Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v květnu 2012: Nejprodávanější malé vozy

89 komentářů

Avatar - Misanick
Misanick
Určitě bych si nedovoloval označovat Peugeot 207 jako "losera", když se již prodává jeho nástupce, navíc je v nabídce stále i model 206 a součet prodeje všech tří nabízených modelů znamená již poměrně slušný podíl na trhu.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tak nějak, snížení prodejů 207 je dáno tím, že krátká verze se pokud vím už nedá ani objednávat, 208 ještě nepřícházejí.

Loser je evidentně Polo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zajímavé, jak se Fusion stále drží. A vlastně i Fiesta...Naopak Punto nic moc. A koukám, že Colt je (na našem trhu) přímo propadák.
Avatar - autista
autista
souhlas :yes: A1, jiná cenová a kde je 😢, sem se divil, když jsem viděl MITO na kamionu přivážet do Prahy, a už chápu proč 😄
Avatar - Nerez
Nerez
Kam se všechny poděly? Každej měsíc se jich pár desítek prodá, ale já jsem všeho všudy potkal 1, když nepočítám předváděčky ;-\
Klaudius
Asi sú také nenápadné... 😄
GTI
Malé vozy nejsou žádné malé vozy, dnes reprezentanti této třídy pohodlně uvezou i čtyři dospělé lidi. A toto nechť je centrální informace, kterou bys měl vstřebat.

Další informací je zjištění, že nejprogresivnější karoserie třídy je napevno usazena na čele tabulky. Odskok od druhého má zaslouženou dimenzi časoprostoru. Ano ano, naše krásná ŠKODA FABIA předvádí, jací jsme vyspělí, jaký máme většinový vkus. Konfrontuj si Punto... Tady vidíš, oč jsme na tom lépe než Italové...

Výborná, kontextově se mi chce dokonce napsat - prémiová - čísla dosahuje AUDI A1. Jistě, zatím požívá luxusu prémiového robinsona, čas se však brzy naplní, a to jak z Mnichova tak jistojistě i ze Stuttgartu.

Dobrá čísla tlačí i Lancia. To víš, každý kousek se nyní počítá, bravo :😉

Číslem měsíce (zaslouženě) je číslo 1604. Škoda Fabia. Špičkovou technikou, progresivností karoserie, jízdními vlastnostmi stále eso třídy.

BRAVO FABIA :yes:
Klaudius
Nerob pauzy, ber tie lieky poriadne. Potom si mimo a píšeš takéto blbiny...
Avatar - Misanick
Misanick
Dobrá ironie >😁 .
GTI
Ne ne, domnívám se, že čísla prodejů i u Lancie sedí...
Makovnik
Ludia su sentimentalni blazni.
Ked postavis vedla seba citigo a Y, tak hned uvidis (ak nemas sklenene oci, vsak GTI), ze citigo zbuchala tlupa neadrtalcov a v interieri prave prebehla kradez.... volaj policiu.
Tak markantny je medzi nimi rozdiel.
Predaje iba reprezentuju tento absurdistan. Ako SK, tak CZ.
Avatar - Nerez
Nerez
Tvůj názor. Mně je designově daleko víc po chuti Punto. Fabia, pokud se nenačančá nějakým paketem jako Sportline nebo Monte Carlo, je neskutečná ošklivka 8-s
GTI
Škoda dokázala výborně skloubit účelnost s krásou, Fabia je v tomto ojedinělým produktem. Je to dáno posláním Fabie v naší republice. Škoda to zvládla, Fabia vypadá jako by vyjela včera z automobilky. Je neokoukatelná, má své kouzlo. Píšeš o puntu, no podívej se na ty hluché části na zádi, to se nedá s dotažeností Fabie poměřovat. Punto je uvnitř prostorné, to ano, avšak designově už ujel dávno vlak.
Dušan10
Ešte básnenie nad kvalitou a úžitkovou hodnotou pri Fábii viem "prežiť" v pohode ....

Ale pri "kráse" to už sotva ..... hodnotenie "kontroverný" pri dizajne beriem za to najmiernejšie ....
GTI
Dušane, kvalita a užitná hodnota, souhlas, o tom žádná. No ten design je nutno chápat v kontextu zadání. Pochop, zde není Monaco, a Škoda musela stvořit vůz pro chalupáře i pro krásnou mladou ženu. A kupodivu tohle se povedlo. Povedlo se to díky opravdu nevídanému akcentu na kvalitu zrpacování karoserie. Fabia je svá, má jiskru, nestárne, a to jsou její evidentní klady.
Klaudius
To máš pravdu, Fabia II nestarne. Je stará odkedy ju robia.
Avatar - bigi25
bigi25
Hlavně nezapomeň, že "DESIGN JE OBJEKTIVNÍ KATEGORIE" a GTI má na objektivitu patent, takže nechápu, jak tě mohlo napadnout mu odporovat. Fabie je evidentně OBJEKTIVNĚ krásná a ve srovnání s londýnským Doubledeckerem ani není moc vysoká. A je rozhodně tou správnou volbou pro krásnou mladou ženu, pokud tou mladou ženou je Marge Simpsonová s cylindrem a stejně vytříbeným vkusem jako má GTI 😄 A teď vážně, chalupářum je design u pr..., když jsou schopný si kupovat Thalie a Roomstery, takže Fabii II skousnou bez problémů - jde jim jen o praktičnost.
Avatar - Anonym
Anonym
Chalupáři jsou vyčpělé klišé ... typickým kupujícím Fabie je dnes "flotilový manažer".
Avatar - bigi25
bigi25
Naprosto souhlasím, že Fabia je hlavně fleetové auto - reagoval jsem jen na "kontext zadání", který definoval GTI. A mimochodem, i když je Fabia II strašná, odlišně lakovaná střecha (a elektrony v edici Monte Carlo) to sice nezachrání, ale rozhodně jí pomáhá být aspoň méně strašnou, protože horizontálně členěné dvojbarevné lakování opticky snižuje a elektrony ji dělají víc podsaditou...
Avatar - Anonym
Anonym
U hatchbacku to možná trochu pomůže, ale kombíku nepomůže nic. Ty rozměrové disproporce se prostě nedají zakrýt.
Avatar - Anonym
Anonym
Mně to přijde přesně naopak. Fabia II vypadá kvůli svým proporcím vždy blbě, zejména u kombíku nepomůže nic, takže je vhodná pro ty, co nechtějí připlácet za kola či metalízu. Jiné to bylo u fábky první generace ... tam lepší disky, širší gumy a metalíza udělá opravdu hodně parády, zejména u kombíku.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
krasna skoda fabia?

myslis ten uzky kontajner >😁

ty si na praskoch ze? priznaj sa dobrovolne nehanbi sa za to
Avatar - Ronault.
Ronault.
u nás minulý měsíc dokázalo, že nemá čich... 8-s
augustin
Ja by som skor povedal, ze sa to tyka tych 1604 ludi.
Avatar - Ronault.
Ronault.
To, co smrdí tobě je jedno, neb jde o nějakou averzi, ale to, co smrdí v novém Riu, to je opravdu síla. Něco tak syntetického jsem v novém autě dloooho nezažil 8-s
augustin
Ja som uz v nom sedel viac krat a nic mi v nom nesmrdelo....a ani som nebol nachladnuty.
Avatar - Ronault.
Ronault.
172 lidí
augustin
Nie, potesim ta, nie som vlastnikom Ria, ale 4-5x som uz v nom sedel a bez vyhrad, naopak so vsetkym absolutna spokojnost.....omnoho väcsia ako s Fabiou.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Nikde jsem nepsal, že jsi jeho majitel. Samozřejmě, za půl roku to vyvane. Nedokážu si představit, že příjdu do showroomu a mají tam nové Rio, otevřu dveře a řeknu "to se mi líbí" a u toho nedýchám...
sumy
Hmm... tak to jsi měl asi kliku na nějaký kousek, ve kterém pašovali mrtvého korejce, ale otec RIO měl (2 měsíce, něž ho * v transporteru na Pražském okruhu sejmul a zkrátil o 1,5m) a nic v tom nesmrdělo. Zítra si jde pro nový 😉
pogo26
Podobnou zkušenost jsem měl kdysi se Soulem. Je to asi dáno zemí původu. Pokud to dělají někde v Asii a pak vozí do Evropy, tak to asi i něčím impregnují.
King of rain
Jenže Rio je komplexně dobré malé auto, svez se....a kašli na předsudky.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Rio mě až tolik v ten moment nezajímalo a ani nezajímá. Byl jsem projet Ceeda a ten ani tolik nesmrděl a velmi mile překvapil.
Klaudius
Mne v Riu nesmrdelo fak nič ako píše augustin, alebo máme len benevolentnejší nos a vnímame to ako "vôňu novoty", čiže pach nie natoľko rušivý, aby odradil - beztak to v krátkej dobe vypáchne.
Naposledy mi smrdeli tuším Chevrolety, ale odvtedy už prebehla generačná výmena a možno je to už tiež lepšie.
Kupodivu, moja službobná Octavia Tour začína smrdieť teraz...neviem kde a čo to môže byť, zhruba niekde spod palubky, vždy s vetraním, bez ohľadu na to, či beží aj klíma alebo nie. Divné.
Avatar - Ham.
Ham.
Často smrdí kabinový filtr, servisy jej mění jen na papíře.
Avatar - Ronault.
Ronault.
U starého auta je to přecejen něco jiného, nebo auta, které nějakou dobu jezdí. Já třeba s těmi pachy takový problém nemám. Otec u mého auta třeba daleko častěji čistil klimatizaci než já, taky musí mít v autě nějakou voňavku atd. Co ale nesnáším, to je syntetický zápach. Jedna věc je auto vonící novotou, to má spoustu aut. A často u jedné značky jde poznat docela velké rozdíly. Třeba Fluence už je dost syntetický, Megane OK, Ceed OK, Rio mě vyloženě odpudilo. 8-s
A je to rozdíl, když sedneš do nové dvěstěosmy, prohlédneš si interiér, materiály, zpracování a řekneš "wow", pak sedneš do Ria, nadechneš se a řekneš "fujtajxl" a stahuješ okénko. Ale co se Riu upřít nedá, to je docela hodně místa vzadu, jinak mě ale interiér až tolik nenadchl, jak se v testech opěvuje, hlavně vzhledem k tomu, že se jedná o novinku.
sumy
V uplným základu to je fakt holátko-který auto ne, ale už Edition 1 je OK (tatík měl), teď bude mít Exclusive (za cca 53% ceníkové ceny) a tam už to je v poho.
Lukysto
tedy když tu zmiňuješ 208 tak se fakt musím chytnout za hlavu, třeba máš čich, ale nemáš vkus a bohužel ani rozum, když si pořídíš Peugeot, jejich kvalitáři by se mohli u korejců školit, a to vím o čem povídám, protože tyto auta prodávám a 7 z 10 zákazníků se vrací do měsíce se závadou. 😒
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jj, všichni si tady kálíme do hnízda. Já třeba prodávám pandury a tady topper přípravky na erekci >😁
Je zajímavé, že po 45t a 3 letech jsme s Peugeotem byli v servisu jen jednou a to opravdu s prkotinou. 😉
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
a ty si tymto prispevkom dokazal ze si .....skoda reci..... 😉 co prispevok to perla
6B6
korejčíku,od tebe to sedí jak prd€l na nočníku...btw:už jsi z něj seskočil,a´t můžeš tahat alespoň kačera,neb auto ti určo nehrozí,že? :-!
Lukysto
asi jsi nikdy nebyl v Koreii, a určitě máš doma něco od Samsungu >😁
Avatar - Ronault.
Ronault.
Jj, škoda řeči psát o tom, že na rozdíl od tebe jen blbě nekecám o něčem, co jsem si nevyzkoušel.
Dušan10
A čo chuť >😁

Mám pocit, že mnohí "interiéroví" nadšenci nie len na interiér pozerajú a dotýkajú sa .... ale zdá sa, že i voňajú a nepochybujem, že niektorí i koštujú 😉
Avatar - Ronault.
Ronault.
Někomu je jedno v čem sedí, jestli to smrdí, voní, jestli je to na omak příjemné, jestli je to jen hnusná čpící syntetika nebo vybrané materiály, hlavně když je záruka, že v tom smradu za pár korun budou sedět SEDM!!! let 😉
Dušan10
V Riu som sedel veľakrát, ale určite som si nevšimol nejaký "smrad" ....

Okrem toho väčšinou platí, že čo človek vidí/cíti - to ho nezabije 😉

V praxi to znamená, že ten najväčší "humus" človek nemusí cítiť ....

Pri čpavku napr. platí, že zle je, keď už ho človek necíti ..... to je už smrteľná koncentrácia ....
Dušan10
[odkaz]

1.Fabia 486
2.Polo 110
3.Rio 91
4.i20 84
5.Fiesta 74

Zhruba polovica Fábii ide na vrub Combi.
GTI
:yes:
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
rio slapeee paradne uz skoro vsade v eu :yes:
Avatar - Guttalax
Guttalax
😄 V Itálií prodali o téměř 200 Sander víc než Ria. Čudné čo, Koxo!!! >😒] >😒] >😒] :yes: :yes:
Avatar - Bristol
Bristol
je až s podivem jak dobře se chytá muzeální ford fusion-je pravda že za tu cenu, je tu velký kus auta a tak trochu z nabídky segmentu B vyčuhuje(a to doslova)

kdo mě však těší je ford fiesta :yes: :yes: velmi dobře-osobité a skvělé malé auto
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Bristol
Bristol
přesně tak...fusion se strefuje do vkusu českých rodin hledající robustní a prostorný malý vůz dokonale...a podle toho vypadá aj prodej... :yes: :yes: :yes:
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Jel jsem 1.4TDCi a nemůžu proti tomu i navzdory věku říct ani popel. Na interiéru je už trochu vidět věk, ale jinak má auto stále co nabídnout. Tady se Ford trefil :yes: Docela by mě zajímalo jak si vede na ostatních evropských trzích (pokud se ještě třeba na západě vůbec nabízí).
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
alambert
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Tak to je masakr >😁 V ČR se prodá čtvrtina evropského prodeje nějakého modelu, kdo by to byl řek. >😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
novy bestseller sa rozbehol, uz bolo nacase :yes😒br />
dari sa mu nielen na slovensku a v cechach ale aj inde v eu

rio bolo 6 najpredavanejsie auto vo finsku v maji a druhe najpredavanejsie male auto po yarise😒br /> [odkaz]
pogo26
Bestseller a od oka tak 9. místo ve třídě. Něco na tom bude špatně.
GTI
Nenajdeš nic, tedy pokud ti nevadí, že Fabia nemá pět set koní, coupé střechu a nestojí pět tisíc.

[odkaz] :yes: :-!

P.S. [odkaz] Děkuji, malá ukázka mi stačí...
Avatar - Anonym
Anonym
1) Design (zejména u kombíku)
2) Nabídka benzínových motorů (chybí něco objemnějšího než je čtrnáctistovka, vždyť i Felicia se nabízela se šestnáctistovkou)
3) Málo místa na šířku (méně než má "o třídu menší" Citigo)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Ad.2 Že chybí šestnáctistovka by ani tak v dnešní době downsizingu nevadilo, když její výkony zastoupí 1.2TSI, spíš chybí silnější motorizace mezi 1.2TSI 77kw a RS (ideálně se nabízí 1.4TSI 90kw).
Avatar - Anonym
Anonym
Z hlediska dynamiky 1.2 TSI 77 kW naprosté většině zákazníků určitě stačí, i 1.2 TSI 63 kW se mi zdá jízdně solidní. Ale přece jen existují konzevativní lidé (jako já 😄 ), kteří by u "levného" auta uvítali něco klasického. Třeba 1.6 16V, který býval nabídce, ideálně doplněný i o originální verzi LPG, jakou má Seat Ibiza.
RS je dle mého názoru úplný nesmysl ... pokud chce někdo auto se sportovním šmrncem, určitě nebude v hledáčku vysoká a úzká Fabie.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Konzervativní nekonzervativní, doba velí jasně. Motory typu 1.0 turbo tříválec od Fordu je jasným vodítkem, že se už atmosférických šestnáctistovek v moderních autech nedočkáš. To je prostě fakt.
Ale souhlasím, 1.6 LPG by v FII být mohla, otázkou je, zda by měla úspěch.
RS nesmysl není, své zákazníky si asi najde, ale na cestách moc vidět není na rozdíl od FI RS, která Čechům vyloženě padla do oka (samozřejmě kvůli silnému TDI). Bude záležet na Škodě, jestli i FIII bude mít ostrou verzi, čili zda je FII RS rentabilní.
Avatar - Anonym
Anonym
FI RS celkem dávala smysl ... pro prvního majitele to bylo rychlé cestovní auto s nízkou spotřebou, druhým majitelem byl zpravidla nadšený příznivec tuningu (z hlediska tuningu dobrě upravitelný motor, podvozek i vzhled).
Souhlas, že v Evropě to jde s atmosférami od desíti k pěti. Jen takové srovnání ... v Mexiku prodávaná Ibiza má jako základ 1.6 16V a silnější alternativou je 2.0 MPI. Trochu těm mexičanům závidím 😢 Přesto si myslím, že se najdou automobilky, které budou v Evropě vedle moderních turbomotorů s přímým vstřikem i nadále nabízet jednoduché atmosféry, protože to za pár let bude solidní konkurenční výhoda.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
Parda71 (BMWfans)
Ty jím závidíš, ale asi by musely sedět ve vedení automobilek opice, aby takové motory v Evropě prodávaly, jelikož by si to nikdo nekoupil. Trochu chápu tvé nářky, ale odpověď je jasná. Pokrok nezastavíš. 😉
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Šestnáctistovkou s 55 kW.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, ale dosahovaných při 4500 ot/min. Pro lehkou Felicii to bohatě stačilo. Na vyšší výkon stejně nebyla Felicia stavěná.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Vím. Jen chci říct - doba se změnila.
King of rain
Chybí ESP a Bagy.....a že jdou dokoupit?No jdou, ne však pro skladové vozy aže jich je v nabídce......Bezpečnost, tu Škodovka na našem trhu "zakopává" do země a to třeba VW nedělá a ta "lepší" konkurence také ne. :no: :no:
Makovnik
To Punto je skutocne krajsie [odkaz] Tiez ako ty, sa cudujem blaznom, ktori si kupuju fabie.

Dakujem; kde je nablizsi dealer Fiatu? :-!
Klaudius
1. Málo miesta na šírku - vždy mám chuť vytlačiť lakťom dvere, sedadlo je hrozne natlačené na nich a proste mi prekážajú.
2. To samé v opačnom smere - nechutne vyčnievajúci roh palubky ma tlačí do kolena.
3. Mizerné odkladacie priestory - v palubke sú dva, oba veľmi malé, čiže s obmedzeným využitím. V najlacnejších verziách stále bez dvierok?
4. Blbý výhľad - pomerne kolmé čelné sklo silne obmedzuje výhľad hore, keď potrebujem vidieť na semafory nad cestou, musím sa predkláňať.
5. Disproporčný dizajn. Neschovajú to ani širšie predné svetlá po FL.
Avatar - Guttalax
Guttalax
😉 Tomuto autu bylo předpovězeno,že bude dýchat na záda Fábií. Kuwa to byl hlod >😒] >😒] >😒]
GTI
>😁 :yes:
Dušan10
Ak odpočítam Combi, ktoré nie je priamou konkurenciu Ria tak ten rozdiel je podstatne menší .... Combi bude rátam cca 50 % - podobne ako na Slovensku ...

Okrem toho Rio je cenou niekde úplne inde .... odspodu dávno "vyhráva" Fabia ...
Avatar - PlumJelinek
PlumJelinek
Prosím, co je na Fabii tak skvělého, krom toho, že to je Škodovka, že si jí vybralo více jak třetina (!!!) ze všech zákazníků této třídy, byť výběr je zde jinak velmi pestrý??? Nechci ani tak rejpat, jako se spíš dozvědět pokud možno racionální odpověď.
Avatar - Del Puento
Del Puento
No třeba to, že Škodovku mají jako "povinnou výbavu" vozového parku firmy operující na území Česka.... 😉 To jsou potom počty prodaných vozů....
Avatar - white label
white label
Zkus třeba tohle video😒br /> [odkaz]
GTI
:yes:
Makovnik
Myslis, ze tych 6000kusov od zac roka su vsetko monte carlo???
Avatar - white label
white label
Myslíš, že MonteCarlo není Fabia. Nechceš doufám tvrdit, že ta "trocha černé barvy" z ní udělala jiné auto... :😉 >😒]
Makovnik
Ne, ono to z toho spravilo pozeratelne auto 😉

Ovsem asi tiez by si mal vediet, ze ma inak nastaveny podvozok, ine sedacky, detaily v interieri a jednu disciplinu (zrychlenie) ta fobia vyhrala len preto, ze ma ako jedina turbomotor.
TommII
No tak třeba cena, pětidveřové auto této třídy pod 200 tisíc není zcela běžné a třeba taková verze champion s 1,2TSI v Ambitionu je také za hodně dobré peníze... Je fakt, že když vidím krátkou Fábii Ambition na litých kolech, tak je to jedno z nejhezčích aut ve třídě. A třeba takové Monte Carlo nemá chybu...
Makovnik
Jedno z najkrajsich v triede? ty vole... 8-s
Avatar - Anonym
Anonym
Taky těžko pátrám v hlavě, které auto vypadá hůře než Fabia 8-s
TommII
No právě že většina - můj názor.... Hezčí je Polo, to je pecka, ale je už poněkud dražší. Dost pěkné je Rio, ale to je ještě dražší než Polo (použitelná Edition 1). Jinak marně pátrám po něčem, co by stálo za pozornost... Fiesta je fujtajbl, Corsa a Clio... uf to fakt ne, Punto? Hmmm... snad, Hjundééé - ee to snad raději MHD než tohle nejlepší české rodinné auto v galaxii, jak říká každé tři minuty ten pán v rádiu, P308 je tak vyumělkovaná, že z toho až přecházejí oči... Takže asi tak, zřejmě patřím k té třetině, která by v této třídě zvolila Fabii (ale auto tohoto segmentu bych si nekoupil - jen se mi prostě líbí...)
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Já ne. U mě v tomto s přehledem "vítězí" Peugeot 208.
Avatar - PlumJelinek
PlumJelinek
208 je krásný auto! A u tý Fabie, že by teda zrovna konkurenty válcovala cenou, to se taky říct nedá. Nepatří sice k nejdražším, ale ani nejlevnějším, je to nějakej cca střed, takže cenou to jistojistě nebude. Někomu se Fabie líbit může (mně ne), ale rozhodně se nejedná o žádnej výstřel do vesmíru, takže to taky nevysvětluje více jak třetinový podíl trhu. Asi nejrozumnější důvod mi připadá masový nákup pro firemní flotilu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Neříkám, že je Fabia "výstřel do vesmíru". Já si po počátečním zklamání na design nicméně časem zvykl. 208 ale asi budu rozdýchávat dlouho.