Některé horní ukázky jsou vhodné spíše na "vorání", každopádně co se týká mistrovských kousků, zde není co řešit. Jednička je BMW (diody bych ovšem nemusel), dvojka pak VOLKSWAGEN. Supersporty nehodnotím, neb to je kategire v podstatě mimo představitelnou mísu.
Koukám, že je nahoře dost hlasujících plakátů, co se našli v Jaguaru. Zrovna tenhle kýčovitý pokus o nostalgickou klasiku tedy moc nevyšel. Možná, že lesk toho napůl dřevěného věnce podprahově evokuje u hlasujících umaštěnou tyč v metru...
Avšak, co je důležité si napsat - Podle volanta poznáš dementa. Však to znáš, chlupatej potah, případně gumovej popruh s masážními výstupky... od těch pryč, pryč...
>:D >:D >:D Poslední odstavec nemá chybu... :yes: Musím souhlasit, jednička BMW a pak R-ko (zatím kdo ho držel, jásal blahem)
Jako nejhorší pak jednoznačně fiat spolu s citroenem. Co mi pak vadí je karmáckej. Sice jsem ho nedržel, ale vizuálně a do logiky mi moc nesedí. Třeba bych změnil názor po doteku..
niekomu sa paci iny volantik ako GTI-mu, tak to hned musia byt ludia, ktori sa vyzivaju v umastenych tyckach v metre... to ja si zase myslim, ze ty sa vyzivas v pocite nadradenosti nad vsetkymi. nie kazdy preferuje tvrde plastove auta ako ty...
on je diagnoza sam o sebe, neber ho prilis vazne, seriozny prispevok od neho som este nevidel...
jeho ciel je jasny....ponizit vsetko co nie je od vw a samotny vw vychvalit do nebies v kazdom prispevku aj tom kde sa nepise o vw.....cize aj jaguar si to odniesol a ako vidime je to v podstate gyc podla neho lebo nema logo vw.....proste skoda reci.....supersporty nerata.... no a vitazi opat vw....vzdy to tak dopadne......
je to nejaky cudak ktoreho zivot bije......tak nech ma kuska radosti, nechaj ho
no ok :-) a ozaj, mne sa z tychto paci ten volant v lexuse. to je taky klasicky solidny volant, ktory nie je urceny len na ruky prilepene do polohy 14:45 >:D ale je jasne, ze do vsetkych aut sa nehodi. do sportoveho auta by som asi tiez vybral ten z bmw a do supersportu ferrari volant. ale ku kazdemu autu sa hodi nieco ine... no ten lexusacky by som si vedel predstavit asi vo vsetkom, co len trochu vacsom.
Mně příjdou VW volanty strašné úzké v úchopové části, jak obyčejný tak i kožený multifunkční. R-line jsem sice nedržel, ale dle vyjádření jednoho majitele je v úchopové části pořád dost úzký, což potvrdila i redakce u jeho popisu. Sploštění volantu u obyčejných aut mi nepříjde zrovna šťastné, pokud nebude mít auto tak strmé řízení, abych nemusel přehmatávat, tak mi tohle řešení nedává smysl. Ale jinak je na pohled R-line pěkný :yes:
Zploštění vadí dle návyků. Po volantu neručkuji, ale přehmatávám prakticky po 180°, takže mi nevadí. Podivné to může být, když člověk volant pustí a nechá ho klouzat mezi prsty zpět do "přímé" polohy.
Topper, diagnoza sama o sebe? Ty si uplne to iste na K/H, len nedokazes stylizovat vety, pouzit spravne slova. Sa pozri do zrkadla... a mimo ine nereagujes na prispevky. Pod kazdy BMW X6/Audi prispevok vlozis svoj "inteligentny", obhajitelny sprt a uz sa neukazes.
Chudak, ktoreho zivot bije? Myslis konkretne tu? :-) [odkaz]
Uz sa k tomu vyjadri ;-)
PS: chodis do diskusii prispievat v piatok o 21hod vecer... mas vobec zivot? >:-[]
toto bolo uz podla mna trochu sproste... este ten prvy odstavec ok. neviem ake s nim mas skusenosti, no popisal si ich. dobre. ale ten zvysok, to co je ? vytahovat na niekoho hentake veci a predstrkovat to ako nejaky triumfalny ulovok. keby napr. maval silne migreny, tak to sem urcite nepchas. pritom je to tiez zdravotny problem, s ktorym treba nieco robit. a ja som tu napr. pozeral aj o dvanastej v noci v piatok. nie kazdy musi byt vzdy v piatok niekde rozbity v bare. alebo aj nerozbity... no, aby som sa vyhol tvojmu dokonalemu usudku o traveni mojho volneho casu, tak som tu bol pocas piatkovej noci (a teraz je sobota rano, uuuu !!!! :-O ) , lebo do pondelka musim mat hotovu diplomovku. a nie, nie som flakac, co to robi na poslednu chvilu, ale jednoducho este treba nejake veci dorobit a nemozem stracat cas vonku. ludia proste mozu mat rozne dovody na vselico. no hlavne to s tym odkazom sa mi zda byt ubohe... aj ked to tu zjavne osadenstvo celkom obveseluje...
Esper, v podstate ma obhajoba tvojho vecera a tvojich pracovnych povinnosti moc... nelaka. Ale dakujem. Objasnime si pribeh, aby som nevyznel ako hulvat: zacalo to mnoho tyzdnov nazad, ked sa tu pan dotycny obhajoval "ze mu rano stoji ako Ajfelovka" (nie moje slova)... na auto.cz, ok? :-) Pouzil som google, budis, je mi to luto... ale iba hlupak riesi take problemy a) pod tym istym nickom, b) na forach a nasledne sa prezentuje ako majster pan.
S tym casom piatok vecer som reagoval preto, lebo vacsinou je chronicky podpisany pod kazdym clankom ako prvy diskutujuci obhajujuc svoje psychicke pochody sposobom, ktory som spomenul.
PS: vecer nemusis prechlastat, aby si sa zabavil ;-)
PPS: tiez som sa na danom clanku pobavil, ber ho s nadhladom a precitaj si zopar prispevkov na diskusiach auto.cz od Toppera... o par chvil ta moralizmus prejde ;-) ...ak nie, sorry :-)
PPS: ak on reaguje nasledovne na GTI-iho: "je to nejaky cudak ktoreho zivot bije", je to ok? ;-)
PPPS: Ked uz som pozeral tie internety, tak dnes mi neusli sportove vlastnosti novej KIE Sorento: [odkaz] >:D
no tak potom ok. ja tu vobec nikoho nepoznam, takze neviem. a to s tym sorentom je sialene >:D som zvedavy, kedy opadne ta vlna ladenia a testovania aut na nurburgringu, lebo tam o chvilu zacnu jazdit aj s dodavkami asi >:D preto sa mi pacia francuzske auta (peugeot, citroen) , lebo viacere modely este maju dost makke, pohodlne podvozky. aj ked uz aj u nich to prestava byt pravidlom...
Su tu dve ikony na auto CZ... teda 3, ktorym neexistuje vstepit iny nazor, ale o to je tu vacsia sranda. Niektori prispievajuci maju uroven a niektori (ako ja) po case uz nie >:D
Topper1982 - Hyundai/Kia - anti BMW, anti Audi
Kylie - pro francuz, pro BMW, anti Audi
GTI - pro VW a vsetko premiove... anti... je toho tiez dost :-)
Uz v Top Geare sa May stazoval na Nurburg vsetko - ziada si to trh. Podvozok sa da dobre naladit aj bez toho, aby bol extremne tuhy, problem je, ze to nie je lacne, napriklad: [odkaz]
Kazdy vyrobca chce mat vo svojom aute kus sportovca a ked nie, tak aspon pocitovo. Osobne mi to vyhovuje, ale verim, ze ta vlna casom upadne...
Už jednou jsem to v diskuzích viděl a přešel jsem to..ale teď mi to prostě nedá.
Jedna věc je, jestli píše jako trubka a dáte mu to pak i s úroky. Potud vše v pořádku.
Druhá je se přízemně smát někomu, kdo má zdravotní problémy, ať už jakýhokoliv rázu.
Kdyžuž nic jínýho, nezapomínej, že různý úrazy můžou potkat i tebe (vás, který se mu smějete).
a v com je to drevo take neprakticke a fatalne ? o gycovitost podla mna nejde. to by potom mali gycovite interiery vsetky luxusne auta, ktore maju drevene oblozenie... a aj keby lakovane drevo bolo take neprakticke, tak ho asi nepouzivaju. praveze som cital dost o jeho vyhodach.
bmw, vw, suhlas ale ten jaguar si prestrelil.. Jaguar vsadil na spravnu notu, ci chces hodnotit z pozicie dizajnoveho analfabeta pracu ozajstnych dizajnerov? ;-) lebo na ten jaguar mam jednoznacnu odpoved: [odkaz]
GTI...tentokrát opravdu ámen...chlupaté růžové volanty a potahy s tygříkem se dnes už skutečně nenosí...je však smutné že se objevují dál a dál...a když se k tomu přidaj 3-4 voňavé stromečky na zrcátku a za zadními sedadly tak deset plyšáků...no tak tady máme vrchol českého infantilního řidiče... :no:
Tenhle volant podle mně zařízli novináři, přitom to vůbec není špatný nápad. Celkem chápu, že při přesedání z jednoho auta do druhého nemusí výrazněji odlišnému ovládání přijít na chuť.
Osobně znám šest řidičů, kteří s ním pravidelně jezdí (jeden v Picassu tři v C4, dva v C5) a všichni se shodují, že to je výborná věc, jen je třeba si zvyknout. Sám jsem měl možnost tuhle vymoženost "ochutnat" asi týden v C4. Z počátku mi to dělalo trochu problémy, ale věřím, že dlouhodobě bych si jistě zvykl. Ostatně když jsem po týdnu sedl zpět do Forda docela mně mátlo, že se střed a ovladače zase točí.
mozem v zasade potvrdit. mam C4 a hodnotil by som volant neutralne: t.j. nevidim v nom extra vyhodu, ale ani nevyhodu. je to len otazka zvyku, ktory ale trva velmi kratko, aspon u ludi, co drzia volant poctivo za veniec .. aj tak vecsinou ludia pouzivaju ovladace ked idu prave rovno, takze je to skoro to iste ako normalny volant.
naopak, za vyslovene pozitivnu vec povazujem budiky v strede, vo vyske oci. uzasna vec, neviem ako si zvyknem na klasicke .. citroen od toho upustil (na novej C4).
Výhoda by měla být v tom, že se tam dá použít větší airbag, jako u spolujezdce. Klasické volanty musí mít kruhový, protože se otáčí střed. Trochu problém jsem spíš viděl v masivnějším středu, o který mohl člověk prsty zavadit.
to ano, ale to som ja ako pouzivatel nemal este, nastastie, moznost posudit. tiez mas pravdu, ze stred aj veniec su masivnejsie. na C5 to musi byt este markantnejsie. inak, da sa este vyhnut v sucasnosti splostenemu spodku venca volantu? na beznom aute uplna volovina, si myslim.
Bral jsem to dle C5. U Audi, alespoň některých, si můžeš vybrat. Vím, že jsem v nějakém článku četl jásání, že se konečně zbavili zploštěných volantů, kouknu do katalogu a zjistím, že je za příplatek. >:D Standardní A a Q ho nemají. U Němců by to všeobecně měly být sportovní volanty. Nezploštěných je pořád dost. A jsou různé míry zploštění a celkově tvarů. Člověk si to musí vyzkoušet, mně to principiálně nevadí. Když už to má i Mercedes... ;-) Jinak je to designový prvek, ne funkční.
Vubec nejde o designovy prvek, zplosteni volantu v jeho spodni casti usnadnuje nasedani v autech s vyrazne tvarovanymi sportovnimi sedackami (a zabranuje drivejsimu poskozeni potahu volantu v techto mistech zpusobenemu u na/vysedani). Docela se divim ze to tady snad nikdo nevi nebo aspon nezminil. Designovym prvkem se tahle zalezitost stava prave jenom v autech kde jsou sedacky mnohem civilnejsi, kde nemaji vyrazne bocni vedeni v oblasti stehen.
Ano, funkční prvek je to třeba v monopostu. V civilních autech jde spíš o designový prvek. A také jsem mluvil v kontextu Audi, BMW, MB, VW a spol. Tam problémy s nastupováním nemám, ani do skořepin. Navíc existuje něco jako zvedání volantu a odjíždění sedačky pro usnadnění vystupování/ nastupování. U BMW a MB je to zploštění stejně příliš decentní na to, aby mělo nějakou funkci. Viz zde odkazovaný [odkaz]
iste, mas pravdu, ale ja som myslel prave bezne auta. tam je to skor prvok designovy a podla mna jeden z tych menej podarenych: je totiz doslova neprakticky.
Možná u formulí, nebo u pár extrémních sporťáků. Bavíme-li se o běžných autech je to čistě módní designový prvek, bez jakéhokoliv praktického významu. (Asi jako přítlačné křídlo na sériové Škodě 120.)
Proc? I v kategorii Hot-Hatch napriklad, to neni zadna formule ani extremni sportak, cenove vyjde jako rodinny automobil stredni tridy a nekdy jeste levneji. Kdybych mel volant se zplostenou spodni casti ve svem Type-R, vubec bych se nezlobil. Prave z vyse uvedenych duvodu.
Otázkou zůstává, co je to za řidiče, kteří si medí u pevného středu volantu. Volant nezařízli novináři, nýbrž praxe, nebo ty snad znáš jinou automobilku, která citroen následuje? Ostatně i sám citroen tenhle nesmysl opouští.
Ale houby praxe. V praxi neznám nikoho, komu by pevný střed vadil. To jen novináři pořád sepisují litanie, jak se na to nedá zvyknout. Jak říkám, já je chápu, skáčí po tisíci kilometrech z auta do auta a pokud je něco výrazně jiné, nemají šanci si pořádně zvyknout a ocenit to. Citroenu to jejich omílání samozřejmě kazí prodeje a proto od pevného středu upouští.
Naprostý souhlas. Jezdím v C4 a naopak bych to viděl jako výhodu... právě tim že tlačítka sou pořád na stejném místě, tak nemusím i při natočeném volantu přemíšelt že např zesilování radia se mi z pravé horní pozice přesune na levou dolní. A i kdyby v tom někdo tu výhodu neviděl, tak jak někdo psal, stejně v 95% tlačítka ovládáte při jízdě rovně...
Ono to ostatně nepomůže při předváděcí jízdě. To podle mne dělá velké škody. Kdyby v časopisech bylo, jak je to skvělé, až si na to po čase zvykneš, tak to vyváží část těch lidí, kteří odejdou z předváděčky s rozporuplnými pocity z volantu.
Ja mám pevný stred v mojom GC4 Picasso. Ked som išiel na prvý krát na predvázaciu jazdu, bol som veľmi zvedavý, aký bude mať na mňa pevný stred volantu vplyv. Po odchode z predajne som prišiel na to že som si to pri jazde zabudol všimnúť :-) Teda vplyv to na mna nemalo žiadny. Postupne neskôr, už na mojom aute som si uvedomil,že tie tlačítka sú stále na jednom mieste a ked na mňa v zákrute zahučí dopravný servis, nie je problém to stíšiť, vždy je to na pevnom mieste, vždy na pravý palec. Alebo snad ten kto označuje pevný stred za zlý sa otáča na parkovisku tak, že má prekrížené ruky?
Takže sa prikláňam k názoru, že pevný stred pochovali novinári. Nie však preto, že by si na to nevedeli zvyknúť, lebo presadajú z auta do auta, práve preto si na rozdiely zvykajú rýchlejšie. Hlavný dôvod je ten, že stým neprišla značka ktorej všetci pochlebujú.
To ja mam upne inu skusenost: mal som C4 ako firemne auto a nikdy som si nezvykol!!! proste hrozná ergonomia, more tlacidiel atd a to nehovorim o otrasnych sedadlach, ked som po 100km nevedel ako sa posadid aby som este zvladol dalsich 100.
ostatni maju klasiku az na citroena ktory je tiez vynimocny..........co tu robi volant vw nechapem( zeby dalsia reklama? )...najdem X zaujimavejisich volantov ako ten v ludovom aute - uz len nova 208micka ho ma rozhodne zaujimavejsi ako ludove auto tym aky ho ma malyyyy mensi ako vo ferrari....
Najbrutálnější myslíš v jakém smyslu? Když jsem s ním jel, celkem brutální byly blinkry na volantu. Když chceš dát znamení o změně směru a nejedeš zrovna rovně, je na zamyšlenou který zrovna zmáčknout... Ale asi jen otázka zvyku. Jako ostatně všechno...
Jinak ve všem ostatním je brutální v tom nejlepším slova smyslu :yes:
Po pravdě, není to tolik o zvyku. Protože máš volant pokaždé jinak, tak se vždy musíš zamyslet, které to tlačítko vlastně máš zmáčknout. Funguje to, dokud nepřehmatáváš - naučíš se pravá ruka = pravý blinkr a obráceně. Prostě ti nefunguje levá-pravá, abys to udělal podvědomě, musel by ses naučit hlídat si podvědomě natočení volantu. I to jde, ale je to tak říkajíc jiná liga, co se učení týče.
Máš pravdu, asi vždycky to bude vyžadovat více přemýšlení než mimo volant pevně určená páčka. Měl jsem na mysli to, že kdybych každý den blikal tlačítky na volantu, asi mi to nebude už činit obtíže (a budu se těšit tím, že pokaždé když řídím auto, bojuju proti Alzheimerovi >:-[] )
>:D Tak časem se ti minimálně zrychlí reakce, mozek si vytvoří patřičné asociace - třeba podle polohy zploštění, takže nebudeš muset přemýšlet, ale budeš muset kouknout na volant. Možná si najde i nějakou lepší cestu. Hodně záleží na tom, jak to auto používáš. Já mám třeba pravou ruku vždy na pravé straně volantu, ať je natočený jakkoli. Výjimkou je pozvolné pouštění na výjezdu, ale i tak to poznám, protože vnímám, kde mám spodek - volant vždy uchopím správně, takže bych měl správně určit i tlačítko bez přemýšlení a poslepu.
Vem si, že se dělají i tlačítka řazení na spodku volantu (takže se otáčí s ním). Stejný princip. Dá se na to zvyknout. Byť to nejspíš každý zvládne do jiné míry. Mě osobně přijde, že v pevných ovladačích (tedy na sloupku řízení) se rychleji člověk orientuje, na druhou stranu se složitěji za jízdy používají, když máš natočený volant.
....takto na mě osobně pusobí kotouč určený pro pevný stisk krotitele pekelného monstra jménem MUSTANG.....nemohu jinak,dávám 666krát za 1.......IA!IA! MUSTANG FHTAGN!!! :yes::yes::yes:
Neříkám, že jsou nejlepší, ale mně se hodně líbí volant z nového Céčka a trojky e90,91,92 v M-paketu. Tyhle volanty jsem měl možnost držet a moc se mi zamlouvaly. Jinak teď mi asi ukamenujete, ale hodně se mi líbí i volant z nové Octávy v RSsu. Zkrátka ten tříramenný od Škodovky. Ten jsem tedy, nedržel v ruce, ale moc se mi líbí ikdyý uznávám, že v něm moc není cítit, ale to není chyba volantu...
Z estetického hlediska řadím vysoko toto [odkaz] a [odkaz] Hlas jsem dal Jaguaru, byť celoobvodový obklad dřevem mi ne úplně sedí, ale je to jen věc výběru obrázku v článku, koneckonců, jak Audi, tak MB mají v nabídce možnost částečně dřevem obloženého věnce.
Jj, já ho sem zrovna chtěl dát:)
On svoji pouť začal právě v CLS, další na řadě byl C (250 a výš myslím) po faceliftu a teď ho dávají i do dalších...
Vždycky, když jsem tenhle volant podržel, tak jsem se nejdřív pousmál a pak teprve vyjel:)
Nutno říct, že v téhle kombinaci to není až tak hrozné, byť zde trochu ruší ten přechod na tlustší horní část věnce, který rozdíl v materiálu ještě zvýrazňuje. Ale zbytek volantu je bezchybný. [odkaz]
že dávám zase BMW skoro bez prohlížení - ale záhy jsem viděl, že se líbí i ostatním ze všech nejvíc... druhé místo Ferrari, když je na volantu dřevo, není to volant ale kormidlo... v autě snesu hodně, ale dřevo na volantu brrrrrr...
Tak já úplně nevím, jestli se tu hodnotí, co se komu víc líbí. Tam je "vyberte nejzajímavější volant" a pak tu vidím, že vede naprosto obyčejně vypadající (i když funkčně jistě bezvadný) volant BMW. Ale co, s tím se setkávám neustále...
Tenhle Performance volant BMW nemám rád. Diodový indikátor řazení a display s údaji o přetížení... to je na mne příliš. Diody si rozmyslím i u Ferrari, natož u BMW.
Presne tak pavel :-) ak sa pozrieš,tak ja tu mám recenziu na našu CR-V a musím len dobre povedať na volant.. Hondy majú fakt dobré volanty,aj nový Civic 9G ma strašne ale fakt strašne dobrý a príjemný na dotyk >:D
Zrovna volant na C9G se mi nelibi, at je na dotyk prijemny jak chce. Ta hladka kuze bez perforace po celem obvodu pusobi dost lacine, fajn muze byt pro nekoho jenom tlustejsi venec oproti C8G. System ovladani tlacitek uz je moc, clovek se musi vylozene koukat na to co chce mackat. Vim ze to je asi jenom o zvyku, ale je jich tam proste moc a na mistech kde neni ovladani extra intuitivni. Oproti tomu volant u C8G (konkretne ten z CTR) povazuji za jeden z tech nejlepsich a nejpeknejsich z bezne produkce aut (supersporty jsem nikdy neridil :-) ).
Jojo, taky jsem max spokojen z volantu v 8G ;-) >:D
[odkaz]
Doplnim hodnocenim z testu na auto.cz:
"A volant! Jestli je tohle sériové provedení, měli by se jít některé „sportovní“ modely konkurence učit designu, ovladatelnosti a pohodlí právě sem. Na fotografiích není vidět optimální průřez věnce (chválíme) a pohodlně dosažitelné ovladače (pořád málo běžné, takže kvitujeme). K dokonalosti chybí jen kožený potah, který nabízejí dražší verze."
Nuz, ... nikto.
A v tom je problem.
Designeri vsetko zohavia a potom clovek o normalny volant ani nezavadi. Takze tie normalne volanty treba pripominat, aby sa na ne nezabudlo.
Presne jak pises. Ze setrvacnosi zde spousta ucastniku zvoli jiste funkcni volant BMW.
Dalsi vwanatici si budou placat to sve a my ostatni zvolime ten nejhezci ,neb nejzajimavejsi volant.Jen pro informaci pro jednoho troubu. Nevolil jsem Jaguari .
Hm, zajímavé, na jedné straně holobyt od Pandy a na druhé golf R nebo jaký to má název. Když se podíváš na volant běžného Golfu, který působí bakelitově jako u trabantu, těžko můžeš myslet na auto..
Tohle srovnání je zcela zcestné..
Nemůžu na jedné straně srovnávat základ a na druhé nejvyšší výbavu.
Zkosení má i třeba Ibiza FR, volant GP s ovl.radia je taky krásnej atd., prostě by tam muselo být desetkrát víc aut, aby se dalo srovnávat.
Kdyby ostatní pochopili smysl té ankety, vůbec se nad tím nemusíš rozčilovat, protože nikdo nechtěl hodnotit kvalitu či luxusní vzezření volantu, ale jeo zajímavost a tam se Panda rozhodně neztrácí.
Jinak je jasné, že zploštěný volant mohli dát u čehokoliv, vzhledem ke zdejší komunitě, jak i bylo redakcí naznačeno, tam můsí být nějaké VW. Navíc v samotném článku se hovoří stylem, že ničím zajímavý není, jen tam chtěli dát zástupce se zploštěným volantem a stejně jak vidíš, je na nějakém 2. či 3. místě. Obyčejný volant s useklým spodkem druhý nejzajímavější volant světa, paráda.
o deseti nejblbějších volantech? >:D Díky bohu, že mám u svých aut dá se napsat "obyčejný" volant. Nikdy jsem nepochopil, proč je sporní část volantu rovná a proč je na něm 8-20 tlačítek. ;-) Určitě mi ta rovina neusnadňuje nastupování a mě se drží blbě. Možná až pojedu Le Mans, tak změním názor, ale jinak .... :no:
V tom máš pravdu, ale niekedy to proste nestačí, presvedčil som sa o tom nie raz. U mnohých áut je proste rozsah nastavenia volantu nedostatočný.
Obojsmerne nastaviteľný volant u dvoch áut je niekedy sakra odlišná vec.
Najlepší volant - povrchné. Najlepší z pohľadu dizajnu, úchopu, ergonómie ovládacích prvkov, materiálov, priestorovej ergonómie, možností nastavenia, voliteľnosti farieb alebo výbavy, bezpečnosti...? Téma na knihu.
Z pohľadu dizajnu - za mňa určite Fisker Karma. Taký volant sa len tak nevidí. Ale funkčnosť či ostatné atribúty by som mohol hodnotiť až po vyskúšaní.
Nechápem negatívny postoj autora textu voči volantu v C5. Je minimálne tak funkčný ako klasika, v niektorých kritériách dokonca lepší.
V zozname "neobvyklych" volantov mi rozhodne chyba znamy "putujuci" volant, ktory bol kedysi v skode 105/120/130. Zaujimavym ho robilo to, ze os otacania volantu nebola umiestnena v osi venca, takze veniec volantu sa pohyboval dost podivuhodnym sposobom...