Tady je to hodně o gumách(určitě má každé auto jiné) a váze a když se podívám při prvním nájezdu na to Audi, jak najíždí zadníma kolama mimo na hranu, tak je tohle porovnání snad nejvtipnější co jsem viděl. Pohon zadních kol se má zapínat hned i při nízkých otáčkách a né že tomu musím dát točky jako u Audi. Je tam jasně vidět který funguje a který ne a BMW je jasně lepší, při sebemenším protočení předních se točí hned všechny 4kola a o tom to je. Není to o tom, že mají jeho pneu horší adhezi ;-) BMW :yes: Většina těchto pochybných testů je o kvalitách a vhodnosti pneumatik(výrobce, rozměr)na dané auto do terénu a ne o pohonu.
Je pěkné, že máš tak jednoduchý pohled na věc. Je to Q3, takže se bavíme o automatickém pohonu. Otáčky hodně závisí od převodovky, popřípadě řidiče. A elektronika většinou preferuje pohon jen jedné nápravy, nejsou to diferenciály. Nějaký precharging je samozřejmě možný. Ve chvíli, kdy sešlápneš plyn prakticky na podlahu, elektronika ví, že se chceš rozjet co nejrychleji a může plně zapojit druhou nápravu, ale když s plynem zacházíš jemně, tak čeká až na prokluz. A nakonec člověk také musí brát v potaz ztráty toho systému, maximální moment, který dokáže přenést na patřičná kola, a celkově funkci ESP.
Souhlas, ještě bych dodal, že ta poznámka o tom, že pohon zadních kol se má připojit už v nízkých otáčkách je zavádějící i proto, že jde o porovnání koncernového haldexu s x-drivem, což jsou systémy v principu velmi podobné (oba mají jako mezinápravový třecí dif. lamelovou spojku) , pomineme li "rozvodovku" x-drivu, jedná se vlastně o opačné řešení jako u haldexu, tedy základ zadek + předek, u hladexu je základ předek + zadek. Takže u x-drivu se naopak zadek připojovat nemusí, ten je totiž základem pohonu.
Video má demonstrovat především situace, kdy mají tyto systému základní (u hladexu předek, u x-drivu zadek) hnanou nápravu bez adheze, "nulovou" adhezi spolehlivě simulují válce do nichž kola základní hnané nápravy zapadnou (je úplně jedno s jakými pneumatikami). Logicky je pro Haldex kritičtější situace, když jsou bez adheze přední kola a pro x-drive naopak kola zadní. Kdo si s takovou situací poradil lépe je z videa jasné, navíc je ukázáno, že nejde o podvod se záměrně malým "plynem", jako tomu bylo u videí instruovaných ve prospěch x-drivu. Přesto nejde o přímou odpověď na zmiňovaná "pro x-drive" videa, ty totiž zavádějícím způsobem zpochybňovala klasické podélné quattro, nikoli quattro na bázi haldexu.
Ty tomu rikas podvod, ale jiny tomu rika spatne reseni zalozenem na spatne uvaze potreby 4x4. Jsem si nikdy nevsiml, ze by se v terenu, kdyz chci hodne hlidat smer jezdilo pod plnym plynem. Takovej truck trial jsou toho dukazem. Na videich neni dulezite to jestli auto jede, nebo ne, protoze to je o adhezi pneu, vaze auta, ale o tom ktery pohon pri prokluzu naskoci okamzite a to je na videu jasne patrne. Jasny vitez je BMW. Tohle video je akorat slusnej podvod o gumach. Jeste tomu dat spatny benzin a pak by slo tvrdit, ze se tomu sype motor, ze to ani nejede >:D:no:
V tom případě jsi slepý. Nemohu si pomoct. Ale věř si, čemu chceš. Ten nepoužitelný Haldex používá třeba Land Rover/ Range Rover. Možná, že si ta auta jednou vezmeš na polygon a vyzkoušíš sám, až vyrosteš.
Pokud jde o otáčky... pokud jsou tak nízké, že nestačí na vyjetí, nemáš dostatečný točivý moment, tak elektronika nenechá motor chcípnout. Proto také hraje roli převodovka. Tady se ta dvě auta zásadně liší. Pokud chápeš rozdíly mezi hydrodynamickým měničem a spojkou, tak ti to musí být jasné.
"Ve chvíli, kdy sešlápneš plyn prakticky na podlahu, elektronika ví, že se chceš rozjet co nejrychleji a může plně zapojit druhou nápravu, ale když s plynem zacházíš jemně, tak čeká až na prokluz."
A o tom to je, že ma cekat na prokluz. Mam prokluz v nizkych otackach a u BMW to hned frci na 4 a u Audi ne a o tom to je. Kdyz si treba predstavim vyjezd z garaze a prokluz kol jedne napravy(jedno jake), tak tomu budu asi davat couda, aby to slo na 4 a az to chytne adhezi, tak to nekam vopru. Tomu se neda rikat rozumny reseni pohonu 4x4 ;-)
Systém BMW a Haldex fungují principiálně stejně. Jiné nastavení, jiná logika, ale stejný princip a omezení. Nebo ty snad v tom videu vidíš něco jiného? Já vidím, že u Audi zabírají všechna kola najednou. Hlavní rozdíl je v obutí. Audi má jinou trakci, tudíž se jinak chová. Největší problém toho videa je, že to dělají v zimě na sněhu, takže kloužou všechna kola. Stačí se podívat u Q3 na rozdíl mezi přední a zadní nápravou na válcích. Na sněhu to zadku klouzalo a nedokázal auto vytlačit, na rampě měl předek mnohem lepší trakci, byť díky tomu "svinčíku" také nic moc.
Detekce prokluzu je velmi rychlá. Pokud bude mít druhá náprava dobrou trakci, nic nepoznáš. Normálně sešlápneš plyn a auto se rozjede. Jo, pokud ti prokluzují všechna kola, to je jiná. Děláš, jako kdybys s automatickým pohonem nikdy nejezdil a jen ho sledoval v televizi.
Tohle by mělo zvládnout v podstatě jakékoliv auto, které bude mít dostatečné nájezdové & přechodový úhly. Dostatečný výkon motoru a nejlépe redukce nebudou určitě na překážku, ale jinak - kvalitní povrch bez nějaké ztráty adheze, žádné výrazné křížení náprav. Tohle by zvládla i Fábka s paketem pro špatné cesty, jenom bych si dával pozor na spojku...
Ale věřím, že v tom autě to vypadá hodně jinak... :yes: