Tak mě se jednoznačně líbí víc ten "američan" pokud si v redakci nespletli fotky. ;-) Ten vnitřek s kovem a dřevem je špičkovej. A zvenku Mám dojem že je to trošku domotaný. Ty fotky američana nejsou nic moc - ale ta dáma jak je s ním vyfocená, tak tam je zas supr. ;-)
Dovolim si mensiu poznamku. Ford nastupenim strategie One Ford zacal robit globalne modely a stale tvrdia, ze globalny dizjan je predajny. Naproti tomu tu mame VW, majstra predajnosti a zisku (teda po BMW) a ti zase tvrdia, ze globalny dizajn nefunguje, co je aj moj osobny nazor a co dokazuje minimalne poslednych 60 rokov automobilovej produkcia. Japonec, American a Nemec maju jednoducho iny vkus a vytvorit jedno auto, spolocne vsetkym, je minimalne velmi tazke, az nie nemozne.
Nejde tak ani o vkus, globální design se ještě jakž, takž zvládnout dá. Jde hlavně o různý stav trhů a priority kupců. VW potřeboval pro USA větší a levnější sedan, tak postavili NMS. Mohli tak provést úspory, které by jim třeba v domácím Německu neprošly.
přesně tak...globální design není takový problém...docela úspěšně to zvládá taková toyota například...problém je spíše s globálními modely...tam už ta diferenciace je asi nutná...že se to prodá v evropě ještě neznamená že se to stejně prodá v číně nebo jiných zemích 3.světa...tam je obvykle nutný nějaký letitý model za malé peníze...jako třeba činska jetta...
Dokonce bych řekl, že "globální" design je žádoucí. Je to tvář, identita automobilky. Pro každý trh navrhovat něco jiného pak tak nějak naznačuje, že žádnou identitu nemáš.
Podla mna nepotrebujes globalnu identitu. Lokalny kupujuci sa stotozni s lokanou identitou-dizajnom. U globalnej ti hrozi, ze neoslovi nikoho na lokalnych trhoch.
Jde o rozdílný přístup k věci. Jsou firmy, které mají identitu, filosofii, se kterou tvoří své produkty. Pro ně je prakticky nemyslitelné odchýlit se od svých principů. Tenhle přístup mám rád. Je to o tom, na co se soustředíš. A od toho tady máme značky. Pokud máš mezinárodní holding a na nějakém trhu by fungovala jiná filosofie, tak se prostě vytvoří/ koupí nová značka, která bude symbolizovat patřičnou filosofii. A nikdo neříká, že musí být plochá.
Ono i takové BMW v USA prodává slušné procento aut s dieselem. Nicméně v tomhle případě budeš mít pravdu, často (možná i většinou) bývají výroční kusy poplatné potřebám marketingu. Jinak by jen proběhla krátká tisková zpráva, vyrobili jsme stotisící Passat NMS, a tím by to končilo.
tak ono Passat s Jettou tam mají relativně mizivé procento trhu...takže ten boom jak si koncern představoval se jaksi nekoná...i když jisté navýšení tam je...navíc Audi tam docela slušně válcujou jak Mercedes tak i BMW...o Lexusu a Cadillacu nemluvě... ;-)
Z pohledu VW to nárůst je a velký. A je pro ně důležitý, protože ví, že Evropa i Čína budou spíš stagnovat, takže se musí víc angažovat v Severní Americe, pokud chtějí dosáhnout dlouhodobých cílů. Náskok MB a BMW před Audi je jen díky tomu kiksu s pedály v 80. letech, Audi trvalo přes 15 let se dostat na čísla, která měli na začátku 80. let. Vtipné je, že právní systém USA je občas taková modla, přitom by nikdy nikoho ani nenapadlo, že by CBS měla nahradit miliardové ztráty, které Audi způsobila (pád prodejů o nějakých 85%, roky stagnace a přes deset let dobývání staré pozice) lživou reportáží a manipulací s veřejným míněním. Byla to taková pěkná demonstrace moci.
Ano VW se povedlo ze jsou nejprodavsnejsi evropskou znackou to je slusny uspech....avsak v konkurenci s domacimi, japonci a korejci tahaji za kratsi konec...jetta hlasi za duben -8% mimochodem
Po pravdě, měsíční čísla moc nesleduji ani v Evropě (více méně jen, když si to diskuze vynutí), v USA prakticky vůbec. Nic to nemění na tom, že na příští roky je to pro ně nejdůležitější trh. A tomu budou odpovídat investice.