Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volvo S60, V60, V70 i S80 dostanou nový turbodiesel

Volvo S60, V60, V70 i S80 dostanou nový turbodiesel

Volvo S60, V60, V70 i S80 dostanou nový turbodiesel Zdroj: acz

Aleš Dragoun
Diskuze (19)
Pod kapotou Volv sérií 60 a 70/80 se v létě objeví pětiválec 2,0 l. V souvislosti s jeho instalací bude rozšířena výbava a přijdou lehké optické retuše.

Nejdříve ke zmíněnému novému motoru. Jedná se přeplňovaný vznětový agregát s obchodním označením D3 objemu 2,0 l. Výkon 99 kW (136 k) by se mohl zdát někomu na dnešní dobu málo, důležitý je ale točivý moment 350 Nm. Údaje o otáčkách si švédská automobilka zatím nechala pro sebe. Stále se ovšem nevzdává poměrně unikátní pětiválcové koncepce, z masových výrobců ji vyznával pouze Fiat, Mercedes a Volkswagen.

Pohonná jednotka se stává druhým základním turbodieselem pro větší řady. Může být kombinována s přímo řazenou i samočinnou převodovkou, ve druhém případě se konkrétně nejedná o klasický automat, nýbrž dvouspojkové ústrojí PowerShift. S výjimkou SUV XC60 mají všechny ostatní vozy vybavené touto transmisí standardně montovaný start-stop. Spotřeba je u obou převodovek shodná. Sedany S60 a S80 spálí v kombinaci jen 4,3 l, kombi V60 a V70 pak 4,5 l na 100 km. Motor doplní paletu přeplňovaných naftových agregátů na čtyři, kromě jiného jsou v nabídce menší D2 (85 kW), D4 (120 kW) a nejvýkonnější D5 (158 kW).

Volvo nám zatím neukázalo, jak budou nové vozy pro rok 2013 vypadat, takže se musíme smířit s oficiálním popisem. Kombi V70 dostane jinou masku v lesklé černé barvě. Řady 60 a 70/80 pak mohou jezdit na nových pětipaprskových osmnáctipalcových kolech. „Sedmdesátky“ a „osmdesátky“ budou mít navíc sice o palec menší, ale celkem s jedenácti paprsky a kontrastní kombinací leštěného kovu a černé barvy.

V interiéru všech modelů s „dvouspojkami“ najdeme i páku voliče shodnou s tou ve Volvu V40. Její hlavice je průhledná a zevnitř osvětlená diodami. Je to jen záležitost designu, ale pro někoho působivá. Sedany S60 a kombi V60 se dočkají hliníkových dekorací vnitřního prostoru, které si lze pro XC60 objednat již delší dobu.

Kompletní paleta větších typů včetně kombi XC70 do lehkého terénu se může těšit i na moderní elektronické systémy, které přispívají k větší bezpečnosti. Například čtení dopravních značek, jsou zobrazovány na přístrojovém panelu. Dále vyberme rozpoznávání tunelů. „Tunnel Detection“ uvede v činnost samočinně přední světla, pokud vjedete do tunelu. V zemích, kde je povinné jejich celoroční používání, jako je například ta naše, je sice trochu nadbytečný, ale při výletech do Alp by se mohl i českým majitelům hodit. Mimochodem: hlavní světlomety mají nově automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími.

Modernizovaná Volva řad 60 a 70/80 doplněná o XC60 pro rok 2013 se u prodejců značky objeví, jak už bylo naznačeno v titulku, letos v létě

Vstoupit do diskuze (19)