Kolik ujede váš turbodieselový Passat na jedno natankování? Američané John a Helen Taylorovi se chlubí tím, že na jednu nádrž absolvovali přes 2,6 tisíce kilometrů.
To je pravda, ale skus s automatom jazdit na 1500 otacok + vyradovat a na volnobeh dole kopcom. A samozrejme nebrzdit ale nechat auto volne dobehnut. Takto sa robi spotreba 2,8 na 100. Mozno mali aj start / stop system.
spotrebu 2,8 na 100 bez rekuperace udelas jenom tak, ze se rozjedes na sestku na rozumne nizky otacky, par hodin kroutis kormidlem, vystridas se s kolegou, ten se rozjede na sestku a zase jenom krouti kormidlem... zadny kopce, zpomalovani a zrychlovani tam nema co delat (idealne rovina s tempomatem). Nestudoval jsem detajne vyskovy profil trati, ale podle satelitu to je porad +- zelena barva a jelikoz to je jedna rovinka za druhou, tak bych hory necekal (D1 na stejny zoom proti tomu vypada jak kozi stezka v alpach). Na druhou stranu to asi slo pres par center mest, takze se aspon trochu zapotily (mozna ne moc, podle google ma ta trasa 2200km - takze 400 mozna nahnaly na objizdeni mest)
Tak už přesně má DSG 7 stupňů. Řadí vemi rychle ( má dva módy) a přesně trefuje stupně kdy má. Kvalita těchto převodovek se projevuje i v papírově naměřených hodnotách. Mimochodem stejné je to i s MB 6 stupňovým automatem a 7G Tronicem Plus > automat je úspornější a rychlejší. To ale mluvíme o moderních automatech, samozřejmě.
Jaka byla prumerna rachlost? 14 hodin vkuse, tedy bez startovani a dlouheho zahrivani diesloveho motoru, coz je od bezneho provozu hodne vzdalene.
Cesta trvala pres 2 dny, tedy 28-42hodin, tedy rychlost 62-82km a dle zalidnenosti USA tipuju ze to byla stala rychlost z 99%. Vlastne tedy takove jeste lepsi nez laboratorni podminky, ne?
Co teprve Fabia 1,4 TDI 3-hrnek, to by byla pecka >:D
A co jiného je světový rekord? I kdyby jeli 15 km/h, pokud to povolí pravidla, tedy naplní definici rekordu. Při ecorunu se snažíš dosáhnout co nejlepší ekonomiky, přesněji spotřeby. Rekord v dojezdu/ ve spotřebě není nic jiného.
Slo mi jen o to podani, jak to zni ;-)
Svetovym rekordem bych se ohanel u neceho, ceho chce dosahnout vice lidi, ale tady jak koukam moc souperu nevidim, pripada mi to jako kdo docura nejdal ;-)
Taky nenajdeš moc soupeřů, když budeš zkoušet sežram co nejvíc žížal a taky se můžeš dostat do guinessovky se světovým rekordem. Nikdo nebrání nikomu zkusit to překonat.
A preto mam v garazi Hondu, ktora v meste pyta plus minus 16 litrov... uz len pre to, ze sa nechcem na dialnici a okreskach unudit v rychlosti 45-55 mph ako je vacsina USA >:D Pokial nemam dovod, ani zadarmo by som nemenil za teoreticky dojazd na rovinke bez praktickeho vyuzitia (a to mam diesel celkom rad...).
Pripada mi adekvatna zabave, ktoru poskytuje auto, ktorym jazdim pocas vikendov. K neuvereniu jazdim dieslom s efficient dynamics a mas pravdu, taka zabava to nie je ;-)
no ako poznam ameriku, tak sa supli na dialnicu, na 6ke za kamionom iducim cca 110kmh. Pneumatiky nafukane na 4 atmosfery, bez klimy, okna zatvorene....
Rozhodne nesli takou realnou jazdou, ako sa to snazia podsunut
Re: realna premavka mozno, realna jazda urcite nie
tak to každopádně tam jsou vytipovaný otáčky a rychlosti při kterejch to žere nejmín.. je to kolem 80tky.. určitě ne 110.
Navíc pochybuju že tam kamiony lítaj 110 >:D
Re: realna premavka mozno, realna jazda urcite nie
..to mozno nevies, ale je to fakt v niektorych statoch v US su povolene rychlosti pre nakl.vozidla do 80mil za hodinu, ..cize lietaju skoro 130 ... ;-) ..
Re: realna premavka mozno, realna jazda urcite nie
Praveze tam kamiony lietaju kludne aj 85mph. Prave preto som napisal 110kmh (70mph) lebo tak tam cca priemerne behaju na us dialniciach mam nejaku tu milu nabehanu.
Rozdiel v spotrebe medzi 80kmh a 110kmh(cca1500 vs 2000rpm) nie je nejako zavratny zacina to rast citelne az od tych cca 110kmh takze za kamionom ist 110 sa rozhodne oplati.
Pochybuji o tom, že by nějaká automobilka prováděla reklamu ve stylu "na jednu nádrž tolik a tolik kilometrů"...
Zvlášť ne ve státech, kde by následně čelila soudním přím od místní inteligence, že jejich auto ujelo o deset kilometrů méně, než bylo uvedeno v reklamě. V důsledku čehož se stala tragédie, kdy rodinka Smithových nestihla zápas baseballu..
Někdo tu měl Alfu 159, 2,4 JTDM, jestli se nepletu, a měl hodně vysoký rekord, 1800 nebo 2000 km na nádrž. Četl jsem to před dlouhou dobou a jen zběžně, ale bylo to šílené číslo. :-)
Mám 159 1.9 JTDm 150 koní, automat Q-Tronic, nie som žiadna brzda premávky a v lete robím priemerku cca 7,3 - 7,5 litra na sto. Ak by som sa extra "eco" snažil, 1000 km by som na jednu nádrž urobil, ale s motorom 2.4 JTDm, napriek jeho nesporným kvalitám, si naozaj neviem predstaviť nájazd 1800 - 2000 km a to bez ohľadu na typ prevodovky. V časoch svojho vuniku to bol jeden z najlepších dieselov na trhu, ale v spotrebe nešlo o žiadneho rekordmana.
1000 km ujede kde co. Na to nepotřebuji ani naftu. Tenkrát se o tom diskutovalo, jestli je to možné. Můj názor je, že to za správných podmínek možné je.
I v USA se dělají tyto pokusy.
[odkaz]
[odkaz]
No a dosahují dost dobrých výsledků nejen po rovině,ale i přes hory,a s auty kterým prý dálnice nesvědčí.
"Tato auta jsou vyloženě sezonní záležitostí," popisuje Filip Kučera, marketingový ředitel Auto ESA. "Pokud je takové auto za dobrou cenu, prodávají se na podzim a v zimě dobře, ale po sezoně o ně zájem klesá." Velmi podobný problém má podle Kučery i Škoda Yeti.""
Toto hovori za vsetko >:-[]
ale koukám že na konec kariéry nasadily octávce perfektní cenu: liftback champion 2.0TDI za 340 tisíc činí z této kombinace neodolatelnou nabídku...kdo má zájem a nekoupí teď...je hlupák...ideální kauf pro fleety... :yes::yes:
jestli to ale bude ta vochcávka s 81kW...to už tak super nebude...pokud to bude ten se 103kW tak :yes::yes::yes::yes::yes: ale jak znám koncern tak to bude jistě 81kW
Já jsem naposledy tankoval benzín černou pistolí. Obsluha na benzínce to při placení okomentovala "vy jste si to nějak dlouho rozmýšlel, nebojte se, je to opravdu benzín".
JJ, jednou jsem do nadrze frknul asi 8 litru benzinu, nez jsem si toho vsimnul.. tak naftu do plny a jelo to taky. Jinac trocha benzinu v nafte je perfektni zpusob, jak se dostat pres emise ;)
No bez znalosti trate je to tak trochu o ničom ....
Zrejme nebude jedno či začali v nadmorskej výške napr. 700 m. a skončili pri pobreží, alebo naopak ....
Tým samozrejme nespochybňujem úspornosť Passatu, ale napr. predajcovia často zdôrazňujú úspornosť (na to slúži i tento "rekord), ale už "zabúdajú" vysvetliť podmienky .....
A potom sú mnohí naivní majitelia prekvapení, že im to veľa úsporné auto po meste veľa žerie ....
..sak preto sa masiruju mozgy, ..podobnimi vecami :yes: Niektorym ludom to nevysvetlis, lebo nechcu pocut A nepoznaju co je za kulisami ;-)
Svojho casu este ked som zil v SR, ..som pracoval pre automobilovu znacku v oblasti nakladnych vozidiel a autobusov v SR. Pri prevoze novych tahacov z centraleho skladu k dealerom v SR sa mi podarilo s 12.stup.manualom s 12.litrovym motorom o vykone 420PS, bez spojlerov. ..atd., ..urobit premiernu spotrebu 18,9 litra na 100 s premerom 73km-h na zmiesanom terene , ..na trati asi 360km. Vyrobca udaval 20,1litra..?! ;-) ..pri dvoch priplatkovych nadrziach o objeme 1000L to je teoreticky dojazd viac ako 11000 km !!!!?(Asi Lisabon-Moskva x 2 a este ostava viac ako 1700km)
Tak a teraz k realnemu pouzivaniu : ..samozrejme ked sa zapoja spotrebice, klima, pridavne osvetlenie, zataz v podobe navesu, nakladu ..tak ti lepsi s fachu s manualom dokazali 31-33 litorv na sto pri Euro4 motore . Euro 5 uz EGR, alebo SCR ..a Adblue
Co je relevantny udaj ? ..18,9 alebo okolo 33 litrov ? ..a tak nejak to bude aj s tymto rekordom. Na relevantne posudenie, su potrebne vsetky udaje, ..ktore v clanku poskytnute samozrejme neboli ... >:-[] Nikto nepochybyje, ze vznetove motory su usporne, to boli uz 30.tich rokoch minuleho storocia... Otazka stoji inak ! .. ale, naco, ..nech kazdy veri comu chce, aj rozpravke o dojazde cez 2600km v osobom vozidle v standartnej premavke, zacpach, parkovani, rozbehoch, brzdeni, atd ...
Teraz ma napada v jednom teste na tomto servere som sa docital ze s C classe, dosiahli spotrebu okolo 4,4L ..tak pri mmoznosti objednania 80L nadrze, co je mozne, ..je dojazd ?? ..ano, skoro 2000km ... >:D ..I love marketing of VW :no: ..
Přesné informace nemáme, ale pokud umíš používat mapu, tak se můžeš na možné trasy mezi Houstonem a Sterlingem podívat. Nebo si klidně mysli, že je to z Texasu do Virginie jen z kopce. Také víš, že auto mělo dvoučlennou posádku a vezlo 54,4 kg zavazadel. Tady ti chybí, kolik posádka vážila, ale i tak jde o větší zátěž, než s kterou počítá evropská norma - 68 kg řidič plus 7 kg zavazadel.
..aha, ..tak ver tomu, ze presne info nemame ako aj,ze sa mam na to chut pozriet, ale z mapy to nepojde, ..potreboval by som presnu trasu, s dorazom na presnu ! ...vahy, tip paliva, motor, nadrz, pouzite zatazenie motora (svetla,klima, atd) ..topografiu krajiny a pocet zastaveni a rozbehov ..a samozrejme metodika merania, a hned by sme boli asi na inom ciste ...
Vie niekto dodat ? ..ci chranene, strazene pre verejnostou ..?!
Zas to tolik neprožívej. Jestli cestu z TX do VA trochu znáš, tak si obrázek uděláš. Sterling leží trošku výš než Houston, takže pár na cestě celkově překonal malé převýšení (ale jde jen o cca 290 stop vs 125 stopám v Houstonu, centrální Houston je dokonce jen 50 stop nad mořem). A to ať jel, kudy chtěl. I bez toho, že bys měl naprosto přesnou mapu, můžeš věřit, že je to velmi solidní výkon manželského páru, který tyhle věci umí a už překonal 90 rekordů. Dělali ostatně dříve také reklamu pro GM.
Nadpis k clanku nestoji : Manzelia xy .., ktory maju na konte xy akcii podobneho druhu, si tentokrat vybrali pre svoj pokus o rekord VW Passat, s ktorym na svojej pripravenej trase isli skoro iba po rovine,ci v neustalom klesani a vydrzali v nom sediet cez 2600km rychlostou 80-90 km za hodinu. atd. ....??! Je tak ?!
V clanku stoji : PASSAT TDI DOSIAHOL SVETOVY REKORD ! ..ze akym sposobom, a na akej trati, atd. ..to uz je tak nejak nepodstatne, aj ked prave to je podstatne !!!
..Takze :Solidni vykon manzelskeho paru, ktory tohle umi ..?? ..ale, NO :-! ..tohle umi, kazdy skusobny jazdec, ktorych maju automobilky stovky... Pri kurze, aj kazdy sikovny motorista, akurat nie pri standardnej v premavke... a preto je to silno zavadzajuce.
Ide iba o jednu vec, ..nech si nejaky Pepa, ci Janko nemysli, ze sa mu podari podobne za normalnych dopravnych podmienok ...a preto urcite potrebuje TDI , lebo na jedno natakovanie bude lietat asi dva mesiace ...
Pravda niektorymi ludmi casto kruti az nebezpecne klukato ... 8-s
Viděl jsi někdy výsledky ecorunů? Tohle je hodně dobrý výsledek. V Evropě bys to pravděpodobně nezajel. Pokud to pravidla dovolují a vybrali si šikovně trať, tak proč ne? Nikomu nic nebrání je překonat.
Přeháníš to. Stačí se podívat na mapu a zjistíš, že to je více méně rovinka. Jestli mají zapnutou klimatizaci, do toho mi nic není, jde o rekord. Pokud vydrží jízdu Texasem bez klimatizace, tak ať klidně šetří palivo. Vždy platí, co není zakázané, to je povolené. Když jsi chytrý nebo ochotný trpět a překonáš tak rekord, tak ti po právu náleží.
..prepac, asi si nespravne cital... Ja nespochybnujem, vysledok tohoto pokusu, ako EcoMaratonu, teda, ze za urcitych podmienok je mozne dosiahut 2,8L na 100, (moja skusenost popisana tiez, vyssie), ale skutocnost, ako je vysledok prezentovani a nasledne jeho vysledky pouzivane ... a to je rozdiel.
Mam za to, ze pri normalnej jazde pri prihladnuti na faktory, ktore su kazdodenne by bol vysledok iny, ..odhadujem okolo 4. az..6.-litrov nafty na 100, ..odhliadnuc na fakt ze 103Kw nie je nijak vela pri vahovu kategoru, v ktorej VW Passat je, ..a pri zapnuty urcitych casti vybavy vozidla ...
Ked teda pouzijem tvoj vzorec : ..do toho mi nic neni, jde o rekord. Uz pred desiatimi rokmi, existovali vozidla so spotrebou 0,2l benzinu na 100 !!! .. Ved ide o rekord a EcoMaraton..., ale v praxi ??? ..chapeme sa ? :yes:
A co v praxi? Jde o rekord. Tečka. Definice určuje, co možné je a co možné není. Až bude kategorie pro sériová osobní vozidla, kdy budeš muset mít zapnutou klimatizaci, odvětrávání sedadel, otevřená okénka, psa vyčuhujícího z okna alespoň 80% cesty a poslouchat na plné pecky dechovku, tak hold budeš muset zapnout klimatizaci, odvětrávat si zadek, otevřít okna, čímž kompletně zneguješ klimatizaci a narušíš si aerodynamiku, donutit ubohé zvíře jet stovky/ tisíce kilometrů s hlavou vystrčenou ven a doufat, že ti z té hudby nešibne. Nevím, co je tak těžké pochopit na rekordu. S běžným životem mají málokdy co společného. Kdy jsi si naposledy dal s partnerkou polibek delší než 24 hodin? Nebo jsi do práce doskákal na jedné noze? VW vyrobil nástroj, který tohle umožnil, tak je teď na nich, jak to dokáží zužitkovat. Stejně tak jako výrobce obuvi může zužitkovat rekord ve skákání přes švihadlo.
Takže se nechápeme. Někdo tady očividně má alergii na jeden německý průmyslový koncern a problém pochopit, co to je rekord. Pro mne osobně tohle nic neznamená. Nechci si koupit Passat ani víc, ani míň. Jen si říkám, sakra, 2600 kilometrů je pěkná štreka. Stejně, jako když byl ecorun Peugeotů. Kromě 3 litrového Pola jsem si nějak nevšiml, že by s tímhle VW operoval. A to Polo mělo normovanou spotřebu, nešlo o rekord, takže trochu jiná situace. Nebo jsi si snad v reklamě na Fabii všiml Plattnera?
Ja jsem jel pred nekolika lety se starym Passatem B4 (Tdi 66KW) v ne zrovna ukazkovem stavu do Chorvatska a zpatky na jednu nadrz. V te dobe mel najeto uz minimalne 260000 Km . Celkem jsme najeli cca 2000 km a jeste tam byla rezerva odhadem na 100 km. Auto bylo obsazene 2 dospeli + 2 deti. Klimatizaci jsem pouzival jen chvilema. Vetsinou jsem jel po dalnici okolo 100 ale hlavne jsem nacvaknul nadrz na plno. Stary pasat ji mel jako cisternu. (70 oficialne+ jeste tak mozna 20 do trubek). Vysledna spotreba byla cca 4,3 l. Tedka mam B5 (81KW) a Chorvatsko v pohode za 4.8 l. To uz bylo i se stale zapnutou klimou pres den. Pokud jede clovek s dobre zajetym autem a snazi se jet na spotrebu tak to asi zajet jde. :-)