Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen hlásí 100 tisíc Passatů made in USA

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
Po devíti měsících od zahájení oficiálního prodeje opustil výrobní linku v americkém státě Tennessee stotisící Passat NMS.

Jubilejním exemplářem se stal vůz poháněný motorem 2,0 TDI v modré metalíze Night Blue s výbavou SEL Premium. Je vybaven šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Šťastná majitelka Joanne Benante si vůz vyzvedla v továrně. Neměla to daleko, z Atlanty ve státě Georgia do Chattanoogy je to nějakých 190 km.

Prodej začal oficiálně až loni v září, jenže první zákazník dostal svůj vůz už 18. dubna 2011. 8. září minulého roku se dočkal už desetitisící klient a vůz s pořadovým číslem 50.000 byl dodán letos 7. února. Jak to? Automobilka totiž sdělila, že v celkovém počtu jsou zahrnuty i testovací, předsériové a předváděcí vozy, stejně jako ty, které se vyvezly. Ač je americký Passat primárně určen pro USA, exportuje se také do sousední Kanady, Jižní Koreje a zemí Blízkého východu.

Volkswagen také přemýšlí o dalším SUV střední velikosti. Možná namítnete, že má Tiguan a Touareg, ale mezi nimi zeje značná velikostí i cenová propast. Nový model by měl stejně velký jako BMW X3, Mercedes-Benz GLK a koncernové Audi Q5. A když jsme u sesterského Audi, to má přece v nabídce ještě menší Q3, byť zatím jen pro Evropu.

Na tiskové konferenci v Detroitu se o něm zmínil výkonný ředitel VW of America Jonathan Browning. Bližší informace včetně toho, zda již začal vývoj takového modelu, si ale Browning nechal zatím pro sebe. Novinka by měla být určena hlavně pro USA a logicky se nabízí místo její výroby: ano, Chattanooga ve státě Tennessee.

Závod, který stál přes 20 miliard korun, v současnosti vyrábí ročně 150 tisíc čtyřdveřových Passatů NMS a plány hovoří o zvýšení produkce o dalších 20 tisíc kusů. Ale to si vyžádá zaměstnat další tisícovku lidí. Do následné expanze by se již muselo investovat. Browning řekl, že by se výroba mohla zvednout až na alespoň čtvrt milionu aut, jenže vedení Volkswagenu v Německu tyto plány zatím neposvětilo.

Aleš Dragoun
Diskuze (21)
2. 6. 2012 18:52
Re: však
Po pravdě, měsíční čísla moc nesleduji ani v Evropě (více méně jen, když si to diskuze vynutí), v USA prakticky vůbec. Nic to nemění na tom, že na příští roky je to pro ně nejdůležitější trh. A tomu budou odpovídat investice.
Avatar - Bristol
2. 6. 2012 18:38
Re: však
Ano VW se povedlo ze jsou nejprodavsnejsi evropskou znackou to je slusny uspech....avsak v konkurenci s domacimi, japonci a korejci tahaji za kratsi konec...jetta hlasi za duben -8% mimochodem
2. 6. 2012 18:00
Re: Globane modely
Jde o rozdílný přístup k věci. Jsou firmy, které mají identitu, filosofii, se kterou tvoří své produkty. Pro ně je prakticky nemyslitelné odchýlit se od svých principů. Tenhle přístup mám rád. Je to o tom, na co se soustředíš. A od toho tady máme značky. Pokud máš mezinárodní holding a na nějakém trhu by fungovala jiná filosofie, tak se prostě vytvoří/ koupí nová značka, která bude symbolizovat patřičnou filosofii. A nikdo neříká, že musí být plochá.
2. 6. 2012 16:52
Re: Globane modely
Podla mna nepotrebujes globalnu identitu. Lokalny kupujuci sa stotozni s lokanou identitou-dizajnom. U globalnej ti hrozi, ze neoslovi nikoho na lokalnych trhoch.
2. 6. 2012 16:47
Re: však
Z pohledu VW to nárůst je a velký. A je pro ně důležitý, protože ví, že Evropa i Čína budou spíš stagnovat, takže se musí víc angažovat v Severní Americe, pokud chtějí dosáhnout dlouhodobých cílů. Náskok MB a BMW před Audi je jen díky tomu kiksu s pedály v 80. letech, Audi trvalo přes 15 let se dostat na čísla, která měli na začátku 80. let. Vtipné je, že právní systém USA je občas taková modla, přitom by nikdy nikoho ani nenapadlo, že by CBS měla nahradit miliardové ztráty, které Audi způsobila (pád prodejů o nějakých 85%, roky stagnace a přes deset let dobývání staré pozice) lživou reportáží a manipulací s veřejným míněním. Byla to taková pěkná demonstrace moci.