Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

Srovnávací test Světa motorů: Peugeot 208 vs. Fiat Punto vs. Ford Fiesta

70 komentářů

megacruiser
Design perfektní, práce špičkového designera jako je Giugiaro bude vždy o třídu výš než výtvory řadových firemních designerů. Elegantní a nadčasový. Taky promyšlenost Punta je o třídu výš než u konkurence - to se hned pozná třeba na sklápění zadních sedadel, které je u konkurentů naprosto nedomyšlené. Punto je v základu taky nejlevnější, má kvalitní motor, slušný vnitřní prostor. Uznávám, že 208 má nejmodernější interiér, ale ten design ve stylu pejsek a kočička vařili dort se dá těžko překousnout.
lukas13
POLO asi ano, jel jsem ho a je to výborné auto. Již jsem zde psal že POLO a ROCCO považuji za nejlepší současné produkty VW, ve smyslu srovnání s konkurencí v segmentu.
Ovšem Fabii bych zařadil až na chvost. Podvozek OK, ovšem vzhled jsem dodnes nepřekousl (pouze MonteCarlo v červené a pak ta zelená jedovatá metalíza+hezká kola jsou verze, kdy FII beru "na milost), interiér úzký a zbytečně vysoký. Mám osobní zkušenost s FII 1,4TDi a ten motor, velmi rychle a v tichosti stažený, byl průšvih - opak pojmu "kultivovanost". Tak možná i proto ta averze z mé strany.
208 jsem viděl pouze staticky - moc se mi líbí, jen ta záď je taková divná (asi zadní světla tam nějak nesedí). A to Peugeot "zadečky" vždycky uměl. Interiér famózní.
Fiesta - jízdně OK. Motorová paleta dosti slabá (výkonově, ne rozsahem nabídky). Ale interiér, to je diskotéka na kolech. A já raději Jazz, rock a punk 😉
GP - jedno je v širší rodině, jel jsem pár desítek km. Pro mě obrovské překvapení - exteriér se mi i po 7mi letech moc líbí. Interiér, v tomto případě s červenými doplňky, naprosto fantastický, dojem jako z vozu o třídu větším. Tvrdé plasty nevadily, nelížu je. Auto mělo najeto cca 80tis. a ani vrznutí. Dojmy z řízení i podvozku velmi dobré, na hraně jsem nejel, majitelka seděla vedle mě.
Kdybych vybíral v B segmentu, POLO, 208 i GP by byli mezi nejžhavějšími kandidáty.
Makovnik
Ano, je trvacny, spolahlivy atd...
Ale treba sa pozriet na konkurenciu, ktora ponuka uspornejsie motory (i ked je to na povazenie, kedze motor s kratsimi prevodmi spravil vyssiu spotrebu, s dlhsimi by to mohlo skoncit s rovnakou) a vyssie vykony. Kupujuci bezne pozeraju na cisla a cislo predava.
57kW urcite nevytrie zrak tak, ako 70kW.
Tie auta s takymi motormi si ludia nekupuju len do mesta, hoci Fiato to tak jednoznacne vidi. Su to aj rodinne auta.

Ano, Bravo je podareny stroj. Povedal by som, ze aktualne vychadzajuce modely v tej triede maju hodne co robit, aby ho predbehli, hoci je Bravo z r. 2007.
stormrider
:yes: Fiat umí v autech navodit příjemnou atmosféru. Jel jsem s novým Puntem jen kousek, ale užíval si zdravý zvuk, krásné budíky před sebou, prostě pohoda, při které jsem zapomněl že to zase až tak nejede nebo že posilovač posiluje až moc...

Takže souhlas až na to s tím prakem, 1.2 jezdí spíš jako když prak natahuješ než když z něj střílíš, nicméně do města ok. Ale myslím, že Htp s 51kw neujedeš...

Škoda přemrštěných cen hlavně lepších verzí, takhle připadá v úvahu jen úplný základ kolem 220tis...
wolff
Hmmm...no s tou okoukaností to má spíš vliv s četností...
Nevím no... Punto v oranžové nebo nějaké zajímavé barvě mi prostě i proti Fiestě i 208 nudné nepřijde. Spíš designově čisté, vyvážené... Zrovna u té 208 mi to prostě připadá, že už chtěl Peugeot prostě víc... víc, než na C3.. takže pro mě je C3 na samé hranici vkusu a stravitelnosti..., tu bych bral, dokonce bych ji asi dal přednost v případě, že bych auto tohoto segmentu teď kupoval, před Puntem (záleželo by ve finále na motoru 0,9 TAx1,4 VTI), co bych zvolil... Ale C3 je hezká, i nadčasová a designově rel. čistá... tohle je už prostě moc...

Jinak.., to že interiér Fiesty je tragédie....to asi cítíme všichni, bohužel ten u Peugeotu se taky zrovna nepovedl (ta kaplička?), takže tady opět vítězí Punto (z mého pohledu téměř jendoznačně)... Být tam C3, tak bych opět i v této soutěži dal asi přednost ji (a nebo Ypsilonu - nevadí mi umístění budíků uprostřed?)...
Avatar - Ronault.
Ronault.
Já bych si po dnešní projížďce vybral 208, možná ještě pouvažoval o Fiestě, ale tam bych se hodně bil s tím interiérem.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Haleluja, někdo chápe nadčasovost. :yes:
Nareem
Existují dva recepty na nadčasový design. První možností jsou klasické, předvídatelné, ale přesto líbivé tvary. Např.( Octavia II před faceliftem, Většina VW, nebo zde Punto).

Druhá možnost jsou velmi moderní, e😜erimentální tvary nejen podle poslední módy nýbrž tvary, které chtějí udávat módu. (předposlední civic, Citroeny vesměs, nebo Zde P 20😄.

Ted je ovšem otázka jak se nadčasové tvary budou chovat časem. Když vidím někde stát samostatně Octavii I,nebo Golf IV jsou to pěkná opravdu pěkná auto vypadajíc pořád aktuálně, ale skuste vedle ní postavit Fiestu, 208, Deltu, rázem jsou staré, okoukané a notoricky známe (tvarově).

Takže za mě ačkoliv 208 je možná trochu přeplácaná a designově nevyvážená oproti třeba Fiestě.

Tak Peugeot 208 😄 :yes:
lukas13
Mokrej hadr 😉 :-!
Avatar - BruceWayne
BruceWayne
chybí v něm Fabia2. Corsu neberu, Toyota i Hyundai a Kia je trochu mimo mé obzory 😄 Punto je má srdcovka, pohodlná, příjemná na řízení a spolehlivá, Ford dobrý polehlivý, ale ... a Peugeot je špatný kamarád v hezkým kabátě. >😁 A zmíněná Fabia? No tak to je auto pro Vietnamce. Horší pekáč jsem asi neřídil a to jsem řídil i Trabanta :yes:
dan8
:yes: Sam mam ted prechodne prvni generaci Punta s 44 kW a do mesta to je super moturek. 😄 Mati ma druhou generaci se stejnym motorem a tam jede jeste lip. Ted premyslim o druhe generaci po faceliftu ve Sportingu a myslim, ze nebudu litovat. Italove proste mestska auta umi. 😄
Ferencár
Mně přijde nejsympatičtější Punto - jednoduchý, časem ověřený. K tomu motor, který sice není trhačem asfaltu, ale na běžný ježdění určitě bez problémů stačí. V předchozí generaci Punta jsem dokonce dělal autoškolu, takže asi i tohle má na můj názor vliv. Tenkrát v něm byla jen obyčejná 1.2 48 kW a to auto po městě a po okreskách jezdilo jak z praku. Takže očekávám, že 1.4 musí s autem cvičit minimálně stejně 😉
Makovnik
Ty si momentalne cely mimoooooooo >😁
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Deadlift
Ztráta času.
Deadlift
Správně, nejlépe nové ST nebo 1.6 Ti-VCT. 😄
Deadlift
:yes:
Deadlift
A kdo ne? LOL
Deadlift
Fiesta je lehké auto ale dynamiku určuje také převodovka, FIesta má velmi dlouhé převody kvůli nízké spotřebě při 90+ km/h.

"Při 130 km/h točí jen 3600 ot./min a do kabiny nevysílá žádné rušivé zvuky. Pro cesty mimo město vzorný, navíc konstrukčně jednoduchý a spolehlivý pohon."

"Při dálničním limitu točí punto extrémních 4100 ot./min a i po zpomalení na 110 km/h zůstává agregát dost hlučný. Ani Chuck Norris nechápe..."

Chápu, že to může některé mást. 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak se v tom i svez, sedět nestačí.
Avatar - sendador
sendador
Ve 208 jsem sedel v Lipsku a urcite bych si nezvyknul na ten minivolant u kolen a budiky nad nim 8-s Kdo tohle moh vymyslet?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Pevně doufám, že 208 módu udávat nebude.
Avatar - Ronault.
Ronault.
To jsme 😄 Četl jsi SZ? Tam je můj popis jízdy v 208 a je i pod mou recenzí na 207 na MACZ
Nicco
Motor je vykonny, nemoze za to, ze je tazka kastla alebo kolesa 😉
Avatar - Renton
Renton
Ja som nad Abarth Punto chvilu aj rozmyslal, vsak stale sa citim na 8 rokov >😁
MariAchi
Vsak ja taky ne, ale jak rikam - 208 jsem nejel, tak nehodnotim.

Nicmene pokud se mam bavit zcela vazne, tak s malymi nabouchanymi prcky jde ruku v ruce jedem problem a to je - cena.

Takovy Abarth, nebo Polo GTI, ci Clio RS uz se prodavaji za penize, za ktere se da koupit neco "vetsiho a dustojnejsiho", ac ne tak vykonneho. Treba Scirocco, nebo Megane Coupe...
Ale to uz jsme uplne na jinem hristi >😁
Makovnik
Konstrukcne je to 2007, takze o 2roky novsie nez Punto. Punto po facelifte v 2009 len zmenilo nastavenie podvozka a palubovku a blatniky, ine nic.
Fiesta je 2008, takze taky starec zase ta fabia nie je.

Ja by som ju nechcel kvoli podvozku; hnusnemu interieru; stredovemu panelu, kvoli ktoremu mam nohy ako panna na diskoteke a tvrdym sedackam.
Mam to ako sluzobak, to mi vrchovate staci, tolko nenadavam ani na blbych soferov v premavke ako na to auto.
Fakt sa divim kazdemu, co si to dobrovolne kupi, toboz s motorom HTP.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Já to neberu jen pro vzhled 😉 Když ale píšeš o Abarthu, tak třeba počkat na výkonnou verzi 208 a pak srovnávat... 😉
MariAchi
Ty rikas blazon, a pred par lety stala se stejnou vybavou pres 400 tisic >😁
MariAchi
S 208 nemam zkusenost.
Takze za mne Punto, ale jak uz jsem psal - v nejake vykonnejsi verzi.
Treba Abarth v nejake vzhledove umerene podobe s Brembo brzdami a decentni trikolorou... 😄
To je auto, ktere v tobe probudi kluka >😁
MariAchi
Ty BYS, wolffe, dal v jakemkoli testu na prvni misto Fiata a to i tehdy, kdyby v testu zadny nebyl. Tak co si tu nalhavas?
Motor 0,9 TA je v podstate tragedie, nenabizi nic navic proti ctyrvalcove 1,2 nebo 1,4 - tedy krome mizerneho zvukoveho projevu a vibraci.
Ale o tom uz jsem psal a psat to znova zrovna tobe nema valny vyznam.
Pokud beru v uvahu testovana auta, tak za mne Punto, ale spise v nejake vykonnejsi verzi.
Jak 208, tak Fiesta mi prijdou designove hodne orientovane na zeny.
stormrider
[odkaz]

Dobře, možná jsem s ní trochu ustřelil, ale na to, že je konstrukčně nejstarší nabízí toho pořád dost. Nechtěl bych ji jen kvůli vzhledu a u nás všudypřítomnosti...
Makovnik
Polo, Swift este ako tak ok, ale Fabia? >😁 Ved ta je draha a vybava je social, pokial to nedovybavis a potom cena lieta v takych vyskach, ze hravo preskoci konkurenciu.
Fabia Ambition s 1.4 63kW stoji s klimou 275000, za to si ju kupi len blazon...a ty je na pocudovanie vela >😁
Nareem
Tak o tom tu snad nikdo nepochybuje >😁 má tam pavučinu kam se podíváš :-! A když to otevře tak se dívá na sebe. >😁
Nareem
Tak jasne fiesta je uplně někde jinde po estetické stránce než konkurence :yes😒br />
Ja sem chtěl jen popsat principy na jakých staví auta například peugeot, i mě přijde 208 přeplácaná zejména třídveřová verze, ale až se na ni budem divát za 6 let bude vypadat vedle nových modelů stále aktuálně. 😄
stormrider
Fiesta je skvělá ve všech ohledech až cenu a hlavně interiér, který ji deklasuje. Někde jsem kdysi četl vyjádření šéfdesignéra fiesty ještě než šla do prodeje: Dnešní mládež je zvyklá pracovat s mobilními telefony, proto budou tlačítka ve fiestě rozmístěna jako v mobilním telefonu... 8-s

Při pohledu na Peugeot 208 mne jako první napadlo... "Pošuk". Asi proto, že bych si dost podobně připadal, kdybych s takovou pěknou nazlátlou 208 jezdil každý den, natož s rodinnou. Snad na to hledí dámská polovina lidstva lépe, jinak Peugeotův stěžejní model (a technicky určitě ne špatný) ztratí své pozice nadobro... Nechci nikoho urážet, je to subjektivní záležitost, takhle vnímám 208 já. Jsem sám? Asi ne...

Fiat Punto by byla u mě byla jasná volba, pokud by Fiat rovnal ceny na rozumnou mez... Dát přes 300tis. za jen průměrně vybavený a průměrně motorizovaný model, který navíc zastarává, tomu říkám nabídka která se neodmítá!

Zatímco tři bojují mezi sebou, Polo, Fabia, Swift stojí na stupních vítězů! :yes:
wolff
No asi tak...
Zatímco HTP, či TSi už bdueš mít v autě 3., tak tenhle si furt bdue i bez nějaké extra velké údržby spokojeně příjemně brumlat (má celkem dobrý zvuk)...

Není to trhač, ale jezdí se s tím dobře... není to motor pro rodinné auto, ale pro tašku do města a ženu na nákupy a odvoz dítěte a na příměstské lítačky... super...
Ondris
Tak ona ta 1.4 je opravdu odolný motor, do italských měst se tak skvěle hodí. A tam je jeho dynamika celkem postačující.
Mě spíš zaráží cenová politika Fiatu, na Slovensku Bravo My Life TJET s moc hezkou výbavou se dá koupit za úplně stejné peníze jako Punto TJET (12000 EUR). Já vím, výběhový model, ale i tak je Bravo pořád fajn auto, s kterým se Punto nemůže ani rovnat.

Teď bych do Punta bral TwinAir, mě se tam motor prostě líbí. 😄
Avatar - Renton
Renton
Ak toto mal byt ten slubovany test 208cky ... ;-\
Moje poradie by bolo: 208, Punto, Fiesta. Fiestu kvoli interieru, vobec sa mi nepaci. Punto uz je stare a motory tiez nic moc. Da sa ale kupit Abarth Punto za dakych 20 000e >😁
Makovnik
Taktiez nepochopim dovod, preco Fiat este stale dava staru 1.4 8V (vyse 10rokov stary), ked uz ma Multiair, ktore su konkurencne tak vykonmi ako spotrebou, ked proti nemu konkurencia naopak nastavuje same novinky.
Keby sa dodaval aspon 1.4 16V, ktory bol povodny motor v Grande Punto, s vykonom 70kW, rozhodne by stihal viac k tym dvom.
sir
proto v jeho garáži koncern není >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Punto je fajn, hlavně krásné... ale nějak si nemůžu dobrat motor.

A jo, Swift je hodně zajímavá volba, i když u tebe se to s tou skrývanou láskou k Suzuki dalo čekat, ty máš Mondeo jen proto, že se Kizachi nedělá v kombíku a dieselu >😒] (ale to říkám pořád, že to Suzuki chybí k jinak určitě slušnému výsledku, podle mě by to dotáhli i před i40)
Avatar - woody-alien
woody-alien
Kdybys napsal "tam bych (se) hodně blil s tím interiérem", tak souhlasím. >😁 Ale z testované trojky bych si vybral....Swift. 😉 A kdybych opravdu musel, tak nejspíš to Punto kvůli vzhledu.
igorvrazic
😄
Nareem
S tou garáží si už k pláči! :no:
MariAchi
Ja z testovane trojky ano.
Nicmene asi v jine motorizaci a vybave...
dan8
*hjondé >😁
lukas13
Já v dnešní době asi už taky ne. Nicméně i po sedmi letech směle konkuruje, to je obdivuhodné.

Nicméně můj původní příspěvek se Punta až tak netýkal... 😉
GTI
>😁 Přesně, trefa. To víš, kde nic není ani garáž nebere 8-s >😁 😉
jossalito
Ani bych neřekl, Fiesta se prodává nadmíru dobře.
swifter
potřebuje zvýšit prodeje Fiesty?
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
Ja by som ocenil by som články o histórií, také aké sú na www.auto.pravda.sk :yes:
Makovnik
Test v sumare nadobudol podivne vysledky, staci sa pozriet😒br /> plusy Fiesty: " Tichý a výkonný motor"
Kde je ten vykonny motor, ked je dynamicky najhorsi z trojice? 14,20/23,75 vs. 11,85/19,10 a 10,55/17,05
Minusy Punta: "Malá a měkká sedadla" , pricom je zaujimave, ze ma sedadla rovnake/vacsie nez Fiesta: 50 x 48/46 x 46 vs. 50 x 48/45 x 44

Alebo recenzent pisal clanok pod vplyvom kvaseneho >😒]
Ondris
To půjde i bez testíku, stačí projít diskuse. POLO, FABIA a o zbytku se nemluví. 😄
kuko
no, muselo by se otestovat ještě pár dalších fešáků, abychom viděli jestli je to y/Yaris, f/Fabia, p/Polo, c/Clio >😒]
Avatar - Choochoo
Choochoo
Jojo, s tvym prvnim odstavcem naprosty souhlas.
wolff
Hmm, zajímavé, jak se dají jedny výsledky vysvětlovat mnoha způsoby...

Jinak.. Fiesta je jistě dobré auto, ale nedal bych mu přednost ani před tím puntem, právě kvůli interiéru. A je po usednutí prostě nejmenší.

Mimotoho, ty čísla jízdních výkonů mám pocit, říkají něco úplně jiného než jak jsou interpretována.. a ten starý 8V motor si v rychlostních limitech + mírně nad, vede velmi dobře (u toho Punta).

Peugeot jezdí zřejmě nelépe (z časů nemám pocit, že by mu motor Fiesty zdatně se***val)...

To je asi tak všechno.

Punto se na svůj věk drželo dobře a vzheldem k ceně a nadčasovosti je to stále pro cílový segment výborná nabídka... :yes:
Avatar - miromen
miromen
Postarši Fiesta to natřela novince od Peugeotu a ty to nemužeš unest což je čistě tvuj boj.
nasua23
Taky to tak beru, ale celý to ještě kompostovat tady na webu mi prostě přijde ubohý.
Avatar - Choochoo
Choochoo
Kupovat jakykoli platek dnes uz kvuli testum nema cenu. Jedna se z 99,9% o reklamu na vyrobek i s odkazem a prodejce 😉
webpaja
Takzvaná inzertní gramatika 😉 Máš inzerci, máš písmenka...
Avatar - jazva
jazva
ten tvoj "pezot" mi už vážne lezie na nervy. Nie že by som tie tvoje elaboráty čítal, ale svieti to tam ako houvno v kúte. Píšeš bežne aj - hjundaj alebo kija?! 8-s
Avatar - Emel
Emel
Když jsem četl o fi atu, bral jsem to jako překlep, stejně tak peugeot s malým p. Ale když pak přišla fi esta, tak už mě napadá, jestli to není nějaká nová gramatika...
nasua23
Takže už delší dobu tenhle server upadá do bulvárních podúrovní.
Přebíraná videa, kterých se dá na youtube (potažmo jiných serverech) sehnat mraky. Články vydané v tištěných plátcích koncernu zde recyklované s nějakým tím menším zpožděním a často s jen lehce změněnou syntaxí, aby to tolik nebilo do očí.

Chápu, že mediální koncern Ringier, který už od 60.tých let hájí svůj byznys i tvrdým lobingem v politice, bere čtenáře auto.cz jako konzumenty - spotřebitele. Nic víc.

Na druhou stranu bych se já chtěl redakce zeptat, jestli si je vědoma toho, že foukat může i opačným směrem a my konzumenti si uvědomíme, že není třeba kupovat již tak upadající papírové plátky a v klidu si počkat na elektronické vydání. Případně jen výjimečně koupit konkrétní číslo kvůli konkrétnímu "testu". Anebo ještě jinak, zkusit na internetu štěstí na jiných webech?
Nicco
Fiesta mk7 sa vyraba uz nejake 4 roky a je iba prekapotovana mk6-ka, ktora sa vyrabala asi 6 rokov, takze je to osvedcena technika tiez a taktiez jednoducha, nez casovania ventilov a s tuhou zadnou napravou a na bezne jazdenie staci aj bicykel. Ked Punto tak nejaky ten Air. Najkrasi dizajn ma podla mna 208cka.
GTI
Umíš si představit ten masakr, kdyby bylo do testu zařazeno POLO?.. >😁 Speciálně nás může těšit, že i naše Fabia by musela evidentně skončit na prvním místě. A to je na sklonku svého generačního života.
Avatar - Bristol
Bristol
rozhodně fiesta... :yes: :yes:
Avatar - m.z.
m.z.
Já bych si rozhodně Punto nevybral...
GTI
BRAVWO POLO :yes: :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
s tymi videami ze sa im to nepaci to tu pisali viaceri - navyse podaktore videa su aj postarsie. Tiez neviem co je to za modu davat tu denne taketo videa nehod a kdejake prusery - na to su ine servery

ja by som tu bral keby tu bolo viac clankov z historie pripadne nejake velke porovnanie aspon 4roch 5tich aut naraz...nejaky megatest aspon raz za dva tri mesiace, proste nieco co citatela zaujme a ma to aj hodnotu

inak u mna z tejto trojice porovnavanych ( test vyzera inak ) aut vitazi p208 uplne jednoznacne 😉 tie obkecavacky v prospech fiesty su smiesne.....fiesta je moralne uz pozadu a dovolim si tvrdit ze aj dizajnovo to uz nie je tip top v triede......pezot ma vyborne motory ( 1.4VTi poraza forda 1.4 po kazdej stranke, ta dotykovka v pezote nema chybu - fieste sa o tom zatial moze len snivat )a skvely interier s este lepsim volantom a vonkajsi dizajn ma skutocne grady....fiesta je jasne druha a punto je tu len do poctu to auto je uz ulne mimooooooo misu......