Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Nissan Qashqai 1,6 dCi – S novým srdcem

Nejdůležitější evropský model Nissanu dostal krátce před koncem životního cyklu své první generace zcela novou pohonnou jednotku.
Zpět na článek
21. 5. 2012 10:44
21. 5. 2012 17:22
21. 5. 2012 17:23
27. 5. 2012 10:03
neregistrovaný "SR20"
21. 5. 2012 23:28
21. 5. 2012 23:30
21. 5. 2012 14:30
21. 5. 2012 15:19
21. 5. 2012 16:00
21. 5. 2012 16:39
21. 5. 2012 15:34
21. 5. 2012 15:56
21. 5. 2012 16:35
21. 5. 2012 16:38
21. 5. 2012 17:03
21. 5. 2012 18:12
22. 5. 2012 07:35
21. 5. 2012 18:00
21. 5. 2012 18:22
21. 5. 2012 20:45
21. 5. 2012 20:42
Avatar - roman.rs
21. 5. 2012 10:44
nové srdce!
Qaschqai fakt povedený auto, osobně bych si ho ale nekoupil, spojení s Renckem je velmi nešťastné s pohledu kvality, to je velký krok zpět. :no:
Rozbalit vlákno
34
Avatar - dr.biker
21. 5. 2012 10:56
Re: nové srdce!
Že by další Áda mezi námi?
Co tobě Renault udělal, taky máš nějaké negativní zkušenosti s hodně ojetým Renaultem z 90. let?
Jo a nekupuj si ani Mercedesy, protože ty už také pohání motory Renault…

Jinak souhlas, Qashqai je moc povedený crossover.
21. 5. 2012 12:32
Re: nové srdce!
Renault Modus, rok výroby 2006, při ujetí 40000 km totálně vyklepané čepy a z tohoto důvodu upadnutí kola. Provozován po VELMI slušných cestách, žádná D1. Ne, děkuji, už nic, co se blíží rendlíkovi. Po opravě jsem ho raději obratem prodal, podvozek vyrobený z perníku nemusím. :-| . Do té doby bezproblémové auto a spokojenost, jen ten motor 1,2 16v byl děsivě líný.
Avatar - rohYpnol
21. 5. 2012 15:14
Re: nové srdce!
Kvůli vyklepaným čepům prodat nový vůz 8-s ? Divný přístup...
Avatar - dr.biker
21. 5. 2012 16:23
Re: nové srdce!
Slyšel jsem, že Modus ze začátku měl nějaké problémy, byl to první model s nekvalitními plasty z recyklátu, ještě nebyly tak dobré technologie. Ale že by se někomu rozpadl podvozek, to jsem vážně ještě neslyšel. Asi jsi narazil na zmetek z výroby nebo snad znáš někoho, komu se také rozpadl podvozek na Modusu?
A k tomu motoru, co jsi čekal od 1,2? Že bude mít zrychlení jako Lamborghini?
21. 5. 2012 16:10
Re: nové srdce!
Mazďáci jen trochu Nissanu závidí jeho úspěchy. A bude hůř. V některých statistikách spolehlivosti se už Renault před Mazdu dostal a pokud tento trend vydrží, tak Mazda bude ztrácet nejen v prodejích ale i v kvalitě.
Avatar - rohYpnol
21. 5. 2012 16:45
Re: nové srdce!
třeba TUV 2012, 2-3 leté:
2. Mazda 2
8. Mazda 3
15. RAV4
18. Mazda 6

54. Clio
110. Mégane
44. Laguna
22. 5. 2012 07:29
Re: nové srdce!
Auto jsem neprodal kvůli čepům, ale když jsem se pod autem podíval na tu imitaci podvozku, tak mi to stačilo. Plastové to mělo všechny blatníky, v tom jsem problém neviděl. Oprava čepů výměnou ramen, protože tam byly naražené a ne našroubované, to bych zkousnul, ale bylo nutné kvůli tomu vyndat motor ;-\ . Pálka v servisu škoda mluvit. Kamarád mi říkal, že by je nahřál, vyrazil a dal tam nové bez demontáže. Garážové opravárenství a za čtvrtinu. Jo a výměna žárovek světlometů shozením masky a předního nárazníku mě pořádně vytočila, zase návštěva servisu a 1500 Kč za výměnu žárovky. Motor byl líný, s tím jsem počítal, ale úsporný vůbec nebyl, žral jako moje současná 1,8 TSI při klidné jízdě >:-[]
Avatar - rohYpnol
22. 5. 2012 07:44
Re: nové srdce!
A co se divíš? Tohle je typický francouz. Přístupnost k dílům a opravy - na tohle prostě nejsou stavěné.
Avatar - Choochoo
22. 5. 2012 09:22
Re: nové srdce!
To je jako kdyz kamos vypravel jestli se nepletu o Meganu, koupis novy vyfuk a abys ho namontoval, tak ho musis preriznout, pac se pri montazi montuje driv nez naprava a s vymenou se tak nejak asi kvuli cene nepocita.
22. 5. 2012 11:42
Re: nové srdce!
Jó, kámoš vyprávěl... Minimálně z hlediska Meganu III je toto naprostá blbost.

Jo a ta výměna žárovek zabere 2-3 minuty, pojistka polohy světel (či jak to říct) slouží zároveň jako klíč, takže to zvládně každý, aniž by hledal v nářadí... Ale když kámoš povídal tak jasně, je to šmejd a já, spokojený majitel a uživatel, držím ústa. Ach jo 8-s

Renault nikdy neměl problém s mechanikou. Ta nespolehlivost u minulých generací se týkala elektroniky. Minulou generaci Renaultů, včetně toho Modusu, bych nekoupil. Aktuální generace Renaultů již těmito neduhy netrpí. Za 2 roky a 50 tkm jsem řešil jednu prasklou žárovku...
Avatar - rohYpnol
22. 5. 2012 15:50
Re: nové srdce!
Jenže tady se bavíme o přístupnosti a měnitelnosti dílů. Díra v podběhu Mégane II pro výměnu žárovky, kdy pomalu musíš sundat kolo kvůli žárovce... Proč dělat věci jednoduše, když jdou i složitě.
Nebo výměna baterie u koncernu povolíš 2 šrouby a je. U Mégane III sposta nesmyslných mezikusů atp.
Avatar - Ronault.
22. 5. 2012 23:59
Re: nové srdce!
Jeden jediný model a jsou z toho najednou všichni. Zajímavé, že Laguna II má geniálně přístupné žárovky a nikdo to nevzpomene, jen Megana pro jeden díl Top Gearu.
23. 5. 2012 08:06
Re: nové srdce!
Ale vždyť o tom, ač možná trochu neobratně (omluva) píši. U Meganu III jsou ty žárovky v pohodě. A o "nesmyslných mezikusech" se prosím trochu rozepiš, kde jsou, proč atd. Jsem docela šťoural, auto mám prozkoumané. A naopak mě překvapuje spousta drobných vychytávek.
15. 6. 2012 09:32
Re: nové srdce!
Jo, přístup k žárovce při výměně, možná na Meganu, na Modusu bez šance. Přístup naprosto nulový, možná tak k dálkovým, co jsou nahoře, k potkávačkám zapomeňte. Díry v blatníku nejsou. Ten Modus byl ročník 2007, žádná muzeální plečka.
Avatar - Ronault.
22. 5. 2012 23:56
Re: nové srdce!
Hovadina. Je to jen o tom, že 90% českých servisáků jsou leniví hlupáci, nic více.

Znám naštěstí ty, co při opravách nadávají na koncern.
Avatar - KANKUNEN
15. 6. 2012 09:54
Re: nové srdce!
Máš absolutní pravdu, nejhorší Mazda byla horší než nejlepší Renault.
21. 5. 2012 17:23
Re: nové srdce!
napriklad Almery u nas. Rok vyroby 1997 - najeto 300 000 km bez jedineho problemu. Druha Almera v rodine, rok vyroby 2005 - samej prusvih.
21. 5. 2012 17:40
Re: nové srdce!
Smůla. C. Ghosn si řekl, že bez kvality to nepůjde až v r. 2006. Zase na druhou stranu, jinde to někomu došlo ještě později a jiní na to zase už zapomněli.
Avatar - rohYpnol
21. 5. 2012 17:41
Re: nové srdce!
To je přesně to, o čem hovořím. Všichni co mají starší Nissany, tak novější nechtějí nebo počítají s tím, že už to nebude taková pohoda.
Avatar - Ronault.
21. 5. 2012 22:51
Re: nové srdce!
Jo, všichni dělají 300t bez poruchy, ale tady na auto.cz máme třeba Almeru 98 a ejhle, 140t km a stejné věci, co mám Renaultu já: [odkaz]

Ty nesmysly, že čepy a podobný matroš vydrží na našich cestách 300t si rád přečtu v pohádkových knížkách ;-)
Avatar - rohYpnol
22. 5. 2012 07:40
Re: nové srdce!
cituji:
"...Almeru jsem pořídil při stavu tachometru 100 000km v roce 2009 od té doby jsem s ní najezdil 55 000Km. 90% všech cest absolvovalo po Praze na krátké vzdálenosti. Po tuto dobu jsem u automobilu prováděl pravidelné výměny kapalin a filtrů, auto je po technické stránce bravurně udělané a za tu dobu mě nikde nenechalo a nikdy nebyl potřeba, žádný nákladný servis..."
Jinými slovy naprosto bezproblémové auto.
Primery:
"... GT tlmice Monroe ostali, aj po 13 rokoch maju ucinnost P-81% Z-77%
"... uz druhu STK sme absolvovali bez jedinej chyby. Az mi je niekedy divne, ze po 12 rokoch od opustenia tovarne v interieri nic nevrzga, a neskripe. Investicie do auta boli uplne smiesne v porovnani s okolo mna fungujucimi koncernovymi tedeickami a hlavne modroovalovymi tedeceickami..."
"...Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy): Prakticky pouze spotřebka, zkrátka ideál...."
"...Opravy boli vsetko sucastou dania do poriadku po predchadzajucom majitelovi a bezny spotrebak. Momentalne ma Primera najazdenych 220000km..."
Avatar - Ronault.
22. 5. 2012 09:18
Re: nové srdce!
Já mám taky po 300t původní tlumiče a taky to tady nevytrubuju do světa, stejně jako třeba spojku či výfuky.

Jen tady někteří srdnatě tvrdí, že původní Nissany nepotřebovaly ani čepy, ani stabilizátory, v podstatě ani brdy. To už je trochu přitažené za vlasy. Pro jednoho je spotřebka voda do ostřikovačů, pro druhého tlumiče.
Avatar - rohYpnol
22. 5. 2012 10:08
Re: nové srdce!
Tím chceš zpochybnit spolehlivost a trvanlivost starých nissanů? To není moc neprůstřelné >:-[]
Avatar - Ronault.
22. 5. 2012 23:51
Re: nové srdce!
Proč bych to dělal? Jen zpochybňuju tady ty, co tvrdí, že jezdí bez jediné závady či výměny dílů 200-300t km, což je nesmysl. Už tu chybí jen ti, co neojíždějí gumy.
Avatar - baca42
22. 5. 2012 19:17
Re: nové srdce!
Já mám i po 400t původní spojku, výfuk a přední tlumiče :yes: , ale zadní mi nějak odcházej po 200t :no: To mě trochu překvapilo. Čekal jsem že ten těžkej dýzl zničí ty přední.
[odkaz]
Avatar - Ronault.
22. 5. 2012 23:51
Re: nové srdce!
Otázkou je, co jezdíš. Po městě by 400t km spojka nevydržela, po dálnici proč ne...
neregistrovaný "SR20"
27. 5. 2012 10:03
Re: nové srdce!
No, nieco je mierne vytrhnute z kontextu, konkretne ta Primera je dovezena z DE a asi iba vdaka tomu je podvozok povodny (lepsie cesty + Ackovy trh). Teraz, po 4 rokoch na Slovensku, sa zacinaju objavovat zvuky. Tycky stabilizatora sa uz menili.
Kazdopadne aj Primery trapia problemy s podvozkom, nie je to OT64.
Avatar - Ada je zase tady
21. 5. 2012 22:55
Re: nové srdce!
To je logické, jak to vzali soudruzi od rendlíku a vyměnili kvalitu za kvantitu, stal se z Nissanu Hnissan. :no:
Avatar - lamal
21. 5. 2012 23:28
Re: nové srdce!
nove nissany skor nie su to co byvali... nie je tu primera ani almera jedine micra... povodna klientela je uz inde
Avatar - lamal
21. 5. 2012 23:30
Re: nové srdce!
almery aj primery i stare micry od 88r boli extremne spolahlive, este stale vidavam stare hranate micry s 500 tisic kam a almery a primery nad 350 -400tisic je tiez uplne normalne ... pokial to nezhrdzavie tak to ide do nemoty
Avatar - Ada je zase tady
21. 5. 2012 22:53
Re: nové srdce!
S hodně ojetými rendlíky máš zkušenost asi ty. Já jsem měl zkušenost s novým rendlíkem, který se s*al tak, že každé dva týdny stál v záručním servisu. Už nikdy takový křáp!!! :no:
22. 5. 2012 08:48
Re: nové srdce!
Ja mám skúsenosť s dvoma novými rendlíkmi a v záručnom servise bol každý len raz. Kedysi Kangoo nezamykalo bočné posuvné dvere, za pol hodinu opravene. Pri Mégane Grandtour sa mi pokazil mechanizmus posunu skla 3 mesiace po zaruke, stalo to 10000 Sk, hodinu som rozmyslal ze toto je moj posledny Renault, predajca napisal ziadost do francuzska a vymenili mi to v zaruke. Takyto pristup si predstavujem. Odvtedy sa vela zmenilo, na novom Renaulte sa rozhodne nekazia prkotiny ako zamky a elektricke ovladanie okien.
21. 5. 2012 14:30
Qashqai
Žena má od března Qashqai 1,6 dCi 4x4 ve výbavě I-Way a za ty cca. 3 000 km má průměr 6l/100 km při zapnutém režimu pohonu auto, pokud by otočila na 2WD, zřejmě by to jezdilo úsporněji, ale i 6 je OK. Auto jede pocitově hezky, je docela živé, obratné a i hluk na dálnici je přijatelný. Pár drobností ale kazí jinak myslím povedený nákup:
1. Víko kufru se zvedá velmi nízko a vyšší postavy si musí dávat pozor na hlavu
2. Nepodsvětlená tlačítka (roleta střešního okna, ovládání oken(svítí jen řidičovo)
3. Rádce řazení neukazuje zařazenou rychlost, jen radí kdy přeřadit výš a níž.
4. Navigace a pal. počítač neumí česky a pal. počítač ukazuje okamžitou spotřebu jen graficky.
5. Navigace není propojena s pal. počítačem jako třeba v koncernových vozech.
6. Kamery kolem auta jsou fajn, ale nelze si vybrat jen jeden pohled na celou malou obrazovku, vždy je mimo pohledu vzad/vpřed ještě buď zobrazení auta shora, nebo pravý bok.
7.kufr není zakryt roletou, ale nepraktickým a neskladným krytem
8. K hadrovému čalounění nelze objednat vyhřívání sedadel(v Německu lze), tak jsem řešil doděláním
9. Anténa z výroby je hrozně dlouhá a dnes opravdu nemoderní, nahradil jsem jí krátkou silnou z Octavie a vypadá to mnohem lépe.
10. Do dveří se vejde jen 0,5l lahev
Všechno to jsou ale malé nedostatky a dobrý pocit z auta převažuje - mohu jen doporučit.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - rohYpnol
21. 5. 2012 15:19
Re: Qashqai
No já k tomu můžu přihodit nepřehlednou stupnici rychosti, dál v případě testovaného vozu prapodivně zašpiněné vnitřní části dveří dole u prahu - je tam těsnící lišta, tak by to nemělo být tak zaprasené, ne? Dál tam vidím opravdu ošklivé víčko palivové nádže.
Dál moc nevím, k čemu jsou kamerky, když jsou na místech která se podle mě snadno ušpiní a nejsou nijak krytá...
21. 5. 2012 16:00
Re: Qashqai
Já zase nechápu, proč má Nissan ještě víčko od nádrže. Renault už víčka nepoužívá 10 let, tak by si to mohli trochu sjednotit. A bez víčka je to určitě lepší.
Avatar - rohYpnol
21. 5. 2012 16:39
Re: Qashqai
Víčko samotné bych ještě přežil, ale tohle opravdu vypadá děsně 8-s
Avatar - rohYpnol
21. 5. 2012 15:34
Proroctví
se naplnilo a Qašák je úspěšný. Není to podle mě nijak geniální model, zpracování není nijak důkladné, člověk narazí na majitele, kterým se vůz doslova sype pod rukama atp. Přesto si myslím, že úspěšný je poprávu.
Co ale považuji za deziluzi je to, že Nissan odhadl trend a místo klasické Almery nabídl tohle. NE, to je výklad Nissanu. Místo Almery tu máme zcela jiný model, sice spěšný, ale... To, že Nissan vyklidil pozice z nižší střední třídy považuji za naprostý přehmat. Qašáky se sice prodávají dobře, ale to neznamená, že by se dobře neprodávaly i Almery III. Příchod Tiguanu neznamená konec prodeje Golfů...
Nissan nemá normálnímu zákazníkovi Evropského formátu kromě Qašáků a SUV příliš co nabídnout. Nová Micra podle mě ošklivá a navíc nepraktická boubelka, Primera dávno na onom světě, Almera taktéž.
S narážkami o poklesu spolehlivosti u Nissanu musím spohlasit. Ne že by Renault byl v současnosti TAK špatný, ale Nissan byl naopak kdysi TAK výborný. Časy, kdy Primery a Almery měly 1/4 mil. km naprosto nez ztráty kytičky už jsou dávno pryč. Tak to ale globalizace žádá.
Rozbalit vlákno
33
21. 5. 2012 15:56
Re: Proroctví
Podle mě spojení pomohlo jak Renaultu, tak Nissanu. Nové statistiky ADACU to jen potvrzují. Aliance obsadila ty nejvyšší příčky a je předpoklad, že budou dále stoupat.
1 Mercedes A-Klasse
2 Mercedes B-Klasse
3 BMW 1er
4 Audi A3
5 Nissan Qashqai
6 VW Golf/Bora
7 Renault Scénic
8 Toyota Auris
9 Renault Mégane
...............
Avatar - rohYpnol
21. 5. 2012 16:31
Re: Proroctví
Tak to je jasné, že pomohlo. Dnes mají šanci přežít jen velké koncerny.
ADAC není synonimem spolehlivosti, tím ale nechci ADAC statistiku nějak znevažovat. To je jedna věc. Ale hlavně já jsem měl spolehlivostí na mysli především dlouhodobou životnost. A ta už nebude u Nissanu nikdy co bývala. To je fakt.

TUV report 2012 2-3 leté vozy:
Scénic 74. místo
Qashqai 77. místo
Mégane 110. místo
21. 5. 2012 16:35
Re: Proroctví
Ta už nebude u nikoho co bývala. :-)
Avatar - rohYpnol
21. 5. 2012 16:37
Re: Proroctví
Jenže zatímco Renault nijak ze spojení netratí, tak pro Nissan znamenalo toto spojení značný pád co do kvality/spolehlivosti/trvanlivosti :-!
Avatar - Ada je zase tady
21. 5. 2012 22:59
Re: Proroctví
Rendlík už nemá kam padat. Je se spolehlivostí a trvanlivostí daleko za ruskou Ladou. :no:
21. 5. 2012 16:38
Re: Proroctví
DEKRA 2012

Mégane celkové třetí místo, druhé ve třídě. Dvě statistiky ze tří řadí Mégane mezi absolutní špičku. :-)
Avatar - rohYpnol
21. 5. 2012 16:51
Re: Proroctví
Zato v třetí (TUV) absolutní propadák 8-s
21. 5. 2012 17:03
Re: Proroctví
Zase tak špatné to není. Hned 3 Renaulty - Modus, Laguna a Clio jsou před nejlepší Škodovkou. Navíc třeba je i nějaká souvislost mezi servisními prohlídkami a výsledky na technické. U Renaultu jezdíš na garančku po 2 letech nebo 30 000 km. U jiných výrobců jsou garančky po roce nebo 15 000 km. U těchto aut je pak větší šance, že jedeš na technickou po garančce a auto by mělo být v pohodě. Ale pitvat se v tom asi nemá cenu. Důležité je to, že Renault už na kvalitě několik let usilovně pracuje a výsledky začínají být vidět. Pokud to tak půjde dál, tak za pár let se o něm bude mluvit jako dnes o Mazdě. :-)
Avatar - rohYpnol
21. 5. 2012 17:47
Re: Proroctví
Aha, co se nehodí do krámu, tak to řešit nebudeme... A jiní výrobci co? Třeba kocern long-life atp.?
Mazda je stále na špici, VW se umisťuje taky velmi dobře. Že některé modely Renaultu jsou na tom o něco lépe než Škoda má být nějaký úspěch?
Nemám nic proti Renaultu, za poslední dobu se nepochybně hodně zlepšil. Ale to, jak ho tady propaguješ jako vzor spolehlivosti, je prostě nesmysl :-!

A jestli na 110. místo ze 127 napíšeš - zas tak špatné to není...

navíc
126. Renault Espace
115. Renault Kangoo
74. Renault Scénic
21. 5. 2012 18:12
Re: Proroctví
Podle ADACU jsou dole zase Japonci. Tak si vyber a hlavně to neber tak vážně. S tím Mégane to je docela zajímavé. Dle ADACU a DEKRY absolutní špička a na technické nějaký problémek.
navíc
24. Modus
44. Laguna
54. Clio
Avatar - Ronault.
21. 5. 2012 22:56
Re: Proroctví
Bylo by dobré tam krom pořadí hodit i konkurenty z dané třídy, on tam ten Espace totiž mezi velkými MPV není sám.
A prostě těžké MPV většinou na podvozcích střední třídy trpí... a u STK to tak pak i vypadá
Avatar - rohYpnol
22. 5. 2012 07:14
Re: Proroctví
Tady s tebou nebudu souhlasit.
1. bavíme se o německém TUV. Nevím, že by měli němci silnice v nějak dezolátním stavu a auta tam trpěly...
2. konkurenti MPV? 7. Corolla Verso, 54. S-Max (75 tis. km!), Zafira - průměrná
3. Mégane nepochybně není MPV
Avatar - Ronault.
22. 5. 2012 09:20
Re: Proroctví
Ještě tam napiš třeba Sharana, Voyagera... a další podobně staré konkurenty.
Avatar - rohYpnol
22. 5. 2012 10:16
Re: Proroctví
Nevím, proč bych tam měl psát Sharana, Alhambru atp. Tyhle vozy konstrukčně pochází z doby C.K. (2-3 letá v r. 2012 = r.v. cca 2008-2010). Voyager byl vždy nepřítel spolehlivosti.
počkám si na spolehlivost současné generace Sharanu/Alhambry.
Na S-Maxu ale vidíš, že i velké MPV neznamená nutně problémové.
Avatar - Ronault.
22. 5. 2012 23:55
Re: Proroctví
Protože Sharan a Alhambra jsou konstrukčně jen o pár let starší.
A najednou je Voyager nepřítel spolehlivosti, tak to jej můžeme vyškrtnout, viď? Prostě vypiš všechny a to před i za. A zkus i jiné statistiky.
Avatar - rohYpnol
23. 5. 2012 09:46
Re: Proroctví
Voyager byl vždy králem posledních míst, proto podle mě nemá smysl se jím zabývat. Sharan vychází z r. 1995, nový ve statistije ještě není 8-s
Avatar - rohYpnol
22. 5. 2012 07:30
Re: Proroctví
edit - vloženo 2x
Avatar - Ada je zase tady
21. 5. 2012 23:03
Re: Proroctví
To není žádné překvapení. Srovnej si počet ujetých km.
BTW" Škodovky mají v Německu postavení služebních vozů, se kterými se zachází obecně dost drsně. Kdyby se v takovém provozu používaly rendlíky vypadala by statistika zatraceně jinak. Naštěstí Němci mají rozum a ví, že použít rendlíky coby služební vozy je pro jakoukoli firmu vražda.
22. 5. 2012 07:35
Re: Proroctví
Jak jsi na to přišel, Modus měl 15000 km nebo jeden rok, respektivě 10 měsíců 8-s . Po 10 měsících už začal palubní počítač trvale otravovat, že se servis blíží. Strašná funkce a nešla odstranit, ptal jsem se v servisu. Další z důvodů, proč jsem ho prodal. Stejně tak to má Hyundai IX20, ten aspoň neotravuje. Vše u běžných modelů. Škodovka Octavia 2 a Superb 2 mají 2 roky nebo 30000 km ( ne že bych 30000 km jezdil na jeden olej, nejsem blázen, v půlce si ho vyměním sám i s filtrem ).
21. 5. 2012 18:00
Re: Proroctví
Také moc nechápu evropský marketing Nissanu.
Qashqai se základní cenou 476 500,- jako nástupce malé rodinné (levné) Almery v nižší střední třídě?
Proč všechny ostatní japonské automobilky u nás drží běžné rozdělení tříd a v nich nabízí své modely (Civic,3,Auris/Accord,6,Avensis) jen Nissan je úplně mimo?
To by se u nás vážně neprodávaly modely Versa(=Almera), Sentra, Altima, Maxima, Roque, Quest ...?
21. 5. 2012 18:22
Re: Proroctví
Tak se podívej, jak se prodává Mazda 3, Mazda 6, Civic nebo Acord.
Evropské pořadí Japonců v březnu (evropský marketing Nissanu funguje asi líp, než by fungoval dle tvých rad):
7 Nissan Qashqai 30,998
10 Toyota Yaris 22,998
27 Nissan Juke 14,183
44 Toyota Auris 10,870
48 Nissan Micra 9,830
57 Toyota Aygo 8,897
63 Toyota Avensis 8,087
66 Suzuki Swift 7,969
70 Honda Jazz 7,545
76 Honda Civic 6,771
81 Mazda2 6,143
90 Mazda3 5,225
91 Toyota RAV-4 5,214
95 Nissan Note 5,033
..........
Avatar - rohYpnol
21. 5. 2012 19:27
Re: Proroctví
Jenže tady nikdo nespochybňuje úspěch Qašky, Nissan přesně vyhmátl trend a ve správnou dobu přišel se správným modelem. Zřejmě kvalitní marketingové zacílení a průzkum trhu...
Tady jde o to, že naprosto zbytečně zahodil třídu Golfu. Almera II byla svého času poměrně dost oblíbená a dobře etablovaná. Qaška není náhrada. Už jen cenou je značně výš...
Avatar - pelikoš
21. 5. 2012 20:22
Re: Proroctví
tak i almery(a primery) je mně líto,ale je to zřejmě pryč.marketing vyšel a profit je to co se sleduje až na prvním místě.jinak i juke má slušně našlápnuto,takže nissan jede... ;-)
21. 5. 2012 20:45
Re: Proroctví
Asi šlo o výrobní kapacity a jejich využití. Pokud by se dneska chtěl Nissan vrátit do nižší střední a střední třídy, tak by je musel někde vyrábět nebo to do Evropy vozit. Z Japonska by to bylo asi drahé. Střední třídu by mohl dělat společně s Lagunou, což je pravděpodobné, protože Laguna má byt postavena na společné platformě. Nissan s Renaultem také hodně sázejí na Rusko. Nižší střední třída by se proto mohla vozit z Ruska.
Avatar - Ronault.
21. 5. 2012 22:59
Re: Proroctví
Pravidlo č.1: Prachy, prachy, prachy.

A čím dražší auto prodáš, tím lépe.
Avatar - rohYpnol
22. 5. 2012 07:49
Re: Proroctví
souhlas. pravidlo č.2 - získat nového zákazníka je mnohem dražší, než si udržet stávajícího. A co řekl Nissan majitelům Almer a Primer? Běžte ke konkurenci, už nás nezajímáte, protože my děláme SUV/crossover.
Avatar - Ronault.
22. 5. 2012 09:22
Re: Proroctví
Tak ještě jednou, Nissan se stal japonskou jedničkou v Evropě a QQ se prodává v takovém množství, ve kterém snad žádné japonské auto po dlouhá léta. Měli tedy představit nástupce Almery, která by se prodávala asi jako Auris? Vydělali více, je to pro ně aktuálně lepší. A QQ bude mít své zákazníky dál...
Avatar - rohYpnol
22. 5. 2012 10:52
Re: Proroctví
Vynech kapitolu QQ, tam není o čem diskutovat.
Ano, měli představit nástupce Almery, a tím zdaleka nemyslím odstrašující případ se jméném Tiida. Koneckonců při koncernové spolupráci s Renaultem by to evidentně nebyl problém postavit něco na Méganu. Takto jen vyklidili dobyté pozice.

Ještě jinak řečeno - že prohra v malé bitvě je zastíněna vítězstvím na frontě je fajn. Ale ani v té bitvě se nemuselo prohrávat.
Avatar - Ronault.
22. 5. 2012 23:53
Re: Proroctví
Všichni japonci to tady projeli a jestli či kdyby... Moc "bych" tam je, já jsem rád, tedy buďme rádi, že se Nissan vzpamatoval a přežil.
21. 5. 2012 20:42
Re: Proroctví
Qashqai je O.K. a je jasné, že je nejprodávanější, když je to prakticky jediná rozumná možnost.
Jen mi prostě přijde škoda, zákazníka který chce střední třídu předem odsoudit ke konkurenci.
Tak jako je oproti konkurenci dobrá volba Qashqai, tak by byla dobrá i Altima či Maxima, i když v malém množství.
Avatar - Ronault.
21. 5. 2012 22:58
Re: Proroctví
Co je na tom nepochopitelného?

Automobilka musí vyrábět tak, aby se prodávalo a je jedno, co za třídu to je. A jde to vidět, Nissan je jediná Japonská automobilka na Evropském trhu, která dokázala ustát příchod Korejců a ještě i růst.

A jak vidíš na Civicu, Mazdě 3 a i Aurisu, tak ne. Daleko dražšího QQ se prodává násobně více než Aurisu.
Avatar - Ada je zase tady
21. 5. 2012 23:06
Re: Proroctví
a prodávalo by se to ještě lépe, pokud by v tom byl motor TDI :-!