Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Nové lehčí Audi Q7 přijde v roce 2014

Diskuze (13)
S novým Range Roverem se od roku 2014 utká nová Q7. Bude o 400 kg lehčí a dostane i čtyřválec.

Na fotkách vidíme nové Audi Q7. Ne, nespletli jsme se, to automobilka zatím maskuje novou generaci plechařinou z té stávající. Uvnitř je ale mnoho věcí radikálně jinak.

Současné provedení je takovou půlgenerací mezi prvním a druhým Touaregem (či Cayennem, chcete-li). Technicky pokročilejší než první koncernová SUV, ale bez některých fines současných modelů.

Touareg se mezigeneračně odlehčil o 200 kg, s novou Q7 má ale Audi ještě smělejší plány. Podle různých zdrojů chce při zachování velikosti shodit 350 až 400 kg.

To se samozřejmě neobejde bez výrazných konstrukčních úprav. Novinka proto dostane modifikovanou platformu MLBevo, která nabídne ještě větší volnost než stávající MLB (požívaná modely A4 až A8 a v SUV Q5). Oceli sekunduje hliník, případně karbon.

Konkrétní mix materiálů bude odpovídat ceně a zaměření auta. Na karbon vsadí například nová A8, nástupce A4 podle AutoBildu zhubne o 20 %. A nová Q7 nejméně o 350 kg – díky formuli WKK60. Ta znamená 60% podíl oceli a 40% podíl slitin hliníku.

Nabídka motorů by se měla široce rozkročit od dvoulitrového čtyřválce, přes šestiválce až pod benzinovou i dieselovou V8. Vedle toho se hovoří o plug-in hybridu, který využije koncepci e-quattro s elektromotorem pohánějícím zadní kola a spalovacím motorem napojeným na přední kola.

Kromě klasického Q7 se navíc počítá i s ostřeji tvarovaným Q8.

Diskuze (13)
Avatar - pallas
21. 5. 2012 01:06
Tak už nebude tak drať predné gumy?
Najčastejšia reklamácia na Q7 je: to auto žerie predné pneumatiky. Napriek správnemu nastaveniu geometrie v autorizovanom servise, je Q7 schopná nové predné pneu zodrať behom 15 tis. km, aj skôr. Ale nie po celom obvode, zoderie ich iba na vonkajšej strane. Môj nemecký parťák to rieši roky, vždy vytlčie od Audi nejaký príspevok na pneu. Má tretiu Q7 - prvú mu ukradli v Polsku, druhú rozbil.
Avatar - Johny.Rico
9. 5. 2012 15:41
Re: Mhm
Ne, jsi "vemeno" >:D >:D >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
Avatar - Johny.Rico
9. 5. 2012 15:40
Vemeno může být i lehčí jo? :-D
No to mě podrž >:D Pokud tohle zhubne, tak... mě překvapí haha >:D
9. 5. 2012 14:35
-400kg s BiTDI...
... ma zmysel uvazovat nad V8?
Velmi dobre sa cita takyto clanok, myslim obecne nad vyvojom a smerom znizovania vahy.

Audi
:yes:
9. 5. 2012 14:16
Re: 400 Kg dolu
1.8 TFSI se s quattrem prodává a rozdíl je 75 kg. Jediné mínus je, že musíš vzít manuál. Pokud chceš automat a quattro, musíš vzít 2.0 TFSI. Naštěstí hmotnostní rozdíl mezi 2.0 a 1.8 není velký a nová 2.0 bude ještě lehčí (1.8 je třetí generace, 2.0 je druhá generace). Ke všemu tou dobou by mohla být na řadě čtvrtá generace EA888 (nebo nástupce celé rodiny), pokud Audi bude držet stávající tempo.