"...letos se ale obě slavné značky ze světa Golfů spojily v jednom autě..."
Ktoré slávne značky? Povedzme Golf GTI možno nazvať hoci novodobou legendou, ale Golf Cabrio má so slávou spoločné práve to, čo GTI-ho ponožky...
Sorry, GTI, za ten vtip, nedalo mi... >:D
Neviem prečo, ale kolesá mi silne pripomínajú dizajn Alfy Romeo...
Inak vcelku pekné auto, treba nechať, že otvorená verzia sa pánom z VW vydarila. Snáď len tie čierne doplnky by som si odpustil, matná čierna je pekná na streche, nie vo forme plastov na prednom spojleri, prahoch a zrkadlách... Ale inak :yes:
Čo sa týka motorizácie, určite to ide famózne, ale v prípade kabrioletu sila motora skôr poteší v nízkych rýchlostiach ako na diaľnici. 200 s kabrioletom, to je na hlavu, to úplne popiera filozofiu tohto druhu auta. Je úplne jasné, že nápis GTI na prednej maske má zdvihnúť image tohto modelu, nie ho transformovať na primárne športový voz...
Ešte by som privítal kožené sedadlá, aby, keď spŕchne, a ja nevytiahnem včas strechu, som ich mohol od vody utrieť, a nejazdil pol dňa so zadkom mokrým od látkového čalúnenia... :-)
Plasty jsou z GTI. Kůži si koupit můžeš, ale je to dvousečná zbraň - v létě si zase připečeš zadek. Nápis GTI jde ruku v ruce s technikou. Standardnímu Golfu by ji asi nedali. A kola Detroit nejsou u GTI žádná novinka.
Jinak je to trefa - ten silný motor využiješ samozřejmě i v nižších rychlostech, s kůží souhlas, a to i přes vlastnost v podobě rozhicování, zde myslím převáží praktičnost udržování, a jinak nezapomínej, že styl cabria nevyniká jen při nenatažené střeše. Osobně mám rád pohled na auto s nataženou celtou.
Kdyby sis přečetl celý článek, tak by ses dočetl, že právě testovaný kus měl kožené čalounění, takže pokud po něm někdo touží, no problem. Ale jak píše MT v létě rozpálená kůže není nic moc příjemného. a když ti slušně zmokne kůže, může to být podstatně větší problém, než u látky, která obvykle bez větších následků zase uschne.
Jinak GOLF Cabriolet rozhodně známou/silnou a poměrně tradiční "značkou" je, v této třídě (kompaktní cabrio meinstream) ji žádná přímá konkurence nemá "silnější".
A ty kola Detroit má Golf GTI už od r. 2004 a studie pětkového GTI ještě minimálně o rok spíš. ;-)
Péče o promoklou kůži... také jsem na to myslel, ale nechtělo se mi to sem zatahovat. Rozhodně něco, čemu se spíš člověk snaží vyhnout. Ještě "lepší" je, když je perforovaná.
Slavnost kabrioletu jsem také vynechal. Rozhodně je to hvězda mezi Golfy. :-) Vzhledem k jeho omezenější nabídce je možná i exkluzivnější než GTI.
S tou kožou máš pravdu. Tento fakt je popísaný trochu komplikovane, tak som sa nechal popliesť.
Rozpálená koža nie je bohviečo, v tom áš pravdu, na druhú stranu práve v extrémnych hicoch neneviem, či nebudem radšej niekde pri vode, ako sa páliť v aute... Podobne to platí o daždi - ťažko mi "slušne" zmokne koža, kabriolet nepovažujem za auto denného využitia a rozhodne ho nenechám so stiahnutou strechou niekde bez dozoru... V tomto prípade mi koža príde proste vhodná, jak účelom, tak štýlom.
Kolesá nerozporujem, či sú novinka či nie, alebo z akéhokoľvek iného pohľadu, len mi proste k tomuto vozu nesedia. Možno by neškodil aj o stupienok vyšší profil, napriek prívlastku GTI.
A že je Golf Cabrio známou, či v rámci triedy silnou "značkou", vpohode beriem, ale vzletné slová o sláve sú tu prinajmenšom nepatričné. Ale to je typický VW - presne týmto istým spôsobom prezentuje svoje vozy už dlho a úspešne. Ľudia majú asi radi bombastické, i keď nie celkom pravdivé slogany...
Podle toho, co a jak tu (dlouhodoběji) píšeš, nemáš styl především ty, takže ho těžko můžeš vnímat jinde, případně ho naopak vidíš tam, kde žádný není (viz tvé příspěvky)... ;-)
Ach, zase ty s patentom na rozum?
Radsej ani nepozeram tisice tvojich namyslenych luzerskych prispevkov, ktore chcu iba urazat okolie, ked sa s tebou nezhoduje.
S patentem na rozum si přišel první ty, viz tvůj fundovaný příspěvek o stylu postrádajícím voze pod kterým zrovna píšeme..., já na to pouze reagoval, což neseš dost nelibě... ;-)
Ja som vyjadril svoj nazor na vec, lenze ty si ten prudic, ktory sa vsetkych snazi vsetkych sfuknut hranym nadhladom, ze nic nevedia; takze zial, ty si ten s patentom a este dokonca s dlhym vedenim...ci to spravanie je len ucelovy uskok?
No moze byt, divadelnik si dobry.
Ale aby som tomu zase az tak nekrivdil, tak ma to styl, asi ako toto: [odkaz]
Nápodobně..., kdybych tě chápal, bylo to se mnou zlé, ale neboj, nějaké to pochopení pro tebe mám, jinak bych na tebe nereagoval vůbec, nevěš svou(makovou) hlavu, naděje umírá poslední. ;-)
nehadaj sa s vajtikom, on ma svoj svet, kde je najmudrejsi, podobne ako GTI, ale GTI si drzi svoj styl a niekedy da aj vcelku vtipny a pohotovy prispevok. No vajtik vie len zabrdat a hadat sa, infantilnost jeho narazok a urazok ani nekomentujem radsej >:D
Zdar multinicku peette, že ty máš další nick "Makovník" (ono se to dokonce i rýmuje)! Že mě to nenapadlo hned, stejný jazyk a velmi podobně "maková" hlava... :*) >:-[]
ale mojko, este stale trpis stihomamom? Nie kazdy co s tebou nesuhlasi a je zo slovenska musim byt ja :-) Uz som ti raz vysvetlil preco som mal dva nicky, dokonca som nemal problem s nimi oboma diskutovat a verejne to priznat, no teba to stale akosi mata po nociach >:D Inac taku nejaku reakciu od teba som presne cakal, na viac dnes nemas vajtiku?
uff, to si mi teda dal, strasne si ma odpisal teraz >:D este daj nieco, vyventiluj sa, vyzen ten stres von z tela >:D >:D >:D reakcia 10 rocneho dietata je nic oproti tebe vajtik, este hod nieco nech sa zajtra pobavime rano s kolegami... >:-[]
Vzhledem k tomu, že si mladý "zobák" narozený až v roce 1980, bys mi mohl spíš vykat, ale zase už bys mohl být dost starý na to, abys pochopil, že tyto tvé dětinsky trapné příspěvky patří úplně jinam , tedy tam kde údajně máš své virtuální "kolegy" za které se tradičně schováváš...
Místo těch pěti křečovitě vysmátých smajlíků se příště pokus raději o něco aspoň trošku vtipného, ale to bych chtěl od diskusního prosťáčka tvého formátu zjevně něco zcela nemožného... :*);-)
paci sa mi ako sa vzdy rozcertis, na teba dost sedi ten pojem " diskusny prostacek " >:D kazdym svojim prispevkom len srkas zlc zpod prstov, je to sranda, daj este nieco ;-) po obede si tu radi nieco "plnohodnotne" od teba precitame.. >:-[]
Copak, copak, prosťáček se ti nelíbil. "Precitame"? To myslíš všechny svoje nicky? >:D
Jestli sis toho náhodou nevšiml, tak tady se diskutuje především o autech, takže si ty svoje pubertální křeče běž plodit někam mezi své prosťáčky... ;-)
To mě se líbí jak se snažíš marně uvěřit představě, že bys mě mohl zrovna ty vytočit. >:D
Ale kdybys náhodou zapomněl, kolikrát jsem tě tu do běla vytočil já, klidně si projdi starší diskuse se všemi svými nicky... :*) >:-[]
Jaké náznaky nedostatků, podle článku není v rámci třídy nic lepšího...
P.S. Rozhodně ovšem nesouhlasím s tvrzením autora, že DSG ubírá na vnímání dynamiky GTIčka, subjektivně vnímáno je to totiž právě naopak, což zdaleka není jen můj postřeh...
náznaky jsou v těch pasážích, kde nejsou superlativy - těmi se to jen hemží, tak se to při troše nepozornosti slévá v super celek
...a že je něco ve třídě nejlepší, neznamená, že nedostatky netrpí
P.S. možná je tím myšlen jakýsi psychologický moment nedostatku dynamiky plynoucí z absence vlastního pohybu řadičkou, koneckonců červené auto je taky v zatáčce rychlejší
Hýbat řadičkou (namísto tlačítek pod volantem) můžeš i u DSG, jen tam není klasická H kulisa.
Kde je červené auto v zatáčce rychlejší? K tomu článku je i nějaké srovnávací video?
Krultheking je známý blogový diskusní prosťáček, tímto směrem nemůžeš očekávat jakoukoli diskusní logiku - neví, nezná, neumí. Zde se jen tradičně trapně pokouší zaujmout nesmyslnou kritikou horního cabria.
Četl jsem znovu pozorně článek, auto se povedlo. V těch dvě stě na dálnici, no to musel být zážitek :-)
Samozřejmě, ale jednak o něm nic nepsal a pak taky netuším, jaký by měl mít vliv právě na dojem z dynamiky... Jen to jak DSG umí řadit i pod plným plynem vydá (v ohledu pocitu z dynamiky) i za deset spojkových pedálů. ;-)
S tímhle efektem jsem se kdysi taky setkal, bylo to kousek od Neckarsulmu, někdy v první polovině 90tých let, v BMW 840i..., slušné čelo do čelního skla..., neměl jsem tehdy ani zaplé pásy. 8-s;-)
s tím bych třeba já trošku nesouhlasil....to jak radi bezne dvojspojky a proti manulau v radoby sport. autu....manual zatim vzdy prijde sportovnejsi..ten pocit...
..naopak ve ferrari, ta dvojspojka to tam liska takkovou rychlosti..ze... ;)
..v kazdem pripade vím, co chtel onen nahore tím říci...a také to s tím červ. autem >:D:yes:
Pocity ti nikdo nebere, ale ono i v tom Golfu GTI to tam dsg sází takovou rychlostí, že by se ti z toho s manuálem (na klikaté kopcovité okresce) lehce zamotaly ruce... ;-)
Elektromechnické řízení funguje přesně, i když zpětná vazba od kol se nekoná. O trakci v zatáčkách se stará elektronický systém XDS, který přibrzďuje vnitřní kolo, a tak je možné jít na plyn nečekaně brzy. A kde není zpětná vazba, tam není ani tahání za volant…
každý kdo má zájem o stylový a zábavný kabriolet tak mu stačí tento odstavec ;-), kdo chce stylový, relativně praktický ***lap na denní ježdění může číst dál...toť vše
Chybně si vyhodnocuješ testérova sdělení. Všechno jsou to klady. Notorická klišé o zpětných vazbách jsou informační pohádky z dob šedesátých let, aktuální informace o nekonání se zpětné vazby nemá negativní nádech. Je ovšem současně potřeba vědět, jak dobře (či špatně) dnešní řízení mohou fungovat.
nesouhlasím GTI-není to tak dávno co se dali koupit auta které jsi "cejtil" dobře není to taková lahod jako třeba escort S2000 z 90 let...a podobně...o tom teď nemluvím...ale podobně laděný hot hatch..ač v kabriu...by měl mít alespoň základní zpětnou vazbu...a tudíž být zábavným autem...podobná auta se snad pro zábavu dělají nebo ne...? třeba právě MX5 je toho důkazem...že i malý levný sportovní roadster dokáže být zábavný...GTI v cabriu je bohužel tak dobré že z něj vymizela hravost...u normálního golfa mi to vadit nebude...u víkendovky kterou si kupuju na hraní by mě to možná trochu mrzelo...takový je můj pohled...neříkám že to tak být musí...no a že to jiní vidí jinak o tom svědčí současná nabídka vozů...když dnes už i BMW upouští od komunikativního řízení...a to je 2x škoda...brzo zájemce o hravý vůz se zpětnou vazbou bude muset navštěvovat výhradně bazar a později aukce s veterány...
edit: A tím nemyslím MX-5, jak by to v kontextu zdejší diskuze moho svádět, tam je to bez diskuze, ale taky je to trochu jiná kategorie než to, co lidi běžně kupují.
Já nesrovnávám s ničím, toto vlákno je, pokud se nepletu, o sterilitě aut. Reagoval jsem tím na poslední věty v příspěvku od Bristola, že vyloženě pouze do bazaru zatím člověk naštěstí nemusí. Ale hrozivě to ubývá, to je fakt.
brzo to tak bude...bohužel...řekl jsem brzo...ne že už teď dnes se ještě pár posledních mohykánů najít dát: WRX, EVO, Fiesta, Mazda 3, Toybaru(zřejmě), 370Z a některá BMW(ale ty v nové generaci už spíš ne)...a pak už asi jen hračky pro skutečně bohaté..
No, zas tak krutý bych nebyl, ono snad v každé třídě se dá najít něco trochu uspokojivějšího, nicméně cenově dostupných sportovních aut je opravdu pomálu. Člověk pak radši čte takovéhle články [odkaz] [odkaz] když si vybírá auto. >:D Už jsme u toho bazaru, no...
Ale ted jsem třeba po asi pěti letech jel v kamarádově Felicii a musím říct, že ten pocit volantu spojeného přímo s koly je minimálně na pár chvil hodně příjemný...
U současné Ma3, Fiesty (ale částečně i 370Z) by se o tom dalo minimálně polemizovat, to pro mě rozhodně nejsou ty opravdu správné příklady..., jestli tohle považuješ za to pravé ořechové ve smyslu o kterém jsi psal, tak to pak nesouhlasím. To jen děláš na základě diskusních značkových klišé "z průměru zázrak".
"Třistasedmdesátku" Bristol jistě myslel jako dostupný sporťák (za tyhle peníze kromě Genesis fakt nic jiného není) a co se týče Mazdy3 a Fiesty (i Mazdy2), tam to je podle mě jednoznačné - v mainstreamu mezi obyčejnými auty bezkonkureční.
Tak povídej, co má v segmentu B a C charakternější jízdní projev než Fiesta a Mazda3. Nějaká konkurence samozřejmě je, ale z té vážnější má napadá leda tak Impreza a Lancer.
Charakterní projev, jo... >:D To jsou přesně ta diskusní klišé, žádný dnešní běžný meinstream nemá charakterní projev ve smyslu o kterém se tu bavíme (zpětná vazba u řízení apod.). Všechna tahle auta jsou si ve svých třídách tak podobná (technicky/konstrukčně/jízdně), že mluvit v tomhle směru o nějaké bezkonkurenčnosti je dětinské... Možná si chycený marketingovou masáží Mazdy: "Nová Mazda3 se vyznačuje dynamickými jízdními vlastnostmi, kterými vyniká z davu." >:-[]
Přečti si třeba výborný srovnávací test současných kompaktů v Autocaru (Golf, 1er, Civic, Focus), tam je to o čem píšu popsáno velmi výstižně a nejen celkové konečné pořadí je pro mnohé velmi překvapivé, zvlášť s ohledem i na tradiční hledisko Autocaru - určité jízdní "zábavnosti", každopádně i tam jsou rozdíly v té "zábavnosti" poměrně velmi malé, což je logické z důvodu o kterých píšu v úvodu reakce.
To, co dnes dělá třeba ta Mazda3, dřív bylo celkem běžné, ale v měřítcích svých současných konkurentů je charakterní až až, protože se té minulosti neodcizila. O tom byla řeč. Proto je taky Bristol právem zmínil v tom nastíněném výčtu a já s tím plně souhlasím.
Ale o tomhle se nemá cenu přít, pokud se podle tebe Mazda3 nevymyká, tak se holt podle tebe nevymyká, je to subjektivní věc.
Stejně tak nejen podle mě už takové auto dnes nemá obdoby ohledně těch věcí, o kterých se bavíme. >:D A žel bohu, jsou to zrovna ti testéři, na které nejvíc dám.
Jasně, Ma3 je perla mezi senem a skoro všichni jsou tak hloupí, že to nepoznají a nekupují ji jako teplé rohlíky, ale spíš právě naopak... >:-[]
Mimochodem Mazda 3 je na délku nevzhledně přerostlá, takový "jezevčík", který má spíš délku kompaktního kombi, než hb a třídveřovou variantu nedosatneš ani k MPS, nemluvě o interiéru jehož kvalita je vzhledem k ceně Ma3 téměř neakceptovatelná... :-)
tento test jsem četl...skončil ostudou Fordu Focus... ;-) neříkám nic...i když jsem příznivcem modrého oválu tak současnej focus mě trochu zklamal...čekal jsme víc než to že bude sotva stíhat výběhovému Golfu VI...tady Ford šlápl trochu vedle...bohužel...sice focus je stále dobré auto...ale bohužel jen dobré...to proti výbornému golfu je málo...a ford to zazdil ošklivým interiérem... :no:
Je to tak, škoda že v tom testu nebyla i diskusně glorifikovaná aktuální Ma3, jsem přesvědčený o tom, že by ho rozhodně nevyhrála, tipl bych ji maximálně tak na třetí místo... ;-)
myslíš ten test jak tam dali toho mladého závodníka aby jim to projel po trati že ano...? No Mazda3 by to jistě nevyhrálá...řidičsky je sice skvělá...ale ztrácí v jiných věcech...respektive: ve všech ostatních...oproti golfu např.
no četl jsem všecky...ale teď nevím kterej to je...ale to je jedno...vím že to byl debakl focusu...taky si pamatuju na Focus, Golf, Giulietta...tam to vyhrál ford druhá byla alfa a třetí golf...
Za současné nejlepší řidičské auto (ve své třídě a z běžných modelů) ji klidně mít můžou, ale to je pořád sakra málo, aby to stačilo na to, o čem tu celou dobu píšem, na to bys musel v této třídě aktuálně sáhnou trochu jinam, třeba na Clio RS.
Clio RS a vůbec produkty Renault sportu jsou v tomto špičkové...ale to už je taky trochu víkendové zboží...já jsem tu myslel "obyč auta která můžeš používat denně" a tam už RS trochu hapruje...nechtělo by se mě s tím tvrdým podvozkem hopsat po praze...navíc opravdu chudák auto... ;-) jsem zvědav jak se renault popere s reinkarnací Alpine
Není to typické auto na každý den, ale na těch origo 17" relativně ještě celkem v pohodě, ber to tak, že diskusně vycházíme z MX5 a ta celkově praktičtější (než CRS) nebude.
V kontextu toho co píšeš má každý, kdo má zájem o stylový a zábavný kabriolet pouze jedinou možnost a to MX-5. V kontextu ostatních předokolkových stylokabrioletů na tom bude předmětné GTI velmi dobře.
o tom nepochybuji: GTI bude mít lepší interiér, bude nesrovnatelně lepší na každodenní použití...ale řekl bych že podobná auta si člověk nekupuje jako jediné auto...kort v GTI...roadstery jsou sezonní zboží a nebo víkendovky...a když to má bejt sváteční auto...tak at jezdí svátečně...a ne jako každý jiný golf s tsi...
Mazda MX5 je jíný svět (zadek, jen 2 sedadla a to ještě spíš pro "prcky"...), ale napiš který současný mainstreamový 4místný kabriolet s předkem, je na tom v tomto ohledu nějak výrazně lépe?
On už totiž ani ten provoz na cestách není tak "zábavný" jak býval třeba za mých mladých let, dnes volnější cestu, kde se dá "bavit", abys pohledal. Já třeba ta "zábavná" auta rád, ale se 193cm se do MX5 opravdu nevlezu, nehledě na to, že mám rodinu a dvoumístné auto je pro mě docela nesmyslné, takže jsem docela rád i za relativně praktický, prostorný a případně i vcelku "zábavný" hh, jako je třeba Golf GTI. Vše je o kompromisech, i když MX5 o jiných, než GTI apod. hh.
to souhlasím...doba se změnila...dnes je to o rychlých, úsporných a pohodlných dálničních speciálech...mění se aj silnice, jsou bezpečnější, rovnější bez horizontů a prudkých zatáček, lidé po autech chtějí aby div nejezdili samy: automatické převodovky v malých autech, tempomat, čidla na jízdní pruhy a takhle můžeme pokračovat do nekonečna...není divu že zábavná auta z trhu mizí když prioritou je že "se musím někam dostat" a ne "chci si o víkendu zajezdit" většina lidí nemá čas ani peníze na to jít si k večeru kdy ten provoz utichne jet si na svou oblíbenou okresku zablbnout...a auta k tomu určená hold ubývají...protože kde není poptávka...nebude ani nabídka...bohužel...
to co testujou teď ve volvu...je přímo obludné...už jen čekám kdy ta auta skutečně budou jezdit sama s tím že si do GPS naťukáš souřadnice a ono tě to tam odveze...jako v Neználkovi...a můžeš si to auto pak zavolat a ono pro tebe přijede... >:D to bude teprve sranda
Je to smutný, no. Už je to často bráno jako pouhý dopravní prostředek, řeší se bezpečnost, řidič jako chybující prvek se snaží co nejvíce eliminovat, bohužel to má i ty negativní dopady pro ty, co se chtějí za volantem bavit. Nezbývá než doufat, že pár excentriků vždycky bude.
docela se "těším" až budu vnoučatům vysvětlovat co to byl volant, řadící páka a pedál spojky a meziplyn a podobně... ;-) nic takového už jistě znát nebudou...
Jednou auta skončí určitě jako všechno, s tím je potřeba se smířit. Nejspíš budou zakázána jako příliž nevyzpytatelný a neekologický dopravní prostředek.
auta vyloženě neskončí...něco pozemního tu jistě bude....a vznášedla to nebudou... >:D jen to bude asi vypadat uplně jinak...a hlavně je to tak trochu scifi...osobně si myslím že v horizontu dvaceti let bude boom hybridů...
Já doufám, že v horizontu 20 let se jim podaří dotáhnout palivové články do podoby, která bude vhodná pro masové nasazení. Hybridy to rozbalí pravděpodobně do konce desetiletí.
Víš, jak skvělá věc to bude pro "paření." Neříkej, že jsi ještě nebyl v klubu/ hospodě a nepřál jsi si, aby si pro tebe auto mohlo přijet samo (pokud jsi dorazil s někým jiným) a odvezlo tě až domu? >:D
moc nepiju takže tohle by mě ani tak netrápilo...jako jo asi je to příjemné když jsi nadranej a diskotéka je daleko z domu...mám však dojem že od toho už tu máme desetiletí taxíky... ;-)
Také moc nekonzumuji, ale z velké části díky tomu, že jezdím autem, takže kolikrát ani nemohu, byť bych si nějakou sklenku dal. A na jakoukoli společenskou událost musím najímat řidiče. Ani tak nemyslím pro situace, kdy pomalu nezvládneš jít rovně, ale spíš ty, kdy si dáš nějakou sklenku k jídlu. Řídit nemáš tak jako tak. Byť bys to zvládl.