Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bezpečnost

Zpět na článek

Sešlápnout brzdu a plyn zároveň? V Americe to už nepůjde

49 komentářů

kebek
Někde jsem viděl video kde dal cihlu na plyn a v klidu auto zastavil.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes:
Avatar - Special-line
Special-line
Brzdy vždy zastaví auto i při plném plynu a max. rychlosti.
berann
4 tunové auto, ve 130km/h, pod kapotou V8 s 600Nm bych si tím nebyl úplně jisty
_MT_
Brzdy by měly být na každém autě adekvátně dimenzované.
berann
tak to by byly hodně velké kotouče >😁
Spíš bych tam předpokládal odlehčovací brzdu, ale její používání se kryje s názory diskutujcích na inteligenci američanů.
ryccardo
Brzdy v KAŽDÝM autě jsou schopný zastavit motor i při plným plynu. Neviděl jsem ještě auto kde to tak není.
ondras007
:yes: Přesně. Auto musí zabrzdit i s plnym plynem, to jen američani jsou tak neskutečně tupí, že neumí pořádně zadupnout brzdu. Bože, opravdu národ d*mentů. >😒]
Avatar - CHerokee
CHerokee
podobný příspěvek může napsat jenom dement..
Avatar - Nemám nápad na vtipný nick
Nemám nápad na vtipný nick
A nestačí prostě sešlápnout spojku, vyřadit a zastavit normálně? >😁
Avatar - Nemám nápad na vtipný nick
Nemám nápad na vtipný nick
Ale pravda, jak je to u automatu?
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Guess
Guess
ano, jde to :yes:
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ondris
Ty bouračky způsobilo to, že ti dementi nevědí, že neutrál odpojí kola od motoru. Setkal jsem se v USA s dost lidmi, kteří ví jen to, že na D to jede, na P stojí a na R couvá. Nic jiného neřeší, princip chování je nezajímá.

No a pak zpanikaří a jedou pozdravit strom.
_MT_
Když kolikrát ani nepoznají, na který pedál šlapou, tak od nich nemůžeš očekávat, že zařadí neutrál.
Avatar - Ham.
Ham.
A proč se zdržovat házením neutrálu (u automatu to většinou vyžaduje koukat se na volič a když je krize tak proč odvádět pozornost), prostě se opřu o brzdu, výkon brzdové soustavy je několikanásobek výkonu motoru takže jestli působí 200-300hp proti 1500 hp tak auto pořád bez problémů brzdí, neplatilo by to snad jen někde na okruhu kdyby byly brzdy totálně uvařené a nefunkční po mnohačetných brzdění z velmi vysokých rychlostí.
_MT_
Ve skutečnosti nemusíš lovit neutrál, stačí posunout volič do parkovací polohy, která bývá mnohem snadněji k nalezení. Dokud jsi v pohybu, tak by se převodovka měla chovat, jako když jsi na neutrálu. Parkovací západka by měla zapadnout až v nízké rychlosti (řekněme 3 km/h), do té doby bude jen přeskakovat a dělat randál.
Avatar - Ham.
Ham.
Máš pravdu, ale pokud jde o krizovku tak proč ztrácet desetinky lovením čehokoliv na voliči?Nejjednodušší je prostě brzdit, držet volant oběma rukama, koukat před sebe a ev. korigovat dráhu volantem. Sebesilnější motor nemůže zabránit brzdám v tom aby auto zastavily. Pokud Amík nepochopí, že k zastavení slouží brzda a zapomene na ní šlápnout tak je všechno marnost.
antiff
Zastavis skor s neutralom ako ked budu brzdy bojovat s vykonom motora. takisto mozes kludne :-"hladat" neutral pocas brzdenia.
ryccardo
Tak si to někdy vyzkoušej. Brzdy s motorem vůbec nebojujou. Zastaví ho jako nic. Jak píše Ham výkon brzdné soustavy několikanásobně převyšuje výkon motoru.
Ondris
Jen doplnění, on to vždycky odnese nejslabší článek...takže při plném plynu a plné brzdě dostane sodu spojka (protočí ji i Fabie s HTP). Motoru a brzdám to je v podstatě jedno.
_MT_
Opravdu záleží na konkrétní situaci. U většiny automatů posunu volič do parkovací polohy pod vteřinu. Páku najdu poslepu a parkovací poloha bývá první, takže to tam prostě šoupneš. Brzdění pod plynem ti může o hodně prodloužit brzdnou dráhu. Pokud půjde o opravdovou krizovou situaci, kdy budu muset zastavit co nejdřív, tak půjdu zároveň po brzdě a voliči. Pokud máš dost místa, tak u některých aut stačí aktivovat parkovací brzdu. A máš to bez námahy.

Co se týče dimenzování brzd, nebyl bych tak absolutní. V praxi se ukázalo, že to nemusí být úplně pravda. Ano, čerstvé brzdy na autě z továrny by měly stačit, ale takové podmínky kolikrát na silnici nejsou.

To je tak, že si myslí, že šlape na brzdu, ale ve skutečnosti šlape na plyn. Tohle postihlo Audi v 80. letech. Lidé šlápli na plyn myslíc si, že je to brzda, a přešli z P na D nebo R a auto vystřelilo z místa. Protože měli plyn na podlaze. A žalovali Audi, že auto samo zrychlilo a nešlo zastavit. Těžko zastaví, když dupali na plyn. Audi USA tahle aféra prakticky zbankrotovala, pád prodejů o nějakých 85% a tak to zůstalo po dekádu. Až kolem roku 2000 měli zpět prodeje z roku 82.
Avatar - Ham.
Ham.
To co píšeš platí pro normálního, inteligentního, evropského řidiče. U Amíků co si pletou pedály bych považoval za vrchol pedagogických schopností výrobce vysvětlit jediné, že když chtějí zastavit tak musí sešlápnout brzdový pedál, ostatními "detaily" bych je rozhodně nezatěžoval, protože víc jim evidentně hlava nebere. I když musím říci, že jedna kolegyně po usednutí do nového auta s automatem a tempomatem při vysvětlení funkce tempomatu kdy na dálnici dala nohu z plynu a auto jelo "samo" vznesla nevinou otázku "jezišmarjá a jak to zastavím?" a odpovědi "jako každé jiné auto sešlápnutím brzdy" evidentně moc nevěřila, ano automatičtí pomocníci mohou u některých jedinců navodit dojem, že auto místo nich i zastaví a to je pak docela problém (a dnes už někteří pomocníci i v některých situacích auto zastaví, to pak Amíkům vysvětlovat, že stejně musí občas brzdit sami musí být úkol hodný celoživotního díla J.A. Komenského).
_MT_
>😁
Ferdinand Este
To s tou parkovačkou jsou naprosté keci.

Nevím z jakých zkušeností místní diskutující vycházejí a kolik z nich v automatu opravdu někdy jelo. Měl jsem možnost řídit asi 25 různých aut s automatem a popsané je naprostý nesmysl.
U automatů je pořadí poloh (odpředu) vždy P-R-N-D (dál se to pak liší), čili mezi mezi D a P je vždy napřed N a pak R, takže dát tam z D rovnou P je nemožné.
1) Zpátečka je jištěná proti zařazení za jízdy vpřed a navíc je nutné držet sešlápnutou brzdu
2) Parkovačka je také jištěná brzdovým pedálem - nejde to do ní ani z ní posunout při nesešlápnuté brzdě.
A po předchozím zařazení zpátečky při jízdě vpřed už by asi stejně nebylo co řadit, převodovka by se nejspíš válela někde vzadu na silnici.
3) Neutrál se z D u automatu zařadí za desetinu sekundy prostým ťuknutím do voliče - směrem vpřed. V žádném autě, které znám, nebyla mezi D a N žádná překážka (záhyb řadicí dráhy nebo nutnost zmáčknout na voliči nějaký knoflík).

A pokud u toho Audi opravdu šlo posunout z P do R nebo D bez brzdy, pak si bankrot zcela jistě zasloužili! Spíš bych ale řekl, že to ti lidé posouvali na D z N, což je ale možné u všech aut, kromě Volva a nemělo by to pro Amíky být nic neobvyklého.
U toho Volva, kde je nutné stát i při řazení z N do D to ale má zas ten neblahý efekt, že když na neutrál dojíždíte ke křižovatce a naskočí vám zelená, tak stejně musíte zastavit, než tam D zařadíte. To vás budou řidiči za vámi milovat ...
_MT_
Je to jen otázka neschopnosti amerických řidičů. V téhle situaci lze auto zastavit několika způsoby a bylo v praxi vyzkoušeno, že i u moderních bezklíčových systémů se myslí na to, aby šlo motor vypnout za jízdy, byť je to ta nejzazší možnost. Aby auto bylo nezastavitelné, tak by muselo naráz selhat několik systémů, kobereček na to nestačí.
Ondris
Na to musí selhat mozek...a že tomu tak většinou je.
ryccardo
pokud to auto bude řídit dement, tak to tak jednoduchý ovšem není >😁
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Jde 😄
r2d2
měl jsem takový zašlí kotouče na Octavii I a tak když jsem jel přes vesnici řikám si trochu břibrzdim a vyleštim je >😁 a plyn prostě nešel přidat překvapilo mě to nikdy jsem to nevěděl že to nejde...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Přesně tak, Octavia TDI se tak chová již od roku 1996. Teď na to přišli mudrlanti v USA... :no:
stormrider
Vyzkoušejte si to na autech co máte, dost možná zjistíte, že s takovou výbavou už dávno jezdíte - minimálně Škoda to už dává celkem dlouho 8-s
Avatar - Ham.
Ham.
Já mám pocit, že to má většina evropských aut posledních alespoň deset let se kterými jsem měl tu čest. A i kdyby neměly tak žádné auto nemá výkon motoru který by se jen blížil brzdnému výkonu brzdové soustavy takže jestli působí třeba 200hp proti brzdnému výkonu 1200hp tak pořád auto bez problémů zabrzdí.
Ondris
Mercedesy to pořád umí (teda ty, s kterými jsem se setkal) a eMková BMW taky. 😄
Ono záleží i na motorizaci v rámci jednoho modelu.
Avatar - Ham.
Ham.
Pořád umí co? Při brzdění dovolí přidávat plyn nebo při brzdění automaticky omezují výkon?
Ondris
Eh, pardon.
Umí přidávat plyn i při brždění. Jen nesmí být pedál brzdy sešlápnutý až na podlahu. (předfl. C280 s manuálem).

S autem, které by výkon omezovalo nějak drasticky jsem se až na Oktu a Golf nesetkal...
Je pravda, že to ale nezkouším... >😁
Avatar - Ham.
Ham.
a nefunguje to jenom s vypnutým ESP? Se zapnutým ESP v okamžiku kdy brzdí jakékoliv kolo nebo všechna kola (první případ když si ESP přibrzďováním rovná auto, druhý případ když brzdí řidič) automaticky omezují výkon motoru aby "nerušil" bez ohledu zda je nebo není stisknutý plynový pedál, jestli jemně nebo na nulu nevím ale podle mě ESP nedovolí "plný knedlík".
Ondris
Jo, bez ESP (je to US auto, v evropské verzi to snad ani vypnout nejde, nevim?). S ESP a asistenty to u nových aut ani nedovolí vytočit naprázdno motor.

Mě tyhle vlastnosti nijak nevadí, vůbec mě to neomezuje. Jen u Oktávky TDI mi ty meziplyny nějak nešly, než motor zareagoval, už tam byl další převod a párkrát jsem si zaskákal. Spíš mi vadí ty vymoženosti typu: S otevřenými dveřmi se to nerozjede atd.
Dělá to Lexus, dělá to BMW, teď už i Audi, při parkování si občas připadám jako blbec. Měli by si uvědomit, že jsou i situace, kdy je kamera za padesát nebo kolik klacků k ničemu.

Nedávno o tom byl hezký článek myslím na autofóru.
_MT_
Elektronika nedovoluje "naprázdno" vytáčet motor, aby se nepoškodil. Jo, také bych bral, abych si mohl tyhle hlídače povypínat v palubním počítači. Jsou věci, které si klidně hlídat nechám, ale už nejsem malé dítě, aby mě někdo musel říkat, co mám dělat, natož moje auto.

Tak mne napadá, tenhle systém je na nic u manuálů, protože znemožní dávat meziplyny. 8-s
Ondris
Snad by nechtěl dávat za jízdy meziplyn? To jsi nějaký chuligán nebo co? Pěkně si zařaď D (manuál, pff, můžeš být rád, že ještě smíš točit volantem) a jeď, auto a úřednící ví přece všechno nejlíp. >😒]

On ten plyn reaguje, dokud není brzda sešláplá do nějaké úrovně (řekl bych tak 60😖, takže na rychlejší rekreační jízdu to stačí bohatě. Na okruhu to je ale málo.
Spíš mě v tomhle ohledu štve jiná věc, byl jsem zajíždět mamky Alfu a nejenže mi to při každém prudším brždění a zatáčení hází varovná světla, ono to dokonce mění účinek brzd na základě rychlosti puštění pedálu plynu. Takže když prudce přešlápneš, brzda už je natlakovaná, zabere na prvním centimetru a tradá na sklo. Nevím jak ostatní, ale P407 to nedělá.
_MT_
Jo, to je také otrava. Říká se tomu brzdový asistent a EU to chce povinně, nebo už to je povinně, nevím. Pojišťovny si spočítaly, že se tím zabrání snad 80+ % nehod ve městech, protože jejich příčinou je jen nedostatečné využití brzdové soustavy. Místo toho, aby sebrali neschopákům papíry, potrestají všechny asistentem, který je v praxi na dvě věci. Pokud si myslí, že jsi v krizi (prudké puštění plynu), tak ti připraví brzdy. To nemusí být jen natlakování, ve skutečnosti se i mírně začne brzdit, aby se předehřály a měly optimální účinek, až na ně dupneš.

A to blikání je také super, člověk vypadá jak trotl. Super je to na okruhu, před každou zatáčkou blikáš jak vánoční stromek.

MiTo nebo Giuliettu? Jestli mohu vědět. 😉
tasso
Zajimavy clanek...
Mam Passata 2003 v automatu a pri seslapnuti brzdy proste plyn nejde je odpojeny, pochybuji, ze US auta nemaji to same...
Avatar - domenico
domenico
U koncernu VW zcela běžná věc od začátku výroby fábií...
U BMW do 2010 stále jde...
Nevím, kde je ona výhoda tohoto systému, akorát vám to znemožní srovnat si auto v zatáčce, když to při daných podmínkách potřebujete.
npc
Bezne micham brzdy s plynem a nemusim byt zrovna na okruhu, kdykoliv se jede ve sviznem tempu po okresce a casto se prerazuje akceleruje brzdi a zataci, tak to snad jinak ani nejde. Nerikam, ze do plneho plynu dam plnou brzdu, ale obcas si tu brzdu clovek pritukne kdyz mu odhad rychlosti v najezdu do zartacky nevyjde. Dat nohu z plynu, tak se tocim jak na kolotoci.
npc
Cim vic se bude vymyslet takovych hovadin, tim modernejsi budou stare mechanicke konstrukce. No uznejte sami, plyn reseny lankem, klicky v zapalovani a analogova prevodovka umoznujici zaradit cokoliv jakkoliv kdykoliv. Jedina high tech soucastka je tak omezovac otacek, ktery odpoji pri krit otackach zapalovani, to je cele.
Dneska si nejaky manik koupi v USA Porsche a prvni vec co bude muset udelat je dat to k nejakym tunerum na reflash software, jinak bude na okruhu resit permanentni problemy s brzdama a plynem. A i po tom reflashi pred kazdym vyletem na okruh bude muset kontrolovat, jestli na nejakeho elektronickeho hlidaciho psa nezapomnel.
ryccardo
tak tak. Není možná daleko doba, kdy si budeme připlácet za mechanickou ruční brzdu a manuální převodovku ;-\
jupo
nemyslím si, že tých prípadov so zaseknutým plynom bolo viac než jeden. Ostatní skrátka využili možnosť precedensu a každý sa pri nehode odvolával na zaseknutý plynový pedál. V amerike klasika a sám by som určite urobil to isté len aby som sa vyhol pokute a odobratiu vodičáku. Hneď ako kauza vyšla na povrch, každý právnik to ľuďom poradil. A aféra bola na svete.
Avatar - MikeeC
MikeeC
přesně tak :yes: