Bezpečnost
Přihlásit pro přidání komentáře
Hadraplan
To někdo zase objevil ameriku. Prý unikát >😁
"Bezstředový sloupek"? To ako myslis ze sa odpili stredna tretina stlpika a zostanu trcat len dva pahyle, zospodu a zhora? Tak to hej, to by bol skutocne unikat! 😄
Lenze tu hovorime o karoserii "bez středového sloupku". Nie je to sice unikat (v historii automobiloveho priemyslu tu toto uz bolo), ale aut ktore by sa dnes vyrabali v takejto konfiguracii vela nie je. V tom zmysle je to teda tiez unikat...
Lenze tu hovorime o karoserii "bez středového sloupku". Nie je to sice unikat (v historii automobiloveho priemyslu tu toto uz bolo), ale aut ktore by sa dnes vyrabali v takejto konfiguracii vela nie je. V tom zmysle je to teda tiez unikat...
ZocelenyDrapalik
Pominu to, že středový sloupek jako překážka pro nastupování byl objeven spíše v marketingovém oddělení Fordu, něz že by opravdu trápil uživatele. ( Podobně jako byly protisměrně otevírané dveře objeveny u nové Merivy, a dnes spíše její prodeje brzdí). Stejně je za sloupkem opěrka předního sedadla a mnohdy naopak sloupek slouží méně pohyblivým osobám jako madlo. A dlouhé předměty se jednoduše vkládají zezadu. Takže Ford 3 roky pracoval a utratili těžké peníze za vývoj a testy, aby přišel s něčím, co si sice můžou napsat do prospektu, ale jinak nepřináší prakticky nic. Snad jen že budoucí majitelé budou moci sousedům ukázat velkou díru do auta a vychutnávat opojný pocit, že já to mám a oni nééé.
Jasné ale bylo, že když už s tím přijdou, bydou to mít udělané tak, aby standardní testy proběhly za velkého halasu a samozřejmě bez ztráty kytičky. Co se ale stane v případě nestandardního nárazu, nebo třeba při otočení na střechu, ví bůch. Žádné údaje k tomu nejsou a teprve zákazníci to otestují na sobě - jak říká reklamní slogan - testováno na lidech.
Jasné ale bylo, že když už s tím přijdou, bydou to mít udělané tak, aby standardní testy proběhly za velkého halasu a samozřejmě bez ztráty kytičky. Co se ale stane v případě nestandardního nárazu, nebo třeba při otočení na střechu, ví bůch. Žádné údaje k tomu nejsou a teprve zákazníci to otestují na sobě - jak říká reklamní slogan - testováno na lidech.
Vnímám to podobně. Auta bez středových sloupků už tu byla, dokonce i mpv (třeba Nissan Prairie měl úplně stejný systém v roce 1987). Také v tom nic praktického nevidím, jen módní věc. Dveře už se otvíraly v historii do všech možných stran - dopředu, dozadu, nahoru, šikmo, spouštěly se do prahů, snad jen se ještě nevyklápěly dolů jako u letadel. I když možná i to už tu někdy bylo. Prostě módní výstřelky, praxe za ty desítky let jasně ukázala, co je nejpraktičtější.
Nesmis na to koukat pres katastroficky scenare 😉
Spíše by mohl být větší problém právě právě při tom vyproštění, vzhledem k výztuhám ve dveřích.
Pritom vyberat zranenych na druhej strane, kde mi otvorene dvere vytvoria velky otvor, je podla mna ovela jednoduchsie ako pri klasickom usporiadani. Palec hore pre Ford!