Novinky
Dúfam že to nebude takí hnus ako panamera ;-\
Panamera je nadherne auto.
Problem je, ze jen z venku, interier je zoufaly, souhlasim, ze na fotkach vypada super, na zivo ale nic moc, tvrde vrzajici plasty, tlacitka s "levnou" odezvou, otevirani/zavirani prihradky pred spolujezdcem ma atributy low-end produkce, roletky odkladacich prostor na stredovem tunelu totez...
A jizda samotka me zklamala, zejmena naladeni podvozku, ktery je velmi nestabilni a v situacich, ktere v BMW povazuji za standardni, se choval az nebezpecne.
Osobne mam zkusenost se 4S PDK, s jinymi mutacemi jsem nejel, ale problem s vnitrkem zrejme plati obecne, co se podvozku tyka, to nevim.
Ale i tak mam Panameru moc rad a cekam na FL pristi rok, treba chlapci v ramci nej neco provedou i s tim vnitrkem a vychytaji dalsi mouchy. Jedna se preci o prvni generaci, u niz lze takove preslapy jeste tolerovat.
Takze i ja "dúfam" 😉
Problem je, ze jen z venku, interier je zoufaly, souhlasim, ze na fotkach vypada super, na zivo ale nic moc, tvrde vrzajici plasty, tlacitka s "levnou" odezvou, otevirani/zavirani prihradky pred spolujezdcem ma atributy low-end produkce, roletky odkladacich prostor na stredovem tunelu totez...
A jizda samotka me zklamala, zejmena naladeni podvozku, ktery je velmi nestabilni a v situacich, ktere v BMW povazuji za standardni, se choval az nebezpecne.
Osobne mam zkusenost se 4S PDK, s jinymi mutacemi jsem nejel, ale problem s vnitrkem zrejme plati obecne, co se podvozku tyka, to nevim.
Ale i tak mam Panameru moc rad a cekam na FL pristi rok, treba chlapci v ramci nej neco provedou i s tim vnitrkem a vychytaji dalsi mouchy. Jedna se preci o prvni generaci, u niz lze takove preslapy jeste tolerovat.
Takze i ja "dúfam" 😉
Svet se v kozi pi.. obraci. Tradice tu nic neznamena . Jen zizk . 8-s
ako by nie? ved vyrabaju 911 skoro "bez zmien",a to,ze pridavaju dalsie modely,aby tu 911 mohli vyrabat je len plus. pokial budu vyrabat aj mpv,ale budu mat v portfoliu 911,tak je to ok....zvysok je len o pozerskych keciach... :no😒br />
urcite by si skakal 3 metre do vzduchu od radosti,ak by porsche vyrabalo len 911,a bolo davno po krachu,ze? :no: 8-s
Asi tak nějak. Dokud budou vyrábět 911 jako auto pro opravdové řidiče, ať klidně vyrábějí i autobusy. Musíme si uvědomit, že to byl právě Cayenne, který Porsche jako značku zachránil. Nebýt jeho (a později Panamery), nevznikla by pravděpodobně žádná Carrera GT, 911 GT3 (RS, RS 4,0), ani plánovaná 918. Já situaci v Porsche beru pragmaticky. Dokud nedají do 911 oturbený čtyřválec, jsem v klidu.
Ja jsem nemel na mysli jen porsche,ale situaci v aut. prumyslu jako takovou. A speje tam ,ze se opravdu toho 2 litru s turbem v 911 nekdy dockame. Diky emisnim restrikcim neustale se zdrazujicimu palivu atd. Myslym ze porsche je nyni jednou z nejvydelecnejsich automobilek na svete (co se tyce marze na auto) a proto kom bi ,nebo mpv nema zapotrebi.Asi jsem staromodni...
Co se marží týče, Porsche dlouhodobě drží rekord. Na některých konkrétních variantách prý měli i 50%. V průměru se drželi kolem 20, postupně klesají, ale pořád jsou na tom nejlíp. Je možné, že je někdo překonává, ale rozhodně jde o naprostou špičku. V moderní historii to bylo až Audi, kdo po Porsche překročil v průměru 10% marži, soudě z mě dostupných informací.
Já bych to neviděl tak horký. Stačí se podívat do starších AutoTipů na to, co předpovídali, že bude touhle dobou vyrábět Škodovka a jaká je realita. Rok 2017 je dnes v automobilovém průmyslu tolik času, že ani ve vedení Porsche ještě neví, jestli budou mít tou dobou nějaký další nový model natož aby ho už chystali. AutoBild spíš jen háže kamínky do vody.
NEmyslím... ;-\
PS: Viz (třeba) Macan - Porsche už je zařazeno do "koncernoVWého sdílení" a kombi Porsche (bohužel) URČITĚ bude a Porsche se stane "normální" (další) variantou v "řetězci" audi vw škoda seat - snad alespoň vždy tím NEJ- verzí/variantou 😐
PPS: Prostě když Porsche tak (naštěstí stále ještě) URČITĚ 911ku a ať si kdo chce co chce říká určitě i Panameru (tedy NE v "tuctoVWém dieslu") a...le kombi apod. asi NEeee 8-s
PS: Viz (třeba) Macan - Porsche už je zařazeno do "koncernoVWého sdílení" a kombi Porsche (bohužel) URČITĚ bude a Porsche se stane "normální" (další) variantou v "řetězci" audi vw škoda seat - snad alespoň vždy tím NEJ- verzí/variantou 😐
PPS: Prostě když Porsche tak (naštěstí stále ještě) URČITĚ 911ku a ať si kdo chce co chce říká určitě i Panameru (tedy NE v "tuctoVWém dieslu") a...le kombi apod. asi NEeee 8-s
Jestli combi URČITĚ bude, tak URČITĚ vyjede dřív než v roce 2017. Víc jak 3 roky podle mě na jeho vývoj nepotřebují. V opačném případě není nic rozhodnuté, je to jedna paní povídala a "určitě" neplatí, i když samozřejmě nakonec třeba může combi být.
Trochu moc URČITĚ - ne? 😄
PS: Prostě Porsche (stále) ANO :yes: 😄
..ale (určitě 😉 ) už NE všechny modely (průměrný diesel a kombi URČITĚ ne 😉
PS: Prostě Porsche (stále) ANO :yes: 😄
..ale (určitě 😉 ) už NE všechny modely (průměrný diesel a kombi URČITĚ ne 😉
Myslím, že počty "určitě" mi sedí. Nebo jinak. Buď nesedí rok uvedení nebo ještě nic není určité 😉
Já bych si tak URČITĚ jistá (že "nesedí" rok uvedení) NEbyla..
...koncernoVWá strategie" nasazování nových modelů,rsp. "sladění" napříč portfoliem je VWelmi pečlivě plánováno koordinováno atd. = nějak nevím proč NEvěřit zprávě že menší verze Panamery příjde (až) v roce 17?
PS: Takže mi to tak nějak "VWychází" že to Porsche combi bude prostě porsche VWerze (příští) audi A6? 😉
"Mibluji koncernoVWé pVWaktiky" :yes: 😄
...koncernoVWá strategie" nasazování nových modelů,rsp. "sladění" napříč portfoliem je VWelmi pečlivě plánováno koordinováno atd. = nějak nevím proč NEvěřit zprávě že menší verze Panamery příjde (až) v roce 17?
PS: Takže mi to tak nějak "VWychází" že to Porsche combi bude prostě porsche VWerze (příští) audi A6? 😉
"Mibluji koncernoVWé pVWaktiky" :yes: 😄
Nevěřím, protože jak jsem psal, pět let je v automobilovém průmyslu dlouhá doba. Na takhle dlouhé období se plánuje možná tak vznik nástupců existujících modelů. O nových modelech se sice dlouze diskutuje, ale samotný proces od rozhodnutí po představení auta je u "mainstreamovějších" aut relativně krátký a dokonce i započatý vývoj auta ještě ve VW neznamená, že to auto nakonec vyjede. To nejsou moje doměnky, ale zkušenost. Proto jsem k podobným bombastickým prohlášením dost rezervovaný. Vždyť to říká sám mluvčí. Plány jsou, ale nic není potvrzeno. Neboli rok může sedět, typ auta vůbec 😄
Nu tohle bude asi "zkouška reakcí" - ale osobně tipuji že to spíš "pVWojde" = a v rámci "koncernoVWého sdílení" se audi A6 kombi dočká "bVWatříčka"/VWarianty s logem Porsche - což asi v reálu NEbude špatné auto..
PS: A ono to až TAK dlouho zas NEní (a asi se "musí" čekat na techniku příštího Audi A6 = proto asi "až" ten rok 2017). Navíc Porsche má mezitím ohlášeno pár jiných novinek a je to značka kde by "chrlení" nových modelů každý půlrok mohlo působit až "kontraproduktivně" (já osobně se moc těším a jsem ZVĚDAVÁ na model 918 :yes: 😄
PS: A ono to až TAK dlouho zas NEní (a asi se "musí" čekat na techniku příštího Audi A6 = proto asi "až" ten rok 2017). Navíc Porsche má mezitím ohlášeno pár jiných novinek a je to značka kde by "chrlení" nových modelů každý půlrok mohlo působit až "kontraproduktivně" (já osobně se moc těším a jsem ZVĚDAVÁ na model 918 :yes: 😄
No uvidíme. Cayman už tipuju dokončují, 918 je tu cca příští podzim a pokud odhlédnu od klasického chrlení různých variant 911, tak nebudou mít v konstrukci za chvíli do čeho píchnout...
Btw. jestli bude mít doopravdy nástupce Ferrari Enza 1150kg i se všema hybridníma kravinama, tak se může jít Porsche 918 se svými 1700kg zahrabat. Teda kromě EconomyRun...
Btw. jestli bude mít doopravdy nástupce Ferrari Enza 1150kg i se všema hybridníma kravinama, tak se může jít Porsche 918 se svými 1700kg zahrabat. Teda kromě EconomyRun...
Pokud tu váhu umístí dobře... viz GT-R. 😉
Když odhadují na Nordschleife s P918 čas 7:22 a poslední (těžší a slabší) GT-R tam má už nyní 7:21, tak ji asi dobře neumístili >😁 Nemůžu si pomoct, ale ke "sportovním" hybridům mám averzi. Ale kdo ví, třeba Porsche ještě překvapí...
Já bych nad časem 7:22 (a možná "o fous" lepším) rozhodně ne"bědovala".. 😉
..trumfnout to "šílené japonské GT-R letadlo" je docela TĚŽKÉ 😄
PS: Já jsem rozhodně na Porsche 918 docela "hodně" zvědavá 😉
..trumfnout to "šílené japonské GT-R letadlo" je docela TĚŽKÉ 😄
PS: Já jsem rozhodně na Porsche 918 docela "hodně" zvědavá 😉
Přesto se podařilo 911 GT2 RS časem 7:18 GTR porazit. A to je "jen" vytuněná 911 se zadním náhonem a poloviční cenou proti P918. Je mi jasný, že kvalitu sporťáku neurčuje pouze čas na Nordschleife, od výkladní skříně Porsche se tam ale tak nějak výborný výsledek očekává a být horší než starší "vytuněná" 911 mi nepřijde OK...
NEobávala bych se "zahrabání". - nicméně Ferrari (bylo je a bude) "trochu jinde" (ať si kdo chce co chce říká - a to říkám při naprostém RESPEKTu k Posche..
... Cayman a 911 jsou skvělá auta, Panamera VŮBEC NEní špatná - věci jako SUV, diesly, kombi atd. bych "klidně oželela" - jsou a (ještě více) budou to JEN VWarianty a VWariace jiných automoooobilů a to "mne NEbere" (a to co lze považovat za "dobré" v modelu audi MI NE"stačí" ve voze s logem Porsche 😐
PS: Ta poslední slova byla určena spíš pro MTho 😉
... Cayman a 911 jsou skvělá auta, Panamera VŮBEC NEní špatná - věci jako SUV, diesly, kombi atd. bych "klidně oželela" - jsou a (ještě více) budou to JEN VWarianty a VWariace jiných automoooobilů a to "mne NEbere" (a to co lze považovat za "dobré" v modelu audi MI NE"stačí" ve voze s logem Porsche 😐
PS: Ta poslední slova byla určena spíš pro MTho 😉
Však jsem také napsal: "Pokud by tyhle motory dotáhli na úroveň hodnou Porsche, tak budou naprosto jednoznačně nejlepší v prémii."
Trumfnout (dotáhnout) BMW v motorech bude HODNĚ těžké! 20d je extrémně povedený a 2.0 TDi mu nikdy nebyl ani vzdáááleným konkurentem (o verzích 23d či 25d nemluvě) - audi se s mnohaletým zpožděním dostalo do ligy Bi-turbo (4válec proti 250 CDi apod. bude také s x-letým zpožděním) - myslím že by měli šanci leda by konkurence na další vývoj "rezignovala" = dohnat TAKOVÉ zpoždění není žádná legrace (o tri-turbu jsem raději ani NEmluvila..
PS: Porsche by mělo být spíš nad BMW (o ostatních ani nemluvě), v reálu bude nejspíš jen přebírat snad ne špatnou, ale rozhodně NE extraligovou úroveň (jakou si značka ZASLOUŽÍ) - to je alepsoň MŮJ "odhad" VWývoje pod koncernovým VWedením..
... plus je "omezí" to "hlídání" (slazování, sladněí - nebo jak se to řekne 😄 ) modelů napříč značkami - kdy je sice na jednu stranu vše PERFEKTNĚ naplánoVWané, ale... no vlastně spíš ALE 😉
PS: Porsche by mělo být spíš nad BMW (o ostatních ani nemluvě), v reálu bude nejspíš jen přebírat snad ne špatnou, ale rozhodně NE extraligovou úroveň (jakou si značka ZASLOUŽÍ) - to je alepsoň MŮJ "odhad" VWývoje pod koncernovým VWedením..
... plus je "omezí" to "hlídání" (slazování, sladněí - nebo jak se to řekne 😄 ) modelů napříč značkami - kdy je sice na jednu stranu vše PERFEKTNĚ naplánoVWané, ale... no vlastně spíš ALE 😉
Ty mi chceš říct, že jsi jela 130 kW 2.0 TDI a připadal ti výrazně horší než 20d? V kterém konkrétním ohledu? Podle mne každý mluvíme o jiném motoru. Dvojitě přeplňovaný dvoulitr možná někomu chybí, mně by teoreticky mohl chybět u A3, ale naštěstí do takového auta nemám potřebu kupovat naftový motor. Audi naštěstí hubnou, takže hlavní přednost dvojitě přeplňovaného 3.0 TDI pro mne je automat s hydrodynamickým měničem. I tak bych dal přednost V8. Hmotnost prakticky stejná a kultivovanost je o notný kus dál.
Nicméně tu diskuzi zbytečně strháváš. Řekl sem, kdyby se jim to povedlo, tak budou nejlepší. Což je pravda. Nevím, co je na tom těžkého pochopit. Sama píšeš, že Porsche má být nad BMW, takže, povést se jim to, tyhle motory budou nejlepší. Samozřejmě, něco úplně jiného je skutečně takový motor udělat.
Nicméně tu diskuzi zbytečně strháváš. Řekl sem, kdyby se jim to povedlo, tak budou nejlepší. Což je pravda. Nevím, co je na tom těžkého pochopit. Sama píšeš, že Porsche má být nad BMW, takže, povést se jim to, tyhle motory budou nejlepší. Samozřejmě, něco úplně jiného je skutečně takový motor udělat.
Ne to NEjela, ale je to stále týž motor co už je v nabídce roky (jen má teď o pár kW víc) = NEočekávala bych nějaké "zcela zásadní" změny (všiml jste si že BMW pro 2kovou řadu bude nabízet pod označením 20d verzi 160 kW?
..zatímco 2litrovou naftu BMW ve všech modifikacích za EXTRÉMně povedenou pohonnou jednotku, 2litr TDi je slušně řečeno "průměrný" - a to i co se porochovosti týče = je to neustále (z mého pohledu MARNÉ) "dohánění" konkurence - mám na mysli 250 CDi, výrazně "pohodovější" i výkonnější 2.2 HDi za konkurenci tady z diskutujících jistě (skoro) nikdo NEpovažuje, byť je to motor "o řád" modernější. Uvidíme jaké bude aVWizované bi-turbo, že by "zdrtilo" letitou konkurenci (a ta případně nedokázala adekvátně reagovat) se mi zdá NEpříliš pravděpodobné...
Prostě to co stačí do audi a je asi fajn ve Škodě, je pro Porsche MÁLO - a je jedno zda jde o 2 či 3litr - ať tam či tam je BMW relativně DOST napřed = z mého pohledu to bude "špičkovou" značku Porsche "deklasovat" - což jsem ale psala hned při prvních zmínkách o "tuctovém" 3.0 Tdi pro Panameru a názor NEměním..
Ano, naprosto SOUHLASím že "přechod" audi (u té top motorizace) k ZF8 které BMW používá od 1čky po Rolls Royce je "správnou" volbou/-ým krokem!
PS: NEchci něco jako "strhávat diskuzi", ale VWaudi "dohání" BMW v motorech (co pamatuji 😉 ) a zrovna v naftových motorizacích je OPRAVDU o "pětiletku" pozadu (a možná NEjen za BMW) = očekávat že se "najednou" vývoj u BMW zastaví(l) a vwaudi tu "o generaci" propast najednou dožene ... řekněme NENí příliš pravděpodobné. Výrazně opožděně nasadili "vše naftové" od 1.6 Tdi po bi-turbo, "perličku" typu tri-turbo (což byl - dle MNE - ten "pravý" naftový motor do PORSCHE) snad nemají ani v plánu, rsp. určitě nenude v příštích letech = z MÉHO pohledu prostě Porsche bude brát normální motory od vwaudi a sdlíení jistě NEzůstane jen u "průměrných" naftových jednotek =
= z mého pohledu prostě NENí zařazení PORSCHE do "koncernoVWého řetězce" žádný důvod k radosti..
..zatímco 2litrovou naftu BMW ve všech modifikacích za EXTRÉMně povedenou pohonnou jednotku, 2litr TDi je slušně řečeno "průměrný" - a to i co se porochovosti týče = je to neustále (z mého pohledu MARNÉ) "dohánění" konkurence - mám na mysli 250 CDi, výrazně "pohodovější" i výkonnější 2.2 HDi za konkurenci tady z diskutujících jistě (skoro) nikdo NEpovažuje, byť je to motor "o řád" modernější. Uvidíme jaké bude aVWizované bi-turbo, že by "zdrtilo" letitou konkurenci (a ta případně nedokázala adekvátně reagovat) se mi zdá NEpříliš pravděpodobné...
Prostě to co stačí do audi a je asi fajn ve Škodě, je pro Porsche MÁLO - a je jedno zda jde o 2 či 3litr - ať tam či tam je BMW relativně DOST napřed = z mého pohledu to bude "špičkovou" značku Porsche "deklasovat" - což jsem ale psala hned při prvních zmínkách o "tuctovém" 3.0 Tdi pro Panameru a názor NEměním..
Ano, naprosto SOUHLASím že "přechod" audi (u té top motorizace) k ZF8 které BMW používá od 1čky po Rolls Royce je "správnou" volbou/-ým krokem!
PS: NEchci něco jako "strhávat diskuzi", ale VWaudi "dohání" BMW v motorech (co pamatuji 😉 ) a zrovna v naftových motorizacích je OPRAVDU o "pětiletku" pozadu (a možná NEjen za BMW) = očekávat že se "najednou" vývoj u BMW zastaví(l) a vwaudi tu "o generaci" propast najednou dožene ... řekněme NENí příliš pravděpodobné. Výrazně opožděně nasadili "vše naftové" od 1.6 Tdi po bi-turbo, "perličku" typu tri-turbo (což byl - dle MNE - ten "pravý" naftový motor do PORSCHE) snad nemají ani v plánu, rsp. určitě nenude v příštích letech = z MÉHO pohledu prostě Porsche bude brát normální motory od vwaudi a sdlíení jistě NEzůstane jen u "průměrných" naftových jednotek =
= z mého pohledu prostě NENí zařazení PORSCHE do "koncernoVWého řetězce" žádný důvod k radosti..
Takže na přímou otázku, ve kterém konkrétním ohledu je 2.0 TDI 130kW výrazně horší, než 20d, zase nic (s V8 TDI si určitě také stále nejela, ale víš, že je to prakticky "mrtvý" motor, stejně jako si nejela s 3.0 biTDI, který řadíš mezi normální motory od vwaudi) ..., čím delší reakce, tím prázdnější..., ale to okecávání ti tradičně jde, Angelo. :😉 >😒]
Technický základ ve formě V8 TDI by se právě do velkých Porsche (Cayenne/Panamera) hodil víc, než relativně extrémně "vyhnané" R6 triturbo z "dieselové" M5"...
Technický základ ve formě V8 TDI by se právě do velkých Porsche (Cayenne/Panamera) hodil víc, než relativně extrémně "vyhnané" R6 triturbo z "dieselové" M5"...
Angelo?!? (už zase?) TRAPNÉ :no: 8-s :no: ;-\ :no😒br />
PS: A že BMW 2 litrový diesel (20d, 23d, 25d či Alpina D3) je zřejmě NEJlepší motor své kategorie (a že to ve srovnávacích testech "nandal" tuctovému PORUCHOVÉMU - to jistě VWíte a uznáte i vy - 2.0 Tdi jsem četla víceKRÁT než mám prstů na rukou.. 😉
Zajímavá novinka. Audi do A7 začalo montovat ZF i ke 180 kW dieselu. 😄
VELMI rozumné!
PS: Že by "letité tajemstVWí" že DSG není NEJdokonalejší převodovka na světě (i když na Multitronic ZDALEKA NEmá 😉 ) přestalo být "tajemstvím"? 😄
PS: Že by "letité tajemstVWí" že DSG není NEJdokonalejší převodovka na světě (i když na Multitronic ZDALEKA NEmá 😉 ) přestalo být "tajemstvím"? 😄
Právě děláš chybu v tom, že si myslíš, že to jsou stejné motory. Audi motory mění pomalu jak ponožky. A pokrok je to citelný. V některých ohledech je rozdíl mezi Audi a BMW hlavně filosofický. Takže nějaké rozdíly tam budou vždy.
Zhruba do roku 2017 o Porsche strach nemám, a pak je otázka, jak vůbec bude autoprůmysl vypadat po roce 2020.
V tomhle se shoduji s whitem, prostě trojnásobné sériové přeplňování mne tolik neuchvátilo. Mnohem víc se mi tam líbí V8, která má potenciál pro další ladění. U Cayenne je třílitr opravdu diskutabilní, nicméně Panamera s ním má pružnost lepší než 530d. A to je o třídu menší auto. A montuje se k němu ZF místo PDK. Dynamické parametry jsou velmi podobné základnímu benzínovému šestiválci, takže zase taková hrůza to není. Není to ideál, ale osobně považuji 530d za skvělý cesťák, takže za co mám považovat Panameru Diesel? To auto dává smysl. A je hodně příjemné. Ostatně 730d je snad nejprodávanější varianta sedmičky a zdaleka takové dynamiky nedosahuje. Zkrátka motory nepoměřuji jen podle litrového výkonu a počtu turbodmychadel.
Zhruba do roku 2017 o Porsche strach nemám, a pak je otázka, jak vůbec bude autoprůmysl vypadat po roce 2020.
V tomhle se shoduji s whitem, prostě trojnásobné sériové přeplňování mne tolik neuchvátilo. Mnohem víc se mi tam líbí V8, která má potenciál pro další ladění. U Cayenne je třílitr opravdu diskutabilní, nicméně Panamera s ním má pružnost lepší než 530d. A to je o třídu menší auto. A montuje se k němu ZF místo PDK. Dynamické parametry jsou velmi podobné základnímu benzínovému šestiválci, takže zase taková hrůza to není. Není to ideál, ale osobně považuji 530d za skvělý cesťák, takže za co mám považovat Panameru Diesel? To auto dává smysl. A je hodně příjemné. Ostatně 730d je snad nejprodávanější varianta sedmičky a zdaleka takové dynamiky nedosahuje. Zkrátka motory nepoměřuji jen podle litrového výkonu a počtu turbodmychadel.
Jako že ten 2.0 TDi 130 kW je ZCELA NOVÝ motor?? Určitě?? Jsem na hodně % přesvědčená že to je jen další evoluce verze 125 kW
Když zmiňujete BMW 5 - (britské i německé) srovnání 535d a Panamery jistě znáte - a to by se PORSCHE (dle mne) prostě stávat NEmělo..
PS: Zrovná já motor JEN dle výkonu rozhodně také NEhodnotím (ale 3.O TDi se možná jakžtakž vyrovná novým verzím BMW 30d 190 kW, ale 35/40d už ne a 50d naprosto ne - zrovna tak ho "převálcuje" JAGuar 202 kW/600 Nm = mně prostě do vozů Porsche příjde spíš NEdostatečný (jak správně píšete, když už tak do Panamery - byť tam bych si představovala MINIMÁLNĚ bi-turbo V6 TDi a ne tu "obyčejnou" verzi - do Cayenne je to už skoro "slabota", když tam diesel tak asi ten V8, nebo alespoň to bi-turbo... obyč třílitr je na to že to je PORSCHE opravdu MÁLO
PPS: K tomu výkonu ještě z "druhé strany", on samozřejmě motor typu 730d naprosto "stačí", ale mne opravdu "uráží" že v daleko větším dražším a hlavně PORSCHE je motor cca výkonů Citroën C5 V6, které momentálně v česku koupíte za 850 tisíc - ono by se nad tím měli "pohoršovat" spíš ostatní (nejspíš ti co nad C5 V6 "ohrnují nos" 😄 ), ale "zklamaná" jsem z toho asi jen JÁ 😄
Když zmiňujete BMW 5 - (britské i německé) srovnání 535d a Panamery jistě znáte - a to by se PORSCHE (dle mne) prostě stávat NEmělo..
PS: Zrovná já motor JEN dle výkonu rozhodně také NEhodnotím (ale 3.O TDi se možná jakžtakž vyrovná novým verzím BMW 30d 190 kW, ale 35/40d už ne a 50d naprosto ne - zrovna tak ho "převálcuje" JAGuar 202 kW/600 Nm = mně prostě do vozů Porsche příjde spíš NEdostatečný (jak správně píšete, když už tak do Panamery - byť tam bych si představovala MINIMÁLNĚ bi-turbo V6 TDi a ne tu "obyčejnou" verzi - do Cayenne je to už skoro "slabota", když tam diesel tak asi ten V8, nebo alespoň to bi-turbo... obyč třílitr je na to že to je PORSCHE opravdu MÁLO
PPS: K tomu výkonu ještě z "druhé strany", on samozřejmě motor typu 730d naprosto "stačí", ale mne opravdu "uráží" že v daleko větším dražším a hlavně PORSCHE je motor cca výkonů Citroën C5 V6, které momentálně v česku koupíte za 850 tisíc - ono by se nad tím měli "pohoršovat" spíš ostatní (nejspíš ti co nad C5 V6 "ohrnují nos" 😄 ), ale "zklamaná" jsem z toho asi jen JÁ 😄
Co máš pořád s tím zcela nový. Po pravdě, nevím. Může to být jen evoluce, na druhou stranu Audi přechází na modulární konstrukce, takže očekávám, že to dělají i u dieselů. Je dost dobře možné, že to udělali už o něco dříve. Ať si klidně vznikl jen doladěním, podotahováním šroubů, ten motor zkrátka funguje. Nějaký konkrétní prvek jeho konstrukce se ti nelíbí? Nebo proč bys ho úplně zahodila jako ztracenou záležitost?
Napsal jsem 530d, tedy srovnatelný motor. Panamera je konkurent sedmičky a tu jednoznačně poráží. Nebavím se o tom, jestli by mohla být lepší (mohla, samozřejmě), ale jestli je to dostatečné. Fakt je, že dynamiku má velmi podobnou základní Panameře s benzínovým 3,6 V6 a porazí 530d, což je dobrý cestovní vůz. Dokud člověk jezdí mimo Autobahn bez limitu, tak je to v pohodě. A také to nic nezmění na faktu, že je to v téhle kombinaci velmi příjemné auto. Kdo se tu baví o 35/40/50d? Porovnávám porovnatelné. 530d jsem vybral proto, že jde o menší a lehčí auto s mírně výkonnějším motorem stejné kategorie, takže je solidní výkon, že ho Panamera dokáže v dynamice porazit. Podle mne diesely u Porsche jsou spíš otázka smluv. Koncern se s nimi prostě dříve o nic lepšího podělit nechtěl. A vyvíjet vlastní diesel se jim zřejmě nevyplatí. To je můj odhad. Předchozí Cayenne Diesel se také prodával a byl rozhodně horší než současný nebo než Panamera Diesel. Nedělá mi nějak dvakrát radost, jen říkám, že zase tolik nevyčnívá oproti základní Panameře. A jako celek to auto je špička.
Napsal jsem 530d, tedy srovnatelný motor. Panamera je konkurent sedmičky a tu jednoznačně poráží. Nebavím se o tom, jestli by mohla být lepší (mohla, samozřejmě), ale jestli je to dostatečné. Fakt je, že dynamiku má velmi podobnou základní Panameře s benzínovým 3,6 V6 a porazí 530d, což je dobrý cestovní vůz. Dokud člověk jezdí mimo Autobahn bez limitu, tak je to v pohodě. A také to nic nezmění na faktu, že je to v téhle kombinaci velmi příjemné auto. Kdo se tu baví o 35/40/50d? Porovnávám porovnatelné. 530d jsem vybral proto, že jde o menší a lehčí auto s mírně výkonnějším motorem stejné kategorie, takže je solidní výkon, že ho Panamera dokáže v dynamice porazit. Podle mne diesely u Porsche jsou spíš otázka smluv. Koncern se s nimi prostě dříve o nic lepšího podělit nechtěl. A vyvíjet vlastní diesel se jim zřejmě nevyplatí. To je můj odhad. Předchozí Cayenne Diesel se také prodával a byl rozhodně horší než současný nebo než Panamera Diesel. Nedělá mi nějak dvakrát radost, jen říkám, že zase tolik nevyčnívá oproti základní Panameře. A jako celek to auto je špička.
To jako že 2.0 TDi 130 kW je ZCELA NOVÝ motor?? Určitě?? Jsem na hodně % přesvědčená že to je jen další evoluce verze 125 kW
Když zmiňujete BMW 5 - (britské i německé) srovnání 535d a Panamery jistě znáte - a to by se PORSCHE (dle mne) prostě stávat NEmělo..
PS: Zrovná já motor JEN dle výkonu rozhodně také NEhodnotím (ale 3.O TDi se možná jakžtakž vyrovná novým verzím BMW 30d 190 kW, ale 35/40d už ne a 50d naprosto ne - zrovna tak ho "převálcuje" JAGuar 202 kW/600 Nm = mně prostě do vozů Porsche příjde spíš NEdostatečný (jak správně píšete, když už tak do Panamery - byť tam bych si představovala MINIMÁLNĚ bi-turbo V6 TDi a ne tu "obyčejnou" verzi - do Cayenne je to už skoro "slabota", když tam diesel tak asi ten V8, nebo alespoň to bi-turbo... obyč třílitr je na to že to je PORSCHE opravdu MÁLO
PPS: K tomu výkonu ještě z "druhé strany", on samozřejmě motor typu 730d naprosto "stačí", ale mne opravdu "uráží" že v daleko větším dražším a hlavně PORSCHE je motor cca výkonů Citroën C5 V6, které momentálně v česku koupíte za 850 tisíc - ono by se nad tím měli "pohoršovat" spíš ostatní (nejspíš ti co nad C5 V6 "ohrnují nos" 😄 ), ale "zklamaná" jsem z toho asi jen JÁ 😄
Když zmiňujete BMW 5 - (britské i německé) srovnání 535d a Panamery jistě znáte - a to by se PORSCHE (dle mne) prostě stávat NEmělo..
PS: Zrovná já motor JEN dle výkonu rozhodně také NEhodnotím (ale 3.O TDi se možná jakžtakž vyrovná novým verzím BMW 30d 190 kW, ale 35/40d už ne a 50d naprosto ne - zrovna tak ho "převálcuje" JAGuar 202 kW/600 Nm = mně prostě do vozů Porsche příjde spíš NEdostatečný (jak správně píšete, když už tak do Panamery - byť tam bych si představovala MINIMÁLNĚ bi-turbo V6 TDi a ne tu "obyčejnou" verzi - do Cayenne je to už skoro "slabota", když tam diesel tak asi ten V8, nebo alespoň to bi-turbo... obyč třílitr je na to že to je PORSCHE opravdu MÁLO
PPS: K tomu výkonu ještě z "druhé strany", on samozřejmě motor typu 730d naprosto "stačí", ale mne opravdu "uráží" že v daleko větším dražším a hlavně PORSCHE je motor cca výkonů Citroën C5 V6, které momentálně v česku koupíte za 850 tisíc - ono by se nad tím měli "pohoršovat" spíš ostatní (nejspíš ti co nad C5 V6 "ohrnují nos" 😄 ), ale "zklamaná" jsem z toho asi jen JÁ 😄
Myslím že "trumfnout" (dotáhnout) BMW v motorech bude HODNĚ těžké! Slušný je snad 3litr (ale NE na Porsche - tam jedině snad to Bi-turbo) 20d je extrémně povedený a 2.0 TDi mu nikdy nebyl ani vzdáááleným konkurentem (o verzích 23d či 25d nemluvě) - audi se s mnohaletým zpožděním dostalo do ligy Bi-turbo (4válec proti 250 CDi apod. bude také s x-letým zpožděním) - myslím že by měli šanci leda by konkurence na další vývoj "rezignovala" = dohnat TAKOVÉ zpoždění není žádná legrace (o tri-turbu jsem raději ani NEmluvila..
PS: Porsche by mělo být spíš nad BMW (o ostatních ani nemluvě), v reálu bude nejspíš jen přebírat snad ne špatnou, ale rozhodně NE extraligovou úroveň (jakou si značka ZASLOUŽÍ) - to je alepsoň MŮJ "odhad" VWývoje pod koncernovým VWedením..
... plus je "omezí" to "hlídání" (slazování, sladněí - nebo jak se to řekne 😄 ) modelů napříč značkami - kdy je sice na jednu stranu vše PERFEKTNĚ naplánoVWané, ale... no vlastně spíš ALE 😉
PS: Porsche by mělo být spíš nad BMW (o ostatních ani nemluvě), v reálu bude nejspíš jen přebírat snad ne špatnou, ale rozhodně NE extraligovou úroveň (jakou si značka ZASLOUŽÍ) - to je alepsoň MŮJ "odhad" VWývoje pod koncernovým VWedením..
... plus je "omezí" to "hlídání" (slazování, sladněí - nebo jak se to řekne 😄 ) modelů napříč značkami - kdy je sice na jednu stranu vše PERFEKTNĚ naplánoVWané, ale... no vlastně spíš ALE 😉
Čekal bych, že menší Panamera bude stát na platformě MSB, kterou Porsche vyvíjí pro druhou generaci Panamery. Nějak se mi nechce věřit, že by použili MLB (evo), na které stojí téměř celé Audi a Macan. Jestli se nepletu, i AutoBild v článku probírajícím pozici Audi a Porsche v koncernu psal, že "Pajun" bude mít MSB, stejně jako druhá generace Panamery. A z toho plyne ten rok 2017.
Spekuluje se, že by na MSB mohl do budoucna stát Bentley a i A8. Fakticky jsou si MSB a MLB hodně podobné, motor v předu, možnost pohonu všech kol, jen MLB podporuje předokolky a MSB zadokolky. Další rozdíl je, že MLB tu už pár let je a je hlavně zaměřené na podporu co nejroztodivnějších materiálů. Na příští A8 bychom měli vidět uhlíkový kompozit místo čistého hliníku.
Trochu unifikace čekám v převodovkách. Audi a Porsche mají překryv a přijde mi zvláštní, aby si zvlášť vyvíjeli PDK a S tronic. V tomhle ohledu očekávám, že spojí síly. Vůbec by nebylo špatné, kdyby vyvinuli nějaký über HDM. 😄
Spekuluje se, že by na MSB mohl do budoucna stát Bentley a i A8. Fakticky jsou si MSB a MLB hodně podobné, motor v předu, možnost pohonu všech kol, jen MLB podporuje předokolky a MSB zadokolky. Další rozdíl je, že MLB tu už pár let je a je hlavně zaměřené na podporu co nejroztodivnějších materiálů. Na příští A8 bychom měli vidět uhlíkový kompozit místo čistého hliníku.
Trochu unifikace čekám v převodovkách. Audi a Porsche mají překryv a přijde mi zvláštní, aby si zvlášť vyvíjeli PDK a S tronic. V tomhle ohledu očekávám, že spojí síly. Vůbec by nebylo špatné, kdyby vyvinuli nějaký über HDM. 😄
Co se týče budoucnosti sportovních Porsche, spíš by se měli bát u Audi. Indikace jsou, že Porsche povede vývoj v téhle oblasti s výjimkou vývoje Lamborghini. "Limuzíny" by Porsche mělo vyvíjet s Bentley, Audi bude mít svou platformu a možná dostane prestižnější pro A8. Všechno sportovní od budoucího prcka, přes Cayman/ Boxster po 911 by mělo zůstat Porsche s tím, že něco převezme Audi a VW. Audi bude mít čtyřkolky, své vlastní sedany/ kombíky/ fastbacky a vývoj pro Lamborghini, VW bude stavět na MQB a dělit se o malé modely s Audi. Pěkný binec, Audi a Porsche to nebudou mezi sebou mít jednoduché, ale vedení VW Group dá spíš přednost Porsche před Audi. Kromě menší Panamery bychom se snad měli dočkat i menšího Bentley. A datum je odhadované myslím také na 2017. Také se mluví o tom, že by Audi mohlo dostat špičkové benzínové motory od Porsche, prakticky výměnou za diesely Audi. Jsem zvědavý, co z toho guláše nakonec bude. Ale jak říkám, vedení koncernu spíš bude nadržovat Porsche. A to snad nikoho nepřekvapí.
Paradoxně bude Macan na vyšší technologické úrovni než Cayenne (z hlediska platformy, což je to klíčové v tomhle "bratrstvu"), takže o žádnou katastrofu (zatím) nejde. Jediným mínus budou sdílené diesely, ale tak tomu je i dnes. Předpokládám, že hybrid bude také sdílený (stejně jako dnes). Na druhou stranu, fakt, že se diesely VW montují i do Porsche, by mohl znamenat, že budou víc motivovaní na nich ještě víc pracovat a hnát je k dokonalosti, což potěší majitele vozů ostatních koncernových značek, tedy hlavně Audi.
Výhoda je, že Porsche bude na stejné úrovni v hierarchii VW Group jako Audi a VW. Stačí se podívat na Audi, jak takový život vypadá. Budou muset vydělávat, ale podle mne budou mít hodně prostoru k dýchání. Z části budou tím, čím mělo být Audi, tedy skutečně sportovně luxusní značkou. Trh mají pěkně obšancovaný, jen co je pravda.
Výhoda je, že Porsche bude na stejné úrovni v hierarchii VW Group jako Audi a VW. Stačí se podívat na Audi, jak takový život vypadá. Budou muset vydělávat, ale podle mne budou mít hodně prostoru k dýchání. Z části budou tím, čím mělo být Audi, tedy skutečně sportovně luxusní značkou. Trh mají pěkně obšancovaný, jen co je pravda.
NEobávala bych se (určitě 😉 ) žádné "katastrofy" (hůř než tuctový diesel v Panamera to snad hned tak NEpůjde 😄 ), ale že je Porsche "vřazeno" do koncernoVWého systému "jeden vůz/technika pod XY různými značkami" mne prostě "neblaží" (pro mne to NENí důvod "k oslaVWám" 😐
PS: Ano, zrovna diesly VW by POTŘEBOVALY "poPORSCHEit" (čtěte "poladit".. 😉
..tam má BMW až přííííííliš V-E-L-K-Ý náskok (a možná NEjen BMW 😄
PS: Ano, zrovna diesly VW by POTŘEBOVALY "poPORSCHEit" (čtěte "poladit".. 😉
..tam má BMW až přííííííliš V-E-L-K-Ý náskok (a možná NEjen BMW 😄
Mě by zajímalo, co si pod tou technikou pod různými značkami představuješ. Sdílí se motory, což diskutabilní je, sdílí se platformy, což v principu nijak nevadí, pokud jsou dobře promyšlené. Benzínové motory si dělá Porsche samo, interiéry i exteriéry jsou také Porsche, podvozky jsou Porsche, tak co je to špatné sdílení? Jak konkrétně snižuje kvalitu vozů Porsche? Už jsem to napsal dříve, sdílení není ve své podstatě špatné, pokud výsledek dosahuje patřičných kvalit.
To poladění prosím rozveď. Nepřijde mi, že by 130 kW 2.0 TDI nebo 180 kW 3.0 TDI nějak výrazně zaostávaly za ekvivalenty BMW. Pokud je někdo BMW blízko, tak Audi. Pokud by tyhle motory dotáhli na úroveň hodnou Porsche, tak budou naprosto jednoznačně nejlepší v prémii.
To poladění prosím rozveď. Nepřijde mi, že by 130 kW 2.0 TDI nebo 180 kW 3.0 TDI nějak výrazně zaostávaly za ekvivalenty BMW. Pokud je někdo BMW blízko, tak Audi. Pokud by tyhle motory dotáhli na úroveň hodnou Porsche, tak budou naprosto jednoznačně nejlepší v prémii.
Asi najdôležitejšia otázka, ktorá nedá spávať každému správnemu petrolheadovi.
Táto doba je chorá, samé nezmyselné nariadenia z Bruselu. Automobilky upustili od atmosférických benzínov, staršie autá (diesle) nemôžu do centra miest. Čo je toto za dobu ? Z tohto vývoja sa mi chce grcať ...
Kompozitový monokok, inboard elektromotory, vodíkový palivový článek, to je u mne recept na zajímavé svezení 21. století.
Automobilky robia všetko preto, aby elektromobily vydávali zvuk. Inak sú nebezpečné. Z reprákov zvuk motora ? Toto nás čaká ? Radšej mám zvuk R6. Vypnem rádio, stiahnem okno a vychutnávam si 272 koní pod kapotou, nádhera ...