Jojo původně jsem chtěl něco napsat o naprosto snovym a přitom nepřeplácanym interiéru (zdravím DS5), to dřevo mi v tom ale zabránilo... kdyby v testovaném autě byl byl jinej dekor než dřevo, označil bych to za naprosto ideální kokpit, a to jak na pohled, tak ergonomií... :yes:
Co pohled to různý názor. Já jsem zvyklý na luxusnější auta (mám sedmičku) a to dřevo se mi tam líbí. Ovšem není dřevo jako dřevo. Pokud to opravdu dřevo je nebo alespoň dokonalá napodobenina, tmavé a leštěné, tak se do kožených interierů, dle mého názoru, hodí a zvyšuje pocit luxusu a útulnosti.
Jenže ono k tomu dát jiný dekor nejde. Bohužel ty bavorácké linie jsou k prdu. Ve vybírání interiéru je to limitující, Líbí se mi hnědé interiéry s hliníkem, což ale nejde nakonfigurovat... :-|
PARÁDNÍ AUTO !!!! Čím více koukám na fotky tohoto BMW tak se mi líbí více a více. Opravdu se hodně povedlo. Ta cena zde testovaného modelu 1 300 000,- je,ale hodně závratná. Jinak samé plusy. Kdo si to v ČR může koupit za takové peníze ?
Test (opět) brilantně tančí na věcných i formulačních perlách, umí výborně vyhmátnout jak současnost BMW tak širší konkurenční pole, vůz logicky zasazuje do silničního povědomí a... nezbývá tak , než pouze pro pár zbývajících garážových diskusních prosťáčků připomenout, že text testu není šlichta z vývařovny armády spásy, text je určen pro vnímavé a alespoň minimálně znalé čtenáře, jen tak máš šanci pochopit i cílení a dopady některých kritičtějších vět.
To víš, užijeme-li testem nabízenou analogii, pak jak garážový horňák, tak garážový dolňák jsou na tom pořád lépe než tvá upracovaná lowendová pravačka v kapse u tepláků...
Co dodat, no domnívám se, že by tu měla zaznít ještě velmi výrazná oslavná óda na design. Předkem je trojka velmi dramaticky přičaplá k silnici, z bočního pohledu je to dokonalý silniční dravčí... slídil. No a pak ta "pětkovská" záď, ta musí cvičit fakt snad i s těmi horňáky. Aktuálně se spolu s pětkou jedná o vůbec nejlepší "zadky" světa v zaplatitelných třídách.
Téma hučení bych snad raději ani neotvíral, bůh ví, kde páni testéři zkoušeli oba vozy, resp. na jakém povrchu hučela předchozí testovaná trojka, a vůbec, jenom ten bůh ví, v čem jim jako při jízdě vlastně hučelo...
Konečně je dobře vědět, že dotčená bavorácká konfigurace je tu výhradně pro ty, co na ni mají. Je nezajímá jestli je vůz vzhledem k vývoji cen biovajec v Polsku předražený, podskočený či za hubičku. Oni totiž ví, že každý si koupí jenom takové auto, na které... má. A tohle dokonale platí i na tebe. No... jen se podívej do své garáže...
Jenom si neodpustím poznamenat, že se nějak stále více peru s názory pana Lukáše Vaverky.
Dle mých zkušeností se mohou auta blížit kvalitativně, avšak co se týče jízdních vlastností jsou to zcela rozdílná auta(neumím akorát posoudit Lexus). Zatím není moc závěrů, se kterým bych s ním ztotožnil.
Asi nejsi EU unifikace! Takže chyba v tobě samozřejmě! ;-)
Nebo je to tím, že přijedeš na salon, auto staticky prohlídneš, pokecáš s prodejcem, ten nabídne ovladač, jdeš ven, obejdeš auto znova. Koukáš na ocuchaný bočnice gum, prodejce pokrčí rameny a říká "novinářský auto". Prolezeš interiér, sedneš za sebe, pak zase dopředu, zjistíš, že to co je v pětce je tu v zásadě taky a vyrazíš. Silnice na dálnici je plná v obou směrech, takže vnímáš ťukání poškozených gum a jemný vibrace ve volantu, doprovázený větším hlukem. Pak auto konečně vytáhneš ven na víc pruhů, vibrace se za 140 pomalu vytrácí, hluk zůstává a všímáš si ostatních věcí, sjedeš zpátky na okresku, trochu ho protáhneš a vracíš. Na vibrace prodejce potichu procedí něco o čunatech a nechá tě ještě rychle svézt v referenčce a ejhle všechno špatný od pneu je pryč a ty máš nezkalenej názor.
Myslíš, že to kluci udělají?
:yes: Berme to tak, že se ovšem u BMW téhle "povinnosti" chopili velmi slušně, dokonce se domnívám, že dokázali z vnuceného požadavku vykřesat jiskru, která umocní bavorácký styl. Nějak mi ta příď trojky (boční pohled), ten rozměrový akcent na délku přídě evokuje dokonce až sedmičku, což tedy vlastně není špatná zpráva :-)
V komplexu je designovým dnešním ideálem pětka, o tom žádná, ale i tak je trojka prostě... trefa.
Já bych to tak černě neviděl... Podle mě se ten čumák naopak povedl na výbornou, první měsíc jsem o tom měl tedy taky pochyby, ale poslední dobou jedna nová trojka parkuje hned vedle mého auta, tak už jsem jí tak nějak dostal do oka a považuju naopak takhle upravenou příď za velmi pohlednou... a jak píše GTI, délka přídě na živo docela evokuje sedmičku, což rozhodně není na škodu :yes:
Nejedná se o příď jako celek, jen mi tam trošku nesedí ta velká hmota nad předním kolem, což dřív nebývalo. Se podívej na fotky z boku E36 nebo E46 a uvidíš ten obrovský rozdíl, ale jak píšu výše, tak vývoj nelze zastavit.
Díky za povedený test, velmi mě zaujal, stejně jako tohle auto. 3er byly vždy pěkná auta. Zajímalo by mě pár věcí, možná pan tester bude vědět.
Testované vozidlo stálo asi 1,3M. Zdá se mi to nebo sedačky nejsou elektricky nastavovatelné ani ve výbavě Luxury?
[odkaz]
Elektrická parkovací brza asi není standard...
[odkaz]
Přijde mi bohužel, že kufr nenarostl prostorově oproti minulé generaci, pouze litrově. Zdá se mi to?
[odkaz]
Jinak trošku cítím mírnou skepsi z testu, něco ve smyslu "...ano je to dobré auto, ale nic extra na to že to má modrobílou vrtuli ve znaku. Když si pořídíte modrý ovál, ještě ušetříte a budete skoro to samé". Nebo je to jen můj pocit?
Hučení kol způsobují pneumatiky a nic jiného, nijak to nesouvisí s nastavením podvozku, ani s motorizací... jiné pneumatiky, ideálně ne-run-flat a je po starostech... jinak stěžovat si na hučení zimních pneumatik je fakt hovadina na entou...
Dobrý den. Luxury není ani tak výbava jako takovy startovací výbavový paket, příliš mnoho extras tak, jak je chápe většina lidí, nepřináší. Jde spíše o styl, rámečky, litá kola, obložení. A ano, pokud si nepřiplatíte za sedadla elektrická, mít je nebudete. Osobně mi to však nevadí, manuální mají výborný rozsah nastavení. Zavazadlový prostor sice narostl, ale máte pravdu, velký skok to není.
Auto jako celek je opravdu dobré, jen už nyní tolik netrčí nad konkurencí. Co z toho vyplývá už je na každém z potenciálním zájemci.
jak tak koukam připlácí se uplně na všechno a půl milionu vůbec nic u BMW v Mnichově neznamená. Ceny atakuji velmi vysoko v připlatkové výbavě. No, nezbývá než si o takovém autě nechat jen dál snít.
Ta extras nejsou povinností, záleží jen na tom, co si kdo chce či může dovolit. Vycházej z první, základní ceny, na tu nabal přesně to, co ty považuješ za potřebné.
To je mi novina, u prémie si připlácíš prémiově za prémiovou výbavu. Kdo už to chápe ví, že ten pravý prémiový 3er začíná na 1,2 mil. Pokud na to nemáš, počkej na předváděčku.
Me tedy pri pohledu na to, za co vsechno se priplaci a kolik se priplaci spis prijde, ze podstatou je predrazene priplacet i za veci, ktere bych u neceho, co se chce nazyvat premii, povazoval za samozrejmost v zakladu. ;-\
Pravda, z pohledu automobilky to neni problem pokud takovou hru zakaznici prijimaji. A to zjevne prijimaji.
Zeptám se tě kde jsi doteď žil? BMW a MB takovou cenovou politiku dělají léta. A bylo hůř, dříve byly základy holobyty. Lidi umí kvalitu těchto značek ocenit, tak si rádi připlatí. Kdo ne, jde do mainstreamu. Jednoduché.
No, nerad bych tady spoustel nejakou rozvasnenou diskusi na tema kvalita u nemecke svate trojice. Ja osobne bych spis rekl "byvavalo".
Kazdpadne, to ze to tak leta praktikuji, jeste neznamena, ze to co jsem napsal o predrazenosti samozrejmosti neni pravda. Ja bych si pod pojmem premie radeji predstavoval, ze si, pokud jde o doplnkovou vybavu, nechaji radne priplatit za to, co clovek v nabidce mainstreamu nenajde.
O kvalitě tady nepadlo ani slůvko.
Neříkám, že to není předražené, jen říkám, že mě zaráží fakt, že to ještě někoho udivuje. Prostě to tak je, funguje to tak léta, ale že by někdo z D3 strádal se mi nezdá.
Sorry, špatně jsem se vyjádřil. Měl jsem na mysli kvalitu auta jako takového, jeho jízdní vlastnosti, motory, ergonomii interiéru atp., to jsou věci, které dělají prémii prémií. Kvalitu a spolehlivost samozřejmě nehodnotím, to je dnes velice ošemetné téma.
Ano, to je typický potencionální zákazník, který má zájem o D3, ale je to pro něj moc drahé, tak půjde do Hjondéé >:D Nebo Lincoln, co to je Lincoln, Cadillac? >:D Nevím proč trpíš zvrácenými představami, že v Evropě někdo touží po takových vozech, že je pořád sem dáváš jako alternativy.
Ale umím, opravdu trpíš představou, že se i někdo mimo Evropu rozhoduje mezi Lincolnem a BMW? Nechci na Lincoln házet špínu, ale jsou to tak rozdílné auta, že hodně pochybuju. V USA jde amík k Linoclnu a Cadillacu, že by šel i k BMW mi nějak nesedí, ale co já vím. To samé v Hyundai.
Nezapomeň, že BMW, MB, Porsche, to jsou značky, které mají jedny z nejvěrnějších zákazníků na světě.
Vono těch Lincolnů se prodá pořád v USA víc jak BMW, když budem počítat jen sedany a když odečtu 3kový BMW s kterým v USA jezdí študáci a osamělé dámy.
>:D Prémie se přece neodvýjí od standartní výbavy!!! >:D To ví přece každý... každý kdo se o auta trochu zajímá. Pokud chceš hodně výbavy,jdi k Hyundai, nebo do Kie... Prémie znamená úplně jiné hodnoty, než plnou výbavu (kterou většina lidí ani nevyužije) v základu...
AUTO JE PŘEKRÁSNÉ MOC SE JIM TO POVEDLO OPROTI TÉ STARŠÍ TROJKOVÉ RADĚ. POŘÁD PROHLÍŽÍM ZDE FOTKY. HLAVNĚ VOLANT JE NADHERNÝ A TA NAKLOPENÁ MŘIŽKA V MASCE PŘIPOMÍNÁ LETÁ 80. JE TO DYNAMICKE A NIČIM NEPŘEPLACANÉ. MOC PĚKNÉ
Hele, neber to jako rypani, ale:
Nechces ty svoje postrehy vypsat jen do jednoho komentu, misto asi dvaceti?
At se pak na tu stranku vlezou i komenty ostatnich, vis?
A co s tym ma spolocne maximalny vykon? Na udrzanie ustalenej rychlosti 130km/h po rovine potrebujes mozno 20-30kW (zalezi od Cx, velkosti auta, valiveho odporu, strat v pohone, atd.).
Spotřeba 20d je nejsilnější stránkou tohoto motoru (na rozdíl od kultivovanosti) a v reálu je 320d nejúspornější auto ve střední třídě a není důvod aby tomu bylo u nové 3er jinak.
[odkaz]
[odkaz]
Ona ta čísla naměřená někde na dálnici podle palubního compu jsou na prd. Teplota, vítr, sklon dálnice, tlak vzduchu, přesnost compu a výsledná přesnost je plus mínus litr nebo i více.
Překrásné autíčko je tohle BMW..............................
Je to moc pekný autíčko na fotkách,, je to styl moc hezký styl, když to srovnám s tím jak vypadají jiná autička tohle je úžasné... BMW 1 je moc maličké a řada 5 zbytěčně veliká, X5 špatně parkuje. Trojková řada je nejlepší. Moc krásné,ale můj názor do této diskuze neberte moc vážně, zastak moc autíkům nerozumím. Jen nerozumím v textu článku, proč by měli autu hučet kola to nevím, kde ten pán s tím jezdil, zrejme mel smulu na spatne silnice. Hanka
Nejdřív jsem nemohl zkousnout lampy protažený až k ledvinkám, ale po čase musím uznat, že to je pěknej detail. Silueta jako obvykle bez chybičky, no a zadek je jasnej, zadky mají bavoráky vždycky k nakousnutí :yes::*) . Jenom ten kokpit...ten by mohl být trochu víc na řidiče...
Já bych se tady rád zeptal kohokoli.... nevadí vám jak pořád rozšiřujou ten tunel mezi řidičem a spolujezdcem? Mě to přijde generaci co generaci horší a širší člověk si pak ani nemůže dát normálně nohy od sebe tudíž okamžitě mizí jakýkoli komfort. A vzhled toho rádia??? Nezlobte se ale horší má jen Yaris 1. generace. Takže mi prosim řekněte váš názor na ten tunel protože mě už to fakt dost vadí. Dík
Tunel je pořád stejný. Výhoda proti minulé generaci
[odkaz]
je, že středová konzola nemá zleva "přepážku", má ji jen zprava
[odkaz]
A ovladače jsou "vyhnané" nahoru skoro do úrovně spínací skříňky. A právě do takto vzniklé díry se lze koleny běžných konfekčních postav "rozvalit". Takže proti minulé generaci je to pro řidiče plus.
Test je ocekavana klasika, mam k nemu pouze dve pripominky.
Vychvalovany motor 20d znam velmi duverne z aktualni petky a odchazejici trojky (kabrio) a musim rict, ze tak hlucny a nekultivovany motor aby clovek v soucasnosti pohledal. Na volnobeh je slyset opravdu vyrazny dyzlovy klapot, nebo jak se dnes rika "nytovani", doprovazeny v pripade 3er navic jeste zretelnymi vibracemi celeho interieru. Pri jizde tyto neduhy tak markantni nejsou, a to predevsim u skvele odhlucneny petky, vne vozu a v pripade stani na miste je kultura chodu ovsem skutecne na urovni starych TDIcek nebo TDCI. Tu samou vytku jsme mimochodem cetl v aktualnim vydani Autotipu na ucet testovany X1 se shodnym motorem, byt v odlisnym vykonostnim naladeni, a slycham ji i z rady dalsich zdroju. V clanku ovsem nic podobneho nevidim.
Druha vec se tyka vytvareni pevne prednastavenych kombinaci narazniku, kol, oblozeni interieru ci barvy sedacek, kterym BMW i na ceskych strankach rika "Lines", alias rady. Neco ve stylu Avantgarde, Elegance apod. u Mercedesu. Zacalo se s tim u novy 1er a tyka se to i nastupujici trojky. Osobne to povazuju za absolutni hovadinu, na kterou slysim kritiku ze vsech stran, vcetne prodejcu BMW. Vzdyt jednou z nejvetsich deviz nemeckych premiovych vyrobcu je prave takrka libovolna moznost kombinovat ruzny prvky vybav, at uz vzhledovy nebo funkcni, a sestavit si tak auto doslova na miru. A najednou prijde BMW s politikou ve stylu "pane, s temahle sedackama ale drevo kombinovat nemuzete" apod. Jde jednoznacne o krok zpet.
Tak 20d bych kulturou chodu nepřirovnával k TDI-PD, ale výhrady určitě jsou. S těmi vibracemi souhlasím, stejně jako s názorem na lines. U zmíněného MB ty linie neomezují ve výběru disků a čalounění tak, jak tomu je u BMW.
S tim dieslem souhlas....jezdil jsem ho v 1er (asi starsi verze) a hrozna tragedie co se tykalo zvuku.....navíc se nedivím, že BMW všude cpe automat....protože tak tragicky manula jsem ještě nezažil...možná to zní moc tvrdě....ale připomnělo me to vykvedlanou Felicii.
Možná to bylo jen daným modelem..či páteční směnou >:D
Ale celkově to auto pro mě bylo hrozné zklamání....interiér ošklivy a tvrdé materiály...v zadu malučké...
3 roky stara A4ka uz bude B8cka, tedy aktualni generace a motor tim padem commonrailovy. V tom pripade si troufam s tebou nesouhlasit, dvoulitrovy TDI CR, jak ho znam z firemnich pasiku, je na tom z hlediska kultury chodu rozhodne lip nez 20d. To samy se tyka aktualniho dyzlovyho dvoulitru od Fordu, ktery slycham pro zmenu ve firemnich Mondeich. Jak TDI, tak TDCI samozrejme davaj svuj naftovej charakter neprehlidnutelne najevo, porad je to vsak lepsi nez bavorak. Ten se muze z hlediska kultivovanosti rovnat tak mozna s ropakama od Oplu.
No, najel jsem na něm nějakou čtvrtmíli, tak snad jedině, že bych náhle ohluchl a pak se mi to zase vrátilo. Jasně B8 ;-)
Na druhou stranu E90 bylo určitě hrubší, tam bez jakékoliv diskuze.
Bože, ten interier je hnusný! Možná je to tou barvou a doplňkama, ale připadá mi to jako přeplácaný kýč! Ten hnědej plast u spolujezdce mi přijde hodně laciný, dřevo umělí a kožený sedačky z plastu. Je to pouze můj názor a pocit který jsem pochytil z fotky. Neříkám že to v jiný barevný kombinaci a v jiné výbavě nebude lepší. Musím se jít podívat osobně někam do "šourumu" a bych si udělal vlastní názor. Ani přední maska moc krásy nepobrala, za to profil a ***ka je dokonalá !!!
Kdepak, ve skutečnosti je zrovna tahle kombinace moc povedená. To mnohem horší mi připadalo to vroubkované rádobydřevo a vyblitá béžová v linii "Modern", ale to je samozřejmě na vkusu každého...
Takže pro "méně vnímavé" (Pardy71 ;-) ) k MERITu věci:: stejný autor v rozmezí 2 týdnů napsal TO SAMÉ o dvou vozech stejné (střední) třídy (na značce NEzáleží - že to byl zrovna Citroën je prostě náhoda) - že TOP (6ti válcová) motorizace (bi-turbo/twin-scroll turbo) je "horší" a on místo toho doporučuje (dokonce že se mu zdá "lepší") menší slabší atd., prostě "obyč" 4 válec.. už "jasno o co jde/mi šlo"? :-)
PS: A i když oba slabší 4 válce (20d i 2.2 HDi 150 kW) považuji za VELMI dobré (a ve "své" kategorii až VÝJÍMEČNÉ), tak 6 (+ turbo) je prostě ŠEST :yes:;-)
Alespoň JÁ raději 35i (než 20d) a V6 HDi Bi-turbo (než 2.2 4válec - i když oba tyhle 4válečky se zrovna "docela dají" :-)
Ne, opravdu nechápu nic z toho co tady píšeš >:D Ale to bude asi ve mě. Jinak k té V6 HDI a 2.2 HDI... Asi jsi zaznamenala, že jedno bílé testovací kombi s V6 proběhlo snad všemi autařskými médii. A že by ten motor něčím vynikal se říct nedá. Nemůže za to ani tak motor jako spíš auto, v kterém je umístěné. S ním je přední náprava silně přetížená a vůbec celé auto má nadváhu, má i o dva litry větší spotřebu než 2.2 HDI a dynamicky na tom není nijak zázračně, + vysšší cena. Opravdu nevím, proč by si někdo měl do auta jako je Citroen C5 kupovat šestiválcovou naftu... Dobře možná kultivovanost, zvuk a pocit jakés takés prémiovosti, která je v tomhle případě spíš lhaním si do kapsy.
Vyniká výbornou pružností (danou "ultraplochou" křifkou točivého momentu), ale to není důležité, šlo mi JEN o tu drobnost, že tentýž autor během pár dní preferoval u dvou různých vozů 4válce před 6ti válci (NE jako že jde o "optimální" volbu k dannému vozu - s tím by šlo možná SOUHLASit, ale že jde o "lepší vůz" - s čímž NEmohu SOUHLASit :-)
PS: A pochopitelně "kultivovanost" a samozřejmě i zvuk má (asi jakýkoli) 6ti válec lepší/"příjemnější" než ty 4válečky.. (hraní na "prémiovost" mne osobně moc NEbere - reálné prémiové materiály a řešení ale ANO :yes:;-)
raději R4 atmosféru než 35i, která se cpe do nových BMW. Dle mě má být turbo v Impreze, Evu, ... (tam to turbo bylo kvůli tomu, aby to auto vážilo jako kdyby mělo motor z obsahem 2 litrů, ale jelo jako z ostrým 4 litrem), ale prostě R4, R6 atmosféru nic nenahradí ... (vlastní zkušenost) jo nahradí V8 a V 12 :-)
Nejsem žádný velký odpůrce foukaných motorů - pro normálního člověka to je asi lepší, ale mě prostě vyhovuje atmosféra.
kuře od včera ho mám doma. Jsem velkým odpůrcem turbomotorů, takže znouzectnost:-) ale: vezmi v potaz, že třílitr jako takový má tuším 270 koní a s turbem 306. To turbo je tam opravdu jenom na okrasu. Není problém to "potáhnout" na 370 koní cca, tenhle výkonnostní "boost" nabízí kdekdo. Ale pak už by z toho byla ta Impreza. Takhle to fakt funguje hodně hodně podobně atmosféře. Samozřejmě bych radši osmiválec, ale ten už tam nedávají. A samozřejmě bych taky radši nárůst výkonu atmo R6, když dokáže Mergl vykopat z jejich V6 311 koní tak proč by to nešlo u BMW? Ale to už těžko vyřešíme...
Každopádně spotřeba 8,5 u tak výkonného auta je neskutečná. A převodovka ZF je fakt to nejlepší co se dá koupit v téhle branži.
NEřekla bych že "jen pro okrasu" - 306 koní (no ani 270) v běžném provozu moc NEvyužijeme, LEPŠí křivku VYŠŠího točivého momentu TURBOmotoru zato ANO - si myslím já.. ;-)
..nicméně "charakter" klasického "víceOBJEMového" (víceVÁLCOVÉHO) atmosferického motoru MÁ "něco do sebe", to je FAKT :yes::-)
PS: :yes::yes::yes: za tu ZF (naprosto NAPROSTO SOUHLASím) + :yes: za volbu vozu ;-)
TAKÉ mám doma jednoho "šílence" do ATMOSFÉRických motorů (momentálně "trpí" že bude muset vyměnit 6.3 (atmosféru) za 6.3 (bi-turbo :-)
PS: :yes::yes: - za to V8 a V12 ;-)
PPS: Já to také NEprožívám až TAK "problematicky" jako "ten můj" (byť s vámi ohledně R6 V8 i 12 souhlasím, tak o tom můj příspěvek NEbyl - já jen (pří všem respektu k 20d a jeho "klonům" - je to NEJlepší 2litr na trhu, všechny TDi HDi atd. se mohou jít rovnou dát "sebesešrotovat" :-) ), ale tady se rozhodujeme mezi TURBO 6tiválcem v BENZÍNu a TURBO 4válcem dieslovém = MÁ volba je JEDNOZNAČNÁ :-)
Doporučuji "aktualizovat" (info o motorech Mercedes ;-)
Tak to NAPROSTO SOUHLASím - s těmi ROZDÍLnými požadavky a...
..nicméně i tak je 35i prostě "lepší" motor :yes::-)
Už jen číst ty objemy mi nahání husí kůži... A co teprve, když si vzpomenu na jedno sexy SLS, které se tomu v Ostravě na světlech nebálo přiložit, nááádhera.
Jeden z top zvuků, které jsem mohl na vlastní uši slyšet. AMG se vůbec celé ohledné zvuku vyzná. Třeba minulé SL 65 AMG V12... No vraťme se do reality :-(
ale mě se ten předek vůbec nelíbí. Jako kdyby tomu autu někdo šlápl na čumák, navíc napojení té kapoty. Celé to působí tak divně, vyzáble... Ale to je jen můj názor. Interiér je krásnej až teda na ty placatý sedačky, to mi přijde skutečně hodně subtilní a levný, když to srovnám s předchozíma generacema.
Bezva test, strucny, jasny, fakta...
Dovolim si skromne doplnit vlastni zkusenost s testovanou konfiguraci:
- podvozek skutecne huci, nadprumerne, jel jsem zimaky, ale ve srovnani s mou F10 (taky na zimakach) to byl hotovy armagedon;
- rezim Eco je pro masochisty, sw nepusti motor do otacek a jizda ma charakter zpomaleneho filmu;
- navigace ala studentska pecet prilepena k palubce je hrozna; ve tme to nastesti neni tak vyrazne, ale tento prvek povazuji za designovy p*user (stejne jako u 6er);
- moznosti konfigurace vybavy mne po prozkoumani ceniku prinejmensim prekvapuji, pripomina to azijske vyrobce;
- nemoznost elektronicke rucni brzdy je podivna (chapu, ze pro nekoho je mechanicka rucka atribut "neceho", pro me neni);
- jizda samotna? super :-) zadek dela prave to, co chci/cekam, "BMW" zabava se kona ;-)
S vnejsim designem jsem se porad nejak nesrovnal, zadek je super, ale predek je na muj vkus prilis "hodny".
Můžeš mi říct, v čem ti přijde el. ruční brzda jako přínos? Zvlášť když v autě, které má automat je ruční brzda de facto k ničemu? Podle mě to je jen úplně zbytečná zdroj problémů. Konektory na náchylném místě jejichž výměna není levná a u některých bývá častější, než je zdrávo.
O tom kdo tady blábolí bych nepolemizoval, ty Lincolne.
My měli automaty v rodině 20 let a nikoho jsem ručku v životě zatáhnout neviděl. Možná tak já, když jsem pod ní vysával.
Samozřejmě, pokud bych parkoval v opravdu velkém kopci, tak bych ji asi zatáhl, ale to je případ jeden z tisíců. Nebo ty snad dáváš ručku při každém parkování? Každý automat totiž má P, P jako parking ;-)
Představ si že dávám, u všech automatů co sem kdy měl jí dávám.
A dává se to následovně - jestli ti to ještě nikdo neřekl, zastavíš, přesuneš páku voliče z D na N, pustíš brzdu, necháš káru se zhoupnout na ručce a pak přeřadíš na D >:D >:D Ovšem ta ručka musí fungovat jak má, jinak ti to samo z kopce jede :-)
Pak si lidi stěžujou že sou ty převodovky vylágravaný a ty autoamty tu nic nevydržej. No když s nima lidi zacházej jako ty, tak to se ale není opravdu čemu divit >:D >:D
Že taky měníš olej a filtr až kdy to předepisuje výrobce, tj. třeba ve 160 či 200 tis KM. Doživotní nápln, ano, ta je tak doživotní že už není vůbec třeba jí měnit, mění se celá převodovka rovnou :-)
U amerik kompletní GO almary tak 25, hádá u BMW tak 40-60 >:D >:D >:D
výměna převodvky za jinou funkční i s prací u amerik tak 50-60, hádám BMW tak 100-130.
To se rozhdoně vyplatí. Tak jen tak dál :yes:
No nějak ti ten návod nevyšel, až ses do toho zamotal, nechám káru zhoupnou a pak dám zase D? >:D Máš v tom očividně zmatek.
Jak jsem už řekl, tak my měly automaty doma hodně a s žádným problém s převodovkou nebyl. Byla to asi dokonce americká převodovka (Opel Senator 3.0) a to se ručka nikdy nedávala a parkovalo se jen na parking a taky se s tím dost natahalo aut a těžkých vleků. Najeto měl při prodeji 370 tis. km a jezdí doteď.
A co znám další lidi a mají automat tak nikdo ručku nedává. Kdyby měl každý tak složitě zastavovat jak ty, tak by jaksi vymizel výhoda automatů jako bezpracné jízdy.
Výhoda automatů je že nemusíš kvedlat během jízdy. O nějaké výhodě při parkování nemůže být řeč. Nechávat viset auto v kopci na kolíku převodovky může jen člověk, co o autě ale absolutně nic neví.
A když bude mít štěstí, jako pár lidí v usa a japonsku, tak už tu káru nenajde, ono totiž pokud je ten kolík blbě udělanej, tak po čase hezky udělá papá a zbytek už znáš z filmu Jáchymě hod ho do stroje....
ovšem rybník je možná ta lepší varinta, než že to dole pod kopcem dole potká nový Bentley, protože tohle ti pojštovna nazaplatí ani omylem >:D >:D
Jak už jsem řekl, tak do prudkého kopce bych ji asi dal, ale s tím jsem se ještě nesetkal a asi nějakou dobu nesetkám, protože automat už nemáme. Je to jak s manuálem, tam ručku taky nedávám, jen na kopci.
Docela by mě zajímalo kolik lidí ručku u automatu používá jako ty a kolik ne. Pokud se bavíme o normálním parkování, ne parkování v alpách.
Všichni ti, co zjistili že jinak při parkování v kopci musí vyvinout sílu na vyřazení z P jako Arnold se Sylvestrem v nejlepšící formě dohromady.
A všichni ti, co byli poučeni že mimo absolutní rovinu, na které se ti vždy nepoštěstí stát (kámoš třeba bydlí v ulici která je takovej krpál dolů a jinde nejde stát) se to má dělat takhle.
Ad pouzivani rucky v automatu - tak uz znas dva, ja taky.
Obecne plati, ze zpusob popsany vyse kolegou aplikuji ti, kteri vedi, co se deje uvnitr. Ti ostatni aplikuji pristup "prece P jako parking".
Další borci sou vyřazovači na N či P na semaforech to je taky sorta sama pro sebe.
Jak říkám, pak se lidi diví že jim ty automaty nefungují a prd vydrží. No když s tím jezdí jak s tím jezdí, tak se vůbec nedivím.
Tak čím víc převodovka řadí, tím víc se opotřebovává a tím méně vydrží. Vcelku logické, že.
A když se furt zbytečně vyřazuje, tak prváě pořad řadí sem tam
nevím jak u malých aut, ale ze zkušeností s Toyotou Landcruiser můžu říct, že ruční brzda je u automatu využitelná naprosto minimálně (těžké auto v prudkém kopci neudrží), mimochodem aby nedocházelo k poškození převodovky, používá se u automatů tzv. parkovací západka - a pokud je konstruována dobře, je její využití jak bezpečné, tak pohodlné - vyzkoušel jsem i na mnoha alpských kopcích
Mám z nové trojky projety stejné motory jako redakce...tedy 335i a 320d. Když vynechám vizuální stránku věci, která je subjektivní (za sebe píšu velké ANO!), pak považuju Trojku s odstupem za nejlepší auto třídy (myslím tím prémiové).
Hlučnost pneumatik je věc, kterou hodně ovlivní stav pneumatik. Oba vozy měly najety do 5kkm a šlupky nebyly poškozené novinářským řáděním. Tedy ticho a pohoda, neshodnu se s redakcí a to i s tím, že na 335i byly 19".
Podvozek za sebou s velkým odstupem nechává klasické předokolkové A4 a komfortem si nezadá s Céčkem. Přesto i základní specifikace (nebo spíš obě linie mimo Sport) dávají lepší pocit z agility jízdy, tam musí M-B přidat Sport paket. Počáteční nedotáčivost lze změnit stylem jízdy (docela pěkně mi to vysvětlil Dinar...a zase měl pravdu ;-) ), takže ve chvíli, kdy předokolová A4 přehřívá v desátém vracáku přední pneu, tak BMW krouží oblouky jako zkušené dítě v geometrii.
Interiér zprvu překvapí přilepenou plácačkou LCD, který je ale perfektně umístěn a stojí snad za zvážení, zda-li nevypilovat občasnou trucovitost olympijské zajížděcí varianty a při FL neudělat desku při nástupu pohledově čistší. Faktem je, že 99,9% majitelů by stejně měla za jízdy LCD venku a pak to vychází nastejno.
Ovládací prvky jsou moc příjemný, vše u ruky, žádná specifika, snad jen až na bezchybně fungující iDrive. Milovníky skládacího metru potěší, že na C trojka neztrácí ani vzadu a o něco překonávají čtyřkruhovou konkurenci.
Z hlediska testované varianty je 320d nejdivočejším čtyřválcem s jedním turbem a absolutně si nezadá s 250CDI, kultivovanost má na úrovni Audi (nevím, kde kdo přišel na nejhůř utlumený motor ve třídě), tedy lepší než u M-B. Převodovka byla v obou případech ZF 8°, takže manuál neposoudím. Z mojí ex E91 pak všem škarohlídům vzkazuji...BMW si zachovává specifika. Pokud chcete auto co jezdí samo a nepotřebuje řidiče, obraťte se jinam. Řízení je zhruba stejné jako u C a lepší než základní u Audi, tam pomůže až servotronic, přesto zůstane klasika v podobě přenosu pohonných sil do volantu.
Jestli bych něco měnil, je to zmíněná ruční brzda, klasická zatahovačka tu působí mimozně.
335i je pak kapitolou sama pro sebe, vyjma benzínové V6 350 pro mě to nej mezi šestiválcovou konkurencí, hladkost a dostupnost výkonu je bezprecedentní a při přepnutí do sportovního programu by se jí dalo s přimhouřením oka říkat baby M3.
Za mě tedy 5! 5 hvězdiček jen to fikne. ;-)
Taky souhlasím. Od včerejška s 335i jezdím a nemůžu se nabažit. Je neuvěřitlelné, jak se to auto zlepšilo. Ano, samozřejmě tam přibylo spousta elektroniky ale primární "radost z jízdy" tam je pořád. Podvozek v ekonomickém módu je lehce houpavý, ve sportovním znatelně přitvrdne, ale pořád je velmi komfortní. Runflaty jsem dal okamžitě pryč samozřejmě. A jede to neuvěřitelně, to vše s osmilitrovou spotřebou!!! Kdyby se někdo svezl v tomhle a potom v 320d, nevěřím, že by si vybral diesel...
Sedan, F30 Sport line, s osmistupňovým automatem... Jojo, bohužel, chtěl jsem atmosféru, na Panameru teď nedosáhnu, a cokoliv v pětkové řadě s takovou dynamikou začíná na 550i...
a to už jsem na stejných penězích jako s Panamerou... každopádně, není to takové utrpení, přesně jak se píše v testech, průběh je velmi lineární a reakce bleskové... samozřejmě V8 atmosféra to není a nebude.
Tu ručku bych tady ještě neodsuzoval. Ne, že by ji někdo bůvíjak využíval, ale spíš pro ten pocit, že můžeš ;-)
V pětce by byla už ale opravdu mimo....
Děkuju, jsem moc spokojenej! Pravda je, že bych dneska sáhl po tvrdším podvozku. Do Prahy samozřejmě kolem dokola ocelový rámy. Ostatní bych nic neměnil.
Jinak Webpajo, souhlas.Testy jsou čím dál lacinější.PR články. Opakovaný klišé bez toho aby bylo jasný, co chtěl autor vůbec říct. Pak samotné argumenty mi kolikrát vyráží dech. Jak někdo může kritizovat orvanou sedačku, když tam řidiči lezou s okovama kolem pasů? Jak někdo může obodovat mínusem takovou hovadinu, jako že prémiový auto je drahý? O volitelný výbavě nemluvim....Neřeknou nic moc navíc, než co katalog výrobce.
Naopak proč nevezmou testy z gruntu? Kolik stojí servis a pravidelná údržba, výměny dílů apod. u nových aut. To by tady některým testrům došly náboje, kdyby zjistili, že jsou ty úžasný asijský stroje v součtu dražší než ta tuctová předražená evropská (mainstream)prémie. Na to mají od pohledu málo zkušeností. Obecně se teda nechci nikoho z pánů testérů dotknout, ale pokud nepoznají skutečné trable auta ve své peněžence, těžko mohou být objektivní a řešit skutečně podstatné věci. Cením však snahu!
Nemá cenu to asi rozebírat. Ti, co jezdí, ví o čem mluvím.
A co tam máš za kola? Nebudou stačit o palec větší?
Někdy mi připadá, že o CityGo se dá popsat stoh papíru, o luxusnějších značkách jakoby měly přinášet hodinky s vodotryskem a pokud není, pak není o čem psát. A pokud ano jen kvůli tomu, že nová technika a inovace bez přečtení návodu nefungují jak jsem si myslel. To mě mrzí a věřím, že s příchodem p. Červenky se to změní.
Navíc trendy trefování se do jakýhokoliv novýho modelu BMW s tím jak nám ti bavorští opět vyměkli a jejich náskok se ztrácí, následovaný obvyklým honorováním s odstupem času už je únavný...
S posledním odstavcem souhlas (a libovolně přehazovat světadíly a spíš se zaměřit na to, jak levný může být v součtu drahý).
Mám 18, tu měkotu vidím spíš v tlumičích. To tvrdší nastavení bylo za přílatek a to jsem nebyl ochotnej. Příště se na to zase podívám jinak. V momentěm, kdy jezdim víceméně se svým motorovým výkonem v klidu, to člověk snese. Ostřejší motor by ale "ztuhnutí" tlumičů doslova vyžadoval.
No počkej, když to přepnu na sportovní mód tak se to o dost zlepší, u tebe ne? Každopádně na comfort je to jak Citroen na vzduchu:-( ale zase když tam hodím dvacítky, tak to ještě pořád bude komfortní svezení:-)
Mig35,nemám ve výbavě nastavení adaptivních tlumičů. Při testech jsem asi byl moc nadšnej, než abych si všiml, že když přejedeš v přímce několik hrbů ve vyšší rychlosti, že se atuo na můj vkus příliš rozhoupe.
Když přenu na sport, sport+, tak měním jen odezvy motoru a převodovky pomocí řídící jednotky. Ale ne podvozek. Resp. nevšiml jsem si ničeho podstatných v podvozku, pakliže by se něco měnit mělo. Už j sem to řešil s prodejcem. Nechám si ho ztuhnout! ;-)
vobec neuchvatilo a nema to nic spolocne s tym ze mam mercedes radsej, predosla generacia 3ky a aj ta este predosla sa mi rozhodne pacili viac ;-) ci uz vonkajsim dizajnom tak aj utulnejsim interierom - navyse nova 3ka sa opat ubera smerom zvacsovania, razvor je uz kdesi na urovni vyssej strednej triedy spred par rokov, je jasne ze mercedes pojde podobnym smerom ale hadam nepodrastie az tak ako bmw a audiny.....nevidim zmysel narastu rozmerov, ved ak chcem vacsie auto volim vyssiu strednu, stredna trieda ma byt stredna trieda ale o to tu aj tak asi nejde....skutocne vonkajsi dizajn predku a aj zadne svetla z 5ky ma nejako neoslovuju...starsie 3ky boli originalnejsie tato nova je akasi rozplacnuta natiahnuta.....netvrdim ze to nie je kvalitne auto.....ano je to spicka ale myslim ze kto kupuje premiu pozera na emocie a charizmu a mna teda medak rozhodne viac uchvatil....takisto tie siroke stedove tunely a la bmw kde mate pod volantom minimum miesta na nohy mi vobec nejdu k srdcu.....sedel som v 3ke starej a viem ze je to tam stiesnene vo vnutri.......tie siroke stredove tunely v bmw som dodnes nepochopil....uberaju miesto a ani to nevyzera dobre...........vyzera to ako nejaky umely nabytok medzi kreslami...ako nejaky nocny stolik........nic v zlom.......
z tohto pohladu to vo mne evokuje 5ku, jedine napis na kufri hovori nieco ine:
[odkaz]
skoda, 3ka stratila originalitu
ked premiu v strednej triede tak u mna jedine mercedes C s CDI :yes: a napr taky kombik 4matic vo verzii 250CDI s 500Nm je na nezaplatenie :yes:
tak nejako si predstavujem premiovy a utulny interier:[odkaz]
no a ked pride nove Cecko tak bmw uz bude totalne mimo ;-) medak ho totalne zadupe o tom nikto nepochybuje :yes:
;-) Asi ti nevadí, že rozměrově je BMW 3 v rámci třídy jedním z nejmenších a narozdíl od ostatních splňuje označení kompaktní sedan.
A jen tak mimochodem, z plakátu a webu nic nepoznáš ;-)
ano ved 3ka bola vzdy do dlzky spolu s medakom C najmensimi autami v triede ale to je premia,,,oni kvalitu rozmermi nemusia nahanat ;-) na rozdiel od inych znaciek ponukaju aj vyssiu strednu triedu tak neviem prec osa uberaju tiez smerom narastu...ak dosiahne nasledujuca generaciu 4,7metra dlzku tak o pojme kompaktny sedan sa uz bavit nemusime...lebo to bude uz obluda.....
Nevím jaká bude příští generace, ale vím, že ta stávající je kompaktním sedanem se vším všudy.
A výkřiky, jak bude BMW totálně mimo bych zatím schoval, ještě se to nestalo ;-)
no kompaktnym vzhladom k inym ano, kedze kazdy podrastol ale pred par rokmi by toto bmw kompaktnym sedanom nebolo ;-) nuz ale kriteria sa menia ze? Coskoro aj miniauto bude mat 4 metre dlzku :yes: a kazdy sa pokaka ake to je malinkateeeeee ;-)
Přestal bych řešit minulost a předpovědi do budoucna. BMW 3 a M-B C jsou velké tak, aby vyhověly bezpečnostním normám, vešly se do nich 4 lidi a zůstaly dostatečně agilní.
bezpecnostnym normam vyhovuje a 4 ludom postacuje aj taka 5dverova 208micka :yes: a s 1.6thp je tiez dostatocne agilna ;-)
ok ok rozumiem :yes:
kompaktny sedan v strednej triede uz dnes nie je.....kompaktnym sedanom boli este stare 3ky a medaky ktore mali rozmery octavky I. ale dnes uz ani Cecko nie je bohvieako kompaktne a nove Cecko ked pride uz nebude kompaktne vobec podobne ako ani nova 3ka uz nie je kompaktna......
kompaktny sedan si predstavujem niekde na hranici 4,5 metra ako mala kedysi alfa 156, stara 3ka stare Cecko........tieto vyse 4,6 metra dlhe a 1,8 metra siroke auta uz kompaktne nie su ani nahodou....za to ze ine auta strednej triedy maju rozmerovo este viac na dlzku neznamena ze su tie mensie modely ako medak C alebo BMW 3 kompaktnymi autami.....bohuzial nie su uz ani tie......
Nárůst 20cm z hlediska optiky auta není to samý jako u člověka ;-) . Projeď si 190E a nový céčko, opři to v 60km/h do kandelábru v obou a nakonec si nech P208...to v případě, že z ní nevylezeš ;-)
...tak se totiž měl jmenovat článek. Dávno neplatí odkaz na minulost, a sice BMW = pořádná kára, stojící nad ostatními. Trojkové BMW je dnes komerční zboží pro hloupé masy.
Potkat dnes trojkové bavo v benzínu je pravděpodobné asi jako zakopnout v obchodním centru o fosílii. Všichni trotli (čest výjimkám) to kupujou v uhlí. Inu, benzín "žere".
Spotřeba 6.5 l/100 km mě nepřekvapuje. Je to naprostý normál v této váze a kubatuře. Navíc, trotl, který si koupí BMW v naftě s tím jezdí jako s naftou. Libuje si v nízkých otáčkách, jak to krásně klape kolem 1000 ot/min. Jde prostě jen o pózu, ne o jízdu.
Předchozí generace měla zrychlení z 0 na 100 kolem osmi sekund, možná něco přes. Rád bych věděl, kde udělali nemečtí inženýři takový pokrok, aby současná generace zrychlovala za sekund 7. Netuším, jestli k tomuto údaji dospěli empiricky nebo výpočtem, ale přehnaný optimismus je u německých automobilek častým jevem.
Odhlučnění bylo u předchozích generací mizerné, třískání naftových hrnců v kabině bylo zjevné od novoty a s věkem se jen zhoršovalo. Není důvod, aby to bylo v nové generaci jiné. I starší generace byly kdysi nové.
Ubohou výbavu v základu za skoro 800 tisíc překoná kdejaký korejec a možná i číňan.
Jediný klad je zadní náhon, na který ale mnoho majitelů BMW stejně nadává.
Suma sumárum, BMW 320d je zrcadlem současnosti. Zvenčí krása, uvnitř hniloba a to vše za velké peníze. Hlavně statut!
Za to tady je jeden americký pomatenec, který sní, že si jednou nakonfiguruje Lincoln >:D
Ne, vážně, ale můj sen to je jít si do BMW někdy nakonfigurovat vlastní BMW, třeba F10 550i a Octavii doma nemám a i kdybych měl, tak snít je dovoleno a právě o tom to. Nesníš o tom, co máš doma, ale co bys tam chtěl mít.
Takže tvou logikou chceš říct, že poctivá Felicie 1.6 je lepší, než downsizingová FII TSI? Problémy byly a budou, ale pochybovat a moderní technice v souvislosti ke staré mi přijde podivné.
To máš jako u BMW. Taky každý bychař a rádoby znalec říká jak to BMW podělalo, když odešlo od atm. V10 v M5 a dalo tam foukaný V8. .Že je to auto ve všech směrech o pořádný kus rychlejší a lepší už ale neví.
Ale co to je na tebe, ty si žiješ ve svém světě OHV osmiválců >:D >:D
No my si děláme srandu, ale co oni měli za starosti >:D Sem tam nějaký mamut, zima, ale jinak bylo jejich jedinou starostí se najíst a zplodit potomky, krásný život >:-[]
Některá jistá auta, měla většinu v základu, připlácelo se za 4 zonovou klímu, el. stavitelný zdadní sedačky, TV a šíbr a větší kola.
Tot třeba Jaguary.
šíbr bych nikdy nechtěl, větší kola taky ne, takže najít mezi vyrobenými auty ta s 4 zonovou klimou nebývá velký problém >:D
Jelikož nejsem fanouškem D3, nemam problém s tím najít tu spárvnou výbavu - ameriky a jaguary mají základ bohatý. A D3 je mi upřímně šumák.
Ano, BMW, Audi když do nich naláduješ komplet příplatky tak bude mít výbavu lepší jak Jaguar nebo Cadillac.
Jenže stačí vedle sebe ty dvě auta postavit a mě z toho vždy vyjde ten Jaguar nebo Cadillac.
Už sem to tu veřejně prezentoval že z prémiového segmentu já mam z evropy jediného favorita. A to je ten s šelmu ve znaku.
Pak hoooodně, hoodně v dáli je Mercedes, některé jeho modely ujdou.
Interiér je Ok, nemam námitky sebemenší, Ale exteriér, tam to prostě na muj vkus není ono. Já mam rád jinej styl.
Když tradice, tak se vším všudy.
Počasí bylo na hlavu. Ráno opravdu ještě mrzlo, tedy obavy zastoupení z brzkého přezutí byly trochu opodstatněné, ale odpoledne se teplota šplhala už dost vysoko. Na fotkách vidím, že bylo nějakých 12 stupňů a to jistě nebyl nejteplejší den. Jistě, musíme chápat že přezout celou flotilu během zápůjček chce plánování a trochu to trvá, ale testovat na jaře na zimních samozřejmě není vůbec dobré. jak už jsem však řekl, auta naše nejsou a my můžeme maximálně naléhat na soudnost lidí starajících se o testovací vozy.
A jeje, zase zažité klišé že na zimních pneu nejde jezdit v létě. Skutečně nejde, škoda že sem najel ve 30 stupnových horkách na zimních pneu 30 000 km >:D >:D >:D >:D Jinak bych týhle pohádce možná i věřil.
Protože ono to vlastně vůbec to nebrzdí, šíleně se to ojíždí a tak vůbec. Gumařská lobby je mocná no, vono by na zimních mohlo v létě jezdit víc lidí a někdo by přišel o kšeft >:D >:D >:D
Největší prča byla, léto srpen, začla průtrž jak blázen, slnice do budějek, já jel 90, za mnou obrovská díra a pak kolona 30ti aut jedoucích odhadem tak 60, rozsvícený všechny světla co mohly mít >:D >:D >:D
Jako zázrakem nikdo nepředjížděl. Takhle sme jeli asi 10 km než sem vodbočil....
Že by nedůvěra v letní gumy? No na slickách na kterých řada lidí v létě (vzorek 2-3 mm) jezdí to v průtrži moc nesedí, na zimních s širokýma drážkami, který odvádějí vodu 100x líp než nejlepší letní penu to jelo jako kdyby nepršelo :o))))
Skutečně nejde, škoda že sem najel ve 30 stupnových horkách na zimních pneu 30 000 km...tak to přitom nájezdu máš každý léto nový auto a v zimě nejezdíš ;-)
To, že zimáky nesundá někdo, kdo v létě mezi bytem, obchoďákem a chatou nenapendluje více než pár stovek km pochopím, ale někdo, kdo se prohlašuje za milovníka silných aut a ještě náročnýho...to je mimo moje vnímání.
To víš, někdo šetří tím že jezdí na naftu, jinej tím že nemá zbytečnou sadu gum nebo tím že originál díl co tu stojí 3600 ,- Kč s DPH si koupí z USA a vč. dopravy a DPH ho stojí 2000,- Kč.
Šetřit se dá různě :-)
Na letních v zimě jezdit moc nejde, na zimních v létě zcela v pohodě.
Tak hlavně, že jezdíš na benzín a jsi na to patřičně hrdý 8-s A opravdu ty zimní "traktorové" gumy musí vypadat skvěle, ale co to je, hlavně, že jezdíš na benzín a všichni ostatní v naftě, ale s letními jsou blbci...
Jo, od září 2010 jezdím na jednejch zimácích >:D
Můžu ti je vyfotit a vypadaj úplně normálně, žádný nerovnoměrný sjíždění, žádný poškozený plochy. Nic. A brzdí to perfektně.
No nechtěl bych tě potkat, jak se na mě v padesátí řítíš na přechodě tou dvoutunouvou obludou na zimácích v létě ve 30 stupních 8-s
Lobby je, když se zákonem uzákoňují hovadiny, aby se na zimácích jezdilo po určité období nehledě na teplotu. Ale ježdění v létě na na nových zimácích je pouze tvá blbost už i z ekonomického hlediska.
Já se přiznám, že tam teď taky dojíždím zimáky, ale už mám objednané letní.
Pro mě je to z ekonomickýho hlediska právě nejlepší volba - nemusím kupovat druhou sadu gum - tedy těch letních - za 16-20 litrů, a pak je složitě někomu za 3 roky prodávat nebo dávat zdarmo. A ušetřím za přezutí. Suma sumárum mam doma 18-22 litrů.
Jedny gumy, žádný přezouvání, žádný starosti kde skaldovat další sadu a nepotřebuju žádný náhradní disky :-)
Jak už sem psal jinde - za 3roky těch 10 mm nesjedu ani kdyby bylo venku 40, já totiž ročně nenajedu 35 tis km, nevím kam bych s tím jezdil abych najel 35 tis. Já to mam do práce 12 km :-)
A jezděním po vejletech to nejde najet ani omylem.
Tenhle přístup bych pochopil u někoho s malým, lehkým a slabým autem a ne u někoho s pětimetrovým sedanem s V8. A ještě, když se tady na diskuzích pořád tváříš jako velký fanda a znalec aut.
Mě by ty prachy za jízdu jako na žvýkačce nestály. Nehledě na zvýšenou spotřebu, hluk od kol a hlavně delší brzdnou dráhu a celkové zhoršení jízdních vlastností. 8-s
Zvýšenou spotřebu sem nezaznamenal proti tomu když tam byly letní GoodYear Eagle ZR18.
Delší dráhu taky ne, aspon subjektivně, jestli to brzdí - plácnu - s letnákama za 4,85 metru a se zimníma za 4,97 neřeším.
A hluk už neřeším vůbec.
Kdybys slyšel jak hučely letní Micheliny 16" na Sebringu, tak ty zimní Contnetaly byly proti nim ještě luxus.
Delší brzdou dráhu máš určitě. Ty dva tři metry třeba při jízdě nepoznáš, ale na přechodě nebo při dobržďování při krizovce můžou být rozhodující. Ale nechám tě v tom, umíš si to sám před sebou obhájit a takže to nemá ani smysl.