Ford a PSA už nebudou spolupracovat na dieselech
PSA Peugeot Citroën a Ford už společně nebudou stavět větší vznětové motory. Oba výrobci tvrdí, že rozhodnutí o ukončení spolupráce nebylo ovlivněno tím, že se PSA dohodlo s americkým koncernem General Motors (tedy konkurentem Fordu) na vytvoření strategické aliance. Za 12 let spolupráce PSA a Ford společně vyrobily více než 20 milionů agregátů.
Francouzská aliance i Ford budou nástupce těchto agregátů vyvíjet už samostatně. Nové motory mají sloužit ke splnění budoucích potřeb obou automobilek a nových právních předpisů.
Rozhodnutí nemá mít žádný vliv na aktuální výrobu stávajících, společně vyrobených motorů, ani na jejich deriváty, které mají splňovat normu Euro 6. Ta vstoupí v platnost v roce 2014. Rozhodnutí se nicméně dotkne užitkových automobilů, a to přibližně od poloviny této dekády.
Ford a PSA společně vyrábějí dvě rodiny turbodieselů. Ty menší mají objem 1,4 litru až 1,6 litru, ty větší mají objem 2,0 litry a více. Ukončení spolupráce se týká pouze větších jednotek, ty menší budou automobilky i nadále stavět společně.
Oba výrobci tvrdí, že ukončení spolupráce na poli větších turbodieselů nebylo způsobeno tím, že PSA začalo spolupracovat s General Motors. Americký koncern má dokonce v rámci této spolupráce získat sedmiprocentní podíl v PSA. Diskuze o ukončení spolupráce se údajně vedly již delší dobu, a to kvůli rozdílným potřebám automobilek.
GM bude s PSA sdílet platformy a součástky, oba výrobci navíc vytvoří společný podnik pro nákup surovin, součástek a dalšího zboží.