Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Hyundai i30 vs Chevrolet Cruze – Objevte Korejce

Korejské automobilky v nedávné době uvedly do prodeje dva nové hatchbacky, u kterých se ptáme: je lepší volbou nová i30, nebo pětidveřový Cruze?
Zpět na článek
10. 4. 2012 09:03
10. 4. 2012 10:45
10. 4. 2012 17:20
10. 4. 2012 12:19
10. 4. 2012 17:51
10. 4. 2012 12:00
10. 4. 2012 12:02
10. 4. 2012 12:06
10. 4. 2012 12:27
10. 4. 2012 12:33
10. 4. 2012 12:45
10. 4. 2012 12:55
10. 4. 2012 15:06
10. 4. 2012 20:53
10. 4. 2012 13:24
10. 4. 2012 15:08
10. 4. 2012 16:50
10. 4. 2012 18:19
10. 4. 2012 18:27
10. 4. 2012 19:50
10. 4. 2012 20:57
10. 4. 2012 21:14
10. 4. 2012 21:31
10. 4. 2012 21:37
10. 4. 2012 21:38
10. 4. 2012 21:44
10. 4. 2012 12:48
10. 4. 2012 12:35
10. 4. 2012 17:54
10. 4. 2012 10:53
10. 4. 2012 21:33
10. 4. 2012 12:33
10. 4. 2012 14:25
10. 4. 2012 18:57
11. 4. 2012 00:38
12. 4. 2012 14:35
10. 4. 2012 21:11
10. 4. 2012 21:35
10. 4. 2012 22:05
10. 4. 2012 22:15
10. 4. 2012 21:35
10. 4. 2012 21:20
11. 4. 2012 08:14
11. 4. 2012 16:53
11. 4. 2012 17:20
11. 4. 2012 18:43
11. 4. 2012 18:53
12. 4. 2012 07:50
10. 4. 2012 21:22
11. 4. 2012 08:25
10. 4. 2012 09:03
Poznámka
Pane Vaverko, dole ve srovnávací tabulce máte místo Cruze VW Golf. Někdo by mohl přeskočit rovnou na konec testu a být pak dost v šoku...
Jinak díky za pěknou srovnávačku. Už aby tady byl Cruze combi, podle fotek vypadá opravdu dobře. Hatch se mi moc nelíbí ani v reálu, je vidět, že zadní část byla upravena dodatečně a příliš to neladí.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2012 09:04
Re: Poznámka
chyb je tam viac ;-) ale to je pri novom kvalitnejsom auto.cz bezne :yes:

hlavne ze tu mame stupidne clanky ako ceska policia nahanala cyklistu po dialnici co je uplna kktina ale zaujimave clanky su s chybami :yes:

bravo
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
10. 4. 2012 09:07
Re: Poznámka
Už není :-) díky za upozornění :yes:
Avatar - Choochoo
10. 4. 2012 10:45
Re: Poznámka
Drobna chybka:
A zavazadelníky se sice liší, ovšem o nijak radikálních 25 litrů.
vs
Delší karoserie umožnila natáhnout zavazadelník ve srovnání s i30, rozdíl 35 litrů je ale daný hlavně výškou pod platem, tam Cruze vítězí náskokem 12 cm.

Take bych trochu lepe popsal:
Osmnáctistovka v Cruze pořádně zatahuje už od volnoběhu.
vs
Chevrolet má totiž hrubší chod, v pásmu nízkých otáček je slabší, méně ochotně jde do otáček a pomaleji reaguje na stlačení plynového pedálu.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
10. 4. 2012 11:39
Re: Poznámka
Ano ty litry tam taky utekly :-)
K těm motorům - osmnáctistovka je (zcela přirozeně) nad volnoběhem silnější. Velmi rychle, v řádu několika stovek otáček na hranicí 1000, ale získá Hyundai převahu. Dobrá ilustrace potenciálu motoru 1,6 GDI je tady [odkaz] a graf 1,8 v Cruze je tady [odkaz] (točivý moment je potřeba vynásobit 1,35 na newtonmetry)
Avatar - Choochoo
10. 4. 2012 17:20
Re: Poznámka
"Osmnáctistovka je (zcela přirozeně) nad volnoběhem silnější. Velmi rychle, v řádu několika stovek otáček na hranicí 1000, ale získá Hyundai převahu."
Presne veta do testu a i krivky obou motoru se tam mohly objevit.
U tech krivek to vypada ze ma stejne Cruze 1,8 navrch o nejaky ten Nm, ale asi je to zabito prevodovkou.
Jinak OK i s preklepy ;-)
Avatar - 3_diamanty
10. 4. 2012 09:03
nova i30 je uz o generaciu fakticky pred cruzom
takze hyundai je jasne lepsi :yes:

inak v tabulke je pod hyundaiom v kolonke najvyssi tocivy moment toto: 164 / 4850 - 195

vie mi niekto povedat co to znamena? clanok bez chyby v tabulke je asi sen ale raz sa mozno mi aj splni :yes:

tiez by ma zaujimalo co robi golf dole v popise, nema tam byt cruze? Ved cruze porovnavate s i30
Rozbalit vlákno
8
10. 4. 2012 09:33
Re: nova i30 je uz o generaciu fakticky pred cruzom
s tymi generaciami si nijako nepomozes. museli by automobilky vymienat generacie v rovnaky tyzden toho isteho roka. porovnava sa to, co je na trhu prave teraz.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
10. 4. 2012 09:35
Re: nova i30 je uz o generaciu fakticky pred cruzom
Rozdíl je půl generace a ne celá generace. Cruze se začal prodávat před třemi lety, letos bude modernizace a další dva až tři roky ho určitě čekají. Nový model by mohl být v době, kdy nová i30 dosatne facelift.
10. 4. 2012 15:12
Re: nova i30 je uz o generaciu fakticky pred cruzom
Ja mam takovej dojem, ze topper myslel z pohledu techniky a vyspelosti auta. Co dokazuje i vysledek bodoveho hodnoceni.
10. 4. 2012 09:44
Re: nova i30 je uz o generaciu fakticky pred cruzom
hlupost nova i30 stoji na podvozku starej i 30ky,takže stoji na podvozku o generaciu staršom ako je cruze ,ked sa na to divam tvojim podivnym pohladom...a ked sa ti niečo nepači skus ty napisat niečo rozumne konečne,su tu blogy tak nech sa pači predved sa,to sa nestane že?,pozri sa o čom su ine autoportali a o čom je auto.cz,denne pozeram čo nove v auto svete a auto.cz je minimalne o pol generacie dalej ako všetka konkurencia...
10. 4. 2012 09:52
Re: nova i30 je uz o generaciu fakticky pred cruzom
"nova i30 stoji na podvozku starej i 30ky" - no, právě, že nestojí (multi-link vzadu), takže je to fakt úplně nová generace...
10. 4. 2012 10:08
Re: nova i30 je uz o generaciu fakticky pred cruzom
I stará i30 měla vzadu multilink, ale chybělo takové "Focusovské" doladění, takže ve výsledku nebyl efekt složité zadní nápravy tak znatelný a mnohá auta s obyčejnou torzní příčkou byla nakonec lepší.
Nová i30 má jednak větší rozchod kol a hlavně jiné uložení náprav a celkové odladění. Takže mluvit o mezigeneračně shodném podvozku bych si opravdu nedovolil.
10. 4. 2012 10:37
Re: nova i30 je uz o generaciu fakticky pred cruzom
zaklad podvozku je ,ale stale rovnaky pišem prave o tom ,i30 je podvozkovo na tom stale o kusok horšie ako golf 5,či 6 čiže jak 9r auto...
10. 4. 2012 14:21
Re: nova i30 je uz o generaciu fakticky pred cruzom
jj, podvozek je porad stejnej, 2 kola vpravo a 2 vlevo a vsechny 4 maji tlumice ergo..."zaklad stale rovnaky" ... :-!
Avatar - kari.laz
10. 4. 2012 10:08
výběr z těchto dvou?
Koho z těchto dvou zvolit?

i30 nebo Cruze?

Odpověď je jednpoduchá: 308 THP, Golf TSI, Octavia TSI, C4 THP, Leon TSI, Mazda 3 1,6MZR, Astra 1,6T, Auris 1,6 Valvematic.

;-)
Rozbalit vlákno
35
10. 4. 2012 10:14
Re: výběr z těchto dvou?
jeste Focus s Ecoboostem :-)
Avatar - kari.laz
10. 4. 2012 10:38
Re: výběr z těchto dvou?
To jsem vynechal záměrně, protože nový FF se mi nelíbí a to obzvláště uvnitř. Ale jinak je to dobrý spojení s tím EB a určitě by jsem mu dal přednost před dvěma uvedenýma.
Avatar - SCHROJF
10. 4. 2012 10:21
Re: výběr z těchto dvou?
:yes: Dobrovolne by som si nevybral ani jedno!!!
Avatar - kari.laz
10. 4. 2012 10:45
Re: výběr z těchto dvou?
Přesně tak a schválně jsem uvedl seznam aut, kterým by jsem dal přednost před výše porovnávanými auty a nevidím jediný důvod dát přednost před i30, nebo cruze před mnou uvedeným seznamem.
Hlavně uvedená i30 vyšla na 444 000, v porovnáním k tomu P 308 GTI vyjde na 472 000.
10. 4. 2012 12:14
Re: výběr z těchto dvou?
... a to 308 GTI je motoricky úplně jiná liga než testovaná dvojice, to THP s 200 koňmi je vynikající...
Avatar - kari.laz
10. 4. 2012 14:04
Re: výběr z těchto dvou?
jezdil jsem s tím v RCZ a bylo to docela v pohodě. Při nižších otáčkách o něco vlažnější a uživatelsky hodně příjemné na denní používání a ve vyšších otáčkách to přidává grády a je to moc pěkné svezení, takže takový hodně povedený kompromis. :yes:
10. 4. 2012 20:33
Re: výběr z těchto dvou?
THP je asi jediný důvod, proč se na Francouze dívám. Je to povedený motůrek.
Avatar - Ronault.
10. 4. 2012 11:57
Re: výběr z těchto dvou?
Víš, že za pravdu se bije? ;-) :-) Jen ty kombinace... C4 s THP je jen s tím pošahaným robotickým automatem, tam je podle mě logickou volbou 1,6 e-HDI, výjde cenově podobně jako ta i30. Taktéž bych u Mazdy volil spíše naftu, ať to trochu jede, ta jednašestka není žádný švihák a ten podvozek stojí za to.
Ale jinak jo :-)
Avatar - kari.laz
10. 4. 2012 12:10
Re: výběr z těchto dvou?
O tom jsem ani nevěděl, že k THP u C4 nejde mauál. Ale tak i ta atmo 1,6 je poměrně v pohodě. HDI ani diesel u Mazdy jsem neuváděl schválně, protože se porovnávají benzínové motorizace. Jinak by jsem je uvedl. Každopádně jsem chtěl spíše poukázat, že z mého pohledu by jsem si našel moho jiných aut, která jsou mi sympatičtější.
Ještě by jsem asi mohl uvést FF III, ale ten se mi prostě nějak nelíbí a to hlavně interier. Sice ve spojení s 1,6 EB to bude patří k horním patrům "potravního řetězce" v nižší střední, ale bohužel se mi nelíbí.
10. 4. 2012 20:35
Re: výběr z těchto dvou?
Mohl jsi udělat Alfistům radost a zahrnout Julču. ;-)
Avatar - kari.laz
11. 4. 2012 10:23
Re: výběr z těchto dvou?
Ten vykulenej patvar? Nedal jsem tam ani focuse, protože mě zklamal obzvláště ztvárněním interieru. Nové Alfy jsou pro mě zvenku nestravitelné.
Avatar - Johny.Rico
10. 4. 2012 20:41
Re: výběr z těchto dvou?
Ta 1.6 u Mazdy není špatná volba. Projeli jsme 1.6 benzinem Chorvatsko, Itálii a Rakousko ve 4 lidech + kufr plný po strop (5. cestující byla obr nádoba na chlast s chalzením mezi zadními pasažéry) a jezdili jsme za 7.2. Perfektní výsledek. Jsou to kvalitní motory.

Nicméně, taky bych asi volil diesel, jede lépe. Jak je to ale se spolehlivostí netuším.
Avatar - Ronault.
10. 4. 2012 21:12
Re: výběr z těchto dvou?
Samozřejmě, že ten motor po stránce spolehlivost není vůbec špatný, ani jiný být nemůže, jen víme jak je to dneska se starými atmosférami a Eurem V :-(
10. 4. 2012 12:01
Re: výběr z těchto dvou?
Přidal bych Bravo, Focuse a C4, vynechal Auris a celkem souhlas. :yes:
10. 4. 2012 19:36
Re: výběr z těchto dvou?
V testu Autotipu nás ta C4 většinu asi překvapila svým umístěním. :-) Ale docela mě zklamala úroveň a podrobnost testu.U Golgu zmiňovali že se jedná o zajeté auto, ostatní byla asi nová?Všeobecně se dá předpokládat po zajetí snížení spotřeby cca 0,5 litrů dolů.
Avatar - Ronault.
10. 4. 2012 21:13
Re: výběr z těchto dvou?
Jak to dopadlo celkově, nechce se mi to kupovat :-)
Avatar - Nerez
10. 4. 2012 21:19
Re: výběr z těchto dvou?
Golf 1.2 TSI
i30 1.6 GDI
C4 1.6 VTi
Focus 1.6 Ti-VCT
Mazda3 1.6 MZR
Avatar - Ronault.
11. 4. 2012 00:34
Re: výběr z těchto dvou?
Tak to jsem C4 hodně podcenil! To je milé překvapení, že se najdou i testeři, kteří ocení dobré odhlučnění a jiné přednosti C4. :-)
Avatar - kari.laz
11. 4. 2012 10:25
Re: výběr z těchto dvou?
Hlavně byla o zanedbatelný kousek za i30. Provádějí testy nějakým bodovým ohodnocením a C4 byla jen o pár bodů za i30, která měla tuším něco kolem 370b. Golf utekl o pěkný kus, když měl hodně přes 400b.
Avatar - Nerez
11. 4. 2012 10:34
Re: výběr z těchto dvou?
Golf 423
i30 372
C4 367
Focus 365
Mazda 331
Avatar - kari.laz
11. 4. 2012 11:02
Re: výběr z těchto dvou?
Díky za doplnění, neměl jsem to u sebe. Nemáš ještě ty hodnoty zrychlení a pružnosti? Je tam zajímavé vidět ty rozdíly.
Avatar - kari.laz
11. 4. 2012 10:32
Re: výběr z těchto dvou?
Dost mě překvapila tabulka s naměřenýma hodnotama. Nařpříklad hodnoy zrychlení byly dost podobné. Ve zrychlení na 0-130 vyhrála i30, ale taky má z celého testu o téměř o třetinu vyšší výkon než ostatní. Naopak psané zrychlení 0-100 se u ní nepotvrdilo a bylo přes 11 sekund, místo psaných 9,9. Kde všem ukázal záda motor 1,2 TSI byla pružnost. Tam to bylo místy skoro propastné a to i na i30, která v tomto na svůj výkon moc neoslnila. A také ve spotřebě. Nejmenší spotřeba byla u C4 6,7 litru a druhý byl Golf 6,9 litru. Naopak nejhorší i30 s 8,1 litru. A jako bonus měl Golf nejdelší šestku a při 130 točil jen 2600. Ostatní kolem 3500. Takže Golf vyhrál zaslouženě. Dle mě měl být před i30 ještě C4. FF si to prohrál hlavně praktičností a prostorností i starším motorem.
Avatar - Nerez
11. 4. 2012 10:48
Re: výběr z těchto dvou?
Mě celkově překvapily hodnoty zrychlení 0-100. Žádné auto nepotvrdilo tabulkové hodnoty, dokonce některé je přetáhly o téměř dvě vteřiny. Jedině C4 se snažil statečně držet toho, co uvádí výrobce.
Auto - tabulkové zrychlení - naměřené zrychlení
C4 - 11,9 - 12,2
Focus - 12,3 - 13,0
i30 - 9,9 - 11,7
Mazda3 - 12,2 - 13,4
Golf - 10,6 - 12,3
Avatar - kari.laz
11. 4. 2012 11:04
Re: výběr z těchto dvou?
Aha, tak jsem psal výše v 11:02, tak jsem to měl spíše napsat jako reakci na tento příspěvek. Zajímavé jsou i údaje o pružnosti.
Avatar - Ronault.
11. 4. 2012 14:16
Re: výběr z těchto dvou?
Pánové díky, asi si to budu muset zajít koupit. Nicméně velmi zajímavá data, hlavně o C4. Pravda,že krom "jinak" laděného podvozku (pro mne to není potíž) nemá také výrazné slabiny. Škoda, že se v testu neobjevil ještě Megane 1,2 TCe a 308 s VTi.
Avatar - Nerez
11. 4. 2012 14:46
Re: výběr z těchto dvou?
Pro mě osobně je velkou slabinou ten divnej volant s obrovským středem a 4ma ramenama 8-s
Avatar - Nerez
11. 4. 2012 14:45
Re: výběr z těchto dvou?
Pružnost 60-100(4st.), 80-120(5/6st.)
C4 10,8 ; 15,6 s
Focus 11,4 ; 17,2 s
i30 10,3 ; 15,5/21,7 s
Mazda3 12,0 ; 19,1 s
Golf 9,4 ; 14,0/17,9 s
Avatar - kari.laz
11. 4. 2012 16:08
Re: výběr z těchto dvou?
Zde je krásně vidět, jak je i30 jejích 99KW celkem k ničemu.
Avatar - Ronault.
11. 4. 2012 16:17
Re: výběr z těchto dvou?
To jsou totiž ti papíroví koníci, čili chcíplí korejští poníci, samozřejmě bez urážky
Avatar - kari.laz
11. 4. 2012 16:51
Re: výběr z těchto dvou?
Hlavně auta v testu měla tyto motory:

C4: 1,6 VTI 88 KW
FF: 1,6 Duratec 77 KW
i30: 1,6 GDI 99 KW
mazda 3: 1,6 MZR 77 KW
Golf: 1,2 TSI 77 KW

Tedy tři auta 105 HP, citroen 120HP a i30 135 HP.
přesto všechno v pružnosti srovnatelá auta, dokonce by jsem řekl i lepší. Sice Mazda, FF a C4 mají jen pětikvalt, ale při 130 točí stejně, jako i30 se šestkou, takže pružnost se nějak u i30 vytratila. K tomu všemu měla v testu zaručeně nejvyšší spotřebu.
Golf je ještě o kus jinde a v pružnosti jim nedává šanci a ve zrychlení je to u všech podobné.
A zde je i jasný důkaz toho, že jako ekvivalent k 1,6 GDI 99KW není 1,4TSI, ale 1,2 TSI 77 KW, která má podobné zrychlení avšak lepší pružnost i spotřebu.
Avatar - rohYpnol
11. 4. 2012 23:33
Re: výběr z těchto dvou?
Jó a když jsem to tu kdysi psal, to měli někteří plnou hubu keců >:-[] (nemyslím tebe ;-) )
10. 4. 2012 21:51
Re: výběr z těchto dvou?
Já ten test ještě nečetl, ale pokud C4 chválili, tak se nedivím. Kousek jsem se v ní projel a je to velmi povedené auto. :yes:
Avatar - Ronault.
11. 4. 2012 00:35
Re: výběr z těchto dvou?
Já jsem se svezl s 2,0 HDI a taky se mi líbilo... ale to by bylo, kdyby ne u kompaktu s takovou cenovkou :-)
Avatar - Johny.Rico
10. 4. 2012 20:23
Re: To je snad jasné, ne?
Auris 1.6 s perfektním motorem, nebo Mazdu 3 (také) s perfektní 1.6. Bez diskuzí nejlepepší motory z hlediska spotřeby/odolnosti/kvality/životnosti. Lepší ověřenější kombinace se momentálně nenabízí.
11. 4. 2012 08:40
Re: To je snad jasné, ne?
Mazda s 1.6? no, to asi ne;-) na ty predesly motory to skutecne moc nestaci...u Aurise 1.6 je super, souhlasim, problem je, ze se v nem sedi jak na bidylku v autobuse a ovladani sedacek pakovym mechanismem je skutecne k vzteku. Nevim proc na tom neustale lpi..Subaru to samy, alespon co Forestra se tyka...Celkove mi Auris prijde takovy . Jinak si myslim, ze nova i30 je s 1.6GDI je tedy dalkeo lepsi nez nejkay 1.2TSi....1.4TSi nebo 1.4 T-jet ok....i kdyz, kdybych is mel vybrat s tech co byly jmenovany vyse tak bych sel spis do i30 ..
10. 4. 2012 10:23
chevrolat sa zabil prevodovkou
Papierových 140k u chevroletu je pekná hodnota, ale zabitá prevodovkou s dlhými stupňami, čo len zvyšuje spotrebu a hluk. Keby bol dobrý 6 stupňový manuál v rovnakej cene, myslím, že aj predaje by boli úplne niekde inde...
Rozbalit vlákno
33
Avatar - Choochoo
10. 4. 2012 10:47
Re: chevrolat sa zabil prevodovkou
Myslim ze by nebyly, kdo byto chtel? Tady prodava jen cena ;-)
Avatar - Flai
10. 4. 2012 11:24
Re: chevrolat sa zabil prevodovkou
Cruze s 1.8 a vrazit tam LPG ;-) ta 1.8 je ideální motor pro přestavbu na LPG :-!
Avatar - Choochoo
10. 4. 2012 12:03
Re: chevrolat sa zabil prevodovkou
Tak to je jina :yes: akorat nevim co by to stalo ;-)
10. 4. 2012 11:46
Re: ja by som ho bral
Napr ja by som ho bral. Prečo?
- 6 stupňov v dobrej predovke by zabezpečilo lepšiu dynamiku pri menšej spotrebe a vnútornom hluku
- som veľký chlapec a auto je pre mňa, ako racionálneho človeka, spotrebný tovar - slúži na presun z bodu A do bodu B - viac menej naozaj predpisovo. Na zábavu mám motorku.
-nekazí sa to ani z ďaleka tak ako ....... všetky autá sa kazia časom, niektoré skôr, iné neskôr - tieto neskôr
- nekradnú sa - takže ak sa vrátim na lyžovačke zo svahu, bude tam stáť
- nestojí veľa - peniaze dám radšej na tú lyžovačku
- mám svoj názor na základe vlastných životných skúsenosti a nemám na zadku vytetovaný znak BMW - nemám predsudky, ak budem mať na BMW kúpim si ho, kedže namám, vyskakujem tak, ako mi dovolí peňaženka. Napr. škoda je dobré auto, ale na našich trhoch v porovnateľnej výbave je neskutočne predražená. A to, kde sa auto vyrába je pre mňa absolútne irelevantné, platiť 150 tis za to, že mám smerovky v späťákoch! To nie, na to ma žiadna reklama nedostane.

pre mňa by bolo ideálne auto - cruze wagon + jednoduchá 1,8 atmosféra+ 6stupňový manuál. Žiadne turbo... nie som pretekár, vozím rodinu....
Avatar - Choochoo
10. 4. 2012 11:59
Re: ja by som ho bral
Takto objemna atmosfera urcite srovnatelna s malymi turbi vykonem. Ze to nema turbo neznamena ze to nepojede ;-) Ty turba nejsou pro zavodniky, ale pro bohate, kteri budou mit na servis ;-)
Ta cena by sla diky prevodovce zase nahoru a uz by byla vice srovnatelna s I30, ktera je dle meho lepsi volba ;-)
10. 4. 2012 12:19
Re: tak tak
vzhľadom na skutočnosti s tebou úplne súhlasím :yes:
Avatar - rohYpnol
10. 4. 2012 17:51
Re: tak tak
I KDYBY byly turba průser a kazily se, tak druhovýroba a repasy zajistí, že výměna nebude žádná paleta...
Zatím to vypadá na průměrnou spolehlivost.
A i kdybych měl každých 100 tis. km kupovat nové turbo, tak se mi to vrátí na PHM. Jako bonus ale nebudu jezdit s línou atmosferickou lemrou :-!
Avatar - Ronault.
10. 4. 2012 12:00
Re: tak tak
Chevrolet nemá ambici aby měl. Pan redaktor správně vystihl, když napsal, že má hrát tak říkajíc druhé levnější housle, protože první hraje Astra. Ta má 1.4 T se 103 kw a 1,6 T, kde jakýkoliv motor od H/K nemá šanci.
Navíc je tristní ta cena... pokud nakonfigurujeme i30 na tu, co je v testu, tak pokud se nepletu, jsme na něco přes 500t. A to si dokážu představit lepší auta za ty peníze a ne kompakt s atmosférickou 1.6 :-O

A zkoušel jsem si nakonfigurovat srovnatelnou i30 a Golfa a vyšlo mi... světe div se..., že je Golf levnější o 4t :-O
Avatar - Ronault.
10. 4. 2012 12:06
Re: tak tak
1,6 CVVT vz 1,2 TSI 77 kW. Srovnával jsem konfigurace od prodejců, které tady má docela čerstvé a snažil jsem se zachovat stejnou výbavu a barvu atd. Samozřejmě to nejde udělat úplně přesně, protože i30 má různé pakety, Golf taky... ale pokud jsem se snažil to udělat co nejpřesněji, tak to vyšlo o 4t lépe pro Golfa.
Z druhé strany se není co divit, Golf už nikdy levnější nebude a i30 už nikdy dražší (v horizontu ca 4 let, nemyslím nekonečno)
Avatar - Choochoo
10. 4. 2012 12:27
Re: tak tak
Osobne vzhledem k delsi zaruce a vykonejsimu (Ta atmosfera je srovnatelna 1,4TSI) a spolehlivesjimu motoru a vetsimu kufru bych ja sel do I30 ;-)
Kazdy to holt vidi jinak
Ale jako vzdy varianta C je spravne >:D
Avatar - Ronault.
10. 4. 2012 12:33
Re: tak tak
Jako C4? >:-[] Píšu o 1,6 CVVT, ne GDI. S 1.4TSI bych si moc GDI netroufal srovnávat, stejně jako naopak s 1,2 TSI, proto jsem volil 1,6 CVVT.
Ten kufr není nijak větší než v Golfu, ten rozdíl je nepatrný. Jak je to se spolehlivostí, to těžko říct. Prodalo se miliony TSI motorů, stížnosti jsou ve stovkách... a i dle nějaké ankety na Škoda foru to není až takový velký problém. Těžko samozřejmě soudit.
Avatar - Choochoo
10. 4. 2012 12:45
Re: tak tak
Sorry, ja koukal na tu cenu cca 500 a to me trochu zmatlo, hruzna cenovka ;-)
Na kolik vysly ty konfigurace? Poruchovost tezko soudit, ale kdo se bude chlubit, ze? Ono je to jine kdyz to jen ctes a kdyz to vidis u kamose. Jen se mlzilo, ze jsou nejake problemy a nikdo zde v prispevcich nenapsal ze se mu to sype. Ja to psal uz pred rokem a najednou jeden clanek a po dnim spousta majitelu s problemy, se najednou rozepsali ;-) >:D
Za 480 bych dnes sel jasne do Civica 1,8, kde dostanes slevu tak 30-60 tis, coz u HK asi ne. Me prekvapily, ze nechteli dat na I40 slevu ani kacku na aute za 600tis :no: . Takze je jasna volba Avensis
Avatar - miromen
10. 4. 2012 12:55
Re: tak tak
No ja znam včetně mě taky par majitelu TSI a nemame žadne problemy. Jinak pokud už někdo strach bude mit tak vyměna rozvodu kdy se davaji už samozřejmě poctive řetězy vyjde na necele 4 000kč. A myslim si že to neni tak strašna investice pokud se nechaji preventivně jednou za 100tkm vyměnit.
Avatar - Choochoo
10. 4. 2012 15:06
Re: tak tak
Kdyby to vydrzelo tech 100tis nerknu ani slovo, ta cena neni hrozna, ale on najel cca 15-20tis. Jak tomu muzu verit ted tech 100tis? Pro me je to trochu zklamani, povazoval jsem vw auta za relativne spolehlive, tj. bez nejakych vaznejsich konstrukcnich nedostatku, pouze pro me az s moc usedlym designem ;-) Spolehlivosti jsem myslel ze je lepsi nez Opel, ale ted jsem na vazkach ;-)
10. 4. 2012 20:53
Re: tak tak
To se ukáže teď v nové generaci Golfu s novými motory. Je v jejich vlastním zájmu problémy s dodavateli vyřešit.
Avatar - Ronault.
10. 4. 2012 13:24
Re: tak tak
Konfigurace vyšly na cca 340t Kč, musel bych to znova přepočítat a to se mi nechce, protože jsem musel k dorovnání své kongigurace Golfa (pc plus, white packet, sportovní sedadla, sportovní paket, rcd310 tohle všechno vyškrtat a přepočítat), jinak ta konfigurace vyšla na 365t a ještě něco plus v tom bylo a sleva zatím bez nějakých požadavků. Fakt zajímavé. Ale jak píšu, tohle je aktuální situace, příští podzim to bude úplně jinak.

Na forech něco bylo a je, ale pak mi to příjde jako všude jinde... mluví se o tom a postihne to pár lidí. Totéž se furt řeší na Renault foru s předsuvníkem 81kw verze 1,6 16V, že jsou s tím problémy a fakticky se to stalo jen jednomu z celého fora a to je nejrozšířenější motor. Ale keců na 16 stránek >:D Musel jsem to celé projít a nakonec se i ptát, kdo teda? A jen jeden... a ono to může být i tak s tím TSI.
Avatar - Choochoo
10. 4. 2012 15:08
Re: tak tak
Renault co to je? >:D
Avatar - Ronault.
10. 4. 2012 16:50
Re: tak tak
To jsou ti, co dělají nejlepší hot hatche >:-[] >:-[] :-!
Avatar - Choochoo
10. 4. 2012 18:19
Re: tak tak
Uz jsem slysel o podvozkovem krali HH tridy, se nechce verit, vsechna cest :yes: Jo a pro papirove kovboje upresnim ze jde vzadu o torzku, kdyby tu zas nekdo chtel psat moudra o zastaralych podvozcich ;-) >:D

To nic nemeni na tom ze ho radsi prenecham druhym ;-)
Avatar - Ronault.
10. 4. 2012 18:27
Re: tak tak
Jo, jde o torzku, ale ta se musí umět dobře naladit, když se o to pokoušeli jistí Korejci, tak jim z toho vznikl Veloster... 8-s Ale i tak se prostě dá ten multilink naladit velmi dobře... ale i špatně.
10. 4. 2012 20:57
Re: tak tak
Jo, jo, multilink má větší potenciál, což ovšem neznamená, že ho dokážeš zužitkovat. Kdo umí, ten umí.

Vždy, když slyším Veloster, tak si vybavím, kterými auty se inspiroval a která auta měl překonat, a musím se smát. Je to vtip na kolech. >:-[]
Avatar - Ronault.
10. 4. 2012 21:14
Re: tak tak
Dokonce ani počet dveří netrefili správně. Podle mě by to kdejaký číňan nakopíroval lépe >:-[] >:D ;-)
10. 4. 2012 21:31
Re: tak tak
Smeješ sa zbytočne. Kórejci neboli prví. pred rokmi sa to podarilo Volkswagenu s Golfom III. Chybou v procese zvarili v jednej karosérii jeden bočák dvojdveráka a druhý zo štvordveráka. Keďže pravú a ľavú stranu auta nerobia tí istí ľudia, na chybu sa prišlo až skoro na konci montáže, keď sa do auta dávali sedadlá. Tak to auto nakoniec aj dokončili, ale ostalo jazdiť ako rarita v rámci podniku a neskôr ho zošrotovali.
Avatar - Ronault.
10. 4. 2012 21:37
Re: tak tak
>:D Tomu se mi snad ani nechce věřit. Tak přecejen to nakopírovali správně >:-[]
Avatar - Nerez
10. 4. 2012 21:38
Re: tak tak
Takže i tady Korejci jen kopírovali >:-[]
Avatar - rohYpnol
10. 4. 2012 21:44
Re: tak tak
Jen to zjistili až při vytištění katalogu >:-[] >:D
10. 4. 2012 22:09
Re: tak tak
"Takze je jasna volba Avensis"... Jasná volba? Jedině pokud máte povoleno vybírat jen od Toyoty. Pokud by se rozhodovalo racionálně, tak třeba takové Mondeo by jasnou volbu Avensis převálcovalo asi úplně ve všem. Snad kromě (údajné) spolehlivosti, i když při koupi nového auta střední třídy bych tu tolik neřešil. Jinak v prostoru, jízdních vlastnostech a zejména motorech je Mondeo o parník před Avensisem, u těch motorů bych spíš měl říct tři parníky. Jasná volba může být někdy hodně nejasná...
Avatar - miromen
10. 4. 2012 12:48
Re: tak tak
Do těch kufru se realně vleze stejne množstvi bagaže diky praktičtějšim tvarum u Golfa.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
10. 4. 2012 12:10
Re: tak tak
Ony ty turba v Astře ale nejsou tak schopné, jak by se mohlo zdát. Své dělá relativně vyšší hmotnost Astry, starší konstrukce motoru a nepřímý vstřik, který omezuje výhody přeplňování (zátah v nízkých otáčkách) a zvětšuje některé nevýhody (pomalejší reakce na plynový pedál).
Nicméně takto od stolu si netroufnu srovnávat s i30.
Avatar - Ronault.
10. 4. 2012 12:35
Re: tak tak
Nebylo by to špatné porovnat, možná lepší než právě s Cruzem, ta cenovka je přecejen rozdílná. Stačí se trochu podívat a pěkně vybavený Cruze s 120 kW dieselem se dá koupit i kolem 400t...

A osobně zase nemůžu říct, že bych byl natolik z 1,6 GDI unešen, jako vy ;-) Jo, fajn, ale už jen 1.4 T od Fiatu jede lépe :-)
Avatar - rohYpnol
10. 4. 2012 17:54
Re: tak tak
Ono taky 1.4 T od Fiatu není žádné ořezávátko ;-)
10. 4. 2012 10:48
Nákladová hrana
Zaujala mě kritika výšky nákladové hrany nad vozovkou u kufru Cruze ve srovnání s i30, protože, když se podívám na tuto fotku [odkaz] , vypadá to naopak...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
10. 4. 2012 11:40
Re: Nákladová hrana
Ona je ale u Cruze o dost výš než hrana nárazníku. Bohužel ani z této fotky [odkaz] to není tak patrné... asi budeme muset náročnější fotografické kompozice rozšířit kromě kombi i o hatchbacky
10. 4. 2012 10:53
Výbava
Když už, jde o ty výbavy,co tam porovnávali, tak proč hodnotili zrovna nejvyšší výbavu Cruzeho, když mohli klidně dát o něco nižší a jen by tam byla manuální klima a auto by bylo o 20tis. levnější.
Rozbalit vlákno
1
10. 4. 2012 21:33
Re: Výbava
Čo to pletieš? Aj v porovnávanej verzii Cruze výbavou zaostáva. Čo má Hyundai vo výbave navrch, tak za cenový rozdiel medzi autami nedokúpiš...
10. 4. 2012 12:33
LOWENDOVÉ TŘENÍ
Tak to má být, člověk má mít možnost zařadit se na silnici nejen ve třídě velikostní, nýbrž i v dané velikostní třídě kvalitativně. Buďme rádi, že třída kompakt, tedy jakýsi národní středobod dnes poskytuje velmi rozvětvený kvalitativní výběr. Ten výběr je tak široký, že upřímně přiznávám, že jsem vlastně nevzal dodnes ani pořádně na vědomí například model cruze. Jistě, mnoho důvodů koneckonců ani nemám, ale píši to hlavně proto, že nabídka je opravdu košatá.

Prémiová nabídka, tedy garážový třídní vrchol je dnes v podstatě dokonalý - MB-A, B, BMW 1, A3, V40. Nevybrat si vlastně ani není možné. Rovněž tak v nižší kvalitativní třídě je z čeho brát. Tak je tu především GOLF, supermainstreamový mezistupeň mezi klasickým euromainstreamem a prémií. Dále reflektujme též Giuliettu, jako sportovní kompakt v kvalitativní třídě - sport-mainstream. No a pod Jiuliettou jsou pak evropští klasici - naše krásná octavia, Focus, Astra, 308, Mégane atd... pole uzavírá bravo, které ovšem nedokáže v jistém ohledu, zejména v ohledu četnosti karoserií se***vat mainstream atakujcící korejské produkci, zejména tedy dvojčatům cee´d a i30.

Dva posledně jmenovaní jsou dobrým počinem. Z nedávných pozic lowendové produkce velmi ostře vystrkují garážové drápky. Jak ostré ty drápky jsou, no to nám právě velmi poctivě a přehledně přibližuje horní dvojtestík. Mimochodem, všímáte si také toho diskusního klidu, té porovnavací diskusní velkorysosti. Jistě, tohle není boj, který by snad měl v centru Evropy vyvolávat fandovské vášně. Majitelé daných vůzů jsou se svým garážovým statusem natolik smířeni, že jakákoliv rivalita je jistě mimo hru. Avšak... co osobně na diskusích postrádám, to je přeci jenom jisté vyšší citové nasazení potenciálních fanoušků. Zámerně píši nasazení "citové" neboť tak nějak se mi zdá, že právě u korejské produkce se nedostává na diskusích upřímných ovací, spíše se tu dočítám jen úporné báchorky o tom, že si golfík líže rány a podobná garážová fantasy. A vůbec, jsou korejská auta už zralá na to, aby měla upřímnou fandovskou evropskou komunitu, nebo jsou diskuse spíše pouhým lowendovým... třením?

P.S. Cruze, cruze... neznám...

BRAVO TEST :yes:
Rozbalit vlákno
24
10. 4. 2012 14:14
Re: LOWENDOVÉ TŘENÍ
Cruze sve fandy ma, nicmene staci kouknout do tabulek prodeju a je jich nasobne mene, nez fandu napr H/K, dalsi vec, ze ja osobne ti na nejaky flame kaslu, to musis brnkat na strunu jinych expertu :-)

Cruze si na nic nehraje, a ani to nevyzaduje, sve schopnosti predvede tomu, kdo se o auto zajima a projede si ho, nikomu se nasilne nepodbizi, ostatne jak uz bylo nekolikrat napsano, Chevrolet se v prime konkurenci s Opelem proste musi krotit, aby jen neohrozoval, jednoduse se da rict, ze Chevrolet je osekana a levnejsi verze Opelu v Evrope pro ty, kdo nevyzaduji vse a hned (jde to jasne videt na pomalem "rozjezdu" kompletni palety karoserii a motoru - viz ohlaseny kombik s 1,4T po 3 letech zahajeni prodeju, to mluvi za vse, ostatni veci jako diodove sviceni, dvouzonova klima atd, vse by slo, ale nahore to tak nechteji).

Cruze i v testu jasne dokazuje, ze na svou tridu a penize nabizi vic muziky, nez by clovek cekal, autosvet je nicmene vekove neuprosny, 3 roky v nem delaji pomalu rozdil tridy, neda se nic delat, co ale ztraci na "modernosti" dohani logicky cenou, jak uz to v teto tride byva, tzn sve majitele si najde, o to bych se nebal.

A klidne at jich je co nejmene, neni prece hezke, kdyz na sve auto narazite jednou za par dni a s majitelem na sebe radostne pokynete? Kdo z vas to ma :-)
Avatar - GM.rja
10. 4. 2012 14:25
Re: LOWENDOVÉ TŘENÍ
A já proč na mě jiný řidič Cruze blikne ;-)
Ale vážně, vždycky se rád otočím za jiným v jiné barvě vyvedeným Cruzíkem. Zase tolik jich u nás nejezdí a alespoň mě to přijde jako příjemné osvěžení z velké části usedlého vozového parku v naší republice.
10. 4. 2012 15:23
Re: LOWENDOVÉ TŘENÍ
Dost dobře nerozumím větě, že Cruze si na nic nehraje. Na co si hraje třeba Peugeot 308? :-) A na co si hraješ ty? Není ta větička o tom, že se tu sám sobě snažíš sebezáchovně vysvětlit, že je dobře si pořídit namísto Giulietty cruzeho? Proč se neumíš postavit rovně a bez kliček napsat, že sis cruzeho koupil z 99% z finančních důvodů? Každý to přece ví, ty to víš, tak co se snažíš mi na diskusi vehnat slzu do voka, že ses snad slitoval nad Chevroletem a jednoho cruzeho jsi jim umožnil ti prodat?

Co to píšeš, jak si stojí, vždyť jak si stojí, to lze dočíst nahoře v testu - debakl, dokonalé pokoření i itřicítkou.

Jinak to píšeš dobře, Cruze je lowendová Astra. A to je také první a jediná otázka, kterou si musí každý položit, totiž, proč bych si neměl koupit Astru? Položil sis tu otázku?
10. 4. 2012 19:51
Re: LOWENDOVÉ TŘENÍ
Nepochopils - ja se prave nic sdelit nesnazim, ale jak si muzes prolustrovat v me recenzi - ostatne profily tu lustrujes snad nejvic ze vsech, Cruze jsem si vybral uz pri prvni zmince o nem bez ohledu na to, kolik bude stat. Ac se to muze zdat divne, zkusenosti s auty a jejich provozem jsem uz mel, takze silny olitany auto nepripadalo v uvahu, i kdyz jsem teprve koncil vysokou skolu, nepotreboval jsem se vyradit, sedany jsem si zamiloval a o US full size jsem si opravdu nechal jen zdat. Tzn kdyz se objevil Cruze (ktery ma samozrejme korejsky rodokmen, nicmene Chevy to je), byl to jasny sen. Cas postupoval, koupe auta se z prepravnich duvodu blizila a zahajeni prodeje Cruze taky. A kdyz se objevily ceny a vybavy, v te dobe proste nebylo o cem - ostatne neni parada, kdyz si clovek vyhledne subkompakt a - koupi ho?

2 roky zpatky byly ceny opravdu nekde jinde, auto se mi libilo (Gulietta v te dobe jeste nebyla, astra taky ne (mapu moc neznas), Oktavka i Golf byly ve stejne vybave o 70 tis drazsi (opravdu, nebyl jsem tak hloupy, abych si to neporovnal), takze jit jinam nebyl duvod.

A propos, me auto je v nejvyssi vybave s nejsilnejsim dostupnym benzinem, toto neni zrovna mireni na nejnizsi cenu, kor vydelat si na vlastni auto hned zkraje zivota, neni to dobry start do zivota? Ostatne sam jsi jasne popsal, co by mel kdo ridit ve 20, 30, 50 atd, ja jsem na zacatku, za 10 let si povime jo? ;-)
10. 4. 2012 20:41
Re: LOWENDOVÉ TŘENÍ
Fajn, přiznávám, že tě tu znám a proto mě tvůj akcent na "hru" mírně překvapil. Takhle jsi tomu dal jiné světlo :yes:

P.S. Jo, povíme :-) ;-)
10. 4. 2012 21:20
Re: LOWENDOVÉ TŘENÍ
"Hra" nebyl ten spravny vyraz, uznavam, jen jsem chtel napsat, ze ten Chevrolet bude v Evrope vzdy jen lowend, resp stejny model od Opelu se u Chevroletu zde objevi za min. 3 roky, je to jasna firemni politika, skoda.

Za 10 let jsem sam zvedavy :-)
Avatar - GM.rja
10. 4. 2012 14:15
Re: LOWENDOVÉ TŘENÍ
Je to zvláštní, že neznáš jedno z nejprodávanějších aut světa roku 2011. Jsi takový malinkatý žvanil a evropský sh.itwagenovský ubožáček k politování, jehož obzor začíná a končí na německých hranicích. :no:
Tak samozřejmě to není ten tvůj opěvovaný a zbožňovaný supermegahighlevelgigamainstream. Cruze si nehraje na něco, co není (v článku je to perfektně vystiženo, díky autorovi). Jeho místo je v koncernu pod Astrou a to, že přesto se dokáže v některých parametrech rovnat nebo překovávat jiná auta ve své třídě cenově posazená výše, je prostě něco "navíc". A dokážeš si představit si, že zdaleka ne každý je "nadržený" z třídvéřového nudného holobytu za 319 litrů ve formě Golf Mínus s odporným kulatým znakem na kapotě?
10. 4. 2012 15:05
Re: LOWENDOVÉ TŘENÍ
Nechci ti kazit siestu, ale možná, kdyby sis kdysi odpověděl na otázku, jaké je nejhorší auto kompaktní třídy, mohl sis pořídit jiný vůz, vůz který by ti nesrážel diskusní sebevědomí tak, jak tu nyní předvádíš. Ano, Cruze není směrován proti GOLFu, Focusu a podobným třídním esům, Cruze je lowendový projekt chevroletu, který, jak ses právě dočetl, není schopen pokořit ani itřicítku. Abys to dobře pochopil, tohle není kritika Chevroletu, on ten lowend takhle vyprojektoval záměrně, je to než kritika tvého bezvědomí - vlastníš lowendový vůz a na diskusích z něho děláš prémiovou střelu. Nevíš, neznáš, neumíš. Dokonale pokořen dokonce i itřicítkou, zabedněný ve svém zoufalství, kopeš tu kolem sebe jak křeček na hrazdě.

Co se týká toho obzoru, zde je jistě na místě zprostředkování obzoru tvého, cituji z tvé recenze na Moje auto: "Chevrolety jsme si s pritelkyni zamilovali na prazdninach v USA, ameriky me tam absolutne oslovily, takze jsem vedel, ze az jednou auto, poradneho Chevyho."

Tak teď už konečně vím, proč sis pořídil Cruze... 8-s >:D

No a abychom tu exkursi dokončili, dejme si na závěr pár tvých "prémiových" větiček, cituji tamtéž: "Cruze ma znamenat pro Chevrolet to same, nejspis daleko vice, jako Ceed pro Kii. Cruze zahajuje globalni ofenzivu, prijde Aveo (z privnich sniku viiice nez povedene). No, mame se na co tesit!... Exterier - kazdy musi uznat, ze toto auto je sakra povedene! Jeden z mala sedanu (vyssi tridu nepocitam), ktery mam vyvedeny zadek, zadny kompromis, proste parada! I dnes se za nim hoodne lidi otaci, pritahuje velkou pozornost na to, jaky znak ma na kapote....
Obcas nejde zaradit trojka, jakoby draha byla siroka, nejspis otazka zajeti... Co se tyce specialniho vybaveni, auto nema navigaci ani vytapene sedacky ani stresni okno, tohle nam prislo jako zbytecnost. Ovsem ma alarm, o kterem nikdo nikde nepise, v nabidce neni, ale pritelkyni se povedlo nejak otevrit zamcene auto a ten rachot byl pry nesnesitelny Ale at ctu, kde chcu, o alarmu se nikdo nezminuje, zajimave... "

Ponechávám to snad raději bez hlubšího komentáře...

P.S. Někde jsem tu četl sentenci - lowendový člověk, lowendové auto. Osobně bych k tomu měl poměrně velké výhrady. Ovšem nikoliv v tvém případě...
Avatar - GM.rja
10. 4. 2012 20:15
Re: LOWENDOVÉ TŘENÍ
Znovu a lépe - nepochopil jsi to a z toho, co cituješ, jsem nic nepsal já.
Já jsem jen adekvátní odpověď na tvé úchylné a arogantní sh.itwagenovské kecy.
Díky za tebe, naučil jsi mě nenávidět tvoji bohapustě opěvovanou automobilku - tak zase někdy >:D
Mimochodem, oprav si pravopisné chyby...
10. 4. 2012 20:42
Re: LOWENDOVÉ TŘENÍ
Ještě si, ty hrdino nech vymazat mozek >:D propadni se hanbou, ty jedna ameriko >:-[]
10. 4. 2012 21:22
Re: LOWENDOVÉ TŘENÍ
Ty hele, to s tim zamilovanim amerik mam v recenzi ale ja...
10. 4. 2012 21:37
Re: LOWENDOVÉ TŘENÍ
:-) Jo, koukám, no, to ses teda vyznamenal... ;-)
10. 4. 2012 21:46
Re: LOWENDOVÉ TŘENÍ
Nikde netvrdim, ze Cruze je Amerika, je to cista korea, auto je to ale hezke a je to jen mezistupen k tem pravym dovezenym, vsak za tech 10 let.

A pokud se ti nezda obdiv k tak mainstreamove znacce, jako je Chevrolet, je potreba si je proste zazit, nekdo obdivuje nemeckou produkci a nekdo americkou, 100 lidi 100 chuti
10. 4. 2012 22:00
Re: LOWENDOVÉ TŘENÍ
Nechme to za těch deset let... ;-)
10. 4. 2012 14:50
Re: LOWENDOVÉ TŘENÍ
Zase cela kopa prazdnych dristov... ten vyber aut je relativne v poriadku, az na ten vybuch "...GOLF, supermainstreamový mezistupeň .." co je skor supermega halucinacia, kedze novy i30 je lepsi ako Golf, len treba citat aj dalsie relevantne testy, nie auto.cz.
10. 4. 2012 15:11
Re: LOWENDOVÉ TŘENÍ
Jak kopa prázdných slov? Co věta to fakt. Za to že ty neznáš garážová fakta se ovšem nezlob na mě, o sobě přemýšlej, přemýšlej proč píšeš nesmysl, že i30 je lepší jak GOLF. A pokud mi nedůvěřuješ, co ti brání, aby ses zeptal autority, třeba zde zrovna pana redaktora. On ti jistě rád odpoví.
Avatar - Renton
10. 4. 2012 19:08
Re: LOWENDOVÉ TŘENÍ
Ak zacnem pri kupe auta rozmyslat nad cenou, budem vediet, ze je cas ...cas radsej chodit MHDckou a inymi spojmi. Sorry chlapi, ale nebavime sa o pracke alebo televizore. Pokial je pre niekoho auto len bezna spotrebna vec, tak si zmylil server. Tiez si nepojdem kupit handry do sekaca (alebo cinske za par supov). GTI, ja poznam chlapika, ktory bol velky fanda KIA, mozno by sa dalo hovorit az o citoch. pisem v minulom case, lebo po 3 rokoch ju ide predat ;-) city vyprchali. Zistil, ze za lacny peniaz nemoze tej...lasky vela cakat ;-)

Ach Chevrolet, teda vlastne byvale Daewoo...ja si tiez mozem zmenit meno v obcianskom na Johnny Depp, ale Deppa to zo mna neurobi ;-)
10. 4. 2012 20:43
Re: LOWENDOVÉ TŘENÍ
:-) :yes:
10. 4. 2012 21:34
Re: LOWENDOVÉ TŘENÍ
Čo sem pletieš prémiu, keď sa bavíme o opačnom konci ponuky?
10. 4. 2012 21:46
Re: LOWENDOVÉ TŘENÍ
To je trefné :-)
11. 4. 2012 16:18
Re: čo je to fanda?
Fandiť automobilovej značke, mliekarenskému podniku, výrobcovi obuvi . :-) .. to sa volá konzum. Tak ako v socializme sme si mali byť všetci rovní a robotník bol nad všetkými, lebo robí rukami, tak v tomto pomýlenom kapitalizme vládnu veľké nadnárodné spoločnosti pomocou marketingových nástrojov. Ich cieľ je ľubovoľným zákonným spôsobom predať čo najviac, ovplyvniť čo najviac hláv, aby sa rozhodli práve pre ten ich výrobok bez ohľadu na kvalitu. Celé to vedie k tomu, že si kupujeme veci, čo v skutku nepotrebujeme a prikladáme im hodnoty, aké v reálnom živote naozaj nemajú. Potom ak si uvážim, že mám istý obnos financií a jazdím v aute s deťmi, tak mi môže byť ukradnuté, či mám alebo nemám mäkčenné plasty na prístrojovke, keď mi vzadu plače diaťa, že si nemôže vystrieť nožičky (toto je z reálneho života -pre tento dôvod predal priateľ A4 a kúpil superba). Vždy vravel, že ta audina bola super, ale kúpil " vraj nezáživnú" škodovku . Takže ak sem píše niekto, že špičkou v tejto triede je BMW1 alebo A3, tak iba z jeho pohľadu. Z pohľadu človeka, čo dáva nadovšetko kvalitu interiéru, super jazdné vlastnosti a názor ostatných na svoju osobu. Sú to autá pre bohatých, ľudí, ktorí sa v nich vozia sami, bez detí - maximálne tak so škôlkarom v sedačke a nákupom. Gro predaja automobilov v Európe je v kompaktoch preto, lebo ich ľudia často využívajú ako plnohodnotné rodinné automobily. Lebo je trápne, ak otec štvorčlennej rodiny tvrdí, že najlepšie auto za tie peniaze je BMW1 bez toho, že by mal doma presúvadlo väčšie, kde by sa dokázali kultivovane presúvať aj jeho deti - ibaže by mu viac záležalo na svojom image, ako na deťoch (to sú tí, čo majú spálňu 3x takú veľkú, ako 2 deti spoločnú izbu... :no: )

GTI ... pokiaľ existujú lowendové značky, bohužiaľ, musíme si priznať, že existujú aj značky na opačnom konci, tie, ktorých cena za to, čo ponúkajú, je premrštená... moc sa nezapájam do diskusii, len sledujem obrovský pokrok kórejských automobiliek (u chcevroletu sú naozaj pozadu) - niečo podobné predviedli pred pár desaťročiami Japonci. Američania majú úplne iné priority, nie sú nadržaní z mäkčenných plastov ani z viacprvkových náprav. Aj tak sú tam pokuty vysoké, policajti na každom kroku a všetci sa iba vlečú. Musíme si priznať, že pokiaľ človek ako-tak dodržuje predpisy a vezie ľudí, tak veľmi veľmi ťažko dotlačí aj tu najjednoduchšiu súčasnú nápravu do hraničnej situácie pri rozumnej plynulej jazde. Je kopec "pretekárov" na cestách, ktorí sú presvedčení, že jazdia s využitím potenciálu svojich strojov. A čuduj sa svete, po prejdeni 200 km trasy sú v cieli o 10 min skôr ako ten kamión, čo ho predbehli hneď na začiatku.... samozrejme ich presvedčenie zdieľajú rovnako zapálení vodiči >:D

GTI... len som chcel povedať, že každý predajca buduje image svojho produktu. A ty ako priznaný oddaný fanúšik reprezentuješ tiež svoju značku, ale... na to, aký maš prehľad v problematike, zabiješ dve tretiny svojích príspevkov tým, že stratíš nadhľad a melieš si iba to svoje rôznymi spôsobmi, bez toho, že by si akceptoval potreby a priority iných. Iný je názor Američanov, Japoncov, alebo Indov o dobrom dopravnom prostriedku. Iný toho, čo vozieva vzadu dve deti a toho, čo tam akurát špásuje s buchtami po diskotékach, inak sa na to isté auto pozerá chalupár, inak mamička s malým deckom, inak podnikateľka, ktorá má problémy zaparkovať svoj meďák, tak chce niečo menšie... Nesnaž sa nás tu všetkých zaradiť do priemernej pronemeckej spoločnosti, ktorá sa stotožnuje s ich požiadavkami. Osobne mám rád a obdivujem techniku, ale nechápem glorifikáciu istých značiek, tzv. fanúšikovstvo, oddanosť len istému výrobcovi... jednoducho nechápem. Tak ako nechápem, že niekto povie na nejakú farbu, že je škaredá, tak sa jej pri úplne všetkých veciach vyhýba :-) ...ale sme rôzni
11. 4. 2012 17:49
Re: čo je to fanda?
Nelze nesouhlasit, je naprosto očividné, že každý žádá od auta něco jiného (včetně ceny) a podle toho pro sebe volí nejvhodnější vůz. Ne že by to tak každý dělal, ale to by bylo na jinou diskuzi. Podstatné je, že asi není možné, aby si toto někdo alespoň na nějaké elementární bázi neuvědomoval, a proto je nutné tyto sloupky brát pouze jako cílený rozdmýchávač diskuzí. To, že autorovi to není hloupé, je věc druhá. Jednak sráží sám sebe a jednak se tu zcela přirozeně jako následek tvoří skupiny o stejné intelektuální úrovni, co VW haní při každé příležitosti či nadměrně vyzdvihují veškerou konkurenci. Výsledek je ten, že naprostá většina diskuzí jsou jen řeči o ničem plné osbních výpadů a úroveň je mizivá. Jediné řešení je takové příspěvky (nikoliv uživatele) ignorovat a mně jen zůstává rozum stát, že to tu někteří pěstují roky a nic.
Avatar - Renton
12. 4. 2012 10:44
Re: čo je to fanda?
Tak neviem, nieco mi na tvojom prispevku nesedi. Citim z neho nadych starych casov. Konzum, pomyleny kapitalizmus. Ak je pomyleny, tak len vdaka nam, ludom. Hovori sa tomu aj sloboda, to je nieco, co za totacu nebolo. Socik za 40 rokov zabil Ceskoslovensko a kapitalizmus nam bohuzial tvoria ludia, ktori boli aktivni este za socializmu. Ale co sme si zvolili, to mame.
Nechcem sa zastavat GTIho, ale tak isto ako my, prezentuje tu svoj nazor. Ja fandim autam europskej produkcie a hlavne talianskej (GTI zase VW a plne to respektujem). Niekto ma svoje futbalove kluby, oblubenych hracov, niekto ma svoje oblubene automobilove znacky. Byt fanusikom hocicoho nie je konzum.
Co sa pretekarov tyka, preco treba brat vsetko hned vazne? Ak sa chces presuvat z bodu A do bodu B tak fajn, ale soferovanie nie je len o nudnom kruteni volantom (no za predpokladu, ze mas napriklad dieselovy Hyundai Accent, tak zas na vyber moc nemas). Mozme sa samozrejme rozpravat o bezpecnosti, ale kazdy clovek si svoju zodpovednost nesie so sebou.
Otec velkej rodiny si asi naozaj nebude kupovat BMW1, ale to je priklad velmi pritiahnuty za vlasy. Niekto, kto ma rad vela miesta a silny motor si predsa tiez nebude kupovat Karosu
:no: Na druhej strane je to jeho slobodna vola, takze tebe to moze byt sumafuk, kolko ma spalni / deti / miesta vzadu v aute ;-)
10. 4. 2012 13:03
Osobní výběr...
Při volbě z těchto dvou bych si koupil nejspíš tohle.
[odkaz]
Důvod? Špičkové zpracování, použité materiály, výbava, motor, záruka 5 let a cena.
[odkaz]
Seděl jsem v I30 i v Meganu, takže určitě vím o čem mluvím...
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Ronault.
10. 4. 2012 13:25
Re: Osobní výběr...
Není vůbec špatný, jen ta cena se bohužel s faceliftem trochu zvedla a zmizel (snad dočasně) výborný 1,4 TCe
Avatar - iudex
10. 4. 2012 16:04
Re: Osobní výběr...
Trochu som Renault nesledoval v poslednú dobu a prehliadol novinky. Tak som si teraz otvoril cenník a je to, ako píšeš: v ponuke Meganu je už nový 1,2TCe - 85 kW, čo sa javí ako plne postačujúci motor pre bežné určenie. Problém je ale, že ho Renault umiestnil nad atmo 1,6ky, čo má síce logiku, ale cenovo sa tak dostáva do mierne vyšších úrovní (1,2TCe je momentálne najvýkonnejší 5dv. Megane v benzíne). Kým 16 16v - 74 kW je od 10290 eur a 81 kW verzia od 12590, 1,2TCe je až v treťom stupni výbavy za 13790 eur (brané čisto matematicky 10 koní navyše: 800 eur, 5 koní navyše: 1200 eur). Stále je to však dobrá ponuka, i keď predajný hit (s ohľadom na prítomnosť dvoch použiteľných motorov pod TCe) to asi nebude.
10. 4. 2012 16:28
Re: Osobní výběr...
Ještě tam dej ceny za Nm. Těch má 1.2 TCe o 40 víc (190).
Avatar - Ronault.
10. 4. 2012 16:55
Re: Osobní výběr...
Tak ono to je tak, jak píše pogo, je nutné se podívat na Nm. Sice je pravda, že z 0-100 je TCe dokonce o desetinku pomalejší než 1,6 16V 81 kW, ale 1,6 16V není nijaký spořílek (inu od dob, kdy to byl špičkový motor - viz doma mého auta) proti konkurenci a toho zrychlení dosahuje na úkor krátkých převodů, ty podle prvních zvěstí vypadají delší (reálně pro mne lepší) u 1,2 TCe, ale jaksi ještě nikde nebyl test a ještě jsem nejel. Čekám na první kusy v showroomech a pak se uvidí.
Ideální byl stupeň výbavy Advantage, který byl mezi Expression a Dynamique, a měl vše, co by auto mělo v této třídě mít, ten bohužel s faceliftem zmizel. :-(
Avatar - rohYpnol
10. 4. 2012 21:28
Re: Osobní výběr...
Mégane je bezesporu skvělá volba.
Současný Golf je ale v mnohém dál. Náskok v motorech dejme tomu Mégane 2012 maže. pořád tu ale máme lépe odladěné šasi, preciznější řazení a řízení, mnohem lepší odhlučnění a komfortnější podvozek, který zároveň nezklame agilitou.
Mégane je výborná volba. Současná nabídka Golfu ale Mégane zastiňuje :-!
10. 4. 2012 14:25
chjo
Ja sam mam objednane i30 a jsem se svoji volbou spokojen, tesim se a i pres vsechno haneni v diskusich (a chvaleni v ruznych recenzich) bych svoji volbu nezmeni, nicmene uz mi leze krkem, jak je vsude i30 protezovana, skoro to vypada, jako v ankete: ktere auto stredni tridy je nejlepsi a proc prave Hyundai... 8-s
Rozbalit vlákno
4
10. 4. 2012 18:57
Re: chjo
:yes: v současnosti jistě nejdynamičtější, nejnápaditější a nejlepší volba... přeji mnoho radosti a nespočet km bez poruch a nehod. ;-)

A jinak, si všimni, pomalu už i mnozí škodolibí "haniči", novou i30 začali chválit; a to až neskutečným způsobem... ale jak říkám, za prvé: auto se především "chválí" samo a za druhé: každý si volí to své nakonec sám! Mé heslo: "You choose - you buy - you drive!"

Budeš mít špičku své třídy: --- Několik lidí se mě pohrdavě zeptalo: „To jezdíte s Hyundai?” Normálně říkám: „Není to mé auto,” v tomto případě jsem obvykle odvětil: „Ano, je to totiž NEJLEPŠÍ KOMPAKT.” Nemám důvod se za takové auto stydět, z mého pohledu jako „balíček” PŘEKONÁVÁ i Golf nebo Focus a zrovna u Volkswagenu musejí mít těžké spaní z nejistoty, zda sedmá generace Golfu i30 překoná. ---

[odkaz]
10. 4. 2012 22:29
Re: chjo
No tak chválí sama... Kromě pár Slováků, kteří vypadají jako najatí, a hrstky dalších fanatiků to zas tolik nikdo neprožívá. Já i30 úspěch docela přeju, hlavně proto, že se vyrábí u nás a že továrně přeju prosperitu, ale zase bych chtěl zachovávat zdravý rozum. Jak prosím i30 podle vás jako balíček překonává Golf? To skutečně nějak nevidím. Jak byste prosím i30kou překonal třeba i jen docela běžné GTI, balíček nebalíček? Jo, pokud je hlavní položkou balíčku láce a lovení ve spodních vodách, tak to chápu. Ale jinak moc ne. Ale v poho, jak říkám, fabrika ať jede, ale H/K diskutéři ať prosím nepropadají větší zaslepenosti než kdy nějaký koncernista.
12. 4. 2012 14:35
Re: chjo
Gti proti i30?
Jednoduche - porad je to ta sama cena za kone.
Akorat ze Golf GTi je ma zabaleny v jednom aute a i30 hned ve dvou :-)

Nicmene, pokud jsi na rizeni i30 sam, tak ti jedno hjondeeee bude rezivet za jizdy a druhe v garazi. >:D
10. 4. 2012 15:40
Nerovný souboj
Tady nelze volit jinak, než i30. Ta toho Cruzeho zadupe do prachu cest naprosto ve všem.

Obecně je Chevrolet (Daewoo) tou nejslabší korejskou automobilkou a výraz jako lowend se na ní hodi jako pr*el na hrnec.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - iudex
10. 4. 2012 15:56
Re: Nerovný souboj
Súhlas. Chevrolet podľa mňa je už jediným kórejským lowendom, Kia i Hyundai sa prepracovali medzi plnohodnotný mainstream. I ten Chevrolet by zrejme mohol byť vyššie, logicky ho ale GM drží pod Oplom a v takomto svetle ani nie je dôvod, aby mal Cruze multilink či priamovstrekové benzíny. Preto voľba Ceed/i30 vs. Cruze je úplne jednoznačná.
10. 4. 2012 15:59
Re: Nerovný souboj
Přesně.
10. 4. 2012 19:32
Re: Nerovný souboj
U i30 je vidět snaha udělat co nejlepší auto a moc nešetřit (chybí ještě našlapané motory k evropské konkurenci, snad budou), u Cruze je vidět snaha udělat co nejlevněji slušné auto. Pro běžné motoristy co moc nenajedou a neřeší nějaký pocit z jízdy udělá i Cruze dobrou službu.
Avatar - Nerez
10. 4. 2012 20:47
Re: Nerovný souboj
A hlavně Cruze nevypadá jak krabička plastelíny, která prošla rukama dětem z celé mateřské školky 8-s
10. 4. 2012 15:40
Benzinovy cruze je nepredajne auto
Cruze, hlavne sedan je velmi pekne auto zvonku, zvnutra uz nic extra, ale hlavne kvoli vysokej spotrebe benzinovych motorizacii je prakticky nepredajne auto. Ceny benzinov rastu do zavratnych vysok a do popredia sa dostava hlavne ekonomika. Takze normalne uvazujuci clovek ktory si vybera auto a pozrie realnu spotrebu aut niekde na forach, ale aj oficialne hodnoty udavane vyrobcom, aj ked tie nie su az tak realisticke, tak sa nemoze rozhodnut pre cruza. Pretoze je rozdiel ked ma auto realnu spotrebu 6.5 litrov a 8 litrov. Normalne uvazujuci clovek si nemoze cruza kupit aj keby sa mu ako pacil.
Rozbalit vlákno
2
10. 4. 2012 19:19
Re: Benzinovy cruze je nepredajne auto
Trochu se divím, že Chevrolet nenabízí originální zástavby LPG, to by nabídku zatraktivnilo. Ten motor 1.8 "si o to přímo říká". Daewoo kdysi "originální" přestavby nabízelo.
10. 4. 2012 21:48
Re: Benzinovy cruze je nepredajne auto
Jo, benziny jsou uzrane az za roh, muzu potvrdit, motor je v dniesni dobe docela slabina, pokud nekdo ale hleda nove auto pro prestavbu, je Cruze takrka idealni, cena je cca 25 tis, co jsem videl
10. 4. 2012 19:18
Hyundai i30 je i zde vítěz!
Tak má volba by byla celkem jasná: i30... ne že by mě Cruzík lecčíms nezaujal. Celkem se mi líbí, řádně jsem si v něm poseděl... co mě v porovnání (tehdy již s první generací i30) ale rozladilo, byla přístrojová deska a interiér celkově... Prostě nelíbil se mi tak, jako jednoduchost a přímočarost v i30... a pak rozhodně více místa na nohy vzadu u i30... a je tam toho více: víceprvkovka, kvalita materiálů a vůbec... Prostě již platí, že nový Hyundai i30 je opravdu nyní špičkou nižší střední (segmentu C, kompaktů): --- Už nemá smysl se ptát, zda je nová i30 dobrým autem. Otázkou je, co vše bude muset VW provést s novým Golfem, aby se Korejci VYROVNAL." ---

--- Několik lidí se mě pohrdavě zeptalo: „To jezdíte s Hyundai?” Normálně říkám: „Není to mé auto,” v tomto případě jsem obvykle odvětil: „Ano, je to totiž NEJLEPŠÍ KOMPAKT.” Nemám důvod se za takové auto stydět, z mého pohledu jako „balíček” PŘEKONÁVÁ i Golf nebo Focus a zrovna u Volkswagenu musejí mít těžké spaní z nejistoty, zda sedmá generace Golfu i30 překoná. ---

>:-[]

- [odkaz]
Rozbalit vlákno
24
10. 4. 2012 19:56
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
Ten test je zaplacený. Možná by bylo dobré vědět, co za něj redaktor dostal.
Avatar - Nerez
10. 4. 2012 20:35
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
Hyundai musí soupěřit se slabšími soupěři, aby vyhrál 8-s

Docela jsem byl zklamán testem v Auto-tipu. Čekal jsem trochu vyrovnanej a objektivní test, ale...
Aby se i30 dostala na druhé místo, musela mít o 22kW silnější motor než Mazda3, Golf, Focus(všichni 77kW). Jedině C4 se jakžtakž chytala se svými 88kW.
Proč nezvolili v i30 obyčejnou 1.6, ale testovali nejsilnější motor 1.6 GDI? A ostatní měli téměr základní motorizace?
10. 4. 2012 20:49
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
Aby se s i30 dalo aspoň trochu počítat. Když je i30 se základním motorem, tak se žádný zázrak nekoná.
Avatar - Nerez
10. 4. 2012 20:52
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
Protože v hodnocení ve zkratce napsali, že Focusu a Mazdě podkopl nohy mimo jiné líný a užraný motor
10. 4. 2012 21:28
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
Mazda bude do budoucna nabízet SkyActive, což si myslím, všem zavře klapačku.
10. 4. 2012 22:12
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
SkyActive zní hezky, ale Mazda není jediná, kdo dělá nové motory a převodovky.
10. 4. 2012 22:23
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
Hlavně nesmí příliš dlouho váhat aneb kdo chvíli stál, již stojí opodál. A Mazda, jako malá automobilka, v tomhle tahá za kratší konec provazu.
10. 4. 2012 22:30
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
Momentálně je volná, tak si třeba zase někoho najde. Třeba už po ní někdo pokukuje.
10. 4. 2012 20:36
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
A co je ještě zaplacený?Ty ne? ;-) stačí se projet a uvidíš jistotu a komfort podvozku i30 ,skvělou spotřebu ...
10. 4. 2012 20:44
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
Nová i30 není špatná, ale na Golf či Fíkus opravdu nemá. A žádný "test" to nezmění.
10. 4. 2012 21:00
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
Ve stejné cenové relaci má.Projeď si a uvidíš.Vyzkoušej nejen nové asfaltky,ale pěkně klikaté rozbité cesty třetí třídy,poznáš rozdíl sám.
10. 4. 2012 21:20
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
Já do hodnocení cenu netahám, ta totiž sama o sobě dobrý auto nikdy neudělá.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
11. 4. 2012 00:17
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
Je to podstatné? Od Hyundaie propisku a od Chevroletu poznámkový blok - nebo naopak? >:D
10. 4. 2012 20:58
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
Stydět za své auto se nemusí nikdy nikdo, ty rozumbrado, a to ani majitel stoletého logana. Stydět se může jedinec pouze sám za... sebe. A to dokonale.

Základním problémem majitelů aut, která netvoří špičku silnic a která nepožívají ani špetku silničního image je v tom, že ti majitelé staví svůj vůz právě do té špice. Rozumný člověk se pozná podle toho, že nejen cizí, ale především vlastní auto umí správně zatřídit, správně ocenit.

Já uznávám, že tak jako je rozprostřené automobilové portfolio na silnicích, je zase na diskuzích rozprostřené portfolio intelektuální. Samozřejmě, že tu mají místo i prosťáčci tvého maloformátu. Upřímně přiznávám, že právě ti jsou pro mé některé příspěvky dokonalou inspirací. Přesto není od věci, aby se každý z nás podíval ve své garáži občas velmi upřímně sám na sebe. Neboť jinak by se nám všem mohlo stát, že tu budeme o jednom z nejlevnějších aut třídy psát trapně sebestředné, prosťáčkovsky průhledné a věcně směšné příspěvky tvého obsahu.
10. 4. 2012 22:29
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
>:D ... ale ale... trapný, prosťáčkovsky průhledný a směšný příspěvek nyní předvedl tak snad jen tvůj maloformát... Ano, rozumný člověk umí ocenit i auto cizí... Naučil ses to ovšem ty? Píši, že zde Hyundai zvítězil v bodech nad Cruzem; je to prosté - je vítěz - dokážeš to ocenit a napsat: ano, je to tak!? Navíc tvrdím, že auto se zařazuje především jaksi samo! A poznáš to i dle toho, CO se o i30 nyní píše... jak dopadá ve srovnávacích testech... jak útočí jasně a pohodově na špičku C-segmentu... I ty již cítíš ono vystrkování drápů, agresivitu reklam, sílu kvalit a dynamiku i30... něco se zde děje - něco nového je ve vzduchu... něco se tu rodí! A za mě, ačli se ti stále asi nezdá, "že právě u korejské produkce se nedostává na diskusích upřímných ovací..." TAK tady onu ovaci zase máš: a je mi úplně jedno, že je to tak prosté (prosťáčské), a záhadně maloformátové a podivuhodně úsměvné - fanda je tu: "Hyundai i30!" - "New Thinking. New Possibilities. Hyundai Motor Company!"

Taky to cítíš ve vzduchu? Ten strach? To už nejsou jen drápky z garáže, hochu, ale pořádnej dráp! "Evropské automobilky se bojí korejské konkurence!"

--- "Považujeme firmy Hyundai a Kia za velmi vážné konkurenty, protože vyrábí dobré automobily, mají solidní design a zlepšují kvalitu," uvedl šéf prodeje německé automobilky Volkswagen Christian Klingler. "Jsou to velmi silné firmy a silní konkurenti," řekl o společnostech Hyundai a Kia šéf evropské divize největší americké automobilky GM. ---

--- "Hyundai bude s Volkswagenem soupeřit o titul největšího výrobce automobilů na světě. Ne v tomto nebo příštím roce, ale rozhodně ve středně dlouhém období," uvedl analytik Frank Schwope ze společnosti NordLB.

Hyundai tvoří společně s dceřinou firmou Kia pátého největšího výrobce automobilů na světě. V Evropské unii tato dvojice představuje z hlediska prodeje největší asijskou automobilku, napsala agentura Reuters.

"Jsou dost agresivní po celé Evropě. Jsou jedním z našich největších konkurentů," uvedl šéf evropských aktivit největší japonské i světové automobilky Toyota Didier Leroy. ---

>:-[] >:-[] >:-[]

Aneb jak maloformátové! >:-[]

[odkaz]
10. 4. 2012 22:37
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
Díky, takhle nějak si ty fandy představuju... >:D ;-)
10. 4. 2012 22:52
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
;-) >:D ...
11. 4. 2012 07:52
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
To vis - lowend auto + lowend fanda.

To neni jako alfisti >:D
10. 4. 2012 22:41
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
Mohlo by se zdát, že fandíš momentálnímu úspěchu a ne značce. Auto jsi koupil kvůli ceně a teď jsi k tomu přidal i korejské úspěchy. Docela to i chápu, protože jiné důvody pro získání fandy HK z Evropy neexistují. Až tě auto naštve, HK začne upadat, tak se ukáže na čem stojí tvoje fandovství.
10. 4. 2012 22:59
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
Auto jsem nekoupil jenom kvůli ceně, to je nesmysl... proč bych jinak obsedával, studoval a projížděl se jinými vozy tehdy, co myslíš? To auto se mi líbilo, sedlo mi, sedí, spolehlivé. A úspěchy, pozor, nepřidávám já, ty se jaksi tvoří samy... Vždyť se automobilka např. pohybuje na 5. místě na světě (těch úspěchů dalších by bylo ještě)... a důvody k získání fandy z Evropy? Jen se podívej a koukej i nadále na prodeje u nás za březen třeba, nebo také kdesi v jiných obdobích... Nezdá se ti, že si to AUTO (třeba i30) opravdu získává fandy samo?

Takže shrnutí: úspěchy Hyundai nepřidávám já sám, za ně může ta automobilka sama... a dále: ne my si až tolik získáváme auto, ale auto si získává nás... ;-) ... Důvodů k fanouškovství Hyundai košatě přibývá; uvidíš, jaké budou prodeje dál... něco na tom autě fakt bude...
11. 4. 2012 01:13
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
Vysvětli mi ale jednu věc - pakliže mám auto, se kterým jsem opravdu spokojen, měl bych potřebu jej všude obhajovat a zdůrazňovat opakovaným používáním (leckdy těch samých) citací jiných osob?
Pak to působí spíš opačným dojmem - řeknu si, že někdo zoufale hledá nějaké pozitivní vyjádření k jeho oblíbené značce, že neváhá trávit hodiny po celé internetu, aby objevil nějakých pár vhodných vět...
A věř mi, že když se tu objeví někdo, kdo řekne "chlapi, seděl jsem v tom na předváděčce a fakt se mi to líbilo, motor byl tichý, pružný...interiér mě překvapil svou kvalitou...nebál bych se do toho jít" popř. když dodá své zkušenosti s konkurenčními výrobky, tak mi jeho příspěvek přijde alespoň trochu hodnotný a alespoň se nad tím zamyslím. To u účelových citací z testů nedělám. :-)
Avatar - Ronault.
11. 4. 2012 09:53
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
:yes:
12. 4. 2012 15:59
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
Presne ako vravíš, škoda že sa to najviac uplatňuje pri iných značkách a pri iných užívateľoch. Nezlomný zastánci VW-koncernu atď... GTI a spol... :yes:
16. 4. 2012 14:09
Re: Hyundai i30 je i zde vítěz!
Ale co to meleš; já dělám obojí (píšu svůj postoj a cituji - to je naprosto normální... a lidi články a citace hledají...), že to ty jaksi nečteš, či jsi na to nenarazil, pak co já s tím? Důkaz (jeden z mnoha, co jsem psal jen zde): --- Tak má volba by byla celkem jasná: i30... ne že by mě Cruzík lecčíms nezaujal. Celkem se mi líbí, řádně jsem si v něm poseděl... co mě v porovnání (tehdy již s první generací i30) ale rozladilo, byla přístrojová deska a interiér celkově... Prostě nelíbil se mi tak, jako jednoduchost a přímočarost v i30... a pak rozhodně více místa na nohy vzadu u i30... a je tam toho více: víceprvkovka, kvalita materiálů a vůbec... ---
10. 4. 2012 21:11
PRVNÍ OBĚŤ
Tak tu máme první oběť testu. Diskutér GM.rja, který se ještě odpoledne hrdě pyšnil profilem na Moje auto se svým milovaným Cruzem, poté, co jsem nahoře ocitoval některé jeho výplody (doporučuji přečíst) z předmětné stránky ji... smazal, a nahoře nyní popírá své autorství. On zapřel sám sebe. Zoufalé. Ano, ano, tak takoví garážoví formáti tu klofají své otřesnosti.
Rozbalit vlákno
8
10. 4. 2012 21:22
Re: PRVNÍ OBĚŤ
Ty věty patří chrudošovi. Dalšímu milovníkovi Ševroletu.
10. 4. 2012 21:33
Re: PRVNÍ OBĚŤ
Ano ano, jsou to me vety. GTI, chce to byt bystrejsi...
10. 4. 2012 21:35
Re: PRVNÍ OBĚŤ
No to ses teda předved´...
10. 4. 2012 21:49
Re: PRVNÍ OBĚŤ
Hlavně by ses snad měl omluvit kolegovi GM.rja, ne? Toho jsi tu dvakrát zcela bezdůvodně urazil. Já vím, ty urážíš každého s jiným názorem zcela programově, ale tentokrát by ses opravdu mohl chytit za nos...
10. 4. 2012 22:05
Re: PRVNÍ OBĚŤ
Nepotřebuji, BEAUMONTE, se chytat za nos a už vůbec nepotřebuji tvé rady tímto směrem. S GMrja si to umím vyřídit bez tvé asistence.
10. 4. 2012 22:09
Re: PRVNÍ OBĚŤ
>:D >:D >:D

Dneska se ti ty nicky ostatních fakt nějak pletou, potřebuješ zřejmě ASISTENCI se čtením ;-)
10. 4. 2012 22:15
Re: PRVNÍ OBĚŤ
Některé nicky se mi pletou, to uznávám, některé ovšem ne... ;-)
10. 4. 2012 21:35
Re: PRVNÍ OBĚŤ
Aha, díky.
Avatar - rohYpnol
10. 4. 2012 21:20
Po sté
se tu radují milovníci východu nad pompézním vítězstvím. Jistě, test dopadl podle očekávání. Hyundai dokázal obhájit svůj nový model. Dokázal porazit lowend třídy Cruze. Smekám.

Zvláštní je, že se stále v testech objevuje vrcholná motorizace ve vysokých výbavách. Novináři samozřejmě testují, co jim automobilka nabídne. Je ale až s podivem, jak se Hyundai brání poslat mezi novináře základní nebo slabší 1.6... Já ale korejce chápu. Takovou chybu bych taky neudělal.

Je ale důležité vědět, že mainstreamová konkurence je o krok dál. Standardem je 1.2 turbo, která se může hrdě postavit nejsilnější GDI. Na silnější 1.4 turbo už GDI nestíhá. O 1.6 turbo a výš si může nechat lowend i30 jen zdát...
Rozbalit vlákno
6
11. 4. 2012 08:14
Re: Po sté
Ten "standard 1.2 turbo" nabízí v nižší střední třídě pouze koncern VW, o nikom jiném nevím. Akorát Ford chce jít ještě níž se svým tříválcem 1.0, ale to bude dle Fordu už "nadstandard" (za příplatek 10 tisíc vůči čtyřválci 1.6) ;-)
Avatar - rohYpnol
11. 4. 2012 16:53
Re: Po sté
Jistě, jenže to znamená, že ve třídě mají 1.2 turbo nebo podobné
1) Octavia
2) Leon
3) Golf
4) Mégane
5) Focus (1.0 EcoBoost)
Naopak turbobenziny nemají: Hyundai a Kia

PSA má 1.6 THP, Fiat 1.4 T, Opel 1.4 T atp.
Není tedy pochyb o tom, kdo udává tempo ve třídě. Pro všechny pochybovače a kritiky malých turbomotorů - H/K též připravuje, takže není pochyb o tom, kdo má náskok.
11. 4. 2012 17:20
Re: Po sté
Díval jsem se na Mégane a je to tak, v nabídce je 1.2 TCE. Ale ne jako standard, ale jako "nadstandard" - oproti silnější verzi 1.6 16V se připlácí 30 tisíc, vůči slabší verzi dokonce 50 tisíc. A vůbec se nenabízí do "akční verze" Generation.
Jen bych doplnil, že turbobenzíny nemají ani Honda, Toyota a Mazda. Abych řekl pravdu, z celé nabídky současné nižší střední třídy bych si nevybral asi žádný motor - ani jeden neplní mé "požadavky".
Avatar - rohYpnol
11. 4. 2012 18:43
Re: Po sté
Jistě. Japonci turbobenziny ignorují a je to jejich chyba. Stejně tak jako kdysi diesely. Časem se naučí i turbobenziny...
Mégane je poněkud hendicapován Renaultem v ČR. Zkrátka špatně poskládaná nabídka... Ale podobné (mnohem horší) to má i Fiat...
Avatar - Ronault.
11. 4. 2012 18:53
Re: Po sté
Ceník Meganu je ještě proti tomu výplodu Fiatu Bravo ještě hodně dobrý. 8-s A co teprve Panda.... Po prvním nadšení z ceny tě pak dorazí, co tomu opravdu chybí a to včetně prkotin :-(
12. 4. 2012 07:50
Re: Po sté
Neignorují je úplně. Dokonce i Honda používá turbobenzíny - ale jen do takových těch malých "krabicovitých" aut s délkou 3,4 m, co jezdí jenom v Japonsku. Tam je totiž zdvihový objem omezený na zhruba 700 ccm, aby to mělo v Japonsku daňové zvýhodnění a tříválcové turbo je lepší alternativa k druhé možnosti - motocyklovému dvouválci :-)
10. 4. 2012 21:22
Test motorů
I30 se tu testuje velmi často, proč ale vždy s nejsilnějším a nejdražším benzínem 1,6 GDI ?? Pro tento motor není myslím do budoucna možná úprava na LPG a také si myslím, že bude drahá případná výměna svíček.
Žádám redakci, aby někdy otestovala I30 se základní atmosférou 1,4 nebo 1,6, což bude asi nejrpodávanější benzín a případně třeba porovnala s 1,6 v Cruzi nebo s Duratecem ve Focusu.
Díky
Rozbalit vlákno
5
10. 4. 2012 21:26
Re: Test motorů
Až jim ji Korejci poskytnou, tak ji otestujou. Zatím zde tvrdě vládne marketing. Všem novinářům poskytli pouze našlapané nejvýkonější varianty. A výsledky prvních testů jsou nejdůležitejší. Zanechají totiž z auta povšechně dobrý dojem, který bude přetrvávat.

Jen si to představme, jak by to vypadalo, kdyby se testovaly jen varianty typu GTI, ST či RS...
Avatar - Ronault.
10. 4. 2012 21:39
Re: Test motorů
Tak tak, vše v kůži, xenony, navigace, realita pak vypadá max. 1,6 CVVT za 350t.
Avatar - Starfighter
10. 4. 2012 21:55
Re: Test motorů
Nahoře testovaná i30 je z dlouhodobého testu tady na auto.cz, proto ta výbava.
Rozhodně si ale rád přečtu test úplně základní i30 nebo výbavy Trikolor s 1.4, ty totiž budou tvořit silně přes 90% prodejů.
Pro připomenutí, minulý rok, se dle testu Autobildu (v němž zkorodovala i30), prodaly celé 2 (slovy dva) kusy v nejvyšší výbavě v mnohem bohatším Německu >:-[]
11. 4. 2012 08:24
Re: Test motorů
Ono je to taky tím, že Korejci nabízejí prakticky jen výbavy či pakety a skoro za nic se nedá připlácet, takže ta nejvyšší bývava je opravdu maximum. Golfů ve výbavě Highline s příplatkovým koženým čalouněním, dotykovou navigací, 17palcovými koly, bixenony, adaptivním podvozkem, parkovacími senzory a dalšími "blbostmi" se taky asi moc neprodá ;-)
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
11. 4. 2012 09:58
Re: Test motorů
Jednak je v tomto testu "naše" i30, kterou máme na dlouhodobý test, jednak nevidíme žádný důvod, proč si nepřiplatit opravdu příznivou částku za tak dobrý motor, jako je 1,6 GDI
11. 4. 2012 08:25
Usedlost
Stejně jsem zvědav, jestli přijde doba, kdy si nebudeme dogmaticky škatulkovat auta, ale budeme si tvořit názory podle toho, jaké auto opravdu je. Vykládat o Hyundai stylem, který by byl adekvátní tak před 15 lety, mi přijde irelevantní. Z druhého tábora zas zaznívají hlasy, jak korejci drtí Focus či Golf, což jsou samozřejmě nesmysly. Je potřeba se na to koukat bez brýlí a tak, že Kia a Hyundai jsou snad nejrychleji se rozvíjející mainstreamové značky na světě, což má za následek, že jejich zbrusu nové výrobky jsou naprosto rovnocenými hráči se zavedenými evropskými kompakty. Viz zmíněný test na autoforu, který nevím, proč by tam a od pana Jandy, měl být zaplacený. >:D A komu by to nestačilo, může pročítat další a další testy. O tom, že od Dacie to má daleko, vypovídá už jen cena, která už je také v jiných relacích, než tomu bývalo. Jak už tu bylo zmíněno, i akční Golf na sklonku života stojí v jistých specifikacích skoro stejně. Nicméně je to stále hodně muziky za dobré peníze a je pro mě snadno představitelné, že někdo za to ty peníze dá a taky že se to děje.
Rozbalit vlákno
0
11. 4. 2012 11:39
Cistota pul zdravi, spina cele
to v tom chevroletu jezdili zemedelci? to blato v nem je sila.... :-!
Rozbalit vlákno
0
11. 4. 2012 20:37
Chevy Cruze 2012
od leta sa zacne predavat faceliftovana a mierne upravena verzia Cruze Sedan, HB a novy Wagon. k dispozicii bude benzinovy 1.4T s 6MT/AT a dieselovy 1.7T s 6MT/AT. Auta dostanu upraveny interier, novy multimedialny system s dotykovym 7" displejom (v US sa s nim predaval od zaciatku) a auta tiez dostanu start-stop system...

a uz len mama poznamka - Cruze nikdy nebol GM/Chevroletom chapany ako LowEnd auto, ale ako Mainstream... to je presne dovod, preco sa ako low end po svete predava rozmerovo porovnatelny Chevrolet Cobalt (II)

[odkaz]

k nasej smole skratka GM nepovazuje za dobre konkurovat si stratovemu Opelu a tak Cruze nedostava v EU taku techniku ako v USA. Kazdopadne ak sa Opel nespamata a neprestane generovat take straty ako doteraz, kludne sa mu moze stat ze ho pohlti prave Chevrolet - rovnakym sposobom ako pohltil pred casom Daewoo... pre zaujimavost - Chevrolet predal v minulom roku 4.7miliona aut, co je cca polovica predajov GM...
Rozbalit vlákno
0