Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Kia Optima 1,7 CRDi AT – Agent K5

116 komentářů

Avatar - wladyk
wladyk
Moc pěkný kousek. Jen nechápu proč ho nenabízejí s výborným motorem 2,0 CRDi, který mají ve výrobním programu. Do Hyundai i40 by byl také vhodnější.
Avatar - Bristol
Bristol
taky nechápu, ale podle mě na něj dojde-H/K má zjevně plné výrobní kapacity pro Asii a USA 😐
petr mi
Jestli ono to nebude tím že ve většině předchozích článků jak o Optimě tak i I40 je zmiňováno že je to daň za " dravý " vzhled předku který je tak nízký že se tam starý 2.0 motor nevejde a vzhledem k převládajícím prodejům na úplně jiném trhu než je ten evropský ani nic nenutí Kiu k enormní snaze tam dát jiný dehtový motor . Jako základ postačí a otestuje se jak to bude do budoucna až se v klidu vyvine nový motor 😄
pargi
Plné výrobní kapacity dieslu pro USA a Asii? 😄
Avatar - Bristol
Bristol
plné kapacity na auta obecně... 😉
pargi
Ok, špatně jsem to pobral 😄 myslel jsem, že je řeč pouze o 2litrovém chrochtadlu 😄
Avatar - Bristol
Bristol
a jak koukám, na příspěvky dalších kolegů, tak i 2.0 je vytížené natolik, že ho nestíhaj do optimy/i40 montovat.. 😄
_Teddy_
myslim ze ho budu casom ponukat s 1.7CRDi/biturb👋116kW. Bohuzial, downsizing vladne aj tu, a 2.0CRDi bude minulostou...
Avatar - Bristol
Bristol
116kW už je vcelku konkurenceschopná hodnota.. :yes:
Avatar - palokalo
palokalo
pokial si dobre pamatam tak 2.0 crdi nestihaju vyrabat. To bude asi hlavny dovod
Avatar - gld
gld
Presne tak, dvojliter sa nestíha vyrábať, preto všade zatiaľ pchajú 1.7 crdi.
Cipísek
Prosím Vás, kde berete tyto informace? Dvoulitr se tam nedává (alespoň pro Evropu) kvůli nízko umístěné kapotě, protože by to poté nesplňovalo jistě bezpečností normy pro případnou srážku s chodcem. 8-s
bullock
Motor 2.0 l je dodáván celkem běžně (bez ohledu na kapotu), ale jen pro významné trhy (což Evropa není), resp. bude možné dodávat i pro Evropu, a to až po dokončení motorárny v USA (tento rok na podzim). Nic víc v tom není. Mimochodem Optimu čeká velmi brzy facelift - nejlepší roky má za sebou a pořád se dobře prodává.
Cipísek
Aha, díky za info!
Avatar - Bristol
Bristol
vypadá to na vcelku solidní auto-mě se skutečně velmi líbí narozdíl od i40(která sice v sedanu taky nevypadá zle)-chce to však výkonnější diesel, možná manuál a rozhodně jiný automat...jinak velmi zajímavé auto
Kia :yes:
_Teddy_
suhlas. Podla mna je Optima krajsia, ako i40. A ceny su nastavene "rozumnejsie" vzhladom ku konkurencii...
Avatar - PeterLuk
PeterLuk
:yes: :yes:
LiksoG
Automaty od Hyundai/Kia raději neeee. Jeden mi straší doma a mám z něho osypky 8-s
Mixo
Musim rict, ze Kii jsem zde fandil. Zvenku je auto krasne, o tom zadna, ale po usednuti do kabiny prisel sok. Je pravda, ze jsem nesedel v nejvyssi vybave, ale v prostredni vybave bez navigace a pod., ale neco tak neprijemneho a levne vypadajiciho jsem videl naposledy mozna nekde Getzu. Jednim slovem priserne.

Pro mne osobne ma nyni misto dosluhujici Mazdy6 a Laguny nejhorsi interier ve stredni tride prave Optima. V tomto ohledu su musim kecum o tom, jak Korejci dobehli Francouze pouze smat. Vsem temto pisalkum doporucuji povinny celodenni pobyt v Optime a pote v P508, pak mozna pochopi ze 75 procent dojmu z auta tvori interier.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
pri pohlade na foto vo vnutri to nevyzera byt ziadna tragedia 😉 a ako vieme optima je v kanade aj v usa bestseller - skutocne si myslis ze by to tak ludia kupovali keby to bolo na urovni getza?

trosku sudnosti....a kde je problem zvolit lepsiu vybavu? za tie prachy co zaplatis najlepsiu vybavu v optime nemas ani holy sunkoidny prassat, tak kde je problem?

cital som recenziu na optimu v jednom nemenovanom motoristickom magazine a tam si interier optimy co sa tyka kvality chvalili - tak kde je pravda? u teba alebo u nich?

len sa kludne smej , smiech lieci
:yes:
Avatar - Bristol
Bristol
všichní víme ž v USA ten interiér neberou tak jako u nás... 😉
Mixo
Co se tyce chvalospevu na Kii, tak ta si v marketingu v nicem s VW nezada. Naopak mnoho recenzentu interier Optimy strhalo.
pargi
V USA je měřítkem luxusu velikost káry, ne kvalita zpracování interiéru. Takže esi to kupujií v USA, nebude to určitě kvůli prémiovosti interiérových dílů.
Avatar - 4hill
4hill
Spíše uvěřím někomu kdo v tom autě seděl než člověku který má zkušenosti pouze z časopisů..ne?
miro68
Problem je, ze ani za peniaze nedostanes lepsi interier. Takze je jedno, ci zvolis vyssiu vybavu. Interier Passatu je skoro ako pri premiovych autach strednej triedy - BMW, Mercedes, Audi.
Optima ma plastovy interier typicky pre Kia a na rozdiel od exterieru nezaujme ani designom, ani spracovanim, ani pouzitymi materialmi. V USA sa na to moc nepozera. Tam je idealne, ked sa da auto umyt hadicou aj z vnutra😄 Teda myslim lowendove premiovky.

V poslednom cisle Auto Zeitung je test aut strednej triedy. Z deviatich testovanych aut to Optima natrela Peugeotu 508 a skoncila predposledna na 8. mieste.
Pre H/K je potesujuce, ze i40 skoncila 4. za Passatom, Superbom a Mondeom. Korejci maju problem s jazdnymi vlastnostami. Optima skoncila v handlingu uplne posledna. Len sa divim, ze je taky rozdiel medzi Optimou a i40-tkou. Nevynika ani v spotrebe a jediny motor 1.7crdi je dost velky problem na nemeckom trhu. Je pruser, ked si nemas co vybrat. To by sa stat nemalo. Podovne v benzine. Ani priamy vstrek, ani turbo, ani DSG. Tam si mozes vybrat len neuzitocne prkotiny do interieru. Inac zvonka celkom pekne auto ( az na C stlpik s tou nezmyselnou listou hore ), ale na Audi A5, ani Audi A7 zdaleka nema. Je tobre, ze to Peter masti tam, kde je. Asi mu to v Audi nepovolili...

Este k tomu testu. Velmi ma prekvapilo, ze Passat v handlingu a slalome prevalcoval aj Mondeo, ktore bolo v jazdnych vlastnostiach na spici. Zarazil ma Superb, ktory bol len o nieco lepsi ako posledna Kia. Asi by to chcelo RS-o😄
Donnie
Já seděl v nejvyšší výbavě a tam je to stejný a ten rozdíl je ještě horší - zvenku fakt paráda a vevnitř něco příšernýho. I když je to plná palba, tak ta lacinost tam bohužel je. A dost. Škoda.
A další věc - pokud není Optima na kolech s tímhle designem, ale jen na normálních hliníkách, tak je to taky bída a už tak bombasticky nevypadá.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Co jsi čekal? >😁 Vždyť je to jenom podřadná Kia, vím, dostupná premijofka, ale stále jenom podřadná bakelitová Kia. Cokoliv z Evropy bude o parník lepší, technicky, materiálově, zpracováním...
Avatar - Aladeen
Aladeen
Po tvojom príspevku som prišiel k záveru že si blázon >😁 toto auto má perfektne urobený interiér čo sa týka dizajnu trošku od BMW , trošku SAABU je to dizajn ktorí je čistý bez rušivých blikajúcich predmetov . Mazda 6 Jeden z najkvalitnejších interierov , tiež jednoduchý a funkčný . Bolo to urobené tak aby to plnilo svoj účel :-!
Mixo
>😁 tak si bez sednout, udelej si pohodlicko, rozjimej...a pak z toho bmw presedni do kie.
Avatar - Aladeen
Aladeen
Bohužiaľ otvorené mali dnes iba do 18:00 >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
kto videl nazivo vie... :yes😒br />
na rozdiel od i40tky je optima skutocne nadhera na kolesach :yes😒br />
este doplnit silnejsi diesel a uspech v europe nenecha na seba dlho cakat 😉
Dzon007
....Asi jako 4 roky stará Honda Accord 😄
Avatar - escorpion
escorpion
Silnejší diesel ? Kedy bude ? Stále sa o tom hovorí, ale nič sa nedeje. Dúfam, že bude aspoň 135 kW, tak ako v ix35. Silnejší motor potrebuje optima aj i40.
Avatar - strýček BOB
strýček BOB
Nepochybuji, že u "byl bych kupců" budemí tato Kia obrovský úspěch. neb tento prodejní "úspěch" není podmíněn převodem 0.8mio Kč na účet prodejce. Běžný zákazník se poohlédne jinde.
pargi
"byl bych kupců" 😄 :yes:
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
To se musí nechat. Tak jako i40, oba modely moc krásné po designové stránce.

Pokud to tak bude s kvalitou aut samotných tak jak u designu, Bůh žehnej ostatním.

Každopádně vítaný nový vítr do Evropy. Na druhou stranu - 820 není žádná láce. Ale taky Kia už není nějaký šrot co býval před 10 lety. Jsem zvědav na jeho vývoj.

Za design - 1* :yes:
Za motor - 2
Za výbavu - 1
GTI
Auto. Nemyslim... DAS AUTO, myslím - auto. Velký (lowendový) klad spatřuj především v tom, že umí vypadat. Samozřejmě zásluhou Petera Schreyera. Dokonce nalezneš úhly při kterých to autu docela (dost docela) sekne - [odkaz] Ještě sice trošku střednětřídní... bizar, avšak jistota tahu očividná. V sociálních kruzích, v nichž je ústřední myšlénkou slogan o předraženosti všeho, ce je byť o fous dražší než moje vlastní auto, jsou jistě garážové receptory na "šťopkách." Avšak pozor, Kia sice umí obstojně vypadat, ovšem není to současně rajda za pětikilo na stojáka, ona si nechá za své služby také náležitě zaplatit. Věřme, že míra garážové rozkoše nalezne v ceně svůj zřetelný odraz.

Směrem k testu oceňuji redakční standardizaci série snímků, zejména snímky naplno otevřených dveří mají svou opodstatněnost. Milý je akcent na "kjušovickou" půllitrovku, a to i ve výplních zadních dveřích, to se cení :yes😒br />
Jako třídní votvírák, rozhodně důstojný produkt. To víš, zde ovšem nečekej hrátky s image, prestiží či společenskou eskaloidní korelací. Na to jsou tu jiní, například - [odkaz]

BRAVWO CC :yes: :-!
Avatar - iudex
iudex
Prívlastok "lowendový" by som nepoužíval v prípade Optimy, ale skôr suseda v teste na hlavnej. 😉
V ostatnom treba len súhlasiť, je to vskutku vydarené dielo, podľa môjho názoru doteraz najvydarenejšia Schreyerova Kia. A čo sa odkazu na etalón (či "etalón") týka, ja medzi nimi vnímam dizajnovú blízkosť najmä z dynamických základných líniách, pravda, Kia má o niečo zaujímavejší "výraz tváre", hlavne po faceliftovej strate výrazu u CC.
GTI
Tu tvář CC teprve všichni v čase doceníme. Jinak souhlas, Peter "nám" pěkně zavařuje 😄
nasua23
Tak tvář CC jsme už ocenili, bohužel před FL verze. Ta vystavila šek, který upravená verze nemůže podepsat.

[odkaz]

[odkaz]
GTI
Znám estéty tvéhop typu - aktuální verze kritizují a názor mění až poté, co je daný model vystřídán modelem generačně mladším. Pokus se překonat a zahleď se na aktuální CC, je to skvost, bůh třídy.
nomises
Osobně u mě většinou vedou FL verze. Tady se za sebe taky přikláním k nasuovi23, ten FL na mě působí trošku divně, zadek je super, ale ten předek, ani neumím přesně říct, co mi na něm vadí, něco prostě jo, tenhle FL podle mě šel zvládnout líp.
Abakok01
Dneska jsi mě překvapil 😉 . V podstatě souhlasím...Optimě asi nejvíce uškodilo že v podstatě dva roky byla hotová (pro USA, kde je prodejním téměř hitem). Ten odstup dvou let je dnes už znát (myslím že především v interiéru). Tady je trošku smůla motorizace...motor je rozhodně dobrý, možná více než to, ale není vynikající. Prostě jen jednou přeplňovaná 1,7 nemůže být jako 2,0 (i když se výkonem (100x103 kw) a toč.momentem (325x320 N.m) vyrovnává objemový deficit oproti většiny koncernovým TDI. Prostě je motor škoda nad měli použít svůj 2,0 (135 kw). Ale to je vedlejší. V podstatě na tomto autě mě těší hlavně skutečnost, že Kia je dnes tam kde si jí téměř nikdo z nás před 6-7 lety neuměl ani představit. Tempo růstu je obdivuhodné a proto budí obavy u celé řady zavedených top značek.
Jinak CC se mi snad jako jedniné auto VW skutečně líbí. Auto za kterým se otočím téměř vždy 😄 . Design, který má tvář a auto, které si jen tak člověk nepoplete. Snad budou do budoucna i ostatní VW tak sobité a živé.
ten nejkrásnější
Milovníkům výkonu, podzim přiveze první hybridy(30kw navíc).
Příští rok(2/2) pak již "přikluše" docela povedený FL a nové motory(nafta i benzín).
Již jednou jsem tu psal, že letos je v plánu pro čr max 200 ks, tedy -+ 3ks na dealera, má někdo pocit, že jim zůstanou?
Pro GTI: CéCéčko je jeden ze dvou designově opravdu povedených VW, to se ti musí ta Optima ale líbit!!!
GTI
Není to žádná velká láska 😄 umím však ocenit vyspělost karoserie, která i přes některé méně pohledné jednotlivosti působí vyváženě a příjemně.

P.S. Ty máš intimní informace ze zákulísí modelu, ne?
Avatar - Emel
Emel
Bohužel je tu dost takových, kteří ač jsou milovníky výkonu, nejsou milovníky hybridů. Tak snad se něco najde v těch nových motorech...
Avatar - kari.laz
kari.laz
S těmi počty by jsem prozatím nebyl tak optimistický

únor - 2ks
březen - 2ks
duben - 6ks
květen - 7ks
leden-květen - 17ks

Sice se teprve prodeje v ČR rozbíhají a je tam mírně rostoucí tendence, ale i tak to nevypadá nijak slavně.
Avatar - Emel
Emel
Čísla jsou jedna věc, reálné chování motoru věc druhá. Většina lidí se zatím shoduje, že 1.7CRDI zejména v nižších otáčkách nemůže běžným 2.0 HDI / TDI / dCi konkurovat.
Morgan Wheeler
Jde asi spíš o pocit, naměřeno to má podobně jako 2.0 tdi, jak dynamika tak pružnost, ale pocitově je to tak, že se to pomalu sbírá od spoda, pak to jede rozumně.
Xawier
...Dnes naprostý souhlas :-! Akorát za 820 mám Pašíka 2,0TDI/125kW 4Motion s DSG v "plné polní"... Takže promiň Jižní Koreo-ale zase nic ;-\
Avatar - leone
leone
..stručně, exteriér ( na 18" ) velká 1, interiér tak 3,...ale jinak supr,...ale co úplně mimo je cena, pořád je to jen KIA, ale co, zkusit to můžou, >😒] >😒]
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Kia, na kterou se dá koukat. Kia, do které se člověk nebojí sednout. Kia, ve které nedostane majitel vyrážku při prvním doteku plastů. Kia, která nevoní stejně jako spalovna PET lahví. Skvělé. Jen ta cena tam moc nehraje. Korejci možná opomněli, že za tohle se u konkurence nepřiplácí.
Opět je tu v kombinaci 1.7 CRDi + automat. Opravdu mám pocit, že se korejci bojí dát novinářům tento motůrek s manuální převodovkou. Pak by zřejmě velmi úzké spektrum využitelných otáček vykvetlo na povrch... Chtěl bych do testu 1.7 CDRi v manuálu :-!
O tom, jak má vůz dané třídy vypadat, a že to nutně nemusí být dražší😒br /> [odkaz]
vs.
[odkaz]
Tohle [odkaz] je volba rozumu, srdce i peněženky :-!
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
No ty vole! Ten Prassat je za 810 cirka a to je taky full. No, chybí mu xenon a NAVI (Navi bych oželel, přenosné jsou lepší a levnější když už), ale ten xenon bych si tam pichnul, takže prase za 830 cca... s 2.0, perfektní DSG a super sedadly a s kvalitou na tom bude taky lépe. Není co řešit...
blowiik
:yes:
sTiLL
jo, neni co resit, mondeo, mazda6, accord 😄

kupovat si v strednej triede motor s ktorym vas vycvici kazdy druhy hatchback nizsej strednej sa mi zda uchylne. do strednej striedy by som si nic pod 130kw/400Nm nekupil, idealne 150kw+.

samozrejme vsetci s nafasovanymi sluzbnymi prasatmi vam budu tvrdit ze to staci, co im ine ostava.
dobre som sa v duchu zabaval ked mi predajca v Kii rozpraval ze ta 1.7 tam je preto ze vacsi motor tam netreba, ze to jazdi ako delo.
mimochodom obute to ma 225/45R18, fakt nizsia stredna...

je to velka skoda lebo auto vyzera nazivo krasne, interier je znesitelny, len ten motor 😒
blowiik
Vzhledem k tomu, že jsem v Optimě ještě neseděl a ani nejel, nebudu nějak blíže hodnotit. Co se mi ale vůbec na živo nelíbí, je ztvárnění C sloupku se zadními dveřmi a podivně protaženou "střešní" chromovou lištou
Avatar - Starfighter
Starfighter
Hezký kola, kdepak jsem je jen viděl? >😒] :no😒br />
[odkaz]
GTI
😄 :yes:
Mixo
to je trefa. ted bude polovina golfu stat na cihlach, protoze dodavatele kol pro kiu musi zvysit vykon o 110 procent.
krultheking
se tu na diskusi skloňuje ve všech pádech, tak já se musím zeptat, co to jako je, ten lowend? jakože lowendová kvalita, lowendová cena, lowendová imič nebo to vše dohromady? teda moc mi to k tomu autu v testu nepasuje, tak se rád ochytřím...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Za lowend označíš všechno, co potřebuješ nějak shodit.
krultheking
😄
cuoresportivo
>😁 :yes:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Podívej se na provedení detailů. Mainstream má dotažené detaily. Stejně tak výbavovoé prvky a motorizace - od dvouspojkových skříní, přes 4x4, asistenční systémy, automatické parkování atd. No a prémie - ta je o něčem jiném. Už jen pohled na přední převis a uložení motoru ti ukáže, co je "prémie"...
[odkaz]
vs.
[odkaz]
krultheking
ano, výbava, motorizace, technika, to smysl dává
to s tím převisem...to je ironie? nebo to mám chápat tak, že taková 407 je sublowend?
Avatar - Ronault.
Ronault.
407 se snad ještě vyrábí? Mimochodem, 407 nabídla výborné jízdní vlastnosti (ve své době jedny z nejlepších ve své třídě), daleko větší paletu motorů než Optima, dvě karoserie atd. ...
krultheking
no ano, to je ta s tím obřím převisem, hlavně v kupé už to je za hranicí dobrého vkusu, proto jsem to s tím převisem jako měřítkem premiovosti nebo lowendovosti nepochopil
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ani jsi to nemohl pochopit. Zaměřil ses na ěpatný detail. Nejde jen o převis jako takový, ale o uložení motoru. Takže to hlavní se odehrává naopak za předním podběhem (a před předními dveřmi...).
Avatar - Johny.Rico
Johny.Rico
Tak pozor pozor! Hodnotíš design a to je ku*va subjektivní záležitost kde prémie neprémie nehraje žádnou roli.
GTI
Klid, i ten design má samozřejmě odraz v dané kvalitativní třídě, to už bys to ohýbal za dva rohy...

P.S. Subjektivní je na designu pouze to, jestli se ti líbí nebo nelíbí. Pro dané potřeby diskuse je tedy tento pohled zcela nepotřebný.
ten nejkrásnější
No tak, nelžeme/nelži si GTI si do kapsy(kvalitativní/nekvalitativní třída).
Není moc jiných současných sedanů v danné velikostní třídě s takovou spoustou designových ocenění(z celého světa) jako je Optima. Tedy, znáš nějaký jiný?
GTI
Dole ti píši o kvalitativní klasifikaci. Mezikontinentálně je tohle členění přenositelné s věcnými výhradami, jinak řečeno, co je v Kongu vnímáno jako tamní exklusiv, je v Monacu zapovězeno k parkování pod širým nebem... Věřímm, že ti jde o Evropu, o evropskou tradiční klasifikaci, nikoliv o tabulky z časopisu Esquire.
ten nejkrásnější
Obě tvá odůvodnění/vysvětlení míří na dělení zemí/regionů dle kupní síly obyvatelstva.
No a kam tedy patří Česko? Jsme spíš u Moldávie, Ruska, Norska, VB, Německa, .......? Nebo snad dle tvého členění existuje jedna Evropa?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne, o design opravdu nešlo.
Avatar - iudex
iudex
Dvojspojka či 4x4 je iba v menšine strednotriednych áut a rozhodne mainstream nedefinujú (potom by 508, C5, Laguna, Accord, M6... neboli mainstream). Tiež by som nesúhlasil s tým, že mainstream má dotiahnuté detaily, na každom nájdeš nejaké nedostatky, vrátane ultrasupermainstreamu Passatu (a že ich je). Vytýkať Kii treba motorizácie, to je alfa a omega, s jedným (priemerným) dízlom a podpriemerným benzínom sa vyskakovať veľmi nedá. O previse sa Ti už vyjadrili iní, to si zaťal úplne blbo...
GTI
Vystavuješ své schopnosti příliš nenadálým a náročným tématům. Nehrň se do toho tak bezhlavě, mohl by ses přehřát, začni hezky zvolna, jako když tě rodiče učili chodit, také ses před tím batolil, a ovšem netlačili tě jistě hned po vzpřímení k tomu, abys běžel pražský maraton.

Evidentně jsi vědomostmi na úrovni někde kolem toho garážového batolete, tomu tedy přizpůsob inhalování reality. Začni třídami velikostními a až teprve pak, když je budeš umět jako když mrská bičem, přejdi pozvolna na třídy kvalitativní. Impulsem k přechodu od velikostních tříd ke třídám kvalitativním by ti měly být vlastní pocity, když tě v dlouhým táhlým předjíždí auto z menší velikostní třídy. Jakmile tohle dokážeš natrávit bez infarktu, dej si malou kvalitativní prubu, zjisti si, do jaké kvalitativní třídy patří tvůj vůz. To je dobrý začátek pro to, být znalým a vyrovnaným šoférem a především - diskutérem.

Sám jistě vidíš, že bys měl přidat, tvé mezery jsou očividné, například vedle pod Jettou píšeš, že si jí pleteš s Apoštolem. No, držím ti palec. Kdybys tápal v materii, popros našeho kolegu Marka (Marko), s tím jsme se tu v době, kdy ses ještě o auta nezajímal něco na předmětné téma nadiskutovali. On ti tuhle problematiku jistě rád osvětlí, je to odborník, jehož každé slovo bude speciálně pro tebe jistojistě tou příznačnou... perlou :yes: :-!
krultheking
k věci bys neměl nic?
GTI
K věci, jakkoli se tomu bráníš, jsem ti napsal vše. Přečti si to ještě jednou. Dej na dobré rady a začni velikostními třídami. Třeba si křížově prostřídávej kompakty a střední třídu. Pokud uděláš v komplet europortfoliu jednu dvě chybky, jdi dál, z toho se nestřílí. A nezapomeň na kolegu Marka, o této problematice ví v podstatě všechno. Určitě ho oslov.
krultheking
neoháněj se markem a napiš, co je to lowend, když máš nutkání reagovat
GTI
No nezlob se, ale myslím to dobře. Věř, že jsme to tu vše dopodrobna, do velikého podrobna 😄 v minulých letech právě s Markem probírali. Pak se diskuse přetáhla na můj blog, tam to někde když tak najdeš.

Na dnešní formát diskuse je toho příliš, to by zde asi každého nebavilo, snad jen krátce základní kvalitativní členění - Lowend, lowend plus, mainstream, supermainstream, subprémie, prémie, lux a exklusiv. Mrkni prosím když tak na blogy, zde je to nad rámec předmětu článku (nejitři kolegům city) 😉
ten nejkrásnější
Milý GTI, již několikrát jsem zde svůj odpor k tomuto členění rozváděl, a tedy velmi zkráceně.
Tebou uváděné členění je, musím přiznat, geniální tah PR oddělení německých automobilek(BMW, MB a tenkrát ještě samostatného Audi). Z lenosti ho následně přijali i "jednodušší" žurnalisté a zlidovělo, ale neznám žádnou technickou normu, či jiný předpis, který by toto klasifikování upravoval. Těším se na tvůj odkaz na něj.
GTI
Na mojí hlavu nesměruj svůj natlakovaný a zadržovaný hněv, já to tu jenom píši pro ty, co v tom mají brajgl. Osobně velmi cením tvůj respekt k obecně závazným (nikoliv jen nutně právním) normám. No, nezbývá než tě odkázat na... návštevu prodejny Rolls Royce, tam ti rozdíl mezi třídou exklusiv a třídou lowend doklapne natotata.

Osobně chápu jistou složitost, zejména tedy v uchopení drobných nuancí, odlišujících například lowend od lowendu plus, no, věř, že orientace v tom je dána praxí hodnotitele, koneckonců jak v odborné tak v poučené laické veřejnosti s tím obvykle není problém. V podstatě neznám jediný vůz, o němž by se kdy v současnosti vedly spory o jeho zařazení do kvalitativních tříd.

Samozřejmě, že danou problematiku nelze brát strnule, neměnně, naopak, právě ve struktuře členění probíhají poměrně významné přesuny. Vysledovat to můžeš například u Alfy Romeo, která už už v nedávním postavení prémiové automobilky rezignovala na potřebné atributy a svojí kvalifikaci snesla do okolnostmi vynuceného postavení jakožto subprémie. Nebo horní Kia (zde samozřejmě vztahováno k europrodukci) od lowendu k lowendu plus, to je jistě potešitelné.

Jistým způsobem je dynamika ke spatření i u plnoformátové automobilky (VOLKSWAGEN) reprezentující tedy kvalitativní kvalifikaci právě v rovině firemního završeného dlouhodobého projektu - supermainstream. Ten je právě na rozdíl od statusu "subprémie" stavem chtěným, sledovaným a očekávaným. No... zdařilo se. Naproti tomu Subprémie je stavem automobilkou neprojektovaným, takříkajíc vynuceným, jinak chápáno... možnou přestupní stanicí do výšších (ovšem pozor, též do nižších) tříd.

Nelze v této souvislosti nezmínit, že vertikální orientace tříd požívá i rozměru klasifikace horizontální, a sice právě u dvou tříd - supermainstreamu a subprémie. Vnitřní vygenerování třídy jsem popsal shora, v rovině horizontální je nutno tyto (sub)třídy chápat jako rovnocené v tom smyslu, že doplňují centrální osu kvalitativních tříd o širší produkční bazi.

Zajímavé je, že tohle neplatí u dvoutřídy lowend - lowend plus. Zde akcentuji právě předznačený termín "dvoutřída", který nejlépe vyjadřuje jednak uzavřenost dané třídy, jednak vnitřní třídní pnutí, které je však dnes zatím pevně semknuté v hranicích svého postavení. Tendence je vystopovatelná, osobně (a zde prosím přijmi můj ryze osobní pohled) se domnívám , že vývoj může pokračovat (odspodu) směrem k mainstream-minus (ve zkratce MM), ale tohle je čistá spekulace, nejsem připraven na hlubokou obranu. Časový horizont tří pěti let nám napoví více.

No... jedno je jisté, garážový svět je než odrazem světa takříkajíc před vraty. Jistě, jen tmáři hledají krátké odpovědi na své krátké otázky...
Makovnik
"...například lowend od lowendu plus, ... "
" ....završeného dlouhodobého projektu - supermainstream...."
"...směrem k mainstream-minus (ve zkratce MM), ..."
GTIho farebny svet v hrsti >😁 >😁

Zaujimave, ako si niekto vie vymysliet nejake podivne delenie na zaklade svojich falosnych idealov a este to takto siahodlho obhajovat >😁
Toto hranici s obsesiou a priam sa tam vynima narcizmus >😁
ten nejkrásnější
Tolik slov jenom kvůli tomu, abys sám sobě dokázal, že tvá pravda je opravdu tvá?
GTI
Srandičky, ironie, na to tě užije. Promiň, že jsem to nahoře pojal navážno a regulerně, příště si to odpustím :-!
krultheking
pekna etuda
nicmene zpet k puvodni otazce - co je to lowend? staci par definicnich znaku, netreba zabihat do prazdneho relativizovani na stupnici smyslenych pojmu, koneckoncu grafomanske ego jsi snad uz vystrikal, takze se muzes konecne vecne vyjadrit
Klaudius
Mrkni na GTI-ho odpoveď, to je čistý lowend... 😉
Definícia je tým pádom jasná...
krultheking
jasně, naleštěný prd v prémiovém balení
Avatar - idam.i
idam.i
Pre boha,Vás prosím pošlite toho GTI do politiky.Tolko slov a obsah žiadny ! 😲
robert78
a musím říct, že ani neurazí, ale ani ničím výrazně nenadchne... Otvíral se tehdy krásného sobotního dne nový salon Kia a stála hned vedle nového Ceeda. Projel jsem obě a vnitřní pocit ve mě zanechaly obě auta velmi podobný. Ceed rádoby sáhla na prémii nižší střední třídy a Optima té o třídu výš.
V bílé barvě jí to slušelo, ale ne všechny detaily vypadají tak uhlazeně, aby tvořily celkově vyvážený vzhled. Zrovna ale třeba tato kola se mi na autě vůbec nelíbila. Pocit po usednutí byl asi takový, že člověk kolem sebe viděl sice veškerou tu luxusní výbavu, ale nějak to nedokázalo vzít za srdce. Sedačky sice kožené, ale posaz průměrný. A vůbec to slovo průměrný mi přišlo vhodné použít téměř ve všem. Jízdně to žadný zážitek není, spíše auto cílené na poklidného řidiče věkem nad 50, co mu nevadí ani řízení bez odezvy, ani gumové jízdní vlastnosti a v neposlední řadě nedůstojně nekultivovaný projev motoru.
Od salonu Kia jsem tak odcházel s pocitem, že se mi líbí nové Rio, nebo Sportage a uměl bych si je představit jako potencionalní auta do garáže. Bohužel, ale nebylo žádné ke svezení...
Doufám, že to nevyznívá moc negativně v neprospěch této značky, to tak není, jen mě ibě ta auta vnitřně prostě nezaujala, ale jsem rád, jakým tempem jde tato značka vzhůru. Každá konkurence na trhu automobilů je dobrá...
Klaudius
"Zavalitý sedan s obřími převisy karoserie..." - mne sa previsy zdajú vzhľadom na veľkosť auta o.k., podobné majú všetci v triede, niekto dokonca aj väčie😒br />
Optima
dĺžka - 4845
rázvor - 2795
na previsy pripadá - 2050
čo je 42,3% z dĺžky auta

Passat
dĺžka - 4769
rázvor - 2713
na previsy pripadá - 2056
čo je 43,1% z dĺžky auta

Insignia
dĺžka - 4830
rázvor - 2737
na previsy pripadá - 2093
čo je 43,3% z dĺžky auta

Superb
dĺžka - 4838
rázvor - 2761
na previsy pripadá - 2078
čo je 42,9% z dĺžky auta
Avatar - Bristol
Bristol
:yes: 😄
sibirka
Pridavam dalsi mereni dle AutoZeitung z 6.6 2012

Optima 1.7D 136ps
0-100km/h 10,9s
80-120km/h 12.8s
Spotreba l/km 6,4

Opel Insignia 2.0D 130ps
0-100km/h 11,5s
80-120km/h 19.3s
Spotreba l/km 5,9

Ford Mondeo 2.0D 140ps
0-100km/h 10,4s
80-120km/h 14.7s
Spotreba l/km 7,2s

Skoda Superb 2.0D 140PS
0-100 km/h 10,1s
80-120km/h 15,0s
Spotreba l/km 7,2

Tak jak je videt z jejich testu tak ten motor u Optimy je dostatecny. To ze to ma turbodiru mi je vcelku jedno pokud to ve vysledku je rychlejsi. Staci jen prizpusobit styl jizdy. No a kde jinde nez na dalnici clovek potrebuje zrychlovat a predjizdet kamiony ktere jedou kolem 100km/h, mezi touto ctverici aut je dokonce nejrychlejsi z 80-120km/h a to dost vyrazne.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
to mas tak,,,, vzdy musia nieco vytknut a jked nie je co...... pricom je jasne ze je kopec inych sedanov s vacsimi prevismi a tam to nespominaju, zaujimave.....

kazdopadne kia slape :yes:
Avatar - Ham.
Ham.
a do své nejvyšší ligy ve střední třídě volí a i nadále bude volit bez zachvění ruky
VW Passat
Mercedes C Class
BMW 3 Series
Audi A4
Opel Insignia
Ostatní, včetně testované Optimy budiž obecenstvem, které tvoří kulisy nebo chceš-li křoví pro výše uvedené zástupce, obohacující trh aby se ceny držely na rozumné úrovni, tvořící doplněk stravy tak aby si vybrali i jedinci "zvláštních" chutí a zájmů, ale průlom od nich nečekej.
Jistě, okresní přebor v podobě Mazdy 6, Exea, Accordu, Latitude, I40 či 159 dostane v Optimě zdatného soupeře a svede s nováčkem "řežbu" na život a na smrt a je jisté, že Optima některého z těchto borců pošle do penze, nicméně o nejvyšší lize si může nechat zdát z kanape s otevřeným lahváčem při sledování mistrovství Evropy v TV, kam se nikdy neprobojuje.
Avatar - iudex
iudex
A kam v tomto Tvojom rozdelení radíš Mondeo? Nemáš ho ani v "najvyššej lige" ako Passat, ani v "okresnom prebore" ako i40...
Avatar - Ham.
Ham.
Druhá liga (50-100tis. ks), přípravka na nejvyšší ligu, čas od času někdo postoupí do první ligy a z první někdo může sestoupit (momentálně s novým modelem se Opel dostal do první ligy, je možné, že s novým modelem Mondea nebo Laguny se místa mohou prohodit)😒br /> 508, Mondeo, C5, Avensis, Superb, Laguna
😉
Makovnik
Az si posadis svoju ctenu * do tejto Optimy, usulas si rovno konope a zabudnes na svoje nezmyselne delenie do kategorii.
Avatar - Ham.
Ham.
Posaď si tu svou třeba do 3er a pak snad pochopíš o čem jsem psal. Pokud ne, no tak se nic neděje, budeš holt hrát i nadále okresní přebor.
GTI
😄 :yes:
Xawier
No tak s tou Insigníí jsis slušně uletěl >😁 :no:
Avatar - kari.laz
kari.laz
Pokud to bere z pohledu počtu prodejů (jako že jo) tak se insignia v evropě prodává hodně dobře.
Avatar - Ham.
Ham.
Ano podle prodejů. A prodeje jsou jenom důsledek kvalitní nabídky toho, či onoho modelu. Kvalitní myšleno v nejširším slova smyslu, tedy šíře motorizací, karosářských variant, doplňkové výbavy, možností jako 4x4, přítomnosti top motorizací, servisního a prodejního zázemí, chápáním kvality modelu zákazníky etc. A z tohoto pohledu Insignia patří do první skupiny. Ve druhé skupině jsou modely které již šíří nabídky více či méně zaostávají byť jednotlivé specifikace modelu mohou být kvalitní a to se projevuje na nižších prodejích. A v poslední skupině jsou exoti, často s minimem motorizací, minimem karosářských variant, často bez špičkových motorizací nebo s pochybným image etc.
Avatar - Shr3k
Shr3k
Jojo, nejvyšší liga [odkaz] ... 😄
Avatar - Ham.
Ham.
Ano, nejvyšší liga. Kdyby takových nespokojených klientů bylo v Evropě procentuálně víc než u jiných značek tak neprodá Opel 140tis. Insignií ročně. 😄
Xawier
140 tisíc insignií ročně je pro Opel totální provar... Co je to proti 500 tisícům Pašíků,nebo BMW 3??? To je výsledek hodný rezignace celého představenstva...
Avatar - Ham.
Ham.
Podle takové logiky by se šéfové Toyoty, Hondy, Mazdy, Fordu nebo PSA mohli jít rovnou oběsit. 😉
Xawier
Dle počtu prodejů ano... Po technické stránce je i ta i40/Optima mnohem více propracovaná a domyšlená...

Po technické stránce jsou pro mě v této třídě TOP (v tomto pořadí): BMW 3,MB C,Volvo S60,Audi A4,Accord,Passat,Superb,Monde👋Mazda 6. Zbytek je druhá liga :-!
Xawier
Souhlas...
Avatar - Aladeen
Aladeen
Si OK ? >😁 Alebo potrebuješ nejaké vyšetrenie ...
Avatar - Ham.
Ham.
Dík za optání.
Je sympatické, že když už nemáš v hlavě žádný názor/myšlenku k autům, tak se alespoň staráš o zdraví druhých.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Oceňuji boční kompaktní a dynamickou siluetu. A u toho skončím. Pořád mi tam něco chybí, nebo jinde přebývá. Pohled zezadu je vyloženě tristní, "pootočená" světla z XFka je odpornost. Palubní deska orientovaná na řidiče, s pohledově nedostatečnými materiály, to mě neláká. Dnes bravo D3, bravo Jaguar, bravo Volvo.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Koho by to pred par lety napadalo, ze vozy KIA budou pomerovany premiovou konkurenci...

Bravo KIA 😉
kuba52
v koreji je tohle auto opravdu na kazdem kroku.akorat bych se zdrzel toho nazvu nejvetsi kia.na domacim trhu existuje jeste K7 a K9
Avatar - Aladeen
Aladeen
Za posledných pár rokov . Dizajn je podarený , interiér alá SAAB a vnútorný priestor skoro ako v BMW 7. Taktiež som rád že niekto sa dostal na úroveň IQ 84 a urobil A stĺpiky Krátke takže výhľad z vozidla nie je obmedzovaní :yes: Jediná vec čo mi vadí je Prístup do kufra , otvor je MALÝ a podľa mňa je karoséria navrhnutá tak že by sa to dalo bez problémov urobiť aj ako Liftback . Vyplatí sa vybrať si 2.0 Benzín
Ale ako celok bomba >😁
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Koncernu KIA/Hnujdé je třeba dát palec nahoru. Konečně vůz, který není vyložene ošklivý (až na ten asijský interiér palubní desky), není vyloženě nepraktický a asi není ani nekvalitní, jako jsou výrobky některých jiných firem.

Přesto však k evoprské dokonalosti VW Passat, Audi A4, Škoda Superb a vozů Volvo leccos chybí. Položím jen pár kontrolních otázek a až si na ně odpovíte, pochopíte, proč není možné představený vůz zařadit do evropské první kategorie😒br />
Je k dispozici diesel o obsahu 2.0 až 2.2 ccm?
Je k dispozici dvouspojková semiautomatická převodovka?
Je k dispozici varianta kombi/variant?
Je k dispozici varianta 4x4?
Je k dispozici varianta se zvýšenou světlou výškou?
Dokáže vozidlo na předních i zadních sedadlech pohodlně převážet cestující s výškou 190cm i když je přední sedadlo v nejvyšší poloze? Nebude pravou nohu 190cm řidiče tísnit střední panel?
Je možno si libovolně objednat kombinaci vybavení (například xenony + látková sedadla s vytápěním + menší ráfky), nebo jsou k dispozici jen 3 až 4 varianty bez možnosti individualizace?
Vznikne u varianty kombi/variant po složení zadních sedadel rovná plocha?
Pokud u tohoto vozu vypnete zapalování, lze (po několik desítek vteřin) zavřít šíbr?
Je možno objednat si vůz variantně s ruční anebo elektrickou parkovací brzdou?
Komunikuje palubní počítač s řidičem také česky?
Má autorádio možnost doobjednání DRM a DAB? Má také pásmo dlouhých vln?
Je možno si objednat vůz, který má na palubní desce přístroje bez kelímků?

atd.atd...

Pokud tato firma u tohoto vozidla splní alespoň 80% uvedených požadavků, začne být KIA K5 zajímavá i pro evropského zákazníka. Do té doby hraje v nejlepším případě druhé, ne-li třetí housle. Takže za snahu :yes: ale za výsledek :no: