Obzvlášť vzhledem k tomu, že Touareg a Cayenne shodily jen 200 kg.
Edit: Přečetl jsem si článek a koukám, že to redakce zmínila. Přesně to byl můj tip, vysoký podíl hliníku na konstrukci. Koncernoví bratři pořád stojí na PL71, pokud vím, což bylo pro mne tenkrát celkem překvapení. Ale e-quattro mi nevoní. Asi víc než Q7 mne zajímá nástupce A4. Tam se také bavíme o nějakých 300 kg. Střední třída s 1.8 TFSI vážící 1200 kg? Alleluia. Takovému autu prominu asi i pohon předních kol.
1.8 TFSI se s quattrem prodává a rozdíl je 75 kg. Jediné mínus je, že musíš vzít manuál. Pokud chceš automat a quattro, musíš vzít 2.0 TFSI. Naštěstí hmotnostní rozdíl mezi 2.0 a 1.8 není velký a nová 2.0 bude ještě lehčí (1.8 je třetí generace, 2.0 je druhá generace). Ke všemu tou dobou by mohla být na řadě čtvrtá generace EA888 (nebo nástupce celé rodiny), pokud Audi bude držet stávající tempo.
Najčastejšia reklamácia na Q7 je: to auto žerie predné pneumatiky. Napriek správnemu nastaveniu geometrie v autorizovanom servise, je Q7 schopná nové predné pneu zodrať behom 15 tis. km, aj skôr. Ale nie po celom obvode, zoderie ich iba na vonkajšej strane. Môj nemecký parťák to rieši roky, vždy vytlčie od Audi nejaký príspevok na pneu. Má tretiu Q7 - prvú mu ukradli v Polsku, druhú rozbil.