Ekonomika
Lepší je podle mě ponechat standartní servisní knížky, je to pro nás řidiče přehlednější evidovat prohlídky v servisce než dostat pokaždé prohlídce vytisklou zprávu na A4, proběhlé prohlídky se stejně evidují do počítače, a při koupi ojetého auta se to dá v pohodě ověřit ve značkovém servisu, jedinnou výhodu vidím v úspoře že výrobce nemusí nechat tisknout servisní knížky 😄
Takže pokud budu servisovat Toyotu nebo Lexuse v normálním servisu, kde mě automaticky neokrádají, kde nenatahují ruku pro peníze jen co je pozdravím, tak mám smůlu?
Například tady v Plzni není jediný autorizovaný servis a Toyotu i Lexuse jezdím servisovat do bývalého Toyota autorizovaného servisu, který jen přešel na Subaru, ale Toyoty/Lexuse servisovat také umí.
Budu tedy muset jezdit do autorizovaných servisů kvůli této elektronické knížce?
EU přinutila výrobce aut, aby nediskriminovala neautorizované servisy (uznání záruk při servisu v normálním servisu, přístup k dílům, dokumentacím, atd.) a teď se normální servis nedostane do této elektrnické knížky???
Například tady v Plzni není jediný autorizovaný servis a Toyotu i Lexuse jezdím servisovat do bývalého Toyota autorizovaného servisu, který jen přešel na Subaru, ale Toyoty/Lexuse servisovat také umí.
Budu tedy muset jezdit do autorizovaných servisů kvůli této elektronické knížce?
EU přinutila výrobce aut, aby nediskriminovala neautorizované servisy (uznání záruk při servisu v normálním servisu, přístup k dílům, dokumentacím, atd.) a teď se normální servis nedostane do této elektrnické knížky???
Je to jednoduché, moderní auta jsou šmejdy, ano šmejdy už od výroby i Lexus který mám v recenzi není žádný zázrak a automobilky chcou aby ty "vergly" opravovali jejich mechanici z jejich značkových / autorizovaných servisů. Ve článku jsem se nedočetl, že by se měli servisní knížky skutečně rušit, je tam pouze tento text a ten nic nenapovídá o neexistenci skutečné papírové knížky: " Na místo ručního zápisu a razítkování „papírové“ servisní a záruční knížky, přichází dovozce s Elektronickou servisní knížkou, tzv. TESBook " Ono je to nakonec jedno. Znám případy kdy se kupujcí nové Ochcávky domluvil s prodejcem že u něj auto nechá po 200 000Km na protiúčet, prodejce si psal do servisní knížky co chtěl takže pak auto mělo legálně podle servisní knížky najeto jen 100 000. Jak snadno se u nás podařilo obejít vybírání mítného u kamionu tak to půjde i tady. Myslím že nejrozumější asi bude si vždy založit protokol o provedené prohlídce/opravě a žádnou papírovou servisní knížku nepotřebuješ, bude to vlastně úplně to samé.
Může...je připraveno rozhraní pro neautorizováné servisy. Tento servis se ovšem musí zaregistrovat a potom ve webovém formuláři servisní údálost zaznamená. 😉
Cituji z článku: "elektronický záznam, bezpečně uložený v počítačích"
Každý, kdo něco ví o počítačích, se musí tomtuto tvrzení alespoň mírně pousmát 😉
Každý, kdo něco ví o počítačích, se musí tomtuto tvrzení alespoň mírně pousmát 😉
Ale ono v tom POČÍTAČi je KOMPLETNí historie vašeho vozu přece JIŽ NYNí!
(Tedy u nových vozů - takže ta "data" která tam STEJNĚ jsou jen "převést" do servisní knížky, kam se vlastně jen "kopírují" - buď elektronicky, nebo se "přepisují" RUČNĚ jako dosud ...
.. prostě je to "normální/běžné" a známe to z bankovních výpisů apod. - prostě ŠETŘÍME papír 😉
(Tedy u nových vozů - takže ta "data" která tam STEJNĚ jsou jen "převést" do servisní knížky, kam se vlastně jen "kopírují" - buď elektronicky, nebo se "přepisují" RUČNĚ jako dosud ...
.. prostě je to "normální/běžné" a známe to z bankovních výpisů apod. - prostě ŠETŘÍME papír 😉
V roce 2005 jsem kupoval Scénika (r.v.2001), historii mi v autorizovaném servisu sdělili (dokonce zdarma!) na základě VIN taky.
Fakt som zvedavy, co potom vymyslia v autobazaroch, ked budu chciet pretocit kilometre. Ak zakaznik nebude uplny pako, tak si opise vin, a pojde si zistit historiu toho auta k predajcovi. Asi bude prekvapeny ked zisti, ze ta lestenka co ma v bazari najeto 90 tisic, mala poslednu servisnu prehliadku pred 3 rokmi, po 200 tisic km... 😄