Toyota a Lexus zavádí v ČR elektronickou servisní knížku

Na místo ručního zápisu a razítkování „papírové“ servisní a záruční knížky, přichází dovozce s Elektronickou servisní knížkou, tzv. TESBook (Toyota a Lexus Electronic Service Book). Každé nové vozidlo má pod svým identifikačním kódem karoserie (VIN) elektronický záznam, bezpečně uložený v počítačích. Tento záznam je aktualizován servisem po každé předepsané servisní údržbě nebo instalaci příslušenství do vozidla. Zákazník vždy obdrží tištěný záznam o každé takové události a může si vyžádat i zpětně historii provedených úkonů u servisních partnerů v celé Evropě.
Každé vozidlo tedy má vlastní elektronický záznam o historii servisní údržby a instalaci příslušenství, bezpečně uložený v počítačích, který nemůže být nikdy ztracen, ukraden nebo padělán.
Elektronická servisní knížka poskytuje ověření identity vozidla, provedené servisní údržby a garanci ujetých kilometrů. Jistota pro kupujícího ojetého vozidla, že nemůže dojít k padělání servisních dokladů nebo k manipulaci se stavem počitadla ujetých kilometrů, zvyšuje hodnotu ojetého vozidla při jeho prodeji.
K záznamům vozidla s aktivovanou Elektronickou servisní knížkou mají po zadání VIN přístup všichni autorizovaní partneři Toyota a Lexus po celé Evropě. Zákazník může zažádat o záznam historie jeho vozidla u kteréhokoliv autorizovaného partnera, který obdrží vždy ve svém jazyce.