Že by další Áda mezi námi?
Co tobě Renault udělal, taky máš nějaké negativní zkušenosti s hodně ojetým Renaultem z 90. let?
Jo a nekupuj si ani Mercedesy, protože ty už také pohání motory Renault…
Renault Modus, rok výroby 2006, při ujetí 40000 km totálně vyklepané čepy a z tohoto důvodu upadnutí kola. Provozován po VELMI slušných cestách, žádná D1. Ne, děkuji, už nic, co se blíží rendlíkovi. Po opravě jsem ho raději obratem prodal, podvozek vyrobený z perníku nemusím. :-| . Do té doby bezproblémové auto a spokojenost, jen ten motor 1,2 16v byl děsivě líný.
Slyšel jsem, že Modus ze začátku měl nějaké problémy, byl to první model s nekvalitními plasty z recyklátu, ještě nebyly tak dobré technologie. Ale že by se někomu rozpadl podvozek, to jsem vážně ještě neslyšel. Asi jsi narazil na zmetek z výroby nebo snad znáš někoho, komu se také rozpadl podvozek na Modusu?
A k tomu motoru, co jsi čekal od 1,2? Že bude mít zrychlení jako Lamborghini?
Mazďáci jen trochu Nissanu závidí jeho úspěchy. A bude hůř. V některých statistikách spolehlivosti se už Renault před Mazdu dostal a pokud tento trend vydrží, tak Mazda bude ztrácet nejen v prodejích ale i v kvalitě.
Auto jsem neprodal kvůli čepům, ale když jsem se pod autem podíval na tu imitaci podvozku, tak mi to stačilo. Plastové to mělo všechny blatníky, v tom jsem problém neviděl. Oprava čepů výměnou ramen, protože tam byly naražené a ne našroubované, to bych zkousnul, ale bylo nutné kvůli tomu vyndat motor ;-\ . Pálka v servisu škoda mluvit. Kamarád mi říkal, že by je nahřál, vyrazil a dal tam nové bez demontáže. Garážové opravárenství a za čtvrtinu. Jo a výměna žárovek světlometů shozením masky a předního nárazníku mě pořádně vytočila, zase návštěva servisu a 1500 Kč za výměnu žárovky. Motor byl líný, s tím jsem počítal, ale úsporný vůbec nebyl, žral jako moje současná 1,8 TSI při klidné jízdě >:-[]
To je jako kdyz kamos vypravel jestli se nepletu o Meganu, koupis novy vyfuk a abys ho namontoval, tak ho musis preriznout, pac se pri montazi montuje driv nez naprava a s vymenou se tak nejak asi kvuli cene nepocita.
Jó, kámoš vyprávěl... Minimálně z hlediska Meganu III je toto naprostá blbost.
Jo a ta výměna žárovek zabere 2-3 minuty, pojistka polohy světel (či jak to říct) slouží zároveň jako klíč, takže to zvládně každý, aniž by hledal v nářadí... Ale když kámoš povídal tak jasně, je to šmejd a já, spokojený majitel a uživatel, držím ústa. Ach jo 8-s
Renault nikdy neměl problém s mechanikou. Ta nespolehlivost u minulých generací se týkala elektroniky. Minulou generaci Renaultů, včetně toho Modusu, bych nekoupil. Aktuální generace Renaultů již těmito neduhy netrpí. Za 2 roky a 50 tkm jsem řešil jednu prasklou žárovku...
Jenže tady se bavíme o přístupnosti a měnitelnosti dílů. Díra v podběhu Mégane II pro výměnu žárovky, kdy pomalu musíš sundat kolo kvůli žárovce... Proč dělat věci jednoduše, když jdou i složitě.
Nebo výměna baterie u koncernu povolíš 2 šrouby a je. U Mégane III sposta nesmyslných mezikusů atp.
Jeden jediný model a jsou z toho najednou všichni. Zajímavé, že Laguna II má geniálně přístupné žárovky a nikdo to nevzpomene, jen Megana pro jeden díl Top Gearu.
Ale vždyť o tom, ač možná trochu neobratně (omluva) píši. U Meganu III jsou ty žárovky v pohodě. A o "nesmyslných mezikusech" se prosím trochu rozepiš, kde jsou, proč atd. Jsem docela šťoural, auto mám prozkoumané. A naopak mě překvapuje spousta drobných vychytávek.
Jo, přístup k žárovce při výměně, možná na Meganu, na Modusu bez šance. Přístup naprosto nulový, možná tak k dálkovým, co jsou nahoře, k potkávačkám zapomeňte. Díry v blatníku nejsou. Ten Modus byl ročník 2007, žádná muzeální plečka.
Smůla. C. Ghosn si řekl, že bez kvality to nepůjde až v r. 2006. Zase na druhou stranu, jinde to někomu došlo ještě později a jiní na to zase už zapomněli.
cituji:
"...Almeru jsem pořídil při stavu tachometru 100 000km v roce 2009 od té doby jsem s ní najezdil 55 000Km. 90% všech cest absolvovalo po Praze na krátké vzdálenosti. Po tuto dobu jsem u automobilu prováděl pravidelné výměny kapalin a filtrů, auto je po technické stránce bravurně udělané a za tu dobu mě nikde nenechalo a nikdy nebyl potřeba, žádný nákladný servis..."
Jinými slovy naprosto bezproblémové auto.
Primery:
"... GT tlmice Monroe ostali, aj po 13 rokoch maju ucinnost P-81% Z-77%
"... uz druhu STK sme absolvovali bez jedinej chyby. Az mi je niekedy divne, ze po 12 rokoch od opustenia tovarne v interieri nic nevrzga, a neskripe. Investicie do auta boli uplne smiesne v porovnani s okolo mna fungujucimi koncernovymi tedeickami a hlavne modroovalovymi tedeceickami..."
"...Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy): Prakticky pouze spotřebka, zkrátka ideál...."
"...Opravy boli vsetko sucastou dania do poriadku po predchadzajucom majitelovi a bezny spotrebak. Momentalne ma Primera najazdenych 220000km..."
Já mám taky po 300t původní tlumiče a taky to tady nevytrubuju do světa, stejně jako třeba spojku či výfuky.
Jen tady někteří srdnatě tvrdí, že původní Nissany nepotřebovaly ani čepy, ani stabilizátory, v podstatě ani brdy. To už je trochu přitažené za vlasy. Pro jednoho je spotřebka voda do ostřikovačů, pro druhého tlumiče.
Proč bych to dělal? Jen zpochybňuju tady ty, co tvrdí, že jezdí bez jediné závady či výměny dílů 200-300t km, což je nesmysl. Už tu chybí jen ti, co neojíždějí gumy.
Já mám i po 400t původní spojku, výfuk a přední tlumiče :yes: , ale zadní mi nějak odcházej po 200t :no: To mě trochu překvapilo. Čekal jsem že ten těžkej dýzl zničí ty přední.
[odkaz]
No, nieco je mierne vytrhnute z kontextu, konkretne ta Primera je dovezena z DE a asi iba vdaka tomu je podvozok povodny (lepsie cesty + Ackovy trh). Teraz, po 4 rokoch na Slovensku, sa zacinaju objavovat zvuky. Tycky stabilizatora sa uz menili.
Kazdopadne aj Primery trapia problemy s podvozkom, nie je to OT64.
almery aj primery i stare micry od 88r boli extremne spolahlive, este stale vidavam stare hranate micry s 500 tisic kam a almery a primery nad 350 -400tisic je tiez uplne normalne ... pokial to nezhrdzavie tak to ide do nemoty
S hodně ojetými rendlíky máš zkušenost asi ty. Já jsem měl zkušenost s novým rendlíkem, který se s*al tak, že každé dva týdny stál v záručním servisu. Už nikdy takový křáp!!! :no:
Ja mám skúsenosť s dvoma novými rendlíkmi a v záručnom servise bol každý len raz. Kedysi Kangoo nezamykalo bočné posuvné dvere, za pol hodinu opravene. Pri Mégane Grandtour sa mi pokazil mechanizmus posunu skla 3 mesiace po zaruke, stalo to 10000 Sk, hodinu som rozmyslal ze toto je moj posledny Renault, predajca napisal ziadost do francuzska a vymenili mi to v zaruke. Takyto pristup si predstavujem. Odvtedy sa vela zmenilo, na novom Renaulte sa rozhodne nekazia prkotiny ako zamky a elektricke ovladanie okien.
Žena má od března Qashqai 1,6 dCi 4x4 ve výbavě I-Way a za ty cca. 3 000 km má průměr 6l/100 km při zapnutém režimu pohonu auto, pokud by otočila na 2WD, zřejmě by to jezdilo úsporněji, ale i 6 je OK. Auto jede pocitově hezky, je docela živé, obratné a i hluk na dálnici je přijatelný. Pár drobností ale kazí jinak myslím povedený nákup:
1. Víko kufru se zvedá velmi nízko a vyšší postavy si musí dávat pozor na hlavu
2. Nepodsvětlená tlačítka (roleta střešního okna, ovládání oken(svítí jen řidičovo)
3. Rádce řazení neukazuje zařazenou rychlost, jen radí kdy přeřadit výš a níž.
4. Navigace a pal. počítač neumí česky a pal. počítač ukazuje okamžitou spotřebu jen graficky.
5. Navigace není propojena s pal. počítačem jako třeba v koncernových vozech.
6. Kamery kolem auta jsou fajn, ale nelze si vybrat jen jeden pohled na celou malou obrazovku, vždy je mimo pohledu vzad/vpřed ještě buď zobrazení auta shora, nebo pravý bok.
7.kufr není zakryt roletou, ale nepraktickým a neskladným krytem
8. K hadrovému čalounění nelze objednat vyhřívání sedadel(v Německu lze), tak jsem řešil doděláním
9. Anténa z výroby je hrozně dlouhá a dnes opravdu nemoderní, nahradil jsem jí krátkou silnou z Octavie a vypadá to mnohem lépe.
10. Do dveří se vejde jen 0,5l lahev
Všechno to jsou ale malé nedostatky a dobrý pocit z auta převažuje - mohu jen doporučit.
No já k tomu můžu přihodit nepřehlednou stupnici rychosti, dál v případě testovaného vozu prapodivně zašpiněné vnitřní části dveří dole u prahu - je tam těsnící lišta, tak by to nemělo být tak zaprasené, ne? Dál tam vidím opravdu ošklivé víčko palivové nádže.
Dál moc nevím, k čemu jsou kamerky, když jsou na místech která se podle mě snadno ušpiní a nejsou nijak krytá...
Já zase nechápu, proč má Nissan ještě víčko od nádrže. Renault už víčka nepoužívá 10 let, tak by si to mohli trochu sjednotit. A bez víčka je to určitě lepší.
se naplnilo a Qašák je úspěšný. Není to podle mě nijak geniální model, zpracování není nijak důkladné, člověk narazí na majitele, kterým se vůz doslova sype pod rukama atp. Přesto si myslím, že úspěšný je poprávu.
Co ale považuji za deziluzi je to, že Nissan odhadl trend a místo klasické Almery nabídl tohle. NE, to je výklad Nissanu. Místo Almery tu máme zcela jiný model, sice spěšný, ale... To, že Nissan vyklidil pozice z nižší střední třídy považuji za naprostý přehmat. Qašáky se sice prodávají dobře, ale to neznamená, že by se dobře neprodávaly i Almery III. Příchod Tiguanu neznamená konec prodeje Golfů...
Nissan nemá normálnímu zákazníkovi Evropského formátu kromě Qašáků a SUV příliš co nabídnout. Nová Micra podle mě ošklivá a navíc nepraktická boubelka, Primera dávno na onom světě, Almera taktéž.
S narážkami o poklesu spolehlivosti u Nissanu musím spohlasit. Ne že by Renault byl v současnosti TAK špatný, ale Nissan byl naopak kdysi TAK výborný. Časy, kdy Primery a Almery měly 1/4 mil. km naprosto nez ztráty kytičky už jsou dávno pryč. Tak to ale globalizace žádá.
Podle mě spojení pomohlo jak Renaultu, tak Nissanu. Nové statistiky ADACU to jen potvrzují. Aliance obsadila ty nejvyšší příčky a je předpoklad, že budou dále stoupat.
1 Mercedes A-Klasse
2 Mercedes B-Klasse
3 BMW 1er
4 Audi A3
5 Nissan Qashqai
6 VW Golf/Bora
7 Renault Scénic
8 Toyota Auris
9 Renault Mégane
...............
Tak to je jasné, že pomohlo. Dnes mají šanci přežít jen velké koncerny.
ADAC není synonimem spolehlivosti, tím ale nechci ADAC statistiku nějak znevažovat. To je jedna věc. Ale hlavně já jsem měl spolehlivostí na mysli především dlouhodobou životnost. A ta už nebude u Nissanu nikdy co bývala. To je fakt.
TUV report 2012 2-3 leté vozy:
Scénic 74. místo
Qashqai 77. místo
Mégane 110. místo
Zase tak špatné to není. Hned 3 Renaulty - Modus, Laguna a Clio jsou před nejlepší Škodovkou. Navíc třeba je i nějaká souvislost mezi servisními prohlídkami a výsledky na technické. U Renaultu jezdíš na garančku po 2 letech nebo 30 000 km. U jiných výrobců jsou garančky po roce nebo 15 000 km. U těchto aut je pak větší šance, že jedeš na technickou po garančce a auto by mělo být v pohodě. Ale pitvat se v tom asi nemá cenu. Důležité je to, že Renault už na kvalitě několik let usilovně pracuje a výsledky začínají být vidět. Pokud to tak půjde dál, tak za pár let se o něm bude mluvit jako dnes o Mazdě. :-)
Aha, co se nehodí do krámu, tak to řešit nebudeme... A jiní výrobci co? Třeba kocern long-life atp.?
Mazda je stále na špici, VW se umisťuje taky velmi dobře. Že některé modely Renaultu jsou na tom o něco lépe než Škoda má být nějaký úspěch?
Nemám nic proti Renaultu, za poslední dobu se nepochybně hodně zlepšil. Ale to, jak ho tady propaguješ jako vzor spolehlivosti, je prostě nesmysl :-!
A jestli na 110. místo ze 127 napíšeš - zas tak špatné to není...
navíc
126. Renault Espace
115. Renault Kangoo
74. Renault Scénic
Podle ADACU jsou dole zase Japonci. Tak si vyber a hlavně to neber tak vážně. S tím Mégane to je docela zajímavé. Dle ADACU a DEKRY absolutní špička a na technické nějaký problémek.
navíc
24. Modus
44. Laguna
54. Clio
Bylo by dobré tam krom pořadí hodit i konkurenty z dané třídy, on tam ten Espace totiž mezi velkými MPV není sám.
A prostě těžké MPV většinou na podvozcích střední třídy trpí... a u STK to tak pak i vypadá
Tady s tebou nebudu souhlasit.
1. bavíme se o německém TUV. Nevím, že by měli němci silnice v nějak dezolátním stavu a auta tam trpěly...
2. konkurenti MPV? 7. Corolla Verso, 54. S-Max (75 tis. km!), Zafira - průměrná
3. Mégane nepochybně není MPV
Nevím, proč bych tam měl psát Sharana, Alhambru atp. Tyhle vozy konstrukčně pochází z doby C.K. (2-3 letá v r. 2012 = r.v. cca 2008-2010). Voyager byl vždy nepřítel spolehlivosti.
počkám si na spolehlivost současné generace Sharanu/Alhambry.
Na S-Maxu ale vidíš, že i velké MPV neznamená nutně problémové.
Protože Sharan a Alhambra jsou konstrukčně jen o pár let starší.
A najednou je Voyager nepřítel spolehlivosti, tak to jej můžeme vyškrtnout, viď? Prostě vypiš všechny a to před i za. A zkus i jiné statistiky.
To není žádné překvapení. Srovnej si počet ujetých km.
BTW" Škodovky mají v Německu postavení služebních vozů, se kterými se zachází obecně dost drsně. Kdyby se v takovém provozu používaly rendlíky vypadala by statistika zatraceně jinak. Naštěstí Němci mají rozum a ví, že použít rendlíky coby služební vozy je pro jakoukoli firmu vražda.
Jak jsi na to přišel, Modus měl 15000 km nebo jeden rok, respektivě 10 měsíců 8-s . Po 10 měsících už začal palubní počítač trvale otravovat, že se servis blíží. Strašná funkce a nešla odstranit, ptal jsem se v servisu. Další z důvodů, proč jsem ho prodal. Stejně tak to má Hyundai IX20, ten aspoň neotravuje. Vše u běžných modelů. Škodovka Octavia 2 a Superb 2 mají 2 roky nebo 30000 km ( ne že bych 30000 km jezdil na jeden olej, nejsem blázen, v půlce si ho vyměním sám i s filtrem ).
Také moc nechápu evropský marketing Nissanu.
Qashqai se základní cenou 476 500,- jako nástupce malé rodinné (levné) Almery v nižší střední třídě?
Proč všechny ostatní japonské automobilky u nás drží běžné rozdělení tříd a v nich nabízí své modely (Civic,3,Auris/Accord,6,Avensis) jen Nissan je úplně mimo?
To by se u nás vážně neprodávaly modely Versa(=Almera), Sentra, Altima, Maxima, Roque, Quest ...?
Tak se podívej, jak se prodává Mazda 3, Mazda 6, Civic nebo Acord.
Evropské pořadí Japonců v březnu (evropský marketing Nissanu funguje asi líp, než by fungoval dle tvých rad):
7 Nissan Qashqai 30,998
10 Toyota Yaris 22,998
27 Nissan Juke 14,183
44 Toyota Auris 10,870
48 Nissan Micra 9,830
57 Toyota Aygo 8,897
63 Toyota Avensis 8,087
66 Suzuki Swift 7,969
70 Honda Jazz 7,545
76 Honda Civic 6,771
81 Mazda2 6,143
90 Mazda3 5,225
91 Toyota RAV-4 5,214
95 Nissan Note 5,033
..........
Jenže tady nikdo nespochybňuje úspěch Qašky, Nissan přesně vyhmátl trend a ve správnou dobu přišel se správným modelem. Zřejmě kvalitní marketingové zacílení a průzkum trhu...
Tady jde o to, že naprosto zbytečně zahodil třídu Golfu. Almera II byla svého času poměrně dost oblíbená a dobře etablovaná. Qaška není náhrada. Už jen cenou je značně výš...
tak i almery(a primery) je mně líto,ale je to zřejmě pryč.marketing vyšel a profit je to co se sleduje až na prvním místě.jinak i juke má slušně našlápnuto,takže nissan jede... ;-)
Asi šlo o výrobní kapacity a jejich využití. Pokud by se dneska chtěl Nissan vrátit do nižší střední a střední třídy, tak by je musel někde vyrábět nebo to do Evropy vozit. Z Japonska by to bylo asi drahé. Střední třídu by mohl dělat společně s Lagunou, což je pravděpodobné, protože Laguna má byt postavena na společné platformě. Nissan s Renaultem také hodně sázejí na Rusko. Nižší střední třída by se proto mohla vozit z Ruska.
souhlas. pravidlo č.2 - získat nového zákazníka je mnohem dražší, než si udržet stávajícího. A co řekl Nissan majitelům Almer a Primer? Běžte ke konkurenci, už nás nezajímáte, protože my děláme SUV/crossover.
Tak ještě jednou, Nissan se stal japonskou jedničkou v Evropě a QQ se prodává v takovém množství, ve kterém snad žádné japonské auto po dlouhá léta. Měli tedy představit nástupce Almery, která by se prodávala asi jako Auris? Vydělali více, je to pro ně aktuálně lepší. A QQ bude mít své zákazníky dál...
Vynech kapitolu QQ, tam není o čem diskutovat.
Ano, měli představit nástupce Almery, a tím zdaleka nemyslím odstrašující případ se jméném Tiida. Koneckonců při koncernové spolupráci s Renaultem by to evidentně nebyl problém postavit něco na Méganu. Takto jen vyklidili dobyté pozice.
Ještě jinak řečeno - že prohra v malé bitvě je zastíněna vítězstvím na frontě je fajn. Ale ani v té bitvě se nemuselo prohrávat.
Qashqai je O.K. a je jasné, že je nejprodávanější, když je to prakticky jediná rozumná možnost.
Jen mi prostě přijde škoda, zákazníka který chce střední třídu předem odsoudit ke konkurenci.
Tak jako je oproti konkurenci dobrá volba Qashqai, tak by byla dobrá i Altima či Maxima, i když v malém množství.
Automobilka musí vyrábět tak, aby se prodávalo a je jedno, co za třídu to je. A jde to vidět, Nissan je jediná Japonská automobilka na Evropském trhu, která dokázala ustát příchod Korejců a ještě i růst.
A jak vidíš na Civicu, Mazdě 3 a i Aurisu, tak ne. Daleko dražšího QQ se prodává násobně více než Aurisu.