Alfa Romeo 159 na českém trhu: Nižší ceny a motorizace 1,8 Turbo za 741 tisíc Kč
Redukce nabídky benzinových motorů znamená, že nový 1,8 Turbo (147 kW) nahradil 2,2 JTS (136 kW) s manuální převodovkou. Ten totiž zůstává jen se sekvencí Selespeed, přeplňovaný agregát naopak možnost automatické nebo sekvenční převodovky nemá. Šestiválec 3,2 JTS je nově českým zákazníkům dostupný jen v nejvyšší specifikaci s pohonem všech kol Q4 a automatickou převodovkou.
Mezi turbodiesely už nenajdeme starší 1,9 JTD s osmiventilovou technikou a výkonem 88 kW. Základem je jeho šestnáctiventilová verze se 110 kW a převodovkou Selespeed, respektive nový 2,0 JTDm o výkonu 125 kW. Pětiválec 2,4 JTD zůstává beze změn.
Zajímavou volbou je především 2,0 JTDm. Ten je totiž jen o 10 tisíc Kč dražší než srovnatelně vybavená avšak menší Škoda Octavia RS TDI. Benzinový turbomotor je na rozdíl od mladoboleslavského liftbacku v případě Alfy dražší než turbodiesel.
Už základní výbava Progression představuje bohatý standard. Ve střední třídě je dnes už sedm airbagů a stabilizační systém v podstatě samozřejmostí, Alfa 159 má kromě rádia s CD přehrávačem, elektrického stahování všech bočních oken a elektricky nastavitelných a vyhřívaných zpětných zrcátek také například tempomat, dvouzónovou klimatizaci, palubní počítač, přední mlhovky a automatické rozsvěcení světel. V nabídce je tato verze jen s motory 1,8 MPI a 1,8 Turbo, kdy stojí 589, resp. 741 tisíc Kč.
Alfa Romeo 159 sedan - ceny na českém trhu (benzinové agregáty) | ||||
Motor | 1,8 MPI | 2,2 JTS | 1,8 Turbo | 3,2 JTS Q4 |
Převodovka (počet převodů) | manuální (5) | Selespeed (6) | manuální (6) | Q-Tronic (6) |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 6/4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1796 | 2198 | 1742 | 3195 |
Největší výkon [kW/min-1] | 103/6300 | 136/6500 | 147/5000 | 191/6200 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 175/3800 | 230/4500 | 320/1400 | 322/4500 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 10,2 | 8,7 | 7,7 | 7,0 (7,2) |
Max. rychlost [km/h] | 208 | 224 | 235 | 244 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,6 | 9,1 | 8,1 | 12,1 |
Cena Progression [Kč] | 589.000,- | - | 741.000,- | - |
Cena Distinctive [Kč] | - | 781.000,- | 781.000,- | 1.010.000,- |
Cena TI [Kč] | - | 886.000,- | 886.000,- | 1.115.000,- |
V nabídce modelu 159 nahrazuje Progression prakticky shodnou verzi Medium. Základní Basis se už na český trh nedodává, Progression je přitom o 10 tisíc Kč dražší než byl Basis, za tento příplatek ale přidává mnoho položek navíc včetně automatické klimatizace, tempomatu, stabilizačního systému a rádia.
Výbava Distinctive je o 40 tisíc Kč dražší a přidává interiér Alfatex, litá 17palcová kola, rádio s podporou MP3 a ovládáním na volantu a dešťový, světelný a mlhový senzor. Cena Distinctive je shodná jako byla dříve u výbavy Elegante a také složení výbavy je velmi podobné.
Paket TI za příplatek 105 tisíc Kč k Distinctive přidává sportovní doplňky interiéru včetně kůží potaženého volantu a hliníkových pedálů, snížený podvozek, červené brzdové třmeny, vyhřívaná přední sedadla, 19palcová kola, kožené čalounění a systém Blue&Me.
Kůží potažená palubní deska stojí 25 tisíc Kč, přední a zadní parkovací senzory jsou za příplatek 16 tisíc Kč, elektricky ovládaná přední sedadla za 32 tisíc Kč a navigace za 28 tisíc Kč.
Alfa Romeo 159 sedan - ceny na českém trhu (vznětové agregáty) | |||||
Motor | 1,9 JTD | 2,0 JTD | 2,4 JTD | 2,4 JTD | 2,4 JTD Q4 |
Převodovka (počet převodů) | Q-Tronic (6) | manuální (6) | manuální (6) | Q-Tronic (6) | manuální (6) |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 5/4 | 5/4 | 5/4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1910 | 1956 | 2387 | 2387 | 2387 |
Největší výkon [kW/min-1] | 110/4000 | 125/4000 | 154/4000 | 154/4000 | 154/4000 |
Největší toč. mom. [Nm/min-1] | 320/2000 | 360/1750 | 400/2000 | 400/2000 | 400/1500 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 9,5 | 8,8 | 8,3 | 8,3 | 8,3 |
Max. rychlost [km/h] | 209 | 218 | 225 | 225 | 227 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 7,1 | 5,4 | 7,2 | 7,2 | 7,9 |
Cena Distinctive [Kč] | 772.000,- | 740.000,- | 843.000,- | 905.000,- | 905.000,- |
Cena TI [Kč] | 877.000,- | 845.000,- | 948.000,- | 1.010.000,- | 1.010.000,- |
Kombi 159 SW je o 40 tisíc Kč dražší než sedan.