Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Opel Mokka: První německé mini-SUV

65 komentářů

cuoresportivo
Sportovní charakter modelu Mokka má umocňovat zvětšená světlá výška. >😁

Kdyby tam stálo teréní schopnosti... Jak někde není něco sportovní... Lidi fakt blbnou.
Avatar - Bristol
Bristol
no jo když už se lidi skorou nehejbou...tak chtěj mít alespoň sportovní terénní vůz...div že ne sportovní MPV >😁
cuoresportivo
Jeden knajpa se tady menuje Sportovka, chodí tam lemtat pivo a hrát automaty. Lidi jsou fakt volové.
Avatar - Bristol
Bristol
však jo..."sport bar" je v současnosti hit: vietnamskej výčepní, pár hracích automatů, pivo za dvě pětky a plná knajpa trdel, dědků s pupkem, a denních povalečů... >😁
Avatar - BruceWayne
BruceWayne
Máš pravdu, ale .... Zatím máme čas, ale přijde i náš čas a pak nevím jak na tom budeme mi-dědkové >😁 Ty povaleče a cikány bych poslal na dlouhý pochod směr ......
Avatar - BruceWayne
BruceWayne
No myslím si, že ženám se bude líbit víc než SX4. Ženský pohled je vždy trochu jiný 😉 Jenže opět bude zajímavá cena a jak znám Opel, tak bude vyšší >😁
Avatar - Bristol
Bristol
souhlasím: SX4 je rozhodně hezčí vůz...ale na hodnocení bych si počkal až se to uvidí v reálu...ono takový civic v reálu na větších kolech taky nevypadá tak hrozně jako na fotkách...nedávno v obchoďáku jsem byl dokonce docela mile překvapen...i když dost možná proto že po shlédnutí fotek jsem čekal jen to nejhorší...tak potom už může být člověk překvapen pouze mile...
Avatar - LEGOPARK
LEGOPARK
A zase SUV so svetlou vyskou osobneho auta! Nechapem nac je dobre robit SUV, ked predny naraznik je vo vyske spoileru F1 nad zemou!? :no:
Avatar - Bristol
Bristol
jednoduché...protože se to prodává...nebo si myslíš že majitel takového vozu vyrazí někam do offroad centra...? 😉 že se auta typu roomster scout, sandero stepway nebo opel mocca vyrábí mohou zákazníci...výrobci pouze reagují na poptávku, kdyby byla poptávka po autě s periskopem a přídavnými křídly...tak se to vyrobí a prodá...
Avatar - Stefič
Stefič
přesně. Výrobci moc dobře vědí, že 98 teréňáků ze 100 terén nikdy neuvidí
Avatar - Bristol
Bristol
kdo chce terénní vůz na výběr má: Land Rover Discovery, Land Rover Defender, Mercedes G, Mitsubishi Pajero, Suzuki Jimny, Suzuki Vitara, Toyota Land Crusier/Prado, UAZ Patriot, terénní pick upy typu L200, Hilux a podobně...možností je mnoho...každej ať vybere dle svého, od toho tu máme tržní systém... :yes:
megacruiser
Nebo Dacia Duster. Ta bych řekl je i hezčí a bude levnější než tahle podivná nepraktická hrouda. Vždycky mě dostane ta černě natřená spodní část, aby auto nemělo opticky plechovej bok 4x vyšší než okna.
Avatar - Bristol
Bristol
Duster má slabé motory...kdo chce nad 100kW tak u Dacie nepořídí...ale jinak souhlasím...Duster vypadá lépe a praktičtěji... 😉 a bude samozřejmě levnější
Avatar - Nerez
Nerez
A bude mít daleko lepší průchodnost terénem, což už mnoho testů potvrdilo :yes:
Avatar - Bristol
Bristol
však taky mocca bude zřejmě konkurentem pro suzuki sx4/fiat sedici ne pro dacii duster... 😉
Avatar - Anonym
Anonym
To je jasné ... skutečným životním prostředím SUV jsou města a tam se jejich zvýšená světlá výška hodí při přejíždění zpomalovacích prahů nebo při parkování u obrubníku. Tenhle vehikl od Oplu ale o tuhle výhodu přišel, nárazník má jako Kadett Gsi 😐
Avatar - Bristol
Bristol
tak to už věc druhá...ale hold jako "stylovější" a dražší alternativa k běžným vozům segmentu B proč ne...? však je to vcelku chytrý fígl automobilek jak vytáhnout za přeplastované auto segmentu B s totožnou technikou 2x tolik prachů... :yes: >😁 no jo hold když se zákazník je schopný chytit na agresivní marketing s kamenitou silnicí, infantilními dětmi a zabláceným "SUV" jak parkuje doma vedle navlas stejného vypulírovaného "SUV" tak se výrobcům nelze divit...
Klaudius
Opäť jeden nepraktický škaredý výtvor, hrdiaci sa označením "auto. Hrča na kolesách, navyše akoby ju niekto zozadu nakopol...
V interiéri "kelímky od piva" a opäť mraky tlačidiel. Ďakujem, neprosím. Opel :no:
GTI
:yes:
Avatar - Bristol
Bristol
že je to ošklivé je věc jedna...to že se to prodávat bude dobře..je věc druhá...vem malé aut😲plastuj ho, zvedni trochu světlou výšku(nebo ani nemusíš) přidej rádoby drsný vzhled a prodejní úspěch je zaručen...fakt je že třeba suzuki SX4 se to povedlo mnohem lépe... 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Některým se zase tak moc nedaří ... Fabii Scout nebo CrossPolo jsem v reálu ještě neviděl.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Fabii Scout jsem viděl, i když pravda - ne zrovna denně. 😄
Avatar - Bristol
Bristol
to je jedině dobře...díky bohu za to že alespoň tyto zrůdnosti se nekupují... :yes: mocca se alespoň jako SUV tváří...fabia scout a cross polo...případně sandero stepway vypadají jak po nějakém nepovedeném domácím offroad tuningu typu: [odkaz]
Diagolos
tohle ale zrovna není domácí offroad tuning..doporučuji něco přečíst o golfech country.. :yes: průchodnost terénem nemají vůbec špatnou 😉
Johnnn
Tak tohle se podle mě fakt nepovedlo. Interiér nemastný neslaný. Auto má tvar podobný vejci, celá maska se tak nějak divně stahuje....
nebezpecnavosa
A to si představte, že jednomu Oplu se dokonce "vajíčko" říkalo (Astra F). A nebylo to myšleno nijak hanlivě.
Johnnn
Tak to slyším prvně. Který ročník výroby to měl být? Mně to ten tvar moc nepřipomíná, ale možná koukám na špatný model
Avatar - sargis
sargis
Nebola to nahodou prezyvka pre posledny Kadett? Aj ked Astra F sa mu trosku z boku podobala...
Inak, 18" kola v zaklade, wow...tu ide predovsetkym o styl, zrejme...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
S designem já bych problém neměl...
Jarda86
Me se libi! Opel zacal delat hezke auta!!! 😉
Klaudius
Naopak. Opel prestal robiť pekné autá. 8-s
LudaBaxa
To už všichni víme, že se ti nelíbí. Píšeš to pod každým článkem o značce. Dokola a dokola..
Klaudius
Správne. Opel by sa mal spamätať, aby som o ňom už konečne mohol písať aj niečo iné.
ljube
že to auto je vzhledově naprosto příšerný, ba přímo odporný, tak mi naprosto uniká smysl téhle kategorie. opel opět :no:
augustin
Zmysel tejto kategorie je, ze ak nechces Suzuki 4x4 alebo jeho bratricka Fiat, tak uz mas na vyber len Mokku. Na jednej strane smutne, ze prave kategoria mensich aut 4x4 takmer nepozna 😒 , a preto sa druhej strane tesme, ze zas niekto nasiel odvahu vstupit do tohto segmentu i s 4x4 a za to ma u mna Opel :yes: :yes: :yes: . Az budete mnohi, ktori tu teraz Mokku kritizujete zit v kopcoch, tak si uvedomite, ze nemozte najst skoro ziadne auto v tejto kategorii s 4x4. Teda nemusim s nim ist bezprostredne do terenu, ale su oblasti, kde 4x4 je v zime nevyhnutnost a tu si najde Mokka vela priaznivcov, ved nie kazdy chce hned o dve triedy väcsi Passat, Insigniu alebo Kizashi alebo kombik od Oktavie, ktory sa mimochodom teraz s 4x4 uz ani neponuka.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Smysl už tu zmíněn byl. Zkrátka je to cool, lidem se to líbí, a hlavně - lidé to kupují. Proč by se toho Opel také nechytil? 😉
ljube
cool a trendy to asi je, no. akorát mi připadá, jako by to auto někdo ze všech stran nakopal a ono se tomu ještě přitrouble usmívá. s nissanem juke by si mohly podat ruce.
na druhou stranu musím uznat, že nová meriva a zafira se opelu dost povedly.
Klaudius
Čo sa na Merive podarilo? Skôr by som vedel vymenovať, čo sa na nej nepodarilo.
V prvom rade absolútne nezmyselné zadné bočné dvere.
Potom divný stredový tunel, ktorý dosť prekáža prostrednému cestujúcemu vzadu - je to predsa 5-miestne MPV, nie 4-miestna štýlovka.
Hromada tlačidiel na palubke - ten chaos vyhovuje málokomu.
Divná poloha za volantom - volant je voči sedadlu dosť výrazne vyosený v smere dovnútra vozidla.
Rozmery a hmotnosť - šliape na päty o triedu väčším autám.
Nezabudol som na nič? Práve pre výtvory ako je nová Meriva Opel stratil moje sympatie.
LudaBaxa
Klaudie, chápeš, že věci, které tu vypisješ můžou být jiným naprosto ukradený? Chápeš, že to co nevyhovuje tobě nemusí platit u každého? Chápeš, že pokud bys chtěl, zjistil bys, že ty tlačítka mají logiku? Že někomu se zadní dveře jako stylovka líbí? Že spousta kupců fakt neřeší kolik auto váží? To co tu pořád meleš dokola už tu každý četl stokrát a jeslti máš potřebu to opakovat všem, aby všichni věděli, že tvuj názor je správný, tak se nech léčit.
Klaudius
Zdá sa, že ty jednu vec nechápeš - že tvoje mravokázanie je úplne zbytočné. Zatiaľ som utvrdený v tom, že mám pravdu, pretož emi nikto nedokázal vecne argumentovať. Snáď až na Iudexa, jeho názor skutočne beriem, písal vždy k veci. Zatiaľ čo ty len táraš do vetra - melieš tu niečo o tom, čo ja píšem, a zatiaľ som si od teba neprečítal ani slovo k Oplu samotnému. Skľudni hormóny, škodí to zdraviu.
ljube
no, měl jsem na mysli vnější vzhled (meriva i zafira mají docela šmrnc), ostatní nemohu posuzovat, páč jsem v nich neseděl. ale některé interiéry současného mainstreamu jsou skutečně hroznej kýč a jdou proti logice a praktičnosti, v tom s Tebou souhlasím. vevnitř to mám rád hezky uklizeno v konzerva stylu á la VW.
Klaudius
Čo sa interiéru týka, Opel a VW pre mňa predstavujú dv z troch existujúcich extrémov.
VW - prehľadný, ergonomický, ale príliš nudný, nie som až tak konzervatívny.
Opel - vcelku pekný dizajn (až na tie tubusy), ale ergonómia a intuitívnosť či praktickosť ovládaia vzhľadom na počet tlačidiel trošku mimo.
Ford - pre mňa maximálne škaredý technokratický dizajn, ktorý vo mne nevzbudzuje ani štipku sympatií, naopak, skôr odpor. Ergonomicky ale zase na úrovni.
Ak mám hodnotiť exteriér Oplov, vyčítam mu vo všeobecnosti len jednu vec - vyzerá tak ťažko, jak tie autá ťažké sú. Insignia aj Astra mi prídu hrozne "tlsté", Meriva tiež zrovna kompaktne nevyzerá. Zo súčasných vozov mi je najsympatickejšia nová Zafira.
Avatar - Aladeen
Aladeen
Auto na mňa pôsobí ako dobrá alternatíva pre mladé rodiny ktoré potrebujú auto na každý deň a zároveň by to mohlo byť dobré auto aj pre dôchodcov na chalupu a do mesta ... Už sa teším keď si ho vyskúšam ,vyzerá sľubne keď bude dobra cena (pod 15 000 € ) tak to bude určite trhák :yes:
Klaudius
Mladá rodina potrebuje 3P - POHODLIE, PRAKTICKOSŤ, PRIESTOR.
Ani jeden z týchto atribútov nie je doménou SUV.
Avatar - Aladeen
Aladeen
Videl si a sedel si v Mazde CX-5 ? Potom by si zmenil názor :-!
Klaudius
Trošku si pletieš triedy. CX-5 je kvapku väčšie auto, určite sa nedá porovnávať s týmto malým Oplom, ani inými malými autami.
Nehovorím, že SUV nemôže mladej rodine vyhovovať, ale rozhodne tento typ auta nebýva stavaný primárne pre rodinu a do pozície rodinného auta by som pasoval prednostne úplne iné modely.
kuny
Zásadně se mýlíš - pohodlí, prostor i praktičnost jsou právě doménou SUV. Uznávám, praktičnost je individuální pojem, ale pro rodinné cestování je SUV zhusta praktičtější než cokoliv jiného. Třeba děťátko se do sedačky v SUV skládá mnohem snáz než do čehokoliv jiného - mluvím z vlastní zkušenosti.
Klaudius
Dovolím si oponovať - aj keď sa nebudem hádať o pravdu, tú má každý svoju.
Priestor SUV vzhľadom k vonkajším rozmerom neponúkajú bohvieaký. V tomto sú výrazne lepšie MPV. MPV rovnako ponúkajú väčšiu výšku, čiže nakladanie detskej sedačky je rovnako pohodlné - v prípade posuvných dverí ešte o triedu lepšie. Z vlastnej skúsenosti. Možno si práve Ty zas neskúšal MPV.
Praktičnosť - SUV obvykle ponúka variabilné sedadlá, alebo hoci sklopné operadlo spolujazdca, použiteľné ako stolík, alebo napríklad prebaľovací pult? Vynikajú SUV v odkladacích priestoroch, ponúka vzadu výklopné stolíky? Má nízku nakladaciu hranu kufra? Zdvíhať kočík 80 a viac cm nad zem do kufra SUV nie je zrovna praktické.
A to rodinné cestovanie - SUV tejto triedy nebude ponúkať ktovieaký kufor, kočík ho spoľahlivo zaplní, ak počítame, že tam vojde. Porovnaj s tvarom a objemom kufra v autách ako sú C3Picasso alebo Venga.
Rodinné cestovanie - O.K., ale rozhodne nie piati, čo je vo vyššie spomenutých vozoch vcelku O.K. Plus pripočítať treba vyššie prevádzkové náklady, ktoré sú pre SUV voči klasickým autám, kombíčkam aj MPV typické.
kuny
Uvádíš trefné a rozumné argumenty, z nichž vyplývá, že MPV je pro rodinu vhodnější než SUV. Může být. Stejné argumenty ovšem při použití na SUV oproti klasickým sedanům či kombi dělají právě z SUV lepší volbu pro rodinu (snad kromě nakládací hrany ve prospěch většiny kombíků). Pak už záleží, kdo čemu dá přednost. Vyšší provozní náklady u SUV má v bledě modrém i každé MPV, lehká terénní výzbroj (4x4 a zvýšená světlost) pro mě, co by lyžaře, diskvalifikuje většinu MPV z výběru - koncepce MPV sama o sobě má většinou zhoršené trakční schopnosti. Co se provozních nákladů týče, nedá se mluvit o tom, že by MPV je mělo významně nižší než SUV. Vždycky jde o to, jestli porovnávám Tiguana se Touranem nebo si jako referenční SUV zvolím Porsche Cayene. Pak je tady ještě hledisko pasivní bezpečnosti a určitě bude mít opět SUV narch - více plechů, menší vnitřek, atd. Velikost kufru je potom kapitola sama pro sebe, pro mě je třeba noční můrou kufr Octavie. Vyndej z něj notebook, aby sis neušpinil kalhoty...
Klaudius
Je fakt, MPV s pohonom na všetky kolesá je jak šafránu. Iste, každý si vyberá auto podľa špecifických podmienok a na účel, ktorý potrebuje.
Nehovorím, že SUV nemôže ponúknuť väčší priestor a zodpovedajúce pohodlie na dlhšie cesty - zvyčajne však treba siahnuť o triedu vyššie ako u MPV s podobným priestorom.
Pasívna bezpečnosť SUV podľa mňa v súčte nie je lepšia. Viac plechu neznamená automaticky väčšiu bezpečnosť. Iba ak v strete s ľahšími a menšími autami. Inak je to jedno, ba povedal by som, že pri náraze do pevnej prekážky je to horšie - väčšia hmotnosť znamená väčšie deštruktívne sily pôsobiace na skelet. Fyzika proste platí.
Prevádzkové náklady má SUV obvykle vyššie, vyššia stavba karosérie, horšia aerodynamika, väčšie odpory mechaniky (najmä pri pohone 4x4), to všetko je poznať - väčšia spotreba, potreba kvalitnejších/drahších olejov... Aj keď aj tu sa môžu nájsť výnimky a rozdiel medzi MPV a SUV nemusí byť vždy výrazný.

Mimochodom, čo takto Ssangyong Rodius? 4x4, silný, obrovský vnútorný priestor. Aj keď tie prevádzkové náklady budú asi ako u veľkého SUV... 😄
Klaudius
-je to škaredé
-je to nepraktické
-je to zbytočné

ale

-je to cool

Takže sa to predávať bude. A to je jediný dôvod, prečo vznikajú takéto obludy. Čo na tom, že kvôli nízkemu prednému spojleru to mimo cesty dokáže asi toľko, čo bežná Corsa?
Čo na tom, že pre falošný pocit bezpečia vozí so sebou pár kíl zbytočného plechu navyše?
Koho trápi, že to bude mať vyššiu spotrebu, aj keď to nikdy mimo asfalt nevyjde?

Hlavne že majú všetci plné ústa šetrenia a ekológie.
LudaBaxa
Ještě si to neviděl na živo, ale už je to škaredé. Nikdy si v tom neseděl, ale už je to nepraktické. Tvoje potřeby musí mít všichni mladí lidé a proto víme, že je to zbytečné. Ale je to COOL..

Hele, s jakým vozem jezdíš? Pochlub se..
Klaudius
Opäť osobný útok a nič k autu. Fakt si taký obmedzený? Ja aspoň píšem svoj pohľad a názor. Na čo si sa doteraz zmohol ty?
LudaBaxa
Osobní útok? Omezený? Nejsi trochu cíťa? Já nevím, kdo tu není schopen pochopit, že jeho názory nejsou ty nejpravdivější. Jediné co sem napsal bylo to, aby sis nemyslel, že každý musí mít nutně stejný názor jako ty a spoustě lidem můžou přijít tvoje názory naprosto o ničem, chápeš to? Nebo proč máš tendenci opakovat pod každým článkem o Opelu ty samé věci?

A za další, tohle je diskuze a já mam právo oponovat ti v tvých názorech, to doufám chápeš.
Klaudius
Zase si tu niekto pleti pojmy a dojmy. Kde mi oponuješ názoroch? Len prudíš, že stále píšem o Oploch to isté. Nevyšla z teba jediná myšlienka o autách a o Oploch. Keď ti moje názory prídu o ničom, načo na ne reaguješ? Správne, tomu, čo robíš, hovorím obmedzenosť. Inteligentní ľudia oponujú trošku inak, všímaj, kuny, Clarkson... Oni mi oponujú v názoroch, ty nie.
LudaBaxa
Kdybys začal používat to, co máš v hlavě, tak bys pochopil, že ti oponuji, ale jinými slovy. Meleš tady o inteligenci a sám nejsi schopen pochopit naprosté triviálnosti.
Klaudius
Jak vidím, diskutovať s tebou, to je čistá strata času. :-!
kuny
- škaredé je individuální pojem
- nepraktické to určitě není, kombinace vysokého posezu s malým podvozkem - perfektní do mesta, kam se hrabe Corsa, Polo, a jiní prckové tohot ražení.
- zbytečné je opět individuální atribut

Já osobně bych to bral jako fajnové městské vozítko. NAvíc 1,6 atmosféra od Opelu je jeden z posledních poctivých motorů...
Klaudius
Isteže, tu sa dajú písať len subjektívne názory, pokiaľ vidíme len prvé fotky. Môj názor tiež vyplýva z doterajšej znalosti SUV a osobného pohľadu na autá tohto typu.
SUV ako také považujem za viac-menej zbytočné. Objem a váha navyše, žiadne plus na asfalt, minimálne plus do terénu, najmä verzie s predným pohonom bez 4x4.
Vzhľadom na blbý výhľad (obvykle vďaka minimalistickému zaskleniu) a horší odhad rozmerov spoza volantu mi do mesta až tak praktické nepripadá - najmä ak spodná hrana predného spojlera je prakticky tak hlboko pri ceste ako u bežných áut.
SUV je trieda pre pocit robustnosti, nadhľadu alebo štýlu, z praktického hľadiska ale svoju existenciu ťažko obháji. SUV sa vyrábajú, pretože to ľudia chcú. Sú to módne autá, nie účelové.
Ale sú aj výnimky, napríklad Duster.
kuny
No, objem a váha navíc, to s sebou nese mnohé plusy. Objem leze do výšky, logicky mám z auta lepší výhled (nevím, kde jsi přišel na to, že z SUV není dobrý výhled), potažmo přehled o situaci kolem auta a to samo s sebou nese zvýšenou aktivní bezpečnost. S větší hmotností zase zpravidla vylepšuju pasivní bezpečnost. Co si budeme povídat, když to s MLko napasuje do Octavie, bude na tom posádka MLka výrazně lépe.

Co se praktičnosti do města týče, tak tu jsem uváděl ve spojení Opelem Mokka.

Kategorie SUV má svoje místo mezi automobily, dává kombinaci různých vlastností, které oslovují danou kategorii zákazníků, praktičnost je také pojem, který se vztahuje k různým potřebám/činnostem a SUV je pro mnohé tím nejpraktičtějším, co si mohou pro dané potřeby pořídit. Toto platí v bledě modrém v podstatě o jakékoliv kategorii aut.
Klaudius
No, tak z SUV to často nie je bohviečo, ten výhľad. Hlavne teda čo sa deje okolo auta ako píšeš - smerom vpred, tesne pred autom netušíš čo sa deje - za robustným vysokým predkom sa pes či dieťa schová. Kolmejšie čelné sklo má nevýhodu pri pohľade na horné semafory na križovatkách (podobný problém má Fabia), Celkovo na SUV je obvyklá menšia plocha zasklenia a masívnejšie stĺpiky. To nie sú výhody.
Vyššia hmotnosť neznamená automaticky vyššiu pasívnu bezpečnosť, už som to písal. Podľa čoho usudzuješ, že ťažšie = bezpečnejšie? Kolízie, to nie je len SUV vs. menšie auto. Pri náraze do pevnej prekážky SUV často dopadajú horšie ako podstatne menšie a ľahšie autá.

Praktičnosť u SUV má práve to obmedzenie, o ktorom som už písal - do mesta s kompromisom. Hlavne v mestskej premávke, máš proste auto zvonka o triedu väčšie ako je zvnútra.
Praktičnosť SUV rozhodne uznám v prípade 4x4, pri jazdách mimo spevnené cesty, v zime do lyžiarskych stredísk a tak podobne. Súčasná realita je ale taká, že väčšina SUV sa nikdy mimo asfalt nedostane - a väčšina jeho predností je tak zbytočných. V meste bude mať SUV výhodu tak na obrubníkoch (čo dnes už nič neznamená, keďže parkovanie na chodníkoch sa stále viac obmedzuje). V meste bude vždy ťažkopádnejšie, väčšie vonkajšie rozmery môžu byť zdrojom problémov na tesnejších parkoviskách alebo v podzemných garážach. Vyššia hmotnosť je predpokladom vyššej spotreby, tá rastie v meste výraznejšie ako na iných cestách.

Isteže nekúpi si každý jedno auto do mesta, jedno na dovlenky k moru a ďalšie na hory. SUV je dosť všestranné, to je jeho devíza, ale vždy to bude s nejakým kompromisom - ako väčšina univerzálnych riešení.

Nech je SUV hocijak dobré, rozhodne ho neberiem ako ideál do mesta, to je pokrivený pohľad dnešnej doby, proste deformácia trhu, že sme si na toto využitie zvykli. Ale od ideálu má ďaleko.

Ináč dík za čas, čo mi venuješ, fajn sa s tebou diskutuje.
kuny
Co člověk, to názor, takže je zbytečné to asi dále rozvádět. Jen bych k té pasivní bezpečnosti dodal, že většina kolizí je s ostatními vozy, tam pochopitelně kila hrají ve prospěch SUV. Rána do zdi může být v SUV klidně horší než v miniautě, ale dnes už bych většinou řekl, že SUV se v pasivní bezpečnosti hodně zlepšily, určitě principiálně hůře vždy dopadnou vozy s krátkým čumákem typu MPV než SUVčka. K výhledu bych dodal, že sedíš-li výš, většinou vidíš dál, často přes miniauto před sebou, přes plot, apod. a pomáhá Ti to k dobré reakci při nenadálých situacích. Malá okna nejsou jen doménou SUV, to platí obecně o všech autech v honbě za pěti hvězdičkami v crash testu a to samé platí i o sloupcích. Logicky však v SUV budou masivnější. Co se týče vhodnosti do města, podotknul bych, že tu jsem dával do souvislosti pouze s mini SUV typu Mokka, určitě si nemyslím, že takový Touareg je vhodný do center měst. I z hlediska argumentů, které správně uvádíš (parkování, podzemní garáže, atd.)
Klaudius
Nebudem oponovať, tiež máš v mnohom pravdu, alebo za určitých okolností pravdu - jak je to ostatne aj v mojich argumentoch. Ale predsa ešte k tým krátkym čumákom MPV - ony v reáli nie sú krátke. Predný previs, resp. vzdialenosť od nárazníka po pedále je na rovnakej úrovni s autami porovnateľnej veľkosti, dojem krátkeho čumáku navodzujú predsunuté A-stĺpiky a viac sklonené čelné sklo. 😉
Avatar - Guttalax
Guttalax
😉 Mě se líbí. Dokonce vypadá líp než tá tankoidní Sportáge. :-!
Klaudius
Tak to rozhodne. Akurát Sportage nie je moc vhodná na porovnávanie, predsa len to je o kus väčšie auto jak tento Oplík.