Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Volvo S60, V60, V70 i S80 dostanou nový turbodiesel

19 komentářů

Switch007
Když už se mluví o povinném svícení v některých zemích, byl by problém, aby v navigaci byla funkce, která by při přejezdu hranic (třeba do ČR) informovala řidiče: "Vjíždíte do země s povinným celoročním svícením, zapněte světla"? Popřípadě, pokud platí povinnost jen v zimě, tuto funkci podmínit datem? 😉
_MT_
Problém s touhle logikou je, že se zákony a vyhlášky mění. Takže bys potřeboval službu, která by to hlídala a vydávala by aktualizace. Stejně tak by tě mohlo auto při přejezdu hranic upozornit na povinnou výbavu, že. A určitě by se našlo mnohem víc věcí.
jossalito
To snad zvládá navigace v autě, ne?
_MT_
Tvoje navigace zná legislativu relevantní k provozu na pozemních komunikacích všech zemí EU? Zatím se o to snažili snad jen s rychlostními limity.
jossalito
Co vím, tak po přejezdu hranic na mě vybafne obrazovka s rychlostními limity, požadavcích třeba na svícení, povolenou hladinou alkoholu a nutnou povinnou výbavou.

Příkla😜 Rakousko, 50, 100, 130 km/h, 0.5 promile, vesta, lékarnička, trojúhelník, zákaz telefonovat za volantem, dálniční známka a mýtné za některé tunely.
_MT_
😲 Tak to se schválně budu muset podívat. Nikdy mne to nenapadlo, protože nová data nenahrávám s každou změnou relevantních zákonů a i nějakou dobu trvá, než se změna zapracuje. Systém může snadno podat mylné informace a je to pěkná pozvánka pro žalobu. Byť v EU bys nemusel být úspěšný.
jossalito
Předpokládám, že někde v manuálu bude napsané, že informace v navigaci jsou pouze informativní a výrobce nenese žádnou odpovědnost za aktuálnost údajů v ní obsažených, a to ani za možné postihy.
_MT_
Také předpokládám, tak hloupí asi nebudou. Potom je to ale takové polovičaté řešení a platí, co jsem napsal. Mnohem užitečnější jsou přesné, stručné a snadno dohledatelné informace na stránkách automotoklubu nebo podobné organizace. A značky na hranicích.
_MT_
Nejspíš se toho dočkáš, jak víc a víc aut bude připojených k internetu. Pravděpodobně si budeš moct stahovat aplikace i pro své auto - pokud to neudělá přímo automobilka, možná se takováhle služba objeví. Nebo tou dobou bude mít EU jednotnější zákony o provozu na pozemních komunikacích a podobná věc už potřeba nebude.
gajo
Dovolim si pouze drobnou poznamku. Mercedes C, E, ML, G, CLK 270 cdi, kultivovanost chodu a odhlucneni byla dle mého subjektivního názoru lepší než 5 válec Volva a na tu dobu (docela) povedený motor.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Alfa taky měla 5ti válec, ale po ujetí asi 40 tisíc motor začat podivně chroustat.
RS
AR měla 5válec od roku 1998 do loňska, kdy s ukončením výroby 159 skončil i motor. Nebýt zanášení sazemi kvůli DPF (od 2006), tak byl v rámci naftových možností bezproblémový.
RS
Záleží jaký R5, protože Volvo mělo i klasické 2.5TDI od VW, který je mimořádně hlučný... za to však téměř nezničitelný.
ridlley
Ovela vacsi vyznam by pre volvo malo zmodernizovanie automatu, aby sa viac priblizili 7/8st. automatom nemeckych konkurentov.
Avatar - Merrill
Merrill
..to je pravda, co se týče zpracování a materiálů je volvo bezpochyby v prémiové třídě, tam něco zlepšovat není třeba, ale co se převodovek týče, tak je to stále horší průměr, to si každý rozumný volvař musí přiznat..Podle mých zkušeností, automaty ve volvech řadí pomalu a berou si z nádrže víc, než by bylo třeba. S60/V60 by si vzhledem k nadstandardní ceně automatu min. 7stupňů zasloužila.
Kvasoň
Mě spíš jako volvistu štve, že si s T5/T6 nekoupím manuál. To jsme opravdu všichni neautomatoví řidiči vymřeli a není poptávka? 😒
kuko
co ti na to říct, ano >😒]

T5/T6 se v naftové evropě prodávají minimálně, v US si zase manuál nikdo nekoupí. Podobný přístup má i D3 kde spousta motorizací (hlavně těch vyšších) už s manuálem nekoupíš.
Kvasoň
No jo no... kam ten svět spěje... dříve bylo i nebe modřejší... 😄
flipmode
Velmi slaby motor. Obzvlast na dnesni dobu a auta jako S80... Dovolim si rict, ze v S80 uz pujde hodne citit, ze motor je doslova slaby