Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

AutoBild: Porsche chystá svoje první kombi

61 komentářů

Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
tak to nebude ziadne prekvapenie, po hybride, SUV a diesli ma uz v porsche nic neprekvapi, kombik teda urcite nie, casom pride aj mpv o tom niet pochyb :yes:
Avatar - escorpion
escorpion
Nechápem prečo sa automobilky nedržia toho čím sú preslávené. Porsche by malo ostať športovou značkou (911). Ku podivu sa cayenne predáva veľmi dobre. Diesel v panamere ? Neostal kameň na kameni, "až" na prvom mieste sú peniaze.
Táto doba je chorá, samé nezmyselné nariadenia z Bruselu. Automobilky upustili od atmosférických benzínov, staršie autá (diesle) nemôžu do centra miest. Čo je toto za dobu ? Z tohto vývoja sa mi chce grcať ...
Avatar - karasjan14
karasjan14
Na jednu strany s tebou souhlasím, ale z druhé strany jsou to logické kroky, které by stejně jednou nastaly. Celý svět se začíná snažit recyklovat a mít menší závislost na ropě. A to, že elektromobily nesnáším, tak to neznamená, že to jednou nebude nudné a daleko lepší. 😐 Třeba se ty technologie posunou správným směrem a řízení auta nám bude dělat radost i za třicet let. Jen vše brát pozitivně. 😉 😄
Avatar - escorpion
escorpion
Elektromobily sú fajn, ale cena za malé auto atakuje milión. Kto si to kúpi ? Napr. Chevrolet volt je prepadák. Peugeot iOn detto. 30-40 tisíc eur dať za elektromobil ? To sa nikdy nevyplatí.
_MT_
To si myslíš, že budou takhle drahé navždy? Automobily s elektromotory budou mít jednu silnou zbraň, palivové články. Jediné, co člověku může chybět, je podněcující zvuk. Na druhou stranu, slyšel jsem zvuk, který Audi vyvinulo pro svůj e-tron a není to vůbec, ale vůbec špatné. Připomínalo mi to Batmobil. 😄

Kompozitový monokok, inboard elektromotory, vodíkový palivový článek, to je u mne recept na zajímavé svezení 21. století.
Avatar - escorpion
escorpion
Navždy asi nie. Ich cenu určí trh a dopyt. Dnes nepredajné, ale uvidíme o pár rokov. Kto dokáže predpovedať budúcnosť ?
Automobilky robia všetko preto, aby elektromobily vydávali zvuk. Inak sú nebezpečné. Z reprákov zvuk motora ? Toto nás čaká ? Radšej mám zvuk R6. Vypnem rádio, stiahnem okno a vychutnávam si 272 koní pod kapotou, nádhera ...
_MT_
Právě že Audi na to takhle nešlo. Nejde ani o nějaké varování v podání Japonců, ani o zvuk spalovacího motoru z reproduktorů, vyvinuli pro jeho generování speciální hardware a zvuk je opravdu složený (opravdu ho dělal hudební skladatel) pro elektromobil. Má to lidem znít jako elektromobil a zároveň to má být podněcující, emotivní. Říkám, mně to nejvíc připomínalo Batmobil. Je to podobné, jako elektromobily ozvučují ve sci-fi filmech. Ty elektronické podtóny a burácení. Hodně se mi to líbilo a ulevilo se mi, že někdo také na tohle myslí. Rudolf Halbmeir má mé díky. Nejen za zvuk, který vytvořil, ale hlavně za to, že se mu podařilo přesvědčit manažery, že elektromobily potřebují svůj vlastní, nový, "neokoukaný" zvuk. Pracují na tom už skoro 4 roky a výsledek se mi líbí.
Avatar - Hotwire
Hotwire
...alebo vymyslia nejaky sposob ako hromadne vyrabat ropu. :-!
_MT_
Vyrobit syntetické palivo není takový problém, problémem bývá energetická náročnost takového procesu. Hlavní výhodou je vysoká energetická hustota a rychlost doplňování. Ve chvíli, kdy baterie a vodíkové články budou schopné uspokojit potřeby trhu, nebude prakticky žádný důvod něco takového dělat. Stačí se podívat na výrobu bioethanolu - kolik energie je potřeba a kolik dokáže automobil vygenerovat v porovnání se spalováním produktů jednotlivých stupňů výroby v elektrárně. Zjistíš, že se energie jen vyhazuje z okna.
Avatar - Hotwire
Hotwire
pravda...a nechcem byt paranoidny ale co ak uz davno existuju technologie novych pohonov vhodnych na komercne vyuzitie, ale zatial sa nepresadili kvoli ropnej loby? alebo mozno ropne spolocnosti poskupovali patenty a vyrukuju s nimi az ked nebude ropy.
_MT_
Tak to fakticky je. Už jsem to tu párkrát psal. Vývoj je z velké části řízený trhem. Když je ropa drahá, investoři jdou do projektů alternativních paliv a pohonů. Co udělá OPEC? Sníží ceny. Investoři utečou, protože citelně klesne rentabilita takový projektů, a šejchové je se všemi patenty prakticky zadarmo skoupí ve výprodeji. Za současného stavu trh tenhle vývoj podporovat nebude, protože je mnohem levnější kupovat ropu. Jediná motivace je omezení závislosti. To pak není věc trhu, ale strategie země/ armády. Stačí se podívat na vývoj v téhle oblasti, který financuje DARPA. Vodíkové palivové články máme na dosah, ale trh má ohromnou setrvačnost. Bude trvat deset, nebo možná i dvacet let, než se někam pořádně pohneme. To je problém tohoto přístupu k vývoji, většinou se hasí požáry místo, aby se jim předcházelo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
:yes: ;-\
Avatar - jazva
jazva
o chvíľu budú robiť aj ťahače a záhradnú techniku >😒] lebo zisk!
Avatar - Aladeen
Aladeen
Dúfam že to nebude takí hnus ako panamera ;-\
Avatar - escorpion
escorpion
Nesúhlasím, panamera je krásne auto, škoda toho dieselu.
adamzprahy
všichni panameru kritizují, ale mně se také moc líbí 😄
Avatar - Dylan McKay
Dylan McKay
:yes:
dan8
:yes: snad ne
Avatar - Machýrek
Machýrek
Panamera je nadherne auto.
Problem je, ze jen z venku, interier je zoufaly, souhlasim, ze na fotkach vypada super, na zivo ale nic moc, tvrde vrzajici plasty, tlacitka s "levnou" odezvou, otevirani/zavirani prihradky pred spolujezdcem ma atributy low-end produkce, roletky odkladacich prostor na stredovem tunelu totez...
A jizda samotka me zklamala, zejmena naladeni podvozku, ktery je velmi nestabilni a v situacich, ktere v BMW povazuji za standardni, se choval az nebezpecne.
Osobne mam zkusenost se 4S PDK, s jinymi mutacemi jsem nejel, ale problem s vnitrkem zrejme plati obecne, co se podvozku tyka, to nevim.
Ale i tak mam Panameru moc rad a cekam na FL pristi rok, treba chlapci v ramci nej neco provedou i s tim vnitrkem a vychytaji dalsi mouchy. Jedna se preci o prvni generaci, u niz lze takove preslapy jeste tolerovat.
Takze i ja "dúfam" 😉
RADEK1
Svet se v kozi pi.. obraci. Tradice tu nic neznamena . Jen zizk . 8-s
Avatar - salamoon
salamoon
ako by nie? ved vyrabaju 911 skoro "bez zmien",a to,ze pridavaju dalsie modely,aby tu 911 mohli vyrabat je len plus. pokial budu vyrabat aj mpv,ale budu mat v portfoliu 911,tak je to ok....zvysok je len o pozerskych keciach... :no😒br /> urcite by si skakal 3 metre do vzduchu od radosti,ak by porsche vyrabalo len 911,a bolo davno po krachu,ze? :no: 8-s
admin badge
Ondřej Šámal
Asi tak nějak. Dokud budou vyrábět 911 jako auto pro opravdové řidiče, ať klidně vyrábějí i autobusy. Musíme si uvědomit, že to byl právě Cayenne, který Porsche jako značku zachránil. Nebýt jeho (a později Panamery), nevznikla by pravděpodobně žádná Carrera GT, 911 GT3 (RS, RS 4,0), ani plánovaná 918. Já situaci v Porsche beru pragmaticky. Dokud nedají do 911 oturbený čtyřválec, jsem v klidu.
RADEK1
Ja jsem nemel na mysli jen porsche,ale situaci v aut. prumyslu jako takovou. A speje tam ,ze se opravdu toho 2 litru s turbem v 911 nekdy dockame. Diky emisnim restrikcim neustale se zdrazujicimu palivu atd. Myslym ze porsche je nyni jednou z nejvydelecnejsich automobilek na svete (co se tyce marze na auto) a proto kom bi ,nebo mpv nema zapotrebi.Asi jsem staromodni...
_MT_
Co se marží týče, Porsche dlouhodobě drží rekord. Na některých konkrétních variantách prý měli i 50%. V průměru se drželi kolem 20, postupně klesají, ale pořád jsou na tom nejlíp. Je možné, že je někdo překonává, ale rozhodně jde o naprostou špičku. V moderní historii to bylo až Audi, kdo po Porsche překročil v průměru 10% marži, soudě z mě dostupných informací.
Avatar - stene
stene
Já bych to neviděl tak horký. Stačí se podívat do starších AutoTipů na to, co předpovídali, že bude touhle dobou vyrábět Škodovka a jaká je realita. Rok 2017 je dnes v automobilovém průmyslu tolik času, že ani ve vedení Porsche ještě neví, jestli budou mít tou dobou nějaký další nový model natož aby ho už chystali. AutoBild spíš jen háže kamínky do vody.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
NEmyslím... ;-\
PS: Viz (třeba) Macan - Porsche už je zařazeno do "koncernoVWého sdílení" a kombi Porsche (bohužel) URČITĚ bude a Porsche se stane "normální" (další) variantou v "řetězci" audi vw škoda seat - snad alespoň vždy tím NEJ- verzí/variantou 😐
PPS: Prostě když Porsche tak (naštěstí stále ještě) URČITĚ 911ku a ať si kdo chce co chce říká určitě i Panameru (tedy NE v "tuctoVWém dieslu") a...le kombi apod. asi NEeee 8-s
Avatar - stene
stene
Jestli combi URČITĚ bude, tak URČITĚ vyjede dřív než v roce 2017. Víc jak 3 roky podle mě na jeho vývoj nepotřebují. V opačném případě není nic rozhodnuté, je to jedna paní povídala a "určitě" neplatí, i když samozřejmě nakonec třeba může combi být.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Trochu moc URČITĚ - ne? 😄
PS: Prostě Porsche (stále) ANO :yes: 😄
..ale (určitě 😉 ) už NE všechny modely (průměrný diesel a kombi URČITĚ ne 😉
Avatar - stene
stene
Myslím, že počty "určitě" mi sedí. Nebo jinak. Buď nesedí rok uvedení nebo ještě nic není určité 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já bych si tak URČITĚ jistá (že "nesedí" rok uvedení) NEbyla..
...koncernoVWá strategie" nasazování nových modelů,rsp. "sladění" napříč portfoliem je VWelmi pečlivě plánováno koordinováno atd. = nějak nevím proč NEvěřit zprávě že menší verze Panamery příjde (až) v roce 17?
PS: Takže mi to tak nějak "VWychází" že to Porsche combi bude prostě porsche VWerze (příští) audi A6? 😉
"Mibluji koncernoVWé pVWaktiky" :yes: 😄
Avatar - stene
stene
Nevěřím, protože jak jsem psal, pět let je v automobilovém průmyslu dlouhá doba. Na takhle dlouhé období se plánuje možná tak vznik nástupců existujících modelů. O nových modelech se sice dlouze diskutuje, ale samotný proces od rozhodnutí po představení auta je u "mainstreamovějších" aut relativně krátký a dokonce i započatý vývoj auta ještě ve VW neznamená, že to auto nakonec vyjede. To nejsou moje doměnky, ale zkušenost. Proto jsem k podobným bombastickým prohlášením dost rezervovaný. Vždyť to říká sám mluvčí. Plány jsou, ale nic není potvrzeno. Neboli rok může sedět, typ auta vůbec 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Nu tohle bude asi "zkouška reakcí" - ale osobně tipuji že to spíš "pVWojde" = a v rámci "koncernoVWého sdílení" se audi A6 kombi dočká "bVWatříčka"/VWarianty s logem Porsche - což asi v reálu NEbude špatné auto..
PS: A ono to až TAK dlouho zas NEní (a asi se "musí" čekat na techniku příštího Audi A6 = proto asi "až" ten rok 2017). Navíc Porsche má mezitím ohlášeno pár jiných novinek a je to značka kde by "chrlení" nových modelů každý půlrok mohlo působit až "kontraproduktivně" (já osobně se moc těším a jsem ZVĚDAVÁ na model 918 :yes: 😄
Avatar - stene
stene
No uvidíme. Cayman už tipuju dokončují, 918 je tu cca příští podzim a pokud odhlédnu od klasického chrlení různých variant 911, tak nebudou mít v konstrukci za chvíli do čeho píchnout...
Btw. jestli bude mít doopravdy nástupce Ferrari Enza 1150kg i se všema hybridníma kravinama, tak se může jít Porsche 918 se svými 1700kg zahrabat. Teda kromě EconomyRun...
_MT_
Pokud tu váhu umístí dobře... viz GT-R. 😉
Avatar - stene
stene
Když odhadují na Nordschleife s P918 čas 7:22 a poslední (těžší a slabší) GT-R tam má už nyní 7:21, tak ji asi dobře neumístili >😁 Nemůžu si pomoct, ale ke "sportovním" hybridům mám averzi. Ale kdo ví, třeba Porsche ještě překvapí...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já bych nad časem 7:22 (a možná "o fous" lepším) rozhodně ne"bědovala".. 😉
..trumfnout to "šílené japonské GT-R letadlo" je docela TĚŽKÉ 😄
PS: Já jsem rozhodně na Porsche 918 docela "hodně" zvědavá 😉
Avatar - stene
stene
Přesto se podařilo 911 GT2 RS časem 7:18 GTR porazit. A to je "jen" vytuněná 911 se zadním náhonem a poloviční cenou proti P918. Je mi jasný, že kvalitu sporťáku neurčuje pouze čas na Nordschleife, od výkladní skříně Porsche se tam ale tak nějak výborný výsledek očekává a být horší než starší "vytuněná" 911 mi nepřijde OK...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Já bych nad časem 7:22 (a možná to bude ještě "o fous" lepší) rozhodně ne"bědovala" 😉
..trumfnout to "šílené japonské GT-R letadlo" je docela TĚŽKÉ 😄
PS: Já jsem rozhodně na Porsche 918 docela "hodně" zvědavá 😉
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
NEobávala bych se "zahrabání". - nicméně Ferrari (bylo je a bude) "trochu jinde" (ať si kdo chce co chce říká - a to říkám při naprostém RESPEKTu k Posche..
... Cayman a 911 jsou skvělá auta, Panamera VŮBEC NEní špatná - věci jako SUV, diesly, kombi atd. bych "klidně oželela" - jsou a (ještě více) budou to JEN VWarianty a VWariace jiných automoooobilů a to "mne NEbere" (a to co lze považovat za "dobré" v modelu audi MI NE"stačí" ve voze s logem Porsche 😐
PS: Ta poslední slova byla určena spíš pro MTho 😉
_MT_
Však jsem také napsal: "Pokud by tyhle motory dotáhli na úroveň hodnou Porsche, tak budou naprosto jednoznačně nejlepší v prémii."
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Trumfnout (dotáhnout) BMW v motorech bude HODNĚ těžké! 20d je extrémně povedený a 2.0 TDi mu nikdy nebyl ani vzdáááleným konkurentem (o verzích 23d či 25d nemluvě) - audi se s mnohaletým zpožděním dostalo do ligy Bi-turbo (4válec proti 250 CDi apod. bude také s x-letým zpožděním) - myslím že by měli šanci leda by konkurence na další vývoj "rezignovala" = dohnat TAKOVÉ zpoždění není žádná legrace (o tri-turbu jsem raději ani NEmluvila..
PS: Porsche by mělo být spíš nad BMW (o ostatních ani nemluvě), v reálu bude nejspíš jen přebírat snad ne špatnou, ale rozhodně NE extraligovou úroveň (jakou si značka ZASLOUŽÍ) - to je alepsoň MŮJ "odhad" VWývoje pod koncernovým VWedením..
... plus je "omezí" to "hlídání" (slazování, sladněí - nebo jak se to řekne 😄 ) modelů napříč značkami - kdy je sice na jednu stranu vše PERFEKTNĚ naplánoVWané, ale... no vlastně spíš ALE 😉
_MT_
Ty mi chceš říct, že jsi jela 130 kW 2.0 TDI a připadal ti výrazně horší než 20d? V kterém konkrétním ohledu? Podle mne každý mluvíme o jiném motoru. Dvojitě přeplňovaný dvoulitr možná někomu chybí, mně by teoreticky mohl chybět u A3, ale naštěstí do takového auta nemám potřebu kupovat naftový motor. Audi naštěstí hubnou, takže hlavní přednost dvojitě přeplňovaného 3.0 TDI pro mne je automat s hydrodynamickým měničem. I tak bych dal přednost V8. Hmotnost prakticky stejná a kultivovanost je o notný kus dál.

Nicméně tu diskuzi zbytečně strháváš. Řekl sem, kdyby se jim to povedlo, tak budou nejlepší. Což je pravda. Nevím, co je na tom těžkého pochopit. Sama píšeš, že Porsche má být nad BMW, takže, povést se jim to, tyhle motory budou nejlepší. Samozřejmě, něco úplně jiného je skutečně takový motor udělat.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Ne to NEjela, ale je to stále týž motor co už je v nabídce roky (jen má teď o pár kW víc) = NEočekávala bych nějaké "zcela zásadní" změny (všiml jste si že BMW pro 2kovou řadu bude nabízet pod označením 20d verzi 160 kW?
..zatímco 2litrovou naftu BMW ve všech modifikacích za EXTRÉMně povedenou pohonnou jednotku, 2litr TDi je slušně řečeno "průměrný" - a to i co se porochovosti týče = je to neustále (z mého pohledu MARNÉ) "dohánění" konkurence - mám na mysli 250 CDi, výrazně "pohodovější" i výkonnější 2.2 HDi za konkurenci tady z diskutujících jistě (skoro) nikdo NEpovažuje, byť je to motor "o řád" modernější. Uvidíme jaké bude aVWizované bi-turbo, že by "zdrtilo" letitou konkurenci (a ta případně nedokázala adekvátně reagovat) se mi zdá NEpříliš pravděpodobné...
Prostě to co stačí do audi a je asi fajn ve Škodě, je pro Porsche MÁLO - a je jedno zda jde o 2 či 3litr - ať tam či tam je BMW relativně DOST napřed = z mého pohledu to bude "špičkovou" značku Porsche "deklasovat" - což jsem ale psala hned při prvních zmínkách o "tuctovém" 3.0 Tdi pro Panameru a názor NEměním..
Ano, naprosto SOUHLASím že "přechod" audi (u té top motorizace) k ZF8 které BMW používá od 1čky po Rolls Royce je "správnou" volbou/-ým krokem!
PS: NEchci něco jako "strhávat diskuzi", ale VWaudi "dohání" BMW v motorech (co pamatuji 😉 ) a zrovna v naftových motorizacích je OPRAVDU o "pětiletku" pozadu (a možná NEjen za BMW) = očekávat že se "najednou" vývoj u BMW zastaví(l) a vwaudi tu "o generaci" propast najednou dožene ... řekněme NENí příliš pravděpodobné. Výrazně opožděně nasadili "vše naftové" od 1.6 Tdi po bi-turbo, "perličku" typu tri-turbo (což byl - dle MNE - ten "pravý" naftový motor do PORSCHE) snad nemají ani v plánu, rsp. určitě nenude v příštích letech = z MÉHO pohledu prostě Porsche bude brát normální motory od vwaudi a sdlíení jistě NEzůstane jen u "průměrných" naftových jednotek =
= z mého pohledu prostě NENí zařazení PORSCHE do "koncernoVWého řetězce" žádný důvod k radosti..
Avatar - white label
white label
Takže na přímou otázku, ve kterém konkrétním ohledu je 2.0 TDI 130kW výrazně horší, než 20d, zase nic (s V8 TDI si určitě také stále nejela, ale víš, že je to prakticky "mrtvý" motor, stejně jako si nejela s 3.0 biTDI, který řadíš mezi normální motory od vwaudi) ..., čím delší reakce, tím prázdnější..., ale to okecávání ti tradičně jde, Angelo. :😉 >😒]
Technický základ ve formě V8 TDI by se právě do velkých Porsche (Cayenne/Panamera) hodil víc, než relativně extrémně "vyhnané" R6 triturbo z "dieselové" M5"...
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Angelo?!? (už zase?) TRAPNÉ :no: 8-s :no: ;-\ :no😒br /> PS: A že BMW 2 litrový diesel (20d, 23d, 25d či Alpina D3) je zřejmě NEJlepší motor své kategorie (a že to ve srovnávacích testech "nandal" tuctovému PORUCHOVÉMU - to jistě VWíte a uznáte i vy - 2.0 Tdi jsem četla víceKRÁT než mám prstů na rukou.. 😉
_MT_
Zajímavá novinka. Audi do A7 začalo montovat ZF i ke 180 kW dieselu. 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
VELMI rozumné!
PS: Že by "letité tajemstVWí" že DSG není NEJdokonalejší převodovka na světě (i když na Multitronic ZDALEKA NEmá 😉 ) přestalo být "tajemstvím"? 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Snad až VELMI rozumné řekla bych!
PS: Že by "letité tajemstVWí" že DSG není NEJdokonalejší převodovka na světě (i když na Multitronic ZDALEKA NEmá 😉 ) přestalo být "tajemstvím"? 😄
_MT_
Právě děláš chybu v tom, že si myslíš, že to jsou stejné motory. Audi motory mění pomalu jak ponožky. A pokrok je to citelný. V některých ohledech je rozdíl mezi Audi a BMW hlavně filosofický. Takže nějaké rozdíly tam budou vždy.

Zhruba do roku 2017 o Porsche strach nemám, a pak je otázka, jak vůbec bude autoprůmysl vypadat po roce 2020.

V tomhle se shoduji s whitem, prostě trojnásobné sériové přeplňování mne tolik neuchvátilo. Mnohem víc se mi tam líbí V8, která má potenciál pro další ladění. U Cayenne je třílitr opravdu diskutabilní, nicméně Panamera s ním má pružnost lepší než 530d. A to je o třídu menší auto. A montuje se k němu ZF místo PDK. Dynamické parametry jsou velmi podobné základnímu benzínovému šestiválci, takže zase taková hrůza to není. Není to ideál, ale osobně považuji 530d za skvělý cesťák, takže za co mám považovat Panameru Diesel? To auto dává smysl. A je hodně příjemné. Ostatně 730d je snad nejprodávanější varianta sedmičky a zdaleka takové dynamiky nedosahuje. Zkrátka motory nepoměřuji jen podle litrového výkonu a počtu turbodmychadel.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Jako že ten 2.0 TDi 130 kW je ZCELA NOVÝ motor?? Určitě?? Jsem na hodně % přesvědčená že to je jen další evoluce verze 125 kW
Když zmiňujete BMW 5 - (britské i německé) srovnání 535d a Panamery jistě znáte - a to by se PORSCHE (dle mne) prostě stávat NEmělo..
PS: Zrovná já motor JEN dle výkonu rozhodně také NEhodnotím (ale 3.O TDi se možná jakžtakž vyrovná novým verzím BMW 30d 190 kW, ale 35/40d už ne a 50d naprosto ne - zrovna tak ho "převálcuje" JAGuar 202 kW/600 Nm = mně prostě do vozů Porsche příjde spíš NEdostatečný (jak správně píšete, když už tak do Panamery - byť tam bych si představovala MINIMÁLNĚ bi-turbo V6 TDi a ne tu "obyčejnou" verzi - do Cayenne je to už skoro "slabota", když tam diesel tak asi ten V8, nebo alespoň to bi-turbo... obyč třílitr je na to že to je PORSCHE opravdu MÁLO
PPS: K tomu výkonu ještě z "druhé strany", on samozřejmě motor typu 730d naprosto "stačí", ale mne opravdu "uráží" že v daleko větším dražším a hlavně PORSCHE je motor cca výkonů Citroën C5 V6, které momentálně v česku koupíte za 850 tisíc - ono by se nad tím měli "pohoršovat" spíš ostatní (nejspíš ti co nad C5 V6 "ohrnují nos" 😄 ), ale "zklamaná" jsem z toho asi jen JÁ 😄
_MT_
Co máš pořád s tím zcela nový. Po pravdě, nevím. Může to být jen evoluce, na druhou stranu Audi přechází na modulární konstrukce, takže očekávám, že to dělají i u dieselů. Je dost dobře možné, že to udělali už o něco dříve. Ať si klidně vznikl jen doladěním, podotahováním šroubů, ten motor zkrátka funguje. Nějaký konkrétní prvek jeho konstrukce se ti nelíbí? Nebo proč bys ho úplně zahodila jako ztracenou záležitost?

Napsal jsem 530d, tedy srovnatelný motor. Panamera je konkurent sedmičky a tu jednoznačně poráží. Nebavím se o tom, jestli by mohla být lepší (mohla, samozřejmě), ale jestli je to dostatečné. Fakt je, že dynamiku má velmi podobnou základní Panameře s benzínovým 3,6 V6 a porazí 530d, což je dobrý cestovní vůz. Dokud člověk jezdí mimo Autobahn bez limitu, tak je to v pohodě. A také to nic nezmění na faktu, že je to v téhle kombinaci velmi příjemné auto. Kdo se tu baví o 35/40/50d? Porovnávám porovnatelné. 530d jsem vybral proto, že jde o menší a lehčí auto s mírně výkonnějším motorem stejné kategorie, takže je solidní výkon, že ho Panamera dokáže v dynamice porazit. Podle mne diesely u Porsche jsou spíš otázka smluv. Koncern se s nimi prostě dříve o nic lepšího podělit nechtěl. A vyvíjet vlastní diesel se jim zřejmě nevyplatí. To je můj odhad. Předchozí Cayenne Diesel se také prodával a byl rozhodně horší než současný nebo než Panamera Diesel. Nedělá mi nějak dvakrát radost, jen říkám, že zase tolik nevyčnívá oproti základní Panameře. A jako celek to auto je špička.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
To jako že 2.0 TDi 130 kW je ZCELA NOVÝ motor?? Určitě?? Jsem na hodně % přesvědčená že to je jen další evoluce verze 125 kW
Když zmiňujete BMW 5 - (britské i německé) srovnání 535d a Panamery jistě znáte - a to by se PORSCHE (dle mne) prostě stávat NEmělo..
PS: Zrovná já motor JEN dle výkonu rozhodně také NEhodnotím (ale 3.O TDi se možná jakžtakž vyrovná novým verzím BMW 30d 190 kW, ale 35/40d už ne a 50d naprosto ne - zrovna tak ho "převálcuje" JAGuar 202 kW/600 Nm = mně prostě do vozů Porsche příjde spíš NEdostatečný (jak správně píšete, když už tak do Panamery - byť tam bych si představovala MINIMÁLNĚ bi-turbo V6 TDi a ne tu "obyčejnou" verzi - do Cayenne je to už skoro "slabota", když tam diesel tak asi ten V8, nebo alespoň to bi-turbo... obyč třílitr je na to že to je PORSCHE opravdu MÁLO
PPS: K tomu výkonu ještě z "druhé strany", on samozřejmě motor typu 730d naprosto "stačí", ale mne opravdu "uráží" že v daleko větším dražším a hlavně PORSCHE je motor cca výkonů Citroën C5 V6, které momentálně v česku koupíte za 850 tisíc - ono by se nad tím měli "pohoršovat" spíš ostatní (nejspíš ti co nad C5 V6 "ohrnují nos" 😄 ), ale "zklamaná" jsem z toho asi jen JÁ 😄
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
Myslím že "trumfnout" (dotáhnout) BMW v motorech bude HODNĚ těžké! Slušný je snad 3litr (ale NE na Porsche - tam jedině snad to Bi-turbo) 20d je extrémně povedený a 2.0 TDi mu nikdy nebyl ani vzdáááleným konkurentem (o verzích 23d či 25d nemluvě) - audi se s mnohaletým zpožděním dostalo do ligy Bi-turbo (4válec proti 250 CDi apod. bude také s x-letým zpožděním) - myslím že by měli šanci leda by konkurence na další vývoj "rezignovala" = dohnat TAKOVÉ zpoždění není žádná legrace (o tri-turbu jsem raději ani NEmluvila..
PS: Porsche by mělo být spíš nad BMW (o ostatních ani nemluvě), v reálu bude nejspíš jen přebírat snad ne špatnou, ale rozhodně NE extraligovou úroveň (jakou si značka ZASLOUŽÍ) - to je alepsoň MŮJ "odhad" VWývoje pod koncernovým VWedením..
... plus je "omezí" to "hlídání" (slazování, sladněí - nebo jak se to řekne 😄 ) modelů napříč značkami - kdy je sice na jednu stranu vše PERFEKTNĚ naplánoVWané, ale... no vlastně spíš ALE 😉
_MT_
Čekal bych, že menší Panamera bude stát na platformě MSB, kterou Porsche vyvíjí pro druhou generaci Panamery. Nějak se mi nechce věřit, že by použili MLB (evo), na které stojí téměř celé Audi a Macan. Jestli se nepletu, i AutoBild v článku probírajícím pozici Audi a Porsche v koncernu psal, že "Pajun" bude mít MSB, stejně jako druhá generace Panamery. A z toho plyne ten rok 2017.

Spekuluje se, že by na MSB mohl do budoucna stát Bentley a i A8. Fakticky jsou si MSB a MLB hodně podobné, motor v předu, možnost pohonu všech kol, jen MLB podporuje předokolky a MSB zadokolky. Další rozdíl je, že MLB tu už pár let je a je hlavně zaměřené na podporu co nejroztodivnějších materiálů. Na příští A8 bychom měli vidět uhlíkový kompozit místo čistého hliníku.

Trochu unifikace čekám v převodovkách. Audi a Porsche mají překryv a přijde mi zvláštní, aby si zvlášť vyvíjeli PDK a S tronic. V tomhle ohledu očekávám, že spojí síly. Vůbec by nebylo špatné, kdyby vyvinuli nějaký über HDM. 😄
_MT_
Co se týče budoucnosti sportovních Porsche, spíš by se měli bát u Audi. Indikace jsou, že Porsche povede vývoj v téhle oblasti s výjimkou vývoje Lamborghini. "Limuzíny" by Porsche mělo vyvíjet s Bentley, Audi bude mít svou platformu a možná dostane prestižnější pro A8. Všechno sportovní od budoucího prcka, přes Cayman/ Boxster po 911 by mělo zůstat Porsche s tím, že něco převezme Audi a VW. Audi bude mít čtyřkolky, své vlastní sedany/ kombíky/ fastbacky a vývoj pro Lamborghini, VW bude stavět na MQB a dělit se o malé modely s Audi. Pěkný binec, Audi a Porsche to nebudou mezi sebou mít jednoduché, ale vedení VW Group dá spíš přednost Porsche před Audi. Kromě menší Panamery bychom se snad měli dočkat i menšího Bentley. A datum je odhadované myslím také na 2017. Také se mluví o tom, že by Audi mohlo dostat špičkové benzínové motory od Porsche, prakticky výměnou za diesely Audi. Jsem zvědavý, co z toho guláše nakonec bude. Ale jak říkám, vedení koncernu spíš bude nadržovat Porsche. A to snad nikoho nepřekvapí.
_MT_
Paradoxně bude Macan na vyšší technologické úrovni než Cayenne (z hlediska platformy, což je to klíčové v tomhle "bratrstvu"), takže o žádnou katastrofu (zatím) nejde. Jediným mínus budou sdílené diesely, ale tak tomu je i dnes. Předpokládám, že hybrid bude také sdílený (stejně jako dnes). Na druhou stranu, fakt, že se diesely VW montují i do Porsche, by mohl znamenat, že budou víc motivovaní na nich ještě víc pracovat a hnát je k dokonalosti, což potěší majitele vozů ostatních koncernových značek, tedy hlavně Audi.

Výhoda je, že Porsche bude na stejné úrovni v hierarchii VW Group jako Audi a VW. Stačí se podívat na Audi, jak takový život vypadá. Budou muset vydělávat, ale podle mne budou mít hodně prostoru k dýchání. Z části budou tím, čím mělo být Audi, tedy skutečně sportovně luxusní značkou. Trh mají pěkně obšancovaný, jen co je pravda.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
NEobávala bych se (určitě 😉 ) žádné "katastrofy" (hůř než tuctový diesel v Panamera to snad hned tak NEpůjde 😄 ), ale že je Porsche "vřazeno" do koncernoVWého systému "jeden vůz/technika pod XY různými značkami" mne prostě "neblaží" (pro mne to NENí důvod "k oslaVWám" 😐
PS: Ano, zrovna diesly VW by POTŘEBOVALY "poPORSCHEit" (čtěte "poladit".. 😉
..tam má BMW až přííííííliš V-E-L-K-Ý náskok (a možná NEjen BMW 😄
_MT_
Mě by zajímalo, co si pod tou technikou pod různými značkami představuješ. Sdílí se motory, což diskutabilní je, sdílí se platformy, což v principu nijak nevadí, pokud jsou dobře promyšlené. Benzínové motory si dělá Porsche samo, interiéry i exteriéry jsou také Porsche, podvozky jsou Porsche, tak co je to špatné sdílení? Jak konkrétně snižuje kvalitu vozů Porsche? Už jsem to napsal dříve, sdílení není ve své podstatě špatné, pokud výsledek dosahuje patřičných kvalit.

To poladění prosím rozveď. Nepřijde mi, že by 130 kW 2.0 TDI nebo 180 kW 3.0 TDI nějak výrazně zaostávaly za ekvivalenty BMW. Pokud je někdo BMW blízko, tak Audi. Pokud by tyhle motory dotáhli na úroveň hodnou Porsche, tak budou naprosto jednoznačně nejlepší v prémii.
Avatar - gld
gld
Asi najdôležitejšia otázka, ktorá nedá spávať každému správnemu petrolheadovi.
Avatar - Hammunasakra
Hammunasakra
:yes: 😄
PS: Také jsem zvědavá jak (příští) audi A6 ve verzi Porsche bude VWypadat 😉