Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Dacia Lodgy na českém trhu od 214.900,- Kč

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (53)
České zastoupení rumunské automobilky Dacia zveřejnilo kompletní ceník nového MPV Lodgy pro tuzemský trh.

Dacia Lodgy se ve světové premiéře představila na letošním autosalonu v Ženevě. Nové rumunské MPV má karoserii dlouhou 4.498 mm, širokou 1.751 mm a vysokou 1.679 až 1.682 mm dle dané motorizace. Rozvor náprav činí 2.810 mm.

Interiér rumunského MPV muže nabízet ve dvou řadách pět nebo ve třech řadách sedm sedadel a při jejich plném obsazení má zavazadlový prostor objem 207 litrů, při složení třetí řady se zvětší na 827 litrů a pokud se složí i druhá řada sedadel, může mít objem až 2.617 litrů.

Vedle základního benzinového motoru 1,6/62 kW Dacia nabídne turbodiesel 1,5 dCi (66 nebo 79 kW) a od července také benzinový turbomotor 1,2 TCe/85 kW, jehož ceny prozatím nebyly stanoveny. Všechny verze se vyrábí v Maroku v přístavu Tanger. Kompletní ceník bude zveřejněn v polovině června, kdy bude Lodgy také poprvé k vidění u dealerů.

Výbava

Na českém trhu bude Dacia Lodgy nabízena ve čtyřech stupních výbavy označených Access, Ambiance, Arctica a Exception. Při zahájení prodeje lze volit mezi atmosférickým zážehovým motorem 1,6 a turbodieselu 1,5 dCi ve dvou verzích.

Základní provedení Access je v ceníku pouze ve spojení s benzinovým motorem 1,6 a pětimístným uspořádáním interiéru. Auto v tomto provedení je standardně vybaveno ABS s EBV a AFU, čelními i bočními airbagy vpředu, úchyty ISOFIX na všech třech sedadlech druhé řady, hydraulickým posilovačem řízení a jako jediné stojí na 14-palcových kolech.

Druhý stupeň výbavy s označením Ambiance lze objednávat se zážehovým motorem 1,6 nebo dieselem 1,5 dCi (66 kW) a u obou motorizací je možné volit mezi pětimístným nebo sedmimístným interiérem. K bezpečnostní výbavě se přidává i několik prvků komfortní výbavy v podobě palubního počítače, centrálního zamykání s dálkovým ovládání, elektrického ovládání předních oken a děleného sedadla v druhé řadě v poměru 1/3 : 2/3. Standardem jsou 15 palcová ocelová kola.

Provedení Arctica je jako jediné k dispozici se všemi pohonnými jednotkami a kromě manuální klimatizace je standardně vybaveno elektricky ovládanými a vyhřívanými vnějšími zpětnými zrcátky, předními mlhovými světly, podélnými střešními lištami, výškově stavitelným volantem, sedadlem řidiče a předními bezpečnostními pásy a výklopnými okny ve třetí řadě sedadel.

Vrcholná verze Exception je nabízena pouze ve spojení s výkonnějším provedení turbodiesel 1,5 dCi. Standardem pro ni je ESP, které je pro ostatní verze za příplatek 8.000,- Kč. V ceně této verze je zahrnut i omezovač rychlosti, elektrické ovládání zadních oken, kožený volant a hlavice řadicí páky, zadní parkovací senzory, 16 palcová litá kola a systém Media Nav, který má 7palcovou dotykovou obrazovku, přes kterou se ovládá SD navigace, Bluetooth hands-free a přehrávač hudby s USB a audio streamingem.

Nabídka prvků příplatkové výbavy se týká především verzí Ambiance a Arctica. Pro ně je k dispozici za 5.000,- Kč rádio s CD i MP3 přehrávačem, vstupem USB, rozhraním Bluetooth a ovládáním pod volantem. Za vyhřívání předních sedadel se připlácí 6.000,- Kč a metalický lak přijde na 11.000,- Kč.

Dacia Lodgy - Základní technické údaje a ceny na českém trhu
Motor1,6 MPI1,2 TCe1,5 dCi1,5 dCi
Převodovka5M5M5M6M
Zdvihový objem [cm3]1598119814611461
Válce/ventily4/24/44/24/2
Největší výkon [kW/min-1]60,5/500085/450066/375079/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1]134/2800190/1500200/1750240/1750
Max. rychlost [km/h]160179169175
Zrychlení 0-100 km/h [s]14,510,612,411,6
Komb. spotřeba [l/100 km]7,15,84,24,4
Pohotovostní hmotnost [kg]1090 (1191)-1205 (1238)1205 (1262)
Access [Kč]214.900,----
Ambiance[Kč]229.900,- (244.900,-)-284.900,- (299.900,-)-
Arctica [Kč]249.900,- (264.900,-)-304.900,- (319.900,-)324.900,- (339.900,-)
Exception [Kč]---354.900,- (369.900,-)

Údaje v závorkách platí pro sedmimístnou verzi.

Plán údržby Dacie Lodgy vyžaduje prohlídky každých 20.000 km, nebo jednou ročně. Dacia nabízí výhodné sazby servisních prací i dílů. Ty automobilka nabídne pod vlastní značkou Motrio, včetně motorového oleje Motrio.

Zákazník bude vždy znát předem cenu servisní prohlídky. Například pro benzinovou šestnáctistovku je sazba za základní servis 2.090,- Kč. Dražší je až čtvrtá prohlídka (po 4 letech, nebo 80 tisících km) za 4.200,- Kč a pátá (5 let nebo 100 tisíc km) za 3.150,- Kč.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (53)
8. 6. 2012 11:53
Re: Rozumem ho koupis rad, srdcem tezko....
v tejto dacii bude 8ventil. Ale ten sa tiez da dat na lpg
8. 6. 2012 11:52
Re: TCe
ja som to tiez cital, ze nebude rekuperacia-o tej som ani nevedel, ze ju 1,2tce ma a start/stop ale tiez uz neviem kde
1. 6. 2012 23:40
Konečně pořádné auto,
za rozumnou cenu, hezké, velké a ne moc těžké. Pokud bych měl odloženo kolem 200 tisíc na auto, bral bych Lodgy, nebo možná ještě raději Dokker v základu.
Nové auto se prostě nedá srovnávat s ojetinou, protože, jak už název napovídá, ojetina je ojetá, opotřebená a vždy vyžaduje mnohem větší provozní náklady než zcela nové auto. A klidně může být nějaké zvučné značky, stejně se bude sypat. Btw. dnes jsou všechna auta ze zhruba stejných dílů, většina výrobců komponent dodává více než jedné značce. Rozdíl je jen v tom, že Dacia nesponzoruje Tour de France a všechny hokejové turnaje, takže zásadně ušetří a nemusí ohromné náklady na propagaci promítat do koncové ceny výrobku.
Ještě k designu. Když vidím ty dnešní cool designy třeba u Hyndai nebo třeba i Forda, jen kroutím hlavou. To už nejdou auta, je to takové rozteklé neforemné nic. Všude samé nesmyslné absurdní prolisy, nečistý design plný rádoby moderních prvků. Ale že potom není z auta skoro vidět ven díky slepým úhlům, to zajímá málokoho. Hlavně že to má vpředu LED a v zadních světlech imitaci LED. Ach, jak nadčasové.
30. 5. 2012 23:12
Re: Rozumem ho koupis rad, srdcem tezko....
viem ;-) , v tomto aute je podladeny vykon aj krutiaci moment. K tomu je to auto vyssie, takze dialnica bude za trest. Ale v kontexe s cenou je to skratka OK
Avatar - Ronault.
29. 5. 2012 23:40
Re: Hnus
Tak nějak, za ty peníze se dá koupit leda tak sedan nižší střední typu Fluence, ale to prostě větší rodině stačit nebude. Ty náklady včetně servisních jsou výborné.