Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volva bez řidičů vyrazila na španělskou dálnici

Na systému automatického řízení aut s Volvem spolupracuje firma Ricardo spolu s vybranými univerzitami a výzkumnými organizacemi.
Zpět na článek
31. 5. 2012 09:09
31. 5. 2012 09:42
31. 5. 2012 09:44
31. 5. 2012 10:38
31. 5. 2012 11:11
31. 5. 2012 12:03
31. 5. 2012 12:05
31. 5. 2012 12:20
31. 5. 2012 12:36
31. 5. 2012 12:40
31. 5. 2012 13:04
31. 5. 2012 16:50
31. 5. 2012 09:26
31. 5. 2012 09:30
31. 5. 2012 09:44
31. 5. 2012 10:03
31. 5. 2012 12:24
31. 5. 2012 13:10
31. 5. 2012 13:13
31. 5. 2012 13:31
31. 5. 2012 13:40
31. 5. 2012 14:33
31. 5. 2012 15:22
1. 6. 2012 09:37
31. 5. 2012 15:36
1. 6. 2012 09:28
31. 5. 2012 09:09
No
Super...a ptám se...k čemu je to sakra jako dobrý??? :-| Fakt netoužím po autě co jezdí samo
Rozbalit vlákno
11
Avatar - 4hill
31. 5. 2012 09:42
Re: No
Nejdřív si to přečti..nejde o auta která jezdí sama ale o auta která jezdí v koloně.Tím pádem mají menší spotřebu a bezpečnost je také docela slušný přínos v dálniční dopravě ucpané kamiony.Už jsi někdy viděl hromadnou nehodu na dálnici?Ocenil bych kdyby to na dálnici zavedli u kamionů jako povinné..Konečně by mohli spát a koukat se na telku dle libosti bez toho aby mne přišpendlil na svodidla.
31. 5. 2012 09:44
Re: No
Tak, fajn, jen odladit ten drobný detail, že všechny auta nejedou do stejného cíle >:-[]
31. 5. 2012 10:38
Re: No
A to je problem?
Na dialnici sa najdu dalsie stovky aut, ktore idu jednym smerom. Staci sa medzi ne zaradit; pripadne existujuci rozostup, ak nejake odide, sa sam upravi.
31. 5. 2012 11:11
Re: No
Právě ten okamžik opuštění kolony, to když "řidič" usne, tak auto dle navigace sjede na sjezd a tam zastaví ? :-O Popřípadě zařazení do kolony aut s 6 metrovými rozestupy-to to přibrzdí dalších 100 aut v koloně? Různé jízdní vlastnosti/stav různých aut ? Jak to bude řešit obyč auto bez "autopilota" ? Netvrdím, že je to špatnej vynález, ale je tam spousta ale, hlavně od automobilky, které ta elektronika zas až tak dobř nefunguje ;-\ [odkaz]
31. 5. 2012 12:03
Re: No
Pre pocitacom riadenu kolonu nebude problem ani ubrzdit cely rad. Samozrejme, pre ludmi riadenu kolonu by tam bola velka pravdepodobnost buracky.
Zbrzdit staci o 7kmh a o 5sek sa vytvori miesto pre dalsie auto.
Ale to snad maju nejak vymyslene.
Ta kolona urcite nebude 100aut, ale napr. 10 a za nimi medzera 100m a potom opat kolona. Nejake rozumne clenenie by tam malo byt.

Ja v tom tiez vidim buducnost a hlavne moznost, ako usetrit mnozstvo paliva. Ovela vacsie mnozstvo, ktore padne vhod ekoterorizmu s CO2, ale spomali likvidaciu spalovacich motorov.
Jazda v tesnej kolone pri 130kmh usetri (okrem chudaka prveho) aj 2-2,5L/100km.
31. 5. 2012 12:05
Re: No
chlapi, prectete si otom aspon neco nez otom zacnete diskutovat :-) celej ten system by mel fungovat ve spolupraci s hromadou dalsich systemu, mezi ktere patri treba i navigace, auto ti da samozdrejme dostatecne predem vedet ze auto, na ktere se to vase momentalne fixuje, bude treba za 5km odbocovat z dalnice
31. 5. 2012 12:20
Re: No
chlape, precti si sam 10000000x tuhle novinarskou zpravicku a pochopis, ze cely ten "roboticky" system je zalozen na tom, ze to prvni auto RIDI CLOVEK a ty v zavesu jen tupe napodobuji, co ten prvni ridic prave za volantem vyvadi.
Takze pokud se rozhodne proskocit stredovymi svodidly, tak ta banda tupanu a plechovych mozku za nim to udela taky. A to pominu fakt, ze po dalnici jedou 85 km/h tj NEBEZPECNOU rychlosti blizkou spodnimu limitu. Pokud chteli dat Al Kajde do ruky zbran, jak zabit co nejvic evropanu jednou ranou, je to genialni pocin. :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:
31. 5. 2012 12:36
Re: No
no je videt ze jsi presne ten typ cloveka co by se hodil na tebou popisovany scenar a ty svodidla sam preskocil :-) to ze na Auto.cz vybraly jen zlomek a evidentne se o dany system nijak zvlast nezajimali, neznamena ze to neumi a nebude dobudoucna umet predchazet jistym situacim ;-) takze priste spis nez jen medialni masaz si zajdi na stranky kde ti to popisou podrobne a vysvetli, jak to cele funguje, jak planuji aby to fungovalo, a ze prozatim si to stejne nekoupis a tedy ani nemuzes pouzivat, prave proto ze je to teprve ve vyvoji :-)
31. 5. 2012 12:40
Re: No
protoze to nikdy fungovat nebude a slabina je presne to , co popisuju. Prvni auto a jeho ridic.
31. 5. 2012 13:04
Re: No
jo vlastne zeme je placata a je stredem vesmiru co, tak to pak jo, pak to opravdu nikdy fungovat nebude >:D
31. 5. 2012 16:50
Re: No
Spíš bude sranda tohle předjíždět. A ještě větší sranda bude, až se dva vláčky vedené samozřejmě řidiči kamiónů začnou předjíždět.
31. 5. 2012 09:26
Paráda
Rád jezdím, rád řídím.. Ale jízda 3-4h po dálnici je utrpení. V tomto případě bych rád zapl autopilota a třeba pospával nebo sledoval nějaký film.
Rozbalit vlákno
13
31. 5. 2012 09:30
Re: Paráda
To mozem ist rovno vlakom :no:
Avatar - Mrakoplas
31. 5. 2012 09:44
Re: Paráda
Pokud máš před domem perón... :-)
31. 5. 2012 10:03
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
31. 5. 2012 12:24
Re: Paráda
bylo by to fajn, kdyby si nebyl stale ODPOVEDNY za sve vozidlo. Jelikoz ten automat nenese zadnou odpovednost, tak v pripade jakekoliv nehody nebo problemu zavrou tebe. Pokud budes za teto situace pospavat, tak gratuluju, k pevnym nervum. Ne, diky , nechci. Radsi si odridim sam 150tkou pri plne koncentraci, nez se nechat vozit 80tkou a byt porad ve strehu, jestli me ten plechovy jouda nechce zabit.
31. 5. 2012 13:10
Re: Paráda
nechci ani vedet jak silene se musis citit treba v letadle, safra co kdyz te ten jouda v pilotni kabine bude chtit zabit 8-s >:D ne vlastne ty mas svoje letadlo a autopilota jsi vzivote nezapnul :-!
31. 5. 2012 13:13
Re: Paráda
nevím jestli to co píšeš opravdu v ČR platí, ale někde tady byl článek o audi, které už budou řídit sami a v některých státech platí, že když auto způsobí nehodu tak vinu nese automobilka. Otázkou stále je jestli jako pasažér sem schopen svěřit této technice život. U německých a japonských aut bych to možná i toleroval, ale u do francouze bych nesedl za žádnou cenu >:D
31. 5. 2012 13:31
Re: Paráda
To srovnani s letadlem kulha a to na obe nohy.
Zaprve, v dopravnim letadle neresis provoz tak jako ridic na dalnici. Za zadkem mas rizeni letoveho provozu a autopilota jisti te druhy pilot, svistis si to letovym koridorem, ktery je vyhrazeny jen a pouze pro tebe a zeme si te predava a hlida radarem. Zadne zatacky, zadna brzdeni, zadne odbocky na dalnicni exit a zadne dite, ktere musi moci mermo ted hned curat.
A zadruhe, vsichni ti piloti dopravnich letadel a chlapi ridici provoz na zemi jsou profici, kteri maji taky odpovidajici kvalifikaci a plat a takovi nerostou na stromech. Jak je chces zaplatit, kdyby meli udrzovat po vsech EU dalnicich autovlacky v nejakem rozumnem intervalu (dejme tomu 20 minut)? A to pravdepodobne pojedou prazdni, protoze budou muset jet tak jako tak (at uz sezenes nejake platici cestujici anebo ne).
31. 5. 2012 13:40
Re: Paráda
a vsdem tem pilotum muze kdykoliv rupnout v bedne ;-) aneb je uplne jedno jestli zivot vlozis do rukou jineho cloveka, nebu cipu kterej se dokaze rozhodnout mnohem rychleji

statisticky porad lip vychazi ten cip, kterej se do te doby nez to poputuje do aut mnohanasobne zlepsi :-)
31. 5. 2012 14:33
Re: Paráda
bud ses troll anebo strelec, ktery si mysli, ze jakakoliv letecka spolecnost si dovoli zamestnat jako pilota psychicky labilni individuum a nasledne ho poslat do vzduchu se stovkou pasazeru a letadlem za x desitek milionu. Samo , ze je rozdil, kdyz letim s kvalifikovanym pilotem a jestli jedu s nejakym hloupym elektronickym bezmozkem anebo lidskym joudou, ktery se nejakou shodou okolnosti dostane do cela autovlacku. No ta bene, pokud podle zakona statisticke pravdepodobnosti drive nebo pozdeji z toho joudy vyklube Allahu Akbar.
31. 5. 2012 15:22
Re: Paráda
co furt mas s tim joudou vepredu? ten system ma ve finale ridit plne automaticky i prvni auto, precti si konecne neco o tomto systemu a nepis ty svoje bludy ;-)
1. 6. 2012 09:37
Re: Paráda
Člověče, máš hluboké mezery v chápání rozdílů mezi počítačem a člověkem. Počítač (chceš-li stroj) je vhodný na provádění přesně naprogramovaných úkonů, jejichž výčet je konečný. Naopak řidič za volantem aplikuje okamžitě zkušenosti na nespočet nových situací. Dokud se počítače nezačnou sami učit, přizpůsobovat nejen svoje programy, ale i v podstatě harwareová propojení podle neustále se měnící situace - každý jeden stroj sám (a tomu se říká život), pak nikdy nedovedou nahradit člověka v jeho esenciálních schopnostech, které používá například za volantem (a v tomto momentě chápu, že mnozí lidé mají tyto schopnosti poměrně slabé a další je v sobě potlačují pod vlivem legislativy, která ochraňujne blbce, co dají klidně do mikrovlnky usušit kočku).
Avatar - Mrakoplas
31. 5. 2012 15:36
Re: Paráda
Viděl jsi už někdy zdrojový kód nějakého japonského softwaru?
Nechápu jak je možný, že dělají tak dobrou elektroniku a přitom na programování jsou to naprostá jelita... :-)
1. 6. 2012 09:28
Re: Paráda
Máš jet 200 jako každý normální člověk. Jednak se nebudeš nudit a jednak nebudeš na dálnici smrdět 4 hodiny, ale jen 2,5. Za volantem máš koukat a né sledovat filmy.
Avatar - Ada je zase tady
31. 5. 2012 09:42
Nejdůležitější je
aby v tom elektronickém systému nebyla žádná francouzská součástka!
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KANKUNEN
31. 5. 2012 09:45
Re: Nejdůležitější je
Ado máš stejný názor jako můj kolega co si koupil po 5ti citronech Toyotu.
31. 5. 2012 13:00
Re: Nejdůležitější je
Chlape ty mi mluvíš z duše... :yes: :yes: :yes: Zřejmě jsi už dostatečně ošlehaný žabobijec co si nenechá namluvit, že frantíci začali dělat poctivý auta... :yes:
31. 5. 2012 12:35
EU / zumpa na penize
Tak si to shrnme.
Auta budou drazsi o tento system, ale budou se moci "upichnout" do kolony. Budiz. Ovsem cela ta kolona stoji a pada s prvnim ridicem, ktery ji vede. Co ten z toho ma ? Zaprve misto jednoho sveho auta zodpovida za 5, 10 nebo taky 100 aut za nim. Dale nesmi moc zrychlovat a brzdit a vubec delat skopiciny, ale jet maximalne ekonomicky. Dale se ho netyka uspora paliva, protoze ostatnim rozrazi vzduch. Takze by se na to mohl akorat tak ... vite co. Pokud bude placeny, tak to znamena, ze nekdo bude investovat do jeho auta, do pohonnych hmot, do pojisteni odpovednosti a do platu tohoto ridice. To je vicemene totez, jakoby jste na dalnici pousteli prazdne autobusy s tim, ze kdo chce, muze za nima jet v zavesu. Akorat ze v autobusech plati cestujici, tady to budete platit vy sami z penez, o ktere vas EU ozebraci na danich. Fakt supr, tleskam :yes:
Rozbalit vlákno
3
31. 5. 2012 13:07
Re: EU / zumpa na penize
V prvom aute nebude riadit vodic. System bude plne automaticky.
Prvy nemusi mat problem s odporom vzduchu. Staci, ze sa bude po nejakej dobe menit s poslednym, ako to robia kacky letiace v A.

Stavim sa, ze o nejakych 30 rokov uz budu auta riadit iba roboty a samostatne riadit auto bude na beznych komunikaciach mimo mesto dokonca zakazane.
31. 5. 2012 14:26
Re: EU / zumpa na penize
myslim, ze to za 30 let poresi mnohem fikaneji. Je totiz nesmysl drzet si infrastrukturu stavenou apriori tak, aby kdokoliv mohl jet kdykoliv a kamkoliv a pak to dokonale zabit tim, ze se vsichni stejne budou muset pohybovat stejnym smerem stejnou rychlosti v nudnem autovlaku. To je docela proti logice individualni dopravy. Nez mit zmrzacenou individualni dopravu, tak bud mit lepsi individualni (= lepsi auta a lepsi infrastrukturu) anebo naopak lepsi hromadnou (nemit duvod jezdit kamkoliv autem).
1. 6. 2012 09:40
Re: EU / zumpa na penize
Přesně tak, tohle je snaha pěstovat pomeranče v Grónsku....
31. 5. 2012 16:44
Naivná predstava ...
Ten "zlý" ľudský faktor je o tom, že mnoho vodičov nevenuje pozornosť riadeniu a tí na cestu nepatria ...

Každý len trochu inteligentný človek v pohode násobne prekonáva schopnosti každého "zázračného" systému, lebo ten dokáže riešiť len to s čím jeho tvorca počíta ...nič viac ... nič menej ...

Takéto automatické systémy majú význam v letectve, kde je priestor na nečakané situácie neporovnateľne menší ako na zemi a i tak si lietadlá udržujú slušný "dištanc" od kolegov a v kabíne musí byť neustále pripravený profík, ktorý kontroluje či je všetko OK ...
Rozbalit vlákno
0
1. 6. 2012 22:52
Ještě musí chlapci máknout,
pouze plně autonomní vozidlo má nějaký smysl a naději na rozšíření. To znamená vozidlo, které dokáže jet zcela bez řidiče. Ze kterého řidič vystoupí a auto samo zajede někam zaparkovat. Potom se zase na zavolání vrátí.
Tohle je zatím jen kočkopes s velmi omezeným využitím. Než by se začalo sériově vyrábět, už by bylo zastaralé. Je to jen cesta jak podojit EU.
Mimochodem plně autonomní vozidla už se zkouší v reálném provozu v USA s velmi dobrými výsledky. Dokážou si vytvořit podle obrazu kamer 3D obraz okolí a identifikovat objekty. Umí odhadnout jejich vektory a rychlost dalšího pohybu a tak se dynamicky vyhýbají překážkám. Prostě takový KITT doby kamenné.
Rozbalit vlákno
0