Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sešlápnout brzdu a plyn zároveň? V Americe to už nepůjde

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (49)
Přibrzdit si levou nohou v zatáčce bude ve vozech určených pro severoamerický trh možná již brzy nemožné.

NHTSA přišla s návrhem na aktualizaci stávajících bezpečnostních předpisů. Chce do nich zahrnout požadavek na tzv. Brake-Throttle Override, tedy aby bylo možné sešlápnout brzdu a zastavit vůz i při sešlápnutém plynovém pedálu.

K tomuto požadavku vedly poměrně početné nehody, kdy se řidiči zasekl plynový pedál například pod kobereček a on neměl jak zastavit.

Návrh počítá se zavedením tohoto požadavku nejdříve v září roku 2014 a měl by se týkat vozidel s hmotností do 4.536 kg. Náklady by podle NHTSA měly být minimální, neboť se bude jednat hlavně o změnu v softwaru.

V případě, že bude Brake-Throttle Override schválen, má být při současném sešlápnutí pedálu akcelerátoru i brzdy odpojen plynový pedál, který přestane ovládat motor a ten začne pracovat ve volnoběžných otáčkách, zatímco řidič bude moci zastavit.

Některé automobily již tento systém obsahují. Toyota ho do svých vozů montuje od roku 2011, GM ho plánuje na konci roku 2012.

Ford implantoval systém do vozů na sklonku modelové řady 2010 a obsahují ho téměř všechny od té doby vyrobené vozy.

Tuto pojistku mají i všechny benzínové vozy Chrysler Group prodávané ve Spojených státech.

Agentura podala podobný návrh už roku 2002, ale pro nevyzkoušenost požadovaného systému byl návrh zamítnut. Nyní, kdy již podobné systémy fungují snad nadešel správný čas. Návrh je nyní k připomínkování.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (49)
13. 10. 2012 00:20
Re: Vyřazení
To s tou parkovačkou jsou naprosté keci.

Nevím z jakých zkušeností místní diskutující vycházejí a kolik z nich v automatu opravdu někdy jelo. Měl jsem možnost řídit asi 25 různých aut s automatem a popsané je naprostý nesmysl.
U automatů je pořadí poloh (odpředu) vždy P-R-N-D (dál se to pak liší), čili mezi mezi D a P je vždy napřed N a pak R, takže dát tam z D rovnou P je nemožné.
1) Zpátečka je jištěná proti zařazení za jízdy vpřed a navíc je nutné držet sešlápnutou brzdu
2) Parkovačka je také jištěná brzdovým pedálem - nejde to do ní ani z ní posunout při nesešlápnuté brzdě.
A po předchozím zařazení zpátečky při jízdě vpřed už by asi stejně nebylo co řadit, převodovka by se nejspíš válela někde vzadu na silnici.
3) Neutrál se z D u automatu zařadí za desetinu sekundy prostým ťuknutím do voliče - směrem vpřed. V žádném autě, které znám, nebyla mezi D a N žádná překážka (záhyb řadicí dráhy nebo nutnost zmáčknout na voliči nějaký knoflík).

A pokud u toho Audi opravdu šlo posunout z P do R nebo D bez brzdy, pak si bankrot zcela jistě zasloužili! Spíš bych ale řekl, že to ti lidé posouvali na D z N, což je ale možné u všech aut, kromě Volva a nemělo by to pro Amíky být nic neobvyklého.
U toho Volva, kde je nutné stát i při řazení z N do D to ale má zas ten neblahý efekt, že když na neutrál dojíždíte ke křižovatce a naskočí vám zelená, tak stejně musíte zastavit, než tam D zařadíte. To vás budou řidiči za vámi milovat ...
Avatar - MikeeC
15. 4. 2012 23:18
Re: Ono to určite nebude tak horúce
přesně tak :yes:
Avatar - Johny.Rico
14. 4. 2012 23:29
Re: Vyřazení
Jde :-)
14. 4. 2012 23:09
Ono to určite nebude tak horúce
nemyslím si, že tých prípadov so zaseknutým plynom bolo viac než jeden. Ostatní skrátka využili možnosť precedensu a každý sa pri nehode odvolával na zaseknutý plynový pedál. V amerike klasika a sám by som určite urobil to isté len aby som sa vyhol pokute a odobratiu vodičáku. Hneď ako kauza vyšla na povrch, každý právnik to ľuďom poradil. A aféra bola na svete.
14. 4. 2012 22:51
Re: Vyřazení
Jen doplnění, on to vždycky odnese nejslabší článek...takže při plném plynu a plné brzdě dostane sodu spojka (protočí ji i Fabie s HTP). Motoru a brzdám to je v podstatě jedno.