Ingolstadtská automobilka letos slaví, byť poněkud předčasně, 100 let od založení. K tomuto výročí připravila divize Audi Tradition specializovanou výstavu v továrním muzeu.
..kde sou ty zlatý časy svištění velkých turbodmychadel a výkonů až 600koní v autě pro rally :-( ...krasný auta..
teď je tu jen WRC-300PS :no: ..S2000-předohrabky :no::no: ...
Současná WRC mají snížený výkon jen díky restriktorům a jejich omezenému průměru. Jedna firma v Británii upravuje Imprezy WRX STI pro nějaký místní pohár a údajně z nich bez problémů dostane 800 koní... :o).
Kdysi jsem četl, že WRC mají volnoběh kolem 2000 ot. a maximum výkonu je už od 3000 ot. až po omezovač. Ale je to škoda, kde jsou ty doby kdy auta měly brutální výkony...
Tyhle přemotorovaný bestie, to byla šílenost. Když to člověk vidí, díví se, že do toho vůbec někdo sedl. Uskakující diváci několik metrů před nárazníkem, to už je jen "třešnička na dortu". Tou dobou mohli lejt adrenalin na trať v kýblech.
No on problem je hlavne v tom, ze misto aby se poradatele naucili ten dav poradne ukocirovat a nepoustet je tam, kam chodit nemaj, tuhle skupinu zrusili. To je si myslim skoda...
Pokud tam nebude metrová zeď s ostnatým drátem, lidi nikdy neukočíruješ, vždycky se najde blbec, který pomalu ale jistě strhne dav. To by musel stát pořadatel na každym metru trati, navíc pravomoci nějakého brigádníka v žluté vestě jsou víš kde ;-)
Jooo to bylo to nejlepší z rally, jednou za čas si pustím nějaký závod Group B. Před řidiči klobouky dolů, chtělo to odvahu a um uřídit 500k monstrum .... a ten zvuk...nezapomenutelné :yes:
Souhlas, škoda, že Audi nezůstalo v rally a ani neprodukuje žádné ,,zatáčkomilní´´ auto ve stylu imprezy nebo lancera...
Někomu se může nová delta líbit, ale nemusely tomu u Lancie dávat jméno delta. To když někdo vysloví, tak si vybavím 300k potvoru a ne něco, co vypadá, že se mi v zatáčce překlopí 8-s
Co by tam byl platný, to je úplně jiná koncepce s haldexem...
(kdy se podle potřeby "bleskově přidá zadek"...)
V S4 je "třídeferákový" systém 2+1Torsen se zákl. nastavením poměru P:Z 40:60... ;-)
Ale to asi víš...
Myslel jsem si, že ho tam někam vecpu, ale nevešel se, článek je do news, takže jsem ho nechtěl psát extra dlouhý. Zmiňoval jsem se jen o autech, která jsou na výstavě plus o RS200. To bych mohl nakousnout i připravované projekty, které nikdy na soutěže nevyjely (Toyota MR2). BX4TC jel tuším třikrát. Článek o něm uveřejnil kdysi Vladi na svém blogu - [odkaz] Pak napsal ještě něco málo o Kadettu pro skupinu S - [odkaz] Prototypy skupiny S měla i Lancia (ECV1, ECV2), ale jak známo, té jsme se nedočkali...