Meli si vybrat tdi rotacku. To bude dle me nejcastejsi adept. A taky doufam, ze celou vec nahlasili predem nasim statnim institucim. Danovy unik, to je zlocin :))
Vivat nesmyslné testy. Za tohle ty redaktory skutečně platí? Minule tu byl test spotřeby skútr vs. auto, co přijde příště? To ti trotlové neví, že bio-složky v oleji motor zničí? Auta, která spalují jiná paliva jsou na to náležitě upravena. Do nějaké Š 120 na vesnici, kdy auto má nulovou hodnotu možná, ale dávat to i do "rotačky" TDI - PD by mi bylo líto, a to rozhodně fandou dieselů nejsem.
Spoluzak jezdi uz tri roky na olej do fritaku i rozehraty margarin.
Auto je Fiat Croma s Iveco 2.5TD a ze by si motor nejak stezoval, to vubec. Akorat mam pokazdy chut na hranolky.
To byl jen příklad relativně jednoduchého starého motoru, kterému by to "nemuselo" vadit, v autě s nulovou hodnotou, imho je jedno když se rozbije, blahoslavení chudí duchem-)
Tak tos pouzil hodne blbej priklad, kdyz se tu bavime o dieslech...
A propos, "chudy duchem" neni oznaceni pro cloveka hloupeho nebo nedovtipneho, nybr pro toho, ktery si uvedomuje a uznava, ze jeho duch neni vsemocny a muze byt presahovan (zjednodusene receno)!
Ta "rotačka" je TDI bez systému PD a rostlinný olej zvládne. Starý Meďour s půl milionem km je na to ještě samozřejmě vhodnější. A není to nesmysl, je to návrat ke kořenům ... nebo si snad myslíte, že Rudolf Diesel jezdil na prémiovou naftu od Shellu ? Nic takového tehdy nebylo, jezdil taky na rostlinný olej :-)
Sám jste si odpověděl vážený. Ano, tehdy to bylo jedno, nebyly požadavky na spotřebu, emise, kultivovanost chodu, vysoký výkon.. Dnes je to jinak, a tak by Mr. Diesel se svým původním konceptem motoru neuspěl. Jinými slovy, za jeho časů byly motory podstatně jednodušší, předpisy volnější, (téměř neexistující) takže si mohl dovolit experimentovat, a to i s palivy na bio - bázi, která by dnes dobrovolně lil do neupraveného auta jen šílenec.
.... moc nerozumím tomu,proč si dnes ještě někdo kupuje tištěný časáky o autech.... Když vidím ten obsah "srovnání bezninek.... jezdíme na olej...." atd., tak bych si to nevzal ani zadarmo....
Snad je to pro starší lidi (50+ ?) co nepoužívají internet....
PS: "kultovní ikona" GTI.... to je tak neskutečně šroubované spojení, že to je dokonale směšné.... (že je GTI "kultovní" a snad i "ikona" se nehádám, ale splácat to takhle dohromady, to je fakt gól.... ;-) )
Tak si kup autosport a tuning, tam se dozvíš jak si nějakej jarda votunil shade 125 a nalepil na to všechno co měli na benzince a v baumaxu, zadarkoval tomu okna a hodil na to příčák ze starejch Peter >:D a maj tam aj rubriku " udělej si supersportvehikl sám" a budeš mít 1000klokanů pod kapotou aneb článek Oktáfka f TDI v superčip(a dejl) tuningu s origo brzdama a friťákem v nádrži. Jednou se mi tento antičasopis o autech dostal do ruky a nestačil jsem se divit co všechno se dá udělat >:D doporučuju - lepší jak brávíčko >:-[]
Low-endový časopis pro low-endové řidiče. Škoda, že se tiskne na křídový papír a nedá se tak použít k velké lidské potřebě, což by byla jediná přínosná vlastnost tohoto plátku. Co bude za téma příště? Velký test voňavých stromečků v relaci 20 korun?
je ještě pohoda, znám chytráka, který jezdí na vše co hoří a aspoň trochu teče, třeba na olej z transformátorů.
Možná nakonec zase přijdou motory jako už tu byly - schopné jet jak na benzín tak na naftu a na vše co se naftě podobá, možná i na petrolej. V traktorech tohle dřív bylo normální. Většinou se startovalo na benzín a potom se po zahřátí přepnulo na naftu.
Já osobně se s tímto bojím experimentovat, úspora mi nenahradí poškozený motor. Biosložky jsou kyselé, pokud na to motor není dělaný, rozežerou těsnění, gufera. Taky víc zanáší motor.