Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeBMW řady 5 2013 s multifunkčním přístrojovým panelem a dalšími novinkami
58 komentářů
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
gil54
Mně to zase až tak špatné nepřipadá, spíš naopak. A pokud jsem četl správně, je to jen za příplatek. Tak komu se to nelíbí, nemusí si to dokupovat.
I kdyby tyto budíky byly v každé pětce, nebyl by to pro mě důvod proč si ji nekoupit. Virtuální budíky má víc aut, třeba i Mercedes a i hodně motorek, nic proti nim nemám.
Myslím, že to je jen otázka zvyku.
I kdyby tyto budíky byly v každé pětce, nebyl by to pro mě důvod proč si ji nekoupit. Virtuální budíky má víc aut, třeba i Mercedes a i hodně motorek, nic proti nim nemám.
Myslím, že to je jen otázka zvyku.
Trochu si pletes virtualni budiky s pouhym displejem na zobrazeni zakladnich hodnot.
Osobne mi nic neprijde horsiho, nez digitalni kokpit - jak v aute, tak na motorce (a to pres to, ze ho na motorce bohuzel mam).
Jo, je to otazka zvyku, oko si proste zvykne na cokoliv...
Bravo, rucicky a cifernicky s napisem Veglia-Borletti :yes:
Osobne mi nic neprijde horsiho, nez digitalni kokpit - jak v aute, tak na motorce (a to pres to, ze ho na motorce bohuzel mam).
Jo, je to otazka zvyku, oko si proste zvykne na cokoliv...
Bravo, rucicky a cifernicky s napisem Veglia-Borletti :yes:
Kompletní virtuální budíky používá Jaguar už dlouho... A Mercedes alespoň částečně virtuální ještě dýl... Ale provedení je u těchto vozů diametrálně na vyšší úrovni. BMW bejvala moje srdeční záležitost! Ale za tohle musím dát BMW jednoznačně :no: A poslední dobou se to bohužel stává celkem často...
CharLee69
Když si vzpomenu jak je tady na stránkách hodně kritizován Jaguár, že stále má co dohánět na "zlatou D3" a nyní BMW kopíruje to co již dlouho vozí a za co byl často kritizován nový Jaguár XJ 😄 (opravdu úsměvné). Samozřejmě jde spíše o zvyk a v JAGu to funguje bez problémů, ale co na to BMWfilové? 😄
GTI
Tak konečně Mnichov vzal na vědomí zdejší plakátové kovboje... virtuální bavorák. Chce se mi plakat 😒 Co já tu toho schytal od kolegy Dinara za ten "plejstejšn" v nové vépadesátce od volva... No a podívej, už žádný festovní mnichovský analog, žádná ručka, co se ti zatne jednou a navždy do srdce... jen světýlka, světlo a stín... No tak, tohle žádá Dinara. A chci hezkou upřímnou odpověď. Za sebe píšu, že pláču...
BRAV... sakra, dneska ne, prostě NE!
P.S. TA-BLE-TY... 8-s ;-\ :-!
BRAV... sakra, dneska ne, prostě NE!
P.S. TA-BLE-TY... 8-s ;-\ :-!
Taky brecim...
Za chvili to digitalni haraburdi bude vsude.
Uz chybi jen nejake tapety na budiky, stahovatelne z internetu...Treba Hallo Kitty 😒
Za chvili to digitalni haraburdi bude vsude.
Uz chybi jen nejake tapety na budiky, stahovatelne z internetu...Treba Hallo Kitty 😒
Pro mě neakceptovatelné, pro většinu zákazníků BMW předpokládám také, BMW ví, že nás tímhle nemůže prásknout rovnou mezi oči, proto bude tento display za příplatek jako option. Předpokládám, že v pětce to bude velmi okrajová záležitost, protože jednoduchost/klasičnost přístrojů BMW je jednou z velmi ceněných kvalit bavorských vozů.
Jiná věc ovšem je, že se digitání přístrojový panel prosazuje stále více a BMW prostě nechce stát stranou, tím spíš, že s tímto druhem přístrojů přijde u své e-drive řady jako s jediným řešením, u elektromobilu analog nebude. MB, Jaguar, Volvo pomalu nás strkají tímto směrem, teď BMW, díky alespoň za možnost volby, tak jako tak, za chvíli nebude diskuse nad tím, jestli analog nebo digitál, ale spíš nad tím, jak kde zvládli decentnost (zvlášť důležité u premie) ztvárnění takových přístrojů, to co je na horních obrázcích je pro mě Maťejská, se ctí tohle zadání zatím zvládl pouze MB v esku. :-!
Jiná věc ovšem je, že se digitání přístrojový panel prosazuje stále více a BMW prostě nechce stát stranou, tím spíš, že s tímto druhem přístrojů přijde u své e-drive řady jako s jediným řešením, u elektromobilu analog nebude. MB, Jaguar, Volvo pomalu nás strkají tímto směrem, teď BMW, díky alespoň za možnost volby, tak jako tak, za chvíli nebude diskuse nad tím, jestli analog nebo digitál, ale spíš nad tím, jak kde zvládli decentnost (zvlášť důležité u premie) ztvárnění takových přístrojů, to co je na horních obrázcích je pro mě Maťejská, se ctí tohle zadání zatím zvládl pouze MB v esku. :-!
esper
aky smutok to tu vyvolalo >😁 nemozte predsa cakat, ze bude znacka ako bmw donekonecna pouzivat iba analogove budiky. je to prirodzene, ze sa nove technologie dostavaju vsade. a virtualne budiky maju tu vyhodu, ze mozu byt lahko graficky upravitelne, takze je len otazkou casu podla mna, kedy budu k dispozicii rozne skiny, aby mal kazdy pristrojovku podla svojho gusta 😄 co je na tom zle ? niekto si da tradicny vzhlad a niekto bude mat farebne digitalne ciselka ako zo zleho snu o KITTovi upravenom pre ucinkovanie vo fast and furious >😁
Zle je na tom to, že automobilka se snaží nějak profilovat a s tím je spojena také určitá stylovost. V momentě volných skinů se automobilce stane, že veškerý styl, který zamýšlí je zazděn nevkusem toho kterého jedince.
no mozno budu tie skiny oficialne vytvorene designermi bmw a nebude sa dat jednoducho nahrat si svoje doma urobene... a to uz ked si tam niekto nahra amatersky alebo pomocou nejakej firmy svoje, tak uz nikoho zaujimat nebude. podobne ako dnes nemaju automobilky ovplyvnit ked si niekto vymeni diody podsvietenia, zmeni podklad cifernikov, atd. jednoducho ich to ani nezaujima. tak mozno to nebude az take otvorene ako som popisal, ale urcite bude mat clovek vacsiu moznost volby a uz nebude napevno dany vzhlad ukazatelov ako to bolo doteraz.
osobne si to predstavujem tak, ze majitel bmw si po prihlaseni na strankach bmw bude moct vybrat z aktualne najnovsich skinov palubnej dosky. stiahne si to na usb kluc napr. a potom len vlozi klucik do auta a nastavi sa mu novy vzhlad.
esper
a mimochodom, je len otazkou casu kedy sa taketo displeje nahradia 3D displejmi podobnymi ako napr. v nintende 3DS. potom bude mozne vytvorit aj aky-taky umely priestorovy dojem pre este vernejsie zobrazenie. to bude paradicka 😄 pripadne vacsina palubnej dosky bude tvorena tvarovanym dotykovym displejom s nastavitelnym motivom a rozlozenim ovladacich prvkov. kazdy si bude moct prisposobit ovladacie prvky podla svojho vkusu a ergonomickych poziadaviek. takisto pocitam, ze bude na takychto displejoch aj hmatova odozva, ktorej nasadenie sa teraz planuje do mobilov.
Osobně doufám, že budoucnost budou promítané displaye ven na silnici a hlasové ovládání. To totiž skutečně posouvá ovladatelnost. Haptické displaye mám a takový zázrak to není. Stejně jako 3D. Vypadá to pěkně, když k tomu člověk občas přijde, aby povypínal světla v domě, ale neustále se do toho koukat? Je to stejné jako elektronické versus mechanické hodinky. Nic nenahradí precizní mechanický chod kovového tlačítka. 3D displaye si mohou strčit za klobouk. Tyhle hrátky jsou hlavně o efektnosti. Osobně dám pokaždé přednost kvalitním kovovým přístrojům, ze kterých úplně sálá vytříbenost. Ale to je tím, že jsem konzerva a mám slabost pro precizní mechaniku. Elektroniku mám také rád, ale tyhle dvě věci se v mém světě musí doplňovat.
esper
a po zvladnuti technologie elektronicky tvarovatelnych materialov s pamatovymi funkciami, ktore budu pokryte ohybnymi displejmi bude dokonala ergonomia pre kazdeho uplnou samozrejmostou. kazdy si bude totiz moct "vytvarovat" palubnu dosku, volant (ak sa este bude pouzivat >😁 ) a ostatne prvky podla seba a na nich potom budu zobrazene potrebne "tlacidla a ukazetele" >😁 take budu auta buducnosti. ziadna retro rucicka ukazujuca rychlost alebo nebodaj tlak a teplotu oleja a chlad. kvapaliny ako v nejakej lokomotive z 19-teho storocia >😁
Xawier
...když komerce předběhne desítky let budované hodnoty 😒 :no:
No je to puťový co si budem povídat... aspoň, že je to za příplatek.
Každopádně já se spíš směju těm údajům o spotřebě >😁 Těch 5.8 litrů u 2 tunovýho krabicovýho auta nemůžou myslet vážně >😁 >😁
Každopádně já se spíš směju těm údajům o spotřebě >😁 Těch 5.8 litrů u 2 tunovýho krabicovýho auta nemůžou myslet vážně >😁 >😁
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ještě jinak...ať se sveze 😉 Dá víkend s BMW a bude psát ódy.
Pánové vraťte se na zem >😁 5.8 litru na sto u 2 tunovýho auta.... Je mi jasný, že tu existuje fanatickej kult BMW, ale nepřehánějte to....
Mimochodem BMW 120D r.v 2009 s automatem jsem jezdil normální jízdou za 7.3 dlouhodobě... oproti 4.8 nebo kolik lžou celkem rozdíl. To vy si přečtěte jeden nejmenovanej německej plátek, kde byl test udávaná vs reálná spotřeba a BMW tam dostalo celkem po hhubě.
Kamarád 330xd průměr 9.8....
Další X5 E70 10.9 (velmi slušné) oproti já nevím kolik 7.7??
Klient nová 530D 8.8 oproti 5.3....
Vraťte se na ZEM!!! ANO ty auta se k té spotřebě umí přiblížit ale jezdit za to je zbořné přání. Já jsem benzínovým V8 s 2 turbama taky jel jednou za 7.9 (mimochodem dle papírů by to měla být normovaná mimo město) ale to jsem jel v noci naprosto volnou Prahou
Mimochodem BMW 120D r.v 2009 s automatem jsem jezdil normální jízdou za 7.3 dlouhodobě... oproti 4.8 nebo kolik lžou celkem rozdíl. To vy si přečtěte jeden nejmenovanej německej plátek, kde byl test udávaná vs reálná spotřeba a BMW tam dostalo celkem po hhubě.
Kamarád 330xd průměr 9.8....
Další X5 E70 10.9 (velmi slušné) oproti já nevím kolik 7.7??
Klient nová 530D 8.8 oproti 5.3....
Vraťte se na ZEM!!! ANO ty auta se k té spotřebě umí přiblížit ale jezdit za to je zbořné přání. Já jsem benzínovým V8 s 2 turbama taky jel jednou za 7.9 (mimochodem dle papírů by to měla být normovaná mimo město) ale to jsem jel v noci naprosto volnou Prahou
Cituji test z AUTO.CZ BMW 530 GT
"Spotřeba se většinou převaluje mezi 8 a 8,5 litry, ale není vůbec problém dostat se na i nad litrů 10. Toho šílence, který napsal do oficiálních materiálů 6,5 litru, nebo borce, který s autem za 6,5 litru zajel, bych si moc přál potkat." Nyní 5.8 takže co mi na to řeknete???
"Spotřeba se většinou převaluje mezi 8 a 8,5 litry, ale není vůbec problém dostat se na i nad litrů 10. Toho šílence, který napsal do oficiálních materiálů 6,5 litru, nebo borce, který s autem za 6,5 litru zajel, bych si moc přál potkat." Nyní 5.8 takže co mi na to řeknete???
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
To je demagogie, víte moc dobře ze jet po rovině 100 az toho odečíst hodnotu je nevypovídajíci. Já se tu bavím o realne spotřebě, pod 6 litru s krabici je utopie avubec s jakýmkoliv těžkým velkým autem a 200 a víc koni. Ty udaje jsou marketingove lakadlo.
Samozřejmě ze záleží na řidiči, já osobně sem 110 000km s ML320cdi ciplym a 22" koly s 75% podílem jízd po Praze mel dlouhodobou spotřebu 10.8 což je fantazie jelikoz sem slychaval nářky na 12-14 na standardním provedeni. Každopádně i to bylo od deklarováne 9.1 celkem daleko. Ostatní automobilky taky kecaj ale BMW přímo píse legendy. To auto si kupte jezdete s tím dyl nez testerskejch 1000km (to ještě můžou byt radi) a jezdete s tím dle citu bez potreby srážet kazdou desetinu L a pak se podívejte....tabulkový hodnoty tam určitě nbudou
Samozřejmě ze záleží na řidiči, já osobně sem 110 000km s ML320cdi ciplym a 22" koly s 75% podílem jízd po Praze mel dlouhodobou spotřebu 10.8 což je fantazie jelikoz sem slychaval nářky na 12-14 na standardním provedeni. Každopádně i to bylo od deklarováne 9.1 celkem daleko. Ostatní automobilky taky kecaj ale BMW přímo píse legendy. To auto si kupte jezdete s tím dyl nez testerskejch 1000km (to ještě můžou byt radi) a jezdete s tím dle citu bez potreby srážet kazdou desetinu L a pak se podívejte....tabulkový hodnoty tam určitě nbudou
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Konci si či chces ale to co si napsal je nonsens. Za určitých podminek ti pojedu i za 5 litru s SUV. Nedochází ti jedna věc ano za 6 litru mimo město nebo kontantne, jenže mimo město udávají 4 litry těch 5,6 je kombinace takže tu máme lez o 50%.... Takže co tu chces obhajovat je to proste fakt a nikdo s tím za 6 jezdit nebude. Takže realne je to proste blbost a UTOPIE a o to mi šlo ze ty automobilky neskutečné lzou
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Já jezdím se svým autem jízdy po dálnici a mimo město (myslím dlouhé jízdy) cca 5,6-5,8 a dlouhodobě (nový motor) mám 6,5 litrů. Má to dvě tuny a má to takovou spotřebu, prostě ujet 1023 kilometrů na 70 litrovou nádrž by se mi jinak těžko povedlo. Když jsem tam měl lehce přes 2000 kilometrů jel jsem s tím do Berlína a zpět a výsledek 6,3. To je prostě realita a fanatičnost směrem k BMW je u mě vzdálená podobně jako mýdlo arabským beduínům. Ale přesvědčovat o pravdě nikoho nebudu, vyzkoušej si pětku sám.
Machýrek
1. Je to za priplatek, nemusis to mit, nikdo ti to necpe.
2. Stejne jako jine pi*oviny v BMW to nejspis bude mit i nejake moznosti konfigurace, kde to kino pujde nejak omezit.
3. Stejne budes koukat hlavne na HUD.
Ale dopadne to tak, ze az se z toho vybrecis, budes tu za rok vyskat nadsenim, jaka je to parada.
2. Stejne jako jine pi*oviny v BMW to nejspis bude mit i nejake moznosti konfigurace, kde to kino pujde nejak omezit.
3. Stejne budes koukat hlavne na HUD.
Ale dopadne to tak, ze az se z toho vybrecis, budes tu za rok vyskat nadsenim, jaka je to parada.
webpaja
Hořekuje nad opční výbavou BMW...úsměvné. Přitom zrovna v tomto článku není potřeba číst mezi řádky. Jde o výbavu na přání...jednoduchý test, co vlastně zákazníci BMW chtějí. Jiná věc bude až se zjistí, že klasické budíky tvoří pár procent z celkových dodávek.
Do té doby jsou veškeré plačky liché...pokud chceš koupit BMW MŮŽEŠ si zvolit i elektronický palubní štít...nic víc nic míň. Ale koupíš ho vůbec nebo tu jen pláčeš nad teoriemi?
Do té doby jsou veškeré plačky liché...pokud chceš koupit BMW MŮŽEŠ si zvolit i elektronický palubní štít...nic víc nic míň. Ale koupíš ho vůbec nebo tu jen pláčeš nad teoriemi?
3_diamanty
doterajsie pristrojove stity v BMW vyzeraju 20 rokov pozadu oproti konkurencii, trapas
tragedia v praxi😒br /> [odkaz]
ide o nove BMW 5 aby bolo jasneeee
uz aj felda mala krajsie budiky pred 15 rokmi ako nova 5ka :yes: v tomto je BMW kdesi na urovni indie
tragedia v praxi😒br /> [odkaz]
ide o nove BMW 5 aby bolo jasneeee
uz aj felda mala krajsie budiky pred 15 rokmi ako nova 5ka :yes: v tomto je BMW kdesi na urovni indie
Až se někdy svezeš a nebudeš porovnávat jen obrázky, spadne ti brada, ukápne slina a budeš litovat toho, jaké nesmysly jsi sem psával.
Zrovna budíky BMW jsou svou přehledností a provedením tím nej na trhu a od barevné hitparády je prostor pro doplňkové displeje v rámci přístrojového štítu.
Zrovna budíky BMW jsou svou přehledností a provedením tím nej na trhu a od barevné hitparády je prostor pro doplňkové displeje v rámci přístrojového štítu.
Víš, v jednoduchosti je krása. Málokdo totiž touží po pouťovým laciným představení, kdykoliv sedne za volant. Přehlednost a praktičnost je to co potřebuješ od těchto budíků. A jak už tu psal MT, nad opravdovou precizní ručičku opravdu není a žádný display ji nenahradí. Za mě také :no:
Vem si obíhání ručiček při nastartování. Když jsem to poprvé uviděl, myslím že to bylo v Lexusu IS, tak se mi to líbilo. Je to efektní a k tomu autu to tak nějak sedělo. Ale dnes mi to přijde už takové laciné. Stejně jako vítání, různé startovní animace, obzvláště znělky atp. Mám pocit, že probouzím počítač, místo startování auta.
Tomik_1
Ty vogy, tak to tu máme. Všichni můžeme mít už léta doma tu vysněnou virtuální hi-fi věž na empétrosky a jako bonus: každej den v novým kabátě. Stačí vyměnit pozadí. Teda jako na monitoru. S tou tvojí v kuchyni to bude těžší....
Asi nemá cenu tady kňučet nad nevyhnutelným. Je jen hodně těžké se smířit s tím, že už je to tady. Věděls to!Jasně, čekals, doufals, že tohle zažijou až tvoje pravnoučata. Ale proč ty, tak brzy a takhle mladej? Každej den, každý ráno se potíš, jestli ještě i dneska pro tebe zbude kapka ropy. Víš, že ta dojít musí. Ale proč tohle???
Jestli tohle čte někdo nahoře, v nebi nad Mnichovem, prosím zkuste naše volání vyslyšet.
Asi nemá cenu tady kňučet nad nevyhnutelným. Je jen hodně těžké se smířit s tím, že už je to tady. Věděls to!Jasně, čekals, doufals, že tohle zažijou až tvoje pravnoučata. Ale proč ty, tak brzy a takhle mladej? Každej den, každý ráno se potíš, jestli ještě i dneska pro tebe zbude kapka ropy. Víš, že ta dojít musí. Ale proč tohle???
Jestli tohle čte někdo nahoře, v nebi nad Mnichovem, prosím zkuste naše volání vyslyšet.
esper
sa z toho nepo... zase. ako keby ste si vsetci hned teraz isli kupovat 5-kove bmw-cka a do neho vam nanutili interier s pokemon motivom. mam taky neodbytny dojem, ze tu vacsina z vas chce minimalne 20+ rocne auto (podla tych dristov o mechanickych veciach), tak si kupte stare auto v dobrom stave a neplackajte, ze nove auta maju elektroniku. zaujimave, ze na to, ze taka fabia je ovela viac mechanicka ako bmw vam uz nevadi. ale akonahle daju prec mechanicke budicky, tak uz sa pomaly chystate pisat listy do bmw. ako keby ich to tam malo zaujimat...
Espre, právě protože, ho někteří vlastníme, tak toužíme po tom, aby bylo pořád v jistých ohledech stejné. Motáš tu nesmyslně dohromady věci, o kterých nikdo nemluvil.
nic nezmyselne dohromady nemotam. vsetko to dava zmysel. auta sa digitalizuju. ked chce mat niekto auto stale rovnake, tak bude musiet mat stale to iste auto. terajsie bmw uz aj tak nie su ako bmw zo 70-tych a 80-tych rokov a nad tym sa nikto nepozastavuje. digitalne ukazatele namiesto analogovych nie su koniec sveta.
Jedna věc je pokrok, druhá věc je vkus. Asi se nevyhneme digitálním přístrojům, ale mohou být alespoň vkusné. Pokud se bavíme o mechanice, tak nejde jen o tu mechanickou krásu, ale také o to, že jde o dražší řešení. Display nabídne univerzálnost, ale jen horko těžko bude dohánět ten pocit luxusu.
lenze luxus nemusi automaticky znamenat, ze interier bude len drobnou evoluciou starych rolls-roycov, t.j. koza,drevo,koza,koza,chrom,drevo,koza,po… taketo digitalne ukazatele dnes maju len auta vyssich tried a podla mna to je znamkou luxusu. je to drahe riesenie a az vo finale bude vidiet, ci je to az tak nevkusne ako si tu vsetci myslia. mne sa to nezda byt take hrozne a realne na pristrojovke to bude este lepsie, lebo to bude cele viac kontrastne, menej ziarive a bude to podtrhovat aktualne nastaveny charakter auta. zopar ukazkovych vektorovych obrazkov v tomto pripade vobec nevypoveda o konecnom dojme po zakomponovani do interieru.
Clovek co by si povedal ze je socka tak je bohaty clovek a opacne.
Toto je rovnake porovnavanie ako ma GTI: podla auta poznas cloveka. 8-s