Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
916
Žena má od března Qashqai 1,6 dCi 4x4 ve výbavě I-Way a za ty cca. 3 000 km má průměr 6l/100 km při zapnutém režimu pohonu auto, pokud by otočila na 2WD, zřejmě by to jezdilo úsporněji, ale i 6 je OK. Auto jede pocitově hezky, je docela živé, obratné a i hluk na dálnici je přijatelný. Pár drobností ale kazí jinak myslím povedený nákup:
1. Víko kufru se zvedá velmi nízko a vyšší postavy si musí dávat pozor na hlavu
2. Nepodsvětlená tlačítka (roleta střešního okna, ovládání oken(svítí jen řidičovo)
3. Rádce řazení neukazuje zařazenou rychlost, jen radí kdy přeřadit výš a níž.
4. Navigace a pal. počítač neumí česky a pal. počítač ukazuje okamžitou spotřebu jen graficky.
5. Navigace není propojena s pal. počítačem jako třeba v koncernových vozech.
6. Kamery kolem auta jsou fajn, ale nelze si vybrat jen jeden pohled na celou malou obrazovku, vždy je mimo pohledu vzad/vpřed ještě buď zobrazení auta shora, nebo pravý bok.
7.kufr není zakryt roletou, ale nepraktickým a neskladným krytem
8. K hadrovému čalounění nelze objednat vyhřívání sedadel(v Německu lze), tak jsem řešil doděláním
9. Anténa z výroby je hrozně dlouhá a dnes opravdu nemoderní, nahradil jsem jí krátkou silnou z Octavie a vypadá to mnohem lépe.
10. Do dveří se vejde jen 0,5l lahev
Všechno to jsou ale malé nedostatky a dobrý pocit z auta převažuje - mohu jen doporučit.
1. Víko kufru se zvedá velmi nízko a vyšší postavy si musí dávat pozor na hlavu
2. Nepodsvětlená tlačítka (roleta střešního okna, ovládání oken(svítí jen řidičovo)
3. Rádce řazení neukazuje zařazenou rychlost, jen radí kdy přeřadit výš a níž.
4. Navigace a pal. počítač neumí česky a pal. počítač ukazuje okamžitou spotřebu jen graficky.
5. Navigace není propojena s pal. počítačem jako třeba v koncernových vozech.
6. Kamery kolem auta jsou fajn, ale nelze si vybrat jen jeden pohled na celou malou obrazovku, vždy je mimo pohledu vzad/vpřed ještě buď zobrazení auta shora, nebo pravý bok.
7.kufr není zakryt roletou, ale nepraktickým a neskladným krytem
8. K hadrovému čalounění nelze objednat vyhřívání sedadel(v Německu lze), tak jsem řešil doděláním
9. Anténa z výroby je hrozně dlouhá a dnes opravdu nemoderní, nahradil jsem jí krátkou silnou z Octavie a vypadá to mnohem lépe.
10. Do dveří se vejde jen 0,5l lahev
Všechno to jsou ale malé nedostatky a dobrý pocit z auta převažuje - mohu jen doporučit.
No já k tomu můžu přihodit nepřehlednou stupnici rychosti, dál v případě testovaného vozu prapodivně zašpiněné vnitřní části dveří dole u prahu - je tam těsnící lišta, tak by to nemělo být tak zaprasené, ne? Dál tam vidím opravdu ošklivé víčko palivové nádže.
Dál moc nevím, k čemu jsou kamerky, když jsou na místech která se podle mě snadno ušpiní a nejsou nijak krytá...
Dál moc nevím, k čemu jsou kamerky, když jsou na místech která se podle mě snadno ušpiní a nejsou nijak krytá...
rohYpnol
se naplnilo a Qašák je úspěšný. Není to podle mě nijak geniální model, zpracování není nijak důkladné, člověk narazí na majitele, kterým se vůz doslova sype pod rukama atp. Přesto si myslím, že úspěšný je poprávu.
Co ale považuji za deziluzi je to, že Nissan odhadl trend a místo klasické Almery nabídl tohle. NE, to je výklad Nissanu. Místo Almery tu máme zcela jiný model, sice spěšný, ale... To, že Nissan vyklidil pozice z nižší střední třídy považuji za naprostý přehmat. Qašáky se sice prodávají dobře, ale to neznamená, že by se dobře neprodávaly i Almery III. Příchod Tiguanu neznamená konec prodeje Golfů...
Nissan nemá normálnímu zákazníkovi Evropského formátu kromě Qašáků a SUV příliš co nabídnout. Nová Micra podle mě ošklivá a navíc nepraktická boubelka, Primera dávno na onom světě, Almera taktéž.
S narážkami o poklesu spolehlivosti u Nissanu musím spohlasit. Ne že by Renault byl v současnosti TAK špatný, ale Nissan byl naopak kdysi TAK výborný. Časy, kdy Primery a Almery měly 1/4 mil. km naprosto nez ztráty kytičky už jsou dávno pryč. Tak to ale globalizace žádá.
Co ale považuji za deziluzi je to, že Nissan odhadl trend a místo klasické Almery nabídl tohle. NE, to je výklad Nissanu. Místo Almery tu máme zcela jiný model, sice spěšný, ale... To, že Nissan vyklidil pozice z nižší střední třídy považuji za naprostý přehmat. Qašáky se sice prodávají dobře, ale to neznamená, že by se dobře neprodávaly i Almery III. Příchod Tiguanu neznamená konec prodeje Golfů...
Nissan nemá normálnímu zákazníkovi Evropského formátu kromě Qašáků a SUV příliš co nabídnout. Nová Micra podle mě ošklivá a navíc nepraktická boubelka, Primera dávno na onom světě, Almera taktéž.
S narážkami o poklesu spolehlivosti u Nissanu musím spohlasit. Ne že by Renault byl v současnosti TAK špatný, ale Nissan byl naopak kdysi TAK výborný. Časy, kdy Primery a Almery měly 1/4 mil. km naprosto nez ztráty kytičky už jsou dávno pryč. Tak to ale globalizace žádá.
Podle mě spojení pomohlo jak Renaultu, tak Nissanu. Nové statistiky ADACU to jen potvrzují. Aliance obsadila ty nejvyšší příčky a je předpoklad, že budou dále stoupat.
1 Mercedes A-Klasse
2 Mercedes B-Klasse
3 BMW 1er
4 Audi A3
5 Nissan Qashqai
6 VW Golf/Bora
7 Renault Scénic
8 Toyota Auris
9 Renault Mégane
...............
1 Mercedes A-Klasse
2 Mercedes B-Klasse
3 BMW 1er
4 Audi A3
5 Nissan Qashqai
6 VW Golf/Bora
7 Renault Scénic
8 Toyota Auris
9 Renault Mégane
...............
Tak to je jasné, že pomohlo. Dnes mají šanci přežít jen velké koncerny.
ADAC není synonimem spolehlivosti, tím ale nechci ADAC statistiku nějak znevažovat. To je jedna věc. Ale hlavně já jsem měl spolehlivostí na mysli především dlouhodobou životnost. A ta už nebude u Nissanu nikdy co bývala. To je fakt.
TUV report 2012 2-3 leté vozy😒br /> Scénic 74. místo
Qashqai 77. místo
Mégane 110. místo
ADAC není synonimem spolehlivosti, tím ale nechci ADAC statistiku nějak znevažovat. To je jedna věc. Ale hlavně já jsem měl spolehlivostí na mysli především dlouhodobou životnost. A ta už nebude u Nissanu nikdy co bývala. To je fakt.
TUV report 2012 2-3 leté vozy😒br /> Scénic 74. místo
Qashqai 77. místo
Mégane 110. místo
Ta už nebude u nikoho co bývala. 😄
DEKRA 2012
Mégane celkové třetí místo, druhé ve třídě. Dvě statistiky ze tří řadí Mégane mezi absolutní špičku. 😄
Mégane celkové třetí místo, druhé ve třídě. Dvě statistiky ze tří řadí Mégane mezi absolutní špičku. 😄
Zato v třetí (TUV) absolutní propadák 8-s
Zase tak špatné to není. Hned 3 Renaulty - Modus, Laguna a Clio jsou před nejlepší Škodovkou. Navíc třeba je i nějaká souvislost mezi servisními prohlídkami a výsledky na technické. U Renaultu jezdíš na garančku po 2 letech nebo 30 000 km. U jiných výrobců jsou garančky po roce nebo 15 000 km. U těchto aut je pak větší šance, že jedeš na technickou po garančce a auto by mělo být v pohodě. Ale pitvat se v tom asi nemá cenu. Důležité je to, že Renault už na kvalitě několik let usilovně pracuje a výsledky začínají být vidět. Pokud to tak půjde dál, tak za pár let se o něm bude mluvit jako dnes o Mazdě. 😄
Aha, co se nehodí do krámu, tak to řešit nebudeme... A jiní výrobci co? Třeba kocern long-life atp.?
Mazda je stále na špici, VW se umisťuje taky velmi dobře. Že některé modely Renaultu jsou na tom o něco lépe než Škoda má být nějaký úspěch?
Nemám nic proti Renaultu, za poslední dobu se nepochybně hodně zlepšil. Ale to, jak ho tady propaguješ jako vzor spolehlivosti, je prostě nesmysl :-!
A jestli na 110. místo ze 127 napíšeš - zas tak špatné to není...
navíc
126. Renault Espace
115. Renault Kangoo
74. Renault Scénic
Mazda je stále na špici, VW se umisťuje taky velmi dobře. Že některé modely Renaultu jsou na tom o něco lépe než Škoda má být nějaký úspěch?
Nemám nic proti Renaultu, za poslední dobu se nepochybně hodně zlepšil. Ale to, jak ho tady propaguješ jako vzor spolehlivosti, je prostě nesmysl :-!
A jestli na 110. místo ze 127 napíšeš - zas tak špatné to není...
navíc
126. Renault Espace
115. Renault Kangoo
74. Renault Scénic
Podle ADACU jsou dole zase Japonci. Tak si vyber a hlavně to neber tak vážně. S tím Mégane to je docela zajímavé. Dle ADACU a DEKRY absolutní špička a na technické nějaký problémek.
navíc
24. Modus
44. Laguna
54. Clio
navíc
24. Modus
44. Laguna
54. Clio
Bylo by dobré tam krom pořadí hodit i konkurenty z dané třídy, on tam ten Espace totiž mezi velkými MPV není sám.
A prostě těžké MPV většinou na podvozcích střední třídy trpí... a u STK to tak pak i vypadá
A prostě těžké MPV většinou na podvozcích střední třídy trpí... a u STK to tak pak i vypadá
Tady s tebou nebudu souhlasit.
1. bavíme se o německém TUV. Nevím, že by měli němci silnice v nějak dezolátním stavu a auta tam trpěly...
2. konkurenti MPV? 7. Corolla Verso, 54. S-Max (75 tis. km!), Zafira - průměrná
3. Mégane nepochybně není MPV
1. bavíme se o německém TUV. Nevím, že by měli němci silnice v nějak dezolátním stavu a auta tam trpěly...
2. konkurenti MPV? 7. Corolla Verso, 54. S-Max (75 tis. km!), Zafira - průměrná
3. Mégane nepochybně není MPV
Ještě tam napiš třeba Sharana, Voyagera... a další podobně staré konkurenty.
Nevím, proč bych tam měl psát Sharana, Alhambru atp. Tyhle vozy konstrukčně pochází z doby C.K. (2-3 letá v r. 2012 = r.v. cca 2008-2010). Voyager byl vždy nepřítel spolehlivosti.
počkám si na spolehlivost současné generace Sharanu/Alhambry.
Na S-Maxu ale vidíš, že i velké MPV neznamená nutně problémové.
počkám si na spolehlivost současné generace Sharanu/Alhambry.
Na S-Maxu ale vidíš, že i velké MPV neznamená nutně problémové.
Protože Sharan a Alhambra jsou konstrukčně jen o pár let starší.
A najednou je Voyager nepřítel spolehlivosti, tak to jej můžeme vyškrtnout, viď? Prostě vypiš všechny a to před i za. A zkus i jiné statistiky.
A najednou je Voyager nepřítel spolehlivosti, tak to jej můžeme vyškrtnout, viď? Prostě vypiš všechny a to před i za. A zkus i jiné statistiky.
Voyager byl vždy králem posledních míst, proto podle mě nemá smysl se jím zabývat. Sharan vychází z r. 1995, nový ve statistije ještě není 8-s
To není žádné překvapení. Srovnej si počet ujetých km.
BTW" Škodovky mají v Německu postavení služebních vozů, se kterými se zachází obecně dost drsně. Kdyby se v takovém provozu používaly rendlíky vypadala by statistika zatraceně jinak. Naštěstí Němci mají rozum a ví, že použít rendlíky coby služební vozy je pro jakoukoli firmu vražda.
BTW" Škodovky mají v Německu postavení služebních vozů, se kterými se zachází obecně dost drsně. Kdyby se v takovém provozu používaly rendlíky vypadala by statistika zatraceně jinak. Naštěstí Němci mají rozum a ví, že použít rendlíky coby služební vozy je pro jakoukoli firmu vražda.
Jak jsi na to přišel, Modus měl 15000 km nebo jeden rok, respektivě 10 měsíců 8-s . Po 10 měsících už začal palubní počítač trvale otravovat, že se servis blíží. Strašná funkce a nešla odstranit, ptal jsem se v servisu. Další z důvodů, proč jsem ho prodal. Stejně tak to má Hyundai IX20, ten aspoň neotravuje. Vše u běžných modelů. Škodovka Octavia 2 a Superb 2 mají 2 roky nebo 30000 km ( ne že bych 30000 km jezdil na jeden olej, nejsem blázen, v půlce si ho vyměním sám i s filtrem ).
Také moc nechápu evropský marketing Nissanu.
Qashqai se základní cenou 476 500,- jako nástupce malé rodinné (levné) Almery v nižší střední třídě?
Proč všechny ostatní japonské automobilky u nás drží běžné rozdělení tříd a v nich nabízí své modely (Civic,3,Auris/Accord,6,Avensis) jen Nissan je úplně mimo?
To by se u nás vážně neprodávaly modely Versa(=Almera), Sentra, Altima, Maxima, Roque, Quest ...?
Qashqai se základní cenou 476 500,- jako nástupce malé rodinné (levné) Almery v nižší střední třídě?
Proč všechny ostatní japonské automobilky u nás drží běžné rozdělení tříd a v nich nabízí své modely (Civic,3,Auris/Accord,6,Avensis) jen Nissan je úplně mimo?
To by se u nás vážně neprodávaly modely Versa(=Almera), Sentra, Altima, Maxima, Roque, Quest ...?
Tak se podívej, jak se prodává Mazda 3, Mazda 6, Civic nebo Acord.
Evropské pořadí Japonců v březnu (evropský marketing Nissanu funguje asi líp, než by fungoval dle tvých rad)😒br /> 7 Nissan Qashqai 30,998
10 Toyota Yaris 22,998
27 Nissan Juke 14,183
44 Toyota Auris 10,870
48 Nissan Micra 9,830
57 Toyota Aygo 8,897
63 Toyota Avensis 8,087
66 Suzuki Swift 7,969
70 Honda Jazz 7,545
76 Honda Civic 6,771
81 Mazda2 6,143
90 Mazda3 5,225
91 Toyota RAV-4 5,214
95 Nissan Note 5,033
..........
Evropské pořadí Japonců v březnu (evropský marketing Nissanu funguje asi líp, než by fungoval dle tvých rad)😒br /> 7 Nissan Qashqai 30,998
10 Toyota Yaris 22,998
27 Nissan Juke 14,183
44 Toyota Auris 10,870
48 Nissan Micra 9,830
57 Toyota Aygo 8,897
63 Toyota Avensis 8,087
66 Suzuki Swift 7,969
70 Honda Jazz 7,545
76 Honda Civic 6,771
81 Mazda2 6,143
90 Mazda3 5,225
91 Toyota RAV-4 5,214
95 Nissan Note 5,033
..........
přesně 😉
Jenže tady nikdo nespochybňuje úspěch Qašky, Nissan přesně vyhmátl trend a ve správnou dobu přišel se správným modelem. Zřejmě kvalitní marketingové zacílení a průzkum trhu...
Tady jde o to, že naprosto zbytečně zahodil třídu Golfu. Almera II byla svého času poměrně dost oblíbená a dobře etablovaná. Qaška není náhrada. Už jen cenou je značně výš...
Tady jde o to, že naprosto zbytečně zahodil třídu Golfu. Almera II byla svého času poměrně dost oblíbená a dobře etablovaná. Qaška není náhrada. Už jen cenou je značně výš...
tak i almery(a primery) je mně líto,ale je to zřejmě pryč.marketing vyšel a profit je to co se sleduje až na prvním místě.jinak i juke má slušně našlápnuto,takže nissan jede... 😉
Asi šlo o výrobní kapacity a jejich využití. Pokud by se dneska chtěl Nissan vrátit do nižší střední a střední třídy, tak by je musel někde vyrábět nebo to do Evropy vozit. Z Japonska by to bylo asi drahé. Střední třídu by mohl dělat společně s Lagunou, což je pravděpodobné, protože Laguna má byt postavena na společné platformě. Nissan s Renaultem také hodně sázejí na Rusko. Nižší střední třída by se proto mohla vozit z Ruska.
Pravidlo č.1: Prachy, prachy, prachy.
A čím dražší auto prodáš, tím lépe.
A čím dražší auto prodáš, tím lépe.
souhlas. pravidlo č.2 - získat nového zákazníka je mnohem dražší, než si udržet stávajícího. A co řekl Nissan majitelům Almer a Primer? Běžte ke konkurenci, už nás nezajímáte, protože my děláme SUV/crossover.
Tak ještě jednou, Nissan se stal japonskou jedničkou v Evropě a QQ se prodává v takovém množství, ve kterém snad žádné japonské auto po dlouhá léta. Měli tedy představit nástupce Almery, která by se prodávala asi jako Auris? Vydělali více, je to pro ně aktuálně lepší. A QQ bude mít své zákazníky dál...
Vynech kapitolu QQ, tam není o čem diskutovat.
Ano, měli představit nástupce Almery, a tím zdaleka nemyslím odstrašující případ se jméném Tiida. Koneckonců při koncernové spolupráci s Renaultem by to evidentně nebyl problém postavit něco na Méganu. Takto jen vyklidili dobyté pozice.
Ještě jinak řečeno - že prohra v malé bitvě je zastíněna vítězstvím na frontě je fajn. Ale ani v té bitvě se nemuselo prohrávat.
Ano, měli představit nástupce Almery, a tím zdaleka nemyslím odstrašující případ se jméném Tiida. Koneckonců při koncernové spolupráci s Renaultem by to evidentně nebyl problém postavit něco na Méganu. Takto jen vyklidili dobyté pozice.
Ještě jinak řečeno - že prohra v malé bitvě je zastíněna vítězstvím na frontě je fajn. Ale ani v té bitvě se nemuselo prohrávat.
Všichni japonci to tady projeli a jestli či kdyby... Moc "bych" tam je, já jsem rád, tedy buďme rádi, že se Nissan vzpamatoval a přežil.
Qashqai je O.K. a je jasné, že je nejprodávanější, když je to prakticky jediná rozumná možnost.
Jen mi prostě přijde škoda, zákazníka který chce střední třídu předem odsoudit ke konkurenci.
Tak jako je oproti konkurenci dobrá volba Qashqai, tak by byla dobrá i Altima či Maxima, i když v malém množství.
Jen mi prostě přijde škoda, zákazníka který chce střední třídu předem odsoudit ke konkurenci.
Tak jako je oproti konkurenci dobrá volba Qashqai, tak by byla dobrá i Altima či Maxima, i když v malém množství.
Co je na tom nepochopitelného?
Automobilka musí vyrábět tak, aby se prodávalo a je jedno, co za třídu to je. A jde to vidět, Nissan je jediná Japonská automobilka na Evropském trhu, která dokázala ustát příchod Korejců a ještě i růst.
A jak vidíš na Civicu, Mazdě 3 a i Aurisu, tak ne. Daleko dražšího QQ se prodává násobně více než Aurisu.
Automobilka musí vyrábět tak, aby se prodávalo a je jedno, co za třídu to je. A jde to vidět, Nissan je jediná Japonská automobilka na Evropském trhu, která dokázala ustát příchod Korejců a ještě i růst.
A jak vidíš na Civicu, Mazdě 3 a i Aurisu, tak ne. Daleko dražšího QQ se prodává násobně více než Aurisu.
Co tobě Renault udělal, taky máš nějaké negativní zkušenosti s hodně ojetým Renaultem z 90. let?
Jo a nekupuj si ani Mercedesy, protože ty už také pohání motory Renault…
Jinak souhlas, Qashqai je moc povedený crossover.
A k tomu motoru, co jsi čekal od 1,2? Že bude mít zrychlení jako Lamborghini?
8. Mazda 3
15. RAV4
18. Mazda 6
54. Clio
110. Mégane
44. Laguna
Jo a ta výměna žárovek zabere 2-3 minuty, pojistka polohy světel (či jak to říct) slouží zároveň jako klíč, takže to zvládně každý, aniž by hledal v nářadí... Ale když kámoš povídal tak jasně, je to šmejd a já, spokojený majitel a uživatel, držím ústa. Ach jo 8-s
Renault nikdy neměl problém s mechanikou. Ta nespolehlivost u minulých generací se týkala elektroniky. Minulou generaci Renaultů, včetně toho Modusu, bych nekoupil. Aktuální generace Renaultů již těmito neduhy netrpí. Za 2 roky a 50 tkm jsem řešil jednu prasklou žárovku...
Nebo výměna baterie u koncernu povolíš 2 šrouby a je. U Mégane III sposta nesmyslných mezikusů atp.
Znám naštěstí ty, co při opravách nadávají na koncern.
Ty nesmysly, že čepy a podobný matroš vydrží na našich cestách 300t si rád přečtu v pohádkových knížkách 😉
Jinými slovy naprosto bezproblémové auto.
Primery😒br /> "... GT tlmice Monroe ostali, aj po 13 rokoch maju ucinnost P-81% Z-77%
"... uz druhu STK sme absolvovali bez jedinej chyby. Az mi je niekedy divne, ze po 12 rokoch od opustenia tovarne v interieri nic nevrzga, a neskripe. Investicie do auta boli uplne smiesne v porovnani s okolo mna fungujucimi koncernovymi tedeickami a hlavne modroovalovymi tedeceickami..."
"...Zkušenosti se servisem (poruchy, opravy): Prakticky pouze spotřebka, zkrátka ideál...."
"...Opravy boli vsetko sucastou dania do poriadku po predchadzajucom majitelovi a bezny spotrebak. Momentalne ma Primera najazdenych 220000km..."
Jen tady někteří srdnatě tvrdí, že původní Nissany nepotřebovaly ani čepy, ani stabilizátory, v podstatě ani brdy. To už je trochu přitažené za vlasy. Pro jednoho je spotřebka voda do ostřikovačů, pro druhého tlumiče.
[odkaz]
Kazdopadne aj Primery trapia problemy s podvozkom, nie je to OT64.