Q3 za ním moc nezaostává, ale v některých režimech je vidět, že je Terrain Response lépe naladěný. Q3 to zvládne také, jen je u toho občas méně elegantní. Za to na silnici se rozdíl víc než smaže. Rozdíl však bude v dimenzovanosti podvozku. Prostě Evoque je v terénu spíš doma a spíš nějaké větší řádění přežije.
Nemluvím o okruhu. Na 30, u některých i na 40, se dostaneš i na okresce. Můj soukromý vůz má průměr 20-24 při mém běžném používání. Proto říkám, že bych tipoval 20-30, pokud si chci užívat. Za 12 možná s dieselem, protože s ním není taková zábava. Ale jo, ať nežeru, řekněme 15-20, ale pořád budeš mít slušné rezervy. 9 nemá moc společného s užíváním si.
nie okruhové jazdy, tam je iná spotreba (nielen benzín, ale aj gumy, brzdy).
bežné jazdy-okresky, dialnica a mesto. ja napr. nejazdím pomaly,ale plynulo, takže by som to vraj tiež v poho dal do tých 8,5l.
To by asi chtělo definovat nešetřili. V takovém režimu bych tipoval 20-30, nebo i víc. S podobnými motory není takový problém se dostat i ke 40, když je využíváš naplno.
Konkurentem Evoque je Q3, X1, Mazda CX-5, Tiguan etc. Zatím ze všech srovnání vychází Evoque jako vítěz v designu ale jako totální poražený co se motoru, podvozku brzd a jízdních vlastností týče.
[odkaz]
[odkaz]
Jel si tím Evoquem i Q5, že můžeš srovnávat? Já tedy jel alespoň tím Evoqem a jizdně mi přišel velice schopný. Papírově má jistě Q5 navrch, pokud jde o zrychlení a maximální rychlost zvlášť V6 TDI. Řekl bych ale, že Evoque bude o dost agilnější zejména v zatáčkách, vzhledem k nižší hmotnosti a kompaktním rozměrům. Q5 bude zase dominovat větším prostorem a pohodlím. Jinak konkurentem Evoqu je spíš Q3.
No to je právě ono, HTP je motor minulého "tisíciletí", prostě nic extra. Například můj 2.0 TSI který není bůh ví co, prostě technologie stíhaček z druhé světové války, tak s ním jezdím cca za 7. Nová TSI jezdí o půl až litr méně. A jelikož benzín má o cca 20% menší účinnost, tak není důvod, proč když diesel jezdí za 5 litrů, benzín by neměl jezdit za 6. Je jen otázkou, jestli chtějí investovat do vývoje a takový motor vyrobit. A pokud ano, tak chápu, že když se diesely na dnešní úroveň dostaly po cca 30-ti letech vývoje a na benziňáky se celou tu dobu kašlalo, tak to dnes asi taky chvilku bude trvat, než udělají "dokonalý" benziňák s "ideálním" spalováním. Ale že je co zlepšovat je jasně vidět na tvém HTP, mém TSI a BMW 335i.
No vidíš a já jel minulý týden s Roomsterem HTP Jablonec - Praha za krásných 9,7 litru na sto. Zpátky jsem se snažil jel pomalu a doufal jsem že úsporně, ale stejně 8,3. Tak by mě fakt zajímalo jak ten 3,5 litr pojede za 7,2 ;-\
a práve opak je vraj pravdou.....na novej 335i s 8ZF mali chalani v Španielsku na jazdách priemernú spotrebu 8,5l....a že tie autá teda nešetrili a poriadne si to užili....všetky sánky dolu....
Ham.: Že 335i e92 s DKG jezdí za 7,5 litru můžu sám potvrdit, ale musím uvest, že takové hodnoty dosahuje na dálnici, na tempomatu při 130 km/h. Městská spotřeba se pohybuje kolem 11-12 litrů (už záleží na řidiči, Já jezdím za 11,8 l/100 km). Sportovnější jízda znamená odběr 18-20 litrů. :yes:
Vystřiženo z testu BMW 335i otázkou je kolik to bude v X3:
Opravdové překvapení ale přišlo na dálnici. Rychlost 130 km/h znamená díky osmikvaltu ležérních 2200 min-1. Motor si pak vystačí se 7,2 l na každých 100 kilometrů! Zpomalení na 100 km/h srazí otáčky na 1700 min-1 a spotřeba klesne přesně o litr.
Tohle přece nemůže nikdo rozumný myslet vážně:-) Benzínový šestiválec (mluvíme o 35i předpokládám, atmosféra umřela) v X3 s pohonem všech kol jezdit na 7,5 litru bude při ustálené stokilometrové rychlosti - a to ještě možná. Zázraky se nedějou. Btw. tahle Q5 bude brát 12-13 a nebude to žádná velká divočina. Kompresor si žádá své.
No těší mne, že si snad automobilky uvědomily, že benzín není mrtvý. Dokazují to tyto motory i poboku s "Opláckým" 2.0 TFSI s 185kW a 400Nm a poměrně dobrou spotřebou. Nicméně by to chtělo ještě přitlačit, když BMW s tří litrovým benzínovým šestiválcem dokáže jezdit v průměru za 7,5l/100km. Jak je vidět tak bezín neřekl poslední slovo a je tomu dobře....
Pro dieselisty - nic proti dieselu, až na to že smrdí, je hlučný, má malý rozsah použitelných otáček, tak si myslím, že pro určitá řešení je lepší volbou, než benziňák. Už jen díky o 20% menší spotřebě.