Novinky
Je smutné, že v žebříčku se tentokrát neumístil ani jeden model Škoda.
nepovedal by som ze je to smutne ale fakt je ten golf preda rocne na svete tolko aut ako cela skodovka dohromady tak zrejme je logicke ze sa takto nemoze dostat do tabulky najpredavanejsich modelov ziaden model od skody aspon zatial :yes😒br />
octavia ma zatial k tomu najblizsie :yes:
octavia ma zatial k tomu najblizsie :yes:
celá top 10 aut obsažených v tabulce se prodalo za rok víc nebo stejně jako škodovka s celou produkcí...tak kde chceš asi vzít škodovku v top ten...?? ta vedle fordu, toyoty, vw, hyundai a dalších je stále jen malá regionální značka
To jednou bude fakt velká hromada starých baterek 😒 . Ať žije ekologie.
predpokladam,ze pises zo zariadenia pohananeho vetrom bez ziadneho el.zdroja ci baterie... 😉
Baterie v prvych Priusoch stale funguju bez najmensich problemov.
Ono ta NiMH bateria v Priuse je o dost ina ako baterka v mobile.
Ono ta NiMH bateria v Priuse je o dost ina ako baterka v mobile.
Recyklaci asi neznáš.
V USA se recykluje cca 40% baterek. Jinymi slovy 60% jich lidi nahazeji na skladky anebo to rovnou mrsknou nekam do potoka, kdyz to prezenu. V ostatnich zemich to bude jeste mnohem horsi.
Patricna federalni vyhlaska se k tomu stavi celkem s klidem, prej se nejedna o nebezpecny toxicky odpad .....takze v kliiiidku jo 😄
Spise jsem zvedavy, co se bude dit, az s rozvojem hybridu a elektromobilu prijde prvni vetsi napor na celosvetove zasoby tezitelneho lithia a niklu. Vsichni se tu ohaneji tim, ze ceny baterii klesaji... no, tak to jsem zvedavy na jak dlouho >😁
Patricna federalni vyhlaska se k tomu stavi celkem s klidem, prej se nejedna o nebezpecny toxicky odpad .....takze v kliiiidku jo 😄
Spise jsem zvedavy, co se bude dit, az s rozvojem hybridu a elektromobilu prijde prvni vetsi napor na celosvetove zasoby tezitelneho lithia a niklu. Vsichni se tu ohaneji tim, ze ceny baterii klesaji... no, tak to jsem zvedavy na jak dlouho >😁
Je zajímavé, jak u některého produktu vadí, že se jedná o modelovou rodinu, zatímco u jiných je to zcela v pořádku. Co vy na to, objektivní redakce?
u toho priusu to bude zřejmě dost možná karosářské verze...vše záleží na obchodní strategii výrobce...a jak prezentuje svůj produkt na jednotlivých trzích...u golfa se taky bere golf, golf kombi, golf cabrio a jetta je zvlášť...kdyby byla jetta golf sedan...třeba by byla mnohem výš...platilo by to však kdy jetta/vent👋bora skutečně bylo golfem sedan...nová generace je samostatným modelem...ačkoli vychází z modelu golf...ono obecně je toto velmi těžké...dnes už je trh tak rozmanitý..že s rozpoznáním co k čemu patří...co jak automobilka prezentuje...to se velmi liší trh od trhu...(např. na některých trzích se dacia prodává pod značkou renault...a nevím pod jaký model se prodeje počítají) takže se vůbec nedivím že i ty odhady prodejů se často liší...i sám článek říká že jde o velmi hrubé odhady...a tak je to třeba brát...
Gratulace Toyotě za to úžasné, úsporné a spolehlivé auto! :yes:
to myslis vazne nebo ironicky... Prius neni ani kor moc spolehlivy ani kor moc usporny... jeho sila je v tom, ze minimalizuje emise ve mestech a ty pak vypusti mimo mesto. Tohle urco oceni prachati Japonci, v nasich mestech, kde vladnou starsi benzinove ojetiny ze zapadu s nefunkcnimi katy a krute vocipovane sazomety rovnez s nefunkcnimi katy a navic amputovanym DPF to je celkem zbytecny luxus.
Bozri si test Autobildu na 100tkm. Prius patri medzi najuspornejsie auta (uspornejsi, nez vacsina dieslov) a je v spolahlivosti na prvych prieckach s BMW 1 a Mazdou 6. Na trhoch kde nafta nemoze, alebo ludia ju nechcu, nie su zvyknuti, je to jedno z najuspornejsich aut.
Prius je na vrcholu spousty žebříčků splehlivosti, úspory jsou hlavně ve městě, jak správně píšeš, ale nevím, proč by měl vypouštět něco navíc mimo město, mimo město jen vypustí přibližně stejně jako běžné auto se zážehovou 1,8, není důvod, proč by mělo vypouštět víc, naopak spíš méně, protože i tak se elektromotor trocu podílí a je lépe aerodynamicky i jinak řešené, než běžná auta.
K tej spolahlivosti len tolko: [odkaz]
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
No vite s tou spolehlivosti Priusu se to ma tak, ze to museli x let vypiplavat za pochodu a momentalne kazdy cituje pouze spolehlivost poslednich rocniku. To jsou bohuzel ti ekofasos, otiskuji jen to co se jim hodi do kramu. Prvni Priusy mely mnozstvi zavad a v zebricku poruchovosti byly hluboko v poli porazenych. Se podivejte od ktereho roku se Prius prodava a podivejte se do starsich zebrikcku TUV, odkdy se tam prius objevuje. Ono by to asi vypadalo blbe, kdyby byl uvaden nekde na chvostu kolem 40teho mista. Hlavne ze mame demokracii a spravedlivy pristup k informacim a cenzura oficialne neexistuje :-! :-! Zato ted, kdyz je Prius v prvni desitce, tak to tisknou div ne palcovymi titulky.
Budiz na druhou stranu Toyote ke cti, ze uz tehdy davali na hybridni agregat velmi dlouho zaruku, nvm presne, myslim 8 let. Takze ty poruchy nakonec zakaznik neplatil. Coz ovsem neznamena, ze nebyly.
Budiz na druhou stranu Toyote ke cti, ze uz tehdy davali na hybridni agregat velmi dlouho zaruku, nvm presne, myslim 8 let. Takze ty poruchy nakonec zakaznik neplatil. Coz ovsem neznamena, ze nebyly.
Slušný test nissanu leaf proběhl v top gearu. náklady na ujety km srovnatelné s golfem tři. přitom životnost baterií 10 let max, spíše ale 5 let. cena nových baterií myslím někde k 200 tis. kč...
takže tolik k ekologii.
takže tolik k ekologii.
Ja jsem sice ten posledni, kdo by obhajoval hybridni vozy, ale tady musim zareagovat.
Pravdepodobne ti unikla jedna velice dulezita vec.
Top Gear rozhodne neni poradem, ktery by si hral na objektivitu a faktickou spravnost. Je to zabavni porad a informace v nem sdelene musis brat s rezervou.
Pravdepodobne ti unikla jedna velice dulezita vec.
Top Gear rozhodne neni poradem, ktery by si hral na objektivitu a faktickou spravnost. Je to zabavni porad a informace v nem sdelene musis brat s rezervou.
Ale TopGear vystihl tu nejvetsi slabinu elektromobilu... neni to zatim pouzitelne, pokud si nechces planovat cesty podle dobijecich stanic a nemas v umyslu nekam dojet, pak tam pul dne cekat az se auto milostive dobije a teprve pak jet zpatky domu.
Jinak LEAF je cisty Elektromobil, k hybridu ma teda HOOODNE daleko.
Jinak LEAF je cisty Elektromobil, k hybridu ma teda HOOODNE daleko.
Aoo, ale porad musis ten porad brat s nadsazkou.
Ad hybridni - ja psal obecne a v souvislosti s nadpisem tohoto vlakna - "HYBRIDNI silenstvi"... 😉
Ad hybridni - ja psal obecne a v souvislosti s nadpisem tohoto vlakna - "HYBRIDNI silenstvi"... 😉
Přesně jak píšeš, šlo o ukázání nepoužitelnosti elektromobilů jinde než na krátké vyjížďky po městě. A tam taky podle mě skončí, na delší trasy nutně potřebuješ během chvíle natankovat a řešením jsou dle mého palivové články. Baterie jsou sice čím dál lepší, ale stejně těžko dosáhneš toho, abys na ně ujel v zimě se zapnutým topením a vším 1000 km a pak je během dvou minut dobil na 100%. Na dobíjecí elektromobily jistě budou ve městech půjčovny, možná si to bohatší budou kupovat jako druhé či třetí auto do města, ale masovému použití nevěřím.
S tím TG bych si dovolil polemizovat. Je to sice pořad podaný zábavnou formou, jeho vypovídací hodnota však překonává z mého pohledu všechna automobilová média. Nedoslechneš se tam tuny tabulkových údajů a nezhodnotí ti podle nějakého schématu jednotlivé vlastnosti automobilu jako třeba ve zdejších testech, ale jde do podstaty věci a hovoří o tom, na čem u auta záleží nejvíc. To, že je to zároveň sranda, neznamená, že se tam o autech něco nedozvíš, na TG je geniální právě to, že umí obojí dohromady a koukají se na to jak hard-core automobiloví nadšenci, tak lidi, které auta vůbec nezajímají, protože je to jednoduše baví.
To museli chlapci od ekofasos dlouho a trpelive sledovat "vlnky" v mezimesicni produkci, aby jim to vyslo s priusem na prvni misto.
Mam velmi silne podezreni, ze kdyby se to vzalo za dva mesice, tak uz je hluboko v pelotonu porazenych a kdyby se to vzalo za rok, tak urcite neni ani v top 10.
Tak jsem vazne zvedavy, jak to svoje "prvenstvi" obhaji, kdyz treba treti Corroly se prodalo rocne 4x vice a druheho Focuse 2.5 vice.
JInak mu to preju.. po pocatecnich potizich, kdy byl Prius jednoznacne nejporuchovejsim autem sveta se dotahl na svym zpusobem pouzitelny a spolehlivy vozik pro urcity okruh spotrebitelu a de facto nema ve svete konkurenci.
To zaroven demaskuje impotenci ostatnich hybridu, jako treba Chevy Volt/Opel Ampera. Bombasticky prosazovane auto roku uz pomalu leti na smetiste dejin a to se v podstate ani nezacalo prodavat.
Jeste se amici budou muset od japoncu HOOOOODNE moc ucit. :-!
Mam velmi silne podezreni, ze kdyby se to vzalo za dva mesice, tak uz je hluboko v pelotonu porazenych a kdyby se to vzalo za rok, tak urcite neni ani v top 10.
Tak jsem vazne zvedavy, jak to svoje "prvenstvi" obhaji, kdyz treba treti Corroly se prodalo rocne 4x vice a druheho Focuse 2.5 vice.
JInak mu to preju.. po pocatecnich potizich, kdy byl Prius jednoznacne nejporuchovejsim autem sveta se dotahl na svym zpusobem pouzitelny a spolehlivy vozik pro urcity okruh spotrebitelu a de facto nema ve svete konkurenci.
To zaroven demaskuje impotenci ostatnich hybridu, jako treba Chevy Volt/Opel Ampera. Bombasticky prosazovane auto roku uz pomalu leti na smetiste dejin a to se v podstate ani nezacalo prodavat.
Jeste se amici budou muset od japoncu HOOOOODNE moc ucit. :-!
Co Japonci umí, je kopírovat. A koho kopírovat, přece toho nejlepšího! A kdo je ve vymývání mozků nejlepší? No přece VW.
A je to znát.
A je to znát.
Jeden měsíc je VW již největší automobilkou světa (dle obratů - aby to vyšlo)...
Druhý měsíc je Prius nejprodávanějším vozem světa (celá rodinka se započítá - aby to vyšlo)...
Chraň nás pánbu co bude další měsíc... >😁 >😁 >😁
Druhý měsíc je Prius nejprodávanějším vozem světa (celá rodinka se započítá - aby to vyšlo)...
Chraň nás pánbu co bude další měsíc... >😁 >😁 >😁
Hybridy nakoniec nie sú také drahé...
... aspoň podľa tejto štatistiky...
Každopádne je to výborne vidieť v TopGeari. Keď tam má Jeremy niaku celebritu, tak sa vždy opýta : "... jo, a slyšel jsem že máš Priusa..."
Každopádne sa vôbec nečudujem. Vlády iných krajín podporujú nákup elektromobilov a hybridov, u nás sa tieto projekty ešte len rozbiehajú, aj to len
vďaka súkromným spoločnostiam...
Americká vláda je určite podplatená, vidieť to na nedávnej udalosti, keď stratili na šesť rokov 300 Priusov - predchádzajúcej generácie - a nikomu tie peniaze nechýbali.... >😁
... aspoň podľa tejto štatistiky...
Každopádne je to výborne vidieť v TopGeari. Keď tam má Jeremy niaku celebritu, tak sa vždy opýta : "... jo, a slyšel jsem že máš Priusa..."
Každopádne sa vôbec nečudujem. Vlády iných krajín podporujú nákup elektromobilov a hybridov, u nás sa tieto projekty ešte len rozbiehajú, aj to len
vďaka súkromným spoločnostiam...
Americká vláda je určite podplatená, vidieť to na nedávnej udalosti, keď stratili na šesť rokov 300 Priusov - predchádzajúcej generácie - a nikomu tie peniaze nechýbali.... >😁
za to třeba v ČR je známek podplacení a korupce daleko víc a v daleko širším měřítku... ztratit v ČR 300 hybridů by nebyl až tak velkej problém proti tomu ostatním věcem>😁
Na spotrebe nezáleží, CO2 ? Pri kúpe to väčšina nerieši a ani nevedia koľko emisií ich auto produkuje. Žeby bola "až" na prvom mieste cena ? Koho zaujímajú jazdné vlastnosti ... ? Preto tu máme kie, hyundaie, thálie.
Ja sa napriklad nestazujem, ze F150 nejazdi ako Mazda MX-5. Ano, MX-5 je tragicka pokial ide o prepravu betonovych kociek po polnej ceste do kopca. Prius je tragicky ako sportove auto a F150 je tragicky na jazdu po meste. Ale svoj ucel - ekologicka jazda v meste s co najnizsou spotrebou plni ciel dokonale.
Navyse, jazda v Priuse vobec nie je taka tragedia, ako pises, s hybridom treba vediet jazdit.
Inak, ak jazdis s Priusom tak, ako s FF alebo Golfom, tak to chapem, ze je Prius ten "hrozny".
Jak uz tady psal nekdo prede mnou, jizda rozhodne zadna tragedie neni - pokud to umis.
A to nejsem zadny priznivce pseudoekologickych vozu.
Jak už tu někdo psal, vše odpovídá zaměření auta, pokud se mi to zaměření nelíbí, kupuji něco jiného.
Ale zkusme se posunout dal - bud konkretni a napis co presne ti vadilo, jiste to pro tebe nebude problem.
Sedni do SLS AMG, projeď ho, pak vlez do Priusu a budeš se tešit na chvíli, kdy z něho zase vylezeš. Tuhle asicoaci jsem použil proto, abys ten rozdíl pochopil - uviděl.
Tady se nesrovnávají pocity a dojmy z nějakého šetření něčeho, ale jízdní projev a ten má Prius, bohužel, opravdu tragický. :-!
Pod slovem tragický jízdní projev bych hledal jiné auto než Prius.
Za sebe nemohu napsat to, že má Prius příkladné jízdní vlastnosti, posez, podvozek či řízení. Pro mne prostě ne.
Hlavně když pak napíšeš něco, v čem se sám utopíš. Hlavně to nepřiznat! Hlavně urážet dál, ať si sám pro sebe zachováš nějakou pochybnou "tvář".
PS: Klidně napiš vůz, který má horší jízdní vlastnosti než Prius, tedy podvozek, dynamiku, řízení, převodovku... A vím, že se budeš muset setsakra snažit, abys něco kloudného vymyslel.
Či do dopadne jako obvykle a výše? Že se to opět budeš pokoušet ukončit nějakou univerzální urážkou? Od tebe se nějaké hlobokomyslné myšlénky čekat prostě nedají...
Obadva jste s Vitou teoretikove, doted z vas nepadla jedina kloudna informace. Nahore mas vyjadreni majitele Priusu - cloveka, ktery ma narozdil od tebe i prakticke zkusenosti.
Nakonec snad jenom citat z testu zde na auto.cz😒/a> "Toyota Prius prošla mezigeneračně opravdu velkým zlepšením. Nejvíce je to patrno na jízdních vlastnostech a ovladatelnosti auta, lépe si ale vede i co se odhlučnění týče. Prius sice stále není agilní sporťák, což ostatně ani být nemá, ale za jeho volantem by nadšení řidiči rozhodně neměli trpět."
Pokud dokazes vyse zminene vety profesionalniho testera zpracovat, omluvis se tady vsem diskusnim kolegum i Priusu a budes se stydet za svoji predeslou intelektualni nemohoucnost.
A jde vidět, že ty sám šermuješ akorát tím, cos jde vyčetl a osobní zkušenost nula nula nic.
Nepotřebuju se zde hádat o svých pocitech řízení Priusu, které jsou jen a čistě z největší míry o nutnosti pochopit rozdílnost auta a brát ho TAK JAK JE.
Už to je z podstaty bytí naprosto směšné. Je to auto, obyčejné auto, které má za úkol přepravovat osoby a náklad z bodu A do bodu B. A po dobu jízdy neposkytuje Prius žádný lepší pocit z řízení, vše se jen odvíjí od toho, že jedu na baterky, šetřím snad svoji peneženku či životní prostředí.
Prostě a jednoduše, odmyslíme li si od Priusu ty baterky a hybrida (jakože ho dáme do rukou člověku, který o tom nic neví), Prius na něj žádný drtivě kladný dojem neudělá - jen možná svou tichostí. Ve finále z něj vyleze naprosto průměrné auto s mizernými dynamickými vlastnostmi.
PS: Jde vidět, že ani ty sám nevíš, jaké jiné auto by mohlo být, či je, horší než právě Prius. Opět jen tvá snůžka ubohých urážek. Co čekat od člověka, který nepochopí podstatu příspěvku a reguje na konkrétní slova.
Máš to v tý svý hlavě pomalejší, ale to je jen tvůj boj a já za to opravdu nemůžu. :-!
Prius jsem koupil ženě místo zoufalého Murana, spotřebu po Praze má teď o 11 litrů nižší a skvěle se ji řídí a ovládá. To je pro mě důležité. A ne srovnání s Mercedesem SLS... 😉
Bez odpovědi.
Furt tady šermuješ spotřebou a asi nějakou ekologií a dojmu z technické hračky, ale o tom já fakt nepíšu. Kdyby ten Prius neměl ty baterky, ale jen obyčejný spalovací motor se stejnou dynamikou, tak jaké by to auto bylo? Špičkové? Tomu nevěříš ani ty sám. Stejně tak lidé, kteří se v něm svezou, koukají na něj již s omluvenkou - má to baterky, je to hybrid apod. Je to stejné, jako hodnotit výkon paralympika. Nutno použít hendikep. :-!
ja mam najradsej tych mladych co si kupia jazdenu sunku golf 55kw 1.4 z roku 99 a nacapia si tam elektrony 18tky , vzadu kridlo, nalepky , hotovy grc a este im to ani nejde poriadne :yes😒br />
ale hudbu maju na bomby pustenu aby kazdy z dialky videl aha bacha som kkt chodte mi z cesty :yes: