Alfa Romeo provedla změny ceníku modelu 159. Přibyl nový přeplňovaný motor, který v nabídce českého dovozce nese název 1,8 Turbo, některé verze z nabídky naopak zmizely.
Když na ní budeš hodnej, pomůžeš jí s nákupem do schodů, případně s ožralým starým Blažkem z hospody ze schodů, tak ti tahle paní krom mokrého hadru možná nabídne i kus bublaniny anebo štrůdlu... >:D
Chvíli to trvalo, ale teď už je 159 v podstatě perfektní: vynikající motory (pro mě hlavně 1.8 Turbo benzín), odlehčení a rozumné ceny s bohatou výbavou. Beze změn zůstávají vynikající jízdní vlastnosti, řízení, brzdy a bezpečnost (aktivní i pasivní).
Moje volba: Sportwagon 1.8 Turbo TI, uvnitř černou kůži. Jen zvenku bych váhal mezi černou a vínově červenou metalízou...
Tak čistě hypoteticky, pokud bys měl tyhle peníze na auto, koupil by sis za milion sto padesát tisíc Alfu?? Já tedy ne. Byť je to jakkoliv krásné auto... :-!
Hypoteticky, tedy kdybych musel koupit auto za zhruba tuhle sumu, nejspíš jo. :-)
A vysvětlení? Co bych mohl, ale nechtěl za podobnou sumu koupit vypisovat nebudu a co bych rád koupil, ale musel bych minimálně pár set tisíc přidat klidně zveřejním. Tedy Céčko, XFR, pětka, V70 a možná nová 9.5 - výborná auta, ale modely výbavově a motoricky odpovídající probírané Alfě cenově trochu mimo... Jedině snad Insignia OPC, ale kdo ví, kolik bude stát.
ja asi taky ne ale musim se priznat, ze pri kazdem pruchodu kolem tohodle vozu (nedej bože kolem nejakeho showroomu) bych musel zavrit oci protoze nekoupit tak prekrasny auto za takovy penize se zda byt uplnym hrichem... :*)
Super volba. Hlavně v červené. Ale Beaumonte, vážně bys ji koupil u nás? Za bratru něco přes 900 tis.? Navzdory tvrzení BU Alfa ČR je AR159 pořád ještě řádově o 10% dražší než o origo dealerů na západ od Rozvadova a dokonce až o 25% (dle verze) než u reimportérů v SRN. Pravda, rozdíly se už změnšily cca o polovinu, ale pořád bych s koupí v ČR hodně váhal. I když já už mám vyřešeno... ;-)
Máš naprostou pravdu, v této kategorii bych si 159 asi opravdu vybral, ale buď bych si ji koupil v cizině (těch možností je spousta...) nebo bych s tou nabídkou z Německa / Holandska / Belgie zašel k některému rozumnému českému dealerovi (např. Srba) a zkusil se domluvit tam.
Taky mám pár známých, kteří si dovezli novou Alfu z ciziny a jsou spokojení - s autem i s cenou... :yes:
No, možná máš jiné zkušenosti, ale právě u Srby jsem to těsně před objednáním v SRN (Holandsku) probnul, na kolik bych se dostal. Byli sice nejvstřícnější (sympatická a dobře technicky informovaná blondýna), ochotní, ale stejně byl rozdíl (i po započítání různých věrnostních slev, atd.) pořád skoro 200 tis. Nakonec jsem ji pořídil o 300 tis. levněji než byl český ceník. Bohužel, zdejší zastoupení se řídí spíše heslem "raději vyvařit max. z 1 kusu než prodat 3 s polovičním ziskem, aspoň je s tím míň práce", jinak se jejich počínání za posledních X let nedokážu rozumně vysvětlit... :no:
Věřím... Srbu jsem jmenoval, protože u něj bych právě očekával nejvstřícnější jednání - a to aniž bych chtěl urážet ostatní dealery Alfy, s většinou nemám žádnou zkušenost.
Pokud jde o cenu, velmi podobnou zkušenost udělal můj známý s Alfou GT - rozdíl na novém autě činil taky kolem 200 tis. Kč.
U nás to asi budou někteří tak vnímat, ale celkově nemá takové srovnání moc smysl... Octavia je prostě mainstreamové auto na podvozku kompaktu, čili o třídu nižším, bez ohledu na prostornost (v tom je Octa opravdu dobrá).
I v článku to myslím brali čistě pro srovnání z hlediska cen, nikoliv co do srovnatelnosti aut.
Když to tak beru kolem dokola a skrz naskrz, je stopadesátdevítka autem, která asi vůbec nejméně naplnilo opravdu horká očekávání fanoušků aut. Pamatuji si při náběhu jak na proklamace diskuzních kolegů, tak na proklamace oficiální (kladivo na BMW3, tříletá záruka...). Sám nevím, čím to je, že alfa zůstává ve hlubokém stínu tří mocných... Samo, víme o (doufejme minulých) jistých kvalitativních nuancích, které se musely vyvažovat takřka opičí láskou a zaslepeností, ohledně které není u fanoušků jižní produkce nouze, přesto bych čekal, že na sklonku prvního desetiletí jednadvacátého století bude italská subprémiová značka se sportovním akcentem produkovat daleko inspirativnější auta.
Chybí modelové portfolio, chybí velký sedan, crosska, velké coupé, čtyřdveřové coupé... no je toho hodně. Takže zbývá, než jásat nad přístupnou cenou. Není to v případě Alfy Romeo tak nějak... málo?..
Je otázkou, jestli Alfa je tou automobilkou, která chce (má na to) konkurovat mocné trojce. Něco jiného je pokusit se "sestřelit" nějaký vybraný model, ale celkově......
Ani mi nepřijde, že by se Alfa chtěla do této role profilovat.
Crossku a čtyřdveřové kupé bych od značky formátu Alfy neviděl jako "to nejdůležitější", ale velký sedan (se sportovním akcentem) a pořádné kupé (resp. GT) také. Zde neberu tlustou bertu jako něco o čem by stálo za to uvažovat při přítomnosti A5 a 3 coupé.
GT je velmi dobrá, ale také už "velmi" stará. Jsem zvědav co a kdy přijde po ní. A dle mne má Alfa na to, aby v tomto segmentu postavila italskou alternativu k již zmiňovaným dvoum. V tomto směru je pro mne Brera jako "novější" zástupce kupé od Alfy zklamáním.
proč je brera zklamáním?? brera je jedno z nejkrásnějších aut.. že se všude říká že je těžká?? možná je.. možná, že stovku dá o sekundu pomaleji než zmiňovaní (3c,A5) ale opravdu na tom tolik záleží??
U sportovního kupé... ? Dle mne ano (notabene, když nosí jméno Alfa Romeo). U Hyundai kupé, které vypadá "jak raketa", ale motory má na ho... to taková tragedie není. Je to přeci "jen" Hyundai....
Další věcí je, že jak 156, tak GT byli velmi dobře ovladatelné (byť hmotnost 6ti válců už trochu neplechu dělala), ale 159 už se trochu "vymkla" (dobrá, "rodinné" auto, tam to tak nevadí, ikdyž Alfa....) a u Brery.... slečna s úžasným kukučem, ale jinak těžká váha s obrovskou pr**lí.
já stovku za 6,8 sekundy nepovažuju za zase až takovou hrůzu.. samozřejmě, M3 to není, ale není Brera spíš elegantním a stylovým coupe než sporťákem na okruhy co by měl trhat rekordy? :-!
Alfa si tu cestičku musí pěkně dlouhodobě vyšlapat, tak aby se zbavila oprávněné pověsti s kvalitou a přestala být značkou pouze srdcařů. K tomu ovšem potřebuje ucelené portfolio alespoň v základním rozsahu, ke kterému chybí velký sedan a teď už i nový kompaktní model(ten snad letos bude).
To by šlo >:D , na slogan "Das Auto" by se v případě lišky dal použít zákon o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) v § 8, který říká:
"Nikdo nesmí klamat spotřebitele, zejména uvádět nepravdivé, nedoložené, neúplné, nepřesné, nejasné, dvojsmyslné nebo přehnané údaje anebo zamlčet údaje o skutečných vlastnostech výrobků nebo služeb či úrovni nákupních podmínek."
Prostě jdeš si pro auto a prodaj ti zdechlinu, skandál >:-[]
Já bych to neviděl jako zklamání. Alfa nikdy netrhala prodejní statistiky. Pokud pominu její minulostní ne zrovna nejlepší pověst, která má myslim i několik jednoduchých zdůvodnění, tak byla a je hlavním problém Alfy cena. Pokud je cena stejná nebo ještě vyšší oproti zavedené německé trojce, potencionální zákazník, který není rozhodnutý jaké auto chce půjde zkrátka k Audi/BMW/MB. Přesto, že je 159 i po tolika letech překrásná záležitost, především kombi je bezkonkurenčně nejhezčí ve třídě, tak já bych melouna za novou taky nedal. Když pak stojí po třech letech za třetinovou cenu v AAA, tak je to k pláči. Obdobný problém s cenami vs. prodeji má/měl třeba i Saab.
Není nutno ji po 3 letech měnit. Narozdíl od výše zmíněné trojky se zní v nejhorším stane překrásný veterán. A ta cena za 1,75 TBi je přinejmenším velmi kulantní.
neni umeni flusat jedno auto za druhym. umeni je udelat takove auto, za kterym se clovek otoci a z ktereho ma ridic radost kazdy den jen co ho vidi. a takovou ulohu 159ka splnuje na vybornou. to je presne to, co koncernu VW uplne chybi. mozna trochu sciroco a nejaky vyjimky ale designove je to proti 159ce uplne mrtvy. tohle je proste krasavice. muzeme se tady bavit o spolehlivosti a dalsich podstatnych vecech ale jakmile se na to auto podivas, tak te proste uhrane. GTI, tohle neni s prominutim "zadnej passat". tohle je krasavice na ctyrech kolech, to je proste AUTO. a to rikam jako clovek, ktery k italskym vozum nema zrovna nejvetsi duveru. jenze se nebavime o spolehlivosti, servisu apod. jde o to, co z toho auta vyzaruje... krasna modelka na ctyrech kolech. :yes:
Doufám mi nechceš. skejpo tvrdit, že se neotočíš za trojkovým BMW... Jinak, skutečnost, že přirovnáváš Alfu 159 k Passatovi vypovídá hodně nikoliv o těch autech, nýbrž o tobě...
Jinak vizualita 159 je velmi působivá. Jenže to prostě nestačí.
mal si napisat takuto zhrnovacku kde tvoja posledna veta najlepsie vystihuje celu situaciu celej alfy.ja to podobne vidim a v takomto duchu som to napisal dole ;-)
Vypovídá to o tom, že když to je všude a kupují to všichni, tak to musím mít taky, abych se správně zařadil. BRAVWO VW, nebo jak to vždycky píšeš, pěkná konfekce (německé značky obecně)...
Ti tví "všichni" to kupují proto, že je to holt lepší... Tvá domněnka, že je to než projevem stádnosti je zcela mylná. No jen si přiznej, že kdybys žil v majetkových poměrech, které by ti zcela přirozeně dovolily kupovat auta za dva milióny, na alfu by sis nikdy ani nevzpomněl. Proč taky? Už jsi jel třeba v BMW M3?
Mimochodem, hodně těch německejch prémií se prodává právě v Itálii :-) Na tři bavoráky tam připadá jedna alfa...
Takže ti co kupují F II. HTP 1,2 nejsou ze stáda? To si proboha s podobnou motorizací nemohou koupit třeba Ibizu, GP, Polo, atd.? Především tu stádnost v tom vidím. A jinak tě ubezpečuji, že i kdyby se mé majetkové poměry zlepšily tak jak o tom tady někde sní Kylie, tak maximálně Delta, 159, GT a kdybych potřeboval něco většího, tak C6 2,2 HDI, nebo XF. Mohu se přece odlišovat i za rozumný peníz, pokud to mám v hlavě srovnaný. Je to asi věkem. A špatná auta se dnes v Evropě už nedělají. Nechápu kdo si koupí 3 nebo C, když může za stejný XF. Protože ho to vůbec nenapadne.
Biturbo čtyřválec s 2 vyvažovacími hřídeli 2.2 HDi je sice MŇAMkový motor, ale do Citroën C6 je "vhodnější" V6 (současný/nový V6 3.0 HDi bude asi "TEN/tím PRAVÝm"
PS: VELMi povedený Jaguar XF je v česku NAPROSTO NEuvěřitelně PODceňován - 1 prodaný kus proti 200 či kolika Audi A6 - to mi příjde vskutku "šílené" ;-\
PS: JEJiCH "chyba" ;-)
Myslím, že dynamické parametry, které produkuje 2,2 HDI, k charakteru auta jsou naprosto dostačující. Stejně se s tou C6 nedá závodit.
A nejsou ty počty XF vs. A6 známkou stádnosti? Ty lidi ani nejsou schopni si přečíst kolik vlastně ta XF stojí a porovnat cenu s tou A6. Je to tím, že ta XF vypadá o hodně lépe a budí dojem ještě dražšího vozu.
neni to jen tim. lidi vedi alespon priblizne, kde jsou servisy apod. ja treba zadnej jaguar servis ve sve blizkosti neznam (/nemam). ale i tak bych si radsi vybral toho jaguara. GTI zase treba A6 :-)
Tento argument jsem již SLYŠELA, ale popravdě mi příjde maličko "lichý"
NEvím z hlavy JAKé servisní intervaly má Jaguar XF, ale pokud např. STEJNÉ jako Citroën C5, tak 20 resp. 30.000 km u naftových/benzínových motorů - PROČ si "stýskat" že servis není "za rohem"?
Jednou za rok KLIDNĚ dojedu třeba i do sousedního státu (někteří lidé to tak "po revoluci" dělali, neb na české servisy i prémiových značek NEbyl "spoleh" - resp. BYL, že ... :no:;-) ) - to pro majitele vozu "typu" Jaguar XF jistě NEbude až takový PROBLÉM! Raději JEDEN servis klidně opodál ale opravdu KVALITNí, než na každém rohu nějakého BROUKa PYTLÍKa :-)
Tohle už snad není ani "stádnost"! Pokud je poměr NOVÝCH Jaguar XF a Mercedes E-Klasse k postarší Audi A6 TAKový jaký je, tak to je snad nějaké "podprahové vysílání" či čertví co ...
PS: Motor 2.2 HDi Biturbo samozřejmě C6 "utáhne", ale já ke každému vozu hledám "optimální" MOTORizaci (to je taková "letitá" PRAXE v některých německých katalozích), což NEmusí nutně být ta nejdražší či nejsilnější, ale do C6 bych prostě volila 6ti-válec, je to vůz TAKové konstrukce a jezdí díky opravdu "fenomenálně-sofistikovanému" podvozku TAK "samozřejmě", že by si dokonce zasloužil BENZíNový 8mi-válec .. :yes:;-)
Je to věc názoru. A ten můj je trochu odlišný. C6 je bezesporu povedené a především krásné auto, ale zase není tolik prémiové jako XF (nechci teď rozebírat tu německou, podle zase mého názoru ne tak úžasnou, prémiovou trojku Audi, BMW, MB - já je fakt nemůžu skousnout). Ten V6 mi připadá zbytečný především cenově. A pak se mi nelíbí těžké V6 spojené s předním náhonem - já upředňostňuji konstrukčně jednodušší, lehčí 4, popřípadě 5 válce. Zkrátka jiný úhel pohledu.
Pssst, al to s tou "prémiovostí" - to je (naprostý) NEsmysl (to bylo "vymyšleno" jen pro lidi co se NE"vyznají" - je to asi jako že když je je poslední roky NEJ"populárnější" Madonna a U2, tak NIKDO NEnahraje lepší písničku/NEnatočí lepší album ... ;-)
Já (když už to MUSí být) tak "prémiové/NEprémiové" rozděluji dle celkové koncepce/konstrukce vozu, ale připomnělo mi to srovnávací test nového Citroën C6 a faceliftovaného Jaguar S-Type (oba s V6 2.7 HDi) který (zřejmě zaslouženě) VYHRÁL právě C6
Prostě (snad krom Rolls apod) bych termíny jako PRÉMIE NEpoužívala, záleží spíše na KONKRÉTNíM modelu/motoru - a to BEZ ohledu na jejich "velikost"!
Já (přiznávám se) NEmám "problém" s MB a BMW (u Audi mi "vadí" verze s PŘEDNím pohonem - jde totiž o relativně VELKÝ konstrukční "kompromis", kdyby vůz postavili JEN jako PŘEDOkolku, nemuselo by to být "špatné", ale po "svižnějším" průjezdu zatáčkou SEATem Exeo 2.0 TDi - to bude asi "nejčastější verze" - ho "prémiovým" nazve tak majitel Octavie - rozhodně už NE řidič LEXUSu IS 250, BMW 320d a "zívne" si i řidič C5 2.2 HDi Biturbo ... tohle jistě některé místní "znalce" POBOUŘí - ale asi ani sami nebudou vědět PROČ :-)
Co se týče V6 3.0 HDi a 2.2 HDi - "hmotnost" V6 URČITĚ NEbude problémem, přes 4 roky a přes 100 tisíc km to testuji "jen" v C5 a je to pro minulou generaci vozu (spolu právě s 2.2 HDi) "optimální" MOTORizace pro C5! Byť je na vozech/podvozcích HODNĚ shodných konstrukčních prvků, C6 je se vším všudy "normální" vůz VYŠŠí střední třídy ... a tam je (byť dvouturbový, byť povedený) 4 válec přeci jen trochu MÁLO.
Měla jsem půjčenou ještě verzi V6 2.7 HDi a ne že byste měl v jakémkoliv jízdním režimu pocit "nedostatku", ale po jízdě máte "pocit", že vozu by "slušel" snad i 8mi válec - NE z důvodu vyššího výkonu, ale pro jeho ještě "samozřejmější" chod ... NEzapomínejte, jsme už ve VYŠŠí střední (chápu "praktičnost", ale trochu až za NE"smysl" považuji když si někdo koupí vůz TÉTO kategorie a kombinuje ho s ... 2.0 TDi například - prostě do TÉTO kategorie "patří" V6..
.. ještě jednou ZDŮRAZNíM, že to NENí kvůli VÝKONu, ale kvůli tomu že "větší/víceválcový" motor vám dá prostě "pocit" - VYŠŠí střední..
PS: Prostě do C5 je "to pravé" VÁMi "předvybraný" 2.2 HDi (jsou prý i tací/-ové, kteří si i C5 objednají s V6 3.0 HDi Biturbo :yes::-)
- do C6 "raději" VÍCE válečků ;-)
Souhlasím že prémie (pokud má smysl takto značky sortýrovat) je max. RR, Maserati, AM, Bentley, a dejme tomu teď nové modely Jaguaru. Já jen že na tomto diskusním fóru se často cituje prémie ve spojitosti s těmi 3 německými značkami, a snad dokonce i s VW. Taky proti nim nic zásadního nemám (i ony mají více či méně povedené modely), jen mi vadí to přílišné nekritické vyzdvihování a chvála, a naopak hanění ostatních (italských a francouzských) značek ze zásady. Můj pohled na C6 2,2 HDi je pravděpodobně ovlivněn pohledem ekonoma a věkovou zralostí :-).
"Sortírovat" (myslím že takové slovo NEexistuje, já znám jen "sortieren") - NEmá smysl (tedy dle mne ;-)
Jaguar mám RÁDA, ale jinak je to (stejně jako Lexus) "varianta" německých "prémivé 3ky" (to s tím PRÉMIE byl trochu fffftip :-) - PRÉMIE je OPRAVDU jen ten RR a Maserati a Aston a ..
Tak "Lidovwé auto" už je zde TAKÉ "prémie"?!? No opravdu ...
Ohledně NE"kritického" zbožňování/glorifikování a naopak "zatracování" se SHODNEME - ono to totiž "obecně" (dle znáčku na kapotě) je opravdu NAPROSTÁ "bubost"! Opravdu je to JEN a JEN o KONKRÉTNíCH modelech/motorech
Pohled EKONOMa a "věková zralost"? Nu, svět je opravdu MALÝ, já jsem EKONOMka a ... už také ... NE zrovna "nezralá" ;-)
Rozhodně LEPŠí se OTÁČET za bmw 3 (já bych se možná za cupkou 335i :yes:;-) ), než třeba za Octávií :-)
PS: Zato ("můj") Bristol Fighter T lze asi zaparkovat snad i nezamčený.. :-)
Jen směle do toho... něco snad ještě vydržím... 8-s
Máš poslední Autozeitung s vítězem (z pěti) v podobě YETIho v kompaktních SUV...
Zvítězil dokonce i v "disciplíně" nej motor+převodovka...(2.0 TDI CR 140PS + 6st.man.)
Říkat o Audi Q7 že to NEbýt moc dobrá auto ZNAMENAT, že autům ROZUMĚT (naopak CHVÁLIT tuto "obluda", je NEjen "NEmít vkus", ale hlavně NErozmět autíčkům! ;-)
PS: "braňte" si Audi když chcete, ale vyberte si PROBOHA, nějaký "normální" model/motor - NE tuhle technickou "zrůdnost"! :-)
OK - není "nutno" přímo "zvracet", ale NEvěřím že byste byl (kor jestli jste jel třeba v X6, nebo alespoň v ML 6.3 AMG - já tahle auta NEmám moc "ráda" /žádná! BEZ ohledu na znáček na kapotě!/, ale tady NEpřeháním a myslím že se to i píše i v těch "normálních" běžných autočasopisech/testech ... Q7 NEní moc dobré auto!)
YETi(ho) si "pěkně" UŽIJTE - přeji vám to z CELÉHO sudce ;-)
PS: Já měla na mysli (polo)profesionální materiály o KONSTRUKCi - kdy i odborníci byli "zaskočeni" i na vw NEuvěřitelným "šetřením" = nejlevnější (dnes již "zastaralé") vstřikovače pracující s tlakem max. 1600 bar, ŽÁDNÝ hliník (ani vložky válců), jen a JEN litina - BEZ urážky a BEZ přehánění, ta NEJ"obyčejnější", resp. NEJ"levnější" možná konstrukce..
.. NEmám "potřebu" vás "trumfovat", tohle je totiž opravdu "síla", NEní to jen o "slabším" výkonu (i když přišel "na svět" až jako POSLEDNí), ale o použitých "dílech/materiálech", resp. "použítí" té NEJ"obyčejnější/-levnější" možné konstrukce/dílů/materiálů VŮBEC.
Naprosto BEZ legrace, řidič "prémiové" A3 pojede s tou NEJhorší naftovou 1.6 na trhu (a každá BLONDýna v Peugeotu 207 a Kia Soul a Hyundai i20 a Citroën C3 má pod kapotou "precizněji/poctivěji" a díky "lepším" dílům i DRÁŽ konstruovaný/sestavený motor.. ;-\
PS: Když zmiňujete převodovky - konečně začíná "nabíhat" nová patentovaná "dvoukuličková" převodovka od PSA (bylo NAČASE! :-)
a zatím to vypadá "nadějně" - ve srovnání Peugeot ... a teď NEvím který - snad 3008 a zatím NEJlepší převodovky ve střední třídě = A4 a Accord dopadla STEJNĚ
PPS: Ale to mne až tak NE"bere" - já raději AUTOMAT a ten měl/má už i Brumla MŇAMkový :yes:;-)
A kteréžeto COžeto JAKÝžeto "mist" ten Yeti "porazil"? :-)
Sem ti sem přetáhl to mé dnešní malé odbočení ke srovnávačce Yeti:
V posledním AUTO ZEITUNGU (17/09) je zajímavá srovnávačka kompaktních dieselových SUV: BMW X3 xDrive18d, Nissan Qashqai 2.0 dCi, Renault Koleos 2.0 dCi FAP 4x4, Skoda Yeti 2.0 TDI CR 4x4, VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion
Foto [odkaz]
Konečné pořadí: 1.Yeti! 2.Tiguan 3.X3 4.Qashqai 5.Koleos
Např. i vnitřním prostorem (mimo kufr) patřil malý Yeti k těm lepším... Myslím, že větší prodejní úspěchy Yetiho jak doma tak venku lze logicky očekávat...
Tak dej tu odkaz na tu "tragickou" konstrukci 1,6 TDI... :-!
Doufám, že zase "zcela vyjímečně" nezůstaneš jen u "tlachů"... ;-)
Váš "odkaz" NEjde/NEní/NEfunguje... :-|
Já si NEdělala "legraci", že jde o (polo)profi čtení - to NEní v žádném časopisu - máte-li OPRAVDU zájem jít "do hloubky", tak si kupte/předplaťte (sežeňte ZPĚTně - některá čísla za to opavdu STOJí!) český AUTO-DIESEL jeho přílohou/součástí je PROFI-DIESEL, kde najdete "detailní" rozbory/popisy, rozebrané motory vše nafocené atd. - je to místy psáno opravdu ODBORNĚ, nicméně stále "normálně", takže pokud máte trochu "filipa" a alespoň ZÁKLAD znalostí (a NEtrefil vás airbag ;-) ) tak se dřív či později "zorientujete" ..
.. MISToidních (povrchních) informací jsou všude tři "*", ale TAKovýto "přístup" najdete JEN v těch dlouhodobých testech a třeba ZDE
JAK to "funguje" při těch testech - jsem tu psala a to je jen "zlomeček" - jako "informace" jistě POSLOUŽí, ale zajímá-li vás PODSTATA ...
Na YETi(ho) jsem četla/slyšela již VÍCE "pochval", zajímalo by mne jestli to že PORAZIL svého "dárce orgánů" Tiguan byla "chyba" či nějaká "taktika" :-)
PS: To s tím 1.6 TDi je to PROČ mám já osobně někdy TAKové "výhrady" k vw, neb (naprostá) VĚTŠINA lidí je snad až PŘESVĚDČENA - "představuje si", že je to právě NAOPAK (a mne to trochu "drtí" ;-\
Tak jak se jim občas něco POVEDE (2.0 TFSi - a pokud vím zas TAK moc se NEprodává, lidé naopak stále "šílí" ze ZDALEKA NE tak "mimořádného" 2.0 TDi - zatímco 2.0 BENZÍN je naprostá "špička" a motor par excellence, v NAFTOVÝCH dvoulitrech vedou JINí - BMW 20d a 23d a subaru 2.0D ... a tam bych "tipovala" že poměr prodaných subaru/vw 2.0 diesel bude tak 1:1000 - prostě je to (jako "obvykle") celé "na hlavu"
PROSTĚ - pokud vás ZAJÍMÁ "co a jak" a NE jen ty "povrchní" testy ("miluji" když jsou STEJNÉ "tabulky/kritéria" použity na test hot hatch(ů) a malých SUV jako Yeti a luxusních limuzín taktéž ;-) ) - tedy "kdysi" jsem to také "hltala", ale čím "víc" vím, tím VÍCe mi dochází JAKá je to "oblbovačka" ;-)
(a než 10 "komerčních" titulů, tak dnes raději KDYŽ už, mrknu do nějakých těch "profesionálnější" materiálů) ..
.. a i když JÁ na VÁS vlastně "zlobit se" (!), tak nějaký ten AUTO-DIESEL vám já D-O-P-O-R-U-Č-I-T :yes::-)
PPS: Já muset KONČIT, neb já být v Italy a ráno já chtít jít KOUPAT a pak si jdu VSADIT, neb tady panovat TOTÁLNí "šílenství" neb v Superenalotto se hraje o Jackpot 123.000.000€ a "se vším všudy" se zítra/dnes dá VYHRÁT (v přepočtu) asi 3.333.000.000 kč - což by se mi docela LÍBIT - kdybych já už se NEozvat, tak to znamenat, že já VYHRÁT! ;-)
Dobrou :-)
To se SHODNEME, já taky raději "větší" (ale třeba to Q7 už mi příjde "zu moc")
PS: Ono už je to docela "dáávno", ale pocit že s sebou vezu třeba 9 PYTLů (přidělaných na DOST bezpečné konstrukci) prostě "není k zahození" ;-)
priznavam se. neotacim se za trojkovym BMW. za novou 159kou se ale otocim.
srovnaval sem jen literarne. kvuli tobe. jen ty, aspon jsem si to myslel, si to mohl pochopit. jen ty totiz tolik oslavujes design passata apod. mela to byt trochu narazka a trochu vtip na tebe. zustalo to nepochopeno. dal uz to nema cenu rozebirat.
ja sem taky psal, ze nestaci pouze vzhled a ze i ja (kdybych na to ciste hipoteticky mel) bych hodne vahal nad koupi. preci jen je to italie a povest spolehlivosti je nevalna. jenze ten design... tomu autu tluce srdce. to neni jen plechovka na odvoz z bodu A do bodu B jako to casto delaji v nemecku (ne vzdy). tohle auto musis kupovat i s laskou protoze kazdy jiste tusi, ze nemecky vuz bude spolehlivejsi. jenze ti nikdy nenabidne takove emoce uz jen pri pohledu na tu krasavici (tahle alfa i za volantem - s tim jdou ruku v ruce motory, 1.2 HTP tam proste nehledej. ja u 159ky vidim aspon 1.8 turbo). ted uz sem to snad napsal dostatecne srozumitelne.
To s tou SPOLEHLIVOSTí NEmusí být až tak "jednoznačné", já "jsem tu sice za Citroën", ale kdybych (čistě TEORETICKY) měla k dispozici i jiná auta, tak bych řekla, že Brumla (C5) občas samozřejmě "zazlobí", ale za poslední rok "vede" Mercedes, neb u ML 2x (!) "odešlo" vzduchové odpružení a u SL včera parkovací brzda (a to jsou OBA "AMG" ;-)
To bylo tedy čistě TEORETICKY, ale "zazlobí" úúúúplně VŠECHNo, úúúúplně VŠECHNy značky ... bych řekla já ;-)
Já sice (některé) Mazda modely MOC "ráda", a momentálně si v DLOUHODOBÝCH testech na 100 -200.000 km (ty já asi NEJ"raději") stojí opravdu DOBŘE, ale také měla občas PROBLÉMY (není to tak dávno co se trošičku MOC "kamarádila" se "rzí") - prostě OBČAS "zlobí" KAŽDÝ vůz (je to trochu i o KUSu - první pondělní ranní a poslední páteční odpolední .. to asi NEbýt "nejlepší" atd. ;-)
PS: Zrovna jsem četla o novém "mazdím" dieslu 2.2 MZR-CD a NE že by to byl "problém", ale zpočátku VYPADAL (ještě) "nadějněji" - škoda že NEmají 2.2 HDi Biturbo od PSA, malý 1.6 HDi je do M3 stále "dobrou" volbou, do M6 by PSAcké 2.2 "pasovalo" LÉPE než "domácí" konstrukce ;-)
nemyslim si. asi chtej spis vlastni spolehlivou konstrukci. a ze by zaostaval vykonem ? to snad ani ne... urcite ne, kdyz si vyberes jinou, nez zakladni volbu z tech tri co u 2.2 nabizej.
pro me je ale mazda stejne tak trochu synonimem benzinu :)
Myslím že tu NEjde o SPOLEHLIVOST (tam u 2.2 HDi de facto vyráběného někdy od přelomu let 2000/01 NENí problém - problém je že tu 2turbovou verzi NEchtějí "dávat" ostatním značkám .. takže "politika", a ta mne NEbaví ;-\
"Papírově" je na tom 2.2 (velmi) dobře, trochu JINÉ je to v REÁLném provozu, tam mu (a k udávanému výkonu obzvlášť) trochu chybí "živost/elasticita" - prostě motor NEmá ten "správný" (očekávaný) "šmrnc"
NEjde o žádnou "tragédii", JEN "očekávání" byla prostě (ještě) "vyšší"
PS: Samozřejmě KAŽDÁ japonská automobilka je PŘEDEVŠíM o BENZÍNu - s naftou si "hrajeme" víceméně JEN my EVROPAné... ;-)
PPS: Kamarád má CX-7 a NIKDY bych to NEčekala, ale to NENí špatné auto... :yes::-)
Opičí láska, zaslepenost a nedostatek invence se týká právě těch tří mocných. Atmosféra uvnitř Alfy je nesrovnatelná.
A mít v modelovém portfóliu takové zvrácenosti jako X6, GT5, ML, R by bylo degradací ducha a historie značky.
Brečíš na cizím hrobě. Atmosféra uvnitř Alfy je oproti třeba C63, jako sedět na záchodě a nemít papír. O takový invenci se Alfě může jenom zdát, ty historiku.
Nojo, ale za trochu slušně vybavený Mercedes C 63 AMG si pořídíte ty Alfy DVĚ ;-)
PS: A když už (fantastický) motor 6.3 AMG, tak v SL/CL (popř. S) - do C(éčka) je ho (trochu) "škoda" :-)
PPS: v NOUZi NEJvyšší bych ho "brala" v E cupce (C mi pro něj příjde trochu "málo".. ;-)
To je jedno, můžu z tý trojky bez invence jmenovat i cenově srovnatelný modely. Nevim, co je na BMW opičího, nebo zaslepenýho. To budu radši slepej, než nad to nadřazovat Alfu. Trocha pokory by italskejm srdcařům neuškodila, než tak levně kopat nožičkama a se současnou nabídkou se opírat o historii.
UZNÁVÁM, že to bylo až "přehnané", ale mne osobně u těch "prémiových"značek, vozy střední třídy moc NEberou ("výše" to je něco jiného) - výjimku bych snad udělala u cupky 335i, a pokud jde o SEDANy, bude to asi znít trochu "divně" a uznávám že to NENí až tak "podpořené" REALITOU (myslím reálnou kvalitou), nicméně snad "nejsympatičtější" mi je (trochu se "stydím", ale...) Lexus IS 250 (a teď po faceliftu je to myslím i docela DOST povedený :yes: ) - prostě od "prémiových" značek "prémiové" modely - ty "levné" jim až tak moc NEjdou (tedy z MÉHO pohledu/tedy MNE až tak NE"oslovují" :-)
Jo, ten Lexus může s Alfou soupeřit. Nevím, jestli je tedy 330i zrovna "levný" model. 159 je krásný auto, ale techniku bych s BMW rozhodně nesrovnával. A o možnostech motorizací, variant karoserie ani nemluvim. Ale já nejsem ten, co je k sobě řadí, to by mne snad ani nenapadlo. Alfu a "alfisty" samozřejmě ano. Pak se tady plká o ho.ně.
330i NENí zrovna "levný" model a mne navíc "bere" AŽ cupka 335i (a ta s výbavou stojí .. no "fuj" - ale to víte určitě sám :-)
NE"srovnávám" TECHNIKU - rozdíl (svým způsobem) ODPOVÍDÁ rozdílům CENOVÝM - popisovaná motorizace Alfy (myslím) NEbude špatná a když jsem "zkoušela" tu cupku bmw 3 "hravě" jsem se dostala na 2násobek ceny..
Počet MOTORizací mne zas tak NEbere - ta "pravá" (v EXTRÉMNÍCH/mimořádných případech "pravÉ") je stejně JEDNA (no třeba i dvě a možná i tři, ale myslím tím TO, že "optimální/vhodná" MOTORizace(-í) je prostě "pár" a zbytek je "doplněk" pro NE-znalé (který JISTĚ "přispívá" k prodejům a image, ale - tedy dle mne - POUZE mezi "neznalými", když volím VŮZ, snažím se k němu vybrat "tu správnou" MOTORizaci ... takže jestli krom ní je k modelu nabízeno 5 či 7 další ... je mi přeci "fuk" ;-)
PS: Já chtěla říci, že TAHLE Alfa za TYHLE peníze (vůbec) NEpůsobí "špatně" - nic víc nic méně (a koupit si C63 či M3 nebo RS4 či ISF a říkat že jsou "lepší" atd. to je také trochu "plkání" - za TUTO cenu si koupím (víceméně) ten Lexus IS 250 (a myslím si že to je v česku opravdu HODNĚ PODceněné auto, nyní po faceliftu OBZVLÁŠŤ!) a audi A3 a mercedes A či B opravdu NEjsou soupeři a bmw 1 je mi z "prémiových" modelů této ceny NEJ"sympatičtější", ale verze co se mi "líbí", tedy cupka 23d je cenově TAKÉ trochu "jinde" ...
... tak asi TAK ;-)
Prémiový model od prémiový značky za 2,5 mega po 5 letech za 3/4 mega. Radši těch 2,5 mega zdaním, koupím si za 750 tu krásnou 159 se kterou nadělám větší parádu a 1 mega mi zbyde.
Já MELOUNy ráda :-)
PS: MOC ráda ;-)
PPS: CO bych si měla koupit, když zítra vyhraju v Superenalotto?
KOMPLETní výhra pro zítřek dělá (v přepočtu) cca 3333 milionů korun :yes::-)
Citroën(em) radějí JEZDÍM (po českých NEsilnicích), do čaje já raději/spíše LIMETKu a melouny NE"dlabu", ale BAŠTíM
PS: A mám je (MOC) ráda (a ony mají RÁDY mne ;-)
Deltu, 159, C6, XF, XK jen proboha nic od těch tří značek které si počtem začínám plést se škodovkou. Pokud přesto zůstaneš normální. Já si peněz vážím, a ani v takovémto případě bych víc za auto nedal. Maximálně jako investici za EB110, Murciélago, 8C, GTO, F40, GT/GT40, Miuru.
Koupit si německé auto je jako vybrat si katalogový dům a postavit si ho v satelitu. Jde o tu invenci majitelů, kteří se zmůžou jen na kopírování sousedů. Na dveře adventní věnec a kolem sterilní anglický trávník.
To je možná tvůj pohled. Někdo tomu říká třeba sázka na jistotu, nebo někdo chce to nejlepší. Ne všichni si kupujou auta podle sousedů, nebo chtěj spáchat autoharakiri. Satelitní baráky, nekonečný hypotéky a podobný věci se spíš týkají aut, jako je VW, Ford a podobný, tam ta Alfa patří a možná trochu vybočuje, když s ní přijedeš k tomu okálu.
A co tam mají ti s invencí, ti co jezdí... stopadesátdevítku? Špagetu na provázku? Nebo snad ukřižovanýho papeže?
P.S. Nezlob se, ale větší pitomost jsem tu letos nečetl. Pokud budeš mít někdy čas, vlez třeba do CLS a nech se povozit. Pak si přesedni do Alfy, abys jako poznal tu klassu :-)
Já ta auta nesrovnávám, to bys byl asi jediný, kterého by to tu napadlo :-) Jen jsem ti chtěl naznačit, že v tom CLS (jako ve 159) poznáš jak to kdo umí, použil jsem to ceeles proto, že je jaksi sportovního zaměření. Chceš-li, pak si sedni do C-klasse a hlavně, hlavně si s ním zajezdi. Nebude tě z něj rozhodně bolet levé lýtko, jako ze spojky v alfě, a uvědomíš si, že ten Mercedes je opravdová dokonalest. Ve všem.
Tys nahoře napsal hloupost století, a sice, že německou prémii kupují panáci... neblázni, vždyť proti té prémii je alfa mařenkou z pohádky. To je (z pozice motoristického fajnšmekra) přece neporovnatelné. Já vím, když uslyšíš slovo Alfa, máš před sebou prašné serpentiny a Giulia dveřma napřed. To už ovšem dávno neplatí. Pravda o Alfě je dnes především... Míťa :-O;-) a snad nejstarší kompakt Evropy, 147...
Já myslela že CLS je "přebouchaná" E-Klasse a 159 je soupeř C-Klasse ;-)
PS: A cenově s tím novým zřejmě POVEDENÝM motorem soupeř spíše A či B-Klasse :-)
Souhlasím, taky netuším, kde se stala chyba. Přitom ještě v minulé generaci vypadala Alfa, že má skvěle našlápnuto - 147, 156, 166, GT, Spyder a velké plány... Myslím, že Alfě přistřihla křídla příliš sebevědomá cenová politika a odklon od sportovního srdce (který přišel v důsledku spolupráce s GM).
Uvidíme, jestli expanze do USA a spolupráce s Maserati k něčemu bude.
je tu toho popisaneho az az,ani ale skoro ani nieje s cim nesuhlasit...to ze Alfa mala problemy s kvalitou, a posramotilo jej to image hlavne proti nemeckej trojke, zacina byt minulostou, 159 je pekny voz, dokonca ponuka aj porovnatelne motory, podvozky - tiez ponuka 4x4 a to dokonca s Torsenom /a vsetka cest pri priecne ulozenom motore...-kua kua takto by to malo riesit aj audi u A3 a TT.../ aj ked iba s tymi fakt najsilnejsimi motormi, a po vzhliadnuti testov zrovna tieto verzie moc pozitivne ohodnotene neboli. ;-\ takze niekde je chyba! a v interieri - tam si treba postupat po svadomi, lebo to je pod uroven...A kedze si asi su vedomi, ze takouto kvalitou sa nemcom rovnat nemozu, tak upravili cenu. nech sa paci.komu sa paci a ozelie ten lacno posobiaci a nekvalitne spracovany interier, ok. hor sa na nakupy. pre fajnsmekrov ostava: GO WEST...ako v tej pesnicke od Pet shop boys , ci ako sa volali ;-)
TUC, TUC, TUC .... BMW 5 řady - má ji kdejaká ňouma, ulice jsou toho plné, o majiteli to auto nevypovídá nic. Nevíš zda ji koupil jako funglovku v RENOCARU nebo je to 4 letý vylítánek ze záp. Německa. V každém případě jde o oblíbené stádní vozidlo těch, co na to mají. Alfa 159 v našich končinách znamená výjimečnost ducha, srdcaře nebo snílka. Majitel (možná) vyjadřuje excentričnost, odvahu odlišovat se, ochotu k experimentům. Majitel pravděpodobně nebude tuctový konzervativec a bude autům rozumět. Navíc 159ku vedle sebe na křižovatce nevidíš na rozdíl od 5kového bavoráka každý den a s chutí tu krasavici sjedeš okem. Být stejný jako ostatní je trapná cesta. Odlišovat se, mít vlastní názor, nebýt průběžně připosraný ze závisti sousedů a z jejich nepochopení. Buď svůj když chceš, běž a kup si Alfu.
Na co tolik utrácet za alfu, projev svou "excentričnost, odvahu odlišovat se, ochotu k experimentům, netuctovost" a kup třeba NANO, s tím tu na "světlech" stejné auto určitě nepotkáš... ;-)
Redaktoři asi studovali ceníky příliš krátkou dobu... Dieselový 4-válec 1,9 JTD 8v se samozřejmě nabízí i dál, ale pouze pro Sportwagon... A motor 1,9 JTD 16V 110 kW je pouze s převodovkou Q-Tronic (klasický automat) a nikoliv Selespeed (robotizovaný manuál). To jen tak na okraj ;)
No já vám nevím, když si člověk zajezdí v Alfě, cití z ní nějaké charisma oproti německým (myslím VW, v BMW jsem nejel) etalonům žeprej kvality. U nás jezdí jedna červená 159 Wagon a za tou se otočím vždycky. Když vidím VW, neprosto bez emocí... Taky jeden z důvodů, proč jsem vyměnil A4 za Imprezu.
Spolehlivost byla všeobecně problémem italských aut, le to už je snad pryč. Spolehlivost je doména japonců. Jinak 3.2 Q4 musí být radost prohánět na okreskách. 159 má odě mě palec nahoru :yes::yes::yes:
Pamatuji se, jak Němci v 80tých letech v testu Auto Motor und Sportu obdivně psali o 164 3,0 Q4. Hlavně o motoru.
Kámoš má nové současné BMW 330i. Je to dobrý, ale nic víc. Ale když si sednu do nový Delty - to je atmosféra. 159 to samý.
S těmi MOTORy to v poslední době "zavinila" INFLACE výkonů..
Začalo se koukat JEN na "číslíčka" - NE že by NEbylo důležité, aby vůz např. zrychloval "o fous" RYCHLEJi, ale v "běžném" životě/provozu je MNOHEM důležitější, JAK se motor "chová" NE v nějakém konkrétním (naměřeném) MAXimu, ale v těch "OSTATNÍCH" 99,99% - bohužel VĚTŠINĚ lidí to NEdochází ;-\
NEvím jak místní "ostatní" diskutující, já osobně RÁDA občas přišlápnu plyn a RÁDA jedu trochu "rychleji", ale na MAXIMUM jsem třeba s "obyč" Brumlou (C5 V6 3.0) jela za poslední rok JEDNOU (a navíc jen "chvilku" - NE kvůli mně či vozu, ale v praxi "narážíte" spíše na LIMITy silnic)
Prostě JE (a dokonce VELKÝ) rozdíl jestli klidně i "běžnou" cestovní rychlostí 130 km/h jedete třeba s velkoOBJEMoým V8 či (třeba i povedeným) 1.6 nafta (který tou rychlostí jede samozřejmě TAKÉ "naprosto v pohodě" ... tedy alespoň do té doby než to porovnáte s tím "lepším")
To jsem maličko "odbočila", ale myslím že CHYBOU je "soustředění se" čistě na VÝKONy a NE na "kvalitu" - kdysi udávané výkonu u Rolls Royce psané jako "dostatečné" byly ZCELA "výmluvné" - a o tom je RR i dnes, jsou "papírově" SILNĚJŠí, jsou "číslíčkově" rychlejší, ale "lepší" najdete jen těžko..
Bohužel o TUTO "kvalitu" NENí moc zájem, VĚTŠINA lidí se "honí" právě jen za "číslíčky" = vůz/motor co má maximálku o 5 či 10 km/h vyšší je automaticky "lepší" atd. - což je prostě "bubost"!
PS: Chybou asi je, že "kvalita/charakter" se (zatím) NEDÁ "změřit/očíslíčkovat" ;-)
Jakou atmosféru v nové Deltě myslíš...ten "vytuněný" interiér z Brava...?
Pokud je podle tebe 330i jen dobrý (tedy za 3) pak na novou "Deltu" nestačí ani klasická školní stupnice...
Nejsi už tak trochu i "cervellosportivo"? ;-)
... NEsmíte věřit všemu co si přečtete - ona ta Lancia opravdu MÁ "něco do sebe" (ale za mou "oblíbenou" cupku 335i bych jí věru NEměnila - a na druhou stranu jestli Lancia Delta 1.9 MultiJet nebo "profláknutou" Octavia TDi - to zase asi JEDNOZNAČNĚ tu Deltu ;-)
Ty si potřebuješ něco přečíst, abys poznala v nové "Deltě" interiér z Brava? Já myslel, že oči máš celkem v pořádku, když máš ještě řidičák... ;-\
Řekl bych logicky, že zrovna podle tebe bude motorově lepší ("konstrukčně čistší") konzervativnější "cupka" 330i (s jasnějším zvukem), bez paralelního biturba...
Nejsi "zásadová" poněkud "nepravidelně" :*):-!
1) nu na MNE (i vizuálně) působila Lancia Delta docela ... tak jak by MĚLA - docela "slušně", kupodivu i "obyč" konstrukce podvozku na (HODNĚ) dlouhém rozvoru je v provozu/praxi docela "příjemná" (a oči slouží, děkuji - nicméně váš TEXT "naznačoval/prozradil", že docela HODNĚ pravděpodobně ... jste se nechal "ovlivnit" ;-)
2) to jen NE"pozorně" čtete mé příspěvky - ohledně 2turbových motorů jsem se tu již "rozepsala", na jednu stranu je OCEŇUJi a RÁDA má a všem D-O-P-O-R-U-Č-U-J-i, ale když si budu vybírat mezi 2turbovým např. TŘí-litrem a atmosferickým např. 4-5 litrem (a 6ti a 8mi-válci) tak JÁ si pro "život s motorem" zvolím b)
PS: Abyste to POCHOPIL - když budu volit mezi STEJNÝM motorem/obsahem (jako "navrhujete" vy) 30i a 35i, tak JEDNOZNAČNĚ volím ...
PPS: Už je v tom "jasno"? Už to je "pravidelné"? :-)
Alfu 159 jsem měl v ruce víckrát, na silnici i na okruhu a s různými motory - bohužel nikoliv jako 2.2 JTS ani jako 1.8 turbo, ale zato všechny tři dosud nabízené diesely a taky 3.2 V6 Q4. Současnou 3er jsem řídil jako 320d, bohužel jen na silnici, ne na okruhu.
Můj pohled: jediné, v čem 320d vynikala nad srovnatelnou 159 1.9 JTDm je silnější motor, což nyní řeší nový agregát 2.0 JTD v Alfě. Jinak - naladění podvozku, řízení, převodovka, brzdy: remíza, ani jedno z těch aut není výrazně lepší než to druhé. Design a interiér je věcí vkusu, u mě zvenku vede 159, uvnitř opět plichta, tedy pokud se u Alfy zvolí vhodná kombinace barev a v BMW si člověk připlatí za nějaký použitelný materiál dekoru. 159 je ovšem výrazně prostornější, velikostí vnitřku se řadí mezi 3er a 5er BMW (což je pochopitelné při prostorově méně náročném uspořádání Alfy s motorem napříč).
Naopak jasná výhoda BMW je o něco širší nabídka modelů (Alfa nemá nic, co by konkurovalo 335i, 335d a M3) a lepší benzínové šestiválce - 3.2 V6 v Alfě není žádný zázrak, síla mu neschází, ale zvuk a charakter trochu ano. Nicméně kdo chce motor do ca. 200 koní, ať benzín nebo naftu, určitě s Alfou neudělá chybu a proti BMW o nic nepřijde.
A mimochodem, ty pověsti o špatné kvalitě Alfy jsou opravdu už mnoho let "mimo mísu" - od generace 147/156/166/GT jsou Alfy naprosto srovnatelné s německou, japonskou či jinou konkurencí. Jediný kvalitativní problém v 90. letech byla jedna série motorů 2.0 Twin Spark ve 156, ale to byla velmi omezená záležitost...
Zajímavý srovnání, bohužel k němu nic nedodám, protože v Alfě jsem nejel. Docela bych uvítal, kdyby se k tomu ještě někdo vyjádřil, kdo může ta dvě auta porovnat s aspoň trochu podobným motorem, ale zatím kde nic tu nic. ;-\
Každopádně takovou tu neuchopitelnou atmosféru, auru nebo charisma, jak kdo chce, té má 159ka na rozdávání. :yes:
A co se týká toho motoru ve 156, pokud vím 2.0 Twinspark je hodně citlivej na zahřívání, resp.vytáčení studenýho motoru a je třeba často kontrolovat olej.