Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW řady 5 2013 s multifunkčním přístrojovým panelem a dalšími novinkami

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 14. 5. 2012 • 01:54
4
58
BMW řady 5 dostane pro nadcházející modelový rok programovatelný přístrojový panel a další novinky v technice i výbavě. 5 GT se dočká další motorické verze.

Klasické analogové přístroje jsou minulostí. Zákazník získá za příplatek u pětkových BMW displej s úhlopříčkou 10,25 palce. Na něm se zobrazuje vždy čtveřice kulatých přístrojů (dva malé po stranách a dva velké uprostřed), je ale programovatelná. Záleží na zvoleném jízdním režimu: Comfort, Eco Pro a Sport. V této souvislosti se mění také grafika a barva podsvícení.

V módu Comfort mají přístroje tradiční vzhled, jsou-li zvoleny Eco Pro a Sport, „otevřou“ se, aby mohly zobrazovat ještě více informací. Pokud vůz jede v režimu Eco Pro, otáčkoměr vpravo se změní na displej EfficientDynamics. Po zhasnutí zapalování zůstanou „budíky“ vždy viditelné. Nový displej nelze objednat k modelům 520d EfficientDynamics Edition a ActiveHybrid 5.

V nabídce „extras“ pro všechny karosářské verze nově najdeme i high-endové audio dánské firmy Bang & Olufsen s šestnácti reproduktory a celkovým výkonem 1200 W. Víko zavazadlového prostoru je možné otevírat bezdotykově. K aktivaci mechanismu stačí pohyb nohy pod zadním nárazníkem, senzory pak již odvedou patřičnou práci, která se od nich očekává. Osoba, která se chce dostat dovnitř, musí mít ovšem v kapse klíč (respektive kartu) od vozu. Podobné řešení má i konkurence, například Volkswagen u nového Passatu nebo Audi u modelu A6.

Gran Turismo

Další změny se týkají verze Gran Turismo. Její portfolio doplnila verze 520d s dvoulitrovým přeplňovaným naftovým motorem TwinPower Turbo. Ten nabízí 135 kW (184 k) a 380 Nm. Vůz s ním zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,9 s a spotřebuje 5,3 l nafty na každých 100 km jízdy. Modifikací se dočkaly i další agregáty. Osmiválec 550i dostal navíc 30 kW a 50 Nm, takže nyní poskytuje 330 kW (450 k) a 650 Nm. Nelze se tedy divit sprintu z klidu na stovku za rovných 5 s,

kombinovaná spotřeba je přitom jen 9,2 l/100 m. Reálné hodnoty se ale jistě budou lišit.

Gran Turisma 530d a 530d xDrive s pohonem všech kol se mohou těšit z desetikilowattového přírůstku výkonu (nyní mají 190 kW/258 k), točivý moment vzrostl o 20 Nm na 560 Nm. Řadový šestiválec s poháněnou zadní nápravou nyní za své služby na stovce kilometrů žádá 5,8 l nafty. Model 530d lze dovybavit balíčkem BluePerformance s filtrem pevných částic a oxidačním katalyzátorem, plní tak emisní normu Euro 6, která vstoupí v platnost až v roce 2014.

Liftbacky Gran Turismo dostaly také do základní výbavy start-stop, elektromechanický posilovač řízení a mód Eco Pro, o kterém byla již zmínka u běžných sedanů a kombi řady 5. Tlačítkem na středové konzole vedle voliče samočinné převodovky se změní charakteristika nastavení vozu včetně tlumičů. Všechny tři v úvodu vzpomínané módy se volí rovněž pádlem.

Novinky v bezpečnosti

Systém Active Protection Safety automaticky napne bezpečnostní pásy a zavře všechna okna, hrozí-li bezprostřední kolize. Dokáže také auto přibrzdit. Neumí nehodě úplně zabránit, ale pokud už k ní dojde, i tehdy maximálně deceleruje, aby její následky byly co nejmenší. Funguje však pouze do rychlosti 18 km/h, takže se uplatní hlavně ve městech a během popojíždění v kolonách při zácpách.

Automatický parkovací asistent pro změnu pomůže s umisťováním rozměrného vozu do volných prostor. U BMW se uvádí v činnost ovladačem systému iDrive a lze jej využít do 35 km/h. Jen prostor musí být o 1,20 m delší než auto, jinak je třeba jet dál. Pokud systém patřičně velkou mezeru najde, na řidiče pak zbývá jen ovládání brzdového a plynového pedálu, volantem točit nemusí. Patřičnou vzdálenost od ostatních vozidel a správnou polohu v parkovacím pruhu už ohlídá

kamera a zvuková výstražná signalizace.

Všechny popisované úpravy a rozšíření výbav se dotknou sedanů, kombi i modelů GT od července tohoto roku.

Související články

Témata
16. 5. 2012 07:31
Re: Wau...
Zober si napriklad 2 typy ludi, ktory vyuzivaju premiu: Mafosi a napr. manazery. Myslis, ze vyznavaju rovnake hodnoty? Asi nie.
Clovek co by si povedal ze je socka tak je bohaty clovek a opacne.
Toto je rovnake porovnavanie ako ma GTI: podla auta poznas cloveka. 8-s
16. 5. 2012 05:00
Re: Takto to dopadá...
Já jezdím se svým autem jízdy po dálnici a mimo město (myslím dlouhé jízdy) cca 5,6-5,8 a dlouhodobě (nový motor) mám 6,5 litrů. Má to dvě tuny a má to takovou spotřebu, prostě ujet 1023 kilometrů na 70 litrovou nádrž by se mi jinak těžko povedlo. Když jsem tam měl lehce přes 2000 kilometrů jel jsem s tím do Berlína a zpět a výsledek 6,3. To je prostě realita a fanatičnost směrem k BMW je u mě vzdálená podobně jako mýdlo arabským beduínům. Ale přesvědčovat o pravdě nikoho nebudu, vyzkoušej si pětku sám.
15. 5. 2012 17:43
Re: ach boze...
lenze luxus nemusi automaticky znamenat, ze interier bude len drobnou evoluciou starych rolls-roycov, t.j. koza,drevo,koza,koza,chrom,drevo,koza,po… taketo digitalne ukazatele dnes maju len auta vyssich tried a podla mna to je znamkou luxusu. je to drahe riesenie a az vo finale bude vidiet, ci je to az tak nevkusne ako si tu vsetci myslia. mne sa to nezda byt take hrozne a realne na pristrojovke to bude este lepsie, lebo to bude cele viac kontrastne, menej ziarive a bude to podtrhovat aktualne nastaveny charakter auta. zopar ukazkovych vektorovych obrazkov v tomto pripade vobec nevypoveda o konecnom dojme po zakomponovani do interieru.
15. 5. 2012 17:25
Re: ach boze...
Jedna věc je pokrok, druhá věc je vkus. Asi se nevyhneme digitálním přístrojům, ale mohou být alespoň vkusné. Pokud se bavíme o mechanice, tak nejde jen o tu mechanickou krásu, ale také o to, že jde o dražší řešení. Display nabídne univerzálnost, ale jen horko těžko bude dohánět ten pocit luxusu.
15. 5. 2012 16:28
Re: ach boze...
nic nezmyselne dohromady nemotam. vsetko to dava zmysel. auta sa digitalizuju. ked chce mat niekto auto stale rovnake, tak bude musiet mat stale to iste auto. terajsie bmw uz aj tak nie su ako bmw zo 70-tych a 80-tych rokov a nad tym sa nikto nepozastavuje. digitalne ukazatele namiesto analogovych nie su koniec sveta.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku