále peníze někam, kde "maňana". Ale neviděl bych to tak, že je úplně před smrtí... Dělají z toho lowcost a investují jinam.....
:yes: tohle vůbec není špatná vize. Sice to mnoha vonět nebude, ale má to hlavu a patu - Audi - koncernověji etablovanější a "usedlejší" se sportovním akcentem v některých modelech a Alfa, jako čistě emoční záležitost alá Cuore sportivo - to by mohlo fungovat... Leč obávám se, že to tak nebude.....
bravwo seat? vzdyt to je upadkova znacka, kterou drzi nad vodou jenom know-how a dily z koncernu. vse co si vyprodukuje sama patri do kose.
To víš, španělské základy, to je obdaba jako fiat, jak nemají nad sebou pevný režim, je to bída. Mimochodem, dnes jsem četl, že ve Španělsku je prý odstupné ve výši čtyřicetinásobku mzdy, tak možná proto je těžké tam vytvářet pružný pracovní trh.
To naše Škoda, to je panečku jiná kráska, co?
To naše Škoda, to je panečku jiná kráska, co?
taky proto je spanelsko po recku dalsim statem na prodej. mira nezamestnanosti je tam silena a to hlavne u mladych lidi, coz je podle mne hlavnim indikatorem (z)dravosti ekonomiky.
ale zpatky k autum...myslim, ze na seat neni nikdo v sidle vw pysny. je to ztratova divize, kterou musi navic ostatni znacky krmit svymi inovacemi. tak brzo se ji ale nikdo nezbavi, protoze by to znamelo priznani kapitulace na jizni fronte, a to nezapada do profilu vw. spis se prohloubi ono krmeni inovcami. viz podoba toledo a rapid+toledo nechaji jit na trh jako prvni.
a skoda, hm, to se na ostro ukaze az za par let. skoda dnes ve svete tezi z toho, ze ve svych tridach prodava vetsi auta nez konkurence. az se to srovna, uvidime.
ale zpatky k autum...myslim, ze na seat neni nikdo v sidle vw pysny. je to ztratova divize, kterou musi navic ostatni znacky krmit svymi inovacemi. tak brzo se ji ale nikdo nezbavi, protoze by to znamelo priznani kapitulace na jizni fronte, a to nezapada do profilu vw. spis se prohloubi ono krmeni inovcami. viz podoba toledo a rapid+toledo nechaji jit na trh jako prvni.
a skoda, hm, to se na ostro ukaze az za par let. skoda dnes ve svete tezi z toho, ze ve svych tridach prodava vetsi auta nez konkurence. az se to srovna, uvidime.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Podle mě je největší slabina PSA v tom, že je silná pouze v Evropě a ikdyž má narozdíl od takového Fiatu v Evropě celkem silné a ucelené portfolio, tak na tu svoji jednostranou orientaci doplácí.
to teda nevím, v čem je to portfolio tak silné a ucelené...
Když se podíváš na nabídku, tak je tam jeden sedan z Číny, a pak jedno jakési SUV a Crossover na jendo brdo, v licenci a v různých velikostech... Ale proti gustu...
Když se podíváš na nabídku, tak je tam jeden sedan z Číny, a pak jedno jakési SUV a Crossover na jendo brdo, v licenci a v různých velikostech... Ale proti gustu...
Fiatí křeč? Kdepak má fiat model ve vyšší střední? (C6), kdepak má fiat model ve střední? (C5, 50😄 O SUV se ti ani nezdá, o kompaktních cabrio či kombi mutacích jako je 308 jakbysmet. Neplácej tu nesmysly a raduj se aspoň z té crosspětistovky. To by tak mohlo věrně odrážet tvůj rozhled - Panda, pětistovka a z pětistovky minibus 8-s Obstarožní punto a na minimalistických prodejích bravo. Ano, to bravo, které doma utržilo dokonalý políček od VOLKSWAGENU, pokořeno GOLFem... >😁
dnes davas...skus jednotlive modely PSA prirovnat, resp. najst obdobny model v produkcii fiatu. Skusim ti len pomoct, skus najst konkuretna v radoch fiatu nasledovnym autam: kombik P308, kombi+sedan C5 a 508, pripadne nejake mpv ala C4(grand)picasso,P5008. Daj vediet co si zistil
Tak to zkusim vypsat ja.
MINI
500, Panda, Ypsilon x C1/107
MALA
Punto, MiTo, Linea x 208, C2 (dela se jeste?), C3
NIZSI STREDNI
Bravo, Delta, Giulietta x 308, C4
STREDNI
159 (uz se nevyrabi, ale jde jeste koupit) x C5, 508
VYSSI STREDNI
Thema x C6
MPV
Freemont, Voyager x Picasso C3, C4, 3008, 5008, Evasion/807 (vyrabi se jeste?)
DODAVKY
s vyjimkou Doblo x Berling👋Partner identicka rada Fiorino, Scudo, Ducato
Takze kdyz to shrnu, tak Fiatu chybi male kombi (207 SW), kombi nizsi stredni (308 SW), po doprodani poslednich 159 stredni trida (ac se tam snazi radit Deltu), SUV (i kdyz to ma podchyceno Jeepem).
Nejvetsi prusvih je jednoznacne absence kombi v nizsi stredni. A v druhe rade absence mensiho MPV, ktere by se mohlo postavit proti C4 Picasso nebo 5008 a ukonceni 159 bez nastupu Giulie.
MINI
500, Panda, Ypsilon x C1/107
MALA
Punto, MiTo, Linea x 208, C2 (dela se jeste?), C3
NIZSI STREDNI
Bravo, Delta, Giulietta x 308, C4
STREDNI
159 (uz se nevyrabi, ale jde jeste koupit) x C5, 508
VYSSI STREDNI
Thema x C6
MPV
Freemont, Voyager x Picasso C3, C4, 3008, 5008, Evasion/807 (vyrabi se jeste?)
DODAVKY
s vyjimkou Doblo x Berling👋Partner identicka rada Fiorino, Scudo, Ducato
Takze kdyz to shrnu, tak Fiatu chybi male kombi (207 SW), kombi nizsi stredni (308 SW), po doprodani poslednich 159 stredni trida (ac se tam snazi radit Deltu), SUV (i kdyz to ma podchyceno Jeepem).
Nejvetsi prusvih je jednoznacne absence kombi v nizsi stredni. A v druhe rade absence mensiho MPV, ktere by se mohlo postavit proti C4 Picasso nebo 5008 a ukonceni 159 bez nastupu Giulie.
Sucasny uverovy rating PSA je mizerny a vyhliadky tiez nie su ruzove, PSA preto logicky hlada ine formy financovania. Predaj a nasledny spatny prenajom nehnutelnosti ale same osebe nemusia znamenat nic zle, aj spolocnosti v dobrej financnej kondicii to robia z roznych uctovnych a danovych dovodov, teda aby na tom nieco ziskali. Ziadne katastroficke pokriky teda nie su na mieste.
Ak zoberieme napriklad len nemecke firmy: [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Edit: sorry, prve dva odkazy nefunguju; staci zadat do googlu audi leaseback, t-mobile leaseback
Ak zoberieme napriklad len nemecke firmy: [odkaz] [odkaz] [odkaz]
Edit: sorry, prve dva odkazy nefunguju; staci zadat do googlu audi leaseback, t-mobile leaseback
sdělil na zasedání valné hromady šéf představenstva PSA hlavním akcionářům...."Mám pro Vás dobrou zprávu...... Zítra nás kupuje VW Group..."
Miluju francouzská auta - jejich šarm a úchvatnost křivek. V tom je Francie(spolu s Itálií) nepřekonatelná.... Leč jako krása ženy, tak krása - jen krása - Vám je k ničemu.....a na parketu, kde se hraje i o ostatní atributy, nutné k přežití na automobilově-odbytovém válčišti - tam Francie zaostává.... Bohužel...
(v tomto si trochu bere jejich automobilový průmysl za vzor francouzské vojenské dějiny..... "Nejopálenějším místem francouzského vojáka je jeho podpaží...." "Francouzské tanky mají pět převodových stupňů pro jízdu vzad a jen jeden pro jízdu vpřed-ten se používá pro sjiždění z nákladních vagonů..." a tak bychom s odkazy na slavnou historii mohli pokračovat, leč toto je o automobilech....)
Miluju francouzská auta - jejich šarm a úchvatnost křivek. V tom je Francie(spolu s Itálií) nepřekonatelná.... Leč jako krása ženy, tak krása - jen krása - Vám je k ničemu.....a na parketu, kde se hraje i o ostatní atributy, nutné k přežití na automobilově-odbytovém válčišti - tam Francie zaostává.... Bohužel...
(v tomto si trochu bere jejich automobilový průmysl za vzor francouzské vojenské dějiny..... "Nejopálenějším místem francouzského vojáka je jeho podpaží...." "Francouzské tanky mají pět převodových stupňů pro jízdu vzad a jen jeden pro jízdu vpřed-ten se používá pro sjiždění z nákladních vagonů..." a tak bychom s odkazy na slavnou historii mohli pokračovat, leč toto je o automobilech....)
„Jít do války bez Francie je jako jít na lov jelenů bez harmoniky.“ - ten je nejtrefnější. Francie tu je. Něco do sebe má, ale když tu nebude o moc nepřijdeme. Jinak já si některé vozy citroenu oblíbil ... třeba poslední DS 5 a nebo C6 ... škoda
Francouze nemám rád kvůli nabubřelosti a povýšenosti...ale nemůžu s tebou souhlasit.
Francouzi jako poslední z Evropy drží vesmírný program, pořádný letecký průmysl, výzkum jak vědecký, tak léčiv. Mají společně s USA asi nejvyspělejší jadernou energetiku a nebojí se jít za svými zájmy.
Jo a to jídlo je taky super. :yes😒br />
Od Čechů nebo Slováků tyhle posměšky opravdu sedí, my bychom tu bez Němců taky měli kulový. To jseou pořád výkřiky, jak jsme za první republiky byli celosvětovými lídry...ne my, ale čtyři miliony Němců a asi stejně Čechů, zbytek rubal uhlí a hnojil pole. To už je holt pryč, stejně jako Římská říše, Egypt a Napoleon.
Francouzi jako poslední z Evropy drží vesmírný program, pořádný letecký průmysl, výzkum jak vědecký, tak léčiv. Mají společně s USA asi nejvyspělejší jadernou energetiku a nebojí se jít za svými zájmy.
Jo a to jídlo je taky super. :yes😒br />
Od Čechů nebo Slováků tyhle posměšky opravdu sedí, my bychom tu bez Němců taky měli kulový. To jseou pořád výkřiky, jak jsme za první republiky byli celosvětovými lídry...ne my, ale čtyři miliony Němců a asi stejně Čechů, zbytek rubal uhlí a hnojil pole. To už je holt pryč, stejně jako Římská říše, Egypt a Napoleon.
my jsme za první republiky nebyli světoví lídři - byli jsme ale dobří - a to vycházelo z toho, že "češi" byli vždy velmi přizpůsobiví(stačí podívat se na hodnocení našeho národa za Protektorátu...). Od dob Rakouské monarchie - později Rakouska-Uherska - jsme byli průmyslovými tahouny - a to nám chvilku vydrželo.... Z té doby pramení jistá nabubřelost, spojená se šosáctvím a opepřená závistí.... Jako národ máme vždy pár vyjímečných osobností, které však ne zcela dokáží překrýt jistou pachuť ..... A ad Francie. Francie trpí komplexem, který ideálně ztělesňuje Sarko.... Byla velká, chce být velká, ale nemá na to - hraje totiž na mnoha směrech, příliš velké divadlo - tříští svoje síly. A programy, o kterých píšeš - ano - ale nelze si nevšimnout, že je tam obrovská zahraniční účast různých konsorcií....
Ano, byli jsme průmyslovými tahouny, ale čí to byla zásluha? Nemůžeme srovnávat Čechy dneska a Čechy před devadesáti lety - už kvůli národnostní stránce. Mě vždycky baví ty řeči, jak jsme si nezávislost vybojovali (ano, Masarykovým orodováním v USA), jak jsme z ničeho postavili průmysl (no uhlí jinde v R-U jaksi nebylo tak proč tu nepostavit továrnu?), jak jsme za Protentokrátu všichni sabotovali německé snažení (s třetinovou DE menšinou? Ha.).
Přesně jak píšeš a jak to vystihli Cimrmani: "Tam kde hy, tam kde hy, tam kde hynuli sobi, Čech se přizpůsobil..."
To mi připomíná historku, co mi vykládal jeden příbuzný, děsnej patriot, o válce (to mu bylo asi dvanáct). Němci prý celou jejich rodinu nutili vykonávat práce - praní uniforem, donášku pečiva a potravin atd, prej hroznej útlak, nesvoboda...to, že jim za tyhle "nucený práce" platili jak příděly, tak penězi, to už se neříká. Třem králům a všem, kteří to mysleli upřímně...poklona a velký dík.
Stejné je to s Havlem. Dokud to byl takový ten roztomilý pražský Pepík, bylo to OK...jenže teď je z něj Matka Tereza, designér skla, režisér, politolog, sociolog, vaří se guláš podle Havla a vůbec. Nemůžu se dočkat, až Dáša za prádelníkem najde novou nepublikovanou hru. Proč nikdo neoceňuje skutečné velikány?
Francie má s námi dost společného po stránce mentality, jenže oni alespoň svou pozici vybudovali vlastní zásluhou. Co se zahraniční spolupráce týče, považuju to spíš za důsledek než příčinu pozice Frantíků v daném oboru. Samozřejmě, své mouchy mají, ale pořád je to velmoc prvního řádu.
/konectirády
Přesně jak píšeš a jak to vystihli Cimrmani: "Tam kde hy, tam kde hy, tam kde hynuli sobi, Čech se přizpůsobil..."
To mi připomíná historku, co mi vykládal jeden příbuzný, děsnej patriot, o válce (to mu bylo asi dvanáct). Němci prý celou jejich rodinu nutili vykonávat práce - praní uniforem, donášku pečiva a potravin atd, prej hroznej útlak, nesvoboda...to, že jim za tyhle "nucený práce" platili jak příděly, tak penězi, to už se neříká. Třem králům a všem, kteří to mysleli upřímně...poklona a velký dík.
Stejné je to s Havlem. Dokud to byl takový ten roztomilý pražský Pepík, bylo to OK...jenže teď je z něj Matka Tereza, designér skla, režisér, politolog, sociolog, vaří se guláš podle Havla a vůbec. Nemůžu se dočkat, až Dáša za prádelníkem najde novou nepublikovanou hru. Proč nikdo neoceňuje skutečné velikány?
Francie má s námi dost společného po stránce mentality, jenže oni alespoň svou pozici vybudovali vlastní zásluhou. Co se zahraniční spolupráce týče, považuju to spíš za důsledek než příčinu pozice Frantíků v daném oboru. Samozřejmě, své mouchy mají, ale pořád je to velmoc prvního řádu.
/konectirády
a no tak každý národ má své "kulty" - vždyť se k nim tak krásně upíná... Profesor historie na fakultě nám říkal - na historii jako fakt se můžete začít dívat až tak po 100-150letech po události - to už je setřen patos a momentální zájmy "vítězů". Na některé události si musíte počkat ještě mnohem déle a záleží na teritoriu, jak moc, se ho, ten který, historický fakt dotýká....
a tak to zkrátka je - Obrozenci počínaje a Havlem konče. Vždy se najde dost přicmrndávačů, kteří se chtějí ohřát v něčí přízni....
a tak to zkrátka je - Obrozenci počínaje a Havlem konče. Vždy se najde dost přicmrndávačů, kteří se chtějí ohřát v něčí přízni....
Hm, to je velká úvaha - trvalo dlouho, než jsi na ni přišel ??? Teď bych prosil dlouhý seznam českých válečných úspěchů, bitev a válek, které jsme slavně vybojovali a zvítězili...Sami, stačí od r. 1620, nebo 1600, a když už v tom budeš, tak sem s mapou tehdy získaných a držených území, kolonií...
PS:Kdyby ti někdo říkal, že cca 300 let jsme byli dobytou součástí jiného státního útvaru, celku, jistého císařství, nám vládnoucího, tak mu nevěř - ty v tom máš přece chlape zatraceně jasno...
Za co...
PS:Kdyby ti někdo říkal, že cca 300 let jsme byli dobytou součástí jiného státního útvaru, celku, jistého císařství, nám vládnoucího, tak mu nevěř - ty v tom máš přece chlape zatraceně jasno...
Za co...
no asi to nebylo na mne, ale trochu se ho zastanu - Francie - je velký státní útvar - nerad bych zabíhal až do dob Galských válek, které byly v podstatě úspěšné(neplést s Obelixem a Asterixem). Ale - vyjmenuj mi poslední velká francouzská vítězství - myslím tím celých válečných konfliktů, ne dílčí úspěchy, jako Slavkov apod.(mimochodem excelentní). Francie totiž - pokud nebojovala proti nevyzbrojeným domorodcům - v podstatě válku proti rovnocennému soupeři dloooouho nevyhrála. Připomeňme - válku o kolonie s GB....Napoleonské války - končíme u Waterloo - (paradoxem je, že je prohrál kvůli jahodám😄 - to je nadsázka a narážka na nečinnost jednoho z jeho maršálu, který nechal pruská vojska v klidu projít na pomoc a ti pak zvrátili vývoj bitvy). Potom tu máme prusko-francouzskou válku .... Pak tu máme první světovou válku- bez britských vojsk - a ostatně bez vstupu USA do války by to projeli....Pak tu máme úspěchy v tažení roku 1940. Potom tu máme Alžír. Pak tu máme Vietnam... Kde jsou ta slavná vítězství v době střelného prachu?
Ad česká vojenská sláva - ano v tom Francii skvěle kopírujeme. Ale znova zopakuji to, co jsem napsal jinde - máme skvělé jedince, kteří bohužel nevyvažují zbylou mentalitu "davu". A české pluky, jednotky, jedinci, perutě atd. atd. - byly vždy spojenci vysoce ceněny. A před takovými, kteří dokazují svůj postoj činy, ať již bojovali na východě či západě je vhodné vždy smeknout....
Ad česká vojenská sláva - ano v tom Francii skvěle kopírujeme. Ale znova zopakuji to, co jsem napsal jinde - máme skvělé jedince, kteří bohužel nevyvažují zbylou mentalitu "davu". A české pluky, jednotky, jedinci, perutě atd. atd. - byly vždy spojenci vysoce ceněny. A před takovými, kteří dokazují svůj postoj činy, ať již bojovali na východě či západě je vhodné vždy smeknout....
Jinak k tomuhle bych chtěl dodat, že tady ty citáty o zbabělosti. Třeba,, když francouzská armáda vyprodávala přebytečný materiál tak u pušek bylo napsáno - nepoužité, pouze párkrát zahozené. ,, Prostě někde vzniknout musely. Ne nadarmo je za nejlepší francouzskou jednotku povážována CIZINECKÁ legie 😄 ... Nicméně tuhle reputaci obecně si francouzi vydobili spíše během 2.světové války, kdy jim nemuže spousta lidí příjit na chuť, že prohráli válku bez jediného výstřelu(skoro) a následně s němci kolaborovali a pak se ocitli na straně vítězů.AD. Češi - neměli kdy tuto reputaci nabrat. I když jedno vítězství se popřít nedá - legionáři v rusku. Co dokázala relativně malé vojsko a jakým způsobem se dostalo domů ... dá se to považovat za tažení. Hrdinské tažení. A to nemluvím o tom, že v legii byl velký rozpor o tom jestli se nepotáhne na moskvu. ... jinak vtipné (brát s nadhledem) shrnutí válečných úspěchů francie. [odkaz]
Jo a kdyby náhodou Hitler válku vyhrál, tak budeš po letech Němce chválit za hrdinství? Nevím proč by se měl někdo chlubit počtem vyhraných válek.
No já jen chtěl říct, že když tu nebude francie (pežot a citroen- jenom auta) tak o nic moc nepřijdeme. A když tam ozawasan dával ty citáty tak jsem taky jeden připsal ... Za žádnou cenu jsem tady nechtěl rospoutat diskuzi o tom, že francie je nejlepší a my jsme na nic a oni dělají léky a rakety a tak. 😒 .......
Když tu "nebude Francie" příjdeme nejen o Peugeot a Citroën, ale o o SPOUSTY aut od Renault Twingo po Bugatti; od Le Mans po "permanentní" vítěze World Rally Championship posledních dvou desetiletí - a to bude "nahvwazeno" vozy jednoho německého lidového KONCERNu + vozy jednoho korejského koncernu = ? 😉
modelove portfolio nevypada spatne, ale uprimne, otazka preziti automobilek se dnes nerozhodne v evrope, ale v cine a indii, kde se dela skutecna marze na levnych krapech.
jinak pokud bych si mel dnes koupit auto tak by to byl klidne p508 nebo ds5. tem autum nechybi nic zasadniho, jsou krasna, ale......francouzska. jak jinak lze vysvetlit, ze u sedanu p508 nakape do kufru? to s tim autem nikdo nejel nez se zacalo prodavat? asi ne.....a z toho pak vyplyvaji cerne fleky na jejich reputaci.
jinak pokud bych si mel dnes koupit auto tak by to byl klidne p508 nebo ds5. tem autum nechybi nic zasadniho, jsou krasna, ale......francouzska. jak jinak lze vysvetlit, ze u sedanu p508 nakape do kufru? to s tim autem nikdo nejel nez se zacalo prodavat? asi ne.....a z toho pak vyplyvaji cerne fleky na jejich reputaci.
zdravy rozum
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
:yes: vědí jak si na Titanicu pustit volume doprava....
... no je škoda, že se PSA finančně moc nedaří, ale to je prostě život. Jednou si nahoře a jednou dole. Osobně vidím problém takový, že PSA až moc žije z úspěchů minulosti😒br />
Peugeot po úspěšných modelech 205, 405, 206, 306, 406, které se prodávaly jak o život (např. 405 Break SRDT byl v 90 letech snem mnoha chalupářů) přišla řada 207, 307 (www.crashmy307.co.uk), 407 - průser za průserem, co se týká kvality a hlavně elektriky, pro mnohé nestravitelný design...:no: Dnes už je to o něco lepší 308 se o dost faceliftem zvedla a také dostala lepší cenu, 508 a 5008 jsou parádní modely a doufejme, že se chytne 208... 😉
Citroen tak trošku přešlapoval na místě, design na přelomu tisíciletí byl dost nezáživný, viz ZX, Saxo, Xsara nebo C5 (i po FL) nebo první generace C4 s tolik diskutovaným volantem s pevným středem. Na druhé straně oblíbené modely Xsara Picasso, Berlingo, C3, C4 GPicasso... A pak extravagance XM a C6 - zabiti cenou 😒 Dnešní pohled je zas lepší - nová C3 a C4 jsou k světu, Berlingo a C4GP se prodává stále dobře. Vodu čeří i řada DS a doufám, že se jí bude dařit...
Pevně doufám, že se pro PSA karta obrátí a zas se nastartuje k úspěchu. Byl bych nerad aby další evropská automobilka skončila v asijských rukou nebo zavřela brány jako SAAB 😒 Takže držim palce PSA 😉 :yes:
Peugeot po úspěšných modelech 205, 405, 206, 306, 406, které se prodávaly jak o život (např. 405 Break SRDT byl v 90 letech snem mnoha chalupářů) přišla řada 207, 307 (www.crashmy307.co.uk), 407 - průser za průserem, co se týká kvality a hlavně elektriky, pro mnohé nestravitelný design...:no: Dnes už je to o něco lepší 308 se o dost faceliftem zvedla a také dostala lepší cenu, 508 a 5008 jsou parádní modely a doufejme, že se chytne 208... 😉
Citroen tak trošku přešlapoval na místě, design na přelomu tisíciletí byl dost nezáživný, viz ZX, Saxo, Xsara nebo C5 (i po FL) nebo první generace C4 s tolik diskutovaným volantem s pevným středem. Na druhé straně oblíbené modely Xsara Picasso, Berlingo, C3, C4 GPicasso... A pak extravagance XM a C6 - zabiti cenou 😒 Dnešní pohled je zas lepší - nová C3 a C4 jsou k světu, Berlingo a C4GP se prodává stále dobře. Vodu čeří i řada DS a doufám, že se jí bude dařit...
Pevně doufám, že se pro PSA karta obrátí a zas se nastartuje k úspěchu. Byl bych nerad aby další evropská automobilka skončila v asijských rukou nebo zavřela brány jako SAAB 😒 Takže držim palce PSA 😉 :yes:
XM mozno bolo zabite cenou, ale malo svoje caro a istotne bolo uspesnejsie ako sucasna C6
XM určitě nezabila cena, naopak cena byla u tohoto vozu nastavená přiměřeně. Co zabilo XM byla nespolehlivá elektronika u první série, i když to taky není úplně přesné. Ačkoliv se to takhle všeobecně prezentuje, pravdou je že tím slabým článkem byly elektrické konektory, nikoliv elektronika samotná. PSA tehdy podcenila význam těchto konektorů, ve kterých časem vznikal přechodový odpor a kvůli kterým potom nemohl počítač odpružení hydractive správně pracovat. Následkem toho vůz přepnul do režimu hard, ve kterém byly ze systému odpojeny středové pružící jednotky a jízda potom nebyla vůbec příjemná a neodpovídala komfortnímu zaměření vozu. Tato závada byla plně odstraněna až u druhé série, kdy původní konektory nahradily nové u kterých k těmto problémům nedocházelo. Naopak dílenské zpracování, motory a antikorozní ochrana byly na špičkové úrovni. Stejně tak hydraulika (navzdory obecnému povědomí) patřila k nejspolehlivějším částem vozidla. Vůz dokonce obdržel titul auto roku 1990.
V prvních čtyřech letech bylo vyrobeno a prodáno přes 250.000 vozů XM (z toho téměř 100.000 ks v roce 1990) s cenovkou přesahující 1.300.000,-Kč, což dokazuje velký zájem zákazníků o tento extravagandní vůz. Bohužel z poměrně "banální" závady se stal problém, který se sice nemusel vyskytovat automaticky u všech vozů, ale mohl se objevit naprosto náhodně u různých sérií. Díky tomu pověst tohoto jinak velice spolehlivého vozu značně utrpěla, což se projevilo propadem prodejů v následujících dvou letech a přestože automobilka problém vyřešila, negativnímu dopadu na prodeje už nezabránila a XM se už "nálepky" nespolehlivého vozu nikdy nezbavilo.
Kdo tento vůz vlastnil, tak ví, že série vyrobené od roku 1994 byly naprosto splehlivé a jednalo se velmi prostorný a extrémě pohodlný vůz určený pro delší cesty, který vzhledem ke své ceně nabízel pohodlí mnohem dražších vozů. Byl to poslední velký Citroen s komplexní hydraulikou (brzdy, odpružení , řízení) Naproti tomu Citroen C6 je úplně jiné auto. U C6 je v podstatě vše kromě odpružení konvenční, brzdy i řízení jsou klasické, pouze podvozek je hydraulický a přesto, že je C6 pohodlné auto, je jízdním charakterem zcela jiné než XM nebo CX.
XM se celkově prodalo 333.000 ks a pokud by PSA neudělala chybu s konektory bylo by výsledné číslo ještě vyšší (odhadem dvojnásobek), zatímco C6 si o takových prodejích může nechat zdát, protože té se od začátku prodalo pouze 34.500 ks (!). Ale ani prodejní výsledky XM nejsou nic v porovnání s jeho předchůdcem Citroenem CX, kterých se prodalo neuvěřitelných 1.050.000 ks !!!
V prvních čtyřech letech bylo vyrobeno a prodáno přes 250.000 vozů XM (z toho téměř 100.000 ks v roce 1990) s cenovkou přesahující 1.300.000,-Kč, což dokazuje velký zájem zákazníků o tento extravagandní vůz. Bohužel z poměrně "banální" závady se stal problém, který se sice nemusel vyskytovat automaticky u všech vozů, ale mohl se objevit naprosto náhodně u různých sérií. Díky tomu pověst tohoto jinak velice spolehlivého vozu značně utrpěla, což se projevilo propadem prodejů v následujících dvou letech a přestože automobilka problém vyřešila, negativnímu dopadu na prodeje už nezabránila a XM se už "nálepky" nespolehlivého vozu nikdy nezbavilo.
Kdo tento vůz vlastnil, tak ví, že série vyrobené od roku 1994 byly naprosto splehlivé a jednalo se velmi prostorný a extrémě pohodlný vůz určený pro delší cesty, který vzhledem ke své ceně nabízel pohodlí mnohem dražších vozů. Byl to poslední velký Citroen s komplexní hydraulikou (brzdy, odpružení , řízení) Naproti tomu Citroen C6 je úplně jiné auto. U C6 je v podstatě vše kromě odpružení konvenční, brzdy i řízení jsou klasické, pouze podvozek je hydraulický a přesto, že je C6 pohodlné auto, je jízdním charakterem zcela jiné než XM nebo CX.
XM se celkově prodalo 333.000 ks a pokud by PSA neudělala chybu s konektory bylo by výsledné číslo ještě vyšší (odhadem dvojnásobek), zatímco C6 si o takových prodejích může nechat zdát, protože té se od začátku prodalo pouze 34.500 ks (!). Ale ani prodejní výsledky XM nejsou nic v porovnání s jeho předchůdcem Citroenem CX, kterých se prodalo neuvěřitelných 1.050.000 ks !!!
Ale stačí okomentovat pouze a výhradně jen jeho příspěvek, nikoli jeho osobu, a slušnost jde rázem stranou.
Překvapují mě proto jeho aktivity a rady kdo komu se má omluvit.
Překvapují mě proto jeho aktivity a rady kdo komu se má omluvit.
Musíš umět rozlišovat, mezi elegantním diskusním "bojem" a tupostí, která se odráží v tom, že se tu kolegové pojmenovávají jako Hňupové. A jestli neumíš psát slušně a elegantně, přitom třeba někdy i tvrději, nemáš tu co dělat, tohle není diskuse pro primitivy, nýbrž pro lidi, kteří umí nejen psát, ale i... myslet.
To, že nepotřebuji k vyjádření svých názorů stoosmdesátsedm řádků, nezamená, že neumím psát nebo snad, že bych musel od někoho - nedej bůh - opisovat.
Dobře si pamatuji, kdo zde označuje diskutující jako primitivy.
Že potřebuji nutně lekci ve slušnosti a eleganci a hlavně v myšlení ?
Od VWšeVWědoucího ? Děkuji, nechci. Na jeho úroveň, doufám, nikdy nebudu nucen klesnout.
Dobře si pamatuji, kdo zde označuje diskutující jako primitivy.
Že potřebuji nutně lekci ve slušnosti a eleganci a hlavně v myšlení ?
Od VWšeVWědoucího ? Děkuji, nechci. Na jeho úroveň, doufám, nikdy nebudu nucen klesnout.
Tématem tvého vlákna byl tvůj nesouhlas s tím, že jsem tu vedl Wolfa k pořádku. Jistě, neboť aby tu Mariho označoval jako hňupa (což je prachsprostá nadávka), to překračuje meze diskuse. Co to má společného s tím, že tu píší i dokonalí primitivové? Ty je neznáš? Já ano.
Že ty jsi vůbec, ale vůbec nepobral, co jsem ti napsal? 😄 Podle tvé reakce, gile54, to tak je. Ostatně ty neumíš napsat slušně můj nick? ;-\ Co to tu píšeš? Píši snad já tobě, že jsi NICVĚDOUCÍ?
Že ty jsi vůbec, ale vůbec nepobral, co jsem ti napsal? 😄 Podle tvé reakce, gile54, to tak je. Ostatně ty neumíš napsat slušně můj nick? ;-\ Co to tu píšeš? Píši snad já tobě, že jsi NICVĚDOUCÍ?
jak může tenhle slátaný koncern fungovat. Citroen vizionář a Peugeot - ZABIJÁK NÁPADŮ :no:
PSA se v současné ekonomické situaci neocitla ze dne na den, je to dlouhodobější proces, který se snaží řešit už několik let... například v programu CAP 2010 ( [odkaz] ), který byl vizionářsky přijatý už v květnu 2007, tedy rok před příchodem globální recese.. díky tomu byla PSA účetně v černých číslech i na přelomu let 08/09.. a to byl tehdy málo kdo 😄
Nikde v článku se nepíše o struktuře dluhů, kdo je majoritním věřitelem, kterým může být i vlastní akcionář, takže to opravdu nemusí být nijak zásadně horké.
Jestli snad někteří méně komplikovaní jedinci vidí něco pozitivního v nelehké ekonomické situaci PSA, pak je mi jich upřímně líto, ale PSA na sobě už několik let velmi intenzivně pracuje a kdo jejich produkci trochu lépe zná, ten to musí vidět.. Nikdo není bez chyby, ale Peugeot a Citroën jsou tradiční evropští výrobci, kteří tu mají své místo a bez nich by Evropa hodně ztratila. Nejen historicky (Peugeot jako firma existuje přes dvě stě let!), ale i technicky...
Myslím si, že jde o mírně přifouknutou zprávu, která nemá bez bližšího rozboru valnou vypovídající hodnotu.. Kupovali by snad v GM akcie podniku, který se potácí od ničeho nikam? A za miliardu Euro? Asi ne 😉
Já naopak vidím budoucnost PSA docela dobře a i když Evropě pevně vládne jiný koncern než PSA, tak Peugeot i Citroën zde své místo mají a mít mohou i nadále... To by jim snad půjčili i ve Wolfsburgu, jen aby je nekoupil Hyundai 😄
Nikde v článku se nepíše o struktuře dluhů, kdo je majoritním věřitelem, kterým může být i vlastní akcionář, takže to opravdu nemusí být nijak zásadně horké.
Jestli snad někteří méně komplikovaní jedinci vidí něco pozitivního v nelehké ekonomické situaci PSA, pak je mi jich upřímně líto, ale PSA na sobě už několik let velmi intenzivně pracuje a kdo jejich produkci trochu lépe zná, ten to musí vidět.. Nikdo není bez chyby, ale Peugeot a Citroën jsou tradiční evropští výrobci, kteří tu mají své místo a bez nich by Evropa hodně ztratila. Nejen historicky (Peugeot jako firma existuje přes dvě stě let!), ale i technicky...
Myslím si, že jde o mírně přifouknutou zprávu, která nemá bez bližšího rozboru valnou vypovídající hodnotu.. Kupovali by snad v GM akcie podniku, který se potácí od ničeho nikam? A za miliardu Euro? Asi ne 😉
Já naopak vidím budoucnost PSA docela dobře a i když Evropě pevně vládne jiný koncern než PSA, tak Peugeot i Citroën zde své místo mají a mít mohou i nadále... To by jim snad půjčili i ve Wolfsburgu, jen aby je nekoupil Hyundai 😄
... od italského Fiatu přes španělský Seat až po PSA s Renaultem. Všichni kromě PSA ale mají "štestí", že vytvořili alianci s jinou silnou automobilkou a to je drží nad vodou.
Ať se to frantíkům a italům líbí nebo ne, jejich hlavním konkurentem je dnes koncern Hyundai/Kia, který zahájil mohutnou ofenzivu v Evropě.
Ať se to frantíkům a italům líbí nebo ne, jejich hlavním konkurentem je dnes koncern Hyundai/Kia, který zahájil mohutnou ofenzivu v Evropě.
U Renaultu to bylo trochu jinak. Ten naopak dostal nad vodu Nissan a tato aliance má podobné prodeje jako koncern VW. Hyundai/Kia je stejným konkurentem i pro VW, Škodovku, Opel a další. Dokonce bych řekl, že největším konkurentem je pro škodovku. Prodává se na podobných trzích a se stejným heslem - hodně auta za málo peněz.
Řekl bych, že Nissan s Renaultem se drží nad vodou vzájemně, v první fázi před cca 10 lety byl víc pod vodou samozřejmě Nissan.
Ano, Škodovka i Hyundai/Kia míří na racionálně uvažujícího šetřivého zákazníka, ale Škodovka je přece jen více konzervativnější, zatímco Hyundai/Kia se v poslední době snaží zaujmout i designem, čímž konkuruje frantíkům a italům. A hlavně - skoro vůbec spolu nesoupeří v nejdůležitějším segmentu evropského trhu, protože Škodovka nemá hatchback nižší střední třídy.
Ano, Škodovka i Hyundai/Kia míří na racionálně uvažujícího šetřivého zákazníka, ale Škodovka je přece jen více konzervativnější, zatímco Hyundai/Kia se v poslední době snaží zaujmout i designem, čímž konkuruje frantíkům a italům. A hlavně - skoro vůbec spolu nesoupeří v nejdůležitějším segmentu evropského trhu, protože Škodovka nemá hatchback nižší střední třídy.
Když si sednete do citroena nebo peugeota v témže roku výroby jako VW, tak pocítíte sakra velký rozdíl...
Vážená redakce
toto je můj poslední příspěvek, kterým se loučím s Vámi i místním osazenstvem diskutérů, prudičů a pomazaných hlav. Již nějakou dobu nejen já, ale i mnozí z diskutujících pozorujeme přibývající povrchnost a zvyšující se neprofesionalitu zdejšího portálu, který dlouhou dobu byl svým způsobem etalon mezi odbornými weby o autech. Ano - minulý čas je zcela na místě. Ta zpráva o přesunu pod křídla Blesku nebyla aprílová, ale byl to fakt!!! Nečtu Blesk a další podobné ubohosti, nesleduji Novu, z těchto bulvárních médií se mi zvedá žaludek a osobně pochybuji o inteligenci členů stáda, kteří ten hnůj kupují, čtou a sledují.
Sbohem Auto.cz
toto je můj poslední příspěvek, kterým se loučím s Vámi i místním osazenstvem diskutérů, prudičů a pomazaných hlav. Již nějakou dobu nejen já, ale i mnozí z diskutujících pozorujeme přibývající povrchnost a zvyšující se neprofesionalitu zdejšího portálu, který dlouhou dobu byl svým způsobem etalon mezi odbornými weby o autech. Ano - minulý čas je zcela na místě. Ta zpráva o přesunu pod křídla Blesku nebyla aprílová, ale byl to fakt!!! Nečtu Blesk a další podobné ubohosti, nesleduji Novu, z těchto bulvárních médií se mi zvedá žaludek a osobně pochybuji o inteligenci členů stáda, kteří ten hnůj kupují, čtou a sledují.
Sbohem Auto.cz
Nicméně musím uznat, že sem ani sám nečekal, že je na tom PSA až tak špatně, že už musí prodávat i vlastní bydlení... To by se dalo chápat v podstatě jako rezignace na sebe sama... a chtělo by se říct, dávám PSA rok, maximálně dva. (rozumněj v nadsázce, každopádně sázce na GM nevěřím, neb to je potápěč - ten bude mimochodem rád, když zachrání vlastní Opel).
Tady si neodpustím poznámku... chvála koupě Chryslera, jinak byl na tom teď Fiat podobně.
..no a to svůj "vwliv" prostě MÁ 😐
Co je nutí jít někam jinam? Snad jen cena. A to je docela málo a pro PSA cesta do pekla.
..naštěstí NEjsme všichni (ještě) "tuctovwí" 😄
PS: Výjímečná řešení/přístupy (Saab, hydropneumatické odpružení Citroën, Subaru "konstrukce/pojetí" celého vozu - AWD) to prostě proti konfekci mají "těžké".. 😉
C1? C2? C(DS)3? C(DS)4?
Má ji právě až C5, jejíž prodej je s kalsickými tlumiči stejně větší a pak neúspěšná a končící C6.
To je teda konfekce...
Ano C6 pomalu končí, ale přijde nová generace C5, DS9, a pravděpodobně ještě jeden model s hydropneumatickým podvozkem, takže je to sice stále rarita v této (cenové)třídě automobilů, ale zřejmě tu ještě chvíli s námi zůstane.
C1, C3(DS3), C4(DS4) spadají do třídy vozů, kde se ani něco takového prostě nevyplatí a jen by to zbytečně zvyšovalo prodejní cenu.
V levných vozech do "úrovně" nižší střední něco takového právě z nákladových důvodů nebylo snad nikdy (nebo si dovedete představit vzduchové adaptivní pérování z Audi A8 či VW Touareg ve Škodě Octavia například? ,-) ) - ostatně CENOVÉ důvody asi vedly k použití "tuctového" odpružení u levnějších motorizací u současné C5 (poprvé od DS z roku ´55).
Je to PROTO že "davy" NE"znalých" jako jste vy (asi) preferují nejobyčejnější technická řešení podvozku ála škoda Superb - a ještě je považují za (nej)"lepší" 😄
A je smutnou realitou, že to možná jednou DOKÁŽETE - už ne VWětšina aut, ale VWšechna auta budou ... (technicky) "stejná" 😐
PS: Mimochodem: To si FAKT přejete? Aby svět aut byl "nakonec" jednou pod totální nadVWládou..? ;-
Já bych MNOHEM raději kdyby nadále existoval a plnohodnotně fungoval Saab, Lancia, Citroën, Subaru, Alfa ... a ne aby se nabídka "zvcVWrkla" na nabídku (stejného) tuctového technického řešení "rozlišených" jen použitým znáčkem na kapotě (což by asi "blažilo" VÁS 😄
A nejde mi samozřejmě JEN o odpružení (je prostě DOBŘE, že existují i "jinak pojaté" vozy než jen výrobky jednoho velkovwýrobce
Já jsem tu psal o tom, že Citroen je větší masovka, tedy alespoň skladbou modelového portfolia, než právě ten VW.
V drtivé většině produkce nabízí průměrnou či podprůměrnou techniku a hydropneu u jednoho a půl modelu z něj "ruční práci" neudělá. :-!
Nu, já bych hydropneumatické odpružení vozů Citroën sice NEnazvala "specialitou" (ono těch modelů a ostatně i čistě "kusů" od toho roku 1955 asi bude... docela dost), ale na tomhle se shodneme - dnešní "běžná" produkce je ... "běžná produkce" s tu a tam zajímavým (čti NADprůměrným) motorem 😉
NEmasová je řada DS (která spíš v reálu je/vyjadřujte to" jaký Citroën býval"..)
Ale vy jste z toho "vytrhl" JEN ten Citroën - já bych RÁDA aby trochu do toho "jaká bývala" se vrátila Lancia (a bylo vždy DOBŘE že existovaly alternativy od Y po Thesis - mimochodem VELMI PODceňované auto :yes: 😄 ) Alfa + aby Subaru navždy zůstalo takové jako už desetiletí je + no ten Saab se už asi nevrátí...
...ono totiž NEnápadně (pomaloučku polehoučku) se snad všechny vozy "zprůměrovávají" do "jednoho víceméně stejného KRÁLe PRŮMĚRNOSTi" - jak byl pěkně někde nazván text o vw Passat (no a já/a jistě i mnoho jiných ÚMYSLně NEchce "od všeho vyvážený průměr" - to je fajn možná tak u pneumatiky 😉
PS: No a v mém "speciálním" případě CHCI aby zůstalo v nabídce firmy Citroën hydropneumatické odpružení (a vůbec takovéhle "celkové pojetí" vozu) - neb první "podobný" vůz (vůz z kterého mám podobný "pocit") je až Mercedes CL (no a ten už je cenově "trošičku jinde" + MI příjde zbytečně velký 😄
POZOR - tím NEchci říct, že jsou "srovnatelné" nebo tak něco! Mám na mysli "pojetí vozu" (a nikoli designové či tak něco! 😉
Stejně jako NENÍ NEJlepší Volkswagen (jak všichni kdo o autech ... VÍ 😄
PS: Ach - a svět samozřejmě JE "nespravedlivý" 😉
inak avantime bola tiez kktina, zaujimava ale kktina, z avantgardnosti dnes ziadna znacka nevyzije 😉 tym neobhajujem ani nezatracujem renault a PSA len konstatujem fakty.
Pezot mam rad a nova 208micka je suprova a 508 tiez, je to na dobrej ceste, skoda len ze neuspesny citron brzdi pezota :no:
C6 je bombastický vůz s neskutečným designem, volba fajnšmekrů, jež mají jiné priority, než které jim nabízí D3, ale C6 zabíjí přemrštěná cena. Zajímavé, že to ve vedení nikomu nedošlo ani po těch letech, co je C6 v prodeji.
Nicméně za posledních dvacet let je to v koncerunu PSA právě Citroen, kdo je nejvíce na vzestupu co se image, prodejů i šíře modelového portfolia týče a které pokrývá téměř všechny myslitelné segmenty.
Naopak bych řekl, že Peugeot usnul na vavřínech a dost dlouho žil z minulých úspěchů....
Co ale obě značky podcenily je nutnost soustavných inovací a investice do vývoje pohonných jednotek a technologií.(DSG, 2.0l turbo benzíny, V6 benzín, asistenční systémy, atd.) To se bohužel odráží na pomalejším tempu inovací a teď se jim to bohužel vrací jako bumerang.... 😢
A to, ze v okoli roku 2000 si to PSA pokazila kvalitou bola chyba. Plati za to dodnes, aj ked to uz je ovela lepsie. Ale podla momentalneho vyvoja VW, by som ruku do ohna nedal, ze za par rokov sa nebudu potykat s tymi istymi problemami.
P.S.: FORD pred par rokmi rospredal nie jednu, ale vela svojich budov, aby ziskal peniaze. Tak by som flintu do zita nehadzal. Myslim, ze nove modely prinasaju na trh nieco nove a zaujimave, len treba zmenit asi marketing a viac v reklamach o tom hovorit a nie valat sa po 308 v dazdi...
Furt víc věřím těm automobilkám, než lidským a zkorumpovaným telatům... Nicméně i ty automobilky si za to mohou samy. To bez debat. Tržní chování jim v jistých ohledech chybělo, nicméně s kvalitou to nemá nic poslečného. Koncern vč. Audi vyrábí méně spolehlivá auta než Fiat a PSA dohromady (to jen jako příklad). O reálné kvalitě to není, je to maximálně o kině kolem (to co tady ten šašek tak často popsiuje, jako prodejní chrámy), o marketingu a managementu, tedy oblastech, které třeba ti Francouzi neuměli tak uchopit.
Třeba u PSA vidím světlý zítřek v DS (jestli to nepos.)
takže asi tak...
Na Fiatu se po 15 letech vyměnily ošoupané kliky dveří, žárovečka v přistrojové desce, spojka... a jezdí se dál... A vrzá každé 15 leté auto... Vrzají i některá nová auta.. třeba zrovna ten Auris je na to e😜ert.. a třeba Civava kvuli tomu měla i svolávací akci...
Takže sme zase u toho marketingu a tupém, někdy až deviantním stádu.
P.S. toho Partnera bych do toho netahal..., zkus se projet v nějakém 5letém Sharanu (což enní tak jako Partner užitkáč)..., neznám u "moderního" auta větší koncert.... Je to prostě užitková doodávka..., jestli myslíš, že ti Caddy či jiné podobné auto hraje 9devátou, tak si naomylu... A co třeba rezivějící Vita? Vždyť to je ostuda...
156 bohužel byla co se týká náročnosti na údržbu omyl. to se už ví a nemá smysl to omlouvat, ale furt je to z mého pohledu menší průser (TS) než v současné době totálně shitoidní TSI (se kterým si současní majitelé ještě užijí radosti)...
Takoví vyjímeční řidiči se potom ostřížím zrakem dívají na oktávku před nima a při prvním náznaku nějaké řidičské chyby se obracejí na svou ženu: "Vidíš Máňo, já Ti to říkal, blbeček v Oktávce" 😉
Co si predstavujes pod slovem "marketing" ?
Pripadne jaky marketing je dobry a jaky je spatny?
P.S. někdo tu někde napsal, že fiat vyrábí spolehlivější auta než AUDI... >😒] No, tak to je ten "marketing"... >😒]
1) Nemyslím si, že by každá automobilka měla vyrábět všechno a ve všech segmentech a pod každou značkou. Má to bezesporu své výhody, ale i úskalí, na to někdy přijdeš.
2) Samotný VW, ještě řekněme v roce 1990 vyráběl všeho všudy (když nepůjdu moc do detailu) tak 5 modelů (Polo, Scirocco, Golf, Jetta, Passat a Transporter), z toho úspěšné byly snad jen 2 (Golf a Transporter), Audi mělo modely dva atd.... Tedy já za sebe nevidím opravdu rozumný důvod jen kvůli tomu, že někdo v nějakém segmentu něco má, že to tam musím mít taky. Spousta těch modelů jsou jakési substituenty a kdyby nebyly, nic by se nedělo...
Já si totiž opravdu nemyslím, že by VW měl mít například v segmentu malé SUV 3 TOTOŽNÉ modely (Q3, Tiguan, Yeti), které se liší pouze trochu jiným plechem a počátkem a koncem motorové palety... a při tom všechno jsou to poruchové malé plečky. Ale když to zákazníci chtějí, tak at jim to dá... Já to nepotřebuju...
3) To, že Fiat nemá kombi v nižší střední je neoddiskutovatelná chyba, za kterou by jim patřilo nakopat zadky. Na druhou stranu jediné co mě může těšit je to, že v tomto segmentu... a ostatně i v dalších, má Fiat kam růst...., pokud nabídne auta za slušnou cenu...(kde nejsu, přirozeně nemohu růst), což už VW jaksi nemá kde a nemá kam, dovolím si říct, že dosáhl svého zenitu, což si uvědomuje a proto to koketování s "levnější" značkou.
Však jen si vzpomeň, jak jsi tu vypisoval svou story o nákupu auta, nepíši o nákupu fiata, neboť ty jsi přece chtěl koupit původně jinou značku vozu, tu značku, kvůli které jsi jel dokonce až na Slovensko. Nezapomeň, že je nás tu dost, kteří tě tehdy četli... Možná by mladší kolegy mohlo i zajímat jakým smutným řízením osudu ses dobabral až do fiatu a přes jakou značku.
Bavím se 😄 Fiat má kam růst... >😁 Dej si hadr, Wolfe.
P.S. A prosím, oslovuj mě slušně, tedy tak, jako zde oslovuji zase já tebe. Nebo chceš, abych ti psal Kašpárku? ;-\
V r 1990 měl VW Corrado, nikoli Scirocco plus pár dalších přesluhujících modelů. Audi mělo 4 modely 80, 100, V8 a Quattro.
SUV od koncernu opravdu nejsou stejné, to si může myslet jen ten, co je nezkusil všechny.
A závěrem, co předvádí Fiat v Evropě, to je bída bíd. :no:
O tom, že VW UMÍ prodat nikdo nepochybuje a jsou prostě dobří. Bohužel jim k tomu stačí slogan: Made In Germany... Já narozdíl od tebe si ovšem nemyslím, že to je v tom produktu samotném, ale prostě jen v té nálepce Německo. Nevím proč je Německo přeneseně chápáno jako jakási technologická špčka. Možná globálně to funguje, ale rozhodně bych to nevztahoval na všechno a na všechny.
Marketing (někdy psáno také marketink[1]) je proces výzkumu trhu, prodeje výrobků či služeb, jehož cílem je udělat taková opatření, aby byl nový produkt uváděn na trh ve vhodný čas a za vhodnou cenu. U stávajících produktů a služeb je cílem zvýšit jejich prodejnost, či udělat takové inovace, které umožní zvýšit prodejnost.[2] Podle většiny standardních definic je marketing chápán jako proces zaměřený na zákazníka,[3] který prostupuje všemi činnostmi firmy od nákupu surovin, přes výrobu, skladování až po prodej.[3]
V tvém případě je prostě jednodužší napsat, že si taky hňup, než to dlouhosáhle opisovat větama s hadrama...
Máš smůlu v tom, že už těžko někdo čte tvoje příspěvky delší než 4 řádky.
Aspon zes konecne odpovedel.