Re: Další hřebíček do rakve blížícího se konce světa?
Asi před 5 lety byla a částečně ještě je strašně módní bílá na MTB kolech. K tomu bílý dres, bílé ráfky a cyklista byl značně in. Ale jen do doby, kdy opravdu sjel ze silnice do lesa. Z něho pak vyjel jako flekatá koza a vypadal jak *. Takže majitel tohohle kola/auta ho musí prostě pořád mýt. Mám tmavě modrou a meju auto jen 2x za rok - na jaře a na podzim, když přezouvám. Špína na tom vidět téměř není.
... kdysi byla bílá barva považována dobrá leda tak pro dodávky. Jenže dnes je i velká část běžných osobních aut prodávána jako firemní - a na bílém laku njejlépe vyniknou firemní loga, reklamy atd. Stačí se podívat na mraky služebních Fabií. Co mě ale překvapilo, je to, že bílý lak jde vidět i na mnoha nových BMW, Mercedesech atd., na kterých žádná loga nejsou. Bílá je asi mezi smetánkou "in". A světe div se - některé automobilky žádají za bílý lak příplatek !
Nektere firmy davaji managementu neoznacena auta, je to videt zejmena na A6, pochybuju, ze by si ji tolik lidi dopralo, spis verim ze v ni sedi manazer a frima nepotrebuje toto auto uzivat jako reklamu (coz v nekolika me znamych firmach takto funguje)
Přesně tak. Dříve Češi kupovali bílou, jelikož za komančů chyběly pigmenty, a tak výběr nebyl. Teď Češi kupují bílou, protože jsou socky a nechce se jim připlácet za metalízu. Osobně bílou považuji za podkladovou barvu nebo pro dodávky atp.
Ještě bych snesl bílou metalízu v kombinaci s černou (disky, zrcátka, panoramatická střecha) alá C coupé 63 AMG Edice 1, ale to je tak asi vše.
Naprostý souhlas, ale já bych nepřežil ani to AMG v bílé (pokud by mě ho někdo už tak dal, protestovat nebudu). Osobně bych ale raději volil stříbrnpu barvu, nebo černou, podle auta.
Tak mě ale napadá jedno auto v bílé. Mitsubishi Lancer EVO IX. Ale kdybych už měl tohle auto, tak ho vykuchám a polepím reklamama a přihlásím sa na amater-rally.
Jo, hlavně ty socky v nových BMW a Audi (tam bílou poslední dobou vídám velmi často). Evidentně spodina, jež by si pro korunu nechala vrtat koleno.
A obecně - nazývat kupce nových aut (neb o tom článek je) sockami, zejména v naší středoevropské realitě, to chce nebývale silný žaludek či výraznou absenci smyslu pro realitu.
Akurat ze BMW alebo Audi sa na pocte bielych aut (8.616 z 43.529 registracii za 3 mesiace) podiela minimalne. Tam zavazia skor najpredavanejsie modely, t.j. Fabia, Octavia atd. JayDeeSq ma pravdu, ze z tych "nepriplatkovych" farieb byva biela obvykle najpouzitelnejsia...
Sama dobrovolně bych si bílou barvu nevybrala, natož bílou perleťovou příplatkovou, tak nějak na mě zbyla jako předvaděcí vůz, ale musím říct, že mazda 3 v ní vypadá moc dobře s těmi černými kontrastními díly. Trošku se prodražuje častější návštěvou myčky, ale frekvence bude srovnatelná s tmavými barvami...
je cudne a smiesne,ze priplatky za farby maju aj premiove automobilky...ked clovek kupuje auto za 40 000eur+,preco by mal platit este 1000-2500eur za inu farbu....? 8-s
u lacnych modelov spodnych dvoch segmentov by som to pochopil,ale uz v strednej triede by to malo byt samozrejme,ze bez priplatku by bolo povedzme 10 farieb/metaliz na vyber...
Možná proto, že různé barvy jsou jinak nákladné na výrobu a aplikaci. U Lamborghini si také za třívrstvou připlatíš necelých 100 tisíc, za matnou pak zhruba 600 tisíc. Do ceny se samozřejmě promítají i další faktory.
Ty jsi začal s logikou, že drahé auto má mít lak v ceně.
A kdo je chce? Audi A4 800 €, BMW 3er 840 € a MB C 916,30 €. Bez příplatku jsou obyčejné laky, příplatky jsou za metalízy. U Audi za to dostaneš i perleť. Samozřejmě, že nabízí i exkluzivnější laky, ať už Audi exclusive, BMW Individual nebo MB designo, které stojí klidně přes 2 tisíce €, ale za standardní nabídku si neúčtují ani tebou proklamovanou tisícovku.
presne tak, 1000e sa uctuje iba pri navacsich modeloch (napr. A8, Q7), mensie modeli 600 az 800e. a AUDI ma v ponuke aj bielu gletscher metalizu, ktora je vcelku pekna.
S tou stříbrnou je to ted zajímavé a statistiky to dokazují. Když jsem před dvěma měsíci byl v autosalonu Opel, stála tam hodně dobře vybavená Astra ve stříbrné metalíze a nikdo o ni nestál právě kvůli té barvě a přitom cena byla velmi dobrá. Jinak když jsem kupoval před měsícem auto, byla bez příplatku jen bílá a červená. Sáhl jsem po červené (manželka rozhodla :-) ). Příplatek za metalízu jsem radši investoval do litých kol, protože KOLA dělají auto!!! :yes: