Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Lada 2107, symbol sovětské éry, v Rusku končí

Lada 2107 byla vyvinuta z Lady 2101, která byla také licencovanou kopií Fiatu 124 z roku 1966 a vyráběl ji od 70. let AvtoVAZ v Togliatti.
Zpět na článek
17. 4. 2012 08:55
17. 4. 2012 09:54
17. 4. 2012 09:36
17. 4. 2012 11:22
17. 4. 2012 12:02
17. 4. 2012 12:17
17. 4. 2012 12:32
17. 4. 2012 12:55
17. 4. 2012 13:13
17. 4. 2012 13:21
17. 4. 2012 13:39
17. 4. 2012 13:11
17. 4. 2012 13:33
17. 4. 2012 13:36
17. 4. 2012 13:41
17. 4. 2012 14:01
18. 4. 2012 10:26
17. 4. 2012 14:06
17. 4. 2012 14:11
17. 4. 2012 14:16
17. 4. 2012 14:21
17. 4. 2012 14:13
17. 4. 2012 19:22
17. 4. 2012 14:02
17. 4. 2012 14:19
17. 4. 2012 14:44
17. 4. 2012 14:22
17. 4. 2012 15:51
17. 4. 2012 16:07
17. 4. 2012 15:31
17. 4. 2012 15:43
17. 4. 2012 16:09
17. 4. 2012 16:20
17. 4. 2012 17:07
18. 4. 2012 10:45
18. 4. 2012 14:10
17. 4. 2012 16:17
17. 4. 2012 16:47
17. 4. 2012 10:06
17. 4. 2012 10:19
17. 4. 2012 13:38
17. 4. 2012 15:19
17. 4. 2012 15:25
17. 4. 2012 15:58
17. 4. 2012 16:45
17. 4. 2012 20:11
17. 4. 2012 23:31
18. 4. 2012 00:31
18. 4. 2012 09:27
18. 4. 2012 13:06
18. 4. 2012 20:31
18. 4. 2012 20:53
19. 4. 2012 09:31
17. 4. 2012 16:45
17. 4. 2012 16:56
17. 4. 2012 17:15
17. 4. 2012 16:29
17. 4. 2012 08:55
Klasika
Je to Ruska klasika. Taketo auto sme vlastnili od nova, kupene v 1985 v cervenej farbe. Prve auto na ktorom som sa ucil soferovat. priestranne, pohodlne a oproti skodovkam aj relativne vykonne, no uz na tu dobu aj zastarale. Ale rad nanho spominam.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - gld
17. 4. 2012 09:54
Re: Klasika
Škoda, že po rozpade zväzu šla kvalita ladeniek do hája. Primitívne, jednoducho opraviteľné autá stále majú svoje miesto na trhu, len je potreba poskytnúť ich v prijateľnej kvalite. A nehovorím teraz o škaredých plastoch alebo trčiacej šróbke. Kalinkám sa sypú prevodovky po 60 000 km, priory hrdzavejú už po prvej zime...bieda bieda.
Avatar - Barrichello
17. 4. 2012 09:25
Legenda odchází
tohle auto řídily generace lidí na celém světě, kromě bývalého SSSR a býv. soc. bloku se prodávaly i na západě vč. Anglie a svého času i Kanady, v licenci se montují snad ještě dnes v Egyptě + další země.

Jeden z nejdéle vyráběných modelů a legenda SSSR.
Rozbalit vlákno
0
17. 4. 2012 09:36
BRAVO AURORA
Jo, jo, ve stodole na poukaz "žigula" a za stodolou v lese maskované okupační tanky... matrjoška na kredenci, k narozeninám kalašnikov z marcipánu, fasované filcové holínky, vodkou zpit do němoty, železný srdce, a železná... opona.

Nikagda, ni-ka-gda 8-s :no:
Rozbalit vlákno
50
Avatar - pratel
17. 4. 2012 10:47
Re: BRAVO AURORA
GTI: netrep kraviny. Bavime sa tu o autach a trapne sem nasilu miesas politiku. To ma teraz akoze cely svet navzdy odsudzovat automobilku Mercedes za to, ze ochotne stavala auta na mieru najvacsiemu vrahovi vsetkych cias? Tiez by sme potom mali hovorit keinmal, keinmal...

Kto na tu Ladu za sociku mal a mal nervy na nu cakat ako my 7 rokov, tak si ju velmi rad kupil. A budem protirecit autorovi clanku, Lada bola spolahlive auto.

Inak GTI rad by som vedel ako si ty, ako zaryty nepriatel a odporca rezimu, aktivne a hrdinsky proti nemu bojoval? Alebo to bolo tak, ze si Ladu o ktorej si po nociach snival, ale si na nu nemal, vnutorne zavrhol s tym, ze je vlastne politicky zavadna?

Nezabudni ma oznacit za dusevneho mrzaka a odpad spolocnosti...
17. 4. 2012 11:22
Re: BRAVO AURORA
Životní poznání je vždy určováno mírou osobního odstupu. Samozřejmě, že pro generaci našich babiček zůstane vůně šeříku navždy vůní nad chanelem, neboť právě v té vůni přijela svoboda. Rovněž tak životní rámec, lemovaný tanky okupanta je obtížně vymazatelný z paměti, pokud jsi to opravdu prožil nejen v hodině dějepisu.

Po roce 1968 tu žil milión komunistů, ten určoval život nám, ostatním. Z celkem asi 13 miliónů dalších lidí bylo několik stovek těch nejodvážnějších, kteří vystupovali proti režimu. Jméno Václav Havel asi znáš.

No a těch třináct miliónů tu žilo. Pokus se pochopit, že jistým morálním postojem své doby tu bylo třeba i to, že sis nekupoval sovětské výrobky. Například v Praze u Rytířské ulice byl na rohu sovětský "výstavní" obchod - matrjožky a tak. Bylo tam povětšinou prázdno... až mrazivé prázdno. Možná, že ty bys tam chodil v té době každý den. Já tě neodsuzuji, ty neodsuzuj mě. Tedy abys to pochopil - žili tu lidé, kteří si koupili moskviče a žigulíky. No a pak tu žili lidé, kteří by si tahle auta zásadně nepořídili. Ti jezdili ve Škodovkách.

Proč bych tě měl označovat za duševního mrzáka a odpad společnosti? To tu mám snad vypisovat všechno, co si myslím?

P.S. Nahoře to máš napsané správně - Lada, symbol sovětské éry... :-!
17. 4. 2012 11:53
Re: BRAVO AURORA
...a jiní by si zase nikdy nekoupili nic od VW, protože za tou zkratkou vidí ještě jinou - KdF... ;-\ :-( :no:
17. 4. 2012 12:02
Re: BRAVO AURORA
A ty se jim divíš? Ty znáš jejich osobní prožitky, jejich třeba... životní ztráty a tak podobně? Zajeď se podívat do musea Mercedesu, jak se tam s kritickou dobou velmi upřímně, otevřeně a lidsky vyrovnávají. To nejsou samozřejmě postoje tvého malorozměru. Vlastně, ty tam raději ani nejezdi, na tohle nemáš hlavu.

Mimochodem, měl by sis uvědomit, že tu nepíšeme o tom, jak si dnes, ve svobodné době koupíš žigulíka, ausgerechnet s pruhama veřejné bezpečnosti, ale jak si toho žigulíka koupíš v době, kdy ti převálcoval zahradu... Pro tebe je ovšem přirozené si dát v červnu 1942 do lidovek inzerát, že koupíš cabriolet mercedes... 8-s Jsi nula, magistráte! :-!
17. 4. 2012 12:07
Re: BRAVO AURORA
A proč máš dojem, že já mám něco proti takovému názoru? To :no: patřilo samozřejmě té zkratce KdF jako takové a režimu za ní skrytému, ne těm lidem! Ty už neumíš nic jiného než bez uvažování kopat na všechny strany, ubohý mizerný šašku!
17. 4. 2012 12:17
Re: BRAVO AURORA
:-) Na mně se za sebe nezlob, to ty tu píšeš ty nelidskosti. Musíš prostě umět rozlišovat mezit tím, zda danou věc, jako ztělesnění "režimu" pořizuješ v době nastoleného režimu, od nesmyslného příkladu, který jsi uvedl ty, že dnes si někdo bude spojovat KdF s VW a proto si nekoupí golfa :-) Pro mne jsi opět jen potvrdil svou dokonalou lidskou a úvahovou plochost. Pozdravuj v tehdejších lidovkách... ;-)
17. 4. 2012 12:22
Re: BRAVO AURORA
Ty už fakt nejsi schopen normální mezilidské komunikace.

Tak ještě jednou pro tebe: KdF a za ním stojící režim: :no: :no: :no:
Lidé, kterým tento nebo jakýkoliv jiný totalitní režim ublížil a kteří pak logicky odmítají kupovat produkty s ním spojené, a to obvykle po celý život: :yes: :yes: :yes:

Už jsi to pochopil i tou tvou zabedněnou hlavou?
17. 4. 2012 12:32
Re: BRAVO AURORA
Teď už se tu nezachráníš. Propadni se dokonalou obnaženou přirozenou lidskou hanbou! :-!

P.S. Dnes ti to tedy nevyšlo :-(
17. 4. 2012 12:36
Re: BRAVO AURORA
Tak pokrytecké ho*ado jako jsi ty, to se opravdu hned tak nevidí. Ty, bývalý prominent komunistického režimu, kádrový referent, svi*ě, která lidem kazila život pro vlastní potěšení, tady budeš kárat ostatní. Hnus, hnus, hnus!

Končím s tebou.
17. 4. 2012 12:55
Re: BRAVO AURORA
Diskutujeme tu o historii a o autech, ty tu odhalíš svou zoufalou lidskou názorovou plochost a za to mi nadáváš a vymýšlíš si nesmysly? :-) Propadni se dokonalou lidskou hanbou :-!
Avatar - pratel
17. 4. 2012 13:00
Re: BRAVO AURORA
GTI: znova si raz nesklamal. Magistr je nula, ja som dusevny mrzak. Clovece ty si musel byt minimalne ideovy vodca Charty a duchovny guru celeho undergroundu.

A dufam, ze ako taky si urputne bojkotoval nastoleny rezim aspon tym, ze si si svoju r.i.t po Prahe zo zasady nerozvazal v tych odpornych sovetskych vagonoch metra a vyhradne si pouzival tramvaje a busy cs. vyroby.
17. 4. 2012 13:10
Re: BRAVO AURORA
GTI je prostě bývalý kádrový referent, který se teď snaží tvářit, že on nic, on muzikant. Krásně je to vidět v Báječných létech pod psa, ten ředitel fabriky - to je přesně stejný typ jako GTI, mistr v převlékání kabátů na čas :no: :no: :no:
Ale - kabát změnit může, rudou knížku zahodit taky, psát může leccos, ale povahu a ty manýry nadutého papaláše, to už GTI-mu nikdo neodpáře...
17. 4. 2012 13:13
Re: BRAVO AURORA
Neplácej tu nesmysly, dnes ses tu dokonale odstřelil, tak někam zalez a trénuj se na zítřek, tyhle kádrovácké plačky jsou snad i pod tvojí úroveň. Buď čestný, jestli vůbec víš, co to čest znamená!
17. 4. 2012 13:16
Re: BRAVO AURORA
Já jen reaguji na tebe v podobném duchu a na podobné úrovni - na hrubý pytel hrubá záplata. A s minulostí nic nenaděláš, tu už ti nikdo neodpáře, kádrováku. :no: :no: :no:

A že tu o nějaké cti píšeš ty, zrovna ty, to je opravdu >:D >:D >:D
17. 4. 2012 13:21
Re: BRAVO AURORA
Pokud ses už trochu uklidnil, měl by ses omluvit, zřetelně a čestně. Slovník, který jsi nahoře užil totiž překročil jakýkoliv myslitelný rámec i ostřejší diskuse. Tohle si tu nikdo nedovolujeme, a neměl by sis to dovolovat ani ty! Ano, ujel jsi dnes, fatálně ti to nevyšlo. To ale neznamená, že tu budeš psát nesmysly, že jsem nějaký bývalý kádrovák, či prominent. Buď čestný a čestně duskutuj! A když tě rozhodí každé tvé diskusní selhání, tak jako dnes, pak sem nelez, nebo si to piš nanečisto.
17. 4. 2012 13:28
Re: BRAVO AURORA
Omlouvat by ses tu měl ty a to mnoha mnoha kolegům včetně mě. Ale toho se jistě nedočkáme.
Chvíli to vypadalo, že ses trochu zklidnil, že necháš těch urážek všech kolem s jiným názorem a že se s tebou bude dát normálně diskutovat o autech, ale bohužel to tak není. Prostě ta tvoje hnusná totalitní dušička se zase vyloupne na povrch a už je tu zase kádrovák, lhář, pokrytec.

S tebou už se vůbec nehodlám bavit.
17. 4. 2012 13:39
Re: BRAVO AURORA
Jediný, kdo du dnes lhal jsi byl opět jen ty. Neuvěřitelně lidsky jsi ulétl. A za to mi bezcharakterně a sprostě nadáváš, nesmyslně fabuluješ můj životopis a lžeš, že jsem jakýsi kádrovák a promiment. Nemáš čest chlapa, nemáš na to se čestně podívat druhému do diskusních vočí a napsat - promiň, přestřelil jsem. Proto jsi pro mne nekonečná nula. To že ti něco věcně na diskusi nevyjde není trága, trága jsou tvé reakce potom, ta sprostá slova, nadávky, ty lži.
17. 4. 2012 13:11
Re: BRAVO AURORA
Dobře jsi to trefil, jen jemná korekce, ano, magistr je dokonalá nula, to ovšem není žádná novina. To o tom odpadu jsi tu o sobě však napsal ty, ne já, to si pleteš. Avšak ve vztahu k těm vagonům metra jsi to trefil přesně. Dodnes mám sobě zaseknutou tu pachuť šedi, kdykoliv jsem na metro čekal. Tu příznačnou rudou koženkových sedadel... souhlasím, ty vagony byly doslova odporné.

Copak tohle, ale vezmi se širší život - na radiu hvězda půhodinové bloky písní - 30 % české (hastrmane tatrmane melou apod.) zbytek bez jednoho procenta sovětské písně a písně spřátelených národů a to procentíčko, to byl tak jednou za dva dny Drupi >:D Dnes se tomu smějeme... ale tehdy...
Avatar - KANKUNEN
17. 4. 2012 13:33
Re: Rusko
Nehádejte se, GTI správně naznačil, že z Ruska nikdy nic dobrého nepřišlo. I ta kosa v únoru přitáhla z Ruska.
17. 4. 2012 13:36
Re: Rusko
:-) :yes:
Tak s tímhle názorem souhlasím, snad s výjimkou ropy a kaviáru. :yes:
Avatar - Barrichello
17. 4. 2012 14:01
Re: Rusko
Taky názor. Když to takhle krásně zobecníme, tak těch zemí odkud nic dobrýho nepřišlo je docela dost >:D
Avatar - Parda71 (BMWfans)
17. 4. 2012 19:06
Re: Rusko
Ale Rusko je k poměru ke své velikosti v této (správné) logice na tom fakt bídně.
Avatar - Barrichello
18. 4. 2012 10:26
Re: Rusko
No zejména v oblasti voejnské techniky, kosmonatuiky na to byly opravdu bídně, škoda že amerika občas nestíhala a divila se.....o zbytku světa už vůbec nemluvě, ten neměl šanci.

Srovnej si třeba T-34 a americké a britské tanky >:D >:D
Lepší byly jen německé, jenže ty zas byly těžké, a papaly trošku mco benzínu, takže akční rádius nula nula prd.

Podívej se na rakety, ekranoplány, na letadla.

Když sme u aut, co ZIS, ZIL a čajka?
Jasně byly to okopčené ameriky, resp. to bylo isnprováno amerikami a všelikajk upraveno a přepracováno, ale byly to kvalitní vozy, které ejzíd dodnes, a sou to i na záadě vysoce ceněné veterány s obrovskou hodnotou.

Každá země měla nějaké produkty nebo oblasti vědy a techniky v kterých byla dobrá. Tvrdit že nic neuměli je sice hezké, bohužel se to nezakládá na reálných faktech.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
18. 4. 2012 21:24
Re: Rusko
Ne, tohle pro mě není argument. Vojenskou techniku mělo SSSR na úrovni je z důvodu, že tam šly veškeré peníze a veškeré úsilí jak v boji proti Němcům za války tak později ve studené válce. To je to samé, jako bys podobně argumentoval u KLDR. Ti taky mají vojenskou techniku na úrovni a jak to tam je víme všichni. Ano, to tohle je jiný vesmír a nedá se to moc srovnávat, ale pointu snad chápeš. Rusko je pro mě vzhledem ke své velikost, ke svému potenciálu absolutně mrtvá země. A to jim ještě hrají do karet nerostné suroviny.
Pořád ty tvoje ZISy a ZILy... Jo, obšlehnuté ameriky pro pár vyvolených, normální člověk si je koupit nemohl. To je panečku výsada a chlouba. T603 byla taky super, ale k čemu nám to bylo.

Co uznávám z Ruska ohledně produktů jsou těžké nákladní auta. Kamazy, nákladní ZILy atd. Tam jde vidět, že využili svých zkušeností a postavili auto, jež se uplatní. Novodobé osobní auta jsou k pláči.
Avatar - pratel
17. 4. 2012 14:06
Re: Rusko
V ziadnom pripade nechcem zastavat a obhajovat totalitny rezim, ktory tu bol. No na druhej strane je uplne chore ako demagogicky a skreslene sa soc. era podava dnesnej mladej generacii. Historia by sa mala ucit objektivne a taka aka naozaj bola. V suvislosti s tymto vysoko ocenujem sucasny skvely serial Vypravej, ktory je ako sonda do minulosti celkom pravdivy.

Ked by sa tu za tych 40 rokov nic nevybudovalo, z coho by tie prasata pri korytach 20 rokov mohli kradnut?

Takisto nechapem ako mozes hadzat vsetkych majitelov Ziguli a Lady do jedneho pytla a oznacovat ich za prorezimnych. Preto som ti dal za priklad prazske metro. Aj ty si mal moznost bojkotovat sovietsky produkt a neurobil si tak. Bol si tym padom kolaborant?

Rezim mal zopar skutocnych odporcov, ostatni sme boli prisposobena, svoje si mysliaca prezivajuca vacsina.
Avatar - Barrichello
17. 4. 2012 14:11
Re: Rusko
Otázka je, kdo byli ti skuteční odpůrci. Brata Mašínové?? Ti co zastřelili příslušníka SNB v Horní Dolní, to byl fakt ukázkový představil moci, zástupce tvrdého jádra bolešviků jak vyšitý a no pak ještě pokladníka, který ani nebyl členem KSČ. Proč nebojovali přímo s představiteli moci, nebo proč nezdrhli potichu jako tisíce jiných.

Tomu se říká v ČR hrdinný odpor proti totalitě, v jiných zemích se tomu říká vražda a je za to 25 let vězení s nejtvrdší ostrahou.....
17. 4. 2012 14:16
Re: Rusko
Nechci tu nyní rozehrávat plamennou diskusi, ale jemně mě zarazilo to tvé doporučení - v tichosti zdrhnout. Zajímavý postoj...
Avatar - Barrichello
17. 4. 2012 14:21
Re: Rusko
No těch co prodali majetek a potichu zdrhli bylo dost, zejména v letech 48-53. A bud ten odpor organizovali v cizině, nebo se na clé čsssr vykvajzli a žili si spokojeně jinde.

Ale brata Mašínové se halt chtěli prostřílet, bohužel stříleli na špatný lidi....
17. 4. 2012 14:13
Re: Rusko
Ano, ten seriál, to je dobré ohlédnutí. Nikoho neházím do jednoho koše, na formát zdejších diskusí není možné psát historické statě, od toho jsme tu my všichni, abychom v následné diskusi vedli rozpravu třeba právě o té době.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
17. 4. 2012 19:08
Re: Rusko
Ještě lepší je seriál Zdivočelá země. A po jeho shlédnutí jít honem volit komunisty 8-s
17. 4. 2012 19:22
Re: Rusko
Jo, znám, kvalitní dílo :yes: Pravdivé.
17. 4. 2012 14:16
Re: Rusko
Magistře, myslím, že jsi ještě nedorostl k tomu, abys tu jiné častoval pepickými výrazy jako ho*ado. Zvlášť když ti jiní na rozdíl od tebe léta ukazují klasu, nadhled, glanc a schopnost se vyjádřit, která ti naprosto chybí. Tak jako ty se chovají patnáctiletí klacci - ale ti by zase nebyli do diskuse dospelych pripusteni. Internet bohuzel takhle pravidla stira, coz je zrovna v tvem pripade dost skoda...
17. 4. 2012 14:19
Re: Rusko
Možná jsem to s těmi výrazy přehnal, ale tak neskutečné odporné pokrytectví, jaké tu GTI předvádí, to mě vždycky vytočí. Jeho bezhlavé a lživé obviňování a urážení všech okolo ti nevadí?
Ano, psát GTI umí, to nepopírám.
17. 4. 2012 14:44
Re: Rusko
Ani bezhlavě ani lživě tu nikoho neosočuji, neurážím a nepíši pokrytecky. Jediný, kdo tu nadává, uráží a lže jsi tu dnes jen ty. Tvá osobnostní nevyzrálost se u tebe projevuje právě v tom, že když tě někdo načapá na diskusních švestkách tak, jako já dnes, začneš mu nadávat a lhát o něm, že je to nějaký kádrovák či prominent. Absolutně se nezvládáš. A co je horší, je pro tebe zcela přirozené v rámci své "obrany" použít bezcharakterní diskusní formy - jsi neuvěřitelně sprostý, lžeš o druhém, prostě jsi-li v rohu, projeví se dokonale tvůj charakter.
Avatar - white label
17. 4. 2012 15:51
Re: Rusko
:yes:
A platí to pro všechny, co se diskusně zahnání do kouta uchylují k podobným reakcím s podobnými výrazy. Raději nereagovat vůbec, než tu podbným způsobem prezentovat vlastní diskusní beznaděj...
17. 4. 2012 16:07
Re: Rusko
Dobře, ty výrazy byly přehnané, ale to neskutečné pokrytectví GTI-ho mě fakt nadzvedlo. Čekal bych od něj leccos, ale tohle překonává vše, kam až dosud klesl.
17. 4. 2012 15:31
Re: Rusko
... mysliš katedru didaktické fyziky? jen pro info: kdf bylo dilo firmy kdf-wagen, nikoliv vw, a jeho konstrukter byl vratislavicak fp (mimochodem do 1935 obcan csr).
p.s. to, co gti napsal o rusacich je pravda-takova svoloc se nevidi, je to zku*venej, necivilizovanej, narod, kterej, bohuzel, zcivilizovat nejde... jen drzet u huby!
p.s.s. kdyz uz to srovnavas s nemcema, tak si uvedom, ze ty jasne deklarovali, kdo nejde s nami, jde proti nam a dostane pres drzku! ale ty svine rudy sem vtrhli bez vyhlaseni valky!!!
p.p.p.s jestli chces psat neco o klidu, jdi se bodnout! sem klidnej...
17. 4. 2012 15:43
Re: Rusko
- Tak o historii Brouka se můžeme bavit dlouho, ale snad každý ho má spojený se značkou VW a VW se k němu hlásí.
- To co píšeš o Rusech nebudu komentovat, ať si každý udělá názor sám. Já tedy principu kolektivní viny nefandím.
- A hitlerovské Německo snad vyhlásilo Československu válku?
- Nic o klidu psát nebudu.
17. 4. 2012 16:09
Re: Rusko
- spojeny, spojeny... ja mam taky bohmische gemeinde spojeny se spanelskou vesnici...
- to jsme nejmene dva, ale skutecnost, ze ten narod nejde zcivilizovat je fakt...
- nebylo treba: mnichov a dodatky k mnichovske smlouve
p.s. uz 5.8.1939 anglie prohlasila, ze ji povazuje za neplatnou a zabozrouti pak 29.9.1942
p.p.s. zajimavy je, ze prestoze v odstoupenych oblastech bylo pres 50% nemcu, tak v ramci mobilizace byli celkem loajální (přes polovinu) ...
- sem rád...
17. 4. 2012 16:20
Re: Rusko
Tak pokud chceme jít do detailu, tak prapůvodní "Brouk" se jmenoval KdF - Wagen, jeho výrobce byla organizace KdF a továrna se jmenovala "Volkswagenwerk". Po válce přejalo jméno Volkswagen i auto resp. celá značka.

Nicméně paralela ohledně vzniku KdF/VW a Lady je jasná - v obou případech chtěl zločinný diktátorský režim dát lidem nějaký "cukr" vedle "biče". Hitler dal příkaz ke konstrukci KdF, sovětští papaláši koupili licenci na Ladu. Další vývoj obou byl už pochopitelně jiný, komunistický režim v SSSR vydržel déle než fašistický v Německu.

Samozřejmě, že drtivá většina majitelů obou těch aut NEBYLI žádní kolaboranti ani přisluhovači toho kterého režimu...
17. 4. 2012 17:07
Re: Rusko
tak pudeme do detailu:
- fp zalozil 25.4.1931 firmu s ***skym jmenem: "Dr. Ing. h.c. F. Porsche Gesellschaft mit beschränkter Haftung, Konstruktionen und Beratungen für Motoren und Fahrzeugbau
- zadani na "lidovy vuz" dostal v 6/1934 od reichsverband der deutschen automobilindustrie
- "lidove vozy" cili volkswageny zacina vyrabet v 1936
- novou fabriku zacal stavet v 1938 ve wolfsburgu, aby zvysil vyrobu
- ale chystal se zwk, tak zacal lifrovat vojenskou verzi kdf-82 alias kdf kubelwagen
- dneska se ta firma jmenuje podobne blbe: Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG (zkratka my vsichni v svaty risi rimsky si potrpime na tituly)

- stat zalozil 1937 gesellschaft zur vorbereitung des deutschen molkswagens mbh, a to za ucelem pripravy vyroby "lidovky"
- v roce 1938 prejmenovano na volkswagenwerk gmbH
- v roce 1939 prevzal od fp vyrobu kdf-82, resp. jeli spolu...

toz, tak...
18. 4. 2012 10:45
Re: Rusko
A fašisti nebyli v Německu, nýbrž v Itálii. V Německu byli nacisti.
18. 4. 2012 14:10
Re: Rusko
a co jako? nesouhlasi nekdo...
p.s. co takhle franco ve spanelsku, metaxas v recku, salazar v portugalsku...?
Avatar - pratel
17. 4. 2012 16:17
Re: Rusko
Na tvojom mieste by som sa docela obaval o zdravu kozu a po veceroch moc nevychadzal. Aby si nahodou niekomu pekne ***emu s ruskym prizvukom nemusel nieco vysvetlovat.

Narod, ktory je sice taky aky je, ale predsa len prvy dobyl vesmir, oznacovat za zaostaly a necivilizovany - to je trochu silna kava.
17. 4. 2012 16:47
Re: Rusko
diky za peci, pochopils spravne! o tom prave mluvim! jinak, ale, ale s vesmirem apod. je treba si uvedomit, ze to co jsem napsal, nevylucuje dilci uspech... krom toho, zaostaly a do evropske mentalni roviny nezcivilizovatelny, je rozdil.. zaostala byla i halic, a podivejme kolik lidi, kteri neco nesledne ve svete znamenali, otamtad prislo, ze...? magora dzerzinskiho nepocitam...
17. 4. 2012 10:06
To
opravdu není obrázek 2107 že dáváte 2105? A tahle věta "Rusko ukončí výrobu automobilů Lada 2107, symbolu sovětské epochy, který byl odvozen od francouzského Fiatu 124 ze 60. let. " je fakt super. Amatéry v diskusích přežiju, ale v redakci ne.
Rozbalit vlákno
1
17. 4. 2012 10:19
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - JFK
17. 4. 2012 10:54
francouzského Fiatu ?????????
wtf?
Rozbalit vlákno
7
Avatar - JFK
17. 4. 2012 11:02
Re: francouzského Fiatu ?????????
no tohle je taky dobrý : "sedan, který byl přesto považován v 80. letech za jeden z nejmodernějších modelů své třídy." >:D :yes:
17. 4. 2012 12:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 4. 2012 15:35
Re: francouzského Fiatu ?????????
Omlouváme se, trapný přehmat četky jsme neodhalili, sypeme si popel na hlavu.
Avatar - JFK
17. 4. 2012 16:31
Re: francouzského Fiatu ?????????
No stane se, ale spíš by mne zajímalo, jestli se redakce ztotožnuje s tvrzením, že VAZ 210x vycházející z auta ze šedesátých let ( soudruhy upraveným na čtyři bubnové brzdy a převrtano patnáctistovkou na rozchlastanou 1,6 atd ) byl považován za jeden z nejmodernějších modelů v osmdesátých letech.
17. 4. 2012 18:35
Re: francouzského Fiatu ?????????
Jak si přišel na takovou blblost, že nějaká Lada původní řady 2101-2107 měla čtyři bubnové brzdy ? Všechny verze, včetně základní 2101 měly vpředu brzdy kotoučové. Ano, oproti licenčnímu vzoru, Fiatu 124, měl žigul nahrazeny kotouče na zadní nápravě bubny a to ze zcela logického důvodu - větší odlnost a životnost v náročných ruských podmínkách (mizerné silnice, prašnost, obrovské mrazy...). Mimo jiné, všem Ladám původní řady (kromě základní 2101 a původní třináctistovky 21011) nechyběl ani posilovač brzd.
Avatar - white label
17. 4. 2012 20:21
Re: francouzského Fiatu ?????????
Samozřejmě, že bubny vpředu (u žigula) jsou blbost, ale i kotoučové brzdy vpředu byly upraveny, konkrétně byly vybaveny klasickými pevnými třmeny namísto původních třmenů plovoucích.
Avatar - JFK
17. 4. 2012 23:40
Re: francouzského Fiatu ?????????
čtyři je nesmyl asi jako francouzský fiat... že to na zadní nápravě bylo z důvodu zanášení a následné ztráty účinnosti je v pořádku tak pro sovětské komunikace, ale tvrdit, že to auto bylo v 80. letech považováno za jeden z nejmodernějších modelů...? (i když aspoň že vyměnili původní dynamo za alternátor >:-[] ..)
Avatar - VDC
17. 4. 2012 13:38
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - JFK
17. 4. 2012 15:19
Re: hehe
šulin zezulka je GTI, jo? 8-s
17. 4. 2012 15:25
Re: hehe
:-) Ne, to tedy opravdu není.
Avatar - white label
17. 4. 2012 15:58
Re: hehe
Tady se nemusíš v úvodu svého příspěvku podobně familiérně představovat, stačí když si svůj případný "titul" dáš do svého profilu... :*) ;-)
Avatar - JFK
17. 4. 2012 16:45
Re: hehe
Ale, ozvala se potrefená husa, která spadá do kategorie toho všeobjímajícího slova... šulin, který si v sobotu po poledni nemůže nechat ujít duchaplnou estrádu "odborníka" Zezulky a popadá se při tom jeho vystoupení za podpory dvou melírovaných bisexuálů za břicho :yes:
Avatar - white label
17. 4. 2012 20:11
Re: hehe
Hlavně, že ses znovu (s tím pro tebe "všeobjímajícím" a tobě evidentně blízkým slovem) ozval ty...
Když už ses naučil číst a psát, měl by ses taky pokusit chápat psaný text, naučit se diskutovat a v neposlední řadě logicky uvažovat/myslet.
Nějakého Zezulku a jeho údajně "duchaplnou" estrádu (kterou, na rozdíl ode mě, zřejmě pravidelně sleduješ) tady taháš pouze ty, mě tvé problémy, s tímto jakkoli spojené, absolutně nezajímají a má reakce s tím logicky neměla nic společného...
Avatar - JFK
17. 4. 2012 23:31
Re: hehe
labele, labele.. reagoval jsi na pana Z. poněkud labilně, tak se teď nesnaž slovy údajný a zřejmě skrývat tvou slabost pro jednodušší pořady ;-)
Avatar - white label
18. 4. 2012 00:31
Re: hehe
Tak teda cituj kde jsem reagoval na nějakého "tvého" pana Zezulku se kterým máš (na rozdíl ode mě, kterému je úplně ukradený) zjevně problém.
Reagoval jsem pouze a přímo na tvou primitivní formu (vulgarismus)..., že ti to až doteď nedošlo, jen potvrzuje to, co jsem psal ve druhé větě mé předchozí reakce na tebe.
Prostě slabost ducha nemůžeš pouhou silou slova zcela nahradit...
Avatar - JFK
18. 4. 2012 09:27
Re: hehe
tak si to přečti znova a v souvislostech a neoháněj se tu nějakým obecným invektivem
Avatar - white label
18. 4. 2012 13:06
Re: hehe
Ty si to pořádně přečti a zkus u toho aspoň trochu přemýšlet, od začátku vůbec nešlo o nějakého Zezulku, nebo "Nováka", ale o tvou primitivní formu vyjadřování v psané diskusi...
Avatar - JFK
18. 4. 2012 20:31
Re: hehe
v tom případě pak tobě může být jedno, jestli považuju Zezulku za dick nebo ne
Avatar - white label
18. 4. 2012 20:53
Re: hehe
Za co považuješ zrovna Zezulku, nebo "Nováka" je mi jedno (konečně jsi přišel aspoň na to), ale k vůli tomu, že máš s někým problém, tu nemusíš hned psát o "šu..nech" apod.
Avatar - JFK
19. 4. 2012 09:31
Re: hehe
chápal bych tvé rozhořčení třeba u slova č... nebo kkt, ale pokud tě i toto jemnější slovo, které mi asociuje toho "odborníka" irituje, je mi líto
17. 4. 2012 16:45
Re: hehe
Směješ se tu sám sobě. Pro mne je to samozřejmě čest, že mě vnímáš na odborné úrovni Libora Zezulky, ale jak k tomu přijde on?

P.S. [odkaz]
Avatar - VDC
17. 4. 2012 16:56
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 4. 2012 17:15
Re: hehe
Tak zastávat podobné názory na auta s Liborem Zezulkou snad není nic mimořádného. Těm dovoleným moc nerozumím, jako že s ním jezdím na dovolenou? >:D Ty jsi mi ale detektiv... :-|
17. 4. 2012 16:29
Můj ty bože...
Tak jsem si otevřel diskusi k tomuto příspěvku v domnění, že si tady potlacháme o žigulících a nestačím se divit, jak se to tady zvrtlo do politiky. Proboha tohle jsou ale stránky o autech a ne nějaká politická aréna, kde se diskutující navzájem obviňují, co dělali či nedělali před rokem 89...
A teď k tomu, o čem zde má být řeč - ke klasickým Ladám. Základ, Fiat 124 (evropské Auto roku 1967) byl skvělý (bráno měřítky druhé poloviny 60. a počátkem 70. let) a Sověti s ním měli velice šťastnou ruku (ve finále byl ve výběru ještě budoucí Renault 12, který si nakonec zvolili Rumuni, protože Sověti si netroufali na přední pohon). Podstatné je to, že stočtyřiadvacítka byla tak dobré auto, že sovětský licenční produkt byl ještě v 80. letech prodejný (pravda za hodně nízké ceny) i na západoevropských trzích. Že byla Lada 2101-2107 nesrovnatelně lepší a praktičtější auto než v té době vyráběné škodovky řady 100/110 a posléze 105/120 je snad každému pamětníkovi nad slunce jasné, škoda jen, že se mnohem dříve nedočkala pětistupňové převodovky. Obviňovat lidi, kteří si "Žigula" za totality koupili z kolaborace s okupanty, se mi ale zdá směšné. Každopádně řada majitelů, kteří si pořídili třeba 2101 z prvních let výroby (kdy ještě v Togliatti měli slovo italští kontrolóři kvality) vám potvrdí, po technické stránce to byl nezmar, se kterým jezdili třeba 30 i více let. Problémem ovšem byla slabá antikorozní ochrana, kdyži si ale majitel nechal karoserii hned po koupi vozu dodatečně nakonzervovat, (nástřik dutin, přídavný nátěr spodku a podběhů), i životnost plechařiny se dala podstatně prodloužit.
A teď k tomu článku - je smutné, že jej Auto.cz převzalo od ČTK tak jak jej vydala, se všemi chybami a nepřesnostmi. Už jen ta fotka - proč je u zprávy o ukončení modelu 2107 fotka modelu 2105? Rozebírat jednolitvé nedostatky a nepřesnosti textu zde nebudu, protože je to únavné a vlastně zbytečné - zasvěcení vědí. Pro mě je tato zpráva jen dalším příkladem o pomalu, ale jistě upadající kvalitě zdejších článků (kromě testů).
Rozbalit vlákno
3
17. 4. 2012 17:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
17. 4. 2012 17:39
Lada 1800 než Octavia 1,9TDI
:yes: LADA bez turbo :-! .
:no: 1,9TDI Škoda OCTAVIA
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Special-line
17. 4. 2012 19:12
Normy ochrany životního prostředí...
...jak jsou uvedeny v souvislosti s posledním modelem si myslím že respektovány byly. Poslední model splňoval Euro 3 a byl vybaven systémem OBD a kontrolkou MIL.
Rozbalit vlákno
0