Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi S3 jako soupeř M135i: První informace

David Bureš
Diskuze (15)
Ingolstadtský konkurent BMW M135i by měl debutovat na podzimním autosalonu v Paříži.

Nová generace Audi A3 si odbyla premiéru v březnu na ženevském autosalonu a byť na trhu ještě ani není, už se začíná hovořit o silnější verzi S3. Ta by se měla začít prodávat na počátku roku 2013.

Pod kapotou nové S3 bude pracovat přeplňovaný zážehový čtyřválec s objemem dva litry. Bude se nicméně jednat o novou jednotku s označením EA888, ta stará EA113 odejde spolu s aktuální S3. Dvoulitr EA888 bude používat nové turbodmychadlo a systém variabilního zdvihu ventilů Audi valvelift.

Budoucí S3 má nabídnout výkon 206 kW a maximální točivý moment 379 Nm. Současná S3 disponuje výkonem 195 kW a točivým momentem 320 Nm.

Motor bude tak jako dnes standardně spolupracovat se šestistupňovým manuálem. Za příplatek bude sedmistupňová dvouspojková převodovka S tronic, která nahradí dnešní šestistupňovou skříň.

Samozřejmostí bude pohon všech kol. Standardem budou rovněž adaptivní tlumiče a systém Audi Drive Select upravující odezvu plynového pedálu, řazení, cit elektromechanického posilovače řízení či nastavení odpružení.

Nárůst výkonu bude znamenat i to, že bude nová S3 oproti předchůdkyni rychlejší. Sprint z 0-100 km/h jí má trvat asi 5,5 sekund, což by bylo o 0,2 sekundy méně oproti současné. Maximální rychlost by měla být nadále elektronicky limitována na obligátních 250 km/h.

Nová generace Audi A3 je zhruba o 80 kilogramů lehčí než předchůdce. Méně vážit tak bude i verze S3. Pohotovostní hmotnost odcházející S3 činí 1.455 kg. O snížení váhy se u nové A3 mimo jiné postaraly blatníky a kapota z hliníku.

Design auta předem naznačuje současná S3. Oproti výchozí A3 bude mít auto přední nárazník s mohutnějšími chladicími otvory nebo výraznější boční prahy. Sportovnější duch ponese také interiér.

Jako první se na trhu objeví třídveřová S3, po ní bude následovat pětidveřová verze S3 Sportback. Je pravděpodobné, že později dorazí i S3 sedan. Tříprostorová varianta by ale mohla být nabízena jen na vybraných trzích, kde jsou sedany v oblibě.

Konkurenti Audi S3 jsou jasně daní – již představené BMW M135i a Mercedes-Benz třídy A ve verzi AMG, který by měl tak jako S3 debutovat v Paříži.

David Bureš
Diskuze (15)
30. 5. 2012 23:53
Re: :)
a inak suhlasim, ze auta ako S3, TT-S, RS3, TT-RS, 135i, ale aj cayman/boxster si kupuju vo velkej miery pozeri...nie som si vsak isty, ci si pozer kupi prave 1 M coupe, ktore ak ma pamat neklame sa dodava iba s manualom... minimalne pokial ma aspon ake take informacie o vlastnostiach toho auta... to ako jedno z mala aut v sucasnej produkcii nie je asi uplne najvhodnejsie pre slabeho sofera, o com svedci aj pomerne dost havari najmensieho Mka, hlavne na mokrych cestach... take RS3/TT-RS bude sofersky menej narocnejsie...
30. 5. 2012 23:39
Re: :)
no rozdiel to praveze trochu je. ako som spominal, s 1er coupe mam nejake skusenosti a pri mojej vyske 180cm sa za rovnako vysokeho sofera zmestim... cize pri troche skromnosti tam mozu cestovat aj styria priemerne vysoky dospely. co teda v TT rozhodne nie... tam je vzadu miesto akurat tak na tie spominane tasky... + 1er coupe ma aj vcelku akceptovatelny kufor...

jednoznacne suhlasim s tym, ze petrolhead si prioritne kupi v tejto triede cayman alebo boxster, ktore su bez debaty najlepsie "drivers car"... problem v nasich koncinach je v tom, ze kym napriklad coupe 135i sa da pri istej miere kompromisu bez akychkolvek problemov pouzivat aj ako jedine auto na kazdy den, pri cayman/boxster je to uz trosku problem. minimalne koli absentujucim zadnym sedackam, ale nasli by sa aj viacere ine dovody... sam poznam cloveka, co sa okrem ineho rozhodoval medzi 135i a caymanom a vybral si 135i prave koli lepsej kazdodennej vyuzitelnosti, pricom TT-S alebo S3 z viac dovodov nechcel a okrem ineho to bola absencia zadneho nahonu...

inak vsetky spominane modely su fakt vynikajuce vozidla... a ako som spominal, vsetky maju vyhody aj nevyhody a osobne si myslim, ze pri vybere zohravaju hlavnu ulohu osobne preferencie zakaznika, pripadne sympatia k tej ktorej znacke...
30. 5. 2012 23:35
Re: :)
Měla by shodit více. EA888 jsou citelně lehčí jednotky než obdobně výkonné staré EA113. Přesné číslo se vskutku teprve uvidí, protože to nebude klasická 888, ty na to nemají potenciál, jsou optimalizované pro každodenní jezdění, takže celkem určitě přibere.
Avatar - Ham.
30. 5. 2012 19:55
Re: :)
RS3 je polokombi protože se prodává jen ve verzi Sportback, nikoliv v krátké klasické verzi HB. 1M je coupe, automobilka jej tak deklaruje, zákazníci jej tak berou a to stejné je TT-RS coupe. Takže S3, RS3 jsou konkurenti M135i, TT-RS coupe je konkurent 1M coupe. Argumentovat jestli někam dám na zadní sedačky o dvě igelitky víc nebo méně je podle mě u těchto aut jaksi trochu mimo.

Omyl, pozéři si koupí BMW nebo Audi ovšem petrolhead si koupí Caymana nebo Boxstera, protože jen to jsou konstrukčně ryzí sporťáky a nezáleží na tom, že mají o pár kW méně.
30. 5. 2012 18:02
Re: :)
ano a prave preto prakticky vsetky relevantne porovnavacie testy medzi TT-RS a 1M vyhrava 1M:) na oboch stranach atlantiku:) preto jeremy clarkson povedal o 1M, ze je to po dlhsej dobe auto, u ktoreho ani tak nejde ako rychlo prejde zakrutu, ale ako sa sofer pri tom bavi a v jeho rebricku sportovych aut ho zaradil napriklad pred mclaren, f458, gallardo..., pricom o clarksonovi je zname, ze bmw moc nemusi...

btw. 1er coupe trocha poznam a styria ludia do 180cm sa tam zmestia... miesta nazvys mat nebudu, ale zmestia sa... co sa o TT da povedat len velmi velmi tazko... tak ako je to teda s tymi 4 miestnymi autami?;) a sice to neni v tejto kategorii aut moc podstatny rozdiel, ale TT-RS stoji o 5tis eur viac ako 1M, pricom RS3 je zas o nejaku tisicku v porovnani s 1M lacnejsie... Takze neni tak jednoznacne povedat, kto je komu ten najpriamejsi konkurent...

skratka, ci uz 1M, RS3, TT-RS (pripadne S3, 135i) vsetko su to vynikajuce auta... kazde ma svoje vyhody, aj nejake nevyhody... podstatny rozdiel, je ze 1M (135i) ma zadny nahon... a neverim tomu, ze petrolhead, ktory si kupuje 1M, okrem ineho koli zadnemu nahonu, by ho vymenil za TT-RS, bez ohladu na nejake sukundy na ns... kdezto zas pozer, co si kupi TT-RS oceni "istotu quattra" ;)