je to otrepane klise... nejaky imagolog potreboval nejaky bonmot. Nejde o rozmer motoru ale o samostatny odlitek bloku a to jeste hadam z celniho pohledu.
I tak je to prcek..
.... Fordu s tímto motorem hodně úspěchů.... Starej dobrej Twin-air to taky s velkou slávou vyhrál, ale reálně skutek jaksi utek.... (zejména prodejně bych řekl že to žádný trhák není...., co se provozních vlastností týče, tam by to bylo na delší diskusi, která sem nepatří....)
Jinak v článku mě zaujalo, že prý se litinový blok zahřeje rychleji než hliníkový.... Měl jsem za to, že to je právě naopak.... Patrně nejde ani tak o použitý materiál, jako spíš o konstrukci bloku....
Každopádně Ecoboosty se zatím jeví jako povedená řada motorů, mnozí by myslím mohli závidět.... ;-) s mým 1.6EB jsem spokojený.... Pro defenzivního řidiče co nechce naftu je to ideální volba.... :yes:
Otazka je, co ine vybrat v tejto kategorii? Najvacsi pokrok urobili TwinAir a EB. To ze ludia nekupovali TA ma ine priciny o ktorych pise zlysoused dole.
motory s lineárním průběhem výkonu (což minimálně 1.6EB rozhodně má) nikdy nebudou to pravé pro dravce. Do Mondea je 1.6EB tak akorát, žádný trhač asfaltu, ale jede hezky.... Trošku ho brzdí v rozletu dlouhé kvalty, ale zas na dálnici to člověk ocení.... Prostě příjemný společník pro plavnou a tichou jízdu....
Jinak nevím, nebudeme tady doufám dělat s litrového třívalce s turbem sportovní náčiní.... Ve Fieste to možná bude zábavné (stejně jako 1.6EB ve Focusu), ale rozhodně nic, co by z člověka mačkalo adrenalin.... ;-)
FFIII s 1.6EB 150k je tak rychla ako ST170 (vyskusane) s 2.0 atmosferou. Netvrdim, ze by to boli zavratne rychle auta, ale ST170 bol este donedavna docela uznavanym HH. Lahko poladeny 1.6EB (MS Design, BSR, Wolf...) ma 200-210k, co je teritorium dnesnych HH. Chces povedat, ze to je jazdenie pre defenzivneho vodica?
kez by mel ecoboost 1.0 linearni prubeh. Pokud ma pri 2000 rpm s bidou 35 kW z celkovych 74 kW, tak to zas tak linearni neni. A navic v oblasti nad 4000 rpm odkud ma opravdu linearni vykon mu zas docela dramaticky pada kroutak. Normalni ridici se pohybuji v oblasti, kde se potkava maximalni kroutak s max vykonem a u tohodle motoru se tyto dva parametry dokonale nepotkavaji. Papirove ma ale hodnoty excelentni. V praxi bych takovy motor v aute s pohotovostni hmotnosti 1.2 tuny nechtel.
Kolega chtěl určitě říct lineární průběh točivého momentu. 170 N/m od 1400 do 4000 ot/min z něj dělají motor, který je v pásmu do cca 2500 ot/min lepší než řada atmosférických dvoulitrů (které mají cca 200 N/m, ale až ve 4000). A rozhodně je to lepší než atmo 1.6 se 159 N/m ve 4000, což znamená tak 130-140 N/m pod 3 tis. ot/min. Takže se jedná o motor, který je v relevantních otáčkách pro běžnou jízdu o 20-30% výkonnější než 1.6 atmosféra (pro jistotu dodávám, že výkon* = točivý moment x otáčky).
Pro běžnou jízdu (pokud není významný turbo efekt, což podle prvních recenzí rozhodně není) je tedy daleko lepší než atmosféra.
Koupil bych si ho? Dnes určitě ne, protože jde o velmi novou technologii, která má bezesporu dětské nemoci. Vychytávání bude trvat tak tři roky, a pak to bude určitě velmi dobrá možnost pro auto, kde se nebude očekávat celkový nájezd přes 200 tis. km. To není vůbec malý trh.
*Btw krouťák s výkonem se nikde nepotkávají. Na DYNO grafech jde čistě o nastavení měřítka.
S těmi dvoulitry jste to trochu přehnal. Ano, maximum 200 Nm mají až kolem 4000 ot/min, ale v 2500 mají třeba 190 Nm (konkrétně 2.0 FSI od koncernu VW), což je více než ten tříválec Ecoboost se 170 Nm. Můj konstrukčne starší dvoulitr (z 80. let) od koncernu VW má maximum také 170 Nm, a to při 2400 ot/min, takže leda tak s ním se může papírově rovnat, dokonce ho předčí i v maximálním výkonu (85 kW vs. 92 kW u ecoboostu).
Je jasné, že srovnatelně výkoná šestnáctistovka se musí více točit.
Jen jestli to v Tvém případě hochu nebyl spíš ten 150000 Kč rozdíl mezi 1,6 EB a kloudnou naftou. Tady se myslím ukázala ta defenzíva.
Tady se prsíš jako žes nechtěl naftu ale ve skutečnosti šlo o prachy.
To jsou kecy zase s tou spotzřebou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ano 4,8 l na 100km ale rodina to musí všude tlačit!!!!!!!!!!! Neskutečný nesmysl potvrzení v testu Škodovek, čím menší motor ve stejné karosérii je jasné že má větší spotřebu!!!!!!!!!!!!!
Re: To jsou kecy zase s tou spotzřebou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ten test skodovek byl trochu neprukazny, nicmene neco na tom je. Oni to u Fordu dost dobre vedi, proto taky uz s mensim motorem nepocitaji. I tak je to do Focusu HOOOOODNE poddimenzovany motor.
Re: To jsou kecy zase s tou spotzřebou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hm. to je vec nazoru. Pokud chci aby to jelo, musim ho drzet nad 4000 otacek a to uz zas nebudu jezdit za tech 4.8l nebo kolik to uvadeji. Proto tomu rikam, ze to je poddimenzovane.
Re: To jsou kecy zase s tou spotzřebou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OK, tedy zjednodušeně. Dynamickými parametry, resp. požadavkěm na ně myslím např. potřebu často cestovat po dálnicích, případně pokud jsem řidič, který neustále někam chvátá, nebo prostě a jednoduše jezdí rád rychle (ponechávám stranou zákonou stránku věci). Pokud si někdo s těmito požadavky koupí základní, nebo jeden ze základních motorů (rozuměj ty, co jsou jak cenově, tak výkonostně na začátku nabídky), tak je dle mne hlupák.
Nechápu, co do toho taháš nějaké točení.
Re: To jsou kecy zase s tou spotzřebou!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mecha, ty si este z tych zvastov nevyrastol? ved preboha pol planety vie, ze na dosiahnutie takej spotreby sa treba posnazit a niekedy ani to nestaci. co vsak absolutne neznamena, ze sa to neda...
Zajímalo by mě, kolik z těch novinářů už s tím motorem jelo. Říkám to proto, že minulý rok vyhrál na plné čáře dvouválcový twinair, přičemž pozdější reálné novinářské testy ho do nebes moc nevynášely. Nemluvě o 1.4 TDI PD, ten svého času taky vyhrál jednu z kategorií a který novinář by ho dnes pochválil ?
přesně tak velebnosti, svatá pravda. 3hrnec nebrat i kdyby byl pozlacený. ;-\ Co udělá motor u fábie po 150 - 200 km? Jde do kopru a nedá se skoro vůbec opravit, tak si nedokážu představit objem 1.000ccm s foukačkou, odhaduji životnost max. 150 tis.km. 8-s Jo vlastně výrobcům je to jedno, oni potřebují abych si kupoval nové auto nejlépe každý rok.....
Zatím v testech motor opravdu vychvalujou. :yes: Ale životnost je opravdu otázka. Že bude nižší než u objemnější atmosféry se dá předpokládat už z principu, těžko tam dají kvůli ceny tak dobré materiály aby vydržely tak dlouho jako méně namáhané atmosféry. Kdyby to vydrželo bez oprav těch 150 tis tak by to možná pro nějaké menší auta s menšími ročními nájezdy 15 tis ročně =15 let bylo v pohodě, slavné TSI už mají problémy při mnohem menších nájezdech :no:
A proc je atmosfera malo namahana? proto ze se stejnym vykonem ma maly keourak v nizsich otackach..a kdyz chces jet svizne tak musis hodne tlacit na pilu a tocit motor? proto je mene namahana? Kde honis atmosferu..tak turbo jen lechtas :)) atim i cely motor mene namahas.
TSI maji kosntrukcni vadu, ktera seprojevila jen u nekterych motoru..v tom mnozstvi co se vyrobilo a hlavne EB je technologicky o kus dal....vska on VW uz maka i BMW na trivalcich :-) a to se uz tak kafrat nebude :-)
jednoduchá odpověď, větší tlaky ve válci díky turbu dávájí motoru větší kroutící moment a výkon, na druhou stranu namáhají celý motor, zejména čepy a šály, pístní kroužky atd. Samozřejmě i turbo samo o sobě je nejchoulostivější součástka. Tedy, jestli víš o čem tu píšu, tak to pochopíš..... Atmosféra tak nejede, za to slouží mnohem, mnohem déle, to je myslím známá věc.
Mám pocit, že roman.rs měl na mysli tlak právě při explozi, jelikož turbo umožní dostat do spalovacího prostoru více směsy, která následně exploduje, což vede právě k těm větším tlakům. Samozřejmě v porovnání s atmosférou o stejném objemu. ;-)
Dle jeho reakce sám neví, co myslel. Já ho jen pošťuchoval, proto ten smajlík. ;-) Navíc vyšší "plnící" tlak můžeš získat i jinými způsoby. A teď nemluvím o kompresoru. Problém spolehlivosti a životnosti není ani tak otázkou tlaků ve válci. Naftové motory pracují s vyššími tlaky a přežijí to. Musíš ho jen dostatečně dimenzovat. Třeba u motorů přeplňovaných turbodmychadlem je mnohem větší problém odolnost turbíny. Tu nemůžeš jen tak udělat odolnější - když bude těžší, bude mít větší setrvačnost, větší prodlevu. Když bude málo odolná, tak ji výfukové plyny roztaví. Takže je budeš muset nějakým způsobem chladit, třeba použitím bohaté směsi.
Nikdo nepíše, že turbo poškozuje motor, jen že podstatně zkracuje jeho životnost o poruchovosti nemluvě proti atmosféře. To se ale ukáže časem, co takový motor vydrží, fordu fandím, ale kdybych si vybíral, vzal bych si raději klasickou 1.6i. Objem prostě ničím nenahradíš. :-!
jj je to přesně tak jak píšeš. Taky jsem zvědavý jak kvalitně Ford tyhle motory udělal. Možná budou bez problémů fungovat až do "roztrhání" kastle, kdo ví, ale na to si musíme pár let počkat, než se to dozvíme. ;-)
Stačí se podívat na testy Autobuildu po 100 tis km. Na výsledky zrychlení a pružnosti před a po nájezdu těchto k. Běžný je stav že objemově nepoddimenzovaná atmosféra má po 100 tis tyto parametry lepší než na začátku a u malých turbomotorů se už tyto parametry zhoršují. Není to samozřejmě jen následek turba, podobné zhoršení se projevuje i u atmosfér s malým objemem (zejména 3-válců), zřejmě proto že se s těmito motory musí jezdit ve vyšších otáčkách aby to trochu jelo. Takže z hlediska životnost motoru zřejmě platí - objem ničím nenahradíš.
150 tisíc mi přijde jako dost bída. Čekal bych tak o 100 víc. Pokud se to na 150 začne sypat tak je to vyliž*** motor a ne motor roku, ale to ukáže teprv čas.
Jedna technická: 15000km x 15 let = 225000km, což je drobátko (o třetinu) víc jak předpokládaná životnost 150000km. :-) K tématu bych dodal, že litrový tříhrnek si umím představit ve dvěstěkilové motorce, ale ne v autě, které má tunu a čtrt. Dynamika jízdy bude na pytel, ať to má papírově výkon jaký chce. A jaká bude životnost pidimotorku nahoněného turbem na 90+kW a vyváženého šišatým setrvákem? No, nižší, k...a, nižší!!!
A jeden chytrák zase, zkus vyndat na slavném HTP kliku a písty a už to nikdy nesešroubuješ, to ti garantuju a když mi nevěříš zeptej se mechanika ze škodovky. Ojniční i hlavní čepy jsou lámané a jakmile je rozebereš a znovu sesadíš, neotočíš klikou. Pak říkej, že je někdo lhář....
Moula seš jedině ty, HTP motor je koncernový motor VW, tedy jestli vůbec výš co je to za značku. Opravoval jsem motory pro škodovku, tak mě nepoučuj. Možná rozhejbeš ojniční čepy - možná. Halavní ale ne, a můžeš zkoušet momenťáky do kříže a poklepávat jak chceš, pánve jsou v kleci a to umí smontovat jen stroj v Boleslavy. Vrať se k fichtlům a než někoho nazveš lhářem zjisti si fakta moulo. >:-[]
Ecoboost 1.0 snad ani nikoho opravovat nenapadne. Vzdyt u takoveho motoru neudelate ani vybrus a pokud to ma spocitanou zivotnost 150tkm jakoze asi ma, tak kde je smysl opravy? Je to vymyslene v duchu levne vyrobit, chvilku pojezdit a zahodit. Kdyby to dali do Smarta, tak dobry, tam by se mi ten motor libil. Ale do Focuse ? 8-s
Doba už ukázala že dvouválec Fiat je nesmysl. Žere, je hlučný, dole je bez výkonu, vibruje. Postačí 1 rok možná 1,5 roku a bude tady seznam bolístek 1,0 EB.
U 1,4 a 1,2 TSI to trvalo 1,5 roku, tady to nebude trvat déle.
Vypadá to, že po době naftové přichází opět doba benzínová. Na nedávném jednání v Lyonu WHO vyhlásila, že výfukové plyny ze vznětových motorů působí u lidí rakovinu plic a její vědecká rada překlasifikovala spaliny ze vznětových motorů z "možného karcinogenu" na karcinogen. Změna klasifikace řadí výfukové plyny ze vznětových motorů do stejné rizikové kategorie jako azbest, alkohol a ultrafialové záření. Spaliny z nafty WHO do kategorie "potenciálních karcinogenů" zařadila v roce 1989 společně se spalinami z benzinu. Výfukové plyny ze zážehových motorů nebyly překlasifikovány, takže lze očekávat další velké zpřísnění norem pro naftu, které již výrobci budou těžko zvládat. Tím se moderním benzínům otevírají možnosti pro rozvoj.
Nastava klasicka doba upadku, jako ve starem Rime. Barbarske kmeny (dosad si Cina, Korea atd..) valcuji stare shnile a zkorumpovane civilizace (Evropa).
A jeji obyvatelstvo se chova jakoby nic a do posledni chvile bude resit uplatky za lepsi verejne zakazky, vyhlasovat auta a motory roku pochybnych kvalit a prit se o skodlivosti vyfukovych plynu benzin x nafta. Hannibal ante portas.
Celosvětově ano, v Evropě to ale v poslední době bylo už padesát na padesát. EOTY je jenom anketa novinářů poplatných přísloví koho chleba jíš toho píseň zpívej.