Protože motory mohou mít řadu podobných rysů, i když začneš s vývojem od začátku. Tak jak poznáš, jak byl motor navrhován? Ani ve vlastních materiálech se k tomu nevyjadřují, je to marketingová záležitost. Z technického hlediska to nemá žádnou váhu. Když se to dělá pořádně, tak je jedno, jestli začneš od začátku a vyjde ti, že nejlepší řešení je to stejné, jako jsi použila i minule, nebo jestli zapracováváš vylepšení do stávajícího motoru, který slouží jako základ. Změny mohou být velmi zásadní. Druhá varianta má tu nevýhodu, že se snadněji dělají chyby. Dříve se asi dal nový motor určit podle bloku. To ale dnes tolik neplatí, minimálně u Audi ne, protože bloky mění. Mění se vyvažování, rozvody, mazání, chlazení, svody, sání, ventily, umístění turbodmychadel atp. Pokud za novou konstrukci považuješ motor, který se liší ve všem, tedy i ve vrtání a zdvihu, tak jí asi těžko je. I kdyby se lišil, pořád to může být jen evoluce. Proto říkám, že jde spíš o evoluci, o stejnou rodinu, motory navržené se stejnou filosofií. Stačí se podívat na EA888. Mezi druhou a třetí generací je ohromné množství změn, motory to prakticky nejsou stejné (sdílí základní rozměry, princip časování ventilů, možná pár šroubků, písty, ojnice, nějaké ozubené kolečko), přesto je to jen nová generace stávající rodiny. Čím kratší jedna iterace je, tím je složitější tyhle dvě věci rozlišit.
Minimálně očekávám, že Bentley a Lamborghini nebudou vyráběné v Bratislavě. Pravděpodobně půjde o podobný systém, jako mají s Cayenne. Je možné, že udělají trochu větší odnož. Uvidíme. A minimálně pro Q7 očekávám i slabší motory. ;-)
Ten motor jsem vyzkoušel v A8 a přesvědčil mne. Ano, není to klasické V, ale špatný není. Audi se téhle konstrukce asi nikdy nezbaví (jak jsem psal dříve, nevešel by se jim tam centrální diferenciál), tak na něm alespoň trochu mákli.
Pravda je, že z téhle trojice mne zaujal v první generaci jen Touareg. A u toho jsem skončil. Nemyslím si, že je Q7 špatné auto, ale rozhodně to není auto pro mne. V druhé je to lepší. Líbí se mi Touareg, líbí se mi Cayenne a doufám, že by se mi mohla líbit i Q7. To se teprve uvidí. Ale při pohledu na novou X5 to spíš vypadá, že Q7 zůstane autobusem, či Audibusem. ;-)
NEčekala bych TAKové "problémy" s prostým dotazem zda jde o nový motor :-)
PS: Jinak (třeba k tomu "vrtání x zdvih" atd.) viz má odpověď MT dnes před hodinou a čtvrt, tedy ve 14:04 ;-)
Pokud ti stačí, že má motor stejné vrtání a zdvih k prohlášení, že je to pořád stejný motor tak OK jsou to stejné motory. Z mého pohledu jsou poněkud podstatnější jiné parametry motoru než geometrie válců. Potom se dá klidně říci, že některé motory se vyrábí třicet a více let nicméně to nijak nesnižuje jejich kvalitu protože jenom o vrtání a zdvihu motor není. Osobně si myslím, že když změním vrtání a zdvih a ponechám ostatní příslušenství tak takový motor je právě stejný/shodný/odvozený od daného motoru a skoro se neliší, naopak když ponechám geometrii a přepracuji vstřikování, systém časování, dám jiné materiály, jiné turbo tak je to pro mě daleko zásadnější změna a jiný motor.
Poslední a (tady se asi možná i SHODNEME) "nejhorší"? Audi(bus) Q7 je zřejmě "nejhorší" vůz své třídy?? :-|
Alespoň já ho vnímám (v rámci třídy) stejně "pozitivně" jako Phaeton v té jeho :-)
Ale to já vím - MRZí mne to "od první chvíle" kdy s tím ("pitomým") nápadem spojit dva VR6 a udělat W místo "pořádné/poctivé" V12 přišli = je to "chyba" s DLOUHOtrvajícími následky/důsledky...
...v jejímž důsledku si po Bentley na motor Volkswagen W12 budou muset zvykat i kupci Lamborghini (a oni si "zvwyknou" - NEpochybuji..
..ale MNE "to mrzí" :-|
Já jsem slyšela o technické "spřízněnosti" audi s Lambo a Bentley - zda z "trojice" + "dvojice" udělají rovnou "pětici" jsem NEslyšela..
..domnívám se ale (přes nespornou výhodu dalších ÚSPOR) že by to tak být NEmuselo, neb trojice Q7, EXP 9 F, Deimos (?) bude asi "přerostlejších" rozměrů, zatímco Cayenne a Touarg by měli být "sportovnějšího" typu?? Prostě MĚL by tam být ROZDÍL ... no když nepoužijí stejný technický základ v této generaci, příjde to (nejspíš) v příští.. ;-)
Co mne ale maličko "zarazilo" je SKUTEČNOST, že pro VŠECHNY vozy oné "trojice" bude motorizací "můj oblíbený" technický skVWost "2x VR6 = W12" :-)
Proč myslíte?? Odpověď na to jestli je 4.2 Tdi z roku 2005 a z roku 2012 stejný motor nebo "komplet" nový je přece NAPROSTO JEDNODUCHÁ? :-|
PS: Na nějaké (rádoby)filozofické debaty v takovémto případě skoro NENí prostor (bez ohledu na to jestli někdo "tíhne" třeba zrovna k VW nebo ne, zda se jedná o ZCELA nový motor nebo ne - to se JISTĚ shodneme.. třeba třílitr v C5 je převrtaný původní 2.7 HDi a současné 2.2 HDi je třetí generace/varianta TÉHOŽ motoru (a 2.2 byl ZCELA "new" v roce 2000/01 a 2.7 byl ZCELA "new" v roce 2004 howgh :-) ..
PPS: Pochopitelně bude 4.2 Tdi jiný než ... (stejně jako je "jiný" třeba ten 2.2 HDi), ale to nic nemění na skutečnosti, že (řekněme) ZÁKLAD motoru je stále tentýž..
.. a PROTO jsem se ptala, zda jde o původní motor, nebo ZCELA NOVOU konstrukci (a to, myslím, NEjde..) - dělat kolem toho "problémy" a hledat v zrovna v tomhle "složitosti" mi příjde "zcela zbytečné" :-|
Měl jsem za to, že nová Q7 bude opět příbuzná s Touaregem a Cayenne, popřípadě, že přinese nástupce/ další generaci PL71, takže z trojčat budou paterčata.
Až na to, že tu platformu vyvinulo Audi, byť přišlo s Q7 jako poslední. A dodnes se používá. Porsche dodalo svůj design a motory pro vyšší modely. Chtěli pomoct s realizací, nechtěli jen přelepit odznáčky.
Ad W12: Museli bu mu speciálně navrhnout motor a to podle mne dělat nebudou, protože tenhle model bude spíš o prodejích a vydělávání. V12 z Aventadoru není do SUV vhodná.
Tady bys zase zabředla do filosofické debaty, co je ještě stejný motor a co je už nový. U člověka se dá asi říci, že mozek je ta klíčová komponenta, která určuje identitu, a DNA určuje příbuznost, ale jak je to u techniky? Rozhodně je dnes jiný, než byl v roce 2005. Osobně bych spíš mluvil o evoluci. Stejně tak to platí o 3.0 TDI a jak ten v evolučním kroku poskočil kupředu.
S čím "souhlas"? JAK to s tím motorem je? To OPRAVDU audi vyrábělo V8 4.2 Tdi od roku 2005 do roku 2010 a pak ZCELA JINÝ (ale "stejný") od roku 2010 do současnosti?? ;-)
PS: A V8 4.0 Tdi není jeho původní verzí..?
PPS: Já to opravdu NEznám a místo abych "google-ovala", tak jsem se - předpokládajíc že vy (2) to budete mít "v malíčku" - prostě ZEPTALA :-)
(nicméně PŘEDPOKLÁDALA jsem, že V8 4.2 TDi je stále jeden a týž motor vyráběný od roku 2005..
Super! :yes: (to k 1. větě :-)
Kdyby mu nešéfoval Piëch, tak snad možná.. (to k 2hé ;-)
Je-li to pravda, BEZVA :yes: (to k 3tí
To máte(n klučina) ale OBRÁCENĚ, správně to je: "Škodovka je jen převlečený volkswagen a ... dál už je to správně (to k 4té
Mé "soustavě" se daří dobře, a za tím SI STOJÍM (a kdo tvrdí že to tak není JE LHÁŘ - to k 5té :-)
Myslím že to vědí - ale jinak to je BEZVA motor, že? ;-) - to k 6té
Ano ten displej má opravdu prý tendence trochu "zlobit" + je to i MŮJ "oblíbenec" - to k 7mé
Tak zrovna v tomhle vám preferování výhradně D3 až tak NEpomůže - je to samozřejmě o konkrétním modelu motoru verzi, ale "poruchovost" je u nich VYŠŠí než si většina lidí (co je nikdy neměli) asi myslí ... a jak tak sleduji "světové trendy" - tak lepší to asi (hned tak) NEbude..
PS: No a neb "mlčení znamená souhlas", snad (alespoň částečně) souhlasíte s mým PPS :-)
Dobrou noc :-)
K tomu (1mu) odstavci s "šalamounskou" odpovědí - Ne (ale když ten "nový" motor má stejné vrtání i zdvih + přesně stejný objem a počet válců, tak zas tako "nový" možná NEbude.. :-)
..a NEznám genezi naftového V8 Tdi (jestli tento pochází ještě ze starého 3.3 Tdi, nebo "jen" z 4.0 Tdi, nebo jestli to 4.2 Tdi z roku 2005 a současný motor jsou opravdu ZCELA JINÉ motory jak "naznačujete"), tak jsem se ZEPTALA ;-)
Takže JAK to je? (pokud to tedy víte? :-)
S touhle "logikou" je to také VÝRAZNĚ "prestižnější" odvětní než současná VELMI "uškrecená F1"? ;-)
Já ale (stále ještě) NEmluvím o modelu RR Sport. Já od začátku mluvím JEN o RANGE ROVERu - a zmínila jsem jeho verzi TDV8 4.4 = a ta je (samozřejmě i ta benzínová) SKVĚLÉ auto na cestu napříč Evropou ... a asi by slušně posloužilo i kdyste dorazil až "k URALu" :-)
Také tankuji často. Je lepší mít mít benzínu víc, než pak s prakticky prázdnou nádrží nahánět čerpací stanici. Pointa byla, že na delší cestě na ni spíš narazíš, aniž bys musela přizpůsobovat trasu. A samotné tankování se do času moc nepromítne. Tak jako tak by člověk zastavil, aby si odpočinul, a obsluha za tebe odvede veškerou práci - proto ji mám rád. ;-)
Nesnáším, když člověk někam vyrazí, ale nejprve musí natankovat. Auto má být v garáži připravené. To je jako kdyby tě někdo napadl, tys vytáhla pistoli, ale než bys začala střílet, tak by sis ji šla vyčistit a nabít. Boty také člověk čistí, když je ukládá, ne když si je bere na nohy. A analogií by se určitě našlo víc. Jen preferuji ruční mytí doma.
Pokud ti stačí stejné uspořádání válců a objem abys tvrdila, že je to pořád ten stejný motor tak potom lze klidně tvrdit, že všechny zavedené automobilky vyrábí motory 30 let pořád stejné.
Jsou trochu prestižnější odvětví než současná uškrcená wrc. Ale budiž komu čest tomu čest.
Verze Sport zrovna na D1 není to pravé ořechové, rozbité betonové úseky rozhodně nepřekonává tiše ani bez rázů od kol. A velká citlivost na boční vítr také pohodlí moc nepřidá, nad nějakých 150 se na Vysočině když fouká vlní jak had a jízda působí nestabilně. Určitě vyšší střední poskytuje pohodlnější cestování ve vyšší rychlostech na dálnici, kdyby nic jiného tak akustický kravál, který vydává aerodynamicky zcela nevhodný tvar kredence dokáže dost brzo lézt na nervy, takže pro cestování napříč Evropou vyššími rychlostmi existuje určitě hromada lepších aut. Sand jedině kdybys napříč tou Evropou jela mimo silnice tak by to byla dobrá volba.
Já jsem především "fanda" a uživatel dobrých aut. Nevidím rudě, když si přečtu slovo "koncern"...dokonce nezuřím, když je za tím dopsáno PSA :-) To, že jsem nenáročný, budu rád šířit v okolí, ale asi mi to nikdo neuvěří >:-[] Tvá výše použitá rétorika je blízká patnáctiletému klučinovi, který sem napíše, že "folcvágn je jen převlečená škodovka a audi jen drahej folcvágn" tedy "logicky" každá oktávka je lepší než například A4. Nyní zkus potlačit svou signální nervovou soustavu, která říká "Audi A4 2.0TDI 105kW tedy opravdu NEní PRÉMIOvé auto", do tohoto bahna intelektu nechci zabřednout. To o "neuniverzálnosti" motoru Range Roveru napiš do Solihullu nebo do Dillí nebo kam...budou mít radost, když zákazníkům vysvětlují specifika při vývoji a hlavně provozu(např. mazání) mimo silnice, tedy ne vždy na rovince. Jinak RRS je můj oblíbenec a značka vůbec...jen nemám rád barevnou hudbu složenou z chybových hlášení a nerad často restartuji auto...postačí PC. I proto preferuji D3, bez výhrady značky a modelu...také nemáme auto přiděleno na doživotí, že?
Od roku 2009?? A ten motor 4.2 TDi V8 co najdete v .... audi A8 třeba ... někdy od roku 2005 je co? Ten v roce 2009 stáhli a nahradili NOVÝM motorem se stejným objemem a trochu vyšším výkonem?? :-|
PS: VELMI POVEDENÉMU reklamnímu sloganu se naopak v dieslech (pro osobní vozy) konkuruje VELMI (až nečekaně) SNADNO ;-)
Abych použivala "vaší terminologii" - ve sportovních benzínech již druhé desetiletí NEmá Citroën konkurenci (aneb Citroën Rally Team nechá pozdravovat :-)
PR označení "Sport" samozřejmě ZNÁM - já mluvila o JINÉM modelu značky (jak jistě víte) - a na SPORTování bych nezvolila ani jeden z nich (na jízdu napříč Evropou Range Rover ale rozhodně ANO ... možná je to JEDINÉ auto které "zvládne" i českou D1? ;-)
Já (my) jsem zvyklá natankovat plnou (a většinou nechat umýt auto) když přijíždím domů = vozy stojí v garáži (skoro)vždy umyté (tedy opláchnuté z myčky) a s plnou nádrží..
PS: Buřtík si ze mne dělá "trochu legraci", já NEsnáším "dojezdy do poslední kapky" a raději natankuji dřív (nicméně on nádrž naštěstí také NE"dojíždí" - nikdy nevíte kde zůstanete stát v koloně apod. - co si vzpomínám JEDINÝ problém za poslední roky byl, že nám došla voda v ostřikovačích.. ;-)
..při cestě z Německa a opravdu docela trvalo než jsme narazili na Tankstelle (a NEchtěla bych to "zakřiknout", ale s palivem problém nebyl snad NIKDY? :-)
..aneb (ne moc)MILÝ LOWKICKu! :-)
(již) VÍM že "koncernovwí fandovwé" bývají NEnaroční, ale JÁ bych si pro vozy Porsche představovala něco LEPŠÍHO než jsou motorizace "stačící" do vozů Volkswagen (a to samé platí pro připravwovwanou trojici SUV Bentley, Lamborghini - které "si zaslouží" VÍC než "stačí" pro "tuctový" audibus Q7
Jestli si přečtete něco "podrobnějšího" o vývoji motoru TDV8 4.4 pro Range Rover tak (možná) P-O-C-H-O-P-Í-T-E co jsem měla na mysli.. ;-)
..ten totiž NEmusí být "univerzální" (požadavky na motor do audi A8 a do velkého SUV jakým je Range Rover jsou "trošičku jiné" - madam Catalogue NEznám - ale tak říkáte SOBĚ, tak byste mohl "nastudovat" že u toho velkého SUV NEjde o špičku max. výkonu, ale o ... ale co bych VÁM "napovídala" :-)
Nicméně co je "nej" pro vůz typu A8 není "nej" pro SUV - byť se o vw říká že jsou "mistři průměrnosti" - a to NENÍ urážka! ;-)
PS: Jesli "chudším/obyčejnějším" bVWatrancům z 2. kolene stačí V6 3.0 Tdi, tak "mladší bratr" který má PORSCHE má mít V6 3.0 BI-tdi a STEJNÉ to má být u "staršího" bratra (vs. jeho bVWatvwance :-)
PPS: Vy "zatVWacení" FANDOVÉ KONCERNU VYZÝVÁM VÁS: NEbuďte tak NEnávwoční"! NEchtějte Porsche "stáhnout" na úroveň koncernovwých vozů a MOTORizací! Porsche vždy BYLO "výš" a JÁ bych si přála, aby to tak i ZŮSTALO! ;-)
Při delších trasách nikdy není problém naplánovat patřičnou zastávku, pokud jezdíš v civilizaci. Víc mi to vadí ve městech a všeobecně na krátkých trasách, kdy přeci jen tankování dokáže víc narušit cestu.
Od roku 2009 kdy šel do Q7. 2010 šel do Touaregu.
Konkuruje ale blbě, navíc samo PSA uznalo, že boj je marný a z nejprestižnějšího, navíc domácího podniku, se stáhlo. Před odchodem jezdily s HDI V8 3,7 litru. Chápu, že náskoku díky technice se těžko konkuruje.
RR Sport označuje slůvkem Sport samotný Land Rover
Stokrát jsem se zařekl, že i když uvidím na zdejší obloze celé hejno husí, nebudu reagovat...ALE NEJDE TO >:-[] Pokud už se někdo naváží do motorů u Porsche a srovnává je výkonově s Range Roverem, tak to je na Chocholouška samo o sobě. Opět klasický katalogový rauš, třeba i tisková chyba v kolonce "výkon v kW" je jediný relevantní údaj pro Madam Catalogue. Argumentuje se výkonem, pak tedy nějaké to Volvo na převoz hlušiny v lomech bude jistě se svým výkonem motoru nejrychlejší auto na silnici. POZOR...náhle výhybka...a už zase Range Rover válcuje Porsche ve "filtrování". To jsou paralely! Spíš ale byl špatně filtrovaný ten sobotní drink, madam. Teď už je jistě jasné, že nadpis mého příspěvku není o instalaci V8 do Cayenne. Prostě mladej Dacan dostane V6, tak by starší brácha měl mít trochu lepší kopačky. :yes::yes:;-)
Od kdy se vyrábí V8 (4.2) TDi?? (nejsem si jistá jestli současné 4.2 Tdi je evolucí starého V8 4.0, nebo šlo v roce 2005 o "zcela novou motorizaci" s objeme o 2 deci vyšším?
Prostě mluvíte MINIMÁLNĚ o 7 let starém motoru (což NENí problém, ale také to rozhodně NENÍ NOVINKA - tolik fakta, tomu bych prostě NEříkala "začátek životního cyklu" ;-)
Já měla na mysli (domnívala jsem se že mluvíme o) "normální dieslové motory do OSOBNÍCH vozů" (vámi zmiňovaným motorům pro Le Mans snad konkuruje jen V12 HDi?
RR (ani Range Rover ani Rolls Royce) bych pro "sport" rozhodně NEvolila, pro jízdu "napříč Evropou" rozhodně OBA :-)
To byla (zase "má") FAKTa - nějaké pochybnosti?
Asi se to "koncernovwé sdílení" musí dávat zákazníkům Porsche "pomaloučku polehoučku" - aneb NEbála bych se, příští generace už se bude lišit jen (hlavně) znáčkem na kapotách? ;-)
PS: A ta "trojička" to jsem také zvědava - nad (současným) audi Q7 "ohrnuje nos" více či méně docela DOST lidí - vzhledem k taktice že příští generace bude technicky shodná s Bentley a Lamborghini, tak (i kdyby technicky "a vůbec" zůstala dost podobná současné) JISTĚ bude "VWnímána" ZCELA jinak, LÉPE a "pozitivněji" :-)
PPS: Ale to jaké ty tři vozy budou DOOPRAVDY to jsem docela ZVĚDAVÁ (i když interiér nebyl špatný, Bentley SUV koncept EXP 9 F mne opravdu NEoslovil :-|
Jaká klička, jen známá fakta:
- koncern výrobce nejsportovnějších dieselů které okupují všechny vytrvalostní závody
- 4.2 V8 TDI motor na začátku životního cyklu, nevím co znamená tvůj blábol o 30 letech
- 4.2 V8 TDI pro Cayenne bude výkonnější než m50d, limity koncernu jsou mnohonásobně výše než u ostatních výrobců, viz R15, R18
- RR = kredenc na kolech, ověřeno v mnoha testech, já znám jen RR Sport s 6-hrnkem ale i tak musím potvrdit, že slovo sport je ve spojení s RR parodie.
To jsou jen fakta, nebo o něčem z toho pochybuješ?
Tak rozhodně by byl pro Cayenne vhodnější V8 TDI, než aktuální verze V6 TDI, která už se k němu nabízí...
Cayenne je především SUV (na "bázi" Touaregu), že má logo Porsche je věc druhá, podstatné je, že jeho konkurencí jsou především SUV od BMW a MB, které výkonější diesely nabízejí/nabízely.
Do SUV diesel patří a Porsche není a nikdy nebylo "Rolls Royce" a v dieselech má svým způsobem tradici: [odkaz] ;-) >:-[]
Dnešní V8 TDI patří na absolutní světovou špičku své kategorie, takže tady nikam Porsche s Cayennem rozhodně neklesá, naopak konkurenci (která diesely do SUV inisono nabízí) "zatopí" ještě mnohem výrazněji.
To, že zrovna ty považuješ vše koncernové automaticky za podřadné, je tvoje diagnoza se kterou se tvé příspěvky stávají čím dál víc křečovitě zaujaté... :*):-)
S dojezdem není nejmenší problém, já jezdím dálkové trasy JEN po dálnicích, ale Buřtík "miluje" odbočit a jet klidně stovky kilometrů "přírodou" a nebyl to problém nikdy a v době navigací není už vůbec (pravda narazíte občas na "skromné" až "skromňoučké" čerpací stanice - třeba v Itálii ... nicméně reálný problém s dojezdem a tankováním NEexistuje, NEsetkala jsem se s ním..
PS: Mně jsou HYBRIDy "sympatické", ale od toho Porsche jsem čekala přece jen "nepatrně víc" = proto jsem napsala že již "cca příští generace by MOHLA být hodně zajímavá"... (měly by se zvýšit jak výkony elektromotorů, tak kapacita aku = výsledek by už opravdu MOHL stát "zato" :yes::-)
Také bych UVÍTALA Tankstelle BLÍŽE k hranicím (nejčastěji) jsem jezdívala přes Waidhaus/Rozvadov - a přímo NA dálnici je tam pumpa až u Nürnberg, což máte na hranice nějakých 130 km..
PS: Ale "pár set"?? ODKUD jezdíte...?
Ale VW s Porsche spolu vyvíjeli první generaci Touaregu/Cayenne. Proto je zajímavé, že tam nedali stejné motory.
A ze jmenové trojičky jsem zvědav jen na Lambo. Škoda jen, že to nevyhrál Estoque..
To ale NE"překrucuju"! .. uznávám že to šlo napsat "přehledněji", ale ten VĚK byl o MOTORu + že se dává do Touareg (ostatně i zde v diskuzi PŘEDTÍM, snad i vícekrát, padlo že v minulém byl V10 Tdi), kde mi příjde "ok"... ;-)
Angelo?!? CO to zas je (za "novoty"?? :-|
PS: POCHOPITELNĚ mi "vadí" že Porsche "klesá" na úroveň KONCERNOVÝCH pohoných jednotek! To NEtřeba "přiznávat", k tomu se HLÁSÍM :-)
Napsala jsi doslova: "Lehce postarší 4.2 Tdi (které je myslím evoluční verzí 10 let starého 4.0 Tdi? = a roky se dává do VW Touareg,...", což je "bubost", takže teď to zase operativně nepřekrucuj Angelo... >:D
Aktuální verze má 800Nm a splňuje aktuální EUro normy, takže tvá argumentace, že se jedná o nějaký "starý" motor je mimo, co bys chtěla na turbodieselu zcela nového, co třeba hranaté písty... 8-s , raději na rovinu přiznej (to, co už dávno všichni víme), že ti vadí především fakt, že jde o koncernoooovwý agregát..., kdyby s tím vyjel třeba tebou zmiňovaný RR, byla by to pochopitelně mňamka jaksviňa... >:-[]
Ale "minule" ještě Porsche nikdo "neoVWládal" :-)
PS: Když jsme u SUV - já jsme MOC zvědavá na připravovanou (technicky - a snad i motorově - shodnou/velmi příbuznou) trojičku SUV
1. audi Q7 (to současné je ;-\
2. bentley EXP 9 F (působilo na mne 8-s
3. lamborghini Deimos (jestli se tak bude tedy jmenovat - že prý bude mít také W12 místo V12 :-|
:yes::-)
PS: Oni to nějak "zázvwačně zvwládají" - že kupcům Bentley a Lambo atd. to až tak NEvaší + majitelé Fabií apod. se asi cítí "prémiovwěji"? ;-)
Nějakých 9 let je ten motor STARÝ, mluvím tam (jen) o MOTORu (V8 4.0 Tdi) ;-)
PS: A co stačí do Toareg to by (dle MNE) NEmělo stačit do Porsche! (i když vy "koncernovwí fandovwé zvwyklí na to "SDÍLENí", vám to asi ani NEpříjde = jste "zvwyklí"..
PPS: Prostě pro Porsche jen to NEJlepší = když kOOOOncernoVWou naftu, tak V6 3.0 Bi-TDi :-)
V případě sdílení Porsche a Volkswagenu se to dá nazvat tradice - vždyť už první automobil se značkou Porsche měl mnoho dílů shodných s Broukem od Volkswagenu. A v 80. letech sdílelo Porsche 924 motor dokonce i s dodávkou VW LT. :-)
Hůře se asi marketingovým expertům koncernu VW vysvětluje použití dílů ze Škody Fabie v autech Bentley nebo Lamborghini :-)
Jen by mne zajímalo, kde jsi přišel na to, že je "skoro závodně vyladěnej"? Ve stejných otáčkách má o 15 kW a 15 Nm víc než S. Tyhle V8 jsou jednoznačně víc o točivém momentu, což je naprosto v pořádku vzhledem k použití.
Ani s těmi dálnicemi to neplatí všude, u nás je pumpa nejen na dálnicích téměř na každém kroku, ale třeba v Německu při zpáteční cestě k nám bývá velký problém natankovat přímo u dálnice i pár set km před hranicema D/CZ.
Jestli by si tu měl někdo něco o autech přečíst, tak to budeš rozhodně spíš ty, žádný deset (přesněji devět) let starý 4,0 TDI se do Touaregu nedával nejen roky (jak píšeš), ale vůbec. Aktuální verzi 4,2 V8 TDI s 800Nm dostala až současná generace Touaregu. která je na trhu až od roku 2010. :*);-)
Pro mne je zásadní a neoddiskutovatelná výhoda dojezd. Pokud člověk uvažuje dálnice, tak to není nic hrozného. Čerpací stanice máš přímo po cestě, nikam jezdit nemusíš, odpočívat se má a nedělá mi problém zastavit klidně co 300 km. Ale při běžném jezdění je to někdy otravné. Pokud však mohu tankovat v garážích, tak jsem šťastný a ropák mi nechybí. Osobně jsem zvědavý na GTS. S "S" jsem byl spokojený, tak jsem zvědavý, co mu provedli.
On ten hybrid funguje (Porsche bylo velmi důsledné při rozebírání a analýze Lexusů) velmi dobře a myslím si, že nabízí zajímavý balíček vlastností, pokud chceš Cayenne provozovat po městě a zároveň nechceš obětovat charakter benzínového motoru.
Bože vy jste tak koncernovwě NEnáročný! JÁ prostě od Porsche očekávám VÍC!
(totéž jsem psala již u nasazení V6 3.0 Tdi do Porsche Panamera - a názor NEměním ;-)
Range Rover je "mňamkovější" auto s "mňamkovnějším" motorem (čti "vhodnějším" pro daný typ vozu, ostatně PŘESNĚ na to byl vyvíjen - doporučuji si něco na to téma přečíst) a (když to "musí být") STEJNĚ "mňamkovou" převodovkou = 3:1 ;-)
Lehce postarší 4.2 Tdi (které je myslím evoluční verzí 10 let starého 4.0 Tdi? = a roky se dává do VW Touareg, kde mi ostatně příjde "ok", od Porsche ale JÁ očekávám VÍC (jak ale opět VÍTE - to SAMÉ jsem psala o použití "obyčejného" V6 3.0 Tdi, výkonem srovnatelným s třílitrem z Citroën C5 = to je DLE MNE prostě do Porsche MÁLO, Málo, málo ... jasno?
Občas si dělám trochu legraci jak jsou "koncernoVWí fandové" NEnároční, ale ono na tom trochu něco asi opravdu BUDE :-)
PS:A "výběhové" jsou - jak jsme již PROBÍRALI - perspetivně VŠECHNY naftové V8 - byť to samozřejmě nebude v řádu měsíců, jak asi z mých slov očekával Ham. - viz začátek diskuze.. ;-)
Nad spotřebu 21 litrů v běžném provozu opravdu NEtřeba SUV, to zvládá třebe Bentley Continental GT W 12 (minulé generace). Byť stále omezena "slabší" převodovkou, současná (důkladněji faceliftovaná) generace je na tom prý už lépe - a to šlo o coupe. Popravdě u ŽÁDNÉHO "sportovnějšího", většího apod. modelu přece NEmůžete (na "prvním místě") řešit spotřebu - nejen pořizovací cena, ale celkové "provozněservisní" náklady jsou ... VELMI vysoké ("krásně" to bylo vidět s příchodem krize před pár lety, kdy se "najednou" Vídní proháněli různá drahé Porsche a podobné vozy řízené "mladými muži" - zjevně pořízenými "za pár €" - dnes už je nevidíte, přišly "normální" (čti "odpovídající") náklady a ...
..prostě "drahé" auto (zdaleka) NENí o pořizovací ceně ... byť používání naftového motoru může ony náklady trochu snížit, NEpovažovala bych je za tak "zásadní", jak si "teoretici" této/takovéto diskuze "představují"..
PS: Myslím že (již) cca příští generace hybridů by už mohla začít být "doopravdy zajímavá" :-)
Bože ty jsi tak antikoncernově zaslepená, že už ti ani to co tu píšeš, nepřijde absurdní. Zatímco V8 TDI v A8/Touaregu je podle tebe "staré/výběhové", tak naopak TDV8 v ("mňamkovém") RR je "mňakové" s "mňamkouvou" 8st. ZF. >:-[] A stejná 8 st. ZF k V8 TDI, už mňamková "logicky" být nemůže, protože je v koncernovém voze... >:D
...a když je stejný motor použit v konstrukčním bratříčkovi s logem vw, tak asi NEní překvapením že bude použit i v Porsche..
(ostatně podobných "sdílení" asi bude jen "přibývat"..
(jakékoli) "drahé" auto si pojišťovat snad ani NEchtějte (když je nové výše "kompletní" pojistky může mít hodnotu "jednoho nového malého auta" - rok co rok.. ;-)
..viz NE-pojistitelnost Bugatti Veyron :-)
Když člověk takhle přemýšlí, tak musí uvážit, že na spotřebu 21 litrů v běžném provozu nepotřebuješ SUV, ale zvládne to i sedan nebo velké kupé. Je to spíš otázka toho, jestli jsi nebo nejsi ochoten takový motor tolerovat. Do SUV se hodí motory s vyšším a snadněji dostupným točivým momentem. Jedno, jaké palivo spalují.
Myslel jsem V8 TDI. Je mi jedno, jestli vykouří 50d. Tenhle motor má úplně jiný charakter. Nicméně má hodně potenciálu. Je to jen otázka toho, jak moc budou chtít. Ten jejich 397+ kW 3,7 V6 TDI (s jediným turbem) je krásnou ukázkou dnešních možností.
Mluvím z vlastní zkušenosti, kterou okrajově znám (neironicky). Vím, že otec má hodně najeto bez nehody, takže měl bonusy velké. O dalších pojištěních nemluvím, je jasné, že to pak naskakuje a osobně nevím, jak to je s dalším pojištěním drahých aut, už proto, že v dohledné době bych drahé auto nechtěl.
Když se řekne Porsche, tak si především nepředstavím Cayenne, které generuje zisky a kupují si ho movití majitelé ať už kvůli rodině, image, líbivosti, či jiných důvodů. Pro mě je Porsche 911. Bohužel jsem trochu zklamán 991. Ideál je 997 S po faceliftu. Případně Boxster či Cayman. V Panameře jsem jen seděl, ale naprosto mě uchvátila. Tedy k benzínovému Porscheti. Benzínové Porsche samozřejmě. Ale Cayenne je těžké s vysokým těžištěm a spadá do segmentu SUV. Když už nikam, tak do SUV patří dieselové motory díky vysokému točivému momentu v nízkých otáčkách a nižší spotřebou při porovnání s benzínovým motorem o podobných parametrech (zejména Nm).
O tankování z no name cisterny tady nikdo krom vás nemluví, nicméně s tím souhlasím.
A na lidi máte buď štěstí, že znáte jen ty rozumnější, nebo jich znáte málo.
Četla jsem že v česku je pojištěno (nemyslím "nutné" povinné ručení) snad jen 10% aut? Ale NEpojistit si "mnohamilionový" vůz mi příjde podobné jako:
1. být nadšen že si Porsche NEmusím kupovat v benzínu ale "jde to i v naftě", což bude URČITĚ "lepčččí" než ty blbý velkoobjemový V8 benzíny
2. být nadšen že jsem do Porsche v no name cisterně kdesi na dvoře natankovala o 3 koruny na litr levněji" =
= to mi k vozům jako Porsche Cayenne apod. prostě "poněkud NEsedí" ;-)
PS: (dokonce) NĚKOLIK? Tak to skoro "upřímnou soustrast" :-)
PPS: Pojištění (povinné ručení) na MB ML 6.3 AMG by v česku stálo 200€?!?
Nikdy jsem to "nerozdělovala", ale minulou C5 jsem měla na českých značkách a "kompletní" pojištění "jen" na takové "levné" auto stálo ... na to skoro nestačily ani 2 tisíce € ;-)
Ehm, to se MNE poukoušíte přesvědčit, že Range Rover je v luxusu a pohodlí ZA vw Touareg, rsp. MB ML?? No to s tím "NEJlepším výrobcem sportovních dieslů" bylo (ještě) LEPŠí :yes: ale tohle také nebylo špatné.. :-)
PS: MB ML 6.3 AMG je docela slušné aut a dají se s ním jezdit pohodlně i dálkové trasy (kdo by jezdil zadokolkami, když může s 4x4, že? :-) ), ale v celkovém pojetí je Range Rover (bohužel) OPRAVDU "jiný level" ;-)
Povinné ručení s bonusy cca 5 000,-, kompresor 37 815,-; tlakové vedení kompresoru 1 285,-. Opravovali jsme ho..
A divila byste se, kolik lidí si koupí auto s obrovským motorem a pak s ním nejezdí kvůli spotřebě. Nicméně, to už jsou lidé hloupí, protože jim nedošlo, že tabulkové spotřeby je téměr nereálné dosáhnout. Znám několik osobně 8-s
Nicméně naprosto souhlasím s MarTin1-em: benzín, kor atmosféra, jsou v těžkých SUV naprosto nelogické a nepraktické. Nicméně se najdou lidé, kteří si to auto i tak koupí a já jim to rozhodně nemám za zlé. Jen je to opravdu "hloupé"
To MarTin1: pod tvůj příspěvek se podepisuju. Já musel tankovat na cestě Ostrava-Brno-Ostrava, jinak bych nedojel. A to má Cayenne 100l nádrž. A RR mi taky naprosto nic neříká, nicméně ho respekuju.
Nebude to tak horké. Je potřeba si uvědomit, že velká část Porsche se prodává mimo Evropu ... v Severní Americe, na Blízkém východě či v Číně se diesely v osobních autech ani nenabízí. Turbodehet je určený speciálně pro Evropu.
Děkuji (za tu "modrou krev" ;-)
PS: Ano myslela jsem ještě "minulou generaci" ML (mám doma jednoho BUŘTÍKa, co na velké atmosféru NEDÁ "dopustit" a přes lepší parametry 5.5 bi-turbo ve výkonu i spotřebě "se mu do ní" ne a Ne a NEchce.. :-)
Já jel ML 320cdi a byl jsem taky jako ryba.... ML AMG W164 s 6.3 ano, ale pod 20 se tam dostat je nadlidskej úkol :-). Nová má už 5.5 Biturbo, tam to bude lepší zase o něco. Řeknu to narovinu... mě prostě RR nic neříká.... respektuju ho jako auto pro modrou krev a atd, ale je to šíleně těžký a těžkopádný.
Tak S-Klasse se dnes nabízí už i s 250 CDi.. ;-)
PS: Nu každé svého štěstí strůjce, obecně to spojení "do SUV nafta" víceméně chápu, jsou ale VÝJÍMKY a tohle je jedna z nich. Jako "varianta" ještě "budiž", ale to "masovwé nadšení" - že do Porsche dorazí převwzatá nafta od audi - kombinované s "teorií" že TOHLE bude: TO NEJlepší Porsche Cayenne..
..to mne.. viz výše :-)
Pěkný den ;-)
Souhlasím, i mne "násobně VÍCE" oslovuje v Porsche Panamera (to je VYNIKAJÍCÍ verze) - ale "dávat atmosféru" do SUV kravina NENí, to vás UJIŠŤUJI ... prý není špatný Mercedes ML AMG ;-)
PS: Argumentovat RR mi příjde "zcela ok" - nevím čím jste těch 1200 km jel vy, ale VÍM že váš známý vystoupil z vozu "jak rybička" :-)
..ale pokud vyjížděl s prázdnou a dojel s víceméně plnou nádrží tak to na tři tankování snad mohlo "vyjít" - a argumentace spotřebou u aut této cenové relace příjde "úsměvná" zase mně - NEjen pořizovací cena, ale celkové "servisněpojistné" náklady jsou TAKové, že ... těch třeba 10.000€ (?) co udělá rozdíl ve spotřebě opravdu NENí moc "rozhodujících" ;-)
Ale jo já Vás chápu, ale Cayene je specifickej model a a Porsche potřebuje prachy a jak je dostat z lidí? No tak, že šetřílkům nabídke výkon Ska s poloviční spotřebou a na to lidi prostě slyšej... a dokonce i já to u tohodle modelu kvituju.
Druhá věc je ta, kdyby to porsche dalo do panamery to bych se rozčiloval... tam bych to nechápal... Já si taky mohl koupit do CLS 350cdi, ale vzali sme 500, rozdíl bude 120kč na 100kilometrů a to mě prostě při ceně 2.3 mega nezabije. Hlavně mi za to ten zvuk, dynamika a vůbec stojí. Bohužel takhle přemejšlí už málokdo... Znám lidi co si koupili S-klasse nařáchnutý skoro za 3.5 mega s 320cdi a po půl roce jim scházel výkon..
GTS je prostě totálni nonsens auto.... k čemu je výborně, až skoro závodně vyladěnej motor v 2.3 tunovým SUV?? V panameře (ač se mi nelíbí) ho na 10000% kvituju a je to jedinej co bych si tam dal... ale dávat atmosféru do SUV je kravina....(neberu v potaz styl káry typu escalade atd).
Já osobně beru Cayene jako zdroj peněz pro Porsche aby mohla dál vyrábět legendární 911... Cayene bych si nekoupil... vůbec SUV už bych si ASI nekoupil.... a už vůbec né benzínové SUV. A argumentovat taky RR je taky úsměvné.... známej ho má.... jeli sme do Francie do Alp... 1180km... já jsem to dal na nádrž a čtvrt. (za cca 10 hodin jízdy)... on tankoval skoro 3x na jednu cestu tam!!!!
Výstižné :-)
PS: Pro "běžné" ježdění volbu naftového motoru do SUV chápu (rozdíl spotřeb tam bude přece jen VYŠŠí než u "běžných" aut), ale něco jako "JEDNOZNAČNĚ" se pro sportovně laděný model od Porsche stavět "proti" vynikajícím verzím GTS či Turbo ve prospěch nafty - to mi příjde (až) EXTRÉM(ní), nebo minimálně "smutné" :-|
PPS: Když jsem byla naposled v Praze, viděla/potkala jsem HODNĚ Kia Sportage - pokud u takového vozu (jednoznačně) převládá naftový motor, tak to CHÁPU, pokud je "oslavován" u Porsche (navíc to stejně jako V6 jen jen "převwzatá" motorizace), přijde mi to.. viz výše ;-)
V SUV a služebácích je nafta naprosto logická volba. Atmosferickej benzínovej motor do SUV je volba přinejlepším nešťastná. Měl jsem W164 ML a 320cdi jsem jezdil běžně do 11 litrů... s benzínem bych byl minimálně na 15 a to minimálně....
Do "luxusních" aut benzín, naftu jsem měl a nikdy mi to nepřirostlo k srdci. U nás v ČR je to trošku dogma, kupovat si za každou cenu naftu ikdyby se mi to mělo nevyplatit, tak prostě naftománie vede. Některejm lidem by prospěl pobyt u psychiatra.... jeden příklad:
xy si koupil 330xd E90, pořizovací cena 640 000, chronickej šetřílek, teď mu vadí že to jezdí za 9-10 (má asi těžkou nohu). Když to auto kupoval tak mohl mít o 45 000 levnejší 330i v dokonce lepší výbavě.......... nutno podotknout, že najezdí tak 15 000km ročně... ale má naftu... a takovejch lidí je mraky..... ať si každej koupí co chce.
No možná byste mohl ušetřit i na pojistce..
..a jistě se dá ušetřit i na pneumatikách.. (určitě bych doporučovala "dojíždět je nadoraz" na vzorek 1.6 mm a hodně se dá ušetřit tankováním - trochu "říznutou" naftu neznámého původu jistě seženete minimálně o pár korun levněji než je běžná cena a "korunka ke korunce" :-)
Tak si to "pěkně uží(vwe)jte" ;-)
PS: Když už "nový diesel" do Porsche, myslím že by se v nabídce měl objevit (jako doplněk ne-li spíš nahrada "běžného" 3.0 Tdi) nový V6 Bi-turbo
Ano (samozřejmě) "jiný" = a (proto) LEPŠí ;-)
PS: A nafta v Porsche je "smutná" - pokud někdo kupuje auto této cenové relace (víte kolik stojí třeba jen pojištění? nebo oprava vzduchového odpružení?) a "běduje" nad spotřebou - viz Johny Rico - tak něco "není v pořádku"
+ když někdo chce big SUV (navíc od Porsche), ale "jásá" že ušetří na ceně paliva a "ohrne" nos nad "charakterem" GTS a jde raději do nafty = tak něco HODNĚ "není v pořádku" :-)
"..na ZAČÁTKU životního cyklu.."?? (to "plánujete" že se bude vyrábět 30 let, nebo tak něco? ;-)
Má "věštba" se samozřejmě NEtýká jen tohoto V8 (a pochopitelně se NEnaplní "během pár měsíců" :-) :yes::-):yes: >:D:yes: - to bylo za to(ho): "..výroooobce NEJlepších spoooortovwních dieslů" - to byla opravdu PERLA nebývalá/-ých rozměrů :yes: >:-[]
Pro "teoretické" porovnávače číslíček (a obrázků) může být, pro ty kdo vozy používají to může být "trochu jiné"..
..aneb pocit z jízdy a odflitrování jaké vám nabídne Range Rover (na dálnici i v terénu) si může 99,99% všech vyráběných automobilů leda "nechat zdát" (to je pro změnu info z REALITY ;-)
4,2 TDI je na začátku životního cyklu, tvá věštba jak končí se nenaplňuje.
Výkon dolovat nemusí, protože možnosti naladění jsou široké. Odhadují, že první výkop bude někde na 320kW a 1000Nm. Neměj obavy o výrobce nejlepších sportovních dieselů, který si dělá ve 24hLM z konkurence trhací kalendář.
RR není soupeř, s pojízdnou kredencí Porsche nesoupeří. >:-[]
Než příště napíšete (sorry, ale BUBOST) že "do SUV prostě patří diesel", VYZKOUŠEJTE v něm nějaký POŘÁDNÝ benzín.. ;-)
(věřím že ve srovnání 4.2 vs 4.2 je naftové Tdi opravdu lepší, já myslela POŘÁDNÝ :-)
PS: Já samozřejmě chápu, že do SUV se diesel "hodí", ale POŘÁDNÝ benzín ... je (stále ještě) prostě lepší Lepší LEPŠÍ L-E-P-Š-Í
Trochu SMUTNÉ, když se Porsche snaží "dohnat" motor(y) BMW, ne? ;-)
(myslíte že u Porsche zvládnou ze starého V8 4.2 Tdi "vydolovwat" větší výkon než dává R6 Tri-turbo?? :-)
PS: Možná je v tom i trochu snaha mít odpověď na "mňamkový" Range Rover s "mňamkovým" 4.4 TDV8 se (super)"mňamkovou" 8° ZF :yes:
... a je to tady. Rozlučme se s benziny u Cayennů, neb tenhle reaktor naprosto odhodí všechny benziny na smetiště.
Po této nabídce si už jen dokážu představit zarytého benziňáka, co si koupí benz. verzi. Jiný důvod prostě neexistuje. Do SUV prostě patří diesel, do Cayenne se hodí náramně. No a když se podívám na cenu Touarega s V8 TDI, levná záležitost to nebude ani náhodou.
Už se o tom diskutovalo vpravdě dlouho a jsem za to rád, že to začíná nabývat konkrétnějších obrysů. Cayenne s případným 4.2TDI bude dle mého soudu nejlepší volbou motoru. Ti, co nebudou řešit náklady, případně milují benzín sáhnou po Turbu, či nově GTS, ti trochu dbající spotřeby vezmou tenhle. Já sám bych do Cayenna bral ten 4.2TDI. Bravo Porsche, ale trvalo to..
Dneska už je stejně jedno jaký má motor auto se sportovníma ambicema, hlavně aby byl výkoný, člověk už stejně může jenom tupě šlapat na dva pedáli a tím tak naznačovat jak by si představoval aby to jelo, o všem rozhodne stejnak elektronika....
ale i tak v duchu sportovna, jak uslyším náfta nebo diesel, tak mi vyběhne mráz po zádech. nafta je pro mě prostě pracant ;-)