Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Potvrzeno: Audi kupuje italského výrobce motorek Ducati

David Bureš David Bureš 19. 4. 2012 • 11:44
150
V majetku koncernu Volkswagen Group se po automobilce Lamborghini a designérském studiu Italdesign ocitla další italská značka.

Spekulace staré několik týdnů se potvrdily, automobilka Audi oficiálně oznámila, že koupila italského výrobce motocyklů Ducati Motor Holding. Nákup Ducati tento týden schválily dozorčí rady Audi AG a Volkswagen AG. I proto bude transakce dokončena co nejdříve.

Nákup této společnosti Audi zdůvodňuje mimo jiné její mnohaletou zkušeností, a to především v oblastech vysoce výkonných motorů a lehké konstrukce.

Podle Audi nabízí know-how Ducati velký potenciál pro celý koncern Volkswagen. Je však otázkou, zda se například motory z dílny Ducati objeví v koncernových vozech.

Rupert Stadler, předseda představenstva Audi AG, rovněž tvrdí, že Ducati patří mezi motocyklové výrobce s největšími zisky na světě. To je trochu v rozporu s předchozími tvrzeními. Podle neoficiálních informací z poloviny letošního března mělo Audi zvažovat celkovou cenu 850 milionů eur, z níž mělo ale téměř 800 milionů eur představovat dluhy.

Německá automobilka zatím nesdělila, kolik ji akvizice Ducati stála. Zahraničí média však v posledních dnech nejčastěji zmiňují částku 860 milionů eur.

Někteří analytici tvrdí, že transakce nemá žádnou ekonomickou nebo průmyslovou logiku a pouze odráží vášeň předsedy představenstva Volkswagenu Ferdinanda Piëcha pro italské značky..

Fanoušci Ducati se pak podle názorů odborníků nemusí strachovat o budoucnost značky, VW Group už v minulosti dokázal, že se o výrobce ve svém vlastnictví umí postarat. Důkazem je v tomto ohledu Lamborghini a Bugatti, na druhou stranu se Seatem si německý koncern moc rady neví.

Ducati je aktivní prakticky na celém světě, vedení sídlí v italské Boloni, jedna z jeho továren leží v Thajsku, celkem společnost zaměstnává asi 1.100 lidí. V loňském roce Ducati prodalo 42 tisíc motocyklů. Obrat firmy loni činil 480 milionů eur.

O Ducati měl koncern Volkswagen zájem už v polovině osmdesátých let, kdy zvažoval, zda tuto italskou společnost nekoupí. Z nákupu tehdy nakonec sešlo.

Ducati patří mezi prémiové výrobce motocyklů s dlouholetou tradicí, italská firma byla založena v roce 1926. Nejprve vyráběla rádiové součástky, první motocykly začala stavět až po válce.

Témata
21. 4. 2012 11:23
Re: DOOOOCATI
Tak třeba navigace. Už na první pohled nic extra a jaký to šok, když člověk zjistí, že jde o Chrysler UConnect, který najdeš třeba v Dodge Caliber, Jeep Wrangler, nebo Chrysler 200. Stejný systém je i v Californii. Liší se jen krytem.

Ten panel klimatizace je taky nádherný, hodný auta, jehož cena jde až k 10 milionům. Ve 458 podobné drobnosti člověk přejde, je to v první řadě sporťák, ale tohle jsou GT a očekával bych od Ferrari trochu víc. Ale já to chápu, do Lamba se prostě líp kope.
21. 4. 2012 11:22
Re: DOOOOCATI
Myslel jsem to tak, že stejnou techniku nabízí masovější R8, takže ubírá Lambu na exkluzivitě a částečně i krade zákazníky (těžko říct do jaké míry, protože Gallardo hodně přitahovalo specifický typ lidí).
20. 4. 2012 23:07
Re: DOOOOCATI
Samožejmě, že Lambo nemá supersport ve smyslu třeba té zmíněné Ultimy a jistě, že sběratelé jdou po trochu jiných kouscích, než "konfekční" produkci, ale z tohoto pohledu platí pro Lambo to samé co pro Ferrari. Děláš, jak kdyby Ferrari vyrábělo bůh ví jaké exkluzivky a limitky.
Avatar - Norge
20. 4. 2012 21:57
Re: DOOOOCATI
..prosim te, si tak mimo, alebo to hras ? Lambo ako i Porsche vyrabaju-vyrabali obe aj rozne druhy karoserii, traktory pre polnohospodarstvo, SUV, ako i dieslove motorizacie... To je nieco take ako ked zacnem predavat Pilsner s cokoladovou chutou pre deti ako napoj na desiatu ...sak je to NAJ. znacka na trhu, tak to preda vsetko ... (inak mam pilsnicku moc rad ;-) )
To FF pracuje s marketingom tiez co je samozrejme v poriadku, iba ten mok ma ine stupne a iny tvar pohara ale stale je to FF. Ne, Lambo nema supersport, ne v takom ponimani ako som pisal vyssie, ma sportove nacinie a pokusa sa do clubu, ale ziadneho zariteho clubistu, nikdy neoslovi, ten pozera na ine znacky..nastasie este zijuce. Jo, a ta hranica je ok, plati pre zberatelov aut, a pre jednotlivych modeloch je dolezita, co podobne automobilky vedia a tvoria tak tie spominane ikony, co samozrejme tebe unika ... Na Automobil a motorizmus sa pozeras inac, uz som to pisal vyssie. Zi sebe zi priatelu :-)
20. 4. 2012 18:59
Re: téměř dokonalý koncern
Já tě nikde nesoudím. Jen jsem si povzdechnul nad úrovní tvých příspěvků.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku