Tak za tadyto prachy..co víc chtít. Interiér rozhodně není hnusnej a vypadá slušně, ostudu si s ním neudělate. Exteriér ač mi připadal na první dojem jako nic moc, tak teď se mi celkem zamlouvá. No každopádně prodejností to slušně zamíchá.
za cenu lépe vybaveného Cíga tu máme naprosto plnohodnotný rodinný vůz :yes: Když už nutně musíme brát auto jako spotřbní zboží, pak tohle je řešení pro mnohé rodiny (a živnostníky). Vůz s nízkými provozními náklady a poloviční pořizovací cenou oproti seriozní konkurenci.
Podle mě je to mnohem lepší nabídka než Duster, kde se ale díky pohonu nelze na tak nízké ceny dostat. Lodgy splní požadavky a nezažene rodinu dodluhové pasti nebo na kolbiště bazarzm*dů. Za tohle Dacia jednoznačně :yes:
Navíc v zákadu poilovač řízení atp. Není co dodat, těším se na testy.
Mě docela překvapila plynová vzpěra kapoty. Nevím, jestli je to už dnes standard i u dražší konkurence. Co si vzpomínám, tak třeba Octávka měla před pár lety ještě kus kulatiny.
Přesně tak. Ne žeby to nepotěšilo, jenže životnost ocelové tyčky je "věčná", což o plynové vzpěře říct nejde.
A až po 10 letech budeš muset kupovat novou za 700, tak ti to přijde jako zbytečné vyhazování peněz...
Presne tak, pre viacpocetne rodiny ktore maju hlboko do vrecka je to paradna ponuka. Ved kolko stoja nove auta podobnej velkosti. Stoja tak aspon raz tolko. Taketo auto nema prirodzenu konkurenciu.
Většina majitelů tohle auto bude kupovat na více, než pět let... a pak jim už bude celkem jedno, jestli ho někdo bude chtít nebo ne. Logan MCV taky není žádný krasavec a lidi je stále berou ve velkém. Lodgy nabídne lepší výbavu a to je hned znát.
A jen hlupák šíří takové bludy, jako ty.
Myslíš, že když mě začneš nazývat hlupákem (což je mi koneckonců úplně fuk), že to ošklivé auto přestane být ošklivým autem? Vypadá to jako nafouknutá žába se zadními světlomety ve tvaru rozšlápnuté žvejkačky... Laciné plasty uvnitř, laciné zpracování, to auto si může koupit jenom ten, kdo je tak bohatý, aby si kupoval laciné věci.
Co se ti nezdá na plastech a zpracování? Mě interiér Lodgy přijde v pohodě, zvlášť když se podívám na výslednou cenu auta. Design Lodgy není tak špatný, v tmavě šedé barvě a lepší výbavě to docela ujde. A k té bohatosti lidí, každý není bohatý manažer a nemůže si dovolit z finančních důvodů nové drahé auto a ojetinám nevěří, tak logicky skončí u Dacie, která nabízí slušná a prostorná auta pro rodinu za nízkou cenu. Tak asi tak.
Chápu, že pro spoustu lidí to může být finančně zajímavé, ale jsou tu taky jiné automobilky, které nejsou nějak zvlášť o moc dražší a nabízejí vozy, ve kterých je "prostě víc auta" (Kia, Chevy, Hyundai). Palubní deska je vzhledově tragická, stylovější ji měla už i embéčka nebo žigulík. Částka, za kterou se to auto prodává (179 000 bez daně), se musí zákonitě někde objevit, tipuju v kvalitě materiálů. Dacia Lodgy = krabicový víno v Lidlu za 19 korun.
nemyslim si.
vyvoj dacie je lacnejsi, takisto v kazdom aute nemusis platit desiatky tisic CZK za reklamu.
Dacia recykluje starsie technologie, co v tomto pripade nie je vobec na skodu (napr aj 1,2tce nebude plnohodnotny, ale bude chybat start/stop a rekuperacia.
So spolahlivostou dacia nema dnes ziadny problem( na rozdiel od jednej ovela drahsiej a akoze premiovej znacky) aj ked nejake zvolavacky boli, ale rozhodne problemy naskryvala pod poklicku a nezvalovala ich na dodavatela(ako napriklad u jednej drahsiej a akoze premiovej znacky).
Ale ak chces olizovat plasty, tak ano, Dacia nie je auto pre teba, potom presne pre teba je jedna drahsia a akozepremiova znacka.
Nabuduce ale prosim ta netrep hluposti, ked ta Dacia nezaujima, ale trep svoje hluposti napriklad v clankoch na jednu drahsiu a akozepremiovu znacku, pretoze zbytocne zavadzas ludi, ktori siu vytvaraju nazor a potrebuju hodnotnejsie argumenty ako "musi" a "krabicove vino".
Mě je ale úplně jedno, že Dacia recykluje staré technologie. (Za rok bude Dacia Steam s parním kotlem v základní výbavě James Watt s cenou již od 99 000 Kč.) Jenom jsem psal, že je to strašně ošklivé auto, už jen ten hranatý oranžový displej v pravém budíku... rozpaky designéra při návrhu zadní části při pohledu z boku...
O jakých dražších a jakože prémiových značkách píšeš - to nevím. Zmiňoval jsem Chevy, Kia, Hyundai a to podle mě žádné prémiové značky nejsou (Chevy u nás ne). A jako cílová skupina Lodgy (ano, mám nadstandardní počet dětí) musím říct, že tohle auto bych si nekoupil ani kdyby to byl úplně poslední model se sedmi sedadly na světě.
Hloupost. Ostatní jsou značně dražší. Navíc Dacia nabízí i minimální PROVOZNÍ náklady.
Samozřejmě porovnávám se stejně prostornými vozy. To, že si můžeš za cenu Lodgy koupit od Ayga, přes Sparka až k Citigu neberu :-!
Tak nějak, za ty peníze se dá koupit leda tak sedan nižší střední typu Fluence, ale to prostě větší rodině stačit nebude. Ty náklady včetně servisních jsou výborné.
Přesně tak. za 5 let můžeme být někde odhadem na 40% pořizovací ceny? Podle mě je to vůz naprosto adekvátní výdělkům střední třídy u nás v republice, pokud tedy budeme chtít za auto utratit stejnou procentuelní část výdělku jako na západ od nás...
Zajímavá volba, TCe v Dacii. A to i přesto, že nebude mít, jak již někdo uváděl, veškeré moderní vychytávky nejnovějších TCe. Počkám si na cenu toho kousku...
A ten, kdo nepotřebuje 7 míst, bude mít možnost sáhnout po Dacii Dokker, která je designově čistší a pohlednější, bude mít boční posuvné dveře, zadní dělené dveře do kufru, podobnou výbavu a údajně ještě nižší cenu než Lodgy.
[odkaz]
Kdo ceka Dacii, nebude zklaman, kdo porovnava auto s polovicni cenou s konkurenci, bude zklaman.
Celkove bych rekl ze pro hromadu rodin nebo firem volba rozumu - za nizke naklady ne uplne mnoho muziky, ale novy auto je novy auto a cim nizsi vybava, tim lepsi - nema se tam co po....
viem ;-) , v tomto aute je podladeny vykon aj krutiaci moment. K tomu je to auto vyssie, takze dialnica bude za trest. Ale v kontexe s cenou je to skratka OK
Kromě příznivé ceny se mi na Lodgy líbí ještě jedno - a to výrazně jednoduchý ceník. Připlatit si můžete s trochou nadsázky jen za rádio a kola, ostatní drobnosti, které můžete přidat, jsou zanedbatelné. Vše ostatní je v základu výbavových verzí, a obsahuje to vše co obyčejný člověk od auta může chtít.
Udělali z auta ještě větší spotřebku než dosud byla, i tím že jasně vyčíslili náklady na provoz v prvních 4řech letech provozu, je tedy snadnější spočítat si TCO. Za tohle mají u mne :yes:
je možné, ale průrměrný stáří auta v CZ je asi 13 let a věřím tomu, že 60% pisatelů do příspěvků na auto.cz, má starý pekáče 7 a více let. Tak a Dacia prodává nový auto za 215 000.-Kč a průměrná rodina prožere 15 000.-Kč a to si dovolí koupit nové maskáče >:D Takže z baráku vyběhne fotr Rambo a za ním Rangers family... A takový jelita v maskáčích mají hodnotit vzhled na auto.cz:no: Česko je rarita v nošení vojenských hadrů, ale jinak .... v hlavě nudící se mozkožrout.
Snad jen 1.5DCi Exception v 7mi místné verzi, nicméně to máme již 369tis Kč a ještě jsme nezačali s příplatkovou výbavou (pokud nejaká bude), abychom se dostali na průměrně vybavený vůz, jsme min. na 400k. Nemluvě o tom, že hlavové airbagy nebudou, také bych se bál stavu auta po 2-3 českých zimách... Pokud mě pamět neklame, karoserie neni obostraný pozink... Co na to záruka? Těžko říct, uvidíme...
Myslím, že šetření neni moc na místě, až Lodgy/Dokker vypadají sympaticky (nezaměňovat za pěkné), tak bych do nich nešel. Raději si přidat ještě pár tisíců a mrknout se po mírně jetém S-maxu nebo Galaxy... ;-)
za rozumnou cenu, hezké, velké a ne moc těžké. Pokud bych měl odloženo kolem 200 tisíc na auto, bral bych Lodgy, nebo možná ještě raději Dokker v základu.
Nové auto se prostě nedá srovnávat s ojetinou, protože, jak už název napovídá, ojetina je ojetá, opotřebená a vždy vyžaduje mnohem větší provozní náklady než zcela nové auto. A klidně může být nějaké zvučné značky, stejně se bude sypat. Btw. dnes jsou všechna auta ze zhruba stejných dílů, většina výrobců komponent dodává více než jedné značce. Rozdíl je jen v tom, že Dacia nesponzoruje Tour de France a všechny hokejové turnaje, takže zásadně ušetří a nemusí ohromné náklady na propagaci promítat do koncové ceny výrobku.
Ještě k designu. Když vidím ty dnešní cool designy třeba u Hyndai nebo třeba i Forda, jen kroutím hlavou. To už nejdou auta, je to takové rozteklé neforemné nic. Všude samé nesmyslné absurdní prolisy, nečistý design plný rádoby moderních prvků. Ale že potom není z auta skoro vidět ven díky slepým úhlům, to zajímá málokoho. Hlavně že to má vpředu LED a v zadních světlech imitaci LED. Ach, jak nadčasové.