Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

AutoBild: Porsche chystá svoje první kombi

David Bureš David Bureš 13. 5. 2012 • 00:51
61
Do roku 2018 chce Porsche ročně prodávat zhruba 200 tisíc automobilů, kombi bude další zbraní.

Porsche chystá další rozšíření modelové řady. V prodeji se má podle Auto Bildu objevit model menší než Panamera, který bude podle německého magazínu nabízen i ve verzi kombi. Expanze modelové palety je součástí plánů automobilky na zvýšení prodejů.

Porsche menší než Panamera by mělo debutovat do roku 2017, Auto Bild mu zatím přezdívá Pajun.

Tento automobil by měl být sedanem, jeho cena by se měla pohybovat mezi 65.000 a 100.000 eury (mezi cca 1,65 až 2,53 miliony korun). Jedním z konkurentů vozu by měl být Mercedes-Benz třídy E.

Pod kapotou vozu se mají objevit výhradně šestiválcové jednotky – zážehové i vznětové. Jejich výkon by se mohl pohybovat od 230 do 382 kW.

Rok po sedanu by dle Auto Bildu měla následovat i varianta kombi.

Mluvčí automobilky Hans-Gerd Bode přiznává, že automobilka má mnohé plány, jak rozšířit svoji nabídku, vedení však zatím žádný nový model neschválilo. Jistotou ale samozřejmě zůstává malé SUV Macan a hybridní supersport 918 Spyder. Oba modely již Porsche čile testuje.

Macan, 918 Spyder a malý model nejsou jediné vozy, které Porsche v následujících letech chystá.

Ještě letos má být představena nová generace Caymanu, jehož křivky budou navazovat na již nabízený Boxster třetí generace.

Na jaře 2013 má být představena modernizovaná Panamera, která se prodává od roku 2009. Automobil se vizuálně přiblíží aktuální 911.

Hudbou vzdálenější budoucnosti je malý sporťák vyvíjený společně s Volkswagenem. Automobil by stál pod Boxsterem, na trhu by se objevil do konce tohoto desetiletí.

Nabízen by byl s přeplňovanými čtyřválcovými motory. Jeho cena by se pak mohla pohybovat okolo částky 37.000 eur (asi 936 tisíc korun).

Témata
15. 5. 2012 14:01
Re: Akorát čeření vody...
Co máš pořád s tím zcela nový. Po pravdě, nevím. Může to být jen evoluce, na druhou stranu Audi přechází na modulární konstrukce, takže očekávám, že to dělají i u dieselů. Je dost dobře možné, že to udělali už o něco dříve. Ať si klidně vznikl jen doladěním, podotahováním šroubů, ten motor zkrátka funguje. Nějaký konkrétní prvek jeho konstrukce se ti nelíbí? Nebo proč bys ho úplně zahodila jako ztracenou záležitost?

Napsal jsem 530d, tedy srovnatelný motor. Panamera je konkurent sedmičky a tu jednoznačně poráží. Nebavím se o tom, jestli by mohla být lepší (mohla, samozřejmě), ale jestli je to dostatečné. Fakt je, že dynamiku má velmi podobnou základní Panameře s benzínovým 3,6 V6 a porazí 530d, což je dobrý cestovní vůz. Dokud člověk jezdí mimo Autobahn bez limitu, tak je to v pohodě. A také to nic nezmění na faktu, že je to v téhle kombinaci velmi příjemné auto. Kdo se tu baví o 35/40/50d? Porovnávám porovnatelné. 530d jsem vybral proto, že jde o menší a lehčí auto s mírně výkonnějším motorem stejné kategorie, takže je solidní výkon, že ho Panamera dokáže v dynamice porazit. Podle mne diesely u Porsche jsou spíš otázka smluv. Koncern se s nimi prostě dříve o nic lepšího podělit nechtěl. A vyvíjet vlastní diesel se jim zřejmě nevyplatí. To je můj odhad. Předchozí Cayenne Diesel se také prodával a byl rozhodně horší než současný nebo než Panamera Diesel. Nedělá mi nějak dvakrát radost, jen říkám, že zase tolik nevyčnívá oproti základní Panameře. A jako celek to auto je špička.
Avatar - Hammunasakra
15. 5. 2012 13:40
Re: Akorát čeření vody...
Snad až VELMI rozumné řekla bych!
PS: Že by "letité tajemstVWí" že DSG není NEJdokonalejší převodovka na světě (i když na Multitronic ZDALEKA NEmá ;-) ) přestalo být "tajemstvím"? :-)
Avatar - Hammunasakra
15. 5. 2012 13:40
Re: Akorát čeření vody...
VELMI rozumné!
PS: Že by "letité tajemstVWí" že DSG není NEJdokonalejší převodovka na světě (i když na Multitronic ZDALEKA NEmá ;-) ) přestalo být "tajemstvím"? :-)
15. 5. 2012 13:37
Re: Akorát čeření vody...
Zajímavá novinka. Audi do A7 začalo montovat ZF i ke 180 kW dieselu. :-)
Avatar - Hammunasakra
15. 5. 2012 00:02
Re: Akorát čeření vody...
To jako že 2.0 TDi 130 kW je ZCELA NOVÝ motor?? Určitě?? Jsem na hodně % přesvědčená že to je jen další evoluce verze 125 kW
Když zmiňujete BMW 5 - (britské i německé) srovnání 535d a Panamery jistě znáte - a to by se PORSCHE (dle mne) prostě stávat NEmělo..
PS: Zrovná já motor JEN dle výkonu rozhodně také NEhodnotím (ale 3.O TDi se možná jakžtakž vyrovná novým verzím BMW 30d 190 kW, ale 35/40d už ne a 50d naprosto ne - zrovna tak ho "převálcuje" JAGuar 202 kW/600 Nm = mně prostě do vozů Porsche příjde spíš NEdostatečný (jak správně píšete, když už tak do Panamery - byť tam bych si představovala MINIMÁLNĚ bi-turbo V6 TDi a ne tu "obyčejnou" verzi - do Cayenne je to už skoro "slabota", když tam diesel tak asi ten V8, nebo alespoň to bi-turbo... obyč třílitr je na to že to je PORSCHE opravdu MÁLO
PPS: K tomu výkonu ještě z "druhé strany", on samozřejmě motor typu 730d naprosto "stačí", ale mne opravdu "uráží" že v daleko větším dražším a hlavně PORSCHE je motor cca výkonů Citroën C5 V6, které momentálně v česku koupíte za 850 tisíc - ono by se nad tím měli "pohoršovat" spíš ostatní (nejspíš ti co nad C5 V6 "ohrnují nos" :-) ), ale "zklamaná" jsem z toho asi jen JÁ :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku