Ekonomika
Stejně je to jen o tom že GM vykrade z PSA technologie na malé naftáky tak že zachvilku bude mět opel 16 HDi pod kapotou. Podobnej scenář už tu jednou byl když GM vykradlo fiat (JTD) a když nebylo co brát tak ho opustil a tavřil se jako že je všechno v pohodě. Jo a za odměnu bude moc PSA postavit dodávku pro Opel když PSA ukončuji spolupráci s Fiatem a Renault ted bude delat dodávky s MB tak má Opel smulu, ale PSA je kámoš tedka tak to pronej udělá.
Mám tak podvědomě z toho podobný pocit, hlavně když si člověk představí tragický 1,7 diesel Opelu...
Nechapem, ked beru od Fiatu 1.3cdti a asi aj 2.0cdti, tak naco im je stara 1.7cka a nevezmu si radsej 1.6mulijet?
To je taky zvláštní... možná za něj chce Fiat moc, když je tak dobrý... nebo teď při spolupráci s americkou konkurencí nemůžou... kdo ví...
Rozdíl je v tom, že 1,7 CDTI jim patří, takže marže je vyšší. 1,6 je problém, pracují na svojí verzi 1,6 CDTI ale myslím že teď je již odpískáno, mohou od Peugeotu získat celou škálu vyzkoušených motorů.
Mimochodem, ve smlouvě mezi Fiatem a GM je zakotveno, že Fiatí motory smí být použity pouze v Opelech, ne v Chevroletech a dalších značkách GM, což znamená docela problém a což 1,7 CDTI udržuje naživu a dokonce se jich bude vyrábět ještě víc, protože se začínají dávat do Chevroletů Cruze a Orlando k větším a dražším dvoulitrům postavených na bázi licence VM Motori.
Takže místo 2 rodin 2litrů (licence VM, licence Fiat) mohou mít 1 rodinu od PSA, místo 2 rodin (1,6 CDTI a 1,7 CDTI) mohou mít opět 1 rodinu od PSA.
Pro Euro 6 Fiat končí s výrobou 1,3 CDTI, ale GM může mít rodinu 1,4 HDI od PSA.
Z mého pohledu je to jasné a pro obě strany extrémně výhodné.
Vypadá to, že se konstrukční kancelář upravující Fiaťácké diesely postěhuje z Turína. >😁
Pro Fiat je to VELMI ŠPATNÁ ZPRÁVA.
Mimochodem, ve smlouvě mezi Fiatem a GM je zakotveno, že Fiatí motory smí být použity pouze v Opelech, ne v Chevroletech a dalších značkách GM, což znamená docela problém a což 1,7 CDTI udržuje naživu a dokonce se jich bude vyrábět ještě víc, protože se začínají dávat do Chevroletů Cruze a Orlando k větším a dražším dvoulitrům postavených na bázi licence VM Motori.
Takže místo 2 rodin 2litrů (licence VM, licence Fiat) mohou mít 1 rodinu od PSA, místo 2 rodin (1,6 CDTI a 1,7 CDTI) mohou mít opět 1 rodinu od PSA.
Pro Euro 6 Fiat končí s výrobou 1,3 CDTI, ale GM může mít rodinu 1,4 HDI od PSA.
Z mého pohledu je to jasné a pro obě strany extrémně výhodné.
Vypadá to, že se konstrukční kancelář upravující Fiaťácké diesely postěhuje z Turína. >😁
Pro Fiat je to VELMI ŠPATNÁ ZPRÁVA.
S tou tragičností to dost přeháníš, Ronaulte, jel jsi v tom někdy? Prostě ekonomický motor, s nízkou spotřebou. Ford má podobný motor, 1,8 a taky nevidí důvod tento motor rušit.
Mimochodem, 1,7 má maximálku 96 kW oproti 85 kW v 1,6 HDI a oproti 77 kW 1,6 TDI - to není vůbec špatné.
Mimochodem, 1,7 má maximálku 96 kW oproti 85 kW v 1,6 HDI a oproti 77 kW 1,6 TDI - to není vůbec špatné.
Jenze ten neni od Opelu, ale od Isuzu :-!
The 4EE1 is a 1.7 L (1,686 cc) SOHC 8V swirl chamber engine, with bore and stroke of 79.0 x 86.0 mm. The turbocharged and intercooled version first seen in the 1990 Isuzu Gemini develops 88 PS (65 kW) at 4,500 rpm and 167 Nm at 2,500 rpm.[8] This engine formed the basis for the common rail, direct injection 4EE2 engine now produced by Opel, who calls it the Ecotec DTi/CDTi. Power in the latest Opel Corsa has been increased to 130 PS (96 kW).
[odkaz]
The 4EE1 is a 1.7 L (1,686 cc) SOHC 8V swirl chamber engine, with bore and stroke of 79.0 x 86.0 mm. The turbocharged and intercooled version first seen in the 1990 Isuzu Gemini develops 88 PS (65 kW) at 4,500 rpm and 167 Nm at 2,500 rpm.[8] This engine formed the basis for the common rail, direct injection 4EE2 engine now produced by Opel, who calls it the Ecotec DTi/CDTi. Power in the latest Opel Corsa has been increased to 130 PS (96 kW).
[odkaz]
Kecáš hovadiny. GM zaplatilo Fiatu královské odstupné, když se s Fiatem rozcházeli. Ty dieselové motory, které mimochodem GM smí použít pouze v Opelu a ne v Chevroletu a ostatních značkách GM, je přišly zatraceně draho.
GM potřebuje PSA, PSA potřebuje GM, to je dobrý základ pro úspěšnou spolupráci.
P.S. Jestli někdo někoho okradl, tak Fiat GM.
GM potřebuje PSA, PSA potřebuje GM, to je dobrý základ pro úspěšnou spolupráci.
P.S. Jestli někdo někoho okradl, tak Fiat GM.
Doufejme, že kvalita motorů Fordu se rozchodem s tím francouzským šmejdem postupně vylepší :yes:
[odkaz]
PS: Popravdě před pár lety japonsko-francouzské spojení Nissan Renault působilo (také) docela "roztodivně" a dnes to vypadá..
..jako docela SPRÁVNÉ rozhodnutí :yes: 😄
[odkaz]
PS: A (nakonec) to bude (byť "se zpožděním" a "obloukem") stejně Business 😄
PS: A prodeje "velkých" motorů 2.2 HDi jsou spíš "okrajové" (a ten je ještě "původní" z vývoje PSA), o třílitru V6 nemluvě, tam budou prodeje spíš "mizivé" - v Peugeot 508 už ani není v nabídce..
..jakých (odkud máte že zrovna) 13%?
...ach HAM. 8:54 😉
PS: 13% není zrovna málo, ale ... já bych byla/jsem JEDNOZNAČNĚ "pro"
(pokud to opravdu bude mít, byť "pidi"vliv, na pád IRÁNského režimu.. 😄
PS: NEvím jak je to s prodeji jednotlivých naftových motorů, ale budoucnost je (1. bohužel + 2. EVIDENTNĚ) v menších objemech - a tam spolupráce POKRAČUJE/ještě chvíli potrvá =
= myslím že správně to vystihl cuoresportivo s tím že "velkých motorů netřeba", rsp. jejich prodeje půjdou jen a JEN dolů...
PPS: A třeba (asi) se dočkáme HDi motorů ve vozech GM (což jakžtakž "náhrada" bude..
+ PSA samo (už nějakou dobu - tedy dááávno PŘED tím spojením) ohlašuje, že budoucnost vidí ve spojení menších motorů na přední nápravě a elektromotorů v zadní (již příští generace má v BENZÍNové i NAFTOVÉ variantě cca 300 PS - víc pro ně prostě NENí třeba) - což je pro budoucnost (jaká nás čeká) "lepší" (tady ty uvozovky jsou ZCELA "na místě" 😉 ) řešení..
PSA větší motory asi FAKT NEpotřebuje (2.2 HDi je/bylo ještě zcela z jejich vývoje a V6 už - B-O-H-U-Ž-E-L - asi používat NEbudou /ostatně to ve střední třídě časem už asi NIKDO - snad ještě chvíli zůstane 35d jaký výjímka potvrzující pravidl👋... ale to 2.2 HDi + 70kW elektromotor v zadní nápravě by V6 3.0 HDi snad MOHL "nahradit" :yes: 😄
..i když.. V6 plus navíc elektromotor(y) by byly JEŠTĚ LEPŠí.. 😉
..navíc PSA bude (zřejmě)dál "rozšiřovat" svůj HYbrid4(ní) systém a kombinovat ho s dalšími pohonnými jednotkami (s plánovaným "celkovým" výkonem 300 PS = víc prostě, i pro "velké" modely Citroën C6/DS9 apod., NENí třeba..
O co jde především, jsou 4 válce o objemu 2,2 litru, které vyrábí Ford pro Transit/Ranger/Defender a dodává do Peugeotů Boxer a Citroënů Jumper. Jedná se o 200 000 jednotek ročně, 100 000 pro Ford a 100 000 pro PSA.
Tady vidí PSA únik z kooperace a možnost postavit svůj vlastní nový užitkový diesel který bude dodávat GM (a ti přestanou odebírat motory aliance Renault).
Takže když se zmiňují větší motory, jsou tím myšleny především užitkové 2,2 Puma.
Mimochodem, Ford si vylepší skóre zahájením Transitů v naftě do USA. Také nové rangery jedou na 2,2 Puma, takže Ford si již zjevně odbyt našel.
"Francouzský koncern PSA je ve značných problémech. Vedení se proto odhodlalo k prodeji pařížské budovy, ve které sídlí centrála společnosti."
[odkaz]
PS: Jsou tím myšleny především užitkové 2,2 Puma, no a což je vývoj čistě Ford, že. 😉 Tak tedy jaká PSA know-how. >😁
..a odměnou navíc bude, že vlastní (čti lepší) motor bude i pro vozy GM naopak DODÁVAT :yes: 😄
Tak že co to tu vidí PSA v úniku z kooperace a možnost postavit svůj vlastní nový užitkový diesel, když jde i o 2.0 do osobáků.
PSA má větší problémy než nějaký vlastní užitkový diesel, myslim. >😁
PS: I když 2litr (ze spolupráce s FORD vycházející, ale jinak stále trochu následovník 13-14? let starého původního COMMON-RAILového průkopníka 2.0 HDi 80 kW který se kdys v minulém tisíciletí v Citroën Xantia objevil) se 120ti kW špatný NENí, postaví-li ZCELA nový.. :yes: 😄
PS: Jak správně zmiňujete, v onom ukončení "nutnosti" brát "cizí" pohonnou jednotku asi vidí KLAD.. 😄
[odkaz]
Strýček Sam, který se uvolil PSA hodit záchranný kruh a k němuž je snad alternativa jedině nějaká Čína (Francouzská vláda má svých problémů dost a Renault na krku, evropské banky se určitě bojí do takovýchto firem lít prachy) je určitě ostatními akcionáři PSA velmi pozorně naslouchán, protože kdyby se strýček Sam naprd tak by mohl být velký problém se shánění dalšího kapitálu. A v takové situaci se před takovým minoritním akcionářem lámou v pase i ostatní akcionáři.
"In connection with the alliance, PSA Peugeot Citroën is e😜ected to raise approximately €1 billion through a capital increase with preferential subscription rights for shareholders of PSA Peugeot Citroën, underwritten by a syndicate of banks and including an investment from the Peugeot Family Group, as a sign of their confidence in the success of the alliance. As part of the agreement, which includes no specific provision regarding the governance of PSA Peugeot Citroën, GM plans to acquire a 7 percent equity stake in PSA Peugeot Citroën, making it the second largest shareholder behind the Peugeot Family Group."
[odkaz]
PS: GM nemuselo PSA zaplatit ani korunu.Výměnou za podílu může být přístup k technologiím, využítí výrobních kapacit, atd.
Výborným příkladem je jak Fiat získal 20% podíl v Chrysleru [odkaz]
nebo: [odkaz]
cituji: "Prvních 35 % Chrysleru může Fiat získat, aniž by přímo zaplatil jediný dolar..."
[odkaz]
Zdá se že vidíš jenom to , co chceš vidět.
Co se týče akcií tak GM si za 300mio. koupil 7% PSA. Takže GM může spolurozhodovat o PSA, PSA o GM nikoliv. A rozhodování GM se již projevilo např. v kauze Iran.
Pak existuje dohoda o spolupráci kde jsou další věci jako společný nákupní podnik, společné platformy etc.
Nic víc, nic míň.
PSA nemá zájem ovlivňovat americkou automobilku, dohoda řeší evropský trh, který je pro PSA stěžejní. Z toho, že PSA nekoupila (nebo nevyměnila) akcie GM také nepřímo vyplývá, že PSA ani nemá ambice (prozatím) vstupovat na americký trh. Z celé dohody je patrné, že jde hlavně o synergii s Oplem, který byl za loňský rok v ještě větší ztrátě než PSA (747 mil. / 530 mil.)
V roce 2016 budeme moudřejší.
GM nezaplatilo 304 mil. EUR za podíl v PSA, ale stalo se majitelem akciií PSA v hodnotě 304 mil. EUR, je tedy druhý největší akcionář po rodině Peugeotů, která vlastní akcie v hodnotě 354.85 mil. EUR v nominální hodnotě 1EUR/akcii.
Dále bylo upsáno 120,8 mil. nových akcií , každá v hodnotě 8,27 EUR/novou akcii v poměru 16 nových za 35 současných. To je dohromady těch 999 mil. EUR.
Podíl hlasovacích práv rodiny Peugeotů poklesl ze 45% na 37,9% (rozdíl je 7😖 a 25,2% objemu kapitálu. Rodina Peugeotů přesto zůstává hlavním a největším akcionářem PSA.
zde je vidět složení akcionářů PSA😒odkaz]
teď tam jen přibude další malý trojúhelníček s nápisem GM 7%.
To se samozřejmě podepsalo na celkových ztrátách PSA, podobně jako když Chrysler splatil půjčku vládě.
GM získalo v PSA jen malý podíl, ale co se týká rozhodovacích hlasů, je po rodině Peugeotů druhý, který může do rozhodování výrazněji zasahovat.