Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Američané letos koupí 3 miliony turbomotorů, V8 jsou na ústupu

22 komentářů

jupo
65 je tak ako som spominal v blízkosti väčších aglomerácií a to z dôvodu prehustenej premávky. Už len sam fakt, že rozostupy medzi autami či kamiónmi sú minimálne a na 4 a viac prúdovej dialnici je všade plno a všetci idú minimálne stovkou je dosť pre slabšie povahy. Medzištátne diaľnice majú zväčša 70 až 75 mph pre osobné autá, v niektorých štátoch to platí aj pre kamióny. Toľko fakty. Druhá stránka veci je, že prakticky všetci prekračujú limity tak o 8 až 10 MPH, keďže polícia to v pohode toleruje. Čiže pri povolenej 70ke sa normálne jazdí aspoň 80, čo je zhruba tých 130 km/h.
Policajta zaujíma vodič, ktorý ide aspoň 15 až 20 MPH nad limit, aby sa mu vôbec oplatilo vyraziť z úkrytu.Na druhej strane, prekročenie rýchlosti o 40MPH a viac je rovné trestnému činu útoku so zbraňou a za také niečo sa ide do chládku na pár rokov. Sám som bol svedkom, keď manželka išla 190km/h v úseku, kde bola povolená stovka a zachránilo ju len to, že sme sa vracali zo svadby a policajt nám nechcel kaziť večer. Tak manželke napísal menšiu rýchlosť a bol z toho iba dopravný priestupok. Verte mi, za tých pár minút rozhovoru s policajtom som normálne vytriezvel.

Ináč, tá nižšia maximálka v USA je z dôvodu znižovania spotreby paliva a pochádza ešte z dávnej minulosti, keď 6valcami jazdili roboši a 4 hrnky používali nezamestnaní a bezdomovci. Vtedy to dávalo zmysel, dnes už sme so spotrebou niekde inde, no vláda zvyšuje maximálku len veľmi neochotne.
Avatar - gld
gld
Oprav ma ak sa mýlim, ale na väčšine amerických diaľnic je max. rýchlosť 65 míľ za hodinu. Čo je približne naša európska "stofka".
jupo
rýchlostné limity sú porovnateľné s európou, 120 - 130 dialnica, 60 v meste. Akurát v mestských dialničných spojoch a v aglomeráciách je aj na dialnici povolená z bezpečnostných dôvodov 100 ka. V USA však väčšina ľudí limity dodržuje, na rozdiel od EU. Pokuty sú prísne, ak by také niečo bolo aj na SK či v CZ, tak každý chodí predpisovo a oturbené kosačky by boli ideálnou voľbou.
jupo
V amerike ale ľudia berú auto ako čistý spotrebný tovar a na nejaké dochladzovanie turba tu nikto nebude brať ohľad. Takže nejakú skvelú budúcnosť turbomotorom v USA nedávam.
Avatar - Ham.
Ham.
850 tis. přeplňovaných kusů v letošním roce o kterých je řeč klidně dodá D3. Podle současných prodejů (i kdyby stagnovaly) tak VW prodá něco kolem 470-500tis. aut (beru jen modely které prodají alespoň 8 tis. ks Jetta, Golf, Passat, A4, Q5, Tigi, Beetle, A6, A5, CC, 911, Q7, Panamera, A7), MB 230-250tis. (C, E, M, GL, Sprint, S) a BMW 250-270tis. (3er, 5er, X5, X3, Mini). Tedy cca 1 mio. vozů. A teď mi řekni které z nich nemají turbo, pouze MB má atmosféru v benzínech, čili na těch 850tis se dostaneš jen to fikne. Takže nemusíš řešit co dodá GM nebo Chrysler nebo Japíci s turbem, D3 to zajistí. >😁
Avatar - gld
gld
V8 budú postupne vytlačované z "bežných" áut. Zostanú len vo veľkých pracovných truckoch a športových verziách. Toľko moja prognóza. Na požiadanie potom predpoviem počasie na budúci rok.
Avatar - petrumr
petrumr
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - baca42
baca42
Ve svém autě jsem najel přes 400tkm [odkaz] a taky tam MÁM TURBO, takže jsem se už dostatečně za tu dobu poučil. Abych se pro příště vyhnul problémům, tak moje příští auto už bude určitě BEZ dveří, zámků, tlumičů ,stabilzátorů a bez světel. Ale turbo tam chci. A jestli tam nebude, tak si vemu svoje starý a namontuju ho tam. 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Ony se tam prodávaly i turba, viz např. motor Chrysler 2,4 Turob v modelech Neon SRT4 a Caliber SRT4. A další.
Ale krom tunerů, závodníků (jak amatérských tak těch co si na ně jen hráli) to nijak zvlášt nikdo nekupoval.
Avatar - Anonym
Anonym
Německá trojka je v usa minoritní, opravdu minoritní prodejce.

Většinu maj japonci, domácí zančky a korejci a ti zrovna nejsou super producenti odturbených motorů, mimo ten Ford.

GM motory Opla v usa nějak příliš nepoužívá, ale to je takový malý detail >😁

A oturbené pentastary maj být primárně pro alfu a Maserati.
Avatar - Anonym
Anonym
Jenže na atmoséře žádný turbo není ani žádný turbu podbná součástka. Kde nic není >😁
Avatar - Anonym
Anonym
... přeplňování obstarával kompresor, který se zapojoval jen při akceleraci a po omezenou dobu.
Avatar - boost.
boost.
To jo, verzí 328i se prodává docela dost, snad i víc jak minulých 328i s R6.
zlysoused
GM má prostřednictvím Opelu turbomotorů dost
U Chrysleru je otázkou času kdy dostane turbo pentastar a kdy dorazí za oceán 1,8T od Fiatu.
Avatar - MikeeC
MikeeC
proto je mi líp v US...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
My jsme si tady v ČR toho taky hodně nenechali vzít .....................
Avatar - Dinar
Dinar
Obávat se nemusíš, můžeš si být jistý... plete se, ostatně jako vždy.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Obávám se, že se pleteš.
Avatar - MikeeC
MikeeC
Toť pravda... v8 ještě nějakou dobu zůstanou a kdyžtak to jistí v6. To si v US určitě vzít nenechaj, ani v trendu snižování objemů po světě. 😄
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
:yes:
RS
Pokud se člověk chová k motoru jak má, tak je turbo stejně (ne)spolehlivá součástka jako jakákoliv jiná.
Značný podíl na těch počtech bude mít dovoz, především německá, pomalu ale jistě, výhradně oturbená trojka.
Avatar - Anonym
Anonym
kde ty motory budou kupovat.

Chrysler má jediný turbomotor od fiatu pro DART, jinak ani jeden.

Ford ano, ten má svoje Ecoboosty.
A GM toho taky moc nemá.
Stejně jako japonská a korejská konkurence....

Až se jim ta turba začnou s*at, tak budou hodně rychle utíkat k atmosférám zpět.