Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Audi S3 jako soupeř M135i: První informace

Ingolstadtský konkurent BMW M135i by měl debutovat na podzimním autosalonu v Paříži.
Zpět na článek
30. 5. 2012 10:27
30. 5. 2012 10:32
30. 5. 2012 10:40
30. 5. 2012 10:44
30. 5. 2012 11:52
30. 5. 2012 12:12
30. 5. 2012 17:12
30. 5. 2012 18:02
30. 5. 2012 19:55
30. 5. 2012 23:39
30. 5. 2012 23:53
30. 5. 2012 23:35
30. 5. 2012 10:27
motor pro supa
Pěkná náhrada za 3.6
Rozbalit vlákno
0
Avatar - fOE
30. 5. 2012 10:32
Audi vs. BMW
Designem je to proste audi, takze nenadchne ale ani neurazi. Papirove hodnoty na M135i nestaci ani zdaleka, ale hodne potesi videt ze zhodila 80kg (pockejme si na skutecne cisla) proti predchudci, jen doufam ze se to povedlo zhodit hlavne na predku, protoze prave rozlozeni hmotnosti je to co A3 zabijelo. S pomerem u RS3 napriklad 60:40 se velke divadlo uhrat neda ani na okruhu, ani na okreskach... tady ma BMW jasne prevahu.
Rozbalit vlákno
13
30. 5. 2012 10:40
Re: Audi vs. BMW
Další teoretik. Proč tedy současná S3 zajíždí na okruzích stejné časy jako o 41 koní silnější a o dva válce bohatší BMW 135i?
Avatar - fOE
30. 5. 2012 10:44
Re: Audi vs. BMW
protoze 1. rychle kolo to ty brzdy v audi zvladaji ;-)
Prave ze teoretik se ohani casem na okruhu, praktik vi ze ta audi (alespon minula RS3) neni schopna zopakovat ani 3-5 kol za sebou. Brzdy uplne odvarene => ne, dekuji. ;-)
Bohuzel je tezke dohledat testy ktere se autum venuji az takto do podrobna, ale nejakej anglickej myslim byl (srovnani 1M coupe vs.Audi RS3).
30. 5. 2012 11:52
Re: Audi vs. BMW
RS3 není konkurentem M1. RS3 je obyčejný hatchback, zatímco M1 je kupé odvozené od jedničkového hatchbacku a má tedy úplně stejný původ jako TT RS, které je tak tím pravým konkurentem pro M1.
Co se týče brzd, tak problémy byly hlavně s prvními kusy TT RS a RS3, protože někoho v Audi napadlo na poslední chvíli vyměnit v testech používané Bremba za jiné brzdy s podobnou specifikací, avšak s nižší cenou. Od MJ2012 Audi znovu montuje Bremba, čímž se výdrž znatelně zlepšila a už je plně srovnatelná s konkurencí. Nicméně toto bych od Audi nečekal. Jinak podobné problémy trápily (a možná i stále trápí, nvm) i současnou M3. Ovšem ty jsi tu zmiňoval M135 a u té se dá předpokládat, že se bude dodávat s brzdami na obdobné kvalitativní úrovni jako má současná 135i (tedy žádný zázrak, zcela srovnatelné s golfem R, S3 atd.). Navíc pro M135 bude vyhrazen jen otevřený dif, jejichž kvalita u BMW v posledních letech není zrovna nejlepší, což spolu s již ne tak ideálním rozložením hmotnosti (očekávám něco kolem 54:46) nepovede k zrovna dokonalým trakčním schopnostem. A tak lze očekávat, že BMW při ladění M135 půjde stejnou cestou jako u 135i a dopřeje ji znatelně nedotáčivý charakter.
Avatar - fOE
30. 5. 2012 12:12
Re: Audi vs. BMW
RS3 byla a vzdy bude konkurentem 1M coupe, jak cenou tak tridou tak zamerenim na zakazniky chtejici nemecke premiove rychle svezeni. Ze je to na stejnem podvozku postavene kastle hatchbag vs. coupe je vec ciste stylisticka. Audi TT RS je cenou o skoro pul milionu jinde nez bylo 1M, fakticky je cenou na urovni zakladni M3 v manualu.
Od "Ovšem ty jsi tu zmiňoval M135..." uz to jsou jen odhady a nicim nepodlozene tvrzeni (o kvalite brzd, rozlozeni hmotnosti, ze nebude mozne priplatit za LSD atd.) takze to beru jen jako tvuj tip.
Open diffrencial ma stejnou kvalitu u BMW jako u MB/Audi a kdekoliv jinde, je to proste konstrukcne otevreny differencial. Moc by me zajimalo jak muze byt open diff horsi u BMW a lepsi jinde. Pokud jsi myslel elektronicke pomocniky ktere se snazi funkci LSD suplovat tak pak nevim, stejne jako ty, jake bude finalni nastaveni M135i... vyvojari z ///M ale jeste nikdy nesklamali takze v tomto doufam spis v uspech nez neuspech (a jeste vic doufam ze bude mozne si za LSD priplatit).
Osobne tipuju (to je tak vse co ted muzeme delat) ze M135i bude charakterem blize 130i nez 135i a tak ne nedotaciva, ale az nepekne pretaciva... no uvidime :-)
30. 5. 2012 17:12
Re: Audi vs. BMW
Ano, RS3 je cenou blíže 1M, ale to je tak vše. Ono si stačí probrouzdat pár německých fór a zjistíš, že jedním z hlavních argumentů pro koupi RS3 byla mj. pětice dveří, praktický kufr či relativně nenápadný, serioznější design. A nemusím snad dodávat, že u takové skupiny zákazníků se 1M nedostane ani do širšího výběru...
30. 5. 2012 15:22
Re: 1m coupe vs rs3
rs3 je velmi velmi rychly hatchback.. 1M na dnesne pomery velmi zabavne sportove auto... a drviva vacsina porovnavacich testov na oboch stranach atlantiku RS3 (TT-RS) vs 1M dopadla v prospech bmw...

bmw sice uz nie je to co byvalo... ale k porovnaniu 1M a RS3 na okruhu snad len toto video... 1.7 sekundy na tak kratkom okruhu a navyse na mokrej trati!! v prospech bmw je rozdiel celej galaxie...!

[odkaz]
Avatar - Ham.
30. 5. 2012 17:08
Re: 1m coupe vs rs3
RS3 je hatchback, soupeřem 1M je TT-RS. A to si 1M podá, třeba na N.S. rozdílem 6 sec. Ve verzi RS plus si jej pak maže na chleba. >:-[]
30. 5. 2012 18:02
Re: :)
ano a prave preto prakticky vsetky relevantne porovnavacie testy medzi TT-RS a 1M vyhrava 1M:) na oboch stranach atlantiku:) preto jeremy clarkson povedal o 1M, ze je to po dlhsej dobe auto, u ktoreho ani tak nejde ako rychlo prejde zakrutu, ale ako sa sofer pri tom bavi a v jeho rebricku sportovych aut ho zaradil napriklad pred mclaren, f458, gallardo..., pricom o clarksonovi je zname, ze bmw moc nemusi...

btw. 1er coupe trocha poznam a styria ludia do 180cm sa tam zmestia... miesta nazvys mat nebudu, ale zmestia sa... co sa o TT da povedat len velmi velmi tazko... tak ako je to teda s tymi 4 miestnymi autami?;) a sice to neni v tejto kategorii aut moc podstatny rozdiel, ale TT-RS stoji o 5tis eur viac ako 1M, pricom RS3 je zas o nejaku tisicku v porovnani s 1M lacnejsie... Takze neni tak jednoznacne povedat, kto je komu ten najpriamejsi konkurent...

skratka, ci uz 1M, RS3, TT-RS (pripadne S3, 135i) vsetko su to vynikajuce auta... kazde ma svoje vyhody, aj nejake nevyhody... podstatny rozdiel, je ze 1M (135i) ma zadny nahon... a neverim tomu, ze petrolhead, ktory si kupuje 1M, okrem ineho koli zadnemu nahonu, by ho vymenil za TT-RS, bez ohladu na nejake sukundy na ns... kdezto zas pozer, co si kupi TT-RS oceni "istotu quattra" ;)
Avatar - Ham.
30. 5. 2012 19:55
Re: :)
RS3 je polokombi protože se prodává jen ve verzi Sportback, nikoliv v krátké klasické verzi HB. 1M je coupe, automobilka jej tak deklaruje, zákazníci jej tak berou a to stejné je TT-RS coupe. Takže S3, RS3 jsou konkurenti M135i, TT-RS coupe je konkurent 1M coupe. Argumentovat jestli někam dám na zadní sedačky o dvě igelitky víc nebo méně je podle mě u těchto aut jaksi trochu mimo.

Omyl, pozéři si koupí BMW nebo Audi ovšem petrolhead si koupí Caymana nebo Boxstera, protože jen to jsou konstrukčně ryzí sporťáky a nezáleží na tom, že mají o pár kW méně.
30. 5. 2012 23:39
Re: :)
no rozdiel to praveze trochu je. ako som spominal, s 1er coupe mam nejake skusenosti a pri mojej vyske 180cm sa za rovnako vysokeho sofera zmestim... cize pri troche skromnosti tam mozu cestovat aj styria priemerne vysoky dospely. co teda v TT rozhodne nie... tam je vzadu miesto akurat tak na tie spominane tasky... + 1er coupe ma aj vcelku akceptovatelny kufor...

jednoznacne suhlasim s tym, ze petrolhead si prioritne kupi v tejto triede cayman alebo boxster, ktore su bez debaty najlepsie "drivers car"... problem v nasich koncinach je v tom, ze kym napriklad coupe 135i sa da pri istej miere kompromisu bez akychkolvek problemov pouzivat aj ako jedine auto na kazdy den, pri cayman/boxster je to uz trosku problem. minimalne koli absentujucim zadnym sedackam, ale nasli by sa aj viacere ine dovody... sam poznam cloveka, co sa okrem ineho rozhodoval medzi 135i a caymanom a vybral si 135i prave koli lepsej kazdodennej vyuzitelnosti, pricom TT-S alebo S3 z viac dovodov nechcel a okrem ineho to bola absencia zadneho nahonu...

inak vsetky spominane modely su fakt vynikajuce vozidla... a ako som spominal, vsetky maju vyhody aj nevyhody a osobne si myslim, ze pri vybere zohravaju hlavnu ulohu osobne preferencie zakaznika, pripadne sympatia k tej ktorej znacke...
30. 5. 2012 23:53
Re: :)
a inak suhlasim, ze auta ako S3, TT-S, RS3, TT-RS, 135i, ale aj cayman/boxster si kupuju vo velkej miery pozeri...nie som si vsak isty, ci si pozer kupi prave 1 M coupe, ktore ak ma pamat neklame sa dodava iba s manualom... minimalne pokial ma aspon ake take informacie o vlastnostiach toho auta... to ako jedno z mala aut v sucasnej produkcii nie je asi uplne najvhodnejsie pre slabeho sofera, o com svedci aj pomerne dost havari najmensieho Mka, hlavne na mokrych cestach... take RS3/TT-RS bude sofersky menej narocnejsie...
30. 5. 2012 23:35
Re: :)
Měla by shodit více. EA888 jsou citelně lehčí jednotky než obdobně výkonné staré EA113. Přesné číslo se vskutku teprve uvidí, protože to nebude klasická 888, ty na to nemají potenciál, jsou optimalizované pro každodenní jezdění, takže celkem určitě přibere.