Technika
695
1
:yes:
Přejít do diskuze
Anonym
Blbost. Já mám EURO 4 a v požadavcích na olej je ACEA A3, pro dolití je možno použít i A1. Ten C3 bude platit spíše pro ty diesely, které s normou EURO 4 dostaly i filtr pevných částic, tak jek je to napsáno v článku. Fiat bude asi výjimka, která tu C3 vyžaduje i pro benzíňáky .... možná to souvisí s tím, že Fiat stanovil pro Grande Punto šílený 30 tisícový interval výměny oleje.
kornel
ak nemas casticovy filter, olej C3 nemusis vobec pouzit.. Su to totiz oleje so znizenym obsahom sulfatoveho popola. fosforu a siry, tzv. LowSpas oleje, co je potrebne prave a len pre bezproblemovy chod a zivotnost DPF, FAP filtrov.. inak to nema ziadne dalsie opodstatnenie.
..Nakolko sulfatovy popol, fosfor, sira su tzv, kriticke prvky, ktore su pritomne v niektorych aditivach olejov (ako napr. antioxidanty, detergenty, protioderove prisady.. ) cize vsetko prospesne zlozky oleja. A nakolko LowSaps oleje potrebuju mat znizeny obsah zmienovanej siry, fosforu, popola,, tak sa to dosahuje tym, ze sa znizuje obsah zloziek v ktorych su zastupene.. to sice ide ruka v ruke s ekologiou, ale nie uz tak s ochranou a zivotnostou motora. 8-s
..Nakolko sulfatovy popol, fosfor, sira su tzv, kriticke prvky, ktore su pritomne v niektorych aditivach olejov (ako napr. antioxidanty, detergenty, protioderove prisady.. ) cize vsetko prospesne zlozky oleja. A nakolko LowSaps oleje potrebuju mat znizeny obsah zmienovanej siry, fosforu, popola,, tak sa to dosahuje tym, ze sa znizuje obsah zloziek v ktorych su zastupene.. to sice ide ruka v ruke s ekologiou, ale nie uz tak s ochranou a zivotnostou motora. 8-s
kornel
ale samozrejme ze je to totalna p*covina, co tu tento clovek tvrdil.. najlepsie hlasat hova*iny a rozumiet sa problematike ako hus pivu, resp. ako jenik1 olejom a ich specifikaciam.. 8-s
Mangalica
Ale tak to OK. Proč ne? Je to tvůj koníček za tvoje prachy a to je v pořádku, ale není třeba vyvracet tvrzení v článku, že to jediné, co je opravdu důležité jsou výrobcem předepsané specifikace. Ostatní je jen placebo, marketing, koníček...
kornel
zi si v tom mylnom presvedceni kludne, mne je to jedno 😄
..nastuduj si co zname C3, co to znamena z hladiska zlozenia olejov, pre ake vozy su tieto oleje urcene a hlavne preco.. a potom problematike snad porozumies a hlavne tomu, preco liat do akehokolvek benzinoveho motora olej splnajuci C3 je totalna zbytocnost.
P.S pre fiat je smerodatna interna norma a nie ACEA 8-s a predpisovat dizlacku normu pre benzinovy agregat? no to snad nieje ani mozne >😁 :yes:
..nastuduj si co zname C3, co to znamena z hladiska zlozenia olejov, pre ake vozy su tieto oleje urcene a hlavne preco.. a potom problematike snad porozumies a hlavne tomu, preco liat do akehokolvek benzinoveho motora olej splnajuci C3 je totalna zbytocnost.
P.S pre fiat je smerodatna interna norma a nie ACEA 8-s a predpisovat dizlacku normu pre benzinovy agregat? no to snad nieje ani mozne >😁 :yes:
kornel
este raz..ziaden benzinovy agregat nepotrebuje olej splnujuci C3 z technickeho a konstrukcenho hladiska.. C3jku potrebuje nanajvys tak ekologicka zasrata lobby 😄 a viem velmi dobre co a o com pisem 😉
kornel
nehlasaj kraviny.. ziaden benzin nepotrebuje LowSaps ani MidSaps olej 😉 C-cko v ACEA je pre dizle a nie benzin 8-s 8-s
Mangalica
Proč řešíš značky, jde o normu, vše ostatní jsou jen řečičky! Jiný viskozity si třeba na těch výše zmíněných stránkách můžeš porovnat...
Mangalica
To je právě ono, Fiat/Lancia (divím se, že nejsou v článku zmíněni( nemá co do manuálů psát značku oleje (což dělá, a to velmi zavádějícím způsobem). Důležitá je specifikace ACEA, kterou splňuje kdejaký olej za pár stovek (úplně stejně dobře, jako ta předražená Selenia). Prostě u olejů neplatí "čím dražší (značkovější), tím lepší", ale pokud někoho baví kupovat si sen, tak proč ne... 😉
Mexican82
lol, znackar... mogul nemam, do motorov co mame doma lejeme Total a valvoline, ale myslim si ze ten Mogul je velmi slusny olej. Ak si clovek uvedomi, ze olej je zalozeny na nejakom tom ropnom extrakte + aditivach, tak je jasne ze pri pocte rafinerkych spolocnosti a znaciek olejov vychadza ze napriklad ten Castrol to od niekoho musi kupovat, kedze nema vlastnu rafinerku. Takze ako pisu, netreba to s tymi znackami nejak hrotit. Ale do toho clovek dospeje vekom, chapem ze siltovka lodidas a styri pruhy na mikine diskvalifikuju kazdeho mladeho cloveka ktoremu ide o image >😒]
Mangalica
Fiaťák co? No jo, marketing je sfiňa, ale jsme rád, že takoví lidem jsou, aspoň tu státní kasu někdo plní. Sen je zboží jako každý jiný, tak ať se za ně platí! >😁
kornel
napr. s takym RedLine, Motul ci MillersOils.. by som splasky "od" toho mytickeho bezkonkurencneho Kastrólu radsej ani neporovnaval >😁
lazar33
Takové rady se celkem hodí. Zvláště pak antitalentům jako jsem já. Právě motorové oleje jsou pro mě absolutní španělskou vesnicí. Před časem jsem chtěl koupit do svého auta, ale samozřejmě jsem z https😐/www.filsonstore.cz/…-motorove-oleje/ objednal špatný typ. Naštěstí to ale nebyl problém a nakonec mi ho vyměnili za ten správný. 😊
695
Zdravím...platí, že ak mám moderný diesel 2,2 i-ctdi od hondy (2006) ale nieje tam DPF môžem používať olej s C3kou?
Aké to má výhody/nevýhody..?
Aké to má výhody/nevýhody..?
Lukyman
To je sice pravda, že především záleží na normách. Jediné co se neuvádí jsou různá aditiva, která v těch levnějších olejích jsou v malém množství nebo vůbec. Ty totiž hrajou velice důležitou roli. Ten tvůj levnej olej z lidlu možná splňuje ty tvoje normy když je novej, ale po pár tisících km to je v podstatě olej na výměnu. (Podobnou zkušenost jsem na vlastní oči viděl v mém okolí a raději si připlatím za kvalitnější olej.)
Navíc motory Fiatu už jsou od novoty testovány s oleji Selénia, tak proč měnit, co je zavedené a fungující. Jinak samozřejmě nikomu nenutím, aby kupoval Selénii.
Jen jsem chtěl říct, že v určitých případech jsou doporučené oleje cenově srovnatelné s konkurencí, takže z tohoto důvodu nevidím ke změně značky důvod. (můj případ).
Navíc motory Fiatu už jsou od novoty testovány s oleji Selénia, tak proč měnit, co je zavedené a fungující. Jinak samozřejmě nikomu nenutím, aby kupoval Selénii.
Jen jsem chtěl říct, že v určitých případech jsou doporučené oleje cenově srovnatelné s konkurencí, takže z tohoto důvodu nevidím ke změně značky důvod. (můj případ).
Mexican82
hlupost.. mame doma Ford Fiesta s 1,25 Duratec motorom, rv 2005. Pouzivame uz 4 roky olej valvoline, ktory odpoveda Fordackej norme Ford M2C 913A/B ktoru mame v manuale od vozidla. Kupujeme tam toto: [odkaz]
Motor splna normu Euro 4 a za sebou uz ma 2 STK a 2 emisie. Bez najmensich problemov
Motor splna normu Euro 4 a za sebou uz ma 2 STK a 2 emisie. Bez najmensich problemov
euro89
Mě je úplně jedno, kolik ten olej stojí. Já si prostě na italský značky potrpim. Před časem jsem sháněl autobaterii Magneti Marelli a nesehnal jsem u nás žádný obchod, který by od MM baterky nabízel. Tak jsem si jí nechal na zakázku poslat z Itálie a to dokonce na třetí pokus, protože dvakrát se při přepravě poškodila. Klidně mě považuj za blázna, ale jak je něco "made in Italy", tak to musim mít doma. 😄
Lukyman
Si děláš srandu ne? Srovnávat Selenii s nějakým polským výrobkem od Orlenu. Srovnávej alespoň trochu srovnatelný značky. Jinak mi šlo především o jiné specifikace jako 5w30, 5w40 pro diesel, 10w60 apod.
jenik1
Cituji z návodu k udržbě vozidla Fiat Grande Punto rok výroby 2010😒br />
Maziva pro benzínové motory😒br /> Plně syntetické mazivo SEA 5W - 40 ACEA C3
Předpis FIAT 9.55535 - S2
Maziva pro benzínové motory😒br /> Plně syntetické mazivo SEA 5W - 40 ACEA C3
Předpis FIAT 9.55535 - S2
jenik1
Věta v úvodu, že cituje "Snižování tření v motoru totiž přináší opětovný nárůst jeho spotřeby." To přeci nemá logiku ne?
Mangalica
[odkaz]
[odkaz]
Rozdíl trojnásobný, Orlen plní více norem ACEA a API než Selenia... (příklad pro starší Fiaty a další koncernové značky)-
[odkaz]
Rozdíl trojnásobný, Orlen plní více norem ACEA a API než Selenia... (příklad pro starší Fiaty a další koncernové značky)-
euro89
Spíš lancista než fiaťák, ale koncernově je to jedna firma. 😉 Každopádně se řídim vždy olejem, který je předepsaný od výrobce. Do Fiatu a Lancií jsem vždy dával a dávám Selénii a když jsem měl BMW 7er, tak jsem tam lil Castrol.
Lukyman
Pokud tam najdete hodnoty 0,50 nebo 0,51, a ne vyšší, máte filtr -
máme dpf filtr a kouřivost ve velkém techničáku je 0,52.
Jinak k té Selenii, je to dobrý olej, ale když chci jinou značku stejné specifikace, tak stojí cca stejné peníze. Tady nevidím důvod kupovat jinou značku, koupím co tam patří od výroby a nemusím řešit.
máme dpf filtr a kouřivost ve velkém techničáku je 0,52.
Jinak k té Selenii, je to dobrý olej, ale když chci jinou značku stejné specifikace, tak stojí cca stejné peníze. Tady nevidím důvod kupovat jinou značku, koupím co tam patří od výroby a nemusím řešit.
jenik1
Tak až půjdeš na emise s benzínovým motorem Euro 4, tak neprojdeš bez oleje C3
On asi výrobce auta píše kraviny, když doporučuje pro moje auto na benzín ACEA C3. Ty to určitě víš líp než Fiat že? :no😒br />
Dokonce jeden chytrák mi tvrdil, C3 benzínovému motoru škodí 😄
On asi výrobce auta píše kraviny, když doporučuje pro moje auto na benzín ACEA C3. Ty to určitě víš líp než Fiat že? :no😒br />
Dokonce jeden chytrák mi tvrdil, C3 benzínovému motoru škodí 😄
jenik1
Co to píšete za blbosti? Každý auto s EURO 4 by mělo používat C3 a to i benzínové. Moje Grande Punto 1,2 benzín má v návodu napsáno, že se má používat ACEA C3 jinak by mohlo dojít i k poškození katalyzátru.
euro89
Jakkoliv se v článku píše, že na značce nezáleží, neumim si představit, že bych do svýho auta nalil třeba Mogul. >😁 Osobně jsem věrný Selénii, příp. ještě Castrol beru jako kvalitní značku. Ale nic jinýho.