Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Před 75 lety byla založena automobilka Volkswagen

67 komentářů

Avatar - Renton
Renton
A napriklad pred 130 rokmi zacal Peugeot vyrabat auta. Urcite sa dockame clanku aj o tom. Alebo ze Opel bol zalozeny pred 150 rokmi...
LudaBaxa
Nevěř tomu, toho se tu nedočkáš.
PetrPu
Vw je přece nejdůležitější značka na světě
Avatar - autista
autista
ne na dlouho, nic netrvá věčně :-!
r2d2
peudeot, opel, jsou podřadný značky. VW je někde jinde. Holt věk nemá na fci automobilky moc velký vliv. Dělají ji lidé od konstruktérů, technologů, ekonomu, PR.,atd a . také ergonomie je duležitá, řekni mi jaka automobilka ji má lépe zmáknutou. Tomhle všechno tvoří uspěch koncernu, kt. válcuje celý svět
Makovnik
Keby si jazdil roky na frantikoch, tak ergonomia vw ti pride smiesna a absurdna.
Asi tolko k "zmaknutiu" ergonomie.
Je to sila zvyku a nie je dobra alebo zla u ziadnej aktualnej mainstreamovej automobilky.
Akurat sa to prilis a zbytocne zdoraznuje vo vyplodoch novinarov, zvanych testy.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Jediny co maj zmakly je PR a podle toho se orinentuji pri koupi opravdovi znalci 😉
r2d2
pravda, dnes spolehlivost a odolnost trochu ustoupila, ale motory TDI přelomu tisíciletí jsou jedny z nejlepších motorů které kdy byly vyrobeny. Řekl bych že to značí, že asi kvalita výroby a konstrukce celkově byla na velmi vysoké úrovni. [odkaz]
Raven34
nebud smiešny, VW TDI najlepsi motor? haha
BMW z tej doby 3,0 diesel, Mercedes 2 diesel este o 10 rokov skor, Toyota 4,2 D 91-99 - to sú motory. Len pre to že je masovo (len u nás) rozšírené TDI musí byť najlepšie??? Najlepší benzín je potom 1,2 HTP nie?
Avatar - white label
white label
V době kdy přišly přímovstřikové koncernové R5 2,5 TDI a R4 1,9 TDI, na ně neměla konkurence adekvátní odpověď, CR (např. výborný 30d od BMW) přišly mnohem později. 😉
r2d2
ano toyota 4.2 je velmi dobrý motor, ale na svoji velikost a objem má velmi malý výkon a do běžného auta se nehodí. BMW a Mercedes zdaleka nedosahují nesmrtelnosti a spotřeby "rotaček" ...motory jakékoli s CR už vubec ne...
Milenius
Ergonomií se moc neukájej, to je asi to poslední, co mají zmáknutý. Pokud si nesednu normálně a nemám v přirozené poloze řadicí páku (tedy loket-rameno kolmu dolu a zápěstí-loket vodorovně), tak je to posez na prd. Lovit páku někde dole u podlahy je pěknej opruz, nehledě na to, že je pak daleko od volantu. Právě auto dělá kombinace ergonomie-technika-estetika, ve všem je VW průměr. Možná právě proto je jedna z největších automobilek. Tak ještě třeba 50 let a naučí se to. Nebo možná za tisíc? Holt když Italové stavěli katedrály a paláce, tak Germáni ještě žili ve srubech. To se jen tak dohnat nedá.
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
:yes:
Sleeper
Peugeot postavil první auto - parní tříkolku ve spolupráci se Serpolletem - v roce 1889, tedy před 123 lety, nikoli před 130. Článek o stopadesátém výročí Opelu jsem zveřejnil na auto.cz už začátkem letošního roku - [odkaz]
Avatar - white label
white label
:yes: 😉
Avatar - Renton
Renton
Opel som hladal a nenasiel :😉 Beriem spat. Co sa Peugeotu tyka, bral som odkaz z wikipedie. Dik za link na opel
Avatar - blake26
blake26
Avatar - blake26
blake26
no a ?? 125 rokov dozadu vznikol Mercedes a kde je dnes oproti Peugeotu alebo Oplu takze moc tie roky nevyberaj lebo tie znacky ktore si spomenul hlavne PSA koncern ma znacne problemy a Opel no mne sa ich dizajn paci ale necitim v nich ten pravy german engineering
Avatar - Renton
Renton
Roky si nevsimaj. Chcel som len povedat, ze aj ine automobilky by si zasluzili podobne clanky. Nielen H/K, VW napriklad
Avatar - blake26
blake26
ja by som bol urcite rad keby sa tu zverejnili aj ine prijal by som napr Porsche Bentley a dalsie zname premiove znacky ktore stali na zrode toho co dnes mozme obdivovat
cuoresportivo
Proto vypadají VW pořád jako tanky...
PetrPu
>😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
:yes😒br />
aj tanky su dizajnovo krajsie a pritazlivejsie ako poruchove krabice od vw 😉
Avatar - autista
autista
kdyby viděl, co mu udělali z jeho vysněného brouka a jaké následovníky, tak se vzdá ihned 8-s
Cipísek
Milý chlapče,

nestraním ani jedné automobilce neb jsem již hodně aut a automobilek vystřídal, a to jak od novoty tak od lehce jetých a mé nájezdy se pohybují kolem 400 000 na auto. Ono obecně vzato kvalitní auta již byla vyrobena a dnes je u každé značky nějaký menší či větší problém. Další problém je, že většina Čechů kašle na servis, kašle na dodržování intervalů a nákup kvalitních dílů. Abys mohl objektivně srovnávat, tak bych ti doporučoval alespoň pět těch samých aut od novoty a pak můžeš něco psát. Ty jsi bohužel neměl od novoty ani jediné auto a jen tu tlumočíš kecy a zkušenosti pochycené v článcích a na diskusích, kde mimochodem samozřejmě píší jen ti, co se jim něco podělá a je fuk jestli to je VW, MB, BMW nebo nějaký korejec. Jinak měl jsem 5 aut od PSA a celkem to ušlo. Nyní máme 6 aut od VW a 4 Škodovky, deno denně v provozu a auta mají najeto od 150 do 320 tisíc. Co se týká servisu tak nejvážnější porucha byla vyfouklé těsnění pod hlavou a oprava vyvažovacích hřídelů, jinak až na pár A, B a C čidel vše ok. Takže za mě ty tebou řečený poruchový krabice :yes:
honysek
Děkuju za názor rozumného člověka, která má reálné zkušenosti a nepapouškuje nesmysly přečtené na netu... :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
korejci honili kačery :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a pozri sa kde su dnes a kde je vw 😉

vw je oproti pezotu doslova historicky gyc ----- pezot ked vyrabal auta tak vw ....ale ved s tymi kacerami to poznas 😉
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
opisování jde vždy rychleji než samotné napsání :-!
admin badge
Ondřej Šámal
Ono se tak nějak zapomíná, za jakých podmínek VW vznikl. Že to byl "výmysl" nacistických š***k, se tak nějak zapomíná dodávat. V tomhle se nemá VW absolutně čím chlubit (nemluvě o tom, že koncept Brouka je až náramně podobný Tatře 97 od Hanse Ledwinky).
Avatar - white label
white label
Tak snad píšeme zrovna pod článkem, kde je hned v úvodu vzpomínán VW, jako sen nacistického vůdce Adolfa Hitlera, tak jaké větší nacistické špičky by jsi chtěl v této souvislosti ještě zmínit? Takže v tomhle se aktuální VW nemá čím chlubit, stejně jako všichni Němci (a jejich spojenci) za 2. světovou válku? Myslíš, včetně těch současných, kteří ji ani nezažili???
Je snad např. značka piva Radegast odsouzení hodná jen proto, že vznikla v období ve kterém vznikla a za podpory tehdejšího režimu, nebo co třeba metro v Praze?
admin badge
Ondřej Šámal
Tak nelze zpochybnit, že vznik VW rozhodně nepatří k tomu, na co by mohla být značka hrdá. Ale ten můj příspěvek spíš mířil na rohYpnola, aby to jeho nadšení zas nebylo tak velký 😉
Avatar - white label
white label
Politicky zřejmě ano, ovšem začínat např. s výrobou šících strojů, nebo jízdních kol (jako mnoho aktuálních automobilových značek) taky není kdovíjak "hrdý" počátek a jak jsem tu už několikrát psal, tak ani takové (dnes velmi slavné, prémiové) BMW nezačínalo s automobily (svým způsobem) o nic méně lidově, než VW, nebo Ford...
Způsob počátku (nejen) automobilové značky je relativně nicotný, ve srovnání s vývojem a aktuálním stavem.
chester
radsej sijacie stroje a neviem co este...ako byt zalozeny vrahom, ktory znicil a poznacil tolko zivotov!!! neviem, neviem, ci by si takto pisal, keby pod jeho rukou trpela tvoja rodina...
daj si do poriadku mysel...
co je horsie? keby bol tvoj otec krajcir, alebo masovy vrah?
:no:
Avatar - white label
white label
Pleteš si automobilku VW přímo s Hitlerem, ještě za Hitlera se vyrobil naprosto směšný počet osobních vozů VW (pouhých 210! ks, viz článek). Všechno to, co udělalo z VW tak významnou dnešní automobilku se událo až po druhé světové válce, tedy po smrti Hitlera a pádu jeho režimu...

P.S. Tvé nepatřičné osobní invektivy (mimo kontext diskuse) nemíním vůbec komentovat.
BeranK
Je zajímavé, že to, že Mussolini nechal vyvíjet FIAT Balillu jako italský "lidový vůz" za zcela obdobných podmínek, s poněkud slabším výsledkem tady nikoho nevzrušuje. Aha, to je FIAT, já jsem zapomněl.....

A ty frky o Tatře a Ledwinkovi jsou taky ukázkou, že záplava keců a skutečně znalosti a vědomí souvislostí jsou v nepřímé úměře. No, co se dá dělat....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kolik lidí zabíjí (a zabila) "demokracie"? Proč všichni vidí na Hitlerovi jen to špatné? Kdo zabíjel ty miliony? Hitler? Že smrtící plyn vyráběli francouzi a na zakázkách pro Reich bohatli atp. to už nevidíš. Vše způsobil Hitler... Jak ubohé :no:
Víš kolik lidí zabila Římská říše, prazáklad naší civilizace? Víš kolik lidí zabilo křesťanství? Víš že největším masovým vrahem možná byl Ježíš Kristus?
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
ako ludove auto ale patri sa pogratulovat

😉

aj take volo je starsie 😉

vw je oproti pezotu oplu medaku fiatu alebo renaultu .....doslova novinka ,
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Myslím, že právě proto se patří pogratulovat.
Avatar - autista
autista
ŠKODA je starší a jak nám ji znárodnil VW >😁
Avatar - theolli
theolli
před 75lety jako nastroj hamižnosti novodobého kapitalismu!!
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Neeee, prosííím, neeeee..............
Avatar - Ham.
Ham.
a ještě nám zazpívej internacionálu, prosím, prosím...
Avatar - white label
white label
Zrovna Hitler byl typický "kapitalista", asi i proto měl sen o chrlení statisíců automobilů určených pro !pracující národně-socialistického! Německa.... >😁
Avatar - Bristol
Bristol
vrať se na novinky.cz ke svým podobně barevným soudruhům...
Mr.Murphy
.... ukázkou, proč se o VW tady na webu hodně píše...
Být to o Oplu nebou Renaultu, nikdo na to nereaguje a článek je zbytečný....

Logo VW ale vždy naláká dostatečný počet jedinců, kteří to chtějí komentovat....
Takže se nedivte, můžete si za to sami....

Jinak VW k jubileu gratuluji, bej to o den dřív, mohli jsme to všichni spolu slavit spolu s atentátem na říšského protektora 😉
Avatar - Renton
Renton
Mas pravdu, ale chcelo by to daku vyvazenost. Podobne clanky o inych znackach (aspon tento rok co by mali dake vyrocie) si nepamatam. A co napriklad test Peugeot 208? Coraz viacej zacinam citat auto.sme . sk, kde sa z Rasta Chvalu stava vyborny motoristicky novinar. Taketo clanky by som proste uvital aj u inych znaciek ...
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Naše nabídka reaguje na vaši poptávku - to je jeden z hlavních faktorů při tvorbě obsahu Auto.cz
Avatar - autista
autista
to je fajn, děkujeme, opět bych rád poptal informace FIAT Viaggio :-! díky
cuoresportivo
Nevšiml jsem si, že by někdo vyžadoval ty ubohá videa z youtube. Kolikrát jsme vás už žádali ať si je strčíte někam, a stále je sem cpete!
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Lukáš Vaverka (Auto.cz)
Jedna věc jsou diskuse, druhá věc je, kolik lidí si to video zobrazí. A jejich počet řádově překonává komunitu pravidelných diskutérů. Věřte mi, že z toho radost nemám, ale bez čtenosti tu práci dobře dělat nejde.
Avatar - Renton
Renton
sorry, ale s takymto pristupom nemozem suhlasit. To potom kludne mozte pisat clanky len o Kia / Hyundai / VW. Lebo vzdy sa najde niekto, kto spusti flame a pod clankom je 500 prispevkov. Na druhej strane, je to vasa stranka, my mame na vyber zostat, alebo hladat inde 😉
martin.blader
Vždyť by to bylo logické, aby psali jen o VW a Hyundai, když to jsou tak emoce vyvolávající značky (kdo by to při pohledu na ně řekl?). Pak se samozřejmě může auto.cz chlubit tím, že má větší návštěvnost než TG.com a podobně jen proto, že jste blbí (obecně lidi zde, nic osobního) a necháváte se několik let v kuse provokovat nějakými psychycky narušenými existencemi.
chester
:yes:
Aleš Jungmann (Auto.cz)
Test 208 je v plánu, právě jej testujeme.
Avatar - Renton
Renton
diky :yes:
cuoresportivo
Rasťo Chvála je fakt jeden z mála dobrejch. :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Dvě mouchy jednou ranou. To by bylo stylové. >😒] :yes😒br />
A jinak...Máš naprostou pravdu. :yes:
Avatar - white label
white label
:yes: 😄
Avatar - BruceWayne
BruceWayne
má koncern za sebou, ale také před sebou >😁
honysek
Tuto hlubokou pravdu by si měl dát koncern jako své motto. Vymyslet něco podobného muselo dát určitě fušku... 8-s >😒]
GTI
Plačky nad tím, že se tu se stejným akcentem nepřipomíná založení hračkárny burago jsou zcela mimo realitu. Volkswagen požívá (i) zde takového významu, jaký má v současném světě aut.

V těžkých dobách třicátých let, a dokonce tragických dobách let čtyřicátých byl položen základní stavební kámen jedné z dnes nejlepších automobilek světa. Další roky, další desetiletí naštěstí ukázaly jak Německo tak Volkswagen jen v tom nejlepším světle. Dnešní Německo je příkladnou demokratickou zemí a Volkswagen příkladnou špičkovou automobilkou.

Co je potřebné v tomto historickém ohlédnutí zaznamenat. No především genialitu tvůrce Brouka, neboť v minulém století nebylo na světě doslova světovějšího vozu. Brouk si podmanil celou Zemi, jeho kvality byly natolik univerzální, že se stal poválečnou legendou jak v Americe, tak v Evropě. A že legenda žije dále, to potvrzuje Brouk současný.

Příchod dalšího modelu, totiž modelu GOLF jen potvrdil, že Volkswagen je výrobce, který udává směr. O vozidlech Volkswagen sní statisíce mladých kluků, pojmy jako POLO GTI, GOLF GTI, SCIROCCO jsou skloňovány i v oborné veřejnosti s pokorou a uznáním.

Koneckonců i zde velmi známá osoba klasického bazarového kovboje má v kvalitativním erbu jako vysněnou modlu nějaký ten produkt od Volkswagenu. A konečně, co VW umí, to zažíváme na "vlastní kůži", vždyť naše krásná Škoda, chlouba země, vzkvétá především proto, že je chráněncem Volkswagenu :yes😒br />
Však znáš ten slogan - Nějaké auto mít můžeš, Volkswagen však mít... musíš.

BRAVWO :yes: :-!
Avatar - Emel
Emel
Jen jestli tě dobře chápu... léta třicátá a čtyřicátá ukázala Německo v nejlepším světle?
GTI
Jaké jsou to roky, ty další roky po letech třicátých a čtyřicátých? No přece roky padesáté, šedesáté. Opravdu tě napadlo Emele, že nahoře horuji za německo čtyřicátých let? To bych si fakt musel něco o tobě začít myslet 😄
Avatar - Emel
Emel
Skoro to tak znělo 😄. Hele já nevím pro co horuješ, spousta autofandů má slabost pro svého tatíčka zakladatele 😉.
GTI
Spíše jsi (skoro) špatně četl... 😉

P.S. To jako myslíš, že mají kolorovaného Armanda Peugeota nad pelestí? >😁
zhrado
kua, sak tie kyble, pardon, kubelwagen, vyrabaju stale >😁 ale inak gratulujem, maju dobre PR a stavaju na historii, kym si ludia nezvyknu ze kvalita vw je prec. potom pojdu dolu. skoda, ze si to pokazili...