Novinky
Číst sms zprávy za jízdy v pozici řidiče, to může dělat jen dokonalé, ale do-ko-na-lé pako!!! Nebral bych za to jen řidičák, bral bych rovnou... hlavu, resp. tu tykev co tam to pako místo hlavy má.
Tohle všechno, to čtení, telefonování, sledování DVD za jízdy (a to i z pozice vzadu) to všechno je otřesným důkazem toho, jací lidé dnes jezdí v autech. Ano, motorismus již není koníčkem pro fandy, nýbrž machou pro kdejakou verbež. Bohužel ruku v ruce s tímto zglajchšaltováním motorismu nejdou adekvátní represe, a koneckonců ani prevence. Není řád, není kvalita, není takřka... nic. Trpko je z toho všeho na patře. Profesionální amatéři života, profesionální amatéři silnic, o které zakopáváš na každé okresce... Narazit na respektuhodného kolegu, který zná mravy, umí se chovat, je gentleman, to je dnes vlastně nutno chápat jako malý silniční zázrak.
Ach, kde jsou ta klidná ztichlá mlžná rána, kdy jsi na cestě sám se svým vozem, sbíráte jednu vlásenku za druhou, vytážíš to do tří čtvrtin, clonou odkloníš na horizontu paprsky probouzejícího se slunce, vytočíš to na plnou pět a letíš sám vesmíru navzdory...
Tohle všechno, to čtení, telefonování, sledování DVD za jízdy (a to i z pozice vzadu) to všechno je otřesným důkazem toho, jací lidé dnes jezdí v autech. Ano, motorismus již není koníčkem pro fandy, nýbrž machou pro kdejakou verbež. Bohužel ruku v ruce s tímto zglajchšaltováním motorismu nejdou adekvátní represe, a koneckonců ani prevence. Není řád, není kvalita, není takřka... nic. Trpko je z toho všeho na patře. Profesionální amatéři života, profesionální amatéři silnic, o které zakopáváš na každé okresce... Narazit na respektuhodného kolegu, který zná mravy, umí se chovat, je gentleman, to je dnes vlastně nutno chápat jako malý silniční zázrak.
Ach, kde jsou ta klidná ztichlá mlžná rána, kdy jsi na cestě sám se svým vozem, sbíráte jednu vlásenku za druhou, vytážíš to do tří čtvrtin, clonou odkloníš na horizontu paprsky probouzejícího se slunce, vytočíš to na plnou pět a letíš sám vesmíru navzdory...
:yes: :yes😒br />
Asi jsem stara generace (i kdyz vekove mi to moc nepasuje), ale pokud ridim auto, tak ridim auto.
I radio mam vypnute, radeji posloucham auto a jizdu (hlavne, ze mam priplatkove audio s taaaakovymhle subwoofrem >😁 ). A pokud si ho zapne spolujezdec, tak ho obsluhuje sam i presto, ze mam ovladani na volantu...
S tim sbiranim hlav souhlasim, hromada lidi ji ma fakt jen na to, aby jim neprselo do krku.
Asi jsem stara generace (i kdyz vekove mi to moc nepasuje), ale pokud ridim auto, tak ridim auto.
I radio mam vypnute, radeji posloucham auto a jizdu (hlavne, ze mam priplatkove audio s taaaakovymhle subwoofrem >😁 ). A pokud si ho zapne spolujezdec, tak ho obsluhuje sam i presto, ze mam ovladani na volantu...
S tim sbiranim hlav souhlasim, hromada lidi ji ma fakt jen na to, aby jim neprselo do krku.
No nevím jaký je problém sledovat DVD vzadu. Sluchátka nikoho neruší a já si tím často spříjemním nejednu chvilku, protože otec je známý svoji pasivní jízdou. Takže do Prahy skouknu dva filmy ... Jen bych ještě doplnil, že telefonovat s bluetooth je taky dost o hubu, protože to na sobě pozoruju, že po vypnutí hovoru si vůbec nedokážu vybavit tu cestu.
Ad DV😱 protože auto už pak není záležitostí nadšenců. Pokud jízdu miluješ, tak si asi těžko nasadíš sluchátka a pustíš film.
Ad BT: Jezdíš na autopilota. Na to nepotřebuješ telefonovat, stačí mluvit se spolujezdcem, nebo jet nějaký nezáživný a nudný úsek. Řídíš na podvědomé úrovni. Neznamená to nutně, že řídíš špatně, ale největší problém autopilota právě je, že si nic nepamatuješ, takže jsi celkem zmatený, nevíš, kde jsi, jaké byly značky atp. Kdyby se něco vážného dělo, tak bys měl být schopen zareagovat bez problémů, protože v tu chvíli tvé reakce silně ovlivňuje amygdala, která k téhle "podvědomé paměti" přístup má.
Ad BT: Jezdíš na autopilota. Na to nepotřebuješ telefonovat, stačí mluvit se spolujezdcem, nebo jet nějaký nezáživný a nudný úsek. Řídíš na podvědomé úrovni. Neznamená to nutně, že řídíš špatně, ale největší problém autopilota právě je, že si nic nepamatuješ, takže jsi celkem zmatený, nevíš, kde jsi, jaké byly značky atp. Kdyby se něco vážného dělo, tak bys měl být schopen zareagovat bez problémů, protože v tu chvíli tvé reakce silně ovlivňuje amygdala, která k téhle "podvědomé paměti" přístup má.
Ty jedeš s vlastním otcem v autě a to nejlepší co podle tebe lze dělat je koukat se na nějakej brak na DVD a na hlavě mít sluchátka? Hele, a nejezdíte náhodou kolem Bohnic, já že bych věděl, kde bys měl vystoupit... 8-s 8-s
Tak ty chodíš na autoportál, dokonce tu píšeš a... když jedeš autem, děláš všechno proto, abys tu nudu zahnal... neuvěřitelné. 8-s :no:
Tak ty chodíš na autoportál, dokonce tu píšeš a... když jedeš autem, děláš všechno proto, abys tu nudu zahnal... neuvěřitelné. 8-s :no:
pověz mi jedno GTI...podle toho co píšeš jsi vášnivý motorista a miluješ požitek z jízdy...pověz mi proč teda pro všechno na světě tak žereš koncernová auta...?? i přes svůl mladý věk mám vyzkoušeno relativně dost aut různých značek...a pokud mám říct auta kde jsem si teda moc zážitku jízdy neužil...tak jsou to vesměs auta Škody a VW...i přes jejich některé nesporné kvality, které respektuju tak tohle jedno zrovna nenabízí...a co se týče například octávky v 1.9TDi...tak mám občas pocit že i ford transit TDCi je zábavnějším autem s lepší zpětnou vazbou(ostatní věci se samozřejmě porovnat nedají) a to je už docela na pováženou... 😉
Psaní sms na dotykovém displeji je sebevražda, ale na starších tlačítkových telefonech to při troše umu jde a není ani potřeba sundat oči ze silnice. Tím se rozhodně nikoho nezastávám, jen je třeba zvážit, o kolik horší je nastavování třeba rádia, navigace atd.
Nicméně 48% aktivně psajících je dost šokující číslo. (Pokud neodpověděli i respondenti, co stojí minuty na semaforu a mohou si pomalu uvařit kafe...)
Nicméně 48% aktivně psajících je dost šokující číslo. (Pokud neodpověděli i respondenti, co stojí minuty na semaforu a mohou si pomalu uvařit kafe...)
Rozdíl je v tom, že pokud každý týden neměníš auto, jako novinář, tak víš, kde které tlačítko v autě máš a nemusíš ho hledat (taky proto tak vznikají některé novinářské mýty o tom, že ovládání rádia za volantem je lepší než tlačítka na něm, protože jdou vidět... kdo se na ně dívá?), v tom mobilu přecejen...
Tak hádám, že u vlastního mobilu člověk ví, kde se co mačká 😄 Ad. rádio.... spíš jde o tu navigaci. Než tam člověk zadá adresu, zabere to hodně času a pozornosti. U starších navigací tuplem.
Vim o čem mluvim, mám tam milion tlačítek 😉 [odkaz]
Vim o čem mluvim, mám tam milion tlačítek 😉 [odkaz]
A než dětem při dlouhé cestě vzadu nechat pustit na DVD krtečka je lepší, aby trvale obtěžovaly a rozptylovaly řidiče. Možná popravit taky.
BRAVO VWšeVWě.........
BRAVO VWšeVWě.........
Někdo holt neumí ani jezdit, ani být rodičem... Uznávám však, že jsou otcové od nichž se jejich děti toho naučí méně, než od toho krtečka... viď gile...
SMS-ky sú ešte nič. Zbožňujem statusy na facebooku v štýle "bože títo dementi si nevedia vypnúť hmlovky" alebo "prečo ten chlapík predo mnou ide tak pomaly?"....proste nová doba aj za volantom.
to jako fakt? >😁 to jsem jeste nevidel
To snad je vtip >😁
Ale nedivil bych se. Má blonďatá spolužačka má teď Samsung Galaxy S2 a ptám se ji, kde má nějaké ty super aplikace a dostal jsem odpověď "já nevím, je tam facebook, víc nepotřebuju" 8-s
Ale nedivil bych se. Má blonďatá spolužačka má teď Samsung Galaxy S2 a ptám se ji, kde má nějaké ty super aplikace a dostal jsem odpověď "já nevím, je tam facebook, víc nepotřebuju" 8-s
Ale dobře, ať si lidi píšou a chatujou na Facebooku, ale psát statusy co se děje v reálném čase za volantem, to už bych pochyboval o zdravém rozumu... Teď už jen rychlé mobilní připojení a budeme reálně streamovat video přímo zpoza volantu.... Takový real time onboard, to bude frajeřina! >😁 :-! Myšleno ironicky...
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Besip by mohl natočit reklamu v podobném stylu jako odstrašující příklad...
Tak jsem asi o trochu větší "hovado", protože si sms nejen čtu, ale i píšu. Ovšem "hovada" jsou i řidiči kuřáci s cigaterou v ruce, či řidiči kafíčkáři s bagetou atd. >😁
Smsky jdou jakž tak číst, pokud si dá řidič mobil nad volant, aby měl v zorném úhlu jak displej, tak silnici. Ale přeostřování ze silnice na displej a zpět chvíli trvá, není to dobré na zatáčkovité dálnice a silnice.
Naopak psaní je lepší, na klasické 3x3 klávesnici se dá psát poslepu, protože stisky dávají zpětnou vazbu, a přitom koukat na silnici. U dotykáčů to je o dost těžší.
Naopak psaní je lepší, na klasické 3x3 klávesnici se dá psát poslepu, protože stisky dávají zpětnou vazbu, a přitom koukat na silnici. U dotykáčů to je o dost těžší.
A ani nebudu říkat co všechno za volantem dělám >😁 nebo by mě většina ukamenovala >😒]
A to jako proč?? Pokud svým jednáním nezaviníš nehodu, tak by to mělo být všem jedno, ale žijeme v Česku a to je ten problém 😄 Všichni se starají o všechny a sami mají parohy :-! a nejen ty
Ja za volantom nikdy nečítam SMS a ani netelefonujem. A normálne sa s tým dá žiť, neviem odkiaľ som získal túto superschopnosť, lebo keď niekedy sledujem na ulici autá tak málokto ňou tiež ovplýva.
Klidně tu napiš, co za volantem děláš, docela by mě zajímalo, co tak asi může dvacetiletej zobák s životním nájezdem někde kolem 20 tisíc kilometrů dělat jiného, než viset na volantu a doufat, že dojede do cíle bez havárie.
dvacetiletej zobák - to je kultura
Koukám, že jsi z generace, které se vojenská služba dotkla už jen ve filmech... Popravdě však píši, buď rád :-!
To že je někomu 20 ještě nemusí zákonitě znamenat že neumí jezdit ... Nevíš kolik kilometrů najede. Vstáhnu-li to na sebe tak díky práci jezdím okolo 120 tis služebních km (plus nějaké soukromé ale to je v kontextu zanedbatelné) ročně letos bych se měl přehoupnout přes půlmilion km (je mi 23). Nemyslím že jezdím nějak extra i přes několik kurzů bezpečné jízdy, ale věřím že i v mém věku může být člověk slušný řidič. Prostě to nemusí být o věku.
jak drtivá většina diskutujících zde lže a tvrdí, že je uvědomnělá, a nic takového by si nedovolila. Nikdo neSMSkuje, zrovna tak jako nikdo nenakupuje v IKEE a superhypermarketech, nežere ty ***, a jen se stravuje zdravě v kantýně u Pohlrecha, a nečumí na TV, protože dělá něco bohulibějšího. Asi tak...
Uvědomte si, že když si nagelovanej frikulín nebo odbarvená barbína koupí/dostanou dvoutunový auto za 2 mega, tak už jim při stylu jízdy brzda-plyn na handsfree jednoduše nezbyde. A to ještě musí šetřit blinkry, vždyť žárovky stojí taky majlant.
Taky máte pocit, že se po zimě na silnicích polovina řidičů (nespíš ta, co sundala auto ze špalků) zbláznila?
Taky máte pocit, že se po zimě na silnicích polovina řidičů (nespíš ta, co sundala auto ze špalků) zbláznila?
Ale mám i kladné stránky😄 Mimochodem včera jsem na dálnici v Rakousku viděl za volantem číst knížku >😒]
Tak si myslím, že to se mnou není ještě tak strašný.
Tak si myslím, že to se mnou není ještě tak strašný.
mimochodem v nadpisu čtu, že skoro polovina řidičů - ale to se asi netýká čtenářů auto.cz sem chodí iba nevodiči😄
Obecně vzato je to naprostý hazard, takže hlavu na špalek a sekat.
Přesto jsou (ryze konkrétní) situace, kdy to nemusí být nijak závažný prohřešek, např.
1) řidič zastavil vozidlo v koloně
2) řidič zastavil na červené
Ani toto nijak neschvaluji, ale nikoho tím alespoň neohrožuje.
P.S. Naprosto nebezpečné mi přijde obecně ovládání dotykového telefonu (a vlastně čehokoliv) za jízdy. 1x vyzkoušeno a - nikdy víc. Dotykový display naprosto odvádí zrakovou pozornost řidiče, protože není schopen ovládat zařízení "naslepo" podle hmatu.
Můj závěr tedy je, že dotekové ovládání palubních systémů automobilů za jízdy je absolutní hazard a nechápu, jak mohou automobilky jít touto cestou. Třeba jako u nového Peugeotu 208. Dotykově ovládat maximálně tak navigaci, a to jen u stojícího vozu!
Přesto jsou (ryze konkrétní) situace, kdy to nemusí být nijak závažný prohřešek, např.
1) řidič zastavil vozidlo v koloně
2) řidič zastavil na červené
Ani toto nijak neschvaluji, ale nikoho tím alespoň neohrožuje.
P.S. Naprosto nebezpečné mi přijde obecně ovládání dotykového telefonu (a vlastně čehokoliv) za jízdy. 1x vyzkoušeno a - nikdy víc. Dotykový display naprosto odvádí zrakovou pozornost řidiče, protože není schopen ovládat zařízení "naslepo" podle hmatu.
Můj závěr tedy je, že dotekové ovládání palubních systémů automobilů za jízdy je absolutní hazard a nechápu, jak mohou automobilky jít touto cestou. Třeba jako u nového Peugeotu 208. Dotykově ovládat maximálně tak navigaci, a to jen u stojícího vozu!
Někdo to tu již na auto.cz v diskuzi kdysi psal, dovolím si tedy názor použít: Dělejte 500 koňová auta bez elektronických pomocníků, se zadním náhonem, bez posilovače a hned se každý bude soustředit na řízení, pokud ne, skončí špatně.
Ohledně toho telefonování - a neber to, prosím, tak, že je to mířeno proti tobě - naprosto nechápu, proč si řidič, který má dojem že v autě volat musí, nezakoupí handsfree sadu - pokud už tedy jeho vůz handsfree konektivitu nemá.
Může mě vzít čert, když vidím např. "důležitého" managera v autě za 1,5M (které tu konektivitu určitě má) s telefonem u ucha. To je buranství.
Letni gumy v zime, telefon/SMS za jizdy, sedadlo uplne na lezato, zabahnene pracovni holinky na nohach...
Ale "Mam to pod kontrolou, ne?!" :no:
Bylo to proti tomu "mam to pod kontrolou".
Vzdy, kdyz tu vetu slysim, utikam rychle pryc...
SMS jsem za volantem nepsal nikdy.
Ohledně věty "mám to pod kontrolou" souhlas s tebou a mariachim. Taky zdrhám.
A co se týče pozornosti při telefonování/kouření/jezení/pití je rozdíl hustý městský provoz a dálnice nebo pořádná I. přes poledne bez jediného auta na dohled.