Proč ? Protože věci s duší pomalu zanikají. Jistě budou i nadále dělat skvělé motorky, možná dokonce budou i lépe prodávat. Stejně jako malý krámek v centru města, který byl celkem drahý musí ustoupit velkému hypermarketu na okraji města. Ani nebyl v ničem lepší jen byl jakýmsi způsobem svůj, prostě měl něco do sebe. Teď se všechno koncernuje a všechno je toho ,,něčeho,, zbavováno. Chápu, že to asi většina lidí nevidí a nebo nepotřebuje vidět ...
P.S.: A taky se nesluší, aby byl výrobce italských motorek řízen německým automobilovým koncernem.
Jenže u starých Lamborghini ten "charakter" = blbá pozice za volantem, šílená nespolehlivost, neúčinná klimatizace a dílenské zpracování veškeré žádné.
Teď se to aspoň dá používat.
Ale muselo to být něco ,že ?Ducatti má taky dle všeho charakter. A také vyrábí jedny z nejlepších motorek na světě. Takže takový problém jako lamborghini nemá ... Kdyby audi pouze udělala marketing apod. tak bych to vzal, jenže já se bojím, že oni do toho začnou italům kecat.
Proč by jim do toho kecali? V koncernu žádné jiné moto divize nejsou, takže s tím nemají žádnou zkušenost a právě proto také koupili Ducatti. To že budou chtít po Ducatti širší portfolio, které osloví více zákazníků je jasné, ale jak jink by docílili ziskovosti. V Porsche také dělají Cayenw a Panamaru, ale díky nim můžou nadále růst skvosty jako 911.
Audi má historii ve výrobě motocyklů, ukončil ji Daimler-Benz, když Audi po válce převzali (tedy Auto Union v té době). Je dost možné, že Audi bude chtít rozjet svou vlastní výrobu motocyklů a Ducati je pro ně zdroj know-how. Už dlouho se spekuluje, že buď VW nebo přímo Audi začne vyrábět motorky.
zatím žádný, ale to se může změnit ... Nevím co je tohle za argument, to že něco nevlastním neznamená, že to někdy vlastnit nebudu. A v případě, že si na to udělám špatný názor při nevlastnění tak si to rozhodně potom nekoupím ...
Nejvíc jasno mají ti, co danou věc nikdy nevlastnili. Nejlépe ví, jak se značka projevuje, kde má slabá místa, kde silná a co by s ní mělo dále být. 8-s:no:
Takže to tady můžem rovnou zabalit a každý bude diskutovat jen o autech jejichž je vlastníkem ? Připadne ti to jako blbost .... no ale právě si to napsal.
Hele, tys napsal hodně písmenek, ale všechno je to jen o tvých hodně vzdálených dojmech. Takže to shrnu, tys napsal blbost už na začátku a nemá smysl se v tom dále pitvat.
Neboť označit za tragédii prodej zadlužené, nerentabilní, nespolehlivé a hodně okrajové značky do rukou vlastníka, který s ní chce něco udělat, je blbost sama o sobě. 8-s
Nemá smysl o tom debatovat ... počkej pár let a pak si přečti recenzi na ducatti ... uvidíš ,že se bude výrazně lišit oproti té co je dnes. A vsadím se ,že tam slovo duše a nebo charakter určitě zazní
Udivuje mne, jak člověk, který nikdy žádnou Ducati neměl (a z toho co píšeš, tipuji, že jsi na ní ani nejel), má plnou pusu řečí o nějaké duši apod. 8-s:no:
Tedy znovu, podívej se na příklad u Lamborghini, přečti si testy a zjistíš, že je to pořád Lamborghini. Audi už jednou ukázalo, že si uvědomuje, co to je historický odkaz a aura značky.
Z charakteru se gumují jen nechtěné vlastnosti (jedno, zda byly původně plánované, nebo neplánované). Což samozřejmě části příznivců vadí. Ale tak je to všude, nejen u koncernu VW.
Němec a Ital mohou mít rozdílné přístupy a jejich "duše" se nemusí vždy "protnout", ale druhá možnost je, že Ducati koupí Číňan a pak na souznění duší můžeš rovnou zapomenout. Takže setrvání v Evropě je asi tou nejlepší možností které jsou na stole.
Priznajme to, Ducati, to je hlavne znacka, historia a to, comu sa v anglictine hovori hype - prehnane zvelicovanie dolezitosti. Japonci vyhrali. Suma, za ktoru bolo Ducati kupene, je smiesna a len odraza poziciu talianskeho vyrobcu.
Takze je skutocne umenim znacku este viac devalvovat, ale Audi sa to podarilo.
A to vsetko len preto, aby mohlo Audi konkurovat v motorkach BMW.
Nemyslím si, že by Ducati konkurovalo BMW.
Pod pojmem Ducati si každý fanoušek představí sportovní motorku, max. naháče, když se řekne BMW, tak každý vidí cestovní enduro.
doufám, že jen to ne,sice co předvádí s alfou fiat je otřesný(ono nejen s alfou),ale dostat se to pod vw, tak celá alfa je jen další koncernová nuda, to snad radši ať jí koupí nějakej čiňan..
jo klidně,protože tam je aspoň naděje, že by dělali pořád auta co sou hodný alfě romeo a ne další překapotovanej koncern..těch je na trhu jednak už dost a 10x jedno auto snad není potřeba a taky přesně ty hodnoty co alfa ještě má,sem u koncernu jaksi v žádným autě neviděl,se stačí podívat na seat
A na jakém základě by to udělali? Sami nic použitelného nemají a Alfa na tom také nebude nejlíp. Co se prodeje VW týče, jsem toho názoru, pro ni není moc místa. Jedině, že by nahradila Seat v oficiální hierarchii.
Pokud se podíváme, co nabízí, tak by si každý měl vybrat. Zabírá téměř celé automobilové spektrum.
Dostupná Škoda, obdobně dostupný VW s oněco lepším puncem, Premiové Audi, Super luxusní Bentley, Exclusivní Bugatti, Supersportovní Lamborghini. Dále se dá do koncernu považovat i Porsche se svými sportovními modely dostupnějšími, než Lamborhini a luxusně zaměřeným Cayenem a Panamerou. Zastoupení má i v Nákladních a Užitkových automobilech. A těď i špičkové motorky.
Jediné, co tam do toho moc nepasuje je Seat a je to vidět na jeho výsledcích.
Co by ještě našlo místo v koncernu VW by byl nějaký lowend, jako je Dacia a Offroady. Ale Offroad by byl spíše okrajová záležitost prodejů.
V tomto světle musí i zarytý odpůrce koncernu uznat, že pokryté to mají hodně slušně.
Sám se přiznám, že kdyby jsem nyní pokukoval po jiném autě, tak by jsem si nejspíše vybral......................... Volvo XC70 :-)
VW má ve svém koncernu už tři lowendy - Volkswagen, Škoda a Seat. Tak na co další? >:-[] Jinak super luxusní Bentley s podvozkem z lowendu, Lamborghini s klimoškou ze starý A4, kterou dneska koupíš za pár šupů v bazaru a "exclusivní" Bugatti, který má milion prvků nesmyslný výbavy a sportovní auto to nepřipomíná ani náhodou - to je opravdu něco. :no: Pro mě jsou Bugatti modely z doby, kdy s nima závodila např. Eliška Junková.
mně právě přijde, že VW až tak dokonale pokrytý trh nemá - všechny automobilky koncernu dělají stejná auta - mini auta citigo-up, malé auta polo - fabia - ibiza, pak golf-jetta-octavia-leon, superb-exeo-passat, + "premie" Audi. Všechno vždycky stejná řada za podobné peníze. Dokážou ale prodávat fabii combi jako normální rodinný vůz a octavii jako obrovský rodinný vůz a každý jim to žere, takže možná proto se zdá že mají pokrytý trh >:D
Presne, ty to maj tak pokryty, ze kdyz porovnavas treba evropskou nizsi stredni tak vezmes, 308, C4, Astru, focus a koncern ;-) Zvlast tristit koncern nema smysl, nenabizi zadny rozdil ;-)
Mluvis o krali tridy? O tom luxusnim designu nove zadni casti Civica, diky cemuz bylo dosazeno luxusniho koeficientu Cx 0,27?
Ja to videl na vlastni oci a naopak me zklamal tuctovej predek ala koncern a zadek mile prekvapil. Za zadek ma Civic :yes: >:D Musis si predstavit ze je to spoiler a v nem luxusne zabudovany svetla. Nekomu holt staci 20leta hranata krabice tuzena postupnym zakulacovanim, ve stylu favorit-felicie a ukaji se nad timto duhem designu ;-)
Reknu uprimne, tak jak na prvni fotce jsem byl trochu vydesen ze zadku, tak postupem casu jsem trochu zklaman ze predku. 8G na me pusobi vice sporotvneji . Cesta k usedlosti minimalne predku se asi povedla.
Nemuzu si pomoct, ale je to nadhera ;-)
[odkaz]
Zadek je zajímavý. Co se mi nelíbí je design podběhů... na této fotce to vypadá, že auto zoufale potřebuje větší kola, navíc to minikolečko ani není uprostřed podběhu...
Jezdím kolem salonu hondy každý den a je to HUMUS právě ten zadek je HUMUS. Předek naštěstí lehce přiblížili něčemu, na co se dá koukat, ikdyž ani teď to není žádná hitparáda. Denně jezdím kolem salonu Citroenu, Peugeotu, Toyoty, Renaultu, Škody, VW, Fiatu a Hondy. Okolo těchto jezdím hned velde nich a zaručeně nejhnusnější auto, co tyto automobilky nabízejí je Civic obzvláště z pohledu zezadu. Absolutně nejhezčí z těch všech je P508. Ještě jezdím občas kolem místa kde své modely vystavuje Hyundai na podstavci. Tam by se dalo polemizovat, co mi přijde hnusnější.
Pokryté to mají slušně, ale na tom není nic neobvyklého.
Podívej se na Toyotu (Scion, Isuzu, Subaru, Lexus a Daihatsu) nebo na Renault-Nissan-Infiniti (ti holt nemají tahače a autobusy). Fiat a spol. má taky celkem široké portfolio, jen ne v Evropě.
Jasně, těžko budu srovnávat GT-R s Veyronem, ale tam je to jen prestižní záležitost.
Jediné co umí koncern vw je dokonale vymýt mozek jeho kupcům. Nejsou to ani náhodou špatná auta, ale jsou plně srovnatelná s francouzi, oply a nebo korejci.
a v čem je třeba takový golf oproti ceedu jiný ? Každý bude mít své pro a proti ,ale ve finále se v obou skrýva pohledný hatchback a kde vw mírně vede tam ceed útočí cenou. Chybí mu jen ostré modely. Což si myslím, že je otázka času.
On by ten Seat i smysl dával... po převzetí Škody byl pro základní značky plán takový, že VW se bude orientovat na Mercedes, Škoda na Volvo a Seat na Alfu. Myšleno samozřejmě filosofií, nikoliv kvalitou nebo pozicí na trhu.
Seat tedy měl být sportovním mainstreamem v rámci koncernu, jenže bohužel zůstalo převážně u marketingových řečí. Je sice pravda, že oproti Škodě občas Seat dostává silnější motory... ale pokud VW přijde s jakž takž sportovním modelem (Scirocco), nechá si ho pro sebe, zatímco Seat vyrábí jakési MPV-crossovery.
Možná proto si VW brousí zuby na Alfu... jeho pokus se Seatem se totiž dostal do slepé uličky. A přitom by to nemělo být tak těžké... svého času jezdila Ibiza / Cordoba rallye a image sportovního výrobce tu byla. Stačilo by být konzistentní a vyrábět auta se sportovním duchem místo Altey XL.
K tomu Seatu, moc lidí o tom neví, ale třeba právě Seat má k dispozici spoustu silnějších motorů, např. v Leonu Cupra má 265 koní a opravdu širokou nabídku originálního sportovního příslušenství.
O silnějších motorech píšu... jenže silné motory sportovní značku nedělají, je potřeba mít i sportovní modely a běžné modely se sportovním duchem. Hodně toho je o maličkostech, ono takové Mito taky není apriori sporťák...
Auto Emocion se ještě tak dá aplikovat na Ibizu, ale Toledo, Altea i Leon jsou asi tak sportovní jako Scenic. Pokud by to VW myslel se sportovní image vážně, taková auta by nikdy nemohla existovat, naopak by Seat jako první představil svůj derivát Scirocca, ještě před VW.
Já třeba za sebe nemůžu tvrdit, že by deriváty Cupra, či možná i FR nebyly sportovní. Celkově to auto působí velmi dobře, tuhý a přesný podvozek, výkonný motor, sportovní vzhled... Ale je pravda, že tomu pořád něco chybí.
Nedávno jsem to tu psal, na parkovišti jsem potkal Ibizu Bocanegra v bílé barvě. Já jsem na tom autě mohl nechat oči, bylo nádherné. A to se mi na obrázcích nijak zvlášť nelíbilo.
Neříkám že by Seat špatně jezdil - jezdí slušně, v rámci standardních mainstreamových měřítek. Horší je jak vypadá... a to bohužel nejen zvenku, ale i zevnitř. Je tohle produkt sportovní automobilky?
[odkaz]
Pak tu máme Exeo... to by bylo zajímavé pro nějakou lowend značku, lowend v dobrém slova smyslu... pro lidi, co nelpí na image, ale přivítají value for money. Takové auto by zapadlo do portfolia Škody, jenže Škoda si vyrábí Superba a Seat Exeo.
S takovým přístupem se nelze divit, že trh vnímá image Seatu jako slabou a prodeje jsou takové jaké jsou.
A je Cayenne produkt Porsche? Ano, je. Jsou modely, které prostě musí generovat nějaký zisk, aby bylo možné vyvíjet ty sportovní. Protože ty samy o sobě životaschopné moc nejsou.
Seat měl z počátku dobře našlápnuto. Vzpomínám na první Toledo, to byl úspěch od začátku až do konce, ale pak přišel méně úspěšný nástupce a potom ten neskutečný hybrid, který Toledo naprosto pohřbil. Následovalo nějaké hledání sama sebe, které pokračuje snad doteď.
Nejasná vize, prapodivné portfolio. Neschopnost (asi samotných Španělů) jít za svým cílem postupnými krůčky.
Interiéry Seatu jsou jeho největší slabinou a píšu to sem pod každý Seat. Snad tento rok bude pro Seat úspěšnější než minulý a předminulý. Tendenci má vzestupnou.
Cayenne? V rámci své kategorie, při přímém srovnání s konkurencí sportovní je, jakkoliv to u velkého SUV může znít komicky. A navíc je to jen jedno auto z portfolia. Porsche bych do toho netahal, to je jiný svět... problém je, že Seat není o nic sportovnější, než řekněme... Peugeot, například.
Já nečekám, že Seat přijde s vlastní zadokolkou na úrovni Toyoty GT-86, ani že bude vyrábět Boxstera... ale sakra, to by byl takový problém rebrandovat aspoň to Scirocco?
Tápání Seatu popisuješ víceméně stejně jako já... takže vlastně žádný rozpor :-).
Nejvýkonnější Peugeot 200 koní (v 308 GTI nebo RZC). Nejvýkonnější Seat Leon Cupra 265 koní.
To je rozdíl třídy. A to nepočítám naprosto jiný dojem z řízení GTIčka, které ač s dobrým motorem, pořád není nikterak, či spíše vůbec, sportovní.
Jistěže výkon není všechno, ale je to nejdůležitější.
Protože ani to sportovně vyhlížející RCZ není zrovna nikterak lehkým vozem. Cupra i RCZ cca 1400 kg.
To bych netvrdil... i MX-5 na 110 koních může být slušné sportovní auto, a naopak Audina na 250k nemusí být sportovní ani trošku. Je fakt že i RCZ si na to spíš hraje...
Ty rozdíly mezi Škodou a Seatem jsou dané tím, že Seat je oficiálně pod Audi, které vede sportovní divizi, kdežto VW vede "běžnou", už si nepamatuji, jak jí říkají, ale zkrátka auta orientovaná spíš na pohodlí, proto sem patří i dnešní Bugatti nebo Bentley, kdežto Lamborghini patří pod Audi.
Takže stav Seatu je hlavně selháním Audi, které ho má na starost. Uvidí se, co s ním provedou do budoucna. Vždy mi to přišlo, jako kdyby Audi bylo tak zaneprázdněné vlastním růstem, že jim na Seat nezbýval čas.
Dluhy cca 800 mil.eur. Tržby za 2011 cca 460 mil. eur. Koupeno za cca za 800-860 mil.eur. Duucati si nedokáže vydělat ani na polovinu dluhu. Evidentně rozhodovalo něco jiného něž ekonomika.
V té logice ti totiž chybí dvě důležité položky:
- majetek - Ducati jistě vlastní pozemky, budovy a další věci
- značka - o tu tu šlo primárně, netroufám si odhadnout hodnotu značky, ale určitě není zanedbatelná.
Na to s.e.r.e pes, je to tržní cena, prostě kdo dá víc, byly nabídky od několika zájemců, v posledním kole se mělo za to, že Audi přeplatí AMG, nepřeplatilo takže Audi kupuje. Samozřejmě účetně je firma na huntě, dluhy na krku, vlastní majetek (budovy, pozemky, stroje) má v krachující Itálii cenu šrotu takže jde jen a jen o značku a její image.
S Lotusem je to hodně špatný. :'-( Ale u Alfy Romeo nevěřim tomu, že by jí Fiat prodal. I když mě by to bylo celkem jedno, protože zrovna Alfu stejně od dob, co je pod Fiatem, nemám rád. Za 1. kvůli Alfě šla ke dnu Lancia, protože už nesměla dělat sportovně zameřený auta a za 2. ani ty Alfy už nejsou pod Fiatem pravými Alfami Romeo (transaxle, zadní náhon, vlastní motory). :-! Poslední Alfa Romeo je 75, resp SZ/RZ.
Lancia nikdy nebyla značkou primárně zaměřenou na sport. Jestli chceš vědět, co Lancii položilo, tak to byla pofidérní kvalita v osmdesátých letech.
Jinak ta značka byla sportovní asi jako dnes Renault - základní řada běžné osobáky a k tomu malá sportovní divize. Nic, na čem by stály prodeje.
Tak za 1. Lancia byla vždy inovativní značkou, která dělala sportovně-luxusní auta. Už za dob Vincenza se Lancie úspěšně účastnily slavných závodů jako Targa Florio nebo Mille Miglia. Po válce navázaly na závodní úspěchy Lancie model Aurelia a speciály D24 nebo D50. Nejslavnější éra pak začala s Fulvii HF a pokračovala v rally přes Stratos, O37 Rally až k Deltě HF Integrale. Kromě toho na přelomu 70. a 80. let slavila Lancia úspěchy i na okruzích s modelem Montecarlo. A za 2. kvalita Lancie šla postupně dolu od doby, kdy jí koupil Fiat (1969). Ale nejhorší kvalitu měly modely Beta a Gamma, které patří většinou výrobního cyklu do 70. let. V 80. letech (minimálně ve druhý polovině) už byla kvalita lepší a např. Thema byla velmi povedeným autem. Každopádně musím napsat to, co jsem tu už napsal několikrát - Lancia a Alfa Romeo byly vždy konkurenty a měly by být konkurenty i dnes. To, že jsou obě značky pod jedním koncernem škodí oběma. Je to stejný, jako kdyby BMW a Mercedes-Benz měly stejnýho majitele. Nebo ještě jeden příklad. Většinu italských značek vlastní Fiat. Představ si, že by třeba většinu německých značek vlastnil VW. Jasně, místní kašpar by měl z toho mnohonásobný orgasmus. Ale většina fanoušků jednotlivých značek by z toho šťastná nebyla.
No s tou Alfou by si asi poradili, kam jí zařadit, ale co by dělali s Ferrari, když mají Lamborgini, nebo s Fiatem, když mají Škodu, Seat a VW. Já osobně vidím v koncernu už jenom jednu větší díru a to je lowend ve stylu Dacie.
Názor mám, ale nehodlám ho tady utápět v debatě s fanatikem... Jen už mi ty stupidní kecy lezou krkem. A hlavně mě s*re to co se stalo s Ducati. Jediné štěstí je, že VW motorky ještě nevyrábí, nebo by dopadlo jako Lambo.
A ty kecy o Alfě, radši ani nekomentuju.
Jak dopadlo Lambo? Dopadlo tak, že přišlo o svou část své jedinečnosti a exkluzivity. Třeba budoucí generace supersportu od Lamba má sdílet většinu mechanických částí s budoucí generací R8 (samozřejmě že zákazníkům je to šumák, protože jim nejde o techniku, ale o znáček na kapotě a to VW dobře ví). Jasně Lamborghini má teď prodeje, jako nikdy předtím, určitě je i spolehlivější a "praktičtější", jenže to se jaksi rozchází s původní myšlenkou zakladatele značky, vyrábět extrémní a jedinečná auta, pro lidi kteří jsou taky, tak trochu jiní... A od téhle filozofie se VW totálně odvrátil...
Ad Alfa Už teď Alfa docela úpí pod křídly fiatu, to se projevilo hlavně ve vývoji, když v této době berou prakticky všechny komponenty od Fiatu a na autě už není moc věcí Made by Alfa, for Alfa... Ale ano, radši bych ji viděl v plamenech, nebo v rukou číňanů, kteří by napumpovali peníze do vlastního vývoje v Itálii, než aby padla do rukou VW a ten si pak postavil další šmé, na podvozku Golfa, s převodouvkou s Golfa a s motorem s Golfa. Dost pochybuju, že by VW investovalo do dalšího vývoje transaxle, když ani do Audi nezainvestovalo a to je stále pouhopouhou předokolkou...
Jinak se omlouvám za ty vulgarismy ze začátku, ale tyhle GTiho komenty mě neskutečně žerou...
..dopadlo ako Porsche, hra sa na nieco cim nie je ;-) Miesto garaze parkuje na ulici, a stretnem ho pri supermarkete a nie na race drahe... Sedi v nom blonska, alebo tipek co smrdy kolinskou. Mysli si ze je extra, ale je tuctovy... ..,VW iba zije s minulosti znaciek, ale novu poctivu netvori ..a ani sa nepokusaj mi povedat,ze komponety z Audi sa hodia do supersportu Lambo.. ci diesel do Porsche, urcite je all-road to spravne pre Porsche ...Demeti. Vivat FF a maloseriove specialy. A to s ducati, ..ach jo ;-\
Vivat FF. >:D Výrobce v kategorii nejsportovnějších aut planety vyrábí čtyřmístné auto, "levné" kabrio s motorem vpředu a vedle toho Lamborghini, které si dle tebe hraje na něco co není vyrábí stále závodní koncepci s motorem uprostřed a s designem, který vyráží dech tak, jak už to dělá od dob pradědečka Miury. Ano, pravděpodobně přijde SUV. Bohužel. Pokud to znamená zachování top řady. K malosériovým specialitám se dá povědět jen to, aby jsi se podíval na prodej F vs. Lamb. a nebo také na speciální verze. Reventon, Balboni, Performante, Sesto Elemento, Super Veloce, J.
Žádná ze sportovních automobilek už není, co bývala. Přizpůsobují se době. Porsche má stále top modely, které nabídnou řidičům jedny z nejlepších zážitků na planetě. Stejně tak Ferrari a Lambo. Ta auta se ale posunula v době a už není třeba mít závodnické reflexi a zkušenosti, aby se člověk svezl. Doby F40, Diabla, první GT2, nebo Turba jsou pryč. Alespoň u těchto ikon.
..prosim te tlac tieto myslienky vasim zakaznikom ! Snad len nechces porovnavat FF s niecim od Vas, ..to co maju oni v historickych tabulkach ma malokto. Stretnut akekolvek FF je pohlad a vzrusenie... To od Vas nevyvola nic, ..ani posledne ostre hrany Lamba ..o modernom dieslovom nemeckom klenote ani nehovoriac. Takze ano SUV Labo ...tak asi tak ... A ikony sa tvoria, iba si moc velky narcis, tak nevidis ... Kazdopadne nehanim vase nadsenie, iba ho nezdielam .
Tak by som povedal --figurka--, ze nemas paru o com hovorim. Ta Ultima, ktorej sa tak smejes, ma vsetko okrem znamej a predrazenej image . V tom kokpite ti nakopem p.del, kedy si zmyslim, a vsetkemu co vyraba koncern VW, a nepotrebujem mat na kapote byka ani zrebca. Supersport nie je o audiosuprave, ci ESP..a image ti je na drahe platne ako ..
Keby sa trocha este viac zadarilo, predsa len toho zrebca by som rad, tak so sentimetu 250GTO ..ehmm
Očividně nechápeš ty. Nesměju se té Ultimě, kterou mimo jiné považuji za jedno z top aut pro nadšence a řidiče, které jsou na planetě k mání, ale směji se tvé diskuzní logice, kdy nejdřív vyzdvihuješ Ferrari vedle Lamborghini a potom uděláš kličku stranou mimo supersportovní "mainstream", resp. lépe řečeno klasiku. Ono totiž vedle té Ultimy z určitého pohledu neobstojí nic z díly Ferrari, nebo Lamborghini. Kdykoliv nakopat pr*el ? Rozbitá okreska, hustý déšť a vysměje se ti květinář v Roomsteru HTP. Podívej se, kde je dnes Ferrari a Lamborghini, nebo i Porsche a podívej se, kdo jsou zákazníci. Právě že dnes, pokud chtějí prodávat je to čím dál tím víc o tom audiu a ESP. Neříkám, že jsou z toho nadšen, ale pokud prodej "hodné" verze "pozérům" zaručí dost peněz na verze typu Balboni, GT3RS, Scuderia atd.. tak to rád zkousnu. Auta ve stylu F40, Diabla jsou dnes neprodejná v počtech, aby mohla být jediným produktem automobilek.
..pisal som o ikonach, a tie FF robit vie, pisal som ze Ultima ,ale mozno aj take Pagani su ikonamy, teda budu za par desatroci, kdezto tebou obhajovane Lambo, nemoze byt, nema co ponuknut, v kategorii Supersport... a mainstream s tym nema vobec nic, ale rozumiem ti, mas iny pohlad a tym padom aj iny zaver. ..zhodnime sa na tom Lambo je nie je plnohodnotny supersport, je to teda podla teba mainstream vo svojej kat.,co chce byt v clube,ale nie je. Je to aka si predsien pred salou ..a ikony urcite netvori. Kvetinarku do toho netahaj, ta si zakriva usi, ked startujeme v garazi, a inac jazdi Yarisom Verso ... >:-[] Vase predajne tabulky su pri tejto kategorii irelevantne, ..to skusaj pri masovkach VW a Audi ..atd. Tu je prave ta chora logica, co to cele nici, ..taky obor ako koncern, by si mal uvedomit ze proste k extra cenovke a logu, patri extra vec, a treba upravena specialne pre zakaznika..atd. a tiez, ze nebude na kazdom rohu, pretoze ju neplanujem predat cez bazar ...tuk-tuk. Proste ju musi trochu zadotovat, ziadna automobilka nezbohatla na extra veciach, ale na masse kusoch, ..chces byt Extra, spravaj sa tak! Na skolenie, panove! ..ziadne vyrobne cisla nad 5.tis.ks.
Inac je to stale iba ta predsien,pozlatena mosaz,howk .
>:D Lamborghini nemá supersport ? Ne, na tom se opravdu neshodneme. Pokud o Lamborghini tvrdíš, že není v "klubu" není v něm ani Ferrari. Pořád tady píšeš o masovkách, ale Ferrari vyrobí násobně aut více než Lambo a nad tu tvou nesmyslnou hranici 5 tis. kusů. Nějak ti to kulhá. Obhajuješ Ferrari proti Lamborghini, ale logikou, která obhajuje spíše to Lambo než Ferrari. Tomu se celou dobu směji.
..prosim te, si tak mimo, alebo to hras ? Lambo ako i Porsche vyrabaju-vyrabali obe aj rozne druhy karoserii, traktory pre polnohospodarstvo, SUV, ako i dieslove motorizacie... To je nieco take ako ked zacnem predavat Pilsner s cokoladovou chutou pre deti ako napoj na desiatu ...sak je to NAJ. znacka na trhu, tak to preda vsetko ... (inak mam pilsnicku moc rad ;-) )
To FF pracuje s marketingom tiez co je samozrejme v poriadku, iba ten mok ma ine stupne a iny tvar pohara ale stale je to FF. Ne, Lambo nema supersport, ne v takom ponimani ako som pisal vyssie, ma sportove nacinie a pokusa sa do clubu, ale ziadneho zariteho clubistu, nikdy neoslovi, ten pozera na ine znacky..nastasie este zijuce. Jo, a ta hranica je ok, plati pre zberatelov aut, a pre jednotlivych modeloch je dolezita, co podobne automobilky vedia a tvoria tak tie spominane ikony, co samozrejme tebe unika ... Na Automobil a motorizmus sa pozeras inac, uz som to pisal vyssie. Zi sebe zi priatelu :-)
Samožejmě, že Lambo nemá supersport ve smyslu třeba té zmíněné Ultimy a jistě, že sběratelé jdou po trochu jiných kouscích, než "konfekční" produkci, ale z tohoto pohledu platí pro Lambo to samé co pro Ferrari. Děláš, jak kdyby Ferrari vyrábělo bůh ví jaké exkluzivky a limitky.
Vidíš a Audi pro Lamborghini vyvíjelo ještě před tím, než je koupili. Myslíš si, že tehdy někomu vadilo, že mají motor navržený v Německu? Když pominu, že se o tom moc neví. Porsche jde pořád svou cestou (když člověk pomine, že VW řídí ta stejná rodina), teprve na příští generaci modelů se projeví vliv VW a možná ani tehdy ne plně. Kdo si myslíš, že kupuje Ferrari? Tak to prostě dnes je. Ano, kdyby žil Enzo, tak by možná nechal dřív firmu zkrachovat, než aby z ní učinil to, čím je, ale o tom můžeme jen spekulovat.
..vies ked mas zak.dosku z Audi, ok, ..mas kable z Valea, tak to ani nahodou, a uz vobec nie tlacitka, ci ine komponety interieru ! Take auto si zasluzi, a hlavne zakaznik aby mal aspon pocit, ze ma nieco extra za taky balik, a nie tuctove traktory Audi ... Hovorime tu to niecom extra ...chapeme sa?! ..nie, nechapeme, teda oni to nechapu. Ked su taky hrdi na moderne ponatie znacky, tak smelo viac do sportu, testujte skusajte, ukazte ...dokazte ... Iba kecy ... Je to taka pozlatena mosaz, panove ...
Tak co je na Aventadoru z Audi? Audi hlavně přepracovalo proces výroby, kompletně. Myslíš si, že ve Ferrari nejsou levné díly z Fiatu nebo Chrysleru? Napovím ti, jsou tam. Ano, dokonalé to nebylo, ale trend je zajímavý a Audi investovalo do věcí, které skutečně mají váhu. I u nástupce Gallarda jde hlavně o to, aby nová generace R8 mohla využít stejnou platformu a Audi ušetřilo, takže na to Lamborghini nedoplácí. Dá se asi mluvit o tom, že ztrácí na exkluzivitě, ale to už je na Audi, aby si to pohlídali.
Myslel jsem to tak, že stejnou techniku nabízí masovější R8, takže ubírá Lambu na exkluzivitě a částečně i krade zákazníky (těžko říct do jaké míry, protože Gallardo hodně přitahovalo specifický typ lidí).
..prosim toto ma zaujima, ..mozes mi napovedat, ..vazne neviem, ake diely su z Chryslera v nejakom FF, ktore boli vyvinute ci pouzite v akomkolvek Chrysleri v seriovej vyrobe. O nejakych veciach z Fiatu viem, ale tie su upravene, a vlasne ide o plne samostany komponent, aj ked vyrazene tam je FF-F ...
Mam z prace blizko do BSR-Stockholm, ..tak sa na to spytam petrol-maniakov, co maju postele v praci :-)
Tak třeba navigace. Už na první pohled nic extra a jaký to šok, když člověk zjistí, že jde o Chrysler UConnect, který najdeš třeba v Dodge Caliber, Jeep Wrangler, nebo Chrysler 200. Stejný systém je i v Californii. Liší se jen krytem.
Ten panel klimatizace je taky nádherný, hodný auta, jehož cena jde až k 10 milionům. Ve 458 podobné drobnosti člověk přejde, je to v první řadě sporťák, ale tohle jsou GT a očekával bych od Ferrari trochu víc. Ale já to chápu, do Lamba se prostě líp kope.
..nie je co chapat, ..ja mam svoju pravdu a vy svoju ;-) Jazdim na racebane vzdy ked ma cas s veteranom a viem to posudit, na real zivot mam vysokoobjemovu atmosferu v premii a na vas koncern sa pozeram ako na babylon.. Tak uz sa tesim, ukazte panove co je vo Vas ... Zatial teda nist moc...teda aspon od narocneho motoristu >:-[]
Myslím, že už chybí VW jen něco z kol, mohl by koupit českého Authora a pak taky něco pro děti, třeba takový Matchbox, na autíčkách se dá taky něco vydělat...
Za mne si naopak myslím, že by zrovna Ducati prospělo trošku civilizovanější chování.
Na většině modelů si člověk nemůže najít pozici za řidítky, když už se nějak uhnízdí, tak ho zase překvapí neskutečně syrový a nekulturní projev motoru, který třepe celým tělem. No a když už se rozjede, tak mu tuhý podvozek div nevymlátí plomby.
Ale jinak je zážitek z jízdy solidní. Výkon, průběh, gradace, brzdy, řízení vše dělá dobrý dojem. Tedy když to funguje a to je další průser Ducati.